Kenen hyväksi testamentti?

Niin, minulla ja minun puolisollani ei ole lapsia. Meillä on tietenkin keskinäinen testamentti. Nyt voimassa olevan testamentin mukaan molempien kuoleman jälkeen koko omaisuus on määrätty ikään kuin myötäjäisiksi lemmikkieläimillemme.

Ajattelin päivittää testamenttimme. Kissat tarvitsevat toki myötäjäisensä ja kohtuullisen eläkkeen. Pitäisikö naapurin kissallekin jättää jotain, kun hän asuu meillä? Tosin naapurin kissa on jo vanha. Ja periikö joku hänet? Osan perinnöstä vois säätiöidä esim hippiäisten talvehtimista tukevaan toimintaan. Olen miettinyt myös Tsernobylin kissoja. Niin ja maksani olen luvannut Ancelille.

Olisko parempia ehdotuksia?

34

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verditti*

En usko Ancelin tarvitsevan maksaasi viattoman elämänsä siunauksena.
      Omani, loppuunkulunut elämän syöverteissä. Syytä
      itseäai elämän sammuttua Aapon pöytään Seinäjoella,
      Karttusen mamman matkustajakodin puheeseen.
      Tampereen Victorian ompelukone-edustajan singtimäiseen panetteluun.

• kuinka viaton minun elämäni on ja kuinka uupunut on maksani?
        Mulla alkaa olla kaikki välineet loppuunkäytetty, joten lisäosia tänne vaan, jos kuka haluaa
        testamentata.
        Oletko Seinäjoelta kotoisin?

Kuka muuten haluaa vappalipun lipun Helsingin Kirjamessuille, ilmoittautukoon minulle.
        Täysi luottamus taataan mikäli postin kautta lähetän.
        Huomenna ja sunnuntaina olen Helsingissä, voi tulla myös noutamaan sovitusta paikasta.

• verditti'
        Anceli kirjoitti:

kuinka viaton minun elämäni on ja kuinka uupunut on maksani?
        Mulla alkaa olla kaikki välineet loppuunkäytetty, joten lisäosia tänne vaan, jos kuka haluaa
        testamentata.
        Oletko Seinäjoelta kotoisin?

Kuka muuten haluaa vappalipun lipun Helsingin Kirjamessuille, ilmoittautukoon minulle.
        Täysi luottamus taataan mikäli postin kautta lähetän.
        Huomenna ja sunnuntaina olen Helsingissä, voi tulla myös noutamaan sovitusta paikasta.

Mistäköhän tiedän. Eihän minulla ole muuta mahdollisuutta kuin lörpöttelysi täällä.
        Seinäjoki on puolimatka, pahempi kuin peräsuoliseinäjoki.Olen itse paikalla, takuuvarmasti tapaamisiin!

• verditti' kirjoitti:

Mistäköhän tiedän. Eihän minulla ole muuta mahdollisuutta kuin lörpöttelysi täällä.
        Seinäjoki on puolimatka, pahempi kuin peräsuoliseinäjoki.Olen itse paikalla, takuuvarmasti tapaamisiin!

siis vapaalippu, ei vappa- eikä pappalippu :))
        Lörpöttely ei takaa mitään, sehän voi olla suojamuuri.
        Ilmoita mistä tulet lipun hakemaan, nähdään.

• verditti'
        Anceli kirjoitti:

siis vapaalippu, ei vappa- eikä pappalippu :))
        Lörpöttely ei takaa mitään, sehän voi olla suojamuuri.
        Ilmoita mistä tulet lipun hakemaan, nähdään.

Tyttöseni olet ihana suuttuessasi. Tekstisi viittaa taas luuloihin.
        Samalla tavalla hengittävät eivät tarvitse koordinaatteja.

• verditti' kirjoitti:

Tyttöseni olet ihana suuttuessasi. Tekstisi viittaa taas luuloihin.
        Samalla tavalla hengittävät eivät tarvitse koordinaatteja.

Käypä galleriassasi.

• verditti.
        Anceli kirjoitti:

Käypä galleriassasi.

Uudstuksen jälkeen en siellä juurikaan käy Henkilökohtainen kostoni.
        Voipi olla että tämän kerran.

• Anjaniina.
        verditti' kirjoitti:

aimo matka PeräSuolijoelle.
        Eikä siinä ole seinää välissä ;)

• Anjaniina. kirjoitti:

aimo matka PeräSuolijoelle.
        Eikä siinä ole seinää välissä ;)

eikä varmasti seinää siinä välissä.
        Etkö sä tarvitse lippua messuille?

• kuitenkin, ja paremmaksi en väitä.

Minun tapani testamentata on helpottaa omien lasteni muidenkin nuorten elämää esim.hankkimalle heille tarpeellisia hyödykkeitä, antaen korjausapua, remonteissa, lainaamalla autoja (6kpl tälläerää). Pyytää ei useinkaan heidän tarvitse, sillä katselen herkällä silmällä. Muutoin en heidän elämäänsä ohjaa, kuin olemalla oma itseni.

Tuolla jo aiemmin kerroin jossain ketjussa, "harrastuksestani" ja se on paljolti tätä testamenttia tulevalle sukupolvelle. Vaikka olen sairaseläkkeellä, teen myös ansiotyötä ja nekin rahat pääosin menevät nuorten hyväksi.
      Olen kirjaton karjaton, kuin Uusivirran olavin laulussa sanotaan.

• Ihan järkevä ratkaisu. Jaat jo nyt.

• sedna2003 kirjoitti:

Ihan järkevä ratkaisu. Jaat jo nyt.

Olen itse saanut maistaa tasapuolisesti taloudellista niukkuuta, että yltäkylläisyyttä, mutta myös saanut läheisiltä aina pyyteetöntä apua, jos olen tarvinnut.

Ulkomaanpuun harvoin laitoin rahojani, enkä enää anna mihinkään keräykseen rahaa. Poislukien jotkut paikalliset keräykset.

On valtion velvollisuus hoitaa kehitysapu. Kaikkienlainen keräystoiminta pitäisi lailla kieltää.
        Liian paljon väärinkäytöksiä ja muutoinkin bisneksen puolelle niiden tarkoitusperät muuttuva , vaikka kuinka pyyteetömästi joku olisi sen alkuun saattanut.

• verditti'

On anteeksiantamatonta laittaa tämä kuolematon lausahdus jonki pilipaliuusivirran nimiin.
        Vaadin anteeksipyyntöä, sillä tiedän ettet tietämättömyyttäsi syyllisty tähän.

• verditti' kirjoitti:

On anteeksiantamatonta laittaa tämä kuolematon lausahdus jonki pilipaliuusivirran nimiin.
        Vaadin anteeksipyyntöä, sillä tiedän ettet tietämättömyyttäsi syyllisty tähän.

kovasti skitsofreeninen. "On anteeksiantamatonata.........Vaadin anteeksipyyntöä!

Vaikka et voi antaa anteeksi pyydän kirjoitukseni aiheuttaman 'sairaskohtauksen' aiheuttamamista nöyrimmästi anteeksi verditti*.

Olisi pitänyt toden totta kirjoittaa, mm. Uusivirran Olavin esittämässä laulussa ja nje.

• emw34 kirjoitti:

Olen itse saanut maistaa tasapuolisesti taloudellista niukkuuta, että yltäkylläisyyttä, mutta myös saanut läheisiltä aina pyyteetöntä apua, jos olen tarvinnut.

Ulkomaanpuun harvoin laitoin rahojani, enkä enää anna mihinkään keräykseen rahaa. Poislukien jotkut paikalliset keräykset.

On valtion velvollisuus hoitaa kehitysapu. Kaikkienlainen keräystoiminta pitäisi lailla kieltää.
        Liian paljon väärinkäytöksiä ja muutoinkin bisneksen puolelle niiden tarkoitusperät muuttuva , vaikka kuinka pyyteetömästi joku olisi sen alkuun saattanut.

Toi toisten pyyteetön auttaminen oli ennen aika yleistä. Nykyisin taitaa olla jo harvinaisempaa. Mulla on 2 lahjoituskohdetta, joihin annan säännöllisesti rahaa: Amnesty Internationalille annan 10 euroa/kk. Taidetta ilman käsiä tuen kahdesti vuodessa, kun sieltä tulee postikorttipaketti tai kalenteri. En mä niitä kortteja ja kalenteria tarvitse, vaan lahjoitan ne eläintensuojeluyhdistyksen kirpputorille. Kerran kun on alkanut maksamaan, niin eihän sitä voi oikein lopettaakaan ilman painavaa syytä.

Mulla ei ihan oikeasti ole itsestään selviä perijöitä. Mun miehellä ei ole sisaria ja veljiä. Mulla ja mun nuoremmalla veljellä ei ole lapsia. Vanhemmalla veljelläni on kaksi lasta ja ihan tarpeeksi omaisuutta molemmille perittäväksi. Serkuista yks on sen verran läheinen ystävä, että hänen lapsensa olisivat ihan varteenotettavaia vaihtoehtoja. Mä luulen, että mun yks serkuista jätti omaisuutensa eli yksiön helsingistä eläinsuojeluyhdistykselle.

• Anjaniina.

itse yritän jakaa jo eläissäni, ettei perintöveroihin mene..
      Tjah, kellehän mä tän näppiksen...

• verditti'

Antaisitko minulle? Tutustuessammr ajaisit jäykäksi pelosta.
        Takuuvarmasti seuraisin vartalosai kaarta myös kurvissa.
        Tunnen pustan tuulispään kutsun.

• Jos on perillisiä, niin verottomia lahjoituksia kannattaa tietenkin antaa. Omaa asumustaan ei kuitenkaan kannata antaa pois. Nykyäänhän voi tehdä pankin kanssa sellaisen sopimuksen, että vaihtaa asuntoaan pankin kanssa pikkuhiljaa rahaksi, eli kuluttaa asuntonsa arvon elämiseen. En tunne ehtoja. Varmaan se toimii, jos elää suunnitellun ikäiseksi. Voi käydä niinkin huonosti, että kämppä on jo syöty ja juotu, mutta elettävää olis vielä pari kymmentä vuotta.

• Anjaniina.
        verditti' kirjoitti:

Antaisitko minulle? Tutustuessammr ajaisit jäykäksi pelosta.
        Takuuvarmasti seuraisin vartalosai kaarta myös kurvissa.
        Tunnen pustan tuulispään kutsun.

voin jättää perikunnalle viestin, että tähän osoitteeseen.
        Voitkin laittaa osoitteen tuonne galleriaan.
        Haluatko langattoman hiirenikin?

• Anjaniina.
        sedna2003 kirjoitti:

Jos on perillisiä, niin verottomia lahjoituksia kannattaa tietenkin antaa. Omaa asumustaan ei kuitenkaan kannata antaa pois. Nykyäänhän voi tehdä pankin kanssa sellaisen sopimuksen, että vaihtaa asuntoaan pankin kanssa pikkuhiljaa rahaksi, eli kuluttaa asuntonsa arvon elämiseen. En tunne ehtoja. Varmaan se toimii, jos elää suunnitellun ikäiseksi. Voi käydä niinkin huonosti, että kämppä on jo syöty ja juotu, mutta elettävää olis vielä pari kymmentä vuotta.

on jo meillä.
        Myyn taloni pojalleni, joka on asuntosäästäjä.
        Valtio tukee tuhansilla, hänen sijoitustaan ;)
        Näin kauppa koituu meidän kummankin eduksi ;)
        Halvalla, tietysti ;)

• Anjaniina. kirjoitti:

on jo meillä.
        Myyn taloni pojalleni, joka on asuntosäästäjä.
        Valtio tukee tuhansilla, hänen sijoitustaan ;)
        Näin kauppa koituu meidän kummankin eduksi ;)
        Halvalla, tietysti ;)

Just tuolla tavalla verot kannattaa laskelmoida minimiin. Tiesithän sen, että liian halvasta hinnastakin voi joutua maksamaan lahjaveroa, paitsi, jos kauppaan sisältyy rasite, joka alentaa hintaa, esim sinun asumisoikeus. Naapurin mummo möi joskus pilkkahinnalla isälleni mökkinsä siten, että hänellä oli vuokraton asumisoikeus talossa niin pitkään kuin hän itse halusi. Molemmat hyötyivät kaupassa. Isäni huolsi talon ja pihan ja mummo otti sen huomioon kauppahinnassa. Käyttöoikeuden voi kirjata kauppakirjaan myös nimellisenä rasitteena pelkästään alhaisen kauppahinnan vuoksi.

• Anjaniina.
        sedna2003 kirjoitti:

Just tuolla tavalla verot kannattaa laskelmoida minimiin. Tiesithän sen, että liian halvasta hinnastakin voi joutua maksamaan lahjaveroa, paitsi, jos kauppaan sisältyy rasite, joka alentaa hintaa, esim sinun asumisoikeus. Naapurin mummo möi joskus pilkkahinnalla isälleni mökkinsä siten, että hänellä oli vuokraton asumisoikeus talossa niin pitkään kuin hän itse halusi. Molemmat hyötyivät kaupassa. Isäni huolsi talon ja pihan ja mummo otti sen huomioon kauppahinnassa. Käyttöoikeuden voi kirjata kauppakirjaan myös nimellisenä rasitteena pelkästään alhaisen kauppahinnan vuoksi.

on talot oikeasti halpoja....hinnan saa kymmenkertaistaa, jos saman meinais ostaa Hesas..
        Juh, jotain tuollaista rasitetta kyllä kauppakirjaan laitellaan ;)
        Ja voihan olla että käynkin asumas, jos hän on reissuhommissa ;) Talvisaikaan..

• Anjaniina. kirjoitti:

on talot oikeasti halpoja....hinnan saa kymmenkertaistaa, jos saman meinais ostaa Hesas..
        Juh, jotain tuollaista rasitetta kyllä kauppakirjaan laitellaan ;)
        Ja voihan olla että käynkin asumas, jos hän on reissuhommissa ;) Talvisaikaan..

Mun sukulainen katseli muutama vuosi sitten meille taloja pohjoisesta, kun oli ehdolla pohjoiseen muutto. Täällä meilläpäin on kiinteistöjen arvot nouseet viime aikoina. Hämmästyttävän korkeita hintoja maksetaan, tai ainakin helsinkiläiset ostajat maksavat, vanhoista ja huonokuntoisistakin taloista. Tonttimaan arvo on noussut niin paljon, että rakennusten kunto ole ole enää keskeinen hinnan määrääjä.

• 45%&33 666
        sedna2003 kirjoitti:

Mun sukulainen katseli muutama vuosi sitten meille taloja pohjoisesta, kun oli ehdolla pohjoiseen muutto. Täällä meilläpäin on kiinteistöjen arvot nouseet viime aikoina. Hämmästyttävän korkeita hintoja maksetaan, tai ainakin helsinkiläiset ostajat maksavat, vanhoista ja huonokuntoisistakin taloista. Tonttimaan arvo on noussut niin paljon, että rakennusten kunto ole ole enää keskeinen hinnan määrääjä.

Minut voi piru periä " valtio " asunnot , auto , pienet maat. En kuoltuani tarvitse niitä.

• Anjaniina.
        sedna2003 kirjoitti:

täällä saa ihan hyvän talon, melkos kohtuulliseen hintaan.
        Ei tartte velkaantua loppuiäkseen...

• 45%&33 666 kirjoitti:

Minut voi piru periä " valtio " asunnot , auto , pienet maat. En kuoltuani tarvitse niitä.

En mäkään tarvitse, mutta Tsernobylin kissat vois tarvita joulupaketteja ja hippiäiset peruskorjauksia talviasumuksiinsa. Valtio on tietenkin pohjaton tarvitseva nielu.

• Ajattelin testamentata aivoni eräälle palstalla olevalle vanhukselle.

• Yleensäei testamentata vanhuksille vaan todennäköisesti myöhemmin kuoleville. Meinaatko oikeesti, että kuolet aikaisemmin kuin vanhukset?

Tää oli ihan oikeesti vakava juttu, enkä mä saanut kovinkaan paljon uusia ideoita. Kai mä sit testamenttaan kissojen myötäjäisten yli jäävän osuuden Tsernobylin kissoille ja hippiäisille ja ehkä romanian vanhoille naisille.

• Anjaniina.

on vasin yks vanhus ja hällä omat kriteerit, taitas vihata sun aivojas, kun joutus ajatteleen ;)))

• sedna2003 kirjoitti:

Yleensäei testamentata vanhuksille vaan todennäköisesti myöhemmin kuoleville. Meinaatko oikeesti, että kuolet aikaisemmin kuin vanhukset?

Tää oli ihan oikeesti vakava juttu, enkä mä saanut kovinkaan paljon uusia ideoita. Kai mä sit testamenttaan kissojen myötäjäisten yli jäävän osuuden Tsernobylin kissoille ja hippiäisille ja ehkä romanian vanhoille naisille.

asialla sitten leikkiä, mutta minulla on viisi jälkeläistä, joten lakiosat menevät heille kuitenkin. Voin sitten päättää erikseen, jos haluan antaa jollekulle muullekin jotain.

• Anjaniina. kirjoitti:

on vasin yks vanhus ja hällä omat kriteerit, taitas vihata sun aivojas, kun joutus ajatteleen ;)))

arvata oikein.;-)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      176
      4757
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3306
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2213
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1984
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1916
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      666
      1853
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      116
      1816
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1737
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1495
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1421
    Aihe