Kui kauan te ootte vielä harrastellu seksiä raskauden loppupuolella?
Pitäskö mitenkä varoa..esim.voiko se vaikuttaa kohdunsuun avautumiseen tai johki..? Itellä rv31 menossa ja en ainaka tuntis tarvetta lopettaa sitä vielä..;D mut toki asennot on jo hankalia, mut muuten ei o tuntunu pahalta...
Ja sitten, että osaako kukaan sanoo mistä johtuu ku joinain päivinä masu on all day long ihan pinkeenä..ihanku ois nielassu ilmapallon..mutta ei kuitenkaa ilmavaivatuta tms.. ja muilloin sit iha normina.. se tuntuu niiiin ilkeeltä ku koko päivän on kiree vatta ja puristaa..ahistaa..
Vastauksia/kommentteja odotellen..:)
Seksin harrastamisesta..
12
2679
Vastaukset
- neljättäpukkaa
Ihan normaalisti saa seksiä harrastaa loppuun asti jos tuntuu hyvältä ja ei oo mitään ennenaikaisuuden uhkaa.
Se pinkeyden tunne johtuu varmaan supistuksista, kun kohtulihas harjoittelee synnytystä varten. Supistuksen aikana maha menee ihan kovaksi, ihan kuin se ois ilmaa täyteen pumpattu koripallo =D... Mulla näitä pinkeitä jaksoja tulee jos ei muista levätä tarpeeksi. Jos on päivällä vaikka imuroinu ja siivoillu, leiponu..no, tehny kaikkee niin ilta menee sitte sohvalla maatessa ku maha vaan pingottaa ja lantion seutua särkee.
Raskauden lopussa nää harjoitussupistukset voi muuttua vähän kipeemmiksikin. Ainakin ne napakoituu selvästi. Sitten kun synnytys kunnolla alkaa, sen kyllä huomaa selvästi kivuliaista supistuksista jotka tulee tasasen tappavaan tahtiin, aaltomaisesti, ja kovenevat koko ajan.
Tsemppiä! Enää ei oo paljon jäljellä =D. Itekki täälä rv 29 menossa. - isomaha.
meillä vielä hommailtu sillointällöin vaik rv38...mut nyt ei viikkoon koska viimeks tuli supistuksia koko yön kun sekstailtiin...nyt vois vähän kokeilla kotikonsteja jos vaikka synnytys alkas ;) ei malttas odotella.
- love pregnent lady
hi i cant tell you how much i like big belly (iso massu)
- Pinkeä vatsa
Jos pinkeys kestää pitkään (kysyjä mainitsi, että koko päivän) niin ei ehkä ole supistuksista kyse? Mulla tuota pinkeyttä on ollut ainakin raskauden puolivälistä saakka. Muutama viikko välissä oli helpompaa (nyt on tulossa kohta rv 31 täyteen). Ahdistaa, kiristää, kivistää. Tuntuu, että vatsa kohta poksahtaa. Eikä tiedä miten päin olisi. Pinkeys voi kestää useita tunteja putkeen. Mulle neuvolassa sanottiin, että johtuu siitä, kun kohtu kasvaa. Ja esim. ruokailun yhteydessä voi johtua siitä, kun ruualle ei juuri ole tilaa. Ja mä oon aika hoikka, joten arveli sitäkin syyksi.
Itsellä vatsa on pahimmillaan ruokailun yhteydessä ja illalla, mutta joskus voi olla koko päivänkin. Mikrossa lämmitettävää kaurapussia olen kokeillut pitää vatsalla ja se on ehkä aavistusken auttanut.
Mulla on lisäksi muutaman kerran ollut supistuksia, mutta ne tuntuu erilaisilta ja kestää vain hetken.
Mutta tiedä sitten... Mikäään asiantuntija en ole...- Nefersis
moikka moi, mulla ihan samanlaista "pinkeyttä", vaikka vasta siirtymässä rv18 eikä raskausmassua ole juuri nimeksikään!
mutta siis, ite huomasin että kun syö kevyemmin, ei tunnu niin pahalta. Tai että mitä enemmän tunkee naamaansa vaikka perunaa/riisiä/pastaa ja päälle lihaa tai kanaa tai mitä vaan, tuntuu tosi ikävältä. Sama kaikki karkit ym. olen jättänyt pois (no joopajoo, siis suuremmissa määrissä pois ;D).
Eli kokeile vähän löytyykö sullekin sieltä ravinnon kautta helpotusta, jos vaihdat esim. noi perunat, riisit, pastat vaikka salaattiin, syötkin aamupalaksi lautasellisen puuroa (elovenalla on tosi hyviä noita sekunnissa valmis puuroja, että lämmität veden ja sekotat hiutaleiden sekaan :D), välipalaksi hedelmiä ja jätät vaalean leivän kokonaan. Tai, miten nyt tietenkin itselläsi toimii parhaiten. Se, mikä toimii mulle, ei välttämättä toimi sulle alkuunkaan.
Niin joo, ja kannattaa vähän kanssa katsoa kuinka usein syö, että jättäisi kuitenki syömättä joka kerta kun on pienikin nälkä, vaan venyttäisi sitä hieman aina. Lisäksi minä sain ite apuja liikunnasta kivasti (: Nefersis kirjoitti:
moikka moi, mulla ihan samanlaista "pinkeyttä", vaikka vasta siirtymässä rv18 eikä raskausmassua ole juuri nimeksikään!
mutta siis, ite huomasin että kun syö kevyemmin, ei tunnu niin pahalta. Tai että mitä enemmän tunkee naamaansa vaikka perunaa/riisiä/pastaa ja päälle lihaa tai kanaa tai mitä vaan, tuntuu tosi ikävältä. Sama kaikki karkit ym. olen jättänyt pois (no joopajoo, siis suuremmissa määrissä pois ;D).
Eli kokeile vähän löytyykö sullekin sieltä ravinnon kautta helpotusta, jos vaihdat esim. noi perunat, riisit, pastat vaikka salaattiin, syötkin aamupalaksi lautasellisen puuroa (elovenalla on tosi hyviä noita sekunnissa valmis puuroja, että lämmität veden ja sekotat hiutaleiden sekaan :D), välipalaksi hedelmiä ja jätät vaalean leivän kokonaan. Tai, miten nyt tietenkin itselläsi toimii parhaiten. Se, mikä toimii mulle, ei välttämättä toimi sulle alkuunkaan.
Niin joo, ja kannattaa vähän kanssa katsoa kuinka usein syö, että jättäisi kuitenki syömättä joka kerta kun on pienikin nälkä, vaan venyttäisi sitä hieman aina. Lisäksi minä sain ite apuja liikunnasta kivasti (:En oo huomannu ainaka ettäsejohtus mistään tietystä ruuasta.. syön kyllä tuoretta ruisleipää ja vaaleetakin joskus ja perunaa ym iha normisti tai limuakin juon, mut se pinkeys alkaa ihan aamulla yleensä ja lähtee vasta seuraavaan aamuun.. jos i jatku sit vielä lisäpäiviä.. ja aamupala mulla on ollu jo ties kui kauan sama(ab-jugurttia marjoja/hedelmii mysliä ja banaani kahvia:)njam!:D
Luulen kans,et se kohtu kasvaa tai sit se on vaa hyväksyttävä se ruuan tuoma pinkeys.. vaik sitä epäilenkin..ja ust ärsyttää, ku vaik nälkä ois, nii ei kauheesti jaksais syyäkkä..:/ mut ahistaa se kyllä..koulussaki tukala olla..vaikka muuten tykkään. Outoja vaivoja tää raskaus teettää:D
Nii..ja en tosiaa usko,et tää supistus on..heh..koko päivän kestävä suppari..oisha se jo aikamoista:D
- johnu
Mulle sanottiin just polilta että seksi aiheuttaa verenvuotoa (siis siitä syystä olin siellä) ja sitä ei infektioriskinkään takia enää suositella. Pidättäytymistä siis. Nyt viikkoja 33.
- 2115
seksi VOI aiheuttaa verenvuotoa... MUTTA! se vuoto ei tule kohdusta vaan emättimen limakalvoilta tai kohdunsuulta, ja on yleensä niin vähäistä ettei haittaa mitään. Itsellä oli veristä vuotoa rv24 seksin jälkeen ja lääkäri sanoi ettei tarvitse mitenkään muuttaa seksielämää, vähäinen vuoto on normaalia verekkään emättimen vuoksi.
Joten ei todellakaan mitään pidättäytymistä normaalista seksielämästä ellei ole olemassa todellista uhkaa ennenaikaiselle syntymälle tai istukan irtoamiselle, eli kohdunkaula lyhentynyt, kohdunsuu auki tai etinen istukka (sijaitsee kohdunsuun päällä ja vuotaa helposti runsaastikin verta).
Ja tuo ettei infektioriskin vuoksi suositella.. what? Anaaliseksiä ei suositella raskauden aikana infektioriskin vuoksi mutta normaali yhdyntä ei ole mitenkään riskaabelia jos raskaus on edennyt kuten pitääkin. Ja moni harrastaa anaaliyhdyntääkin raskauden aikana jos jostain syystä on juurikin emättimeen työntyminen kiellettyä.
Seksin mekaaninen liike aiheuttaa siis usein tuon verenvuodon mutta ei ole mitään todisteita että kukaan olisi synnyttänyt ennenaikaisesti koska tuli nussittua. Siemennesteen prostaglandiinit SAATTAVAT edesauttaa synnytystä JOS kohtu on omasta mielestään valmis synnytykseen, mutta tämäkin taitaa olla enemmän poikkeus kuin sääntö.
Enemmänkin seksin aiheuttama fyysinen rasitus ja sitä myötä tulevat supistukset saattavat edistää synnytystä mutta tämäkin on melko harvinaista herkkua.
Itse en tosiaan kuuntele yhden lääkärin tai kätilön mielipidettä tuossa asiassa, minulta nimittäin keski-ikäinen naiskätilö kielsi ehdottomasti kaikki seksitouhut kun taas nuori mieslääkäri nuoren kätilöparinsa kanssa eivät nähneet mitään estettä jatkaa seksielämää.
- nippelijuttu
Seksiä voi harrastaa vaikka tuntia ennen kuin synnytys alkaa. Sille ei ole mitään estettä normaalissa raskaudessa. Se on sitten eri juttu, jos on jotain isompia ongelmia. Orgasmin jälkeen tulee loppuaikana monilla paljon supistuksia tai massu on muuten kipeä, mutta jos et siitä pahemmin kärsi, niin ei siitä mitään haittaa ole. Lapsi tulee kun on valmis, ei se seksi asiaa nopeuta.
Pinkeys on tuttua. Mulla oli sitä paljon edellisen raskauden loppupuolella, joskus viikon 30 jälkeen. Ei siitä ole haittaa. Vähän kuin harjoitussuppareita, mutta se pinkeys vaan kestää pitkään. Onhan se inhaa, mutta ei vaarallista. Mua ihmetyttää nyt, kun viikkoja on vasta 17 ja vatsa ei pahemmin edes näy, että kohtu tuntuu välillä nyt jo tosi pinkeeltä...ja mitä tulee vielä sekstailuun, nii ei ainkaa siemennesteet haitanne, kun on käytössä ns.keskeytetty yhdyntä.. tai siis että mies tulee ulos..;) näin meillä.. mutta ehkäisykeinona se ei näköjään!! oo mikään paras, vaikkakin kauan sitäkin sai tehhä, enneku huomasin, että ei se ihan täysin pidäkään raskautta poissa..;)
tänään neuvolas kysyin mahan pinkeydestä, nii ei osannu sanoo mitää.. vaa, et joillakin sitä vaa esiintyy.. ehkä voi johtua siitä kohdun kasvusta tms.. hmph..tiä häntä..
- love pregnent ladies
hi ithink that you just need to take it easy with the sex thing
- ssgreyy
Täällä alkoi rv 39, ja seksiä harrastetaan ihan normisti edelleen, 2-3 kert vk. Ja parin pv:n päästä sektioon menossa. Ja mulla kans massu ollu kova ilmapallo! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999