Mojo! Ihan mielenkiinnosta, onko täällä vielä "vanhoja" keskustelijoita liikenteessä, eli näitä jotka kertoivat kaksi vuotta sitten kuinka hyvin menee. Babylous oli yksi, sitten Bidrali, sitten oli Luluti ja ties mikä Evelyn jne. Kaikilla aika tummaa äijää.
Niin, että kuinka nyt paahtaa? :D
Kysely "vanhoista"
58
1134
Vastaukset
- Princess .......
onni kukoistaa.
- Kiitos kysymästä,
hyvin menee edelleenkin. Varmaankin monikin vierailee palstalla, mutta rekkaamattomana, ja taitaa aika usein jäädä kirjoittelemattakin. Sen verran kaukaa nämä jutut liippaavat tavallisen moku-perheen arjesta!
- taidat
olla itte.
- Tavallinen mokuperhe
meidän tapauksessamme on sellainen, että itse olen aivan tavallisennäköinen suomalainen nainen - enkä kai luonteeltanikaan ole erityisen vastenmielinen. Miehellä on ollut pysyvä oleskelulupa jo pitkään, eikä hän ole sen enempää niksu kuin turkkilainenkaan...
Kuins on sulla hgfhgf? Varmaankin sinulla jonkunlainen moku-suhde on, kun kerran tänne palstalle kirjoittelet.
- Suhina67
Kai lukeudun näihin vanhoihin mukaan! Ihan hyvin menee edelleen, 18 yhteistä vuotta jo takana ja aina vaan viihdytään yhdessä. Asustellaan miehen kotimaassa :)
- 3+12
mutta miksi et kerro tarinoita muista ei niin onnistuneista suhteista? tiedät taatusti itse olleesi todella hyvällä tuurilla varistettu
- Suhina67
3+12 kirjoitti:
mutta miksi et kerro tarinoita muista ei niin onnistuneista suhteista? tiedät taatusti itse olleesi todella hyvällä tuurilla varistettu
että kuinka nyt "paahtaa" ja siihen vastasin!
- Utelias.......
Ei näistä övereimmistä hehkuttajista sitten kukaan taida vastata... Mistäköhän syystä? ;)
- putsaa kuuppas
siitä syystä ainakaan että eivät roikkuisi palstalla 24/7 niin kuin sinä taidat tehdä? kyllä se taitaa sinun harmiksesi olla niin että viettävät EDELLEENKIN onnellista perhe elämää ja ovat töissä tähän aikaan pvästä....
- Utelias......
putsaa kuuppas kirjoitti:
siitä syystä ainakaan että eivät roikkuisi palstalla 24/7 niin kuin sinä taidat tehdä? kyllä se taitaa sinun harmiksesi olla niin että viettävät EDELLEENKIN onnellista perhe elämää ja ovat töissä tähän aikaan pvästä....
Jaa no niin varmaan sitten. Kummasti sitä aikaa silloin riitti kaiken onnen ja työn keskeltä kertoilla kuulumisista. :D Taitavat olla jossain omissa ryhmissään nykyään, "kurdin exät." :D
Vähän sama juttu oli ihan lyhyt aika sitten, kun oli ihan hirveästi rekkautuneita nimimerkkejä, jotka kaikki meso miten ihana nigerialainen urheilijaälykkö heillä on, aivan fantsuu.
Yks kerrallaan kaikki on kadonnut. :D Tilalle tullu sitten anonyymejä, jotka kaikki haukkuu nigerialaisäijät alimpaan helvettiin. :D
Toooooooosi mysteeristä! - putsaa kuuppas
Utelias...... kirjoitti:
Jaa no niin varmaan sitten. Kummasti sitä aikaa silloin riitti kaiken onnen ja työn keskeltä kertoilla kuulumisista. :D Taitavat olla jossain omissa ryhmissään nykyään, "kurdin exät." :D
Vähän sama juttu oli ihan lyhyt aika sitten, kun oli ihan hirveästi rekkautuneita nimimerkkejä, jotka kaikki meso miten ihana nigerialainen urheilijaälykkö heillä on, aivan fantsuu.
Yks kerrallaan kaikki on kadonnut. :D Tilalle tullu sitten anonyymejä, jotka kaikki haukkuu nigerialaisäijät alimpaan helvettiin. :D
Toooooooosi mysteeristä!jotain??? kenellä normi ihmisellä on halua/aikaa roikkua tällä palstalla koko ajan? mitä nyt olen tutustunut ja lukenut tätä palstaa niin kylä se näyttää siltä että nämä mollaajat ovat täällä 24/7 ja ns. normi ihmiset käyvät silloin tällöin kommentoimassa.... en ymmärrä minkälainen ihminen saa mielihyvää siitä että täällä arvostelee toisten(TUNTEMATTOMIEN) parisuhteita, varsinkin kun vahvasti näyttää siltä ettei ko. ihmisillä itsellään ole minkään näköistä suhdetta....
ja tottahan toki, nämä "hehkuttajat" odottavat valmiudessa jos joku 2vuoden päästä sattuu kysellä kuulumisia :D eiköhän se kerro enemmän sinusta kun heistä :DDDDDDDDDDD - Utelias......
jotain??? kenellä normi ihmisellä on halua/aikaa roikkua tällä palstalla koko ajan? mitä nyt olen tutustunut ja lukenut tätä palstaa niin kylä se näyttää siltä että nämä mollaajat ovat täällä 24/7 ja ns. normi ihmiset käyvät silloin tällöin kommentoimassa.... en ymmärrä minkälainen ihminen saa mielihyvää siitä että täällä arvostelee toisten(TUNTEMATTOMIEN) parisuhteita, varsinkin kun vahvasti näyttää siltä ettei ko. ihmisillä itsellään ole minkään näköistä suhdetta....
ja tottahan toki, nämä "hehkuttajat" odottavat valmiudessa jos joku 2vuoden päästä sattuu kysellä kuulumisia :D eiköhän se kerro enemmän sinusta kun heistä :DDDDDDDDDDDIhan miten vaan hei, itsekin oon täällä vaan käymässä. Pisti vaan silmään kun eipä pistänyt näiltä pahimmilta ooh ihq ulkkismies ihana tumma -nimmareilta yhtään viestiä, kun vielä ennen kesääkin niitä oli joiltain ihan saatanasti.
bedeliahan se muuten ahkerin oli, sillä oli venäläinen äijä ja kaikki niin älyttömän hyvin (juu ja tietysti suomipojat olivat ihan paskoja juntteja jne.). Mishä hääki nyt luuhaa, aikoinaan pukkas sellaista sataa viestiä päivässä. :D Vaikee kuvitella, että olis luopunut harrastuksesta jos kaikki hyvin. :D
no joo kyl me kaikki tiedetään miten noissa jutuissa on käyny, eiks vaan... Ja kun täällä jatkuvasti jotkut nuoremmat pissikset kyselee että hei mulla on kurdi voiko toimia, niin olis ihan reilu ele näiltä senioreilta et tulis kertomaan, että sori ei, ei toimi. ;) - putsaa kuuppas
Utelias...... kirjoitti:
Ihan miten vaan hei, itsekin oon täällä vaan käymässä. Pisti vaan silmään kun eipä pistänyt näiltä pahimmilta ooh ihq ulkkismies ihana tumma -nimmareilta yhtään viestiä, kun vielä ennen kesääkin niitä oli joiltain ihan saatanasti.
bedeliahan se muuten ahkerin oli, sillä oli venäläinen äijä ja kaikki niin älyttömän hyvin (juu ja tietysti suomipojat olivat ihan paskoja juntteja jne.). Mishä hääki nyt luuhaa, aikoinaan pukkas sellaista sataa viestiä päivässä. :D Vaikee kuvitella, että olis luopunut harrastuksesta jos kaikki hyvin. :D
no joo kyl me kaikki tiedetään miten noissa jutuissa on käyny, eiks vaan... Ja kun täällä jatkuvasti jotkut nuoremmat pissikset kyselee että hei mulla on kurdi voiko toimia, niin olis ihan reilu ele näiltä senioreilta et tulis kertomaan, että sori ei, ei toimi. ;)vaikka en olekkaan ennen täällä palstalla hehkutellut, että hyvin menee arabi mieheni kanssa ja on mennyt jo kohta 6,5vuotta...
en vaan näe syytä hehkutella sitä tuntemattomille? mutta enemmän ihmettelen niitä jotka täällä odottavat päivästä (tunnista)toiseen että pääsisi ilkkumaan jollekkin.... eikö kannattais sunkin keskittyä siihen omaan parisuhteeseen(JOS sellainen löytyy) eikä haukkua muita täällä?
onko sinulle tullut mieleen että ehkä ko. "hehkuttelijat" ovat saaneet perheen lisäystä mistä syystä ovat kiirempiä kuin ennen? minä ainakaan 3 lapsen työssäkäyvänä äitinä tuhlaisi vapaa hetkiäni nettiin kirjoittelemalla, nyt minulla tosin on ollut aikaa perehtyä tähänkin palstaan kun sairalomalla olen ja lapset syyslomalla mummollassa :) eli kyllä moku suhteet voivat toimia ihan yhtä hyvin kuin muutkin suhteet, ehkä vaatii enemmän työtä mutta kyllä siitä saakin enemmän irti, kuin ihan normi suomi-suomi suhteesta... - heh.........
vaikka en olekkaan ennen täällä palstalla hehkutellut, että hyvin menee arabi mieheni kanssa ja on mennyt jo kohta 6,5vuotta...
en vaan näe syytä hehkutella sitä tuntemattomille? mutta enemmän ihmettelen niitä jotka täällä odottavat päivästä (tunnista)toiseen että pääsisi ilkkumaan jollekkin.... eikö kannattais sunkin keskittyä siihen omaan parisuhteeseen(JOS sellainen löytyy) eikä haukkua muita täällä?
onko sinulle tullut mieleen että ehkä ko. "hehkuttelijat" ovat saaneet perheen lisäystä mistä syystä ovat kiirempiä kuin ennen? minä ainakaan 3 lapsen työssäkäyvänä äitinä tuhlaisi vapaa hetkiäni nettiin kirjoittelemalla, nyt minulla tosin on ollut aikaa perehtyä tähänkin palstaan kun sairalomalla olen ja lapset syyslomalla mummollassa :) eli kyllä moku suhteet voivat toimia ihan yhtä hyvin kuin muutkin suhteet, ehkä vaatii enemmän työtä mutta kyllä siitä saakin enemmän irti, kuin ihan normi suomi-suomi suhteesta...Joo totta kai sulla "menee hyvin." :D Siksipä siitä anonyymisti avaudut.
- Utelias.......
vaikka en olekkaan ennen täällä palstalla hehkutellut, että hyvin menee arabi mieheni kanssa ja on mennyt jo kohta 6,5vuotta...
onko sinulle tullut mieleen että ehkä ko. "hehkuttelijat" ovat saaneet perheen lisäystä mistä syystä ovat kiirempiä kuin ennen? minä ainakaan 3 lapsen työssäkäyvänä äitinä tuhlaisi vapaa hetkiäni nettiin kirjoittelemalla, nyt minulla tosin on ollut aikaa perehtyä tähänkin palstaan kun sairalomalla olen ja lapset syyslomalla mummollassa :) eli kyllä moku suhteet voivat toimia ihan yhtä hyvin kuin muutkin suhteet, ehkä vaatii enemmän työtä mutta kyllä siitä saakin enemmän irti, kuin ihan normi suomi-suomi suhteesta...Hei kuule, oot aika aggressiivinen ja puolustuskannalla. Viittaa kyl siihen, ettei sulla edes suhdetta oo... Kunhan länkytät... joo joo, "lapset mummolassa ja sairaslomalla". ;)
Joo ja tää on kyllä tän palstan ehdottomasti omituisin juttu! Ihan helvetisti on anonyymimuijia, jotka keksii ittelleen aviomiehiä, lapsia ja ties mitä, ihan vaan siks että pääsis sanomaan että munpa arabimies tsjp. on iiiiiiihan mahtava ja komea ja diipa daapa.... Niin ja sit tietty AINA se, että suomalainen mies on ihan paska. :D Huhuu, onko vähän pakkomiellettä teillä? - putsaa kuuppas
Utelias....... kirjoitti:
Hei kuule, oot aika aggressiivinen ja puolustuskannalla. Viittaa kyl siihen, ettei sulla edes suhdetta oo... Kunhan länkytät... joo joo, "lapset mummolassa ja sairaslomalla". ;)
Joo ja tää on kyllä tän palstan ehdottomasti omituisin juttu! Ihan helvetisti on anonyymimuijia, jotka keksii ittelleen aviomiehiä, lapsia ja ties mitä, ihan vaan siks että pääsis sanomaan että munpa arabimies tsjp. on iiiiiiihan mahtava ja komea ja diipa daapa.... Niin ja sit tietty AINA se, että suomalainen mies on ihan paska. :D Huhuu, onko vähän pakkomiellettä teillä?ensinnäkin minkä ihmeen takia minun pitäisi omalla nimelläni tänne kirjoitella? ja toiseksi tuskin utelias sinunkaan oikea nimesi on ;) voi kuule, välillä minä toivonkin että nämä lapset ja mies olisivat "keksittyjä", niin kiireistä touhua tämän ison perheen pyörittäminen on :D
minulla ei ole kyllä minkään näköisiä velvollisuuksi todistella sinulle perheeni todellisuutta, mutta minkälaisia "todisteita" siitä haluaisit? käytettyjä vaippoja, kauppa kuitteja vai kenties ihan avioliitto todistuksen ja lasten syntymätodistukset?
olen varmaan totaallisen väärin käsittänyt tämän palstan tarkoituksen, mutta eikö se juuri sitä varten ole että täällä moku-suhteessa elävät voivat vaihdella kuulumisia ym..? miksi siis ketään kehittelisi päässään ulkomaalaisen miehen/vaimon, vain että pääsisi tänne kerskumaan kuinka ihanaa se elämä keksityn perheen kanssa on???
kiitos tästä, annoit minulle kirjoituksillasi päivän naurut :D
ps. haluatko vielä saikkulapsutakin kopion ja mahdollisesti äitini numeron jolla voit tarkistaa juttuni pitävyyden :DDDD - dfs
onko sinulle tullut mieleen että ehkä ko. "hehkuttelijat" ovat saaneet perheen lisäystä mistä syystä ovat kiirempiä kuin ennen? minä ainakaan 3 lapsen työssäkäyvänä äitinä tuhlaisi vapaa hetkiäni nettiin kirjoittelemalla, nyt minulla tosin on ollut aikaa perehtyä tähänkin palstaan kun sairalomalla olen ja lapset syyslomalla mummollassa :) eli kyllä moku suhteet voivat toimia ihan yhtä hyvin kuin muutkin suhteet, ehkä vaatii enemmän työtä mutta kyllä siitä saakin enemmän irti, kuin ihan normi suomi-suomi suhteesta...eli kyllä moku suhteet voivat toimia ihan yhtä hyvin kuin muutkin suhteet, ehkä vaatii enemmän työtä mutta kyllä siitä saakin enemmän irti, kuin ihan normi suomi-suomi suhteesta.."
Täytyy kyllä sanoa tähän, että ei se, mitä saa irti parisuhteesta riipu lainkaan siitä, onko kyseessä "yksi-" vai "monikulttuurinen" suhde. Se riippuu juuri tuosta mainitsemastasi vaivannäöstä, ei kulttuureista sinänsä. Monikulttuurisissa suhteissa sitä vaivaa joutuu ikään kuin automaattisesti näkemään ja silloin se myös palkitsee. Yksikulttuurisessa suhteessa tuo vaivannäön tärkeys unohtuu ehkä helpommin. Ja pääsee unohtumaan, kun perusasiat sujuvat kuin itsestään. On kuitenkin syytä muistaa, että toinen ihminen on aina kuin vieras maanosa. Häneen tutustumiseen voi käyttää koko elämänsä, olipa kyse sitten naapurin tytöstä tai kaukaisen maan pojasta. Onkin kyse siitä, haluaako tunnustaa ja tunnistaa tuon meissä kaikissa olevan "vierauden" ja haluaako nähdä vaivaa siitä rikastuakseen. Kekkosta lainaten: onko meillä malttia vaurastua? - Utelias.......
ensinnäkin minkä ihmeen takia minun pitäisi omalla nimelläni tänne kirjoitella? ja toiseksi tuskin utelias sinunkaan oikea nimesi on ;) voi kuule, välillä minä toivonkin että nämä lapset ja mies olisivat "keksittyjä", niin kiireistä touhua tämän ison perheen pyörittäminen on :D
minulla ei ole kyllä minkään näköisiä velvollisuuksi todistella sinulle perheeni todellisuutta, mutta minkälaisia "todisteita" siitä haluaisit? käytettyjä vaippoja, kauppa kuitteja vai kenties ihan avioliitto todistuksen ja lasten syntymätodistukset?
olen varmaan totaallisen väärin käsittänyt tämän palstan tarkoituksen, mutta eikö se juuri sitä varten ole että täällä moku-suhteessa elävät voivat vaihdella kuulumisia ym..? miksi siis ketään kehittelisi päässään ulkomaalaisen miehen/vaimon, vain että pääsisi tänne kerskumaan kuinka ihanaa se elämä keksityn perheen kanssa on???
kiitos tästä, annoit minulle kirjoituksillasi päivän naurut :D
ps. haluatko vielä saikkulapsutakin kopion ja mahdollisesti äitini numeron jolla voit tarkistaa juttuni pitävyyden :DDDDJuu ihan rauhassa vaan... :D
- ....................
Utelias...... kirjoitti:
Toooooooosi mysteeristä!No mä en yhtään kyllä ihmettele, että ihmiset, joilla oikeasti ulkomaalainen vaimo/mies lopulta löytävät jonkun muun foorumin ja hylkäävät tämän suoli24:n ja ihan muissakin tapauksissa kuin täällä moku-suhteet-osiossa. Kaikki lävet täynnä sellaista angstausta ja vihaa - oli kyseessä mikä tahansa suomi24:n osio. Niin suuri osa palstan viesteistä koskee ainoastaan jotain naurettavaa suomalaisten ja ulkomaalaisten haukkumista, että en itsekään jaksaisi kuunnella vuosia. Aika kaukana noista arjen jutuista ja ehkä tahtovat ihan oikeasti keskustella aiheesta.
- haskiisa
dfs kirjoitti:
eli kyllä moku suhteet voivat toimia ihan yhtä hyvin kuin muutkin suhteet, ehkä vaatii enemmän työtä mutta kyllä siitä saakin enemmän irti, kuin ihan normi suomi-suomi suhteesta.."
Täytyy kyllä sanoa tähän, että ei se, mitä saa irti parisuhteesta riipu lainkaan siitä, onko kyseessä "yksi-" vai "monikulttuurinen" suhde. Se riippuu juuri tuosta mainitsemastasi vaivannäöstä, ei kulttuureista sinänsä. Monikulttuurisissa suhteissa sitä vaivaa joutuu ikään kuin automaattisesti näkemään ja silloin se myös palkitsee. Yksikulttuurisessa suhteessa tuo vaivannäön tärkeys unohtuu ehkä helpommin. Ja pääsee unohtumaan, kun perusasiat sujuvat kuin itsestään. On kuitenkin syytä muistaa, että toinen ihminen on aina kuin vieras maanosa. Häneen tutustumiseen voi käyttää koko elämänsä, olipa kyse sitten naapurin tytöstä tai kaukaisen maan pojasta. Onkin kyse siitä, haluaako tunnustaa ja tunnistaa tuon meissä kaikissa olevan "vierauden" ja haluaako nähdä vaivaa siitä rikastuakseen. Kekkosta lainaten: onko meillä malttia vaurastua?"Täytyy kyllä sanoa tähän, että ei se, mitä saa irti parisuhteesta riipu lainkaan siitä, onko kyseessä "yksi-" vai "monikulttuurinen" suhde. Se riippuu juuri tuosta mainitsemastasi vaivannäöstä, ei kulttuureista sinänsä"
Niinpä. Ja mitä enemmän on yhteisiä vuosia takana, ylä-ja alamäkiä, tehtyjä kompromissejä sekä perusjutut selvitetty (perusjutuilla tarkoitan ihan "meidän taloudessa toimitaan tilanteessa x näin), sitä vähemmän suhde tuntuu monikulttuuriselta. Jos meillä miehen kanssa menisi nyt sukset ristiin, olisi aikamoista itsepetosta väittää että suhde kaatui kulttuuritaustan vuoksi. Kyllä syynä tässä vaiheessa olisi jokin muu kuin toisen osapuolen lapsuuskoti. Ei sitä äitiä ja isää nyt ihan kaikesta voi syyttää :DDD
Mitä kuulumisiin tulee, niin perussetillä mennään :) Ihana syysloma takana, ja nyt paahdetaan hetki ennenkuin hiljennytään jouluun. Jota siis muslimina odotan kovasti :D Lapsilla koulut,harrastukset ja ystävät jotka pitävät minut ja mieheni taksikuskeina iltaisin, mutta olenpa huomannut että pikkuhiljaa alkaa sitä yhteistä aikaakin löytymään jälleen kun lapset eivät enää taaperoita ole :) Töissä kiirettä, mikä ei yllätys ole kun miettii miten taantumasta ollaan ilmeisesti kohisemalla nousemassa.
- Lasse Hehelä
oli se mitä kyselijä kaipasi, jotta saisi sitten ohjeistaa että kyllä olisi suomimies pitänyt huolia ja sen lisäksi tietysti ne 'lortottelut''patjattelut' jne. Kyllä nyt taisi tulla taas kova pettymys kun ei tullut surullista tarinaa. On heille varmaan kova pettymys kun ei karvaooppelliakan ole päässyt öljyämään pitkään aikaan BUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHHHH
- 13 vuotta yhdessä
Hyvin paahtaa, kiitos kysymästä. Mitä haluaisit kuulla? Perhe-elämä on mallilaan ja onnellisia ollaan. Osa vuodesta asutaan Suomessa ja osa puolison kotimaassa. Mikäs tässä on ollessa.
- Utelias.......
OK mikä sun nimimerkki oli? Bedelia? Babylous?
Moikkis kaikille tutuille ja tuntemattomille!
Mä roikun nykyisin enimmäkseen facebookissa ja sitten tuolla erilaisilla vauva palstoilla silloin kun netissä käyn. Meni vähän liian vinkeäksi silloin aikoinaan meno täällä. Se meidän suljettu foorumikin tyrehtyi sitten jossain vaiheessa. Osa vakkareista pitää yhteyttä nykyisin fb:n kautta, sähköpostein ja ihan puhelimitsekin, osa katosi bittiavaruuteen.
Minulla moku-ystävyydet ovat aika pitkälle noita mieheni kautta tulleita (sukulaisten ja kavereitten puolisoita esimerkiksi). Näiden kanssa siis tapaan aika tiuhaankin.
Mitäs meille kuuluu? Ihan normia tänne, lapsiperheen arkea. Mies paahtaa töissä ja vapaalla yritetään tehdä mahdollisimman paljon sitten jotain koko perheen voimin.
Opintoja olen jatkanut hoitovapaan ohella ihan hissukseen, onneksi ei ole enää mitään pakollisia luentoja tms., eli kotoa käsin pystyy kyllä vääntämään silloin kun inspis iskee.
Ostettiin reilu vuosi sitten asunto ja täällä asutaan varmaan ainakin vielä pari vuotta. Upcradetaan sitten siinä vaiheessa kun minäkin käyn vähän töissä tienaamassa.
Täytyy kyllä sanoa että kyllä meillä ainakin nimenomaan ajan kanssa ja lapsen myötä on suhde vain lujittunut entisestään. Ei ole tullut pahempia takkuja matkalla.
En mä nyt tiedä että mitä muuta mä kertoisin tähän.
Mukavaa syksyä kaikille!- Huhuuuuuuuuuuu
Aika hurjaa, miten tajuaa Babulous parissa tunnissa tulla kertomaan elämästään jonnekin Suomi24:ään... Alkaa pelottaa, onkohan täällä joku seuranta päällä... :D
Mies varmaan "paahtaa töissä", ei siinä mitään. Eri asia mitä... ;) Mut aika normitouhulta tuo vaikuttaa, ählyn vaimo ja lapsi kotona, äijä itte liehuu ympäri kaupunkia naisissa. "Anteksi kulta nyt ei pääse koti kun tuli ylitöitä." :D - no voi hyvää päivää
Huhuuuuuuuuuuu kirjoitti:
Aika hurjaa, miten tajuaa Babulous parissa tunnissa tulla kertomaan elämästään jonnekin Suomi24:ään... Alkaa pelottaa, onkohan täällä joku seuranta päällä... :D
Mies varmaan "paahtaa töissä", ei siinä mitään. Eri asia mitä... ;) Mut aika normitouhulta tuo vaikuttaa, ählyn vaimo ja lapsi kotona, äijä itte liehuu ympäri kaupunkia naisissa. "Anteksi kulta nyt ei pääse koti kun tuli ylitöitä." :DAika kumma juttu, että jotkut eivät tällä palstalla kestä kuulla, että joillakin pyyhkii hyvin. Miksi edes kysellä kuulumisia kun hyvät kuulumiset eivät sitten olekaan mieleen...
- Ääh
no voi hyvää päivää kirjoitti:
Aika kumma juttu, että jotkut eivät tällä palstalla kestä kuulla, että joillakin pyyhkii hyvin. Miksi edes kysellä kuulumisia kun hyvät kuulumiset eivät sitten olekaan mieleen...
Paskat tolla Babylousilla mitään hyvin mene - mies pettää ja kotona on pakko istua kun ulos ei pääse. Silti pitää väittää että kaikki on hienosti. Ihan sama juttu kun viimeksi.
Ääh kirjoitti:
Paskat tolla Babylousilla mitään hyvin mene - mies pettää ja kotona on pakko istua kun ulos ei pääse. Silti pitää väittää että kaikki on hienosti. Ihan sama juttu kun viimeksi.
Kaikki vastaukseni kautta linjan ovat aina olleet sitä *ruusunpunaisten lasien kautta* kerrottua huttua :)
Sä voit uskotella minun elämästäni itsellesi ihan mitä haluat, niin kuin aiemminkin.
Heissuli vei ja hellät tunteet!
*Lähtee itkemään keittiön pöydän ääreen kun mies on, tietty taas, ylitöissä koko illan..*
Kyllä minä vieläkin lähes päivittäin seuraan, että josko täällä olisi mielenkiintoista keskustelua. Joskus harvoin onkin, mutta en ole itse juurikaan osallistunut pitkään aikaan. Vakkareiden katoaminen palstalta kyllä on vaikuttanut asiaan. Mukava kuulla, että Suhinalla ja Babylla on kaikki hyvn. :)
Juu, ihan kivasti meilläkin menee edelleen. Molemmat opiskellaan ja ollaan osa-aikatöissä, mies omalla alallansa, itse sekä oman alan että sitten ihan muissa hommissa. Itse olen tänä vuonna viettänyt aikas paljon aikaa Moskovassa, ja taas olen sinne menossa töihin, enkä tiedä tarkkaan milloin tulen takaisin. Eli aika paljon ollaan tänä vuonna jouduttu olemaan erossa toisistamme. Onneksi Moskovan on kuitenkin sen verran lähellä, että pääsemme helposti ja halvasti matkustamaan. Valmistumisen jälkeen muutamme varmaankin mieheni kanssa Moskovaan pysyvästi, eli sitä tässä odotellaan, ja eipä enää kovin kauaa tarvitsekaan odottaa!
Mutta harmi vaan, kun sinulla on aika käynyt tylsäksi palstalla. Pitäisiköhän sitä ruveta kirjeenvaihtoon kanssasi, kun kerran noin ikävöit? ;)- Ääh
Ihan varmaan bedelia, ihan varmaan. ;)
Ääh kirjoitti:
Ihan varmaan bedelia, ihan varmaan. ;)
Siinäpä taas erittäin omaperäinen ja asiarikas kommentti. Hyvää kommunikaatiota.
- Meriami
Ensin ihmeteltiin, että vakkarit eivät vastaa, sitten valitetaan, jos vastaavatkin..? Omasta puolestani voin sanoa, että käyn täällä melko usein katsomassa, mutta harvoin haluan kommentoida.
Vastauksena kysymykseen, nyt paahtaa ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Mies sai vakinaisen työn, mutta työ on samaa kuin ennenkin. Itsekin teen samaa työtä ja samassa paikassa kuin viimeiset kolme vuotta. Asunto on sama, perhekoko on sama, tulotaso on sama.. Erimielisyydet tuntuvat vähentyneen tässä vuosien kuluessa.- Ansu.
Heippa!
Se toinen keskustelu näyttäis olevan kiinni, niin onkos se nyt sitten kuollut ja kuopattu vai onko jossain joku toinen paikka? Ansu. kirjoitti:
Heippa!
Se toinen keskustelu näyttäis olevan kiinni, niin onkos se nyt sitten kuollut ja kuopattu vai onko jossain joku toinen paikka?Hei Ansu, oletko se Ansu, jonka kanssa joskus juttelin? Keskustelu on kiinni, koska se muuttui maksulliseksi.
- Ansu.
bedelia kirjoitti:
Hei Ansu, oletko se Ansu, jonka kanssa joskus juttelin? Keskustelu on kiinni, koska se muuttui maksulliseksi.
Olen joo se sama :) Voi harmi. Vaikka vähän hiljaista loppuaikoina olikin, oli se silti niin paljon mukavampi kuin tämä. Itseasiassa eihän näitä kahta keskustelua voi edes verrta toisiinsa ;)
Ansu. kirjoitti:
Olen joo se sama :) Voi harmi. Vaikka vähän hiljaista loppuaikoina olikin, oli se silti niin paljon mukavampi kuin tämä. Itseasiassa eihän näitä kahta keskustelua voi edes verrta toisiinsa ;)
NO sanopa muuta... Täällä on enää hyvin harvoin mitään järkevää keskustelua. Itsekään en ole kirjoitellut aikoihin juuri sen takia. Mutta kerropas mitä sinulle ja miehellesi kuuluu?
- Ansu.
bedelia kirjoitti:
NO sanopa muuta... Täällä on enää hyvin harvoin mitään järkevää keskustelua. Itsekään en ole kirjoitellut aikoihin juuri sen takia. Mutta kerropas mitä sinulle ja miehellesi kuuluu?
Ihan hyvää :) Saatiin vihdoinkin isompi asunto, muutettiin nyt marraskuun alussa..Siksi tässä vastaamisessakin on hieman kestänyt :)
Mies opiskelee ja on nyt työharjoittelussa, toiveet on korkealla että sais samasta firmasta töitä missä nyt harjoittelee.
Entäs teille? Ansu. kirjoitti:
Ihan hyvää :) Saatiin vihdoinkin isompi asunto, muutettiin nyt marraskuun alussa..Siksi tässä vastaamisessakin on hieman kestänyt :)
Mies opiskelee ja on nyt työharjoittelussa, toiveet on korkealla että sais samasta firmasta töitä missä nyt harjoittelee.
Entäs teille?Kiva kuulla, että teillä menee hyvin. :) Niin kuin tuossa aiemmin sanoinkin, niin me myös opiskellaan ja tehdään töitä siinä sivussa... Tosin miehellä vie jo työ enemmän aikaa kuin opiskelu. Pääsi siis myös työharjoitteluun kesällä, ja sai siis jäädä sinne töihin, ja on osa-aikaisena. Toivottavasti teillä käy samanlainen tuuri! Mitäs me muuta, suunnitellaan kovasti ulkomaille muuttoa, johon olisi joku vuosi ja vähän päälle aikaa.
Oletteko muuten yhdessä käyneet Venäjällä? Onko kulttuurierot aiheuttanut mitään ongelmia?
- Evelyn ei jaksa kirj
En vain kirjoittele, koska palstan meno on mitä on eikä mulla oikein ole mitään sanottavaakaan näihin mokuasioihin... Elämä paahtaa eteenpäin ihan kuten ennenkin. Miehen kanssa ollaan molemmat työelämässä, kuumeillaan toista muksua (esikoinen jo 10-vuotias) . Vuoden vaihteen jälkeen aiotaan laittaa asunto myyntiin ja ryhtyä rakentamaan omaa tönöä, jos ollaan niin onnekkaita, että saadaan kevään jaossa kunnalta tontti... Sellaista meillä. Ja äijähän on aika tumma, kun albaani on. Kokonaista ruskeatukkainen. Varo jos tulee kadulla vastaan, saattaapi jopa purra tuollainen karmea otus.
- Hmmmmmmmm
Sinällään mielenkiintoista, millä kiireellä nämä vanhat nimimerkit nousivat pölystä selittelemään suhteitaan ihan samaan tapaan kuin aina ennenkin. :) Jotenkin... omituista.
- Evelyn ei jaksa kirj
Hmmmmmmmm kirjoitti:
Sinällään mielenkiintoista, millä kiireellä nämä vanhat nimimerkit nousivat pölystä selittelemään suhteitaan ihan samaan tapaan kuin aina ennenkin. :) Jotenkin... omituista.
No mä vastaan vaan kerran, koska oikeasti mua ei kiinnosta sun mietteet paskan vertaa, mutta...mulla on ollut vuosikausia tämä palsta kirjanmerkeissä muiden palstojen/blogien/naamakirjan ohella ja kurkkaan tänne oikeastaan päivittäin. Yleensä kurkkaus kestää kolme sekuntia, koska tällä palstalla on hyvin vähän mulle annettavaa. Lähinnä mielenkiinnosta kurkkaan jos tutut ovat kirjoittaneet jotain tai jos joku on kirjoittanut albaaneista jotain... Ja nyt kun joku oikein mainitsi minut nimeltä, niin totta hitossa vastasin. Se ei kuitenkaan tarkoita, että minua jatkossakaan näkyisi palstalla jauhamassa paskaa nigerilaisista tai mistään muustakaan mokuasioista mitä tällä palstalla niin ahkeraan käsitellään. Tämän palstan aiheet on tosiaan kovin kaukana ihmisen elämästä, joka on elänyt "ihmeellistä ja tapahtumarikasta mokuarkeaan" reilusti yli 10 vuotta.
- Rakas Watson
Hmmmmmmmm kirjoitti:
sitahan ap. kyseli. Loppupeleissa en ole yhtaan yllattynyt etta nama neitokaiset vastasivat huutoon. Se etta puhuvatko totta on sitten aivan eri asia.
- 13
Rakas Watson kirjoitti:
sitahan ap. kyseli. Loppupeleissa en ole yhtaan yllattynyt etta nama neitokaiset vastasivat huutoon. Se etta puhuvatko totta on sitten aivan eri asia.
olet ketjun aloittaja. Mahtaa nyt potuttaa kun kuulet kuinka hyvin heillä menee ja ovat onnellisia. Juuri sinä sepustelet tänne kaikenlaisia kauhutarinoita mukamas huonosti menevistä suhteista hahahahaaa, katkerana kun sulla ei ole normaalia ihmissuhdetta lainkaan.
- Rakas Watson
13 kirjoitti:
olet ketjun aloittaja. Mahtaa nyt potuttaa kun kuulet kuinka hyvin heillä menee ja ovat onnellisia. Juuri sinä sepustelet tänne kaikenlaisia kauhutarinoita mukamas huonosti menevistä suhteista hahahahaaa, katkerana kun sulla ei ole normaalia ihmissuhdetta lainkaan.
todellakaan en ole ketjun aloittaja. Sitapaitsi mita merkitysta on silla jos 3 - 4 musukuukerinpatjaa uskoo olevansa onnellisia "suhteissaan"?
- 54
:))) Hyvä loppukommentti, Evelyn, kiitos.
Kun meillä vanhoilla ja vanhoilla sattuu olemaan omat tiedotuskanavamme, niin tänne osaa tulla kommentoimaan, kun joku kyselee.
Siis paahtaa luojan aurinko ja kasvattaa rakkautta, kukittaa parisuhdetta ja juurruttaa meitä yhteiseen elämäämme.
Elämä tässä uusperheessä on todella ihaninta aikaa koko elämässäni, niinkuin joku tällä palstalla arveli joskus.
Vuoristorata-elämäni on muutunut polveilevaksi luontopoluksi, joka on joskus hankalaa kiivettävää, mutta voi sitä onnea kun saa huilata ja katsella kaunista ympärillään ja haistella tuoksuvaa raikasta ilmaa ja paistatella rakkauden lämmössä. Ihanaa kun voi koko perheenä puhaltaa yhteen hiileen ja saada energiaa toisiltamme ja antaa sitä toisillemme.
Niin että mitä tällä oli tekemistä moku-palstalla----sitä että elämä voi muuttua mokusuhteen myötä myös positiivisesti.
Hyvää syksyä vaan kaikille tutuille ja tuntemattomille.- dolca-
Lili ystävällisesti vinkkasi minulle tästä kyselystä joten karistanpa pölyt harteiltani ja kömmin takaisin palstalle. ;) En nyt tiedä muistaako minua edes kukaan mutta kyllä täällä muutamia vuosia sitten tuli pyörittyä.
Ja siis kysymykseen - mitään ihmeellistä ei tännekään kuulu. Yhä edelleen naimisissa saman miehen kanssa, tavallista lapsiperheen arkea tässä pyöritetään. Itselläni ajankohtaisena töihinpaluu kun nuorimmainen täyttää kolme. Eli työtä, tarhaa, kotihommia, harrastuksia, ystävien kanssa kahvittelua, ym.... yhtä hurjaa kuuluu tänne suuntaan. ;) Muuta mielen päällä? ;) - Rakas Watson
lillukka. Toki tiedamme etta erityisen rasistinen musukuukerisi viihtyy toistaiseksi onhan mokkamunalla erityisen lokoisat oltavat kun seka aiti etta tytar "palvelevat" auliisti. Muuten joko on poikasikin osallistunut musukuukerin palvelutalkoisiin?
- Rakas Watson
dolca- kirjoitti:
Lili ystävällisesti vinkkasi minulle tästä kyselystä joten karistanpa pölyt harteiltani ja kömmin takaisin palstalle. ;) En nyt tiedä muistaako minua edes kukaan mutta kyllä täällä muutamia vuosia sitten tuli pyörittyä.
Ja siis kysymykseen - mitään ihmeellistä ei tännekään kuulu. Yhä edelleen naimisissa saman miehen kanssa, tavallista lapsiperheen arkea tässä pyöritetään. Itselläni ajankohtaisena töihinpaluu kun nuorimmainen täyttää kolme. Eli työtä, tarhaa, kotihommia, harrastuksia, ystävien kanssa kahvittelua, ym.... yhtä hurjaa kuuluu tänne suuntaan. ;) Muuta mielen päällä? ;)sinut dorka muistetaan. Olet ollut kirjoituksissasi aarimmaisen vastenmielinen. Kiva etta sinunkin itsepetoksesi jatkuu kuten ennenkin.
- dolca-
Rakas Watson kirjoitti:
sinut dorka muistetaan. Olet ollut kirjoituksissasi aarimmaisen vastenmielinen. Kiva etta sinunkin itsepetoksesi jatkuu kuten ennenkin.
Nyt on sulla taso laskenut sitten viime näkemän; etkö parempaan pysty.... että ihan dorka!? :D Nuohan on kuin suoraan väännöksiä jonkun teini-ikäisen suusta, hmmmm.... ;) S
Sinua en voi vastenmieliseksi sanoa. Kuvaava adjektiivi olisi ihan joku muu. - dolca-
Verbaalinen lahjakkuutesi vetää lähes sanattomaksi. :)
Älä ala, Watson, analysoimaan - saattaa tulla pää kipeäksi. Vaikka toisaalta; on aikas jännä että jaksat niinkin paljon käyttää pohdintojasi meidän musukuukeripatjavajakkien tunne-elämään. :)
- Kukka-Molli
"Ne jotka pystyvät pettämään itseään, ovat keskimäärin onnellisempia kuin ne joilla ei tätä kykyä ole."
-Woody Allen-yhdenlainen katsontakanta. Mielestäni se, että osaa sivuuttaa todennäköisys laskelmat ja tilastojen opetukset (vale-emävale-tilasto), on elämän todellisuutta ja riskinottoa joka tekee elämästä mielenkiintoisen.
- JapanilaisenMies
Luen viestejä täällä aina välillä mutta harvemmin mitään mielenkiintoista kommentoitavaa löytyy.
Muutenkin monikulttuuriset suhteet palstaa ei välttämättä tarvittaisi ollenkaan koska suhteissa olevat ongelmat ovat aika samoja kun monokulttuurisissa suhteissa. Ulkomaalaiskeskustelu taas sopisi paremmin omalle palstalleen.- wakarimasu
Miksi yksi on mono ja kaksi monta? Kuulostaako se hienommalta?
Pitäisikö kahta sanoa stereo- vai duakulttuuriksi?
Eipä tule pahemmin tällä palstalla vierailtua koska täällä oleva keskustelun taso ei niin hirveästi sykähdytä että olisi syytä jatkuvasti palstaa seurata.
Meidän perheessä kuitenkin kaikki hyvin ja jo 7 vuotta avioliittoa takana joten tuttua ja tasaista on elämä.- Saksalaisen vaimo
Olen nimimerkitön saksalaisen miehen vaimo. Käväisen täällä noin kerran kuussa, noin kesästä 2007 lähtien.
Täällä meni keskustelu sen verran oudoksi, että en jaksanut koskaan edes nimimerkkiä keksiä saati sellasista rekisteröidä. Palstan hörhöjen pakkomielteenomainen islamfobia tympii, ei mitään keskustelua jaksa kahlata kokonaan läpi sen jälkeen kun se lähtee niille raiteille.
Lisäksi mainitsin kerran erään ruokajutun yhteydessä, että saksalainen mieheni on lähinnä kasvissyöjä ja se sai kovan protestivyöryn aikaan. Saksalainen mies kun syö tilastojen mukaan keskimäärin niin ja niin monta kiloa bratwurstia vuodessa, joten oli ihan päivän selvä valhe, että minun saksalainen mieheni voisi olla kasvissyöjä.
Kun nyt kuitenkin olen ihmisen enkä tilastokeskuksen kanssa naimisissa, niin päätin jatkaa omaa reaalielämääni sen sijaan, että olisin käynyt täällä päivittäin lukemassa mitä avioelämääni tilastojen mukaan keskimääräisesti kuuluu.
Hyvää jatkoa kaikille mokupareille! - Moku-vaimoke
Olen tänne kirjoitellut joskus säännöllisestikin, tosin aika usein en viitsi kirjautua. Vanhojen suljetulla foorumilla olin nimellä Katri...
Käyn täällä noin pari kertaa viikossa, mutta tosiaan viime aikoina keskustelu on mennyt niin alatasoiseksi, etten juuri viitsi mitään kommentoida.
Sitä samaa minullekin ja miehelleni kuuluu, kuin ennenkin. Elämässä tapahtuu kyllä paljonkin, mutta eivät ne tapahtumat monikulttuurisuutta sinänsä koske, eivätkä ehkä muutenkaan kuulu julkisille foorumeille.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706