Mulla onkin suuret odotukset tulevasta lumimyräkästä.Veikko Huovisen "Hamsterit" on kahlattu läpi monta kertaa ja sisimmässä vellovat tulevat tapahtumat.Kirjan esikuvan mukaan mä olen varastoinut kellariin herkkuja laidasta laitaan ja järjestellyt kaikki purkit ja purnukat siististi hyllyille.Luoja Paratkoon että ensi yönä tulee vietettyä laatuaikaa...Mä ajattelin valvoa koko pitkän yön ja tehdä kossupaukkuja palan painikkeeksi.Huomenna ei tarvitse lähteä täältä kotoa minnekään joten siltä osin saa Talvimyrsky pauhata aivan vapaasti!Toivottavasti se iskee kiinni niin kuin ruoste Mondeon helmapelteihin sekä riehuu levottomasti ja uhmakkaana.Minä poika vedän päälleni pitkät,lämpimät alusvaatteet ja paksut villasukat.Sitten kynttilöitä palamaan ja eväät leveäksi:Maksamakkaraa,savukinkkua,Norjalaista vuohenjuustoa,hillosipuleita,tuoretta patonkia ja ohuita rieskaleipiä,kanankoipia sekä nakkimakkaroita.Kaiken kruunaa vielä jälkiruokana nautittava jäätelö lakkahillon kera!Ja sapuska menee sievästi alas Koskenkorvan ja kylmän päärynäsiiderin avittamana.Puhumattakaan sitten ruokasauhuista...nami,nami...Vaimolla on tietenkin omat odotuksensa Mystisestä Myrsky-yöstä ja ajattelee tietysti että "nyt paukahtaa romanttisuus täyteen kukkaansa"!Onhan se sääli pettää toisen odotukset mutta kyllä mä ainakin tällä hetkellä asetan Luonnon ihmisen edelle...puhumattakaan niistä herkkupöperöistä!Niin että antaa sitten vaan tulla lunta tupaan ja jäitä porstuaan.Kyllä mulla ketjut kestää!
Onnesta mykkyrässä odottelen Talvimyrskyä!
11
313
Vastaukset
- Sibone*
jonniinmoinen jatkokertomus meneillään.
Vähä niinkuin vuoroin vieraissa vaimon kans, onneksi vaan tuon yhteisymmärryksen suhteen? ;))
Mitäköhän tapahtuu, jahka ootte samoilla linjoilla, sitä ei ehkä oo tällä palstalla luettavissa ;) Taisi käydä vanhanaikaisesti ja vaimolle jäi se viimoinen sana teilläkin.
Hän teilläkkii ne koordinaatit sanelee, mutta mukava oli kuitenkin toiveissa elää hetki! Mikä parasta, kyynisyys ei ole vienyt sinunkaan elämästä sitä viimeistä oljenkortta, haavemaailmaa!:))
Minä olen ensimmäisen työurakkani tältä yöltä selvittänyt, joten vähäksi aikaa vaimoa 'lähentelemään'.
Saas nähdä kuis ukon käy?
Hyvät varhaishuomenet kuiteskin toivotan itse kulllekin!- hat.sep.sut
jos, siis JOS, sun vaimolla on romanttisia odotuksia, niin kyllä siinä niin käy, että villapöksyt lähtee jalasta samassa viuhahduksessa, kun niitä yrität ylösvetää.
Toisekseen, minnekään et pääse pakoon, muista.... olet LUMEN VANKI.
Haet vaan vaimolle lasillisen viiniä ja hiukan purtavaa, sinne sänkyyn ja pääset taas tutustumaan lumen vankien karuun elämään...
Jotta silleen, tänä aamuna saamme haastatella onnellista muta väsynyttä aviomiestä.
Se kuuluisa kysymys.
Miltä nyt tuntuu!?- Luotain-56
Ääähhh...voi prrkk...Typerä Talvimyrsky!Kaikki mun hienot ennakkovalmistelut täysin turhaan.Lunta tuprutteli hikiset pari senttiä eikä tuulikaan jaksanut edes peltikatto repiä irti.Mä masennuin niin kovasti että syötin kanankoivet sun muut tilpehöörit kissoille!Kossu kylläkin sitten maistui kerrassaan oivallisesti ja 3 aikaan aamuyöstä meni pahin pettymys ohi.Tuleehan niitä muitakin myrskyjä vielä ja entistä rajumpia.Lunta kasaantuu miehen korkuisiin kinoksiin!Julma pakkanen halkaisee koko kirotun mittarin!Armoton myrskytuuli riepottaa vaatteetkin päältä ja mökistä rispaantuu seinälaudatkin!Kämpän sisälämpötila laskee -15 asteeseen ja sähköt katkeavat ainakin viikoksi!Vielä ei ole kaikki toivo mennyt joten kyllä se tästä vielä synkistyypi...Harmittaa vaan kun tuli turhan päiten kekkuloitua niissä typerissä kalsareissa...lahkeissa Muuminkuvia...Hmmpp...
- hat.sep.sut
Luotain-56 kirjoitti:
Ääähhh...voi prrkk...Typerä Talvimyrsky!Kaikki mun hienot ennakkovalmistelut täysin turhaan.Lunta tuprutteli hikiset pari senttiä eikä tuulikaan jaksanut edes peltikatto repiä irti.Mä masennuin niin kovasti että syötin kanankoivet sun muut tilpehöörit kissoille!Kossu kylläkin sitten maistui kerrassaan oivallisesti ja 3 aikaan aamuyöstä meni pahin pettymys ohi.Tuleehan niitä muitakin myrskyjä vielä ja entistä rajumpia.Lunta kasaantuu miehen korkuisiin kinoksiin!Julma pakkanen halkaisee koko kirotun mittarin!Armoton myrskytuuli riepottaa vaatteetkin päältä ja mökistä rispaantuu seinälaudatkin!Kämpän sisälämpötila laskee -15 asteeseen ja sähköt katkeavat ainakin viikoksi!Vielä ei ole kaikki toivo mennyt joten kyllä se tästä vielä synkistyypi...Harmittaa vaan kun tuli turhan päiten kekkuloitua niissä typerissä kalsareissa...lahkeissa Muuminkuvia...Hmmpp...
emannältäkin se suurin pettymys ohi niihin aikoihon, kun ukkonsa löys tillintallin ja tajus, että tästä on romantiikka kaukana....
Tää karmia myrsky nyt kyllä nousi päänpäälle niin yllättäin...ettet oikein kerinny valmistautua...siis kinkut paistamatta ja sillai..
Jotta et ihan pääse tylsistyyn siinä odotellessa, esitän, että alat valmistautua seuraavaan,,,,
Kuussataa metriä köyttä, jolla sidot katon paikoilleen.
300 neliöö styroxia, jolla vuoraat kämpän, kun lämpö katkee kuitenkin, 1500 litraa öljyä agrekaattia ja öljylappua varten.
Retkivessa kemikaaleineen. Avaruusvarusteet turkishaalareiksi, sellaset heijastavat! Hiiliä ja halkoja...
1500 litraa raitista vettä, sen voit säilöö vaikka jäätyneenä pihalle, haet vaan sopivan palasen kun tarttet.
300 purkkii tonnikalaa
200 kg näkkärii
voita ja öljyy
200 kg lihaa purkeissa, makaroonejaja riisiä.jne...500 litraa puhdasta alkoholia, 80 % mielellään
Alota suunnittelu jo nyt...äläkä unohda vitamiinipillereitä ja puhtaita kalsareita... - Luotain-56
hat.sep.sut kirjoitti:
emannältäkin se suurin pettymys ohi niihin aikoihon, kun ukkonsa löys tillintallin ja tajus, että tästä on romantiikka kaukana....
Tää karmia myrsky nyt kyllä nousi päänpäälle niin yllättäin...ettet oikein kerinny valmistautua...siis kinkut paistamatta ja sillai..
Jotta et ihan pääse tylsistyyn siinä odotellessa, esitän, että alat valmistautua seuraavaan,,,,
Kuussataa metriä köyttä, jolla sidot katon paikoilleen.
300 neliöö styroxia, jolla vuoraat kämpän, kun lämpö katkee kuitenkin, 1500 litraa öljyä agrekaattia ja öljylappua varten.
Retkivessa kemikaaleineen. Avaruusvarusteet turkishaalareiksi, sellaset heijastavat! Hiiliä ja halkoja...
1500 litraa raitista vettä, sen voit säilöö vaikka jäätyneenä pihalle, haet vaan sopivan palasen kun tarttet.
300 purkkii tonnikalaa
200 kg näkkärii
voita ja öljyy
200 kg lihaa purkeissa, makaroonejaja riisiä.jne...500 litraa puhdasta alkoholia, 80 % mielellään
Alota suunnittelu jo nyt...äläkä unohda vitamiinipillereitä ja puhtaita kalsareita...Mutta ajatus oli kyllä hieno!Mä olenkin jo ruvennut hamstraamaan elintarvikkeita meidän kellariin.Kun laskeskelin sapuskan kulutusta noin ihan kuin vuositasolla niin mä huomasin hämmästyttävän seikan:Näkkileipääkin saa ihmeen halvalla kun ostaa isomman määrän kerralla!Tollainen euro-lavallinen lähti aikas hassulla summalla ja perunoita mä tilasin koko vaihtolavan täydeltä.Oliskohan jotakin 12 kuutiota...Voita mä en taida varastoida ollenkaan kun ne 735 kappaletta puolen kilon margariinirasiaa vie sen verran tota varastotilaa.Herneitä mulla on jemmassa 12 säkillistä sillä kaupan hernekeitto on ihan lällyä kamaa!Lihaa mä mietin kauan ja lopuksi mä sitten kävin naapurilta ostamassa kokonaisen porsaan.Siitä on mulle talvella paljon seuraa ja ajankulua.Ainakin siinä vaiheessa kun vaimo hermostuu ja lukitsee mut kellariin...Mutta tämä sun mainitsema viinavarasto!Se on aika passeli määrä talven ajaksi joten mä taidankin tästä taas lähteä käymään kaupungilla.Jos vaikka viinakaupassa olisi maistiaiset menossa...
- hat.sep.sut
Luotain-56 kirjoitti:
Mutta ajatus oli kyllä hieno!Mä olenkin jo ruvennut hamstraamaan elintarvikkeita meidän kellariin.Kun laskeskelin sapuskan kulutusta noin ihan kuin vuositasolla niin mä huomasin hämmästyttävän seikan:Näkkileipääkin saa ihmeen halvalla kun ostaa isomman määrän kerralla!Tollainen euro-lavallinen lähti aikas hassulla summalla ja perunoita mä tilasin koko vaihtolavan täydeltä.Oliskohan jotakin 12 kuutiota...Voita mä en taida varastoida ollenkaan kun ne 735 kappaletta puolen kilon margariinirasiaa vie sen verran tota varastotilaa.Herneitä mulla on jemmassa 12 säkillistä sillä kaupan hernekeitto on ihan lällyä kamaa!Lihaa mä mietin kauan ja lopuksi mä sitten kävin naapurilta ostamassa kokonaisen porsaan.Siitä on mulle talvella paljon seuraa ja ajankulua.Ainakin siinä vaiheessa kun vaimo hermostuu ja lukitsee mut kellariin...Mutta tämä sun mainitsema viinavarasto!Se on aika passeli määrä talven ajaksi joten mä taidankin tästä taas lähteä käymään kaupungilla.Jos vaikka viinakaupassa olisi maistiaiset menossa...
*paneet käsivarret ristiin ja etsii katseellaan kaulinta*
Nii-ih...Onnistunut eloonjääminen vaatii tiukkoja suunnitelmia!
Epäonnistumisen huomaa kyllä...
Vielä minä hiukan sinuna kehittelisin sitä atomi purkissa teoriaa, siinä sulla on energiaa enemmän kuin kylän 12 turskeimmassa muorissa yhteensä.
Jos vaan kestät sen atomin surinan...
Jonkunlaisen kuntoilulaitteenkin tarvitsisit...jospa se juoksupyörä, dynamoineen yhdistettynä akkuun...
akku kytkettynä infrapunasaunan kennoihin...siinä olis sauna samalla, eikä tartte ees savuhormia...
Kaalit, lantut ja salaatit voisit kasvattaa omatekemän sähkön valaisuteholla, jos niillä oli jonkinlainen multapeti siellä eteisessä...hmmmm
Niin paljon mietittöävää..
Entäs jätevedet... ja kierrätys...
- Hymy:))
on myrsky yö...Friidu ei saa millään koisattua yhteen menoon...Nooh...onnellisia siinä sittten hyörii ja pyörii pedissään..Peitto päälle, peitto veks. Oikeelle kyljelle ja sitten vasemmalle. Mies siinä onnellisena kuorsaa Friidun vieressä täydessä unessa. Yks, kaks,miehen käsi lämäyttää Friidua reiteen. Mies siinä alkaa unissaan puristelemaan Friidun reittä rytmikkäästi. Toisen kerran sitten käsi kapsattaa kaulaan läps...meinaan tukehtua;)))
Aamulla selviää että, mies on nähnyt painajaisia;))) Eihän muuten....vitsi ja minäkö jo luulin... Vaimo parka;))) sanoo nyt Friidu.
tsau:Friidu
Kiitos jälleen Luotis nauruista.- Luotain-56
Kun en kommentoi niin en kommentoi...Hyvinhän sulla on Myrsky-yö mennyt!Pienet pettymykset vain kasvattavat luonnetta ja onhan tässä vielä talvea edessä...
- Hymy:))
Luotain-56 kirjoitti:
Kun en kommentoi niin en kommentoi...Hyvinhän sulla on Myrsky-yö mennyt!Pienet pettymykset vain kasvattavat luonnetta ja onhan tässä vielä talvea edessä...
ei tässä nyt tiedä oikein itsekään, pitäisikö toivoa että, mies parka näkisi painajaisia jatkossakin vai eikö?;))) Siis ihminen minussa tietysti meni tylsästi lupaamaan että, jatkossa hänet herätän aina...Mutta, onhan se vaihtelua Friidulle tämä yöllinen äkillinen läpsiminen;))) Jotain jännää...edes;)))
tsau:Friidu
ettet ittelles nyt kuoppaa kaivanu, jottei käy niin, et se joka viimeeks nauraa, se parhaiten nauraa:)))))
Voipi tulla viel ikävä vaimo-kultaa:)
Onneks meille päin ei ainakaa toistaiseksi oo tullu talvimyrskyä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286