Mikä olisi sellainen asia, joka kolahtaisi kylliksi ja minkä puolesta olisit valmis tekemään aloitteen?
Minkä puolesta:?
17
257
Vastaukset
- odottelija
kerran elämässä joku naaraspuoleinen sattuis sanomaan mua "herrasmieheksi", niin sen jälkiin olisin valmis tarjoamaan hänelle mitä ikinä maailma päällänsä kantaakaan. *odottavan aika on pitkä*
Sait aikaan halun testa:) Pelkään pahoin, ettei täällä virtuaalisesti sanottua otettaisi lukuun.
Luvattu palkkiosi on houkutteleva...mutta saattaisi aiheuttaa valinnan vaikeuksia:D
Ehkäpä niitä asioita ei niin kauheesti enää olekkaan:- Naiset ovat saaneet äänioikeuden, pappeuden, ehkäisypillerit... Ovat kait miehetkin siinä sivussa jotain saaneet.
Sen huomaa sitten, kun kolahtaa ja reagoi vahvasti. Tuossa kesällä tuli reagoitua erästä mielivaltaista toimintaa vastaan. Meitä oli kolme ihmistä, jotka kukin teimme omat valituksemme, mutta kumminkin yhteistuumiin. Valituksemme tuotti tulosta.
NainenKirjoittaa kirjoitti:
tuntuu jäljestäkinpäin mukavalle:- Vaikkei valittaminen kait niinkään:-)
No, virallisia asiakirjoja on helppo laatia. Tietysti valituksien käsittelemisen odottelu on vähän rasittavaa aikaa.
Ensimmäisen valitus miltei siivutettiin kuittaamalla, että kukaan muu ei ole valittanut asiasta. Asiaan perehdyttiin vasta sen jälkeen, kun minun ja erään toisenkin henkilön valitus oli vastaanotettu. Yksi ihminen on helppo sivuuttaa, mutta ryhmällä on jo heti enemmän vaikutusvaltaa.sedna2003 kirjoitti:
No, virallisia asiakirjoja on helppo laatia. Tietysti valituksien käsittelemisen odottelu on vähän rasittavaa aikaa.
Ensimmäisen valitus miltei siivutettiin kuittaamalla, että kukaan muu ei ole valittanut asiasta. Asiaan perehdyttiin vasta sen jälkeen, kun minun ja erään toisenkin henkilön valitus oli vastaanotettu. Yksi ihminen on helppo sivuuttaa, mutta ryhmällä on jo heti enemmän vaikutusvaltaa.Porukassa on voimaa enempi. Toisinaan ei edes joukkomielipide saa päättäjien päitä käännettyä. Vaalien alla ovat isokenkäisetkin varuillaan.
tekemään aloitteita, minulla luontaisempaa olisi tukea tai vastustaa jotain aloitetta. Pieniä aloitteita esim kaupan palautelaatikkoon..sellaisia on joskus tullut kyhättyä. Kunnallistasolla olen kerran tehnyt aloitteen liikenneympyrän rakentamisesta erääseen onnettomuusaltiiseen risteykseen :) Liekö sitten aloitteeni ansiota vaiko muuten tapahtui, mutta parin vuoden päästä risteykseen tehtiin liikennneympyrä.
ole kiva hurauttaa tuossa ympyrässä:- Mikä parasta; niin turvallisuuden lisäys liikenteessä on aina mieluisaa.
aloitteelliseksi jos näen epäoikeudenmukaista toimintaa. Siis tällä puolen ruudun.
Aloitteellinen olen myös arkiasioissa, kassajonoissa ym. Suomalaiset ovat itseasiassa erittäin halukkaita juttelemaan mitä erilaisemmista asioista, kunhan lähestyy toista fiksusti ja laittamalla sen jälkeen ensin itsensä likoon.
Olen huomannut: olemalla rehellisen avoin ja suora omista asioista, tunteista, arvoista, mieltymyksistä, niin esimerkki saa monet lukot aukeamaan ja aikaan keskustelun/juttelun, josta jää jotain muutakin:" kuin huh, huh, lopettaispa jo tai pääsimpä tuostakin eroon"!!!Meistä itsestämme on paljolti kiinni, millaisen ympäristön luomme. Useimmat ihmiset osaavat ja haluavatkin keskustella aidosti. Näin olen minäkin kokenut.))
mikä koskee eläimiä tai lapsia.Nämä kaksi asiaa saavat kyllä minut vauhtiin.
vanhukset ja muut jotka eivät kykene pitämään puoliaan.
Lapsissa on tulevaisuus ja heitä tulee suojella, sekä heidän oikeuksiaan puolustaa:-
- tanj a
Minuun kolahtaa aina epäoikeudenmukaisuus, vaikkakin se pitää ensin selvittää kuinka epäoikeudenmukaista ja sitten vasta ryhtyä aloitteen tekoon. Ei tartte olla edes iso juttu arjessa, mutta en oikein kestä jos asioiden annetaan vain luisua huonompaan suuntaan. Jos voin edes vähän avittaa asiaa, niin teen parhaani.
kyllä useimmin löytyykin, mutta toimeen tarttujia ei niinkään. Asenteesi tuntuu oikealle. Vähästäkin saattaa muodostua se alkuunpaneva voima asioiden korjaamiseksi.
- S.Sykregen
Teenkin aloitteita (vonkaan) aina kun mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764757- 123306
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471916Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6661853- 1161816
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421