Miksi ?

Teemuna

Hyvää huomenta. Syystä, että yleensä olemme olemassa pohdin ajattelemaan kysymystä kysymyksenä, että miksi?

No, kysymys miksi, sisältää paljon arkisempia kysymyksiä ja niihin vastauksia. Joten kuka keksii kinkkisemmän kysymyksen aiheeseen miksi, mutta olkoon sitten valmiina antamaan mahdolliseen kinkkiseen kysymykseen oman kinkkisen vastauksensa myös.

Mä aloitan kysymyksellä. Mikä on järjen vastaista ja miksi?

45

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kastekukka

katseesi taivaalle, loputon tähtien kirkkaus............
      sitä katsoessa unohtuu sanat vastaista ja miksi......................................................

• Teemuna

Tähtitaivaalle katsoessa niitä kysymyksiä vasta mieleen tulviikin. Mua kiinnostaa kaikki kaikkeuden ilmiöt, mutta potuttaa rajallinen kykyni ymmärtää niitä niin paljon kun haluaisi.

• ...

Näin nopeasti ajteltuna, perusongelma on sitten järjen käsitteestä. Ei niinkään siitä, mikä on sen vastaista, sehän on sitten itsestään selvää, jos tietäisi mitä sillä järjellä oikein tarkoitetaan.

No, asioita pitää konkretisoida, että tulee ymmmärretyksi.

Nopeasti keksin yhden järjenvastaisen jutun. Jossa järki sinällään on olemassa itsessään kyllä.

Jokapaikassa on olemassa sääntö autojen parkkeerauksesta. Tai siis parkkipaikoista. "Auton lohkolämmittimen johtoa ei saa keriä tolppaan kun lämmitin ei ole käytössä". Peruste:"Lapset voivat leikkiessään loukkaantua niihin".

Niinno. Jokainen järkevä ihminen alkaa jossain vaiheessa ihmettelemään. Eikö ne lasten leillipaikat ja autojen parkkipaikat ole eri asioita? Mitä ihmeen asiaa tai syytä lapsilla on mennä leikkimään parkkipaikalle ja kuristaa johtonsa jonkun yksityisen ihmisen lohkolämmitinjohtoon? Ja miksi niitä leikkkipaikkoja sitten ei ole lapsille, että joutuvat leikkimään parkkipaikalla! Jnejne..

No todellinen syy asiaan, siis ärkevä syy. Se löytyy ihan sähkäturvallisuus määräyksistä. Vaikkakin lämmitystolpissa on ajastimet ja sulakkeet. Kukaan ei voi tietää, milloin jossain ohdossa on jännite ja milloin ei. Kun lohkolämmittimenjohto on kierrettu lämmitystolppaan, se ei yksinkertaisesti täytä sähköturvallisuus määritteitä. Olkoonkin, että luokitus on lokijohdoissa 44. Se on kuitenkin roikka, jota ei ole tarkoitetttu pysyvään asennukseen.

MuttuMutta. Kun se ei ole ihmisille kaaliin menvää kamaa. On otettu tavaksi selittää, että roikasta on vaaraa lapsille. Että nyt tyhmenpikin ottaisi roikkansa pois, silloin kun ei sitä käytä.

Eli tässä tapauksessa. Ihan järkevä asia on käännetty järjettömäksi. Miksi? No syy on se, ei ihminen tajua määräyksiä ilman perusteita. Oikea peruste on liian vaikea tavalliselle tollukalle tajuta. Mutta lapsiin vetoamalla se uppoaa tunteisiin jne ja määräystä noudatetaan paremmin.

Mainitaan nyt. Mulla tietenkin on lohkolämmitin. Se on niinkuin pakko olla suomessa, täällä kun on näitä pakkasiakin. Aikanaan tosiaan muistan kun koneita ja autojakin laitettiin käyntiin laittamalla tenttukattila tai nuotio moottorin alle. Munkin kotona nuori vävy poltti hiiltä auton öljypohjan alla kun oli töihin meno. Sillä aikaa kun hiilet paloi ja lämmitti moottoria käyntikuntoon, se lapioi kujaa auki.

Hah. Mulla on ollut lokilämmittimen johto kierrettynä lisävalojen ympärille kai jo yli kolkyt vuotta. Siihen ei kenelläkään ole mitään sanomista. Rumahan se tietenkin on, mutta kun lokilämmitin on auton varuste ja johto kuuluu siihen. Eli se johto on aina autossa kiinni. Sitten kun tarvitsen sitä, laitan sen tolppaan.

Eli tässä yksi esimerkki järjettömyydestä. Jos asia olisi mietitty alunperin oikein. Kaikissa lämpötolpissa olisi lukon takana kelautuva johto, jonka nyt sitten jokainen saisi ottaa käyttöönsä silloin kun haluaa ja tarvitsee. Mutta suuressa viisaudessaan a säästäväisyydessään, ihminen on tehnyt ihan simppelin asian vaikeaselkoiseksi, järjen vastaiseksi ja mahdollisimman vittumaiseksi. Ihmiselle itselleen.

Pitänee seuraavaksi kirjoittaa kai siitä, miksi jätevesiongelma on niin suuri. Asiaan liittyy se, ihmiset vetelevät juomavedellä vessoja pikku kusilirun jälkeen. Ja sitten kaupasta ostellaan kalliita lannoitteita kukkasille....

=DW=

• HLI

aina vaan tykkään sun jorinoista.
        Oli niissä asiaa tahi ei.
        ;)

• Että mennään sorkkimaan toisen ihmisen tolppaa ja siinä olevaa johtoa.

• Teemuna

Jep. Näkemyserot tuottavat järjenvastaisia fiiliksiä. Ihmiset kun tahoillaan priorisoivat asioita. Yhden mielestä merkityksetön asia saa toisen imaisemaan herneitä. Uskonnot nyt on siitä hyvä esimerkki, mutta en viitti siitä jauhaa nyt enempää, vaikka mieli tekisi.

• hat.sep.sut

ei kai syy ole kohteissa, vaan työkaluissa.
      Sillä arvelen, että ihmisen "järki" on aikas surkee kapistus ;)))
      Se on sarja sähköisiä kytkentöjä, lihamöykyssä, jota kutsutaan aivoiksi..
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Aivot

Lisäksi jokainen ihminen määrittelee itse, mikä on hänelle järkeenkäypää?
      Afrikkalaisen mielestä ei ole järkeenkäyvää kävellä pitkässä ruohossa, suomalainen taas miettii onko nopeusrajoitus järkeenkäypää?

No se kysymys.
      Miten voi olla että avaruus laajenee koko ajan?
      Mihin?

• Teemuna

Järki vois olla alitajuinen keino mennä siitä mistä aita on matalin.

Aika-avaruus 'työntää' itselleen tilaa laajentuessaan, luulisin. Mitä on ilmapallon ympärillä kun sitä puhalletaan täyteen.

• hat.sep.sut
        Teemuna kirjoitti:

Järki vois olla alitajuinen keino mennä siitä mistä aita on matalin.

Aika-avaruus 'työntää' itselleen tilaa laajentuessaan, luulisin. Mitä on ilmapallon ympärillä kun sitä puhalletaan täyteen.

et meidän aivokoppa ei ole paras työkalu maailmankaikkeuden ymmärtämiseen , vaan sillä on rajoituksensa.
        Tajunnanlaajentajat vois olla kova sana.
        Aikojen alusta ihminen on luottanut tekniikkaan ja hylännyt oman aivokapasiteettinsa kehittämisen, ymmärtämään mikä on oman kokemuspiirimme ulkopuolella...
        Asioita joita kehittivät esi-isämme katsellessan taivaalle tai syödessään kärpässieniä..
        Ihmine kehitti vain yhden tavan ymmärtää asioita...sen näkyvän

• Teemuna
        hat.sep.sut kirjoitti:

et meidän aivokoppa ei ole paras työkalu maailmankaikkeuden ymmärtämiseen , vaan sillä on rajoituksensa.
        Tajunnanlaajentajat vois olla kova sana.
        Aikojen alusta ihminen on luottanut tekniikkaan ja hylännyt oman aivokapasiteettinsa kehittämisen, ymmärtämään mikä on oman kokemuspiirimme ulkopuolella...
        Asioita joita kehittivät esi-isämme katsellessan taivaalle tai syödessään kärpässieniä..
        Ihmine kehitti vain yhden tavan ymmärtää asioita...sen näkyvän

Aikojen alusta alkaen tekniikalla ei ollut paljonkaan kivikirvestä kummempaa merkitystä. Tosin se mahdollisti arkielämään hieman helpotusta ja oli auttamassa tiettyyn yhteisölliseen porukkaan siirtymisessä. Yhteisöllisyys sitten kokosi ajatuksia yhteen ja tuli keksittyä kaikkea muuta kivaa ajan kanssa, vaikkapa verkot millä tehostaa kalastusta.

Luulen, että tekniikka on joutunut kasvattamaan aivokapasiteettia evoluution puitteissa tai sen sisällä. Joku tekniikan osa-alue on pannut ihmisen työstämään 'raakiletta' yhä jalostetumpaan muotoon antaen jatkuvaa päänvaivaa. Sitäpaitsi aika monet tekniikat nivoutuvat jo yhteen ainakin reuna-alueiltaan. Niinpä monet tieteen alueet tekevät jo paljon yhteistyötä, biotekniikka vaikka yhtenä esimerkkinä.

-Ymmärtämään mikä on kokemuspiirinsä ulkopuolella. Uskoisin nykyihmisen ymmärtävän sitä monin verroin paremmin kuin edeltäjänsä, ainakin se perustuu enemmän tietoon kuin tietämisen luulemiseen.

• pedikyyri
        Teemuna kirjoitti:

Aikojen alusta alkaen tekniikalla ei ollut paljonkaan kivikirvestä kummempaa merkitystä. Tosin se mahdollisti arkielämään hieman helpotusta ja oli auttamassa tiettyyn yhteisölliseen porukkaan siirtymisessä. Yhteisöllisyys sitten kokosi ajatuksia yhteen ja tuli keksittyä kaikkea muuta kivaa ajan kanssa, vaikkapa verkot millä tehostaa kalastusta.

Luulen, että tekniikka on joutunut kasvattamaan aivokapasiteettia evoluution puitteissa tai sen sisällä. Joku tekniikan osa-alue on pannut ihmisen työstämään 'raakiletta' yhä jalostetumpaan muotoon antaen jatkuvaa päänvaivaa. Sitäpaitsi aika monet tekniikat nivoutuvat jo yhteen ainakin reuna-alueiltaan. Niinpä monet tieteen alueet tekevät jo paljon yhteistyötä, biotekniikka vaikka yhtenä esimerkkinä.

-Ymmärtämään mikä on kokemuspiirinsä ulkopuolella. Uskoisin nykyihmisen ymmärtävän sitä monin verroin paremmin kuin edeltäjänsä, ainakin se perustuu enemmän tietoon kuin tietämisen luulemiseen.

Kylläpä on uria aukovaa puhetta! Vielä kun selittäisit tuon"on joutunut kasvattamaan aivokapasiteettiään evolution puitteissa tai sen sisällä." Mitä eroa on evolution puitteissa/ evolution sisällä??

• Teemuna
        pedikyyri kirjoitti:

Kylläpä on uria aukovaa puhetta! Vielä kun selittäisit tuon"on joutunut kasvattamaan aivokapasiteettiään evolution puitteissa tai sen sisällä." Mitä eroa on evolution puitteissa/ evolution sisällä??

Alenna vitutuksesi kynnystä niin saatan vastata. Harmi, että aloitukseni sai sun letin pystyyn.

• "Pakko kuin köyhän kuolema".
      Miksi tuollanen sanonta?

• Teemuna

En tiijä. Mitä mieltä ite oot?

Köyhä ehkä saavuttaa ainoan merkittävän asian aikanaan, kuolemalla.

• Teemuna kirjoitti:

En tiijä. Mitä mieltä ite oot?

Köyhä ehkä saavuttaa ainoan merkittävän asian aikanaan, kuolemalla.

piti itekin olla valmis vastaamaan, muttä mä en keksi. Kaikkihan kuolee joskus.
        Ja köyhyyttäkin on montaa lajia, aineellista ja henkistä ainakin..

Nyt synkkyys huitsin nevadaan.. missähän se on ;)

• Teemuna
        Sibone kirjoitti:

piti itekin olla valmis vastaamaan, muttä mä en keksi. Kaikkihan kuolee joskus.
        Ja köyhyyttäkin on montaa lajia, aineellista ja henkistä ainakin..

Nyt synkkyys huitsin nevadaan.. missähän se on ;)

Köyhyys siinä äärimmäisessä mielessä on jotain karmeempaa kun puutteessa eläminen, no en mä nyt 'sitä' tarkota. Äärimmäisestä köyhyydestä on hiton paha polkasta rehellisin keinoin ylöspäin.

Niukkuudessa voi toki elää onnellisuuden siemen kun sen oikein oivaltaa. Yltäkylläisyydessä sitten taas välttämättä ei. Eväät onnellisuuteen on kait kuitenkin paremmat jos ei tarvitse koko ajan kiinnittää huomiota huomiseen pärjäämiseen.

Huitsin nevada on lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana.

• Mysteriet

Miksi mua väsyttää vaikka juur pari tuntia sitten heräsin ?

• hat.sep.sut

monivitamiineja muutama nappaa.
        Ja sit ala suunnitteleen, miten olis kiva...
        Minä kävin laittamassa terassille linnuille syötävää ja jouluvalot...
        Nautin viel hämärästä ja kuurasta...maailma on niin kaunis ja siisti taas ;)

• Mysteriet
        hat.sep.sut kirjoitti:

monivitamiineja muutama nappaa.
        Ja sit ala suunnitteleen, miten olis kiva...
        Minä kävin laittamassa terassille linnuille syötävää ja jouluvalot...
        Nautin viel hämärästä ja kuurasta...maailma on niin kaunis ja siisti taas ;)

Se mulla on aina =)

Mut noita ulkovalova vois tietty alkaa jo suunnitteleen - jos vaikka tänä vuonna sais net asennetukskin...

Mä muuten tykkään tästä vuodenajasta eniten, töissäkin on mukavaa kun rosvot taas liikkuvat, sillä mitä järkee meidän töissä on ilman toista osapuolta ??

• hat.sep.sut
        Mysteriet kirjoitti:

Se mulla on aina =)

Mut noita ulkovalova vois tietty alkaa jo suunnitteleen - jos vaikka tänä vuonna sais net asennetukskin...

Mä muuten tykkään tästä vuodenajasta eniten, töissäkin on mukavaa kun rosvot taas liikkuvat, sillä mitä järkee meidän töissä on ilman toista osapuolta ??

mä olen syönyt nyt acaimarjaa taas kapseleina, kun pimee alkoi masentaan.
        Se pukkaa sut energiaa täyteen ja piristää mieltä.
        Silloin kun ulkona on pimeetä, pitää keksiä jotain hauskaa sisällä. kymbiidejä, kynttilöitä, jouluvaloja, lintujen ruokintaa jne...

• Mysteriet
        hat.sep.sut kirjoitti:

mä olen syönyt nyt acaimarjaa taas kapseleina, kun pimee alkoi masentaan.
        Se pukkaa sut energiaa täyteen ja piristää mieltä.
        Silloin kun ulkona on pimeetä, pitää keksiä jotain hauskaa sisällä. kymbiidejä, kynttilöitä, jouluvaloja, lintujen ruokintaa jne...

Mulla palaa kynttilöitä pihalla (lyhtyjä on noin sata) =)
        Sit mä palaan aina kirjoituspuuhiin näin syksysin - mulla on taas kesän aikana kertyny kaikenlaista josta on kiva kirjottaa... =)

• hat.sep.sut
        Mysteriet kirjoitti:

Mulla palaa kynttilöitä pihalla (lyhtyjä on noin sata) =)
        Sit mä palaan aina kirjoituspuuhiin näin syksysin - mulla on taas kesän aikana kertyny kaikenlaista josta on kiva kirjottaa... =)

kunhan vaan.... muistas kaiken ;)))

• Teemuna

Herääminen tajuihinsa tapahtuu pikkusen viiveellä, toisilla pitemmällä. Tai sitte oot ehtiny heräämises jälkeen kaivaa jo tunnin ojaa.

• Määrättynä päivänä meidät velvoitetaan asentamaan talvikeliin tarkoitetut renkaat.
      Samalla viranomainen aloittaa vimmatun suolarallin pitääkseen tiet kesäkuntoisina, mitä järkee.

• Teemuna

On siinä ainakin vähän järkee. Sunnuntai-autoilijat eivät pärjää ilman nasta-kitkarenkaita, tai osa pärjää, osasta tulee rumihia. Raskaan liikenteen alla tiestö kuluu piikkipyörillä äkkiä puhki ja siksi heille täytyy tiet suolata. Kansantaloudellisestikin raskaan kaluston varustaminen nastoilla heijastuisi lähes kaikkiin kuluttajien kustannuksiin..

• No jos ajatellaan että järki lähtee aivoista niin kait se on tuo kallo joka järjen vatainen, ainakin aivotärähdyksissä.
      Kysymyksesi on siitä hyvä että jonkin verran kävin tutkimassa aivojuttuja tuolla googlessa :)

Minullahan on kysymyksiä aina pää täynnä, mutta ei ne useinkaan niin kovin kinkkisiä ole, kunhan mietiskelen huvikseni.

Mutta oikeasti kun en enää muista niin miksi tuli kesä- ja talviaika.
      Ei niistä kellojen siirroista ole mitään iloa tavallisessa elämässä.
      Eikä huvita lähteä sitäkään googlettamaan.

• Teemuna

Hyvä. Aivokoppa tosiaan on järjenvastainen. Voisiko järki valua ulos jonkun muun reiän kautta, sitä olen itse alkanut epäilemään.

• jenkka-tarja

Miksi yksi vain rakkahampi on vaikka muita on tuhansin?

• Teemuna

Niitä muita tuhansia ei ole rakkauskuvioissa tullut testatuksi.

• Ja nyt mulle tuli yksi kysymys mieleen niin Miksi!
      Kärsivällisyys on hyve?
      Kun minä haluan kaiken jo eilen niin miksi mun pitää vaan kasvattaa tätä kärsivällisyyttä.

Miksi sen alussa on Kärsi, miksei se voi olla vaikka ilo, tai kiva tai hauska.
      Kuka keksi että kärsiminen on jalostavaa?

Tää kuukaudesta toiseen kestävä kärsivällisyyden kasvatus alkaa jo tympiä kun kuitenkin tulee vain päin näköä koko ajan ja muut sanoo että älä nyt tee mitään harkitsematonta Ole vain KÄRSIVÄLLINEN kyllä se siitä iloksi muuttuu..

Ja PAH.

• GloriaJoy

paras tie saavuttaa haluamansa on katsoa, mitä jo on olemassa omissa oloissa; nähdä se valoisan onnellisten silmien läpi ja jokaista rakasta yksityiskohtaansa myöten ja silloin olevaisuuden siemenessä oleva idunalku läpäisee mustanmullan kautta väylän silmulle ja kohta se toivottu on hurjassa kasvussa ja ennen pitkää rehoittaa valtoimenaan ... ! Huoh miu yrittää tätä ajatuksen hienoutta takoa ja hioa omaan paksuun graniitti kalloonsa ja muutama pikkuinen verso joitakin kivikkounelmia on alkanut yllättäen näkymään.

• GloriaJoy kirjoitti:

paras tie saavuttaa haluamansa on katsoa, mitä jo on olemassa omissa oloissa; nähdä se valoisan onnellisten silmien läpi ja jokaista rakasta yksityiskohtaansa myöten ja silloin olevaisuuden siemenessä oleva idunalku läpäisee mustanmullan kautta väylän silmulle ja kohta se toivottu on hurjassa kasvussa ja ennen pitkää rehoittaa valtoimenaan ... ! Huoh miu yrittää tätä ajatuksen hienoutta takoa ja hioa omaan paksuun graniitti kalloonsa ja muutama pikkuinen verso joitakin kivikkounelmia on alkanut yllättäen näkymään.

Nyt ei tunnu auttavan tuokaan.
        Koska on tilanteesta kysymys jossa on monta kokkaajaa ja kukaan ei ota vastuuta mistään.
        Vaikka ajattelin kuinka kauniita ja hyviä niin takaisin tuli pashaa.
        Vielä en anna periksi mutta on tullut mieleen että taas pitää tehdä muutos elämässä, ehkä olen jo nähnyt kaiken mitä tuossa asiassa voin löytää.
        Mutta KÄRSINvällisesti vielä pari kuukautta, jos jotain aukeis.

• GloriaJoy
        tulisilla kirjoitti:

Nyt ei tunnu auttavan tuokaan.
        Koska on tilanteesta kysymys jossa on monta kokkaajaa ja kukaan ei ota vastuuta mistään.
        Vaikka ajattelin kuinka kauniita ja hyviä niin takaisin tuli pashaa.
        Vielä en anna periksi mutta on tullut mieleen että taas pitää tehdä muutos elämässä, ehkä olen jo nähnyt kaiken mitä tuossa asiassa voin löytää.
        Mutta KÄRSINvällisesti vielä pari kuukautta, jos jotain aukeis.

sittein auta kuin ajatella vihreää keidasta, itsensä sinne ja aita ympärille ja loput kokkaajat kauaksi aidan ulkopuolelle .. täytyyhän ne rajat olla, että voi olla rajaton anam Caroille ...

• Teemuna

Hyvä kysymys, jolle nykyajan äkkiämullekaikkihetijanyt- tyypit ainakaan ei tiedä vastausta. En minäkään, muuta kuin sen perinteisen kymmeneen laskemisen, ennen kuin ostaa nopeasti ja sitten katuu kaikessa rauhassa.

• Meka Ikki

mikä vahingoittaa minua itseäni. Miksikö? No siksi että en pystyisi pitämään huolta kanssaihmisistäni.

• Teemuna

Hmm, nyt mulla suuri vaara tulkita väärin, mutta aavistan tarkoituksesi.

• GloriaJoy

kaikki järjenvastaista silloin, kun se ei näytä seuraustensa perusteella noudattavan mitään olemassaolevaa, tai ainakaan haluttua logiikkaa vaan syytä seuraakin yllätysmomentti. Miksi? Siksi että olemme ihmisiä ja jokainen ihminen on napakeskeinen ja elää omaa elämäntilannettaan omasta elämänhistoriastaan lähtien ja ihminen on taipuvainen inhimillisiin erehdyksiin ja samalla ihminen odottaa ja toivoo liikaa, väärin jne .. ja pettyy ja riittävän monen pettymyksen jälkeen luotetaan vain murphyn lakeihin eli mistään ei seuraa lopultakaan mitään hyvää ja siksi helpoin tie on käyttäytyä ja toimia tätä sääntöä vahvistaen ... . Kaikella vakavuudella :-)

• Teemuna

Olen täysin äimänkäkenä. Tosi hienosti puettu sanat ja järkeenkäypään järjestykseen. Vähän tuolla edellä jo otinkin kantaa myös tähän sinun oivaltavaan kysymykseesi/kommenttiisi.

• stellabella.-

tulee päänsärkyä, jomotusta ja ankaraa ärsytystä. Olen aina ollut sitä mieltä, että kaksi päätä ajattelee paremmin, kuin yksi. Nyt joudun kuitenkin pähkäilemään itsekseni.

Eläimen raivolla etsin vastausta kiperään kysymykseesi, hankalan pohdinnan jälkeen olen edelleen patti tilanteessa.

Lainaan kysymyksen menneisyydestä.
      William Shakespearen tragediassa Hamlet, Tanskan omituinen prinssi kyseli kummallisia...
      "Ollako vai eikö olla?"

kas siinäpä pulma.. ;)

• Teemuna

Siinäpä pulma. Ehkä me katsotaan niitä oletettuja hyötynäkökohtia kulloistenkin valintojen edellä. Mettäänhän ne välillä menee, että raikaa, mutta usein voi yrittää ottaa uusiksi.

• Teemuna

Suokaa anteeksi. Arvostan kaikkia mielipiteitä ja kiitos niistä. Haluaisin kaikkiin paneutua ajatuksella ja vastata niihin sillä millä kykenen. Nyt live vie, palataan.

• Juuri niiinkuin kaikki muutkin.

• Teemuna

Aivan, se lienee järkeenkäypää. Toisaalta jostain päin maailmaa saattaa hyvinkin löytyä melko samanlainen yksilö ajatuksiltaan ja toimintatavoiltaan, epäilen, mutta lienee mahdollista.

• pedikyyri

Miksi tuhlaat sanoja? "Syystä jne....pohdin ajattelemaan kysymystä kysymyksenä..."
      Opettele äidikieltä ja yritä harjoittaa tyylitajuasi.
      Riittäisi hyvin, "syystä siitä....pohdin kysymystä kysymyksenä..."
      tai, "syystä siitä....ajattelen kysymystä kysymyksenä...."
      Jos yrittää olla edelletyksiään fiksumpi syntyy susia ja sammakoita.

• Teemuna

Hyvä toteamus. Kumpi sinusta on tullut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe