Tuli tässä mieleen, kun luin tuon Luomupässin kirjoituksen:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9446918/46637250
jossa ei ollut mitään sisältöä henkilökohtaisten herjausten lisäksi, että aikaisemmin tälläkin palstalla keskusteltiin asioista oikeasti. Pohdittiin mm. evoluutioalgoritmeja ja vedottiin tieteellisiin tutkimuksiin puolin ja toisin. Nyt sellaisesta ei ole enää jälkeäkään, vaan palsta on rappeutunut lähinnä tuollaisten perusteettomien herjausten tasolle.
Eräs syy tuohon on tietysti multinimimerkki jb, joka jaksaa trollata mitä uskomattomimpia itse keksimiään valheita. Itse asiassa muistan jopa ajan, jolloin hän yritti vielä jopa oikeasti keskustella, mutta kun hänen väitteensä osoitettiin kerta toisensa jälkeen perusteettomiksi ja todisteettomiksi, hän on sittemmin joutunut tyytymään tuohon trollin ja pellen rooliin ja keskittymään kirjoituksissaan lähinnä itsensä tietämättömyytensä ja typeryytensä julistuksiin ja meidän evoluutikkojen ominaisuuksiin, jotka hän itse keksii.
Mutta myös me evoluutikot olemme osallisia palstan tason laskuun, myös minä. Mutta toisin kuin kreationistit, ainakin minä olen asiasta vain tyytyväinen: kreationismi osoittautuu tyhjänpäiväiseksi humpuukiksi ihan itsestään, kun jokainen järkevä ihminen kiertää tällaisen huuhaa-palstan kaukaa. Meillä kun ei ole intressiä pyrkiä osoittamaan, että kreationismi olisi muka jotenkin todellinen vaihtoehto tieteelle, kun se kerran ei sitä ole. Kreationismi ja älykäs suunnittelu on ja pysyy perusteettomana uskomuksena. Olen toki myös itse syyllistynyt henkilökohtaisiin syytöksiin, mutta kuitenkin aina kun teen näin, pyrin myös perustelemaan syytökseni, mitä taas kreationistit eivät juuri harrasta.
Summa summarum:
Jatkakaa jb, luomupässi ym. samalla linjalla, niin lopulta teiltä häviää viimeisetkin kannattajanne.
Palstan tason lasku
22
326
Vastaukset
- asianharrastaja
Evoluutioalgoritmeista keskusteltiin lyhyesti muutama päivä sitten
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9426622/46528987- .........
Taisi vaan mennä aikalailla suurimmalla osalla vähän jo liian korkeatasoiseksi. Minullakaan ei noihin evoluutioalgoritmeihin ollut sen kommentoitavaa, vaikka alalta olen koulutukseni ja leivän yli 10 vuotta hommannut.
Positiivista vaihtelua se kyllä tälle palstalle oli! - asianharrastaja
......... kirjoitti:
Taisi vaan mennä aikalailla suurimmalla osalla vähän jo liian korkeatasoiseksi. Minullakaan ei noihin evoluutioalgoritmeihin ollut sen kommentoitavaa, vaikka alalta olen koulutukseni ja leivän yli 10 vuotta hommannut.
Positiivista vaihtelua se kyllä tälle palstalle oli!evoluutioalgoritmit liittyvät mielestäni vain, jos niillä yritetään perustella jonkinlaisen biologista läheisesti tai täysin muistuttavan tekoelämän mahdollisuuksia. Riippumatta siitä, mitä uskoo ihmiselämän alkuperästä, se on olennaisesti erilaatuinen ilmiö kuin ohjelmoitu digitaalinen tietojenkäsittely.
Toki pelko siitä, että riittävästi kehittynyt tekoäly kerran alistaa ihmisen orjakseen, on yllättävän tavallinen.
- se on !
Mutta mutta, eiköhän se ole juuri niin, että kun kreationistit eivät pysty kuin herjaamiseen tai suoraan valehteluun, niin heidän argumenttinsa on lannistettu, joten itse asiassa palstan tason alhaisuus on voitto evoluutiolle: kreationismi on lyöty.
Minusta jonkun pitäisi etsiä jb:n typerimmät tarinat yhdeksi koosteeksi (jossa olisi myös synteettisen elämän kohta sekä apinoiden sukulaisuudet ja elukoita kantavat enkelit jne., joihin hän ei vaan kykene enää vastaamaan).- Reynard the Fox
Nuo jb:n ja möttöskän houreet tuovat mieleen jamesbondleffojen käsärit: kun vanhat jutut on lopullisesti kaluttu loppuun, pitää keksiä aina vain uskomattomampia satuja. Nykyisin ne alkavat olla jo sillä tasolla ettei niihin vastaaminen ole enää edes hauskaa.
- a.
Eli jb kysyy nyt sadatta kertaa täydellisen turhaan että kertokaahan evokit perusteluineen että mikä olisi tieteellisesti varmistettu todiste evoluutiosta?
Oikein toivon että joku viisas vastaisi että tämän hetken paras todiste siitä on tieteellisesti vahvistamaton makroevoluutio, jonka ehdotetut mekanismit muuntuvat evokkien uskonnollisissa mielissä todellisuuksiksi.
Ha toki kaikki muutkin evokkien todellisina evoluution-todisteina saa tuoda ilmoille alas-ammuttavaksi.
Eikö tämä ole reilu tarjous. - swdecfvgbhnjmk
a. kirjoitti:
Eli jb kysyy nyt sadatta kertaa täydellisen turhaan että kertokaahan evokit perusteluineen että mikä olisi tieteellisesti varmistettu todiste evoluutiosta?
Oikein toivon että joku viisas vastaisi että tämän hetken paras todiste siitä on tieteellisesti vahvistamaton makroevoluutio, jonka ehdotetut mekanismit muuntuvat evokkien uskonnollisissa mielissä todellisuuksiksi.
Ha toki kaikki muutkin evokkien todellisina evoluution-todisteina saa tuoda ilmoille alas-ammuttavaksi.
Eikö tämä ole reilu tarjous.Ei.
- a.
swdecfvgbhnjmk kirjoitti:
Ei.
pyytää sorsia lentämään trap-radan yli.
- swdecfvgbhnjmk
a. kirjoitti:
pyytää sorsia lentämään trap-radan yli.
Pitkäaikainen kokemus on osoittanut, ettet hyväksy sinulle esitettyjä evoluutioteorian todisteita kuitenkaan.
a. kirjoitti:
Eikö tämä ole reilu tarjous.""Eli jb kysyy nyt sadatta kertaa täydellisen turhaan että kertokaahan evokit perusteluineen että mikä olisi tieteellisesti varmistettu todiste evoluutiosta?""
Sinulle on vastattu jo sata kertaa, että sadat kaikelle elämälle yhteiset geenit ja lähes universaali geneettinen koodi fossiiliaineiston järjestäytyneisyyden kanssa todistavat varmasti, että kaikki elämä on kehittynyt yhteisestä kantamuodosta, koska niiden muodostuminen niin samankaltaisiksi eri lajien väleillä ilman yhteistä kantamuotoa olisi aivan äärimmäisen epätodennäköistä. Sinä olet yrittänyt selittää, että nuo selittyisivät yliluonnollisella taikatempulla paremmin kuin luonnollisilla prosesseilla, mutta et ole kyennyt esittämään, että missä voisimme havaita noiden yliluonnollisten taikatemppujen tuottavan uusia lajeja tai niiden ominaisuuksia, joten vetoamisesi niihin on täysin arvotonta. Jos hyväksyisimme havaitsemattomat yliluonnolliset taikatemput selityksiksi millekään luonnonilmiölle, voisimme samantien luopua koko tieteestä.
Eli et ole lainkaan kyennyt kumoamaan näitä todisteita, suurista puheistasi huolimatta.
Niin ja ennen kuin vastaat tähän viestiin, niin yritä edes ottaa selville, mitä geneettinen koodi tarkoittaa, ei sen pitäisi olla ylivoimaista, koska tietääkseni Möttöskäkin on nyttemmin sen jo tajunnut, kun hän ei ole enää vähään aikaan puhunut siitä väärässä merkityksessä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Geneettinen_koodi
Nyt olemme saanet takaisin kurvisen, mutta ei siinä vielä kaikki: huomasin että evoluutio-palstalla kirjoitti äskettäin vanha tuttumme isbn, joten kävin pyytämässä häntä takaisin tänne, jotta keskustelun taso täällä edes hieman nousisi jb:n jäljiltä. Noilla kreationisteilla sentään leikkaa edes vähän ja he ovat ainakin 6,57 kertaa hauskempia kuin jb. Vielä kun saataisiin takaisin Late 1, Tuttumies ja toilailija(joka vilahti täällä äskettäin) Suposta puhumattakaan, niin tästähän tulisi varsinainen kansanhupi.
- .........
Missähän lie tuo jääkaapinkieltäjä matkaakaan nykyään. Jossain vaiheessa, taisi olla Puolimatkan "avoimuuskokeen" aikoihin, Hesarin keskustelupalstalla SUP pisti kyllä parastaan, mutta sen jälkeen ei ole näkynyt. Siinäpä kyllä koomikko parhaasta päästä!
Kun itse jossain vaiheessa poikkesin evoluutiopalstalla, sain sen vaikutelman että siellä mellastaa vielä sekapäisempi joukko kuin täällä. Pitänee vilkaista uudelleen.
- a.
Huippukretut ovat jyränneet evokkien keulanimet palstalta muille foorumeille. Sillä eivät he enää uskalla tulla tänne julkisesti nolatuiksi.
Maallikkoevokeilla taas ei ole paikkaa minne mennä joten heidän on tyytyminen jatkuvaan pöllytykseen mikäli mielivät palstalla keikkua.
Eikä tosiaankaan ole sinun sisikyyn ja toisen sisin umpisuolenläppäjutuissa paljoakaan kehumista. Matalalla on matalaotsaisten taso.
Evokit eivät ole aikoihin tuoneet palstalle mitään uutta todistetta evoluution puolesta noiden moneen kertaan murskattujen vanhentuneiden nokkapokkapokkasirkkujen tilalle.- vanha-kissa
Sinä jauhat vaan sitä samaa vanhaa, yhtä umpimielisesti kuin aikaisemminkin. Sinulle on ihan turha esittää yhtään evoluutioteoria tukevaa havaintoa ja havaintoihin pohjautuvia päätelmiä, koska sinulla on ilmiselvästi vaikeuksia tarkastella asioita objektiivisemmin. Sinun oma erinomaisuutesi ja omahyväisyytesi täyttää korviesi välin niin kokonaan, ettei sinne mitään muuta mahdu.
Sinua ei voi pitää minään normaalina ihmisenä, vaan ennemmin sieltä häiriöisestä päästä olevana esimerkkinä.
Yritin tarjota tietoa, yritin johdattaa sinut oivallusten äärelle (olit jo lähellä sitä), yritin jopa v*****lla päin naamaa, mutta olet ilmeisesti niin pöljä ettet edes tajunnut sitä.
Ollos huoleti nyt minun puolestani, tuskin enää kommentoin pöljyyksiäsi kovin useasti täst'eteenpäin. - uskusk
jb/a. elää selvästi jossain rinnakkaistodellisuudessa, jolla ei ole tämän maailman kansssa mitään tekemistä.
"Huippukretut ovat jyränneet evokkien keulanimet palstalta muille foorumeille. Sillä eivät he enää uskalla tulla tänne julkisesti nolatuiksi."
Ketähän täällä on viimeksi tullut nolatuksi... Katsotaanpas.
Tupakkaketju, Havaijin Alaskaan muuttavat lukuisat pikkulinnut nyt tulee ensimmäisenä mieleen. Jotenkin "jatkuvana pöllytyksenä" ei voi kyllä pitää inttämistä, vänkäämistä, toisten sanomisien tahallisia väärinymmärryksiä ja olkiukkojen rakentelua. (Möttiksen evo-oppi)
"moneen kertaan murskattujen vanhentuneiden nokkapokkapokkasirkkujen tilalle."
Missähän kohtaa siinäkin sirkkuketjussa kretut oiken "murskasivat" jotain. Eipä tullut huomattua moista ihmettä. - vanha-kissa
uskusk kirjoitti:
jb/a. elää selvästi jossain rinnakkaistodellisuudessa, jolla ei ole tämän maailman kansssa mitään tekemistä.
"Huippukretut ovat jyränneet evokkien keulanimet palstalta muille foorumeille. Sillä eivät he enää uskalla tulla tänne julkisesti nolatuiksi."
Ketähän täällä on viimeksi tullut nolatuksi... Katsotaanpas.
Tupakkaketju, Havaijin Alaskaan muuttavat lukuisat pikkulinnut nyt tulee ensimmäisenä mieleen. Jotenkin "jatkuvana pöllytyksenä" ei voi kyllä pitää inttämistä, vänkäämistä, toisten sanomisien tahallisia väärinymmärryksiä ja olkiukkojen rakentelua. (Möttiksen evo-oppi)
"moneen kertaan murskattujen vanhentuneiden nokkapokkapokkasirkkujen tilalle."
Missähän kohtaa siinäkin sirkkuketjussa kretut oiken "murskasivat" jotain. Eipä tullut huomattua moista ihmettä.jos voitoksi lasketaan ylipäätään sellaiset pienet onnistumiset, kuten kirjoituksen kommentoiminen ja kysymys/väitelauseen muodostaminen, niin silloin kressuressut ovat olleet jossain määrin voitokkaita.
Mutta ne perustelut ja varsinkin opponenti argumentin kumoon saaminen ovat jääneet saavuttamatta.
Ehkä nämä kressuressut ovat vähään tyytyväisiä ja iloitsevat näistä pienistäkin, mutta sekin näköjään vaatii kressuressumaista termien uudelleenmäärittämisiä. Egosssa ja kantissa kyllä piisaa, a./jb:llä nyt ainakin. Ja kosolti harhaista mieltä. mitä ilmeisimmin Dunning–Krugerin efektin takia:
""Aika heikko puolustus evoluutioteorian alennustilalle""
Evoluutioteoria ei ole lainkaan alennustilassa, sen sijaan tämä palsta on. Ja sinä olet epäilemättä hirvinautoinesi ja denialismisi takia yksi suurimmista syyllisistä. Katsos kun keksit valheitasi ja naurettavia satujasi, keskustelut keskittyvät niihin sen sijaan, että puhuisimme joistakin oikeasti todellisuudessa havaittavista ilmiöistä. Ja siksi täältä tosiaankin on varmasti häipynyt porukkaa, jota tuollainen keskustelu saattaisi kiinnostaa.
Mutta koska palsta on vaipunut lähinnä trollauksen tasolle, on mukavaa että saimme takaisin kurvisen ja jospa tuo isbn:kin innostuisi palaamaan. He nimittäin ovat paljon parempia trolleja kuin sinä, koska heillä sentään on jotain sanottavaa ja he ovat myös aidosti hauskoja, mitä sinä et ole enää pitkään aikaan ollut.- a.
vanha-kissa kirjoitti:
Sinä jauhat vaan sitä samaa vanhaa, yhtä umpimielisesti kuin aikaisemminkin. Sinulle on ihan turha esittää yhtään evoluutioteoria tukevaa havaintoa ja havaintoihin pohjautuvia päätelmiä, koska sinulla on ilmiselvästi vaikeuksia tarkastella asioita objektiivisemmin. Sinun oma erinomaisuutesi ja omahyväisyytesi täyttää korviesi välin niin kokonaan, ettei sinne mitään muuta mahdu.
Sinua ei voi pitää minään normaalina ihmisenä, vaan ennemmin sieltä häiriöisestä päästä olevana esimerkkinä.
Yritin tarjota tietoa, yritin johdattaa sinut oivallusten äärelle (olit jo lähellä sitä), yritin jopa v*****lla päin naamaa, mutta olet ilmeisesti niin pöljä ettet edes tajunnut sitä.
Ollos huoleti nyt minun puolestani, tuskin enää kommentoin pöljyyksiäsi kovin useasti täst'eteenpäin.lemalla? En ole huomannut.
Ja jos murskasin näennäistodisteesi niin olisit siitä vain iloinen. Tieto lisää tuskaa, sanotaan, ja jos tämä sinun kommenttisi on sinun viimeinen tuskan parahduksesi minun jutuilleni, niin se sopii. - a.
moloch_horridus kirjoitti:
mitä ilmeisimmin Dunning–Krugerin efektin takia:
""Aika heikko puolustus evoluutioteorian alennustilalle""
Evoluutioteoria ei ole lainkaan alennustilassa, sen sijaan tämä palsta on. Ja sinä olet epäilemättä hirvinautoinesi ja denialismisi takia yksi suurimmista syyllisistä. Katsos kun keksit valheitasi ja naurettavia satujasi, keskustelut keskittyvät niihin sen sijaan, että puhuisimme joistakin oikeasti todellisuudessa havaittavista ilmiöistä. Ja siksi täältä tosiaankin on varmasti häipynyt porukkaa, jota tuollainen keskustelu saattaisi kiinnostaa.
Mutta koska palsta on vaipunut lähinnä trollauksen tasolle, on mukavaa että saimme takaisin kurvisen ja jospa tuo isbn:kin innostuisi palaamaan. He nimittäin ovat paljon parempia trolleja kuin sinä, koska heillä sentään on jotain sanottavaa ja he ovat myös aidosti hauskoja, mitä sinä et ole enää pitkään aikaan ollut.ainaisen murjottamisen sijasta.
Mutta se on tosi että tämä palsta on jo ihan väljähtynyt koska kaikki evokkien kliseet on käyty läpi ja huuhaaksi osoitettu.
Minä keskityn jatkossa evokkikirjallisuuteen ja poimin sieltä tuollaisia Wikin makroevoluutioteoriasta kertovien juttujen kaltaisia, jossa evolutionistit itse kumoavat oman teoriansa olemalla joskus tahattomasti edes hiukan rehellisisä. a. kirjoitti:
ainaisen murjottamisen sijasta.
Mutta se on tosi että tämä palsta on jo ihan väljähtynyt koska kaikki evokkien kliseet on käyty läpi ja huuhaaksi osoitettu.
Minä keskityn jatkossa evokkikirjallisuuteen ja poimin sieltä tuollaisia Wikin makroevoluutioteoriasta kertovien juttujen kaltaisia, jossa evolutionistit itse kumoavat oman teoriansa olemalla joskus tahattomasti edes hiukan rehellisisä.Kreationismi ja älykäs suunnittelu.
Joten mitäpä jos evoluution kritisoinnin sijasta keskittyisit esittämään todisteita älykkäästä suunnittelusta.- vanha-kissa
a. kirjoitti:
lemalla? En ole huomannut.
Ja jos murskasin näennäistodisteesi niin olisit siitä vain iloinen. Tieto lisää tuskaa, sanotaan, ja jos tämä sinun kommenttisi on sinun viimeinen tuskan parahduksesi minun jutuilleni, niin se sopii.Jos et ymmärrä mitään eroa asiallisen kirjoittelun ja v****lemisen välillä, en voi auttaa.
Minä tunnustan nyt vain sen tosiasian, että sinuun ei voi vaikuttaa normaaleilla keinoilla. Et sinä ole mitään muuta murskannut kuin minun (ideaali)kuvani ihmisistä, jotka olisivat edes jossain mitassa järkeviä ja kyneneviä ajattelemaan asioita joskus myös toisin. Ei tuollainen osoittamasi hirvinautamaisuus ole fiksuutta saati viisautta. Itteppähän olet jamasi hommannut.
Tuska? Phah, sinä olet kuvitellut "tietosi", et ole edes hauska eikä sinun rääkkäämisesi ole mitään mieltä ylentävää muutenkaan. Olet yksinkertaisesti vain pöljä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496665Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6732876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.961238- 841225
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721002
- 238906