Painolukemat

äiti18

Kuinka paljon teillä on noussut paino raskauden aikana?
Millä viikolla olette nyt menossa?
Onko paino noussut enemmän raskauden alussa, keskivaiheilla vai lopussa?
Onko paino jossain vaiheessa tippunut...?

Itseäni hirvittää, kun paino on noussut ensimmäisestä punnituksesta (rv 10 0) noin 6 kiloa, kun olen nyt viikoilla 18 5...

34

4171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valas2010

Järkyttävästi :( Tosin turvotusta nyt hirveesti eli nyt menossa loppuraskaus rv37 2 ja painoa tullut 25,5kg...
      Lasken paljon tuohon turvokseen kun parissa päivässä tuli taas 2 kg ja toivon mukaan se EI ole läskiä:)

• ....

Nyt menossa rv 16 1 ja paino noussut 3,2kg. Jos käy samoin kuin viimeksi, niin odotettavissa on järkky pyrähdys ylöspäin muutaman viikon päästä :(

• pallero84

Rv 38 ja tullut 15,5kg...eipä tuo oo oloa haitannut, hyvin mennyt koko raskaus.

• RV32

Nyt menossa rv 31 6 ja kiloja on tullut 15.

• Huhtimasuinen<3

Mulla noussut paino ekasta punnituksesta tähän päivään noin 1,3 kg. Olen nyt rv 18 0 :)

• muimiu

itse oon nyt rv noin 37 ja painoo tullu kaikenkaikkiaan n. 15 kiloo =)
      Ei se kyl mun mielestä sillee missään näy..
      Ihan alussa oksentamisen takii mulla kilo vai kaks tippu painoo, mut ihan normaalii.
      Muuten meillä sit onki noussu paino tasaseen tahtii. :)

• 30+4

Mä olen nyt 30 4 ja painoa on tullut onneksi vain n.4 kiloa. Se on kyllä suuri ihme, koska olen ylipainoinen ja erittäin taipuvainen lihomaan. Pelkäsin jo ennen raskautumistani, että paisun kuin pullataikina, mutta niin ei onneksi ole käynyt. Ennen synnytystä nyt toki odotettavissa vielä kiloja...

• tullu jotain6-7 jamenossa rv31 4.. mut eiköhän tuo vielä nousenne..luulishan tuon peipin vielä kasvavan:)
      Paino nousi tasaisesti ja tippunu se ei oo tainu millonkaa..pysyny samana korkentaan..
      Ei kannata hirvitellä.. eikse pääasia oo että lapsi voi hyvin ja kunhan ei ite muutu barbababaks:D..korkeintaan barbaraks!;)

• ttrroo

Mulla on toinen lapsi tulossa, nyt viikko 17 1, muistaakseni... Painoa on tullut vajaa 2 kiloa. Lähtöpainoni oli 59kg ja pituutta 168cm, joten en ole ollut ylipainoinen. Aika samaa tahtia nyt tuntuu painoa tulevan, kuin ekassa raskaudessa. Silloin tuli kunnon pompsi joskus viikkojen 22-24 paikkeilla ja kiloja yhteensä 17. Lähtöpainossani oli 3kk lapsen syntymästä. Sellainen lienee sopiva painon nousu minulle.

Painon nousuun vaikuttaa tosi paljon se, paljonko on kiloja ennen raskautta. Ylipainoiselle saisi tulla vähemmän kiloja, hoikalle niitä saa ja pitääkin tulla reippaammin. Jos olet ylipainoinen jo entuudestaan, ole tarkkana kuin porkkana. Jos olet ollut kovin hoikka, älä ressaa.:)

• paino yhtään

ja rs 18 2 oli painoa tippunut - 1 kg. Mutta ollessa rs 23 2 oli painoa tullut 3 kg. Että aika vähän on tämä paino heitellyt ja tullut kiloja. Saa nyt nähdä kun edetään loppusuoralla että kuinka käy.

• tulevamamma87

Itsellä paino edelleen 2kg vähemmän kun ennen raskautta... Viikkoja nyt 19 2... Eipä kyllä haitanne minua... Lievästi ylipainoa muutenkin, joten neuvollassakaan eivät ole huolissaan

• äiti23-

Miulla viikot 35 4 ja tähän menessä tullut vain 3kg. vaikka en kauheasti pysty liikkumaan normaaliin tapaan, ja välillä tulee syötyö kuin hevonen :) mut tyytyväinen olen...

• huolestuttaapuolesta
        äiti23- kirjoitti:

Miulla viikot 35 4 ja tähän menessä tullut vain 3kg. vaikka en kauheasti pysty liikkumaan normaaliin tapaan, ja välillä tulee syötyö kuin hevonen :) mut tyytyväinen olen...

Oletko runsaasti ylipainoinen? Toivottavasti. Muutenhan tuollainen ei ole mitenkään terveellistä lapselle tai sinulle. Aivan liian vähän painonlisäystä.

• miukutuubi-90

Minulla on menossa 30 4 ja kiloja on tällä hetkellä tullut 1,5kg lisää lähtöpainoon. Ei paljoa, mutta minulla oli tuota ylimääräistä itsellä sen verran että sanoivat heti ensinmäisellä neuvolakäynnillä että maltillinen painonnousu on hyväksi minulle ja vauvalle. Toki olen liikkunut ahkerasti raskauden aikana, syönyt terveellisesti ja herkutellut vain kerran viikossa. Toivon, ettei paino lähtisi mihinkään hurjaan nousuun loppuraskaudestakaan. Olisi niin kiva lähteä synnäriltä hieman hoikempana kuin oma lähtöpaino on ollut :)

• 40+2

No ei mullakaan ole tullut kuin 7 kg vaikka painoindeksi ennen raskautta 19. Tullut koko ajan tasaisesti ja vauva kasvanut hyvin. Kaikki eivät ole taipuvaisia lihomaan.

• Sipsiks
        40+2 kirjoitti:

No ei mullakaan ole tullut kuin 7 kg vaikka painoindeksi ennen raskautta 19. Tullut koko ajan tasaisesti ja vauva kasvanut hyvin. Kaikki eivät ole taipuvaisia lihomaan.

Lähtöpaino oli 50kg ja pituutta miulla on 165cm. rv 20 ja paino nyt 55kg.

• fyffeli28
        40+2 kirjoitti:

Normaalikokoinen vauva, istukka, verisuonten laajeneminen, lapsivesi, rintojen kasvu ym. vaativat n. 12,5kg painon nousun. Ei se ole lihomista.

Jos kiloja tulee 20 , se on lihomista...

Sinun tapauksessa olisin huolissani ainakin siitä, miten pystyt tarjoamaan esimerkiksi maitoa lapselle, kun hän syntyy. Miten jaksat synnytyksen jälkeen palautua jne. Toivottavasti pärjäät.

• normipainoinen
        40+2 kirjoitti:

Siinä tapauksessa olisit nyt ilman raskautta reippaasti alipainoinen, mutta mikäs siinä, se sulle sallittakoon.

• Jihaappi

Itse rv18 ja paino noussut kilon (juuri punnitsin =D), mikä tosin tarkoittanee sitä että ihan parissa päivässä on hypätty puoli kiloa ylös päin, kun vielä maanantaina oli 0,5kg vähemmän neuvolassa käydessä (x
      Mikäs siinä, neuvolan mukaan lapsi kasvaa hyvin ja vastaa viikkojaan (:

• johnu

Mulla tullut 2,2 kiloa, mikä on sama kuin sanoivat vauvan painoarvioksi ja viikkoja nyt 34. Olen kyllä jonkun verran ylipainoinen, ja raskausdiabetesta sairastava, joten ovat ihan hyvillään muutkin tähän.

• Kukkamaaria80

Raskaus "painaa" sen 10 kg keskimäärin, eli sen verran jää synnytyslaitokselle. Jos sen alle nousee paino, äiti laihtuu, mikä ei ylipainoisella ole ongelma mutta jos lähtötilanne hoikka, ei mikään hyvä asia vaikka sikiö normaalisti kasvaisikin (usein sikiö kyllä ottaa omansa vaikka äiti laihtusikin).

Itsellä lähtötilanne 170/58, nyt rv24 ja paino 63. Viime kerralla tuli se 10 kg yhteensä, ja synnytyksen jälkeen olin entisissä mitoissa mutta imetyksen myötä laihduin liikaa. Toivoisin että nyt tulisi vähintään 12 kg jotta en tällä kertaa kuihtuisi samalla tavalla.

• kopotusta
        Kukkamaaria80 kirjoitti:

Raskaus "painaa" sen 10 kg keskimäärin, eli sen verran jää synnytyslaitokselle. Jos sen alle nousee paino, äiti laihtuu, mikä ei ylipainoisella ole ongelma mutta jos lähtötilanne hoikka, ei mikään hyvä asia vaikka sikiö normaalisti kasvaisikin (usein sikiö kyllä ottaa omansa vaikka äiti laihtusikin).

Itsellä lähtötilanne 170/58, nyt rv24 ja paino 63. Viime kerralla tuli se 10 kg yhteensä, ja synnytyksen jälkeen olin entisissä mitoissa mutta imetyksen myötä laihduin liikaa. Toivoisin että nyt tulisi vähintään 12 kg jotta en tällä kertaa kuihtuisi samalla tavalla.

Totta että painoa normaalikokoiselle pitäisi tulla yli 10kg, itseasiassa keskimäärin yli 12 kiloa. Ei se silti tarkoita sitä, että se laitokselle jää.:D Todella harvalla jää! Kohdun pieneneminen vie joitakin viikkoja ym.

Minulla laitokselle jäi 4kg esikoisen jälkeen. Lapsi painoi 3kg. Painoa tuli kaiken kaikkiaan 15kg, ja lähtöpainossani oli 2kk lapsen syntymästä.

• väittää
        kopotusta kirjoitti:

Totta että painoa normaalikokoiselle pitäisi tulla yli 10kg, itseasiassa keskimäärin yli 12 kiloa. Ei se silti tarkoita sitä, että se laitokselle jää.:D Todella harvalla jää! Kohdun pieneneminen vie joitakin viikkoja ym.

Minulla laitokselle jäi 4kg esikoisen jälkeen. Lapsi painoi 3kg. Painoa tuli kaiken kaikkiaan 15kg, ja lähtöpainossani oli 2kk lapsen syntymästä.

että lapsi saa kyllä tarvitsemansa... kätilö sano mulle, että "lapsi syö äitiä", kun mun paino ei noussu raskausviikkojen aikana ku 5kg.... lapsi painoi 4,5kg ja maitoa tuli myytäväksi saakka... =) Laitokselta lähtiessäni painoin 7kg vähemmän kuin ennen raskautta... mutta mä EN laihduttanu, päinvastoin, yritin syödä neuvolan ohjeen mukaan aina vaan enempi... en tosin mässäilly, se ei kuulu tyyliin...

• diabeetes...

Painoa tullut 4 kg. Insuliinilla ja ruokavaliolla hoidetaan eli tarkkaan katson mitä syön ettei aterian jälkeinen sokeri nousisi. -Suvussa vahvasti diabetes. Itsellä pituutta 160 cm ja painan nyt 60 kg ja silti piikeillä.

Edellisessä raskaudessa paino nousi kaikkeaan 5 kiloa. Viikon kuluttua painoin 6 kiloa vähemmän kuin raskauden alussa.

• fwfef

Olen rv 38 5 ja painoa tullut n.14kg. Ja ensi viikolla suunniteltu sektio, saas nähdä kuin paino alkaa laskea.. olin ennen raskautta hieman ylipainoinen.

• Sivustaseurannut 80

Kyllä se lapsi tosiaan kasvaa vaikka äiti laihtuisikin (toi "lapsi syö äitiä" on hyvä). Ystävälläni puhkesi nuoruuden anoreksia uudelleen kun se tuli raskaaksi, laihtui ihan hurjasti raskausakana ja joutui itse asiassa sairaalahoitoon synnytyksen jälkeen, kamala tapaus! Vaan niin hänelläkin lapsi oli normaalikokoinen. Onneksi sittemmin toipui syömishäiriöstään taas...

Itsellä on rv 34 ja painoa 10 kg tullut, ei ainakaan yhtään liikaa. Painonnousu kuuluu raskauteen, ei ole "lihomista". Jos paino ei nouse, äiti laihtuu.

• Ex-pläski

Alkuraskaudessa tuli pahin kasvupyrähdys. Raskaus kesti 41 viikkoa, ja juuri ennen synnytystä painoin 70 kiloa. Lähtöpaino oli 54 kg, joten 16 kiloa kertyi.
      Melkein joka punnituskerralla painoa oli tullut enemmän kuin suositusten mukaan viikossa pitäisi, vaikka koitin syödä terveellisesti ja liikkua minkä jaksoin.
      Viikko synnytyksestä olivat ensimmäiset 10 kiloa kadonneet, nyt synnytyksestä on 2 kuukautta ja eilen vaaka näytti jälleen 54 kg! :)

• Nindeiss

Eka punnitus oli neuvolassa kuudennella viikolla, siitä tähän päivään paino noussut 4,8kg.
        Nyt siis viikkoja 21 4.

• dkfvhdioj
        Nindeiss kirjoitti:

Eka punnitus oli neuvolassa kuudennella viikolla, siitä tähän päivään paino noussut 4,8kg.
        Nyt siis viikkoja 21 4.

mä olen vasta viikolla 8 2 ja kiloja on tullut lähemmäs 6.
        ennen raskautta kyllä harrastin paljon liikuntaa että kuluti kaikki pois mutta nytten kun on nii huonovointinen ja väsynyt ni ei oikein innosta lähteä lenkille hölkkäämään tai oikein aina muutakaan. hyvä kun sängystä pääsee ylös :p
        Kuitenkin aina kun pystyy niin kävelyllä ja uimassa käy :) tekee kuulemmma hyvää.

neuvolan täti hiukan epäili kaksosia kun oli kuulemma iso kohtu viikkoihin verrattuna, mutta varmuus tulee ensviikolla sitten kun pääsee ultraan :)

jos ois kaksoset tulossa niin kai se on normaalia et painoki nousee hiukan enemmän? Neuvolassa ei ainakaa mitään negatiivista sanottu tosta painon lisäyksestä vaikka omasta mielestä aika hurjan paljon tullut.

en kyllä ole alipainoinen ollut alussakaan todellakaan, mutta en ylipainoinenkaan, vielä :P

• eka odotus

Olin alun alkaen reilusti ylipainoinen, paino on pysynyt kurissa koko raskauden ajan. Alussa paino oli laskenut joka neuvolakäynnillä, nyt loppuvaiheessa vähän noussut tai pysynyt samana. Koko aikana paino on tippunut kilon ensimmäisestä punnituksesta. Nyt viikkoja jo 35. Neuvolassa ovat tyytyväisiä kun paino ei ole noussut. Raskauden myötä ryhdyin syömään säännöllisesti, joka vaikuttanut painon kurissa pysymiseen. Nälän tunne on vähentynyt eikä tule naposteltua ylimääräistä. Saan olla iloinen, ettei pahoinvointia ole ollut koko raskausaikana ja pystyn liikkumaan edelleen normaalisti, lenkkeilen päivittäin.

• marrasmamma

Rv 40 3 menossa. Kiloja kertynyt noin 15. Alussa ei paino meinannut nousta millään. Raskauden puolivälissä jopa laski muutaman kilon, mutta loppua kohti on tullut jopa 1,5 kiloa viikossa! Neuvolassa eivät ole olleet huolissaan, joten en ole minäkään. Eiköhän ne kilot siitä synnytyksen jälkeen lähde.

• ehall

Edelliset raskaudet n 20 kg tullut painoa ja molempien jälkeen kaikki lähti.. Nyt kolmatta odotetaan rv 14 4 , 4 kg olen saanut tähän asti. Yksilöllistähän se on... :-)

• mammuli80

kun mulla tullut reilu kilo painoa ja olen vasta rv 7 6? Eka neuvolakin on vasta ens viikolla. Mahakin näkyy jo hieman, toista odotan. Näkyi viimeksikin tosi aikaisin, turvotusta kai, mutta siitä se vaan jatkoi kasvuaan=)

• 37+4

Paino noussut nyt 22kg. Viikkoja 37 4. Kokoajan noussut tasaisesti. Ei laskenut missään vaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe