Ootteko samaa mieltä?
No ei tarvi vastata, en minäkään jaksa nyt vastailla muuta kun kuunnella hyvää musiikkia ennen käyn kötjölleen.
Mun oli vaan pakko laittaa teille tää kappale Veskun uudelta Skarabee albumilta. Mietin mitä Skarabee tarkoittaa, ja Wikipediasta löysin vastauksen. Se on kovakuoriaislaji, jota Egyptissä on pidetty pyhänä.
En tiijä, tykkääkö muut tästä Chisun sanoittamasta ja säveltämästä kappaleesta, mutta mä tykkään niin paljon
että olen saanut tästä korvamadon. Sopii Veskun laulamaksi kuin nyrkki silmään, ja melodiasta tykkään kaikista eniten. :=))
Hyvää loppuiltaa vaan kaikille.
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?27848757
Aina tulee jotain
29
893
Vastaukset
Huh huh kulkeepa ihan selkäpiitä myöten tämä.
Hyvä alku vapaalle viikonlopulle.Taas koko päivä liesussa,ilta perään; tulin siis kotiin, kone aamusta asti itsekseen imuroimassa matoi ja viruksii ym.
Tämä laulu sopi just tähän hetkeen ja tunnelmaan,...*tunnelmaan' tosiaan.
Sama Jatkuu; äkisti pitkäkseen, kaksituntia ja kello soittaa uuteen päivään ja matkaan aaamukuuteen! Jos hyvin käy, niin neljä aamuista unituntia ja työ kutsuu( talkoosellainen).
Aina tulee jotain............ Öitä!Olipa hyvä kappale, niin upeata Chisua, melodioiltaan ja myöskin sanoitukseltaan. Hänen itselaulamansakin kappaleet ovat todella hyviä, kaukana tusinaiskelmistä. Nyt sitten ohyhdistetty kaksi taitajaa ja jälki on senmukaista !!
Ensikuulemalta aivan kylmätväreet kulkivat selkää pitkin Veskun vahvaakin vahvemman tulkinnan seurauksena.- hat.sep.sut
ei ole kovakuoriaislaji vaan siitä tehty koru, amuletti.
Otit googlen ensimmäisen jutun, joka ei ole tosi, tai on, mut epätarkka.
Skarabee on pillerinpyörittäjän (goliath) imitaatio, amuletti. Skarabeita laitettiin hautoihin, käärinliinojen poimuihin, elämän symbooliksi...kuoriainen, joka pyörittää eläinten s*ntaa palloiksi, joihin sitten munii
itse eläin on goliath sukuun kuuluva kovakuoriainen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Goliathus- kuorivainen
"Skarabee on kovakuoriaislaji, jota muinaisessa Egyptissä pidettiin pyhänä, TAI sitä esittävä amuletti."
- hat.sep.sut
kuorivainen kirjoitti:
"Skarabee on kovakuoriaislaji, jota muinaisessa Egyptissä pidettiin pyhänä, TAI sitä esittävä amuletti."
tuijottaa siihen mitä netti tarjoaa enimmäisenä ;)))
Skarabee on nimenoaan amuletti, pillerinpyörittäjien latinankielinen suku on Goliathus...
On iso ero, savesta tehdyllä kopiolla ja oikealla eläimellä jolla on oma sukunsa ja lajinsa - älä usko tietokirjaa
hat.sep.sut kirjoitti:
Skarabee on nimenoaan amuletti, pillerinpyörittäjien latinankielinen suku on Goliathus...
On iso ero, savesta tehdyllä kopiolla ja oikealla eläimellä jolla on oma sukunsa ja lajinsaHän tietää kaikesta kaiken ja kertoo sen myös!
- kuorivainen
hat.sep.sut kirjoitti:
On iso ero, savesta tehdyllä kopiolla ja oikealla eläimellä jolla on oma sukunsa ja lajinsahttp://en.wikipedia.org/wiki/Scarabaeidae
http://www.naturalworlds.org/scarabaeidae/index.htm
”Scarabee
Scarab Scar"ab, Scarabee Scar"a*bee, n. [L. scarabaeus; cf.
F. scarab['e]e.]
1. (Zool.) Any one of numerous species of lamellicorn beetles
of the genus Scarabaeus, or family Scarabaeidae,
especially the sacred, or Egyptian, species ({Scarabaeus
sacer}, and Scarabaeus Egyptiorum).
[1913 Webster]
2. (Egyptian Archaeology, Jewelry) A stylized representation
of a scarab beetle carved in stone or faience, or made in
baked clay, usually in a conventionalized form in which
the beetle has its legs held closely at its sides, and
commonly having an inscription on the flat underside; -- a
symbol of resurrection, used by the ancient Egyptians as
an ornament or a talisman, and in modern times used in
jewelry, usually by engraving the formalized scarab design
on cabuchon stones. Also used attributively; as, a scarab
bracelet [a bracelet containing scarabs]; a ring with a
scarab [the carved stone itelf].
[1913 Webster PJC]
-- From The Collaborative International Dictionary of English v.0.48” Kirja nimeltään "Skarabeen arvoitus" oli hyvä. Niin ainakin muistaisin koska luin sen suoraan päätä.
Dekkari oli ja siihen aikaan olin varsinainen dekkarien lukija.
aina tulee jotain, vaikka sitten kovakuoriainen. ;)
Hyvät sanat, kiitos kun laitoit linkin ja hyvää viikonloppua.- fani fani
mihin sanat ei riitä, kiitos.
Taidan törsätä ja ostaa koko albumin. - Heikunkeikku
Oon monen monituista kertaa täälläkin kirjoittanut, että tykkään aivan hirrRRrrrveesti monitaiturimiehestä nimeltä Vesku Loiri.
Kiitos linkistä, aivan ihastuttavaa kuunneltavaa. Mielenkiintoinen musiikki ja siihen päälle kun on pätkästy
Loirin syvä tulkinta, niin siinäpä sitä sitten iho kananlihalla kuuntelin.
Kävin viikko sitten katsomassa Veskun elokuvan. Innolla menin, koska tosiaan oon aina pitänyt tästä miehestä.
Elokuva kuitenkin jätti minut kylmäksi. Suorastaan harmittaa, että Veskusta oli tehty juuri tuollainen elokuva.
Toinen asia, mikä elokuvassa häiritsi, oli kautta koko elokuvan ajan Liian läheltä kuvatut naamataulut.
Häiritsevän läheltä kuvatut tilanteet. Voi voi.
Kaduttaa kun menin katsomaan sitä elokuvaa.
On mietityttänyt, että mikähän Ajatus Mika Kaurismäellä on ollut tehdessään tätä elokuvaa.
En ole keksinyt, mikä se hänen ajatuksensa voisi olla. Elokuvassa se ei välittynyt. että toisten tulkintoja hyville sanoituksille ei selitellä sanoin sillä sielu ei ole kuvajainen eikä ainetta jonka tunnistaisimme tai voisimme antaa sille todellisen värin, Loiri voi tulla lähelle ollen vaikka toisella puolen maailmaa näkymättömissä.
- GloriaJoy
jotain ja kadun syvästi että avasin korvamatosi, koska se pudotti po solistin jaetulta viimeiseltä sijalta ehdottomasti viimeiselle sijalle kaikista maailman solisteista. Hyvä kuitenkin että hän vetoaa monien muiden makuun.
- Heikunkeikku
Jaetulla viimeisellä sijalla sinulla on ollut kaks tyyppiä. Ihan tuli uteluus-tunne sisuksiin
ja niinpäs oon nyt pakotettu kysymään, että Kuka se toinen huono laulaja on, joka nyt
Loirin siirtyessä vimpaksi, on listassasi toiseksi huonoin. - GloriaJoy
Heikunkeikku kirjoitti:
Jaetulla viimeisellä sijalla sinulla on ollut kaks tyyppiä. Ihan tuli uteluus-tunne sisuksiin
ja niinpäs oon nyt pakotettu kysymään, että Kuka se toinen huono laulaja on, joka nyt
Loirin siirtyessä vimpaksi, on listassasi toiseksi huonoin.on se vanha kreivi Pertti Ylermi Lindgren ;-(( kolmantena on Huuhaa Innanen
- Yxitypy
että en itsekään tykkää Loirin kaikista tulkinnoista, mutta tässä kappaleessa on sitä jotain. Eihän Loiri teknisesti hyvä laulaja ole, mutta hän on sellainen tunteiden tulkki, joihin lukeutuu mm. Juice.
Mietippä kuka vois tuon kappaleen paremmin tulkita? En osaa kyllä itse sanoa kenelle muulle laulajalle kappale sopis. - Heikunkeikku
GloriaJoy kirjoitti:
on se vanha kreivi Pertti Ylermi Lindgren ;-(( kolmantena on Huuhaa Innanen
Oi joo, vallan olin unohtanut Pertti Ylermi Lindgrenin.
Voi-voi-voi-voi, muistan tosiaan, miten äklöltä hän vaikutti,
kun nuorena kattelin teeveestä.
Taidan minäkin sanoa, että olokoot tää kyseinen kreivi munkin
paremmuuslistan vimppana. Vaik ei makuasioista voi, eikä edes sais kiistellelä, niin en lopeta pommittamasta siuta ennenkuin nostat Veskun sieltä vimppasijalta pois!!:)
Ihan siedätyshoitona pyydän sinua kuuntelemaan vaikka Veskun tulkinnan Tehosekoittimen biisistä: "Hetken tie on kevyt". http://www.youtube.com/watch?v=H9XQRnO3Rtc&feature=related
Ja kyllä tämäkin typyn ehdotus on yksi Veskun parhaita tulkintoja, kuin myös Chisun parhaimistoa itse kappale.
Ainoa, miksi en ihan ensikuulemalle eilen iltamyöhäisellä huipusti innostunut, oli itse tilanne, jossa sen kuuntelin. Onneksi biisin sisällön ja sen sanoman/ """esimerkin""" valossa ole minun elämääni, mutta monelle ikävä kyllä **niin nähtyä"".- GloriaJoy
emw34 kirjoitti:
Vaik ei makuasioista voi, eikä edes sais kiistellelä, niin en lopeta pommittamasta siuta ennenkuin nostat Veskun sieltä vimppasijalta pois!!:)
Ihan siedätyshoitona pyydän sinua kuuntelemaan vaikka Veskun tulkinnan Tehosekoittimen biisistä: "Hetken tie on kevyt". http://www.youtube.com/watch?v=H9XQRnO3Rtc&feature=related
Ja kyllä tämäkin typyn ehdotus on yksi Veskun parhaita tulkintoja, kuin myös Chisun parhaimistoa itse kappale.
Ainoa, miksi en ihan ensikuulemalle eilen iltamyöhäisellä huipusti innostunut, oli itse tilanne, jossa sen kuuntelin. Onneksi biisin sisällön ja sen sanoman/ """esimerkin""" valossa ole minun elämääni, mutta monelle ikävä kyllä **niin nähtyä"".käännytys, meni viellä lisää hämärän rajamaille .... ainut hyvä suorastaan loistava on Vesku elokuvassa Uuno Epsanjassa ... mutta ne kaikki Eino Leinotkin hän ehti pilaamaan, onneksi en ole leino fanikaan, koska äiti rokotti miun mielen Leinon runoihin toistamalla väärän ihmisen tekojen kohdalla: "ei paha oo kenkään ihminen, on toinen vain heikompi toistaan ... " .. hrrrrmmm ;-((((
- GloriaJoy
Yxitypy kirjoitti:
että en itsekään tykkää Loirin kaikista tulkinnoista, mutta tässä kappaleessa on sitä jotain. Eihän Loiri teknisesti hyvä laulaja ole, mutta hän on sellainen tunteiden tulkki, joihin lukeutuu mm. Juice.
Mietippä kuka vois tuon kappaleen paremmin tulkita? En osaa kyllä itse sanoa kenelle muulle laulajalle kappale sopis.varmasti on kappale ja esittäjän valinta ... en vain halua oksentaa taide-elämystä kuunnellessani .... kauhistuttaa jos joutuu joskus laitokseen kjäänneltäväksi, paikkaan jossa on pakkokuunneltava joskus nonstoppina muutakin kuin uutisia, radiota ja telkkua
GloriaJoy kirjoitti:
käännytys, meni viellä lisää hämärän rajamaille .... ainut hyvä suorastaan loistava on Vesku elokuvassa Uuno Epsanjassa ... mutta ne kaikki Eino Leinotkin hän ehti pilaamaan, onneksi en ole leino fanikaan, koska äiti rokotti miun mielen Leinon runoihin toistamalla väärän ihmisen tekojen kohdalla: "ei paha oo kenkään ihminen, on toinen vain heikompi toistaan ... " .. hrrrrmmm ;-((((
sen vähä, mitä olen elämässä oppinut, on, ettei naisen mielipidettä voi muuttaa. Siitä johtuvia seurannaisia voi jossain määrin muokata kohtuullisimmiksi, vaan se se vasta kalliiksi käykin, enkä tietenkään tarkoita aineellisia uhrauksia.:)) ;(((
Jaa ettäkö miehen voi, kyllä, se onnistuu, esim. uskottelemalla olevansa heikko. Tyyliin: vaik olet heikko nainenkin, saat miehen kyyn' eleisiin:))
Uus ehdotus Emma ja Veden alla. http://www.youtube.com/watch?v=Ysz0MJcSwLY&feature=related- GloriaJoy
emw34 kirjoitti:
sen vähä, mitä olen elämässä oppinut, on, ettei naisen mielipidettä voi muuttaa. Siitä johtuvia seurannaisia voi jossain määrin muokata kohtuullisimmiksi, vaan se se vasta kalliiksi käykin, enkä tietenkään tarkoita aineellisia uhrauksia.:)) ;(((
Jaa ettäkö miehen voi, kyllä, se onnistuu, esim. uskottelemalla olevansa heikko. Tyyliin: vaik olet heikko nainenkin, saat miehen kyyn' eleisiin:))
Uus ehdotus Emma ja Veden alla. http://www.youtube.com/watch?v=Ysz0MJcSwLY&feature=relatedtätä et kyllä ikunas ois osannut odottaa ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=RcAvoc6I5MY&feature=channel
.. GloriaJoy kirjoitti:
tätä et kyllä ikunas ois osannut odottaa ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=RcAvoc6I5MY&feature=channel
..yllättävän lahjakas ja monipuolinen muusikko.
Uskon hänen muutamien vuosien kuluttua tekevän enenevässä määrin muille artisteille musiikkia. Kunhan ensin katsoo, tuleeko hänestä maailmalla yhtä tunnettu, kuin Coca Cola on. Niin vaatimato tavoite hänellä.
Tykkään hänen persoonastaan enemmän, kuin Negan esittämästä musiikista.- GloriaJoy
emw34 kirjoitti:
yllättävän lahjakas ja monipuolinen muusikko.
Uskon hänen muutamien vuosien kuluttua tekevän enenevässä määrin muille artisteille musiikkia. Kunhan ensin katsoo, tuleeko hänestä maailmalla yhtä tunnettu, kuin Coca Cola on. Niin vaatimato tavoite hänellä.
Tykkään hänen persoonastaan enemmän, kuin Negan esittämästä musiikista.miukin näki kun olin vauvelin ilta ja yöhoitajana ja näin hänet yhdessä Katri-Helenan kanssa Maria Lundin vetämässä musiikkiohjelmassa .... uskomattoman kaunis tapa liikkua, käyttää kejhoa ja äänikin on ihanmahtavan hyvä ja sävelkorvakin on kohdallaan .. eikä hän yritä ees olla jokin oopperalaulaja tai enemmän kuin on ... antaa aaronin kehittyä ja kypsyä ;-)
- Yxitypy
Jos teillä on, siellä on tää koko Loirin uus albumi. Kuitenkin tää "aina tulee jotain" on mun mielestä paras kappale tältä albumilta :=))
Rouva on nyt hyvä ja alkaa vaan kaivella kuvettaan nyt.
Nääs piti ennen kauppaan lähtöä kuunnella tuo biisi, (enkä kerro kuinka monta kertaa), niin kun kaupassa se vaan soi mun päässäni kun kuljin pitkin käytäviä, ja "aina tuli jotain" laitettua kärryyn, ehkä turhaakin.
Niie että kenen syy kysyn vaan :))- Yxitypy evk
Mulla sippas tietokone kun oon spotifystä kuunnellut levyä. Lieneekö sieltä tuli virus koneelle. Yritän kirjoittaa nyt iPhonen kautta. Aika hankalaa tää on. Siis aika hidasta. Mä en uskalla kauppaan ees lähteä :=))
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932