Nokia 3710:n näyttö pimeni. Onko jotain paikkaa mistä vois saada varaosiksi pienvikaisia tai roskikseen menossa olevia Nokian kännyköitä?
Joissain taajamissahan on näitä "tuo, vie tai vaihda" -paikkoja? Tavaroiden todellista kierrätystä eikä pelkkää murskausta ja metallien keräystä.
Mistä Nokian luureja varaosiksi?
2
301
Vastaukset
- hsy_asiantuntija
Hei,
Uudelleenkäyttöön tai varaosiksi kännyköitä voi kysellä kierrätys- ja uudelleenkäyttökeskusten tyyppisistä paikoista, Helsingin seudulla esimerkiksi Työ & Toiminta ry:stä, http://www.kierratys.net/. Jätteiden vastanottopaikoista laitteita ei ole lupa luovuttaa enää muille.
Tavaroiden käyttö uudelleen sellaisenaan tai varaosina on ympäristöä säästävämpää kuin murskaus ja materiaalikierrätys – ja myös jätelainsäädännön etusijajärjestyksen mukaista. Sähkö- ja elektroniikkalaitteiden kierrätyksestä vastaavat lakisääteisesti laitteiden valmistajat ja maahantuojat. Velvollisuus koskee myös uudelleenkäytön järjestämistä.
Terveisin,
HSY:n asiantuntija- *
laita ostetaan osioon keltaiseen pörssiin
sieltä varmasti saat osia kyseiseen puhelimeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329