Miten saan ohjelmia takaisin?!?

tietokonenero...not.

Poistelin turhia ohjelmia koneelta, ja koska en todellakaan tiedä tietokoneista mitään, niin vahingossa poistin ilmeisesti jonkin tärkeänkin ohjelman! Koneelta poistui kaikki perus pelit (hertta, pasianssi ym), word, excel etc. Mistä saan tietää että minkä ohjelman myötä kaikki hävisi? Ja miten saan ne palautettua koneelle... Tarkoitus oli siis poistaa ainoastaan sellaisia pelejä yms. mitä olen lataillut koneelle. Olen typerä, tiedän, ja siksi tarvitsisinkin mahdollisimman yksityiskohtaiset ohjeet!!!

-Kiitos_

7

515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjiokll

Helppo juttu, asennat ne uudelleen.

• fghggjghjg

niin, olisi tuokin kaveri voinut kertoa miten ne pelit saa takaisin...

Jossakin lisää ohjelmia kohdassa lienee asenna windows ohjelmia tms...

• Itse käytän Xp:tä ja minulla ohjelmien "palautus" toimisi näin:

Ohjauspaneeli -> Lisää tai poista sovellus -> Lisää tai poista Windowsin osia -> esimerkiksi pelit löytyvät Apuohjelmien alta (valitse ja klikkaa Tiedot). Valitse ohjelmia, klikkaa Seuraava ja seuraa ohjeita.

Toivottavasti tästä on apua.

• Jos et tiedä tietokoneista etkä valitsemastasi käyttöjärjestelmästä mitään, miksi alat sählätä? Kyllä nykyisille kovalevyille ohjelmia mahtuu ylen määrin, ei niitä tarvitse poistaa ainakaan jos ei täytä levyään suurilla videoilla.

• guru guru

tai sitten ei.

• atk-atk
        guru guru kirjoitti:

tai sitten ei.

"Kyllä nykyisille kovalevyille ohjelmia mahtuu ylen määrin, ei niitä tarvitse poistaa"
        Koneen hidastumisen yksi suuri syy on juurikin turhien ohjelmien päällä olo, vaikka kovalevytila riittäsikin.

"Mistä saan tietää että minkä ohjelman myötä kaikki hävisi?"
        Ei sovellukset häviä yhden sovelluksen myötä! Jos poistit esim microsoft officen lähti siinä kaikki office asennkuset esim. word,exel,powerpoint...

Officen saa asennettua levyltä, Tietämättä windowsia, parhaiten saat ne varmaankin laittamalla sen windows levyn asemaan ja siellä jokin kohta asenna ohjelmia tms.

Tietämättä windowsia voit yrittää palauttaa järjestelmää aikaisempaan. Mutta helpompaa kun asennat sovellukset uudelleen levyiltä.

• atk-atk kirjoitti:

"Kyllä nykyisille kovalevyille ohjelmia mahtuu ylen määrin, ei niitä tarvitse poistaa"
        Koneen hidastumisen yksi suuri syy on juurikin turhien ohjelmien päällä olo, vaikka kovalevytila riittäsikin.

"Mistä saan tietää että minkä ohjelman myötä kaikki hävisi?"
        Ei sovellukset häviä yhden sovelluksen myötä! Jos poistit esim microsoft officen lähti siinä kaikki office asennkuset esim. word,exel,powerpoint...

Officen saa asennettua levyltä, Tietämättä windowsia, parhaiten saat ne varmaankin laittamalla sen windows levyn asemaan ja siellä jokin kohta asenna ohjelmia tms.

Tietämättä windowsia voit yrittää palauttaa järjestelmää aikaisempaan. Mutta helpompaa kun asennat sovellukset uudelleen levyiltä.

>"Kyllä nykyisille kovalevyille ohjelmia mahtuu ylen määrin, ei niitä tarvitse poistaa"
        >Koneen hidastumisen yksi suuri syy on juurikin turhien ohjelmien päällä olo, vaikka kovalevytila riittäsikin.

Kone ei hidastu softasta yhtään mihinkään, Windows voi hidastua.
        Ohjelmia voidaan toki sammuttaa tai estää niiden käynnistyminen poistamatta niitä. Jos tämä ei kuulu tietokoneen käytön perusjuttuihin niin en ymmärrä mikä sitten kuuluu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6415
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      655
      2709
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1229
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1155
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      85
      1144
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1098
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      281
      1083
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1080
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70