Olen ollut reilu 2vuotta sinkkuna ja lähinnä live-elämässä yrittänyt kumppania löytää.
Nyt kun vieläkään ei ole "tärpännyt" niin mietin nettideittien mahdollisuutta...
Kannattaako? kertokaas mielipiteenne.
sinkkuus ei minua itsessään ahdista, mutta yksinäisyys hieman. suurin osa kavereista on jo vuosia kestäneissä suhteissa/avioliitoissa ja heistä en kovinkaan paljoa seuraa tekemisiin saa. Eli siks hakusessa mies... tai uusia kavereita.
Luen tätä palstaa aina välillä ja tuntuu että netistä hyvän miehen löytäminen ei ole sen helpompaa kuin livenä, onko näin? eli kannattaako vaivautua ja kehittää profiili?
Kannattaako nettitreffit?
30
1936
Vastaukset
- Mieskla
Juuri samoja itsekkin mietin noin kaksi vuotta sitten kun olin vastaavaisessa tilanteessa. Päätin itse kokeilla nettideittailua kun mietin että eihän siinä periaatteessa ole mitään hävittävää? Sitä kautta löysin sitten tulevan vaimoni joten ainakin omasta takaa tuo testaus kannatti :) Nettideittailussa kannattaa olla varovainen mihinkä ryhtyy mutta niinhän se on "livenäkin". Omasta mielestäni kannattaa aina kokeilla - joskus se vain "tärppää" kuten omalla kohdallani :) Enpä tiedä tuosta jos helpompaa löytää hyvää miestä/naista netistä mutta se on ainakin hyvä kanava tutustua uusiin ihmisiin.
- Missä oot mies ?
Itse olen kokeillut nettideittiä, mutta sitä oikeaa ei ole tärpännyt.
Minulla on ollut 3 vuotta suomi24 treffeillä ilmotus ja yhden ihmisen olen tavannut mut siit ei kehkeytynyt mitään vakavaa. Tosin ei mulla ole tärpännyt live maailmassakaan joten tilanne on tasan mun kohalla. Tällasilla kunnon miehillä on vaikeampaa löytää se kumppani vierelle.
- jououyut
akoilla on pilkettä silmäkulmassa ja paino on aina jostakin syystä "unohtunut" pois.
leikkimielellä liikkeellä ja ikä haarukka laitettu max oma ikä' ja alaraja johonkin 30 v, kuka vutun 30v jätkä vielä kattelee 40 akkoja haloo?? järkeä päähän ja kättä housuun akat.
kyllä se käytännössä on että jos saatte ikäisenne miehen, siitä paljastuu ekan 2 viikon kuluessa sen 7 vikaa. sit ne ei seksinvonkaajile naiset, yhteenkin tutustuin ja meniin kylään ja ekana iltana tuli emätintä joka asennossa, myös vielä aamulla, kiitos oli mukava puikottaa takaapäin korvat luimussa, en ole muuten sen koomin nähnyt. ei ottanut enää yhteyttä.
oma ukko oli tulossa takasin ja huomasin ns markkinaraon siinä.
itse kun haluan naisen, menen kylälle ja otan sellaisen, siinä tuhraantuu aikaa ja joskus tulee känniinkin kuten viime perjantaina. muuta kyyti maistuu ja hyvälle suihinotolle on aina tilaus.
mutta takasin suoli24 palstan naisiin: flirttejä tulee n min 5v vanhemmilta naisilta joilla ajetut kilometrit näkyy kankusta.
itse taas kun kirjoittelen liilum laarum niin 2 viikkoa akat jaksaa veivata kun on niin paljon muitakin ukkoja joille lähetellä viestiä..
- alkup.kirj.
Kiitos asiallisista vastauksista, toi yks nyt oli ihan omaa luokkaansa (jououyut)... mutta jätetään se omaan arvoonsa :)
Täytynee vielä miettiä tota profiilin tekoa, jotenkin se arvelluttaa. En haluaisi viettää päiviäni tietokoneella ja kirjotella, mielummin treffailisin livenä. ja lisäksi kirjoittamalla tutustuminen on vain hyvin erillaista kuin livessä. Kirjoittamalla pystyt harkitsemaan sanojasi kauemmin kuin livenä ne tulevat suoraan ja näin saattaa haluamattaan antaa itsestään toisenlaisen kuvan kun oikeesti on ja se onkin mielestäni ongelma täällä... ja niiden juttujen perursteella (mitä on tarkkaan harkinnut ennenkuin viestin lähettää) toinen muodostaa mielikuvan. Sitten nähdään livenä ja jutut ei olekkaan välttämättä ihan samaa tasoa tai jotain muuta joten hylätään treffikumppani koska hän ei vastannutkaan täysin sitä mielikuvaa minkä oli hänestä pelkkien kirjoitusten perusteella luonut.
ehkä minä mietin tätä nyt liikaa!!! :D
kiitos kuitenkin vastauksista :)- M28v
Eriävä mielipide :)
Jos kumpikin kirjoittaa rehellisesti, ja tutustutaan kirjoittelemalla riittävän hyvin, niin sitten live-tilanteessa löytyy paljon enemmän motivaatiota löytää toisesta sitä jotain, mikä saa kiinnostumaan enemmän kuin kaverina.
Miehenä täytyy kyllä sanoa, että naisia, jotka moiseen alkavat, on harvassa. Yhden kanssa kirjoittelin 5 viikkoa ennen treffejä, kuvaakaan näkemättä, ja vaikka ei sitten kolahtanutkaan, niin tuo kokemus ei harmita.
Tarkennetaan vielä, että minulle itselleni ei olisi sosiaalisessa mielessä ongelma tavata vaikka vain yhdenkin viestin perusteella, mutta kun mieluiten aloittaisin tutustumisen kaverina, niin näen kyllä kirjoittelussa paljonkin hyvää. - alkup.kirj.
M28v kirjoitti:
Eriävä mielipide :)
Jos kumpikin kirjoittaa rehellisesti, ja tutustutaan kirjoittelemalla riittävän hyvin, niin sitten live-tilanteessa löytyy paljon enemmän motivaatiota löytää toisesta sitä jotain, mikä saa kiinnostumaan enemmän kuin kaverina.
Miehenä täytyy kyllä sanoa, että naisia, jotka moiseen alkavat, on harvassa. Yhden kanssa kirjoittelin 5 viikkoa ennen treffejä, kuvaakaan näkemättä, ja vaikka ei sitten kolahtanutkaan, niin tuo kokemus ei harmita.
Tarkennetaan vielä, että minulle itselleni ei olisi sosiaalisessa mielessä ongelma tavata vaikka vain yhdenkin viestin perusteella, mutta kun mieluiten aloittaisin tutustumisen kaverina, niin näen kyllä kirjoittelussa paljonkin hyvää.uskallatko väittää että hyviä miehiä on enemmän kuin hyviä naisia?? :D
itse olen sitä mieltä että me emme vain jostain syystä kohtaa...
itselleni ei myökään ole missään mielessä ongelma tavata ihmisiä livenä, mutta jotenkin muualla kuin baarissa tuntemattomien lähestyminen on hyvin vaikeaa ja en muutenkaan tykkää pyöriä ympäri raflaa ja etsiä seuraa... varsinkaan kun tietää mitä seuraa miehet usein sieltä etsii :)
siksi tätä nettitreffejä nyt harkitsenkin... mutta liian paljon ehkä kuullut huonoja kokemuksia ja sen takia miettii että kannattaako.
Mutta sinäkin sitä mieltä että kannattaa kokeilla?? ok, kaipa sitä voisi kokeilla :) - M28v
alkup.kirj. kirjoitti:
uskallatko väittää että hyviä miehiä on enemmän kuin hyviä naisia?? :D
itse olen sitä mieltä että me emme vain jostain syystä kohtaa...
itselleni ei myökään ole missään mielessä ongelma tavata ihmisiä livenä, mutta jotenkin muualla kuin baarissa tuntemattomien lähestyminen on hyvin vaikeaa ja en muutenkaan tykkää pyöriä ympäri raflaa ja etsiä seuraa... varsinkaan kun tietää mitä seuraa miehet usein sieltä etsii :)
siksi tätä nettitreffejä nyt harkitsenkin... mutta liian paljon ehkä kuullut huonoja kokemuksia ja sen takia miettii että kannattaako.
Mutta sinäkin sitä mieltä että kannattaa kokeilla?? ok, kaipa sitä voisi kokeilla :)En toki väitä, että jomman kumman sukupuolen joukoista löytyisi enemmän tai vähemmän hyviä tapauksia. Mistäpä minä sellaista voisi tietää. Tiedän vain sen, että toivoisin naisilta persoonallisempia ja syvällisempiä profiileja. Aivan liian moni kertoo jotain yleispätevää, ja jatkaa, että kysy lisää jos kiinnostaa.
Itse pidän erittäin epätodennäköisenä, että löytäisin baarista seuraa, jonka kanssa olisi niin paljon yhteisiä mielenkiinnonkohteita, että arkikin toimisi. Hyvin kirjoitettu profiili taas kertoo ihmisestä todella paljon, ja sen perusteella on paljon helpompi tehdä aloitteita, kun ei tarvitse lähteä ihan nollasta ottamaan selvää toisesta. On toki sellaisiakin ihmisiäkin, jotka eivät kerta kaikkiaan jaksa analysoida itseään kovin syvälle, ja sellaisen kanssa nettideittailu tuskin toimisi ainakaan omalla kohdallani.
Ajattelen tämän asian niin, että hyvin kirjoitettu profiili on kuin ylimääräinen verkko vedessä. Yhdetkin treffit ovat plussaa suhteessa seuran etsimiseen vain elävässä elämässä. Olen tavannut tätä kautta kaksi naista niissä 3 kk:ssa, jotka profiilini on ollut täällä (olen tehnyt noin kymmenen aloitetta), ja kumpikin oli sitä mitä pitikin, live-kemiat eivät vain kohdanneet. Tapaan uusia ihmisiä muutenkin, mutta eipä nettideittailulla mitään häviäkään. - alkup.kirj.
M28v kirjoitti:
En toki väitä, että jomman kumman sukupuolen joukoista löytyisi enemmän tai vähemmän hyviä tapauksia. Mistäpä minä sellaista voisi tietää. Tiedän vain sen, että toivoisin naisilta persoonallisempia ja syvällisempiä profiileja. Aivan liian moni kertoo jotain yleispätevää, ja jatkaa, että kysy lisää jos kiinnostaa.
Itse pidän erittäin epätodennäköisenä, että löytäisin baarista seuraa, jonka kanssa olisi niin paljon yhteisiä mielenkiinnonkohteita, että arkikin toimisi. Hyvin kirjoitettu profiili taas kertoo ihmisestä todella paljon, ja sen perusteella on paljon helpompi tehdä aloitteita, kun ei tarvitse lähteä ihan nollasta ottamaan selvää toisesta. On toki sellaisiakin ihmisiäkin, jotka eivät kerta kaikkiaan jaksa analysoida itseään kovin syvälle, ja sellaisen kanssa nettideittailu tuskin toimisi ainakaan omalla kohdallani.
Ajattelen tämän asian niin, että hyvin kirjoitettu profiili on kuin ylimääräinen verkko vedessä. Yhdetkin treffit ovat plussaa suhteessa seuran etsimiseen vain elävässä elämässä. Olen tavannut tätä kautta kaksi naista niissä 3 kk:ssa, jotka profiilini on ollut täällä (olen tehnyt noin kymmenen aloitetta), ja kumpikin oli sitä mitä pitikin, live-kemiat eivät vain kohdanneet. Tapaan uusia ihmisiä muutenkin, mutta eipä nettideittailulla mitään häviäkään.Kiitos näistä vinkeistä, pitää yrittää tehdä profiili huolella :)
Mutta jo saan kommentoida yhtä asiaa mitä sanoit...
"Tapaan uusia ihmisiä muutenkin, mutta eipä nettideittailulla mitään häviäkään."
Tuossa on mielestäni se nettitreffailun toinen ongelma... sitä voi tapailla/kirjoitella niin monen kanssa kuin vain ehtii ja aikaa on ja samalla johdattaa toista harhaan. Voihan sitä livenäkin mutta itse ainakin aika hyvin huomaan toisesta onko hän oikeesti kiinnostunut vai olenko vain yksi muista.
saanko kysyä, ihan mielenkiinnosta :) että mikä sinun tilanteissa on sitten johtanut siihen että livenä henkilökemiat ei ole toiminut vaikka oletkin suht kauan ensin kirjoitellut ja tutustunut netissä kirjoittelemalla? - M28v
alkup.kirj. kirjoitti:
Kiitos näistä vinkeistä, pitää yrittää tehdä profiili huolella :)
Mutta jo saan kommentoida yhtä asiaa mitä sanoit...
"Tapaan uusia ihmisiä muutenkin, mutta eipä nettideittailulla mitään häviäkään."
Tuossa on mielestäni se nettitreffailun toinen ongelma... sitä voi tapailla/kirjoitella niin monen kanssa kuin vain ehtii ja aikaa on ja samalla johdattaa toista harhaan. Voihan sitä livenäkin mutta itse ainakin aika hyvin huomaan toisesta onko hän oikeesti kiinnostunut vai olenko vain yksi muista.
saanko kysyä, ihan mielenkiinnosta :) että mikä sinun tilanteissa on sitten johtanut siihen että livenä henkilökemiat ei ole toiminut vaikka oletkin suht kauan ensin kirjoitellut ja tutustunut netissä kirjoittelemalla?On totta, että netissä on paljon helpompi pyörittää montaa yhtä aikaa. Omalla kohdallani 5 viikon jutussa kirjoiteltiin sekä päivittäisiä kuulumisia että tutustuttiin syvemmin päivittäisillä viesteillä, ja sanoisin, että saa kyllä olla tosi lahjakas, jotta pystyy pitämään sellaisen tason samalla kun kirjoittaa useammalle yhtä intensiivisesti.
Live-kemioiden toimimattomuus oli melkein harhaanjohtavan raju yleistys, mutta tässä vähän tarkemmin:
Ensimmäinen tapaus meni pieleen, kun nainen ihastui toiseen, sattumalta livenä tapaamaansa mieheen viikko ennen meidän tapaamista. Kertoi kyllä rehellisesti jo ennen tapaamista, mitä oli tapahtunut, mutta päätettiin silti tavata, ja katsoa, miten käy. Nyt joku voi tietty kyseenalaistaa naisen rehellisyyden, mutta viestiensä pohjalta minä en.
Toisesta tapauksesta tiesin kirjoittelun perusteella, että meillä olisi paljon yhteistä, mutta myös paljon selviä eroja. Nainen halusi tavata melko nopeasti, ja minä suostuin, kun näytti, että muuta vaihtoehtoa ei ole. Treffit menivät hyvin, mutta nainen ei uskonut jatkoon, ja omalta kannaltani treffit tulivat liian nopeasti, jotta olisin ollut yksien treffien perusteella riittävän varma jatkohaluistani. - alkup.kirj.
M28v kirjoitti:
On totta, että netissä on paljon helpompi pyörittää montaa yhtä aikaa. Omalla kohdallani 5 viikon jutussa kirjoiteltiin sekä päivittäisiä kuulumisia että tutustuttiin syvemmin päivittäisillä viesteillä, ja sanoisin, että saa kyllä olla tosi lahjakas, jotta pystyy pitämään sellaisen tason samalla kun kirjoittaa useammalle yhtä intensiivisesti.
Live-kemioiden toimimattomuus oli melkein harhaanjohtavan raju yleistys, mutta tässä vähän tarkemmin:
Ensimmäinen tapaus meni pieleen, kun nainen ihastui toiseen, sattumalta livenä tapaamaansa mieheen viikko ennen meidän tapaamista. Kertoi kyllä rehellisesti jo ennen tapaamista, mitä oli tapahtunut, mutta päätettiin silti tavata, ja katsoa, miten käy. Nyt joku voi tietty kyseenalaistaa naisen rehellisyyden, mutta viestiensä pohjalta minä en.
Toisesta tapauksesta tiesin kirjoittelun perusteella, että meillä olisi paljon yhteistä, mutta myös paljon selviä eroja. Nainen halusi tavata melko nopeasti, ja minä suostuin, kun näytti, että muuta vaihtoehtoa ei ole. Treffit menivät hyvin, mutta nainen ei uskonut jatkoon, ja omalta kannaltani treffit tulivat liian nopeasti, jotta olisin ollut yksien treffien perusteella riittävän varma jatkohaluistani.ok, kiitos tästä rehellisyydestä.
kuulostat ihan fiksulta tyypiltä, joku saa sinusta vielä hyvän miehen :) - M28v
M28v kirjoitti:
On totta, että netissä on paljon helpompi pyörittää montaa yhtä aikaa. Omalla kohdallani 5 viikon jutussa kirjoiteltiin sekä päivittäisiä kuulumisia että tutustuttiin syvemmin päivittäisillä viesteillä, ja sanoisin, että saa kyllä olla tosi lahjakas, jotta pystyy pitämään sellaisen tason samalla kun kirjoittaa useammalle yhtä intensiivisesti.
Toisesta tapauksesta tiesin kirjoittelun perusteella, että meillä olisi paljon yhteistä, mutta myös paljon selviä eroja. Nainen halusi tavata melko nopeasti, ja minä suostuin, kun näytti, että muuta vaihtoehtoa ei ole. Treffit menivät hyvin, mutta nainen ei uskonut jatkoon, ja omalta kannaltani treffit tulivat liian nopeasti, jotta olisin ollut yksien treffien perusteella riittävän varma jatkohaluistani.Vähän tarkennusta vielä:
Itse en siis lähde pitkään ja intensiiviseen kirjoitteluun, jos nainen ei kirjoittele niin tiheään ja pitkästi, että voin uskoa, että hänellä ei riittäisi aika vastaavanlaiseen kirjoitteluun muiden kanssa. Kevyempää kirjoittelua voi pitää useamman kanssa yhtäaikaa, mutta sitten kun tietää, että haluaa tutustua yhteen paremmin, niin muut jäävät, ja vaihtoehtoina on tapaaminen melko pian tai (mieluummin) intensiivisempi kirjoittelu. - alkup.kirj.
M28v kirjoitti:
Vähän tarkennusta vielä:
Itse en siis lähde pitkään ja intensiiviseen kirjoitteluun, jos nainen ei kirjoittele niin tiheään ja pitkästi, että voin uskoa, että hänellä ei riittäisi aika vastaavanlaiseen kirjoitteluun muiden kanssa. Kevyempää kirjoittelua voi pitää useamman kanssa yhtäaikaa, mutta sitten kun tietää, että haluaa tutustua yhteen paremmin, niin muut jäävät, ja vaihtoehtoina on tapaaminen melko pian tai (mieluummin) intensiivisempi kirjoittelu.ihan vaan mielenkiinnosta taas, jos voin kysyä :)
kun olet kirjoitellut jonkin aikaa jonkun ihmisen kanssa, niin eikö sinulle muodostu siitä ihmisestä jonkunlainen mielikuva? ja mitä enemmän tykkäät sen ihmisen kanssa jutella niin sitä ruusuisemmaksi se mielikuva muutuu... eikö? niin aika todennäköisesti se todellisuus ei sitten vastaakkaan sitä mielikuvaa? vai pystytkö tosiaan ihan avoimena ottamaan vastaan sen mitä tämä ihminen on livenä?
noh, mistäs minä tiedän mistä puhun... enhän minä ole edes nettitreffejä kokeillut :D
mietiskelen vaan asiaa siltä kannalta kun itse joudun töissäni olemaan tekemisissä ihmisten kanssa sähköpostilla ja puhelimitse ja saatan muodostaa kirjoitustyylin, puheäänen ym. perusteella mielikuvan siitä ihmisestä (nainen tai mies) ja hyvin usein kun myöhemmin näen sen ihmisen ja juttelemme kasvotusten se ihminen on kaukana siitä mitä itse kuvittelin...
tietysti eihän tämä ole täysin verrattavissa nettitreffailuun. - M28v
alkup.kirj. kirjoitti:
ihan vaan mielenkiinnosta taas, jos voin kysyä :)
kun olet kirjoitellut jonkin aikaa jonkun ihmisen kanssa, niin eikö sinulle muodostu siitä ihmisestä jonkunlainen mielikuva? ja mitä enemmän tykkäät sen ihmisen kanssa jutella niin sitä ruusuisemmaksi se mielikuva muutuu... eikö? niin aika todennäköisesti se todellisuus ei sitten vastaakkaan sitä mielikuvaa? vai pystytkö tosiaan ihan avoimena ottamaan vastaan sen mitä tämä ihminen on livenä?
noh, mistäs minä tiedän mistä puhun... enhän minä ole edes nettitreffejä kokeillut :D
mietiskelen vaan asiaa siltä kannalta kun itse joudun töissäni olemaan tekemisissä ihmisten kanssa sähköpostilla ja puhelimitse ja saatan muodostaa kirjoitustyylin, puheäänen ym. perusteella mielikuvan siitä ihmisestä (nainen tai mies) ja hyvin usein kun myöhemmin näen sen ihmisen ja juttelemme kasvotusten se ihminen on kaukana siitä mitä itse kuvittelin...
tietysti eihän tämä ole täysin verrattavissa nettitreffailuun.> pystytkö tosiaan ihan avoimena ottamaan vastaan sen mitä tämä ihminen on livenä?
Jossakin määrin pystyn.
> aika todennäköisesti se todellisuus ei sitten vastaakkaan sitä mielikuvaa?
Jos tunnen toisen hyvin jo ennen tapaamista, minulla on paljon enemmän motivaatiota löytää hänestä sitä jotain. Vähemmän tutustumisen päälle tavattu nainen on vain yksi monesta, johon joko ihastun tai en, mutta tuskin jaksan käyttää enempää aikaa. En toki ihan kenen tahansa kanssa kirjoittele pitkään, ja naisenkin pitää viesteissään näyttää olevansa oikeasti kiinnostunut.
Homma toimii minusta parhaiten, jos ainoa kosketus toiseen on viestit. Jos näen kuvan, niin se voi saada kiinnostumaan enemmänkin, mutta kun kuva on vain yksi pieni osa olemusta yhdellä hetkellä, niin muuten riittävän kiinnostavan naisen kohdalla en kaipaa edes kuvaa ennen tapaamista. Tämä perustuu siihen, että naisia, jotka hylkäisin ehdottomasti ulkonäön perusteella, on riittävän vähän (korkeintaan ehkä 20%).
Puhelimessa puhuminen taas on vielä kuvaakin varmempi tapa saada huono kuva toisesta. Etenkin kännykkä vääristää ääntä paljon, Skypestä puhumattakaan, ja silloin vasta onkin helppo saada vääriä mielikuvia.
Nettideittailussa on riskinsä, mutta ainakin toistaiseksi olen valmis elämään niiden kanssa. Todennäköisyyksillähän tällaisessa ajattelussa pelataan, mutta ainakin minulle se sopii. - alkup.kirj.
M28v kirjoitti:
> pystytkö tosiaan ihan avoimena ottamaan vastaan sen mitä tämä ihminen on livenä?
Jossakin määrin pystyn.
> aika todennäköisesti se todellisuus ei sitten vastaakkaan sitä mielikuvaa?
Jos tunnen toisen hyvin jo ennen tapaamista, minulla on paljon enemmän motivaatiota löytää hänestä sitä jotain. Vähemmän tutustumisen päälle tavattu nainen on vain yksi monesta, johon joko ihastun tai en, mutta tuskin jaksan käyttää enempää aikaa. En toki ihan kenen tahansa kanssa kirjoittele pitkään, ja naisenkin pitää viesteissään näyttää olevansa oikeasti kiinnostunut.
Homma toimii minusta parhaiten, jos ainoa kosketus toiseen on viestit. Jos näen kuvan, niin se voi saada kiinnostumaan enemmänkin, mutta kun kuva on vain yksi pieni osa olemusta yhdellä hetkellä, niin muuten riittävän kiinnostavan naisen kohdalla en kaipaa edes kuvaa ennen tapaamista. Tämä perustuu siihen, että naisia, jotka hylkäisin ehdottomasti ulkonäön perusteella, on riittävän vähän (korkeintaan ehkä 20%).
Puhelimessa puhuminen taas on vielä kuvaakin varmempi tapa saada huono kuva toisesta. Etenkin kännykkä vääristää ääntä paljon, Skypestä puhumattakaan, ja silloin vasta onkin helppo saada vääriä mielikuvia.
Nettideittailussa on riskinsä, mutta ainakin toistaiseksi olen valmis elämään niiden kanssa. Todennäköisyyksillähän tällaisessa ajattelussa pelataan, mutta ainakin minulle se sopii.Hauska kuulla miten muilla nettideittailu menee. niin paljon täältä lukee huonoja juttuja niin kiva tietää että vaikka se ei aina niin helppoa olisi niin siinä on hyvät puolensa :)
Oletko muuten sitä mieltä että mielummin laittaa kuvattoman profiilin vai kuvallisen? - M28v
alkup.kirj. kirjoitti:
Hauska kuulla miten muilla nettideittailu menee. niin paljon täältä lukee huonoja juttuja niin kiva tietää että vaikka se ei aina niin helppoa olisi niin siinä on hyvät puolensa :)
Oletko muuten sitä mieltä että mielummin laittaa kuvattoman profiilin vai kuvallisen?Kuva on jokaisen oma valinta, ja kummallakin vaihtoehdolla on puolensa. Itse kuvattomana lähestyn helpommin kuvatonta, koska silloin ollaan tasapuolisempia, mutta olen saanut vastauksia myös kuvallisiĺta, joten oikeaa vastausta ei taida olla. Mielestäni huonoin ratkaisu on tehdä kuvallinen profiili ja kirjoittaa siihen, että ei ole kiinnostunut kuvattomista. Syyt kuvattomuuteen voivat olla niin moninaiset, että tuollainen ratkaisu kertoo minusta aika rajoittuneesta ajattelutavasta. Itse mainitsen profiilissani, että olen valmis lähettämään kuvan sähköpostina melko pian, jos juttu kiinnostaa muuten.
Kuitenkin kuva on vain pieni otos ulkoisesta olemuksestasi, ja ainakin minulle moni muu asia on tärkeämpää. Eli laitoit kuvaa tai et, niin panosta tekstiin. Kaikkia ei voi miellyttää, joten ole ainutlaatuinen, ja luota siihen, että se yksi, jonka haluat, kiinnostuu omastasi. Vältä kliseitä ja itsestäänselvyyksiä.
Nettideittailussa voi tulla paljonkin kylmää vettä niskaan, mutta siitä selviää, kun pitää päänsä kylmänä :) - deittailija minäkin
alkup.kirj. kirjoitti:
ihan vaan mielenkiinnosta taas, jos voin kysyä :)
tietysti eihän tämä ole täysin verrattavissa nettitreffailuun.Kyllä minä näkisin hyvin paljon yhteneviä asioita tuohon, että on muissa yhteyksissä tekemisissä ihmisten kanssa esim. sähköpostin välityksellä. Eihän sillä oikeastaan ole sinänsä väliä kirjoitellaanko sitä nyt ns. deittimielessä vai muuten. Ainakin itse väkisinkin muodostan ihmisestä jonkinlaista mielikuvaa niiden asioiden mukaan, jotka ovat saatavilla. Ja tietysti jos kirjoittelu on vielä mukavaa niin sitä parempi mielikuva muodostuu :) Jos asiaa oikein miettii, niin on tietysti selvää, että deittailumielessä kirjoitetuista viesteistä varmaan muodostaa enemmän sitä mielikuvaa, kuin esim. joistain työsähköposteista, joissa se päähuomio on kuitenkin työn suorittamisessa eikä niinkään siinä että on tutustumassa juuri tiettyyn henkilöön vaan ihmiset ovat enemmänkin vain ihmisiä muiden joukossa. Toki silti mukavasti kirjoittaviin ihmisiin kiinnittää aina huomion työssäkin :)
Minulla on kuitenkin nettideittailusta sen verran kokemusta, että olen selvittänyt itselleni monia mahdollisia nettideittailun ongelmia ja pyrin siten ainakin omalta kohdaltani vähentämään niitä. Esim. viesteihin pyrin suhtautumaan sikäli avoimesti, että en haluaisi niiden mukaan muodostaa mitenkään erityistä mielikuvaa toisesta. Juurikin siitä syystä, että se muodostettu mielikuva hyvin harvoin vastaa todellisuutta livessä. Osaltaan se on myös syy siihen, miksi en välttämättä haluaisi kirjoitella turhan pitkään netissä, koska siinä vain väkisin muodostaa lisää niitä mielikuvia halusi tai ei ja kuitenkin koen, että ihmiseen olisi tutustuttava ja kiinnostuttava elävänä henkilönä livessä, ei pelkkiin viesteihin tietokoneen ruudulla. Pidän kyllä kirjoittamisesta ja etenkin siitä, että myös nainen kykenee ilmaisemaan itseään kirjoittamalla ja tykkkää kirjoittaa pidemmin eikä vain hyvin lyhyitä periaatteessa mitään sanomattomia viestejä, joissa juuri kerrotaan ns. pakolliset asiat. Olen myös sitä mieltä, että jos toinenkin kirjoittelee pidemmälti ja selvästi viesteistä käy ilmi, että tykkää kirjoitella, niin todennäköisesti hänellä ei silloin ainakaan useampia muita ole, joille kirjoittaa.
Joka tapauksessa olen itse kuitenkin sitä mieltä, että haluaisin tavata melko pian sen jälkeen kun ensimmäisissä viesteissä on todettu, että sopivaa samankaltaisuutta ja näkemyksiä löytyy. Jos tapaamisen jälkeen kiinnostaa jatkaa tutustumista, niin sitä voi jatkaa myös kirjoittelemalla. Vaikka toki myös jatkotapaamisilla :) Jokaisella on tietystyi oma tapansa toimia ja minkä mieltää sopivaksi. Itse vain koen, että on molempien osapuolten osalta turhaa pitkittää kirjoittamista netissä ja tavata joskus pidemmän ajan päästä, kun useimmissa tapauksissa se homma kaatunee kuitenkin siellä livetapaamisessa puolin tai toisin, vaikka kirjoittelu netissä olisikin sujunut.
Omalta kohdaltani pyrin suhtautumaan tapaamiseen avoimesti ja tiedostan sen, että huijaan vain itseäni, jos kuvittelen treffeille tulevan ihmisen vastaavan täysin sitä mielikuvaa, jonka viesteistä olen saanut. Siksi en pyri odottamaan mitään erityistä treffeistä vaan menen sinne avoimesti vain mielenkiinnosta katsomaan minkälainen ihminen toinen on ja katsomaan minkälaisia fiiliksiä livenä voisi tulla. Toisaalta ymmärrän myös senkin, että ensitreffit eivät aina ole se paras tilaisuus saada käsitystä uudesta ihmisestä. Joku kiinnostus uudelle tapaamiselle täytyy kuitenkin löytyä. Sen ei kuitenkaan tarvitse olla ihastuminen, koska en sellaista odota itseltäni vielä ensitreffien perusteella. Itselleni riittää ennemminkin se, että löytyy sopivasti yhteistä ja yhteneviä näkemyksiä asioihin ja että keskustelu sujuu (puhuttiin sitten mistä hyvänsä) eli ns. henkilökemia toimii. Yleensä toisilla treffeillä on kuitenkin paljon rennompi tunnelma. Mutta selvää tietysti on, että kaikki eivät voi kiinnostaa niin paljon, että kannattaisi tavata uudestaankin.
Itse uskon, että jos jo muutenkin luot mielikuvia ihmisistä viestien perusteella ja sulla tuntuu muutenkin olevan ihan järkeviä näkemyksiä nettideittailusta vaikka et omaakaan kokemuksia, niin tuskin pystyt niitä näkemyksiä ihan muuttamaankaan. Ehkä sulle ei sillon välttämättä sovikaan se kovin pitkään kirjoittaminen. Mutta sanon kuitenkin sen, että kannattaa pyrkiä suhtautumaan suht avoimesti ihmisiin täällä, koska kaikkea ei kuitenkaan viesteissä saa toisesta irti. Vaikutat ihan mukavalta ja tuo se ilmi viesteissäsi :) - alkup.kirj.
M28v kirjoitti:
Kuva on jokaisen oma valinta, ja kummallakin vaihtoehdolla on puolensa. Itse kuvattomana lähestyn helpommin kuvatonta, koska silloin ollaan tasapuolisempia, mutta olen saanut vastauksia myös kuvallisiĺta, joten oikeaa vastausta ei taida olla. Mielestäni huonoin ratkaisu on tehdä kuvallinen profiili ja kirjoittaa siihen, että ei ole kiinnostunut kuvattomista. Syyt kuvattomuuteen voivat olla niin moninaiset, että tuollainen ratkaisu kertoo minusta aika rajoittuneesta ajattelutavasta. Itse mainitsen profiilissani, että olen valmis lähettämään kuvan sähköpostina melko pian, jos juttu kiinnostaa muuten.
Kuitenkin kuva on vain pieni otos ulkoisesta olemuksestasi, ja ainakin minulle moni muu asia on tärkeämpää. Eli laitoit kuvaa tai et, niin panosta tekstiin. Kaikkia ei voi miellyttää, joten ole ainutlaatuinen, ja luota siihen, että se yksi, jonka haluat, kiinnostuu omastasi. Vältä kliseitä ja itsestäänselvyyksiä.
Nettideittailussa voi tulla paljonkin kylmää vettä niskaan, mutta siitä selviää, kun pitää päänsä kylmänä :)ok, jotenkin oletin että kuvallinen sen profiilin on oltava, mutta hyvä tietää että se ei heti suoralta kädeltä huononna mahdollisuuksia onnistua jos kuvattomana on.
Minulla ei kuitenkaan ole hävettävää oman ulkonäön kanssa että en sen takia jättäisi sitä pois, mutta hieman arvelluttaa kuvan laittaminen nettiin ja muutenkaan en haluaisi että se on se ensimmäinen asia johon minussa kiinnitetään huomiota... kun ei se ole ensimmäinen asia mihin itsekkään muissa haluaisin ensimmäiseksi kiinnittää huomiota. kun loppupeleissä sehän on vain ulkonäkö ja on sitä tärkeämpiäkin asioita :)
Mutta siis yhteenvetona:
kannattaa yrittää, pää kylmänä, kuva tai ilman panosta tekstiin ja persoonallisuuteen ja pidä mieli avoimena :) - alkup.kirj.
deittailija minäkin kirjoitti:
Kyllä minä näkisin hyvin paljon yhteneviä asioita tuohon, että on muissa yhteyksissä tekemisissä ihmisten kanssa esim. sähköpostin välityksellä. Eihän sillä oikeastaan ole sinänsä väliä kirjoitellaanko sitä nyt ns. deittimielessä vai muuten. Ainakin itse väkisinkin muodostan ihmisestä jonkinlaista mielikuvaa niiden asioiden mukaan, jotka ovat saatavilla. Ja tietysti jos kirjoittelu on vielä mukavaa niin sitä parempi mielikuva muodostuu :) Jos asiaa oikein miettii, niin on tietysti selvää, että deittailumielessä kirjoitetuista viesteistä varmaan muodostaa enemmän sitä mielikuvaa, kuin esim. joistain työsähköposteista, joissa se päähuomio on kuitenkin työn suorittamisessa eikä niinkään siinä että on tutustumassa juuri tiettyyn henkilöön vaan ihmiset ovat enemmänkin vain ihmisiä muiden joukossa. Toki silti mukavasti kirjoittaviin ihmisiin kiinnittää aina huomion työssäkin :)
Minulla on kuitenkin nettideittailusta sen verran kokemusta, että olen selvittänyt itselleni monia mahdollisia nettideittailun ongelmia ja pyrin siten ainakin omalta kohdaltani vähentämään niitä. Esim. viesteihin pyrin suhtautumaan sikäli avoimesti, että en haluaisi niiden mukaan muodostaa mitenkään erityistä mielikuvaa toisesta. Juurikin siitä syystä, että se muodostettu mielikuva hyvin harvoin vastaa todellisuutta livessä. Osaltaan se on myös syy siihen, miksi en välttämättä haluaisi kirjoitella turhan pitkään netissä, koska siinä vain väkisin muodostaa lisää niitä mielikuvia halusi tai ei ja kuitenkin koen, että ihmiseen olisi tutustuttava ja kiinnostuttava elävänä henkilönä livessä, ei pelkkiin viesteihin tietokoneen ruudulla. Pidän kyllä kirjoittamisesta ja etenkin siitä, että myös nainen kykenee ilmaisemaan itseään kirjoittamalla ja tykkkää kirjoittaa pidemmin eikä vain hyvin lyhyitä periaatteessa mitään sanomattomia viestejä, joissa juuri kerrotaan ns. pakolliset asiat. Olen myös sitä mieltä, että jos toinenkin kirjoittelee pidemmälti ja selvästi viesteistä käy ilmi, että tykkää kirjoitella, niin todennäköisesti hänellä ei silloin ainakaan useampia muita ole, joille kirjoittaa.
Joka tapauksessa olen itse kuitenkin sitä mieltä, että haluaisin tavata melko pian sen jälkeen kun ensimmäisissä viesteissä on todettu, että sopivaa samankaltaisuutta ja näkemyksiä löytyy. Jos tapaamisen jälkeen kiinnostaa jatkaa tutustumista, niin sitä voi jatkaa myös kirjoittelemalla. Vaikka toki myös jatkotapaamisilla :) Jokaisella on tietystyi oma tapansa toimia ja minkä mieltää sopivaksi. Itse vain koen, että on molempien osapuolten osalta turhaa pitkittää kirjoittamista netissä ja tavata joskus pidemmän ajan päästä, kun useimmissa tapauksissa se homma kaatunee kuitenkin siellä livetapaamisessa puolin tai toisin, vaikka kirjoittelu netissä olisikin sujunut.
Omalta kohdaltani pyrin suhtautumaan tapaamiseen avoimesti ja tiedostan sen, että huijaan vain itseäni, jos kuvittelen treffeille tulevan ihmisen vastaavan täysin sitä mielikuvaa, jonka viesteistä olen saanut. Siksi en pyri odottamaan mitään erityistä treffeistä vaan menen sinne avoimesti vain mielenkiinnosta katsomaan minkälainen ihminen toinen on ja katsomaan minkälaisia fiiliksiä livenä voisi tulla. Toisaalta ymmärrän myös senkin, että ensitreffit eivät aina ole se paras tilaisuus saada käsitystä uudesta ihmisestä. Joku kiinnostus uudelle tapaamiselle täytyy kuitenkin löytyä. Sen ei kuitenkaan tarvitse olla ihastuminen, koska en sellaista odota itseltäni vielä ensitreffien perusteella. Itselleni riittää ennemminkin se, että löytyy sopivasti yhteistä ja yhteneviä näkemyksiä asioihin ja että keskustelu sujuu (puhuttiin sitten mistä hyvänsä) eli ns. henkilökemia toimii. Yleensä toisilla treffeillä on kuitenkin paljon rennompi tunnelma. Mutta selvää tietysti on, että kaikki eivät voi kiinnostaa niin paljon, että kannattaisi tavata uudestaankin.
Itse uskon, että jos jo muutenkin luot mielikuvia ihmisistä viestien perusteella ja sulla tuntuu muutenkin olevan ihan järkeviä näkemyksiä nettideittailusta vaikka et omaakaan kokemuksia, niin tuskin pystyt niitä näkemyksiä ihan muuttamaankaan. Ehkä sulle ei sillon välttämättä sovikaan se kovin pitkään kirjoittaminen. Mutta sanon kuitenkin sen, että kannattaa pyrkiä suhtautumaan suht avoimesti ihmisiin täällä, koska kaikkea ei kuitenkaan viesteissä saa toisesta irti. Vaikutat ihan mukavalta ja tuo se ilmi viesteissäsi :)Kiva viesti, kiitos.
Mukava saada toisenlainen näkökulma nettideittailuun.
siis että sen ei välttämättä tarvitse olla ensiksi pitkää kirjoittelua ennen tapaamista...
jos tilanne ei sitä vaadi ja molemmat osapuolet sitä haluaa :)
Kuvittelen ehkä itseni enemmän sellaiseksi että haluaisin muutaman viestin jälkeen nähdä jos kirjoittelu sujuu nii mielelläni haluaisin tietää että sujuuko livenä juttelu.
koska vaikka osaan ehkä kirjoittamallakin tutustua ja kertoa itsestäni, niin olen myös persoona kirjoittamisen ulkopuolellakin ja sitä kaikkea on vaikea tuoda esiin pelkällä kirjoittamisella.
ei kai se auta muuta kun kokeilla, ja nopeestihan sen sitten näkee että onko nettitreffailu oma juttu, vai kannattaako pidättäytyä vain live-elämässä :)
- Tj
... koska siten (voi) löytää hyvän ja asiallisen kumppanin. Itse olen löytänyt naisystäväni netin kautta joskaan hän ei ole Suomalainen mutta silti. Suomalaiset naiset, kun pelästyivät aina asemaani kahvilla käydessä joten totesin parhaaksi etsiä naiseni ulkomailta :)
Avoimin mielin eteenpäin ja varmasti löytyy!!
Aktiivisuus palkitaan!- alkup.kirj.
Ihanan tsemppaavia viestejä :)
ehkä minä sen profiilin tuonne joku päivä teen ja kokeilen onneani.
kiitos. - kerda
alkup.kirj. kirjoitti:
Ihanan tsemppaavia viestejä :)
ehkä minä sen profiilin tuonne joku päivä teen ja kokeilen onneani.
kiitos.Hiphei! Mulla oli profiili 2 viikkoa jonka aikana kirjoittelin monenkin herran kanssa. Homma kävi niin työlääksi että poistin profiilin kokonaan,alkoi oikeesti ahdistamaan. Mutta jotain käteen jäikin.Herra X.n kanssa laitettiin joitain viestejä hän tosi lyhyitä ja mitään sanomattomia. Mutta puh.num jossain vaiheessa oli vaihdettu ja sitten jo hänet unohtaneena alkoi tulla puhelimeen viestejä ...Viikko laitettiin viestejä intensiivisesti joka päivä n15kpl. Ja viikon loppuna tavattiin ensimmäisen kerran ja toisenkin.
Nyt vaan katsellaan rauhassa tuleeko tästä mitään,mutta hyvältä tuntuu kaikenkaikkiaan.
Nettideittailulla on siis hyvät ja huonot puolensa,mutta aina kannattaa kokeilla! Tsemppiä!
- 13+2
yksi seuranhakumuoto muiden ohessa, kunhan sitä ei jätä ainoaksi eikä jää siihen koukkuun.
Pitkä kirjoittelu on ihan turhaa. Miksi kertoa henkilökohtaisia asioita itsestään ventovieraalle ihmiselle? Treffit mahdollisimman pian, jos nyt ei ihan samana tai seuraavana päivänä kontaktista niin ainakin heti seuraavana viikonloppuna. Vaikka kirjoittaisi vuoden, niin se ei kerro mitään siitä toimiiko juttu livenä, pikemminkin päinvastoin.
Ensimmäiset treffit mahdollisimman lyhyet; kahvit jossain niin, että aikaa on puoli tuntia/tunti. Paitsi jos sinulla on pokkaa sanoa treffikumppanillesi heti alussa, että nyt juttu ei toimi tai pystyt itse ottamaan vastaan kyseisen viestin loukkaantumatta. Moni kokee helpommaksi sen, että vasta jälkeen päin kerrotaan fiiliksistä tekstarilla tai sähköpostilla.
Älä koskaan, ikinä, milloinkaan paljasta oikeaa henkilöllisyyttäsi tai henkilökohtaista puhelinnumeroasi (työnantajan numerosta puhumattakaan) ennen kuin olet tutustunut ihmiseen kunnolla myös livenä. Älä koskaan lainaa rahaa. Äläkä koskaan lähde treffeille kenenkään asunnolle tai tapaa häntä niin että hän poimii sinut kyytiinsä jostain. Et tekisi niin (toivottavasti) muutenkaan ventovieraan kanssa, ja nettituttu on ventovieras.- M28v
> Pitkä kirjoittelu on ihan turhaa. Miksi kertoa henkilökohtaisia asioita itsestään ventovieraalle ihmiselle?
Miksi olla kertomatta henkilökohtaisiakin asioita, jos toinen vaikuttaa kiinnostavalta ja riittävän luotettavalta? Nettideittailussahan ollaan joka tapauksessa anonyymejä, kunnes toisin päätetään.
> Vaikka kirjoittaisi vuoden, niin se ei kerro mitään siitä toimiiko juttu livenä, pikemminkin päinvastoin.
Ja vaikka ekat treffit menisivät kuinka hyvin, niin niiden perusteella ei voi tietää, toimisiko juttu pidemmän päälle, varsinkin, kun vähällä tutustumisella tavattaessa ei tosiaan uskaltaisi kertoa itsestään juuri mitään.
Joskus on paikallaan kirjoitella pidempään, joskus nähdä nopeastikin, joskus taas jotain noiden väliltä. Itse uskon kuitenkin siihen, että todennäköisyys löytää pysyvämpää seuraa paranee, kun malttaa kirjoitella viikon pari ennen näkemistä. Toisaalta yli kolmen viikon kirjoittelussa todennäköisyys alkaa jo toimia toiseen suuntaan. Kirjoittelun taso tietysti vaikuttaa näihin, mutta idea varmaan käy tästä ilmi.
- Janiz_Petke
Hauskimmat deitti-ilmoitukset?
Aloitan:
http://treffit.suomi24.fi/showUserProfile.do?id=655919 - neulan silmä
Eihän se ota jos ei annakkaan laittaa profiili, mutta vaikeeta löytää
ketään, joka edes vastaisi, tai sitten jos vastaa, niin pelkkä moi!
Joukossa on kyllä fiksuja ja kunnollisia, vaan miten löytää hänet sieltä ? No ei minulla ole ainakaan kannattanut nettitreffit, naisilla täällä ihmeellisiä vaatimuksia ? Eihän kukaan ole täydellinen ! ...
- jootuttu
M28v Millä ilvellä saat naiset edes vastaaman itsellesi. Oikeasti eihän tällä kukaan vastaa tai yhden sain vastaamaan mutta alkoi parin viestin jälkeen tympäistä kun piti tietoja nyhtämällä nyhtää... eikähän esittänyt minulle päin mitään kysymyksiä. niin jotenkin tuntui että hän vain kohteliaisuudesta vastaili.
- Nainen27v
Itse olen tapaillut miehiä jo kahden vuoden ajan netin kautta. Yhden miehen kanssa jopa seurustelin muutaman kuukauden.
Nettideittailussa on paljon hyviä puolia. Pääsee treffeille miesten kanssa, mitä ei kyllä kovin helposti muuten tapahtuisi ja treffit ovat olleet usein aika kokemusrikkaitakin.
Nettideitin kautta olen ainakin itse saanut myös kavereita. Ne miehet, jotka tapailun jossain vaiheessa eivät ole enää kiinnostaneet minua tai joiden kanssa jostain muusta syystä ei ole tullut seurustelusuhdetta, ovat edelleen kavereitani.
Yleensä tapaaminen on jäänyt kuitenkin yhteen kertaan.
Kannattaa toimia niin, että ilmoitat jo profiilissa, että tapaaminen voisi olla mahdollisimman pian. Näin säästät aikaa. On ihan turhaa viikkotolkulla kirjoitella vaikka mitä, kun toinen kuitenkaan ei ehkä vastaa omia odotuksia livenä. Eli muutama viesti ja sitten tapaaminen.
Itse olen tavannut ehkä 10 ihmistä tässä parin vuoden aikana ja nyt on osunut kohdalle mielenkiintoinen mies. Aika näyttää mitä tästä tulee.. - jootuttu
Itsekin uskoisin juuri tuohon tapaamiseen ja että voi tutustua vähän etukäteen ihmiseen, mutta ei vastauksen vastausta. niin eipähän pääse edes niille kuuluisille treffeille.
huijausta sanon minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496165Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6392521Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721036Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551030- 64934
- 228854
- 57846