Kohta se on joulu taas ovella ! :)

Ei ole enää kuin kuukauden päivät niin ollaan taas joulussa , äkkiä se vain tuo aika menee ei sitä äkkiä uskoisi . Minä aion viettää jolun vanhemmillani ja syödä hyvin olu ruokia , kun niitä ei saa kuin kerran vuodessa . :) Ja kotiini laitan muutaman joulukoristeen , kun yksin asustelen niin ei sitä niin tule joulua laitettua , joka joulun olen vanhempieni kanssa viettänyt . :) Lahjoista minä en nyt niin perusta , aikuinen 41 vuotias ukko mitään tarvitse , tottakai villasukat ja pipo ja kunnon käsineet ovat paras lahja jotka on äiti tehnyt , Menen jo jouluna siinä ennen aatonaattoa auttamaan vanhempia joulu askareissa koska äitini on jo yli 60 vuotias ja isäni jo yli 74 , että hyvä joulu tulee kun autan vanhempiani ja hyvä joulu mieli myös . Eipä sitä oikein joulussa muuta osaa arvostaa , tiedän monia mun kavereita joilta on jo molemmat vanhemmat poistuneet , eikä ole edes sisaruksia , niin sen joulun voi jokainen kuvitella miltä se yksinäisyys tuntuu , Minun hyvä ystäväni tulee jouluksi myös kylään sillä hän on ollut jo 3 joulua minun ja vanhempieni kanssa kun sen omat vanhemmat ovat jo poistuneet noin 4 vuotta sitten , kaverini äiti meni ensiksi ja sitten sen isä perässä , olivat hyvin sairaita . Mutta siitä ei sen enempää , jouluna emme ole pitäneet mitään kiireitä ja hiljennymme aina joulurauhan julistuksen jälkeen viettämään rauhaisaa joulun aikaa . :) Elikkäs hyvää tulevaa ja rauhallista joulua kaikille lukijoille . :)

3

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomtenisse

Kiitos samoin! Nautitaan joulun rauhasta ja odotuksesta :) Oli kiva kuulla sinun joulustasi, lisää tämmösiä vaikka tähän samaan ketjuun! Kauhean nopeesti mennyt aika, nyt on jo marraskuu ja kohta se joulukin tulee...sitä odotellessa!

• jgdlgyujfytk

sitä joulurauhanjulistusta voisi hieman muuttaa nykyaikaa sopivammaksi. Lopussa mainitaan että "hyvää ja rauhallista joulua koko kaupungille", se voisi muttaa "hyvää ja rauhallista joulua koko maalle" koska se luetaan radion välityksellä koko suomelle.
      muokkaisivat vähän tekstiä ja nakkaisivat roskiin sen vanhan homeisen paperinpalan tai jotain vastaavaa

• viettäen

Vaikka sen sitten joutuisikin yksin viettämään. Ihan asenne kysymys etteikö joulusta voisi yksinkin nauttia. Minä en viihdy vanhemmillani joista toinen vain enään elossa eikä äitiänikään saa millään houkuteltua meille viettämään joulua vaikka joka joulu kysyn olisiko halukas tulemaan, hän sanoo haluavansa nukkua omassa sängyssä eikä osaa nukkua kunnolla vieraassa paikassa. Tietty joillekkin on varmasti yksinäinen joulu kova paikka jos on kokonaan unohdettu, ei kukaan muista et on enään elossakaan. Silloin olisi hyvä saada vertais seuraa vaikkapa naapureista ja ystävistä.

Meille se joulu on kuin mikä tahansa viikonloppu mutta tehdään vaan siitä vähän juhlavampi uhraten ruokaan ja juomiin vähän enemmän rahaa, koristellaan huusholli. poltellaan roihuja, tuoksukynttilöitä. saunotaan ja sulatellaan mässäiltyjä ruokia lenkkeilemällä välillä ilman mitään pakkotahtisuutta. Tänä vuonna joulu on melkeimpä viikonlopussa jotenka pääsee arkeen taas nopeesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6733
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      675
      2915
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1270
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      97
      1249
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1235
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1144
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1130
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1100
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1012
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      241