Voiko suomalainen rekisteröidä Venäjältä ostetun auton Venäjän rekisteriin?
Haluaisin ostaa maasturin Venäjällä ja käyttää sitä myös Venäjällä, asun kuitenkin Suomessa ja olen suomalainen. Kyseeseen tulisi joku UAZ-maasturi.
Sellaista venäläistä maasturia ei voi ostaa Suomessa, eikä rekisteröidä suomalaiseen rekisteriin. Mm. EU:n säätämät päästörajoitukset estävät sellaisen ajoneuvon rekisteröimisen Suomessa. Sellaisen saa ainoastaa museorekisteriin.
Minulla on Suomessa autoja piha täynnä ja osa on kadulla, osa niistä on aivan rotteloita, mutta ei niillä voi ajaa Karjalan korvessa tiettömien taipaleiden takana.
Yksi puuttuu. Kunnon maastoauto.
Kyllähän rahan voi viedä Venäjälle auton ostoa varten, mutta miten sen rekisteröinnin laita on? Autoa voisi säilyttää Venäjällä tuttujen luona ja käydä ajelemassa sillä korvessa etsimässä vanhoja taistelupaikkoja ja hakemassa sotakentille kaatuneiden jäänteitä kotikirkon multiin.
Voiko joku auttaa tässä ongelmassa?
Auton rekisteröinti Venäjällä
7
1818
Vastaukset
- Hirvee hinkuyskä
Mikä hirvee hinku se on rekisteröidä omiin nimiin jos tuttavien luona säilytät etkä suomeen ole sillä tulossa. Koska tarkoitus on kait sulla ajella venäjän korvessa taistelutantereilla! Kuitenkin ne vievät sen pirssin olipa se rekisteröity omiin nimiin tai tuttavien.
- higgy
Kyllä onnistuu ja saat keltaiset rekisterikilvet. Menettelytapa on tavallinen - eli täyttämällä papereita missä tahansa GIBDD:n rekisterikeskuksessa ("MREO":ssa).
- tarkoittaa...????
Ne keltaiset kilvet. Tuossahan olisi sitten ideaa, hommaa pitää kehitellä edelleen ja vähän laajentaa näkemystä.
- jurav
Mitä ne keltaset kilvet meinaa???
- tietämätöntä
jurav kirjoitti:
Mitä ne keltaset kilvet meinaa???
Keltaisia kilpiä näin Pietarissa jossain hää autossa ja erikoiskulkuneuvoissa eikä takuulla ollut suomalais omistuksessa
- Svet
Ihan mielenkiinnosta onnistuiko rekisteröinti Venäjälle?
- uuaaattss
Kun sinul kerran on niitä tuttuja niin miksi et pyytäisi heitä selvittämään asiaa ? Meillä on paljon venäläisiä ystäviä siellä ja täällä mutta sieltäkäsin asioiden selvittäminen on paljon helpompaa.
Ymmärrän kyllä jos välttämättä tahdot UAZin mutta itse ostaisin meiltä käytetyn Lada Nivan joka kyllä menee metsässä aivan hyvin. Pikkuisen reilummat kunnon renkaat vaan alle. Ja varaosia saa itänaapurista varmasti. Niillä ne näkyy itsekin ajavan.
Tai sitten ostat niille tutuillesi auton ja "lainaat" sitä kun tarvit. Näinhän moni kait menetteleekin. Epäilenpä että siellä metsissä liikkuu paljon autoja joissa on väärät kilvet tai papereita ei edes ole mutta suhteet paikalliseen miliiseihin on kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465687Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5792122Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.59909- 60887
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768