Olen yrittänyt hieman selailla otsikossa mainitun Golfin lohkolämmittimen ja asennuksen hintoja, mutta sielä sun täällä oli, että ko. autoon ei saa lohkolämmitintä jälkiasennuksena - mahtaako pitää paikkansa? Mikä (huokea hintainen) lohkolämmittimen korvaajaksi? Säteilylämmitin? Kuinka eroaa lohkolämmittimestä? Tietoa hinnoista asennettuna? Kiitos.
Golf IV 1,6 -00 + lohkolämmitin?
4
4269
Vastaukset
- mahdollista.
niin asenna letkulämppäri. Sätelilylämmitin ei ole kovinkaan tehokas. Letkulämppäri ei aivan vastaa perinteistä lohkolämmitintä, mutta on säteilylämmitintä parempi. Letkulämppäri asennetaan alavesiletkuun ja lämmittää siis jäähdytysnesteen. Omaan autooni Calixin letkulämppäri sisähaaralla maksoi 430e.
- - lämmittelijä -
Kyllähän tuo asia selviää kaikista parhaiten kun ajaa pyyhkäisee johonkin autokorjaamolle ja kysyy sieltä mitä maksaa ja millaisia lämmittimiä autoosi saa. Heillä on siellä manuaalit, joista näkee suoraan, millainen lämmitin käy juuri sinun automalliisi. Ja voihan asiaa käydä tiedustelemassa myös merkkipajalta - sehän ei vielä maksa mitään.
Jos itse haluat asiaa selvittää, niin Defan ja Calixin nettisivuilta taitaa myös löytyä tietoa siitä, millaisia lämmitinvaihtoehtoja mihinkin autoon voi laittaa - hintojahan sieltä ei löydy.
Nykyään tosiaan lohkolämmittimiä (= vastus on moottorin sisällä vesitilassa) ei uudempiin autoihin ole saatavina. Lohkolämmitin olisi tehokas, mutta toisaalta se paljon käytettynä pilaa jäähdytysnesteen.
Säteilylämmitin (sähköllä lämpiävä metallilätkä, joka ruuvataan kiinni moottorin vesitilan tai öljypohjan kupeeseen) ei ole kovin tehokas, mutta toisaalta siitä ei ole moottorille haittaa vaikka se on pitempäänkin päällä - sähköä siinä tietysti kuluu. Helppo, nopea ja edullinen asentaa. Nykyään varmaankin yleisin moottorin lämmitin.
Letkulämmitin (sähkövastus tulee moottorin alavesiletkuun ja lämmittää jäähdytysnestettä) on yksi vaihtoehto. Lämmitysteholtaan noiden kahden edellä mainitun välistä ja paljon käytettynä pilaa jäähdytysnestettä. - ssssssss
Kyl mulle ainaki pistettii lohkolämmitin(tietääkseni lohko, ainakin nii oli tarkotus) viikko sitte kiinni, IV golfiin, vaikka olin itekki lueskellu et AGU moottoriin ei sais lohkolämmitintä. Suhteita hyödyntäen tais maksaa 200e.
- xx3
Ei mielellään asenneta lohkolämppäriä .kun on alumiininen lohko .säteily lämmitin lämmittää öljypohjaa ei hyvä..moottori on kylmä.½ tunnin päästä tulee lämmintä ilmaa tuulilasiin ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52647
- 50645