Joku on sosiaalinen luonne sanotaan ...Minä en ole...Enkä myöskään ole ollut sosiaalinen
ihminen pitkään aikaan... ja nyt pienen pieni rippunnen minusta haluaisi olla sosiaalinen ja haluttu...
Mutta en vain ole. Silloinkin joskus nappulana kun olin sosiaalinen... viinalla tai ilman,
niin olin vähemmän sosiaalinen kuin muut.
En halua jakaa ihmisten kanssa asioitani, en vaan tiedä minne olen sosiaalisuuteni hukannut..
Ei se este ole ollut suhteille, liitoille tai yhdessäololle. Se toinen on vain ollut aina ylisosiaalinen tai todella sosiaalinen. En vaan ymmärrä missä on vika, koska sosiaaliseksi kuten epäsosiaaliseksikin
voi oppia... Mutta sosiaalinen persoona on jotain aivan muuta.
En tarkalleen ottaen osaa sanoa haluaisinko olla kaiken keskipiste, mutta silti jotenkin
tuntuu ikävältä kun ystäväni... Ne muutakma harva enään... Menvät kaupan kassoilla, baareissa, missä tahansa ja aina on miehiä naisia jotka ovat valmiina 2 lauseen jälkeen synnyttämään
tahi laittamaan lapsen alulle näille... Tosin nämä ihmisiet ovatkin toinen ääripää,
olen koittanut plussata ja miinustaa sosiaalisuutta saada siitä aikaan hyviä ja pahoja puolia...
Mutta vaikka kuinka haluaisin.. En enää osaa olla se puhuja...Kuuntelen vieläkin sujuvasti.
Tuntuu ja näyttää siltä, että epäsosiaalisuus kulkee suvussa... Todella voimakkaana.
Kait sit luonne on liian hillitty, olen kuin kraana vesi.. Ihmiset eivät näe, kuule, haista tai maista minua.. Kuljen varjona nurkissa.. Oli aika kun katsoin silmiin ja hymyilin, mutta en jaksa enää.
Kauan sitten nuorempana näyttelin ihmisille miellläni "pahaa silmää"......
Kerran kuitenkin katseeseeni vastattiin katseella joka oli niin pelottava, että oli pakko kääntyä pois.
Silloin tiesin jo mikä ihmiselle sen teki ja nyt tiedän, että silmäni ovat samanlaiset
kuin 20 vuotta sitten sillä toisella miehellä...
Silmät on sielunpeili... Kun katsot minua silmiin et näe muuta kuin pimeyttä ja syvyyttä...
Siksi se on maailmani pimeä ja syvä, musta ja surullinen. Kaipaan ihmiseten...Vieraiden ihmisten kanssa jutustelua ja läsnäoloa... En vain jaksa enää...
Koska olen käynyt siellä minne me kaikki menemme.
Sosiaalinen media kuten suomi24 ja varsinkin Facebook ja Irc-galleria kyllä auttavat tässä epäsosiaalisoitumisessa, mutta jotenkin ei jaksa rasvata noita menokenkiä ja lähteä liukumaan yökerhon lattiaa pitkin.
Olen herännyt tuntemattomista sängyistä ja vieraista kaupungeista,
ihmisten vierestä joilla ei ole nimeä. Vastaan tervehdykseen, mutta en jaksa enään katsoa
silmiin koska tiedän, että näky ei ole kaunis. Kiitän, avaan oven ja huomioin muita...
Mutta tämä kaikki on koneellista lihaksiston oppimaa pakollista toistoa.
Haluan käpertyä sänkyyn pimeenettyyn makuuhuoneeseen ja sukeltaa satiinipeiton alle...
nukkua nukkua ja nukkua. Mutta pienen pieni osa minua haluaa vielä kerran
elää ja pelata maailman vahinta seurapeliä.
Pitkää huoli itsestänne.. tai jaatte kohtaloni.
Maailman epäsosiaalisin
69
7886
Vastaukset
- Nainen täällä
Vaikket olisikaan sosiaalinen, niin hienosti osaat ainakin itseäsi ilmaista kirjallisesti. Se on jo paljon enemmän kuin mihin moni muka-sosiaalinen pystyy!
- minähän se
Pienikin valo tässä pimeässä muuttuu majakaksi
- kehrääjä -82
minähän se kirjoitti:
Pienikin valo tässä pimeässä muuttuu majakaksi
On jälleen aikainen aamu, itelläni on semmonen tilanne että olen jäänyt yksin. Erakon elämää osa 1000. On minulla joitain ihmisiä ja on ollut ystäviäkin, mutta jotenkin he jossain vaiheessa jättivät minut. Mietin kovasti mitä voisin sanoa...meni vaikeaksi kun puhuit tuosta seurapelistä. Uskoisin sen olevan vaikea, ja luulen ettei kukaan tiedä sääntöjä tarkalleen, oikeaan seuraan hakeutuminen on luultavasti tärkeää. Sellainen turha jäykkyys ja pakko on ikävää, tosin jos se on luontaista niin, eihän sille min kään voi. Itelläni on välillä huulessa aivolääkepakkoliikkeitä, tämä oli hauskaa.
Olen itsekin usein todella kypsä elämään, täälläkin on vähän se meininki että yövaatteet päälle kello 13 päivällä ja unen odotusta. En oikein tiedä haluanko tehdä töitä, onhan se jo nähty ettei minusta oikein mihinkään ole...
Niin...Se on taas uusi päivä ja uudet niksit, taidan vähän lueskella mitä ihmiset kirjoittaa onhan se tämäkin jotain. :) - Sannukka123
kehrääjä -82 kirjoitti:
On jälleen aikainen aamu, itelläni on semmonen tilanne että olen jäänyt yksin. Erakon elämää osa 1000. On minulla joitain ihmisiä ja on ollut ystäviäkin, mutta jotenkin he jossain vaiheessa jättivät minut. Mietin kovasti mitä voisin sanoa...meni vaikeaksi kun puhuit tuosta seurapelistä. Uskoisin sen olevan vaikea, ja luulen ettei kukaan tiedä sääntöjä tarkalleen, oikeaan seuraan hakeutuminen on luultavasti tärkeää. Sellainen turha jäykkyys ja pakko on ikävää, tosin jos se on luontaista niin, eihän sille min kään voi. Itelläni on välillä huulessa aivolääkepakkoliikkeitä, tämä oli hauskaa.
Olen itsekin usein todella kypsä elämään, täälläkin on vähän se meininki että yövaatteet päälle kello 13 päivällä ja unen odotusta. En oikein tiedä haluanko tehdä töitä, onhan se jo nähty ettei minusta oikein mihinkään ole...
Niin...Se on taas uusi päivä ja uudet niksit, taidan vähän lueskella mitä ihmiset kirjoittaa onhan se tämäkin jotain. :)Yksinäisyys on epäselvä käsite, joka merkitsee eri ihmisille eri asiaa. Siksi siitä saa loputonta väittelyä aikaiseksi. Sopisi minusta miettiä, että miksi joillekin on niin tarve korostaa oman yksinäisyytensä astetta ja vertailla erilaisia yksinäisyyden tasoja. Enemmänkin järkevää olisi vertailla kokemuksia. Minulle yksinäisyys merkitsee sitä, että tarkastelee elämää sellaisesta perspektiivistä, että on erillinen ja erilainen. Joskus olen päässyt maistamaan yhteenkuuluvuutta, mutta sosiaaliset suhteet ovat myöhemmin hajonneet, kun en ole pystynyt pitämään niitä yllä. Minulla ei ole ikinä oikein ollut kaveriporukkaa vaan hajanaisia ihmissuhteita siellä täällä. Monesti huomaan ajautuvani tilanteeseen, jossa vaan olen yksin ja ilman ihmissuhteita, vaikka niitä joskus olisi ollutkin. Kun selaa kännykkänumeroita, kynnys soittaa vanhalle tuttavalle on liian korkea, kun ei ole pitkään aikaan ollut yhteistä. Yksinäisyys on kuin tatuoitu minuun, siitä ei pääse pois. Tiedostan yksinäisyyden syiden johtuvan itsestäni, mutten osaa tehdä asialle mitään. En ikinä oikein pääse osaksi sosiaalisia yhteisöjä, kun ei tiedä miten käyttäytyä ja olla osa ryhmää. Kenties yksinäisyys on minulle sitä, etten vaan osaa toimia ihmisten kanssa, olla läsnä tarvittavina hetkinä ja sanoa oikeita sanoja. Ehkä minusta puuttuu sympaattisuus, jota en osaa näyttää ulospäin vaikka koenkin paljon tunteita. Monesti sosiaalisissa tilanteissa saatan vaikuttaa hiljaiselta ja ehkä siltä, ettei minua kiinnosta, mutta oikeasti olen täysillä siinä tilanteessa. En vain osaa oikein vapautua.
Yksinäisyys on siitä jännä asia, että se jättää arvet sieluun. Vaikka joskus olen saanut ihmissuhteita, mietin tauotta sitä, että minussa on jokin vika jonka vastakumppani jossain vaiheessa huomaa ja jään jälleen yksin. Yksinolo myös on jättänyt arvet, sitä jotenkin viihtyy omissa oloissaan eikä välttämättä enää kykenisikään semmoiseen aktiiviseen yhteydenpitoon mitä esim. läheiset ihmissuhteet vaativat. Joskus mietin haluanko olla yksinäinen ja useimmiten vastaan siihen mielessäni etten halua, mutta siltikin alitajuisesti valitsen sen. Uskon että vaikka olisi kuinka yksinäinen, siihen pystyy vaikuttamaan aktiivisuudellaan, kunhan oikeasti haluaa päästä yksinäisyydestä ja tekee kaikkensa sen eteen hakeutumalla sosiaalisiin tilanteisiin. Minulla on kokemusta tällaisesta. Sosiaaliset taidot kehittyvät, mitä enemmän vuorovaikuttaa ihmisten kanssa ja löytää rohkeutta. Itse en vaan ehkä edes halua vaikuttaa asiaan, sillä viihdyn yksin. Ihmettelen sitä, miksi silti on niin suuri kaipuu ihmisten luokse välillä. Haaveilen, että tulevaisuudessa minulla on ystäviä ja sosiaaliset piirit. Mutta tulevaisuutta rakennetaan joka päivä ja tätä tietä jään pysyvästi yksin. - neuvoja kokemuksesta
Sannukka123 kirjoitti:
Yksinäisyys on epäselvä käsite, joka merkitsee eri ihmisille eri asiaa. Siksi siitä saa loputonta väittelyä aikaiseksi. Sopisi minusta miettiä, että miksi joillekin on niin tarve korostaa oman yksinäisyytensä astetta ja vertailla erilaisia yksinäisyyden tasoja. Enemmänkin järkevää olisi vertailla kokemuksia. Minulle yksinäisyys merkitsee sitä, että tarkastelee elämää sellaisesta perspektiivistä, että on erillinen ja erilainen. Joskus olen päässyt maistamaan yhteenkuuluvuutta, mutta sosiaaliset suhteet ovat myöhemmin hajonneet, kun en ole pystynyt pitämään niitä yllä. Minulla ei ole ikinä oikein ollut kaveriporukkaa vaan hajanaisia ihmissuhteita siellä täällä. Monesti huomaan ajautuvani tilanteeseen, jossa vaan olen yksin ja ilman ihmissuhteita, vaikka niitä joskus olisi ollutkin. Kun selaa kännykkänumeroita, kynnys soittaa vanhalle tuttavalle on liian korkea, kun ei ole pitkään aikaan ollut yhteistä. Yksinäisyys on kuin tatuoitu minuun, siitä ei pääse pois. Tiedostan yksinäisyyden syiden johtuvan itsestäni, mutten osaa tehdä asialle mitään. En ikinä oikein pääse osaksi sosiaalisia yhteisöjä, kun ei tiedä miten käyttäytyä ja olla osa ryhmää. Kenties yksinäisyys on minulle sitä, etten vaan osaa toimia ihmisten kanssa, olla läsnä tarvittavina hetkinä ja sanoa oikeita sanoja. Ehkä minusta puuttuu sympaattisuus, jota en osaa näyttää ulospäin vaikka koenkin paljon tunteita. Monesti sosiaalisissa tilanteissa saatan vaikuttaa hiljaiselta ja ehkä siltä, ettei minua kiinnosta, mutta oikeasti olen täysillä siinä tilanteessa. En vain osaa oikein vapautua.
Yksinäisyys on siitä jännä asia, että se jättää arvet sieluun. Vaikka joskus olen saanut ihmissuhteita, mietin tauotta sitä, että minussa on jokin vika jonka vastakumppani jossain vaiheessa huomaa ja jään jälleen yksin. Yksinolo myös on jättänyt arvet, sitä jotenkin viihtyy omissa oloissaan eikä välttämättä enää kykenisikään semmoiseen aktiiviseen yhteydenpitoon mitä esim. läheiset ihmissuhteet vaativat. Joskus mietin haluanko olla yksinäinen ja useimmiten vastaan siihen mielessäni etten halua, mutta siltikin alitajuisesti valitsen sen. Uskon että vaikka olisi kuinka yksinäinen, siihen pystyy vaikuttamaan aktiivisuudellaan, kunhan oikeasti haluaa päästä yksinäisyydestä ja tekee kaikkensa sen eteen hakeutumalla sosiaalisiin tilanteisiin. Minulla on kokemusta tällaisesta. Sosiaaliset taidot kehittyvät, mitä enemmän vuorovaikuttaa ihmisten kanssa ja löytää rohkeutta. Itse en vaan ehkä edes halua vaikuttaa asiaan, sillä viihdyn yksin. Ihmettelen sitä, miksi silti on niin suuri kaipuu ihmisten luokse välillä. Haaveilen, että tulevaisuudessa minulla on ystäviä ja sosiaaliset piirit. Mutta tulevaisuutta rakennetaan joka päivä ja tätä tietä jään pysyvästi yksin.katse itsestä toiseen. Yksinäiset ujot ihmiset tarkkailevat hysteerisesti, minkä vaikutuksen he tekevät toisiin. Pääsy ujoudesta on kuitenkin siinä, että annetaan huutia tälle tarkkailulle. Lakataan pitämästä itseään mitenkään erikoisena tai merkillisenä.
Annetaan itselle lupa olla ujo, kömpelö, toisten mielestä säälittävä, naurettava, aivan mitä tahansa! Silloin kun tällaiseen "paskat siitä, miltä vaikutan" asenteeseen etenee, ja vain jatkaa kontaktin ottamista toisiin ihmisiin, se alkaa yllättäen luontua.
Kuuntelemista kannattaa ensiksi harjoitella. Kuunnella mitä toinen sanoo, eikä miettiä pää sauhuten mitä maailman fiksuinta siihen vastaisi.
Kuunteleminen auttaa huomiopisteen siirtämisessä vastapuoleen, ja on myös hyvien ihmissuhteiden perusta.
Niistä ihmisistä tykätään,ketkä suhtautuu meihin ystävällisesti ja huomioivat ja kuuntelevat meitä, sanovat kenties jonkun kannustavan, kehuvan sanasen. Näin yksinkertaista se on. Ei tartte olla superfiksu eikä nokkela suustaan jotta tykättäisiin.
Amerikkalaiset ihmissuhdeoppaat painottavat, miten jokaiselle mieluisin sana on oma nimi. Helpoin tapa esim. jossain kuppilassa on johdattaa puhetta puhekumppanin elämään. Pienillä jatkokysymyksillä, ja niin-ääntelyillä on helppo saada toinen esimerkiksi puhumaan innostuneesti opiskelustaan. - voi minua
neuvoja kokemuksesta kirjoitti:
katse itsestä toiseen. Yksinäiset ujot ihmiset tarkkailevat hysteerisesti, minkä vaikutuksen he tekevät toisiin. Pääsy ujoudesta on kuitenkin siinä, että annetaan huutia tälle tarkkailulle. Lakataan pitämästä itseään mitenkään erikoisena tai merkillisenä.
Annetaan itselle lupa olla ujo, kömpelö, toisten mielestä säälittävä, naurettava, aivan mitä tahansa! Silloin kun tällaiseen "paskat siitä, miltä vaikutan" asenteeseen etenee, ja vain jatkaa kontaktin ottamista toisiin ihmisiin, se alkaa yllättäen luontua.
Kuuntelemista kannattaa ensiksi harjoitella. Kuunnella mitä toinen sanoo, eikä miettiä pää sauhuten mitä maailman fiksuinta siihen vastaisi.
Kuunteleminen auttaa huomiopisteen siirtämisessä vastapuoleen, ja on myös hyvien ihmissuhteiden perusta.
Niistä ihmisistä tykätään,ketkä suhtautuu meihin ystävällisesti ja huomioivat ja kuuntelevat meitä, sanovat kenties jonkun kannustavan, kehuvan sanasen. Näin yksinkertaista se on. Ei tartte olla superfiksu eikä nokkela suustaan jotta tykättäisiin.
Amerikkalaiset ihmissuhdeoppaat painottavat, miten jokaiselle mieluisin sana on oma nimi. Helpoin tapa esim. jossain kuppilassa on johdattaa puhetta puhekumppanin elämään. Pienillä jatkokysymyksillä, ja niin-ääntelyillä on helppo saada toinen esimerkiksi puhumaan innostuneesti opiskelustaan.Että tuonne... Kun tuon ensimmäisen kirjoitin, niin ei se verbaaliikka ole koskaan
huonoin laji ollut... Itseasiassa mikään mitä kirjoitit ei voisi olla kauempaa totuudesta.
Eikä myöskään sanomastasi nyt paistanut aivan kauhea kokemuskaan tai sen kautta opittu
esiin, ei muuten mutta en mieti sekuntiakaan millainen olen olemukseltani tuolla...
On enään todella harvoja asioita mitä tässä iässä osaisi hävetä,
eikä mikää luettelmasi kuulu niihin.
Kysymys ei ole sosiaalisen perustaitojen puuteesta vaan luonteen rappioitumisesta tähän pisteeseen. Mitä tulee nokkeluuteen ja fiksuuteen niin hihaässät on molemmissa,
mutta en todellakaan kaipaa kenenkään hyväksyntää tai rohkaisevaa sanaa
sinällään, vaan se punainen naru oli tässä se ihminen ja oma erakoitumiseni.
Joku näissä kirjoituksissaan tähän vastaten... ja muualla täällä onkin jo päässyt siihen
pisteeseen päätelmässään, että menneisyys pitää vain otteessaan tietyn aikaa.
Jos et omaa menneisyyttä niin kaikella kunnioituksella en usko,
että sinulla on kombetenssia puhua tulevastakaan. Tämäkään nyt ei niin kuulunut
mihinkään ikäryhmään moni näytti tuntevan samoin iästään huolimatta.
Tosin toisaalta olet kyllä tuon väittämän kohdalla mielestäni jollakin tavalla hajulla,
että vertaamme itseämme liikaa muihin... Myös yleistäminen ja olettaminen ovat loistavia
tapoja pysyä erakkona. Kuten jo totesinkin, tuon voi harjoitella ja jos se ei nyt sitten
selvinpäin jostain syystä luonnostu niin sitten pitänee ottaa pullosta strattia (järjen rajoissa).
Viikonloppu viikonlopulta kaivaa se supliikki väkisin itsestään esille,
kyllä se siitä sitten juna lähtee raiteille... Mutta sen tosiaan huomioi jonkun
kommenteista, että vuosiakin ihmiset nuolevat haavojaan enne kuin menvät takaisin kentälle.
Mutta sen enempää vähättelemättä huomiotasi, kiitän kuienkin osallitumisestasi tähän pohdintaan. - kliio
voi minua kirjoitti:
Että tuonne... Kun tuon ensimmäisen kirjoitin, niin ei se verbaaliikka ole koskaan
huonoin laji ollut... Itseasiassa mikään mitä kirjoitit ei voisi olla kauempaa totuudesta.
Eikä myöskään sanomastasi nyt paistanut aivan kauhea kokemuskaan tai sen kautta opittu
esiin, ei muuten mutta en mieti sekuntiakaan millainen olen olemukseltani tuolla...
Kysymys ei ole sosiaalisen perustaitojen puuteesta vaan luonteen rappioitumisesta tähän pisteeseen. Mitä tulee nokkeluuteen ja fiksuuteen niin hihaässät on molemmissa,
Joku näissä kirjoituksissaan tähän vastaten... ja muualla täällä onkin jo päässyt siihen
Tosin toisaalta olet kyllä tuon väittämän kohdalla mielestäni jollakin tavalla hajulla,
että vertaamme itseämme liikaa muihin... Myös yleistäminen ja olettaminen ovat loistavia
tapoja pysyä erakkona. Kuten jo totesinkin, tuon voi harjoitella ja jos se ei nyt sitten
selvinpäin jostain syystä luonnostu niin sitten pitänee ottaa pullosta strattia (järjen rajoissa).
kommenteista, että vuosiakin ihmiset nuolevat haavojaan enne kuin menvät takaisin kentälle.
Mutta sen enempää vähättelemättä huomiotasi, kiitän kuienkin osallitumisestasi tähän pohdintaan.ole yhtään ystävää, ja loput ystävät olen tietoisesti karkottanut luotanani. Asun kaupungissa kerrostalossa, joten yksinäin en joudu olemaan koskaan, yölläkään. Nukun varmaan metrin päässä naapurin tytöstä.
Jos haluan olla yksin menen metsään pariksi viikoksi, vaikka mökille tai jotain - Epäsosiaalinenko?
Jos et halua olla sosiaalinen, niin ole mitä olet. Sinulla on oikeus valita mitä tietä kuljet ja ketä tapaat. Sosiaalisuuden vastakohta on epäsosiaalisuus, useimmiten rikollinen elämäntapa. Ihminen on luonnostaan sosiaalinen "eläin".
- iiidaaa
voi minua kirjoitti:
Että tuonne... Kun tuon ensimmäisen kirjoitin, niin ei se verbaaliikka ole koskaan
Mutta sen enempää vähättelemättä huomiotasi, kiitän kuienkin osallitumisestasi tähän pohdintaan.Minäkin olin nuorena liiankin sosiaalinen,mutta nyt lähellä 60 en kaipaa niistä ns.ystävistä ketään. Muutin elämäni sellaiseksi, kuin olen sen lapsesta asti haaveillut olevan ja yksi ainoa ystävä niistä monista jäi ystäväksi. Se ystävä on tosi ystävä, ei mikään pintaliitäjä. Elämänarvot heittää kuperkeikkaa näillä sinunkin kavereillasi jossain vaiheessa. Autatko? Minä olen ehkä ilkeä ihminen, mutta eipä tule mielleenikään auttaa. Niin paljon ja sen verran olen jurppiintunut yleensäkin ihmisiin, että nykyään elän oikein tyytyväisenä sellaista elämää, kuin itse haluan. Jos haluan ravintolaan, tansseihin, matkoille jne., niin menen, mutta kun ei ole ollut sitä halua vuosikausiin. Enkä koe itseäni erakoksi, vaan tämä on minun valintani. Jospa sinäkin osaisit ottaa samalta kantilta sen oman elämäsi. ELÄ;ITSELLESI; ÄLÄ MUILLE.
- voi minua
Epäsosiaalinenko? kirjoitti:
Jos et halua olla sosiaalinen, niin ole mitä olet. Sinulla on oikeus valita mitä tietä kuljet ja ketä tapaat. Sosiaalisuuden vastakohta on epäsosiaalisuus, useimmiten rikollinen elämäntapa. Ihminen on luonnostaan sosiaalinen "eläin".
Et selvätikkään ymmärtänyt koko asiaa, mutta silti tunsit pakottavaa tarvetta kommentoida.
Tunnen rikollisuuden todennäköisesti paremmin kuin sinä siinä muodossa missä sitä ajattelit.
Yhtään sinua väheksymättä... Mutta epäsosiaalisuus ei ehkä ole silti sidottavissa
elämäntapaan... "vuodatuksen" ajatus oli moni haarainen ja yksi niistä oli,
että älkää erakoituko ...Tämän voisn sinulle vain selittää... Muuhun minulla ei riitä aika... eikä sinulla... =) - voi minua
iiidaaa kirjoitti:
Minäkin olin nuorena liiankin sosiaalinen,mutta nyt lähellä 60 en kaipaa niistä ns.ystävistä ketään. Muutin elämäni sellaiseksi, kuin olen sen lapsesta asti haaveillut olevan ja yksi ainoa ystävä niistä monista jäi ystäväksi. Se ystävä on tosi ystävä, ei mikään pintaliitäjä. Elämänarvot heittää kuperkeikkaa näillä sinunkin kavereillasi jossain vaiheessa. Autatko? Minä olen ehkä ilkeä ihminen, mutta eipä tule mielleenikään auttaa. Niin paljon ja sen verran olen jurppiintunut yleensäkin ihmisiin, että nykyään elän oikein tyytyväisenä sellaista elämää, kuin itse haluan. Jos haluan ravintolaan, tansseihin, matkoille jne., niin menen, mutta kun ei ole ollut sitä halua vuosikausiin. Enkä koe itseäni erakoksi, vaan tämä on minun valintani. Jospa sinäkin osaisit ottaa samalta kantilta sen oman elämäsi. ELÄ;ITSELLESI; ÄLÄ MUILLE.
Oikeassa...koska meillä annettiin vain tämä yksi elämä, mutta ei manuaalia
sen elämiseen.
Elän liikaa muiden luomien paineiden alaisena, enkä elä sitä itselleni vaan muille.
Ehkä minun ei tule olla yli sosiaalinen ehkä minun tuleekin olla oma itseni?
Oli se sitten yksinäisyyttä tai jotain muuta...
Kieltämättä tämä kehoituksesi tarjoaa mielnkiintoisen ikkunan syvälliselle pohdinnalle ja filosofoinnille siitä, että kuinka syvästi ja kuinka itsekkäistä syistä haluan olla
tahi olla olematta sosiaalinen ... - voi minua
kliio kirjoitti:
ole yhtään ystävää, ja loput ystävät olen tietoisesti karkottanut luotanani. Asun kaupungissa kerrostalossa, joten yksinäin en joudu olemaan koskaan, yölläkään. Nukun varmaan metrin päässä naapurin tytöstä.
Jos haluan olla yksin menen metsään pariksi viikoksi, vaikka mökille tai jotainSinun valintasi...toivon, että pärjäät valitsemallasi tiellä.
- voi minua
kehrääjä -82 kirjoitti:
Niin...Se on taas uusi päivä ja uudet niksit, taidan vähän lueskella mitä ihmiset kirjoittaa onhan se tämäkin jotain. :)Antaa olettaa, että et rakenna ontolle sokkelille.
Osittain noin se meni ja menee silloin joskus...
Hyvin pitkälle olet kanssani vähän
samankaltaisessa veneessä... Tosin suhtaudut asiaan kevyemmin kuin minä.
Kiitos sinulle - meilläkin nukutaan
kliio kirjoitti:
ole yhtään ystävää, ja loput ystävät olen tietoisesti karkottanut luotanani. Asun kaupungissa kerrostalossa, joten yksinäin en joudu olemaan koskaan, yölläkään. Nukun varmaan metrin päässä naapurin tytöstä.
Jos haluan olla yksin menen metsään pariksi viikoksi, vaikka mökille tai jotainItse asun kerrostalossa ja peri yötä sitten osallistuin jopa asukasmäärän ( tekemisen ) lisääntymiseen - vaikka olin vain yksin kotona.
- Näkymätön ihminen
kehrääjä -82 kirjoitti:
Niin...Se on taas uusi päivä ja uudet niksit, taidan vähän lueskella mitä ihmiset kirjoittaa onhan se tämäkin jotain. :)Aaamulla herään väsyneenä ja en haluaisi tulla lämpimän täkin alta pois . Niin mitähän keksisin tekemistä tällekkin päivälle. Viitsiskö lähteä ulos vai istunko kotona neljän seinän sisällä . Kukaan ei nää minua vaikka päivän istuisin yöpaita päällä. Ei ole kiirettä mihinkään . Aika on pysähtynyt. Ei minua kukaan kaipaile . En ole ollut työelämässä pitkiin aikoihin . Ei minua enään kukaan haluakkaan töihin . Olen vain yksin kotona ja odotan......Niin mitä minä odotan. EN MITÄÄN .
Epäsosiaalinenko? kirjoitti:
Et vissii ymmärtäny kysymystä. Itekkää en oo sosiaaline, mutta jos jonku pitää kattoo peilii, ni sun.
:D:DD:- todella epäsosiaalin
olen 18-vuotta ja en osaa ilmaista itseäni edes tekstin kautta.
Minulla alkoi tämä puhumattomuus jo 5-vuotta sitten todella arsyttävää - Voi minua
Näkymätön ihminen kirjoitti:
Aaamulla herään väsyneenä ja en haluaisi tulla lämpimän täkin alta pois . Niin mitähän keksisin tekemistä tällekkin päivälle. Viitsiskö lähteä ulos vai istunko kotona neljän seinän sisällä . Kukaan ei nää minua vaikka päivän istuisin yöpaita päällä. Ei ole kiirettä mihinkään . Aika on pysähtynyt. Ei minua kukaan kaipaile . En ole ollut työelämässä pitkiin aikoihin . Ei minua enään kukaan haluakkaan töihin . Olen vain yksin kotona ja odotan......Niin mitä minä odotan. EN MITÄÄN .
Samoilla nämä päivät menee.
Joskin työttömyys on suurempi ongelma
työtä tekeville kuin itselle.
- yksi miljardeista
Hyvät näyttelijät on lähinnä sosiaalisia ja pinnalliset ihmiset. Ketä jaksaa katella elämän pahuutta ja kylmyyttä, kuin heidän kaltaisensa ihmiset. Todellisuus ja aitous ei elämässä pärjää. Eli elämä ei ole kovinka viisasta ja aitoo. On vain kaiken kattava tekopyhyys. Aitoudessa elämä ei ole kovinka tasokasta. Pinnallisuus on elämän kantava voima, joka vie elämää eteenpäin aivan vika arvoilla. Kannatttaa ajatella onko elämä siksi viisasta yleensäkään, minun mielestä ei. Elämä on vain elämää, eikä mikään maailman suurin asia kuitenkaan.
Vaikka meillä kaikilla on vain yksi elämä, tuntuu sen menettäminen vaikealta, kun kaikki näyttää siihen armottomasti loppuvan.- voi minua
Jotka saivat paitsi punaisen lankani kiinni...myös kerisivät sen.
- se on
vähän tuuripeliä että löytääkö aitoja ystäviä vai pinnallisia tekoystäviä... sama juttu parisuhteissa. Aidot ystävät ei katoa minnekään. Hölösuut on yleensä todella epäsosiaalisia, eli heitä ei kiinnosta kuin oma napa ja omat edut. Kummallista että juuri heidät mielletään sosiaalisiksi. Ehkä he helpommin aloittavat tuttavuuden kuin myös lopettavat.
- iloa ja kujeita!
Heleijaa!! Te kaikki olette tosi mielenkiintoisia tyyppejä. Haaveilen kans ystävistä, ystäväpiiristä, jonka keralla pitää piknikkejä ja illallisia ja lähteä vaikka porukalla ulkomaille ja sen sellaista hupijuttua. Olen stadista, ziduu mun tiedot täältä: ROCKSYLVIIRA, meis voi olla jotain samaa. Ainakin: yksinäisyys! :) Mutta kappas, jos monta yksinäistä ryhtyy hippasille, siitä voi tulla ystävyyttä. What about..? ps: iloa marraskuuhun. Uskomatonta, että joku muukin.. Luulin että olen ainut.. I love you all!! ps: i´m 30.
- Näinkin
Minä olen yksinäinen, mutta en yksin. Olen parisuhteessa ja minulla on kaksi lasta, joista toinen asuu luonani. Toinen puolisko matkustaa työnsä puolesta ja on usein poissa kotoa. Melkein kaikki ystävät ovat jossain vaiheessa jääneet pois, suurin syy ehkä se, että sain ensimmäisen lapseni melko nuorella iällä. Tietysti ihmisten elämäntilanteet muuttuvat myös opiskeluiden ym. johdosta. Yhteydenpito vain jäi. Oikeastaan minulla on vain yksi hyvä ystävä, jonka kanssa näemme melko säännöllisesti. Olen luonteeltani myös kohtalaisen sulkeutunut ja ujo. Uskon sen johtuvan geeneistä, koska toisessa vanhemmassani on näitä samoja piirteitä, mutta myös kouluaikana kokemani nimittely pahensi tätä puolta. Itsetuntoni on mitä on...Tuntuu, että on vaikeaa olla luontevasti toisten ihmisten kanssa. Vaikeaa puhua, muusta kuin pinnallisista asioista. Ajattelen ehkä liikaa mitä muut ajattelevat minusta. Koen, että minusta ei pidetä, että en kelpaa. Mieheni kanssa olen pystynyt jonkin verran puhumaan, mutta se on erittäin vaikeaa. Minua alkaa ahdistamaan, jos täytyy puhua omista tunteista tai haluista. Ala, jossa työskentelen on melko "sosiaalinen", mutta kuitenkin työtä tehdään aikalailla yksin. Uusien ystävien löytäminen tai saaminen tuntuu vaikealta. Olen myös ajoittain ehkä hieman "synkkyyteen" taipuvainen, en sanoisi masentunut, mutta jotakin sen suuntaista. Joskus tuntuu hankalalta, kun ei jaksa naurattaa työkavereiden vitsit, mutta silti yritän kuitenkin jotakin hymyn tapaista vääntää. Elämässä olen kokenut vastoinkäymisiä, joista en pysty kuitenkaan avautumaan muille, kuin kumppanilleni jonkin verran. Olen kuitenkin iloinen perheestäni ja se antaa minulle myös voimia! Halusin vain tämän kirjoittaa, koska yksinäisyys ei aina tarkoita sitä, että on fyysisesti yksin. Voi myös olla yksinäinen, jos on vaikeaa olla oma itsensä..
Voi olla siis sosiaalinen hölösuu, mutta hän ei välttämättä omaa sosiaalisia TAITOJA, joita juuri tarvitaan, kun toimitaan toisten ihmisten kanssa.
- sosiaalinen erakko
juliahannele kirjoitti:
Voi olla siis sosiaalinen hölösuu, mutta hän ei välttämättä omaa sosiaalisia TAITOJA, joita juuri tarvitaan, kun toimitaan toisten ihmisten kanssa.
Hienosti ilmaistu ja aivan totta. Samaa takoitin itsekin kun tuonnempana kirjoitin, että -Kaikki ulospäinsuuntautuneet ihmiset eivät välttämättä ole sosiaalisia eikä kaikki sosiaaliset ihmiset välttämättä pinnallisia -
Itselläni on ollut tällainen parisuhdekokemus, jossa toinen osapuoli oli kovaääninen hölösuu, jolta todellakin puuttuivat tilannetajun lisäksi sekä sosiaaliset taidot että hienotunteisuus. Minulla taasen ei ole tarvetta olla jatkuvasti äänessä tai esillä, vaikka olenkin erittäin sosiaalinen, ulospäinsuuntautunut, yhdistysaktivisti ja minulla paljon ystäviä sekä tuttavia, mutta niitä parhaita ystäviä ei niinkään paljon, mutta sitäkin tärkeämpiä. - yks äiti
Näinkin kirjoitti:
Minä olen yksinäinen, mutta en yksin. Olen parisuhteessa ja minulla on kaksi lasta, joista toinen asuu luonani. Toinen puolisko matkustaa työnsä puolesta ja on usein poissa kotoa. Melkein kaikki ystävät ovat jossain vaiheessa jääneet pois, suurin syy ehkä se, että sain ensimmäisen lapseni melko nuorella iällä. Tietysti ihmisten elämäntilanteet muuttuvat myös opiskeluiden ym. johdosta. Yhteydenpito vain jäi. Oikeastaan minulla on vain yksi hyvä ystävä, jonka kanssa näemme melko säännöllisesti. Olen luonteeltani myös kohtalaisen sulkeutunut ja ujo. Uskon sen johtuvan geeneistä, koska toisessa vanhemmassani on näitä samoja piirteitä, mutta myös kouluaikana kokemani nimittely pahensi tätä puolta. Itsetuntoni on mitä on...Tuntuu, että on vaikeaa olla luontevasti toisten ihmisten kanssa. Vaikeaa puhua, muusta kuin pinnallisista asioista. Ajattelen ehkä liikaa mitä muut ajattelevat minusta. Koen, että minusta ei pidetä, että en kelpaa. Mieheni kanssa olen pystynyt jonkin verran puhumaan, mutta se on erittäin vaikeaa. Minua alkaa ahdistamaan, jos täytyy puhua omista tunteista tai haluista. Ala, jossa työskentelen on melko "sosiaalinen", mutta kuitenkin työtä tehdään aikalailla yksin. Uusien ystävien löytäminen tai saaminen tuntuu vaikealta. Olen myös ajoittain ehkä hieman "synkkyyteen" taipuvainen, en sanoisi masentunut, mutta jotakin sen suuntaista. Joskus tuntuu hankalalta, kun ei jaksa naurattaa työkavereiden vitsit, mutta silti yritän kuitenkin jotakin hymyn tapaista vääntää. Elämässä olen kokenut vastoinkäymisiä, joista en pysty kuitenkaan avautumaan muille, kuin kumppanilleni jonkin verran. Olen kuitenkin iloinen perheestäni ja se antaa minulle myös voimia! Halusin vain tämän kirjoittaa, koska yksinäisyys ei aina tarkoita sitä, että on fyysisesti yksin. Voi myös olla yksinäinen, jos on vaikeaa olla oma itsensä..
Itse olen yksin mutta en todellakaan yksinäinen. Olen vuosikymmenet toiminut hyvinkin sosiaalisesti, työskennellyt työssä jossa sosiaalisuutta on tarvittu ja kaiken hyvän lisäksi myös nauttinut tuosta kaikesta. Nyt - kuin ollakaan - yht´äkkiä huomasinkin, jotta on niin hiton hyvä olla välillä yksin ja totaalisessa hiljaisuudessa.
En todella pidä itseäni mitenkään eristäytyneenä jos ei mieli tee vastata edes puhelimeen. Ajattelen vain jotta aika aikaansa kutakin, en ole korvaamaton, en tarvitse riittää ja revittää enempää itsestäni - hyvä näin. Jotkut "ystävät" eivät oikein voi ymmärtää metodiani ja pitävät minua itsekkäänä, mutta siitä pius - ne jotka ovat todellisia ystäviäni antavat minun vetäytyä "luolaani" ja tietävät jotta kyllä toi karhukin edes keväällä herää... Yksinäisyys on sisänsä varmaan erittäin vaikea tunne oli sitten aivan yksin tai seurassa. Tuntuu siltä jotta olet tuon yksinäisyytesi masentama ja sinulla on tosi heikko itsetunto. Yritäs vielä puhua läheistesi kanssa ja jos et saa vastakaikua niin hae ammattiauttajan apua. Sitä kyllä löytyy jokaisesta kunnasta. Jaksamista... - voi minua
yks äiti kirjoitti:
Itse olen yksin mutta en todellakaan yksinäinen. Olen vuosikymmenet toiminut hyvinkin sosiaalisesti, työskennellyt työssä jossa sosiaalisuutta on tarvittu ja kaiken hyvän lisäksi myös nauttinut tuosta kaikesta. Nyt - kuin ollakaan - yht´äkkiä huomasinkin, jotta on niin hiton hyvä olla välillä yksin ja totaalisessa hiljaisuudessa.
En todella pidä itseäni mitenkään eristäytyneenä jos ei mieli tee vastata edes puhelimeen. Ajattelen vain jotta aika aikaansa kutakin, en ole korvaamaton, en tarvitse riittää ja revittää enempää itsestäni - hyvä näin. Jotkut "ystävät" eivät oikein voi ymmärtää metodiani ja pitävät minua itsekkäänä, mutta siitä pius - ne jotka ovat todellisia ystäviäni antavat minun vetäytyä "luolaani" ja tietävät jotta kyllä toi karhukin edes keväällä herää... Yksinäisyys on sisänsä varmaan erittäin vaikea tunne oli sitten aivan yksin tai seurassa. Tuntuu siltä jotta olet tuon yksinäisyytesi masentama ja sinulla on tosi heikko itsetunto. Yritäs vielä puhua läheistesi kanssa ja jos et saa vastakaikua niin hae ammattiauttajan apua. Sitä kyllä löytyy jokaisesta kunnasta. Jaksamista...En tiedä onko tässä vielä avun tarvetta ja jos ja kun näin hektisessä yhteikunnassa enään ketään mitään haluaa tai voi auttaa.
Tämä on vähän kuin se polkupyörällä ajo tai vuonohevosella ratsastus
kun kaatuu tahi tippuu niin pitää vaan nousta uudelleen satulaan.
Uskon kyllä, että kaikki tapahtuu aikanaan jos on tapahtuakseen mutta ihan
niin synkkä tilanteeni ei vielä ole, että emme tästä tuhkasta nousisi.
Toimia sosiaalisesti tahi olla soasiaalisissa töissä ei ole sama asia kuin sosiaalisuus
tai sosiaalinen luonne.
Kuten sanoin jo pelkät refleksit avaavat oven ottavat lakin päästä etc.
Todellinen sosiaalisuus mitä kirjoituksella haettiin on niinkin outojen
ammattikuntien seassa, että en liittäisi niihin sosiaalisen ammatin statusta edes kännissä,
mutta JOS... Pohja ajatuksesi oli se,
että jokainen on omalaisensa yksilö ja tarvitsee muodonmuutoksen saadakseen
eheyttämiseen tarvitsemansa ajan ja ottaa sen... Ja silti saa niiltä harvoilta
ympäriltään olijoilta ymmärrystä teolleen... Niin toivon koko sydämestäni,
että olet oikeassa. - voi minua
Näinkin kirjoitti:
Monta perhettä olet menettänyt?
- tiistaita
sosiaalinen erakko kirjoitti:
Hienosti ilmaistu ja aivan totta. Samaa takoitin itsekin kun tuonnempana kirjoitin, että -Kaikki ulospäinsuuntautuneet ihmiset eivät välttämättä ole sosiaalisia eikä kaikki sosiaaliset ihmiset välttämättä pinnallisia -
Itselläni on ollut tällainen parisuhdekokemus, jossa toinen osapuoli oli kovaääninen hölösuu, jolta todellakin puuttuivat tilannetajun lisäksi sekä sosiaaliset taidot että hienotunteisuus. Minulla taasen ei ole tarvetta olla jatkuvasti äänessä tai esillä, vaikka olenkin erittäin sosiaalinen, ulospäinsuuntautunut, yhdistysaktivisti ja minulla paljon ystäviä sekä tuttavia, mutta niitä parhaita ystäviä ei niinkään paljon, mutta sitäkin tärkeämpiä.Samaa mieltä edellisen kanssa.Siis siitä,että joidenkin pitää aina olla äänessä ja huomion keskipisteenä.Itse olen kuuntelevampaa sorttia.Toisaalta sanon ensin ja sitten vasta ajattelen,mutten pahasti.Sanotaan,että kuuntelemiseen tarvitaan taitoa,mitä ei moni osaa ja se on aivan totta.Puhua pälpätetään toisten ihmisten sanojen päälle,pääasia vaan,että minä se nyt olen äänessä.Todella äklöä.
Osittain siksikin karsastan kaikkia sukujuhlia,kun on niin vastenmielistä mennä ja kun ei ole ihan pakko,niin ei ole.Tokihan sitä tietenkin monet sitten saavat väärän käsityksen,mutten selittele,että miksi.Olen vain sanonut,ettei sukujuhlat kiinnosta.Syksyllä tätini täytti 80v.Menin hänellä käymään,kun sovittiin siivouspäiväksi se päivä.No,hänellä olikin sitten jo poikansa ja avopuolisonsa käyneet siivoamassa.
Ei hän sitä perunut sitten minulle,vaan oletan,että sai minut kylään muuten vain.Vierähtihän siinä muutama tunti menneitä muistellen ja on aina ollut mukava täti.No,hän sanoi sitten,että kai juhliinsa menen(pidettiin muualla)sanoin,että kai tiedät,etten sukujuhlia harrasta ja halasin ja toivottelin mukavaa juhlapäivää hänelle.
Ei siis puoleltani ole mielenosoitus ketään kohtaan,en vaan voi sietää juhlia.Juontaisiko juurensa lapsuuteen.Meitä on seitsemän sisarusta(itse olen nainen)molempia sukupuolia siis.Heihin olen tiiviisti yhteydessä,kun ei pitkät välimatkatkaan ole,soitellen ja saunomassa käyn ym.En ole ujo,enkä arka,saan kyllä suuni auki keskustelussa,joten ei siitä johdu.Olen yksin asuva ihminen,mutten yksinäiseksi tunne itseäni...no toki joskus,mutta lähden viihteellekin yksin.Tämä oli minun versioni tähän asiaan.En ole koskaan ollut oikein sosiaalinen. - Voi minua
voi minua kirjoitti:
Monta perhettä olet menettänyt?
Kaksi..4 lasta.
- kevat.nurmi
pyörit omasta tahdosta masennuksen mullassa ja savessa ,yrität sillä saada huomiota , mitään kohdallasi ei ole menetetty ylös vain liikkeelle ,ensimäiseen rauhanyhdsistykseen joka on lähelläsi ,siellä saat armosta uskoa synnit anteeksi ja saat iloiten jatkaa elämän matkaasi
- voi minua
En halunnut huomiota...halusin ettei kukaan erkane ja erota itseään ympäröivästä massasta
tahi kansasta samoin kuinka olen sen itselleni tehnyt.
Koen olevani kohtalaisen synnitön ihmienen ,eikä minua valvota tekemäni asiat
vaan tekemättä jääneet.
Jos luit ajatuksella huomasit, että ylöspäin ollaan yrittämässä silti ilman minkäänlaitsa taetta
onnistumisesta. Ei välikommenteissa ja asiattomuuksissa sinällään vikaa ole,
enemmän saattaisi häiritä joko lukematta jättäminen tai jonku asian tulkinta omia tarkoitusperiä edistääkseen.
En usko että luit tätä laisinkaan tai, että luit ainakaan ajatuksella...
Vaikka olisistkin lukenut, et ehkä ymmärtänyt pointtiani.
Mutta kuten sanottu tuot kuitenkin lohtua koska huomatessani
tarpeesi ja uskosi ...Saa se minut tuntemaan että tilanteeni ei ole lähelekkään toivotonta.
Kuten jollain muulla... Joka vain todistaa ettemme käsri tasapuolisesti.
- S.
Pidän tavastasi kirjoittaa. Se jättää asioita auki sopivasti, kiinnostavalla tavalla.
"En vain jaksa enää... Koska olen käynyt siellä minne me kaikki menemme."
Tahtoisitko kertoa tästä jotakin? Ymmärrän sinua.- voi minua
Lähinnä tuolla viitattiin elämän katoavaisuuteen, jota olen saanut todistaa joko
sairauksien tai omankäden tehtyjen tekojen kautta lähipiirissäni tai suvussani.
Koen muuttuneeni hieman vakavaksi ja toisaalta myös väliinpitämättömäksi
joko haudatessani tai siivotessani ...tahi turhaan elvyyttäessäni tulevia vainajia.
Lapset ovat näistä olleet rumimpia, sen jälkeen omankäden kautta lähteneet..ja sitten
ne luonnolisesti lähteneet.
En koe enään ahdistusta tai kuoleman pelkoa. Viimeisen kuluneen vuoden aikana olen
haudannut kumppanin, appiukon ja anopin... Mutta en ole näistä asioita surullinen,
vaan olin jo silloin jo niin turtunut kuolemaan, että koin sen yhdetekeväksi.
Tästä syystä kyseisen ammattiryhmän edustaja (ambulanssisetä) kenen kanssa tätä
"pajha silmä"-peliä pelasin,
tarjosi todennäköisesti liian rankan ja tyhjän katseen vastauksesksi.
Ehkä kuolema turhauttaa ja saa ihmiset muuttumaan, mutta oli niin tai näin niin
kuolemaan tottuu ja kun se on läsnä luonnolisesti tai luonnottomasti tarpeeksi kauan
tajuaa, että jokaisen ihmisen elämä kulkee vain yhteen suuntaan... Eikä sen kaivannon
toisella puolella ole mitään sellaista... mitä josksu luuli.
Tosin tämä nyt sinällään ei liity epäsosiaalisuuteen vaan lähinnä lähettää ulkopuolisille ihmisille singaalin
ärtymyksestä tai vakavuudesta... Viime lauatain kysymykseen baarissa "miksi et hymyile"?
olisi ollut jotenkin tyhmää vastata "ei huvita"...Kait ihmiset pelkäävät lähgestyä ihmistä
jolla on jonkilainen kuori tahi panssari päällä. - ???
voi minua kirjoitti:
Lähinnä tuolla viitattiin elämän katoavaisuuteen, jota olen saanut todistaa joko
sairauksien tai omankäden tehtyjen tekojen kautta lähipiirissäni tai suvussani.
Koen muuttuneeni hieman vakavaksi ja toisaalta myös väliinpitämättömäksi
joko haudatessani tai siivotessani ...tahi turhaan elvyyttäessäni tulevia vainajia.
Lapset ovat näistä olleet rumimpia, sen jälkeen omankäden kautta lähteneet..ja sitten
ne luonnolisesti lähteneet.
En koe enään ahdistusta tai kuoleman pelkoa. Viimeisen kuluneen vuoden aikana olen
haudannut kumppanin, appiukon ja anopin... Mutta en ole näistä asioita surullinen,
vaan olin jo silloin jo niin turtunut kuolemaan, että koin sen yhdetekeväksi.
Tästä syystä kyseisen ammattiryhmän edustaja (ambulanssisetä) kenen kanssa tätä
"pajha silmä"-peliä pelasin,
tarjosi todennäköisesti liian rankan ja tyhjän katseen vastauksesksi.
Ehkä kuolema turhauttaa ja saa ihmiset muuttumaan, mutta oli niin tai näin niin
kuolemaan tottuu ja kun se on läsnä luonnolisesti tai luonnottomasti tarpeeksi kauan
tajuaa, että jokaisen ihmisen elämä kulkee vain yhteen suuntaan... Eikä sen kaivannon
toisella puolella ole mitään sellaista... mitä josksu luuli.
Tosin tämä nyt sinällään ei liity epäsosiaalisuuteen vaan lähinnä lähettää ulkopuolisille ihmisille singaalin
ärtymyksestä tai vakavuudesta... Viime lauatain kysymykseen baarissa "miksi et hymyile"?
olisi ollut jotenkin tyhmää vastata "ei huvita"...Kait ihmiset pelkäävät lähgestyä ihmistä
jolla on jonkilainen kuori tahi panssari päällä.Oletko mahdollisesti tappanut jonkun tai joitakin ?
- Voi minua
??? kirjoitti:
Oletko mahdollisesti tappanut jonkun tai joitakin ?
En. Ihastuttava assosisaatio joka tapauksessa. =)
Kaikken muuta pahaa on tullut tehtyä,mutta tappanut
en ole ketään ihmistä tahi eläintä ja se aika elämästäni
kun tällaisen uhoamisen ja heilumisen tarve oli jäi jonnekkin
menneisyyteen,olin nuorempana moraaliltani notkea..
En tappanut ,mutta koittanut pelastaa montaa kuolevaa..
ensiapua hirttäytyneelle..etc.
Jopa lapselle.
- nii aaaaa
kirjoitit tänne kertoo, että tahdot olla sosiaalinen ja että sinä haet apua mikä on erittäin hyvä asia. Ei tilanteesi niin vaarallinen vielä ole.
- Sosiaalinen erakko
Kaikki ulospäinsuuntautuneet ihmiset eivät välttämättä ole sosiaalisia eikä kaikki sosiaaliset ihmiset välttämättä pinnallisia. Sosiaalisuutta ja epäsosiaalisuutta on monenlaistä eikä yksinolo välttämättä merkitse yksinäisyyttä.
Minusta sinä olet pohdiskeleva ja ilmeisesti syvällisemmin ajatteleva ja kuulostat enemmänkin masentuneelta kuin epäsosiaaliselta. Myös kirjoittaminen tänne ja niihin saamasi vastauksien lukeminen ovat omalla tavallaan sosiaalista kanssakäymistä, vaikkakin virtuaalisella tasolla.
Siinä olet kyllä oikeassa, että netissä olevat sosiaaliset yhteisöt vieroittavat elävästä elämästä, mutta siellähän voi ainakin harjoittaa sitä meille niin vierasta smalltalkia jos ei muuta. Heti kun alavireisyytesi/masennuksesi hellittää ja kykenet niin vedä monot jalkaan, nouse ylös ja lähde vaikka naapurin koiran kanssa ulkoilemaan ja toteuttamaan ja/tai käytännössä harjoittelemaan virtuaaliyhteisöissä opittuja keskustelutaitoja. Toivoisin kaikille itsensä yksinäiseksi tuntevien elämään roimasti urheiluhenkeä sekä uteliaisuutta kaikkeen eläämään liittyvää kohtaan.- rokoteuhri
yöllinen hampaiden ruoskuminen ja epilepsiakohtaukset, lisäksi influnessarokotteesta tuli kuumetta ym.
- näin vain
Joo nyt on taas menossa tällainen perisuomalainen paatoksellinen synkistely ja elämäntuskan vääntäminen.
Sen verran pitää ihmisen ottaa ryhtiä ja huolehtia itsestä, että ei suostu ajattelemaan noin hullusti. Jos noin paljon masentaa ja vituttaa, pitää ryhdistäytyä ja alkaa tekemään uusia asioita. Mitä asioita? Ihan mitä tahansa mitä et ole aiemmin tehnyt ja tavata ihan uusia ihmisiä ja kieltäytyä tuommoisest itsesäälistä ja itse petoksesta.- akateminen ent kauno
Olen liikenneonnettomuuden uhri. Kipuja, toimintarajoitteita. Vaikea suku, ex.
Paljon velvotteita.
Siis pakkososiaalisuutta hoitaa asioita.
Olen sosiaalinen mutta velvoitteet vievät voimavarani.
Olin päivänpaiste nuorena nyt taakkojen alla raahustava entinen katseiden kääntäjä.
Näinkin voi mennä.
No, tämä on mun paikka maailmassa. - voi minua
Asennetaan suhun nyt aluksi vaikka reuma,
rullatuoli ja joku sukupuolitauti..Ja laitetaan samalla neliraaja halvaus.
Sen jälkeen tuun kertoo ,et ota itteäs niskasta kiinni..Ai niin et sää enää voi
ku oli se halvaus. Pidän kohtalaisena ihmeenä, et kävelen..Et moni
täällä kävelee vielä. Selviä ekana jostain parista isosta pahasta ja tuu sitten sanomaan ryhdistäytymisestä.. Käykö? =)
Ei se mee niiku elokuvissa vähän punttia 3,5 minuutin musan ajan
ja sit onkin valmis kehään..Jos 10 vuotta on sairastunut,
niin 10 vuotta voit laske, että menee parantumiseen..
Jos kokonaiseksi tulee koskaan.
On silti ilo huomata, että täällä on voimakkaita ihmisiä kirjoittelemassa..
Joissa on voimaa ja periksiantamattomuutta ja vielä niin harvinaista
myötätuntoa toista ihmistä kohtaan
- sxazzy
samoja tunteita. älä masennu. elämä on. kuten mainoksessa joskus sanottiin. nuku rauhassa ja sitten otat rennosti ja sitten vasta mietit muita asioita )
TÄMÄ ON KUIN OMASTA ELÄMÄSTÄNI TARINA. EN JAKSA ENÄÄ HAKATA PÄÄTÄNI SEINÄÄN, OLEN YKSIN SAKISSA. KUKAAN EI KUULE EI NÄE VAIKKA KUINKA YRITTÄISIN SAADA ÄÄNTÄNI KUULUVILLE. JOTEN OLEN LOPETTANUT KOMMUNIKOINNIN, MITÄ HYÖTYÄ. JOKU SAATTAA KYSYÄ , MITÄ SINULLE KUULUU JA KUN OLEN SUU AUKI VASTAAMASSA HÄN ALKAAKIN SELITTÄMÄÄN OMAA TARINAANSA. MINULLA EI MITÄÄN VÄLIÄ.
SILLOIN ON YSTÄVIÄ KUN TARVITSEVAT APUA MUTTA KUN MINÄ HALUAISIN SEURAA, EI HEILLE SOVIKAAN.
TUNNEN ITSENI PELLEKSI TÄSSÄ ELÄMÄSSÄ. JOKAINEN RIEPOTTAA MIELENSÄ MUKAAN JOS ENÄÄ ANTAISIN SEN TAPAHTUA. OLEN PÄÄTTÄNYT ETTEI YLITSENI ENÄÄ KÄVELLÄ, JOTEN OLEN YKSIN. AIVAN YKSIN!- sdkldsfk
Edelliselle sanoisin että olet lähtökuopissa ylösnousuun.Sanot että olet päättänyt ettei ylitsesi enää kävellä.Hyvä!Olet yhtä arvokas ihminen kuin kuka muu tahansa.Samalla lähtöviivalla .Olemme erilaisia luonteeltamme.Olemme ainutkertaisia.Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet.Jos koet tarvitsevasi itsetuntemuskirjallisuutta,niitä löytyy kirjastosta ja kirjakaupoista.Karta sellaista seuraa missä saat alaspainamista.Hakeudu seuraan,missä saat rohkaisua.Ponnahda lähtökuopista kohti uusia "maisemia"!
- Yksin vai kaksin
Jotkut vaan ovat erakkoluonteisia ja toiset ulospäin suuntautuvia. Ajatellaanpa nyt näitä erakoita jotka asuvat yksin kaukana muusta asutuksesta ja jopa nauttivat omasta yksinäisestä ajastaan kaukana palveluista. He yleensä ovat puuhakkaita ihmisiä. Toiset taas ovat erakoita ihmisten keskellä.
Mutta jos haluat vain nukkua se on merkki masennuksesta. Hae apua ja hakeudu ihmisten kanssa kosketuksiin, paikkoihin ja tilanteisiin jossa väkisinkin tulee toisten kanssa juttelua tai hae joku ystävä ystäväpalvelusta, sellaisia on ainakin seurakunnissa. - Rakkauden arvoinen
Lähden henkiselle tielle, ryhdy harjoittamaan joogaa ja meditaatiota. Anna sydämesi hiljalleen avautua näiden menetelmien avulla. Ala lukea henkistä kirjallisuutta ja tavata henkisiä ihmisiä, näin voit uudelleen avautua ja löytää ilon elämääsi. Kansalaisopistoissa on joogakursseja ja joogakouluja ja -järjestöjä löydät. Näin ilo, ystävyys ja rakkaus voivat palata elämääsi.
- tykös
Minusta on aina sanottu että olen ns. sosiaalinen ihminen ja kova juttelemaan, mutta voin sanoa ettei se niin mene, en ole ollenkaan niin sosiaalinen kun sanotaan. Vietän suurimman osan aikaani ihan yksikseni ja käyn noissa niinkutusutuissa pakollisissa tilaisuuksissa joita tulee eteeni, hoitelen omia asioitani ja ulkoilen, yleensäkin puuhastelen yksin. Juttelen kyllä ihmisten kanssa kun joudun noihin tilanteisiin, mutta kukaan ei edes huomaa etten sano mitään, laitan vaan sanoja peräkkäin, hymyilen ja katson silmiin kuin olisi kiinnostunut juuri hänestä. Kukaan ei tiedä elämästäni mitään ja silti minua pidetään sosiaallisena mukavana ihmisenä. Niin ettei ne ihmiset jotka siellä kaupan kassallakin mukavasti jutuselevat välttämättä olekaan niin sosiaalisia kuin luullaan. ei muuta kuin opettele ne fraasit ja mene mukaan.
- särjettykristalli
Minäkin olen kadottanut sosiaalisuuteni.Mutta tiedän minne se katosi.Elin liitossa jossa mieheni pilkkasi minua,piinasi,valvotti,ahdisti seksuaalisesti ei antanut nukkua,vaati minua olemaan hänen vahdattavanaan vaikka en halunnut.jne.jne.Ja nyt kun olen eronnut alkoivat nousta kaikki traumat pintaan vaikkakin olen käynyt terapiassa silti säikyn ihmisiä ja pelkään että mitä he näkevät minusta.itsetuntoni on nollilla,ja olen yhtä särkynyt ja herkkä hauras kuin kristallilasi.Kaltaisiamme on paljon.Uskallan rohkaista sinua että vitamiinit eivät ainakaan huononna tilannetta.D-vitamiinia paljon ja terveellistä ruokaa,keho puhdistuu sitä kautta ja uusi voima virtaa.Voimia sinulle,kaikkeen ja kaikessa!
- Aamu 40.v.
Kirjoituksistasi päätellen olet sydämmellinen ihminen se vaan ei löydä oikeanlaista kohdetta.
Tiedoksesi meitä on muitakin lähes samassa tilanteessa, et todellakaan ole yksin.
Jos sinulla on rohkeutta toivoisin sinun keskustelevan ammattiauttajan kanssa,
selventääksesi pikkuisenkin tilannettasi valoisampaan suuntaan.
Tämän päivän maailma on niin pinnallista ettei aidot tunteet saa tulla esiin julkisesti.
Itsellänikin oli 4 hyvää ystävää, niinpä...luulin että, oli...jotka menetin jostain syystä tänä vuonna.
En tiedä miksi ystäväni eivät pidä yhteyttä, en osaa olla kiltti/minusta ei mitään hyötyä ja en iloinen.
Meidän monen sydämessä asuu suru, katkeruus ja kaltoin kohtelu elämässä enemmän tai vähemmän.
Mutta, kaikella on jokin merkitys emme sitä vaan heti tässä ja nyt tiedosta.
En ole uskovainen sen enempää kun normi kansakaan.
Yksi asia minkä sinun toivoisin tekevän, käy esim."joulun aikaan"kirkossa 2 kertaa.
Se jotenkin ihmeellisellä tavalla avaa sielua näkemään asioita eritavalla.
Voimia ja toivon elämääsi sen yhdenkin ymmärtäväisen avoimen kaverin lähitulevaisuudessa.- yksin viihtyvä
viihdyn yksin ihan hyvin, ja ihmettelen kun heti ollaan tyrkyttämässä kaikenlaista, sanotaa hae joku harrastus?
Ihan kun pitäs jotain harrastaa koko ajan, vaikka ihan tavallinen elämä, lukeminen tv-n katselu, kävely, kirjasto ym. kiinnostaa.
En jaksa käydä tanssimassa, sillä en edes pidä siitsä. Miksi ollaan heti huolissaan, jos joku haluaa elää yksin?
Eikö tälläiset tyrkyttäjät uskalla olla yksi ja kärsivät paniikkihäiriöstä esimerkiksi.
Ei aina tarvitse olla hälinää ympärillä, se vasta stressaakin. - rattikatti
Ystävät jokainen valitsee itse, sukuaan ei voi valita.
Jokaisella on myös oikeus ympäröidä itsensä sopivilla , energiaa tuovilla, ei sitä vievillä ihmisillä.
- ekovarma
Mietippä vielä sanoja: Sosiaalinen ja Epäsosiaalinen. Etköhän tule siihen tulokseen, että epäsosiaalisilla yksilöillä on enemmän kavereita. Sanoisin Sinulle, että olet kypsymässä Ihmisenä. Ei sitä tarvitse jatkuvasti rällätä ja olla vauhdissa.
Ps. Kapakanpultsareitahan sanotaan epäsosiaalisiksiyksilöiksi.jne...- tuuletuuli
Aivan,
aloittajalle kuten yllä.
Olet mieleltäsi terve ja tiedostava.
Mutta kun näitä tekstejä lukee, niin ihan kylmää, sairasta tekstiä!
Tsemppiä eteenpäin.
Mielummin allapäin ja perustellusti kun tätä maailmaa miettii, vaan kuin kuten noi kirjoittajat, jep. - ota rennosti
sitä ollaan niin,niin sosiaalisia, mutta annas olla kun selvinpäin, niin seinänvieriä mennään eikä edes katsota ketään.
Hävetään toista ihmistä vaikka pitäs hävetä itseään.Tuosta vielä, et jos on ujo niin pitäs oppia unohtamaan itsensä todella eikä jakaus suorana ja kaikkititävänä vastauksena kysymykseen, sitten jäädä yksin ihmettelemään, miksi ei kukaan oo mun kaa...
- vinkiksi jatkossa
sosiaalisuus tarkoita puheliaisuutta vaan koostuu mm. empatiasta ja sen sellaisesta...keskustelukaverin kuuntelemisesta ja parhaimmillaan jopa ymmärtämisestä.
Tämä on varmaan provo tai synkällä hetkellä kirjoitettu, kirjoittaja ei tunnu olevan yhteydessä itseensä--.
terv. vinojen hymyjen vastaanottaja päivittäin..arvaa miltä se tuntuu???- kokemuksesta kerron
ollessani, sain palautetta usein ystävällisyydestäni. Ihmettelin sitä itsekkin, koska en oikeasti ole mitenkään ystävällinen vaan aika negatiivinenkin. Mutta ulkonäkö voi pettää, siksi en aina luota jokaiseen vaan viihdyn yksin erinomaisesti välillä.
Jos on kova puhumaan se voikin olla ujoutta, itsekkin peitän ujouden jatkuvalla höpöttämisellä välillä.
Kyllä sosiaalisuus on ihan muuta kuin jatkuvaa kova äänistä huomionkipeyttä. - Voi minua
Ei provo..Kirjoitettu kaksi vuotta sitten.Mutta todella sairaan ihmisen kirjoittama.
Ei minusta vieläkään sosiaalista tullut,päinvastoin pahemmaksi on mennyt..
Mutta lääkkeet sain ja pystyn taas kävelemään..Jopa juoksemaan..
Ja nukkumaan.Tässä nyt otetaan ensiaskelia harjoitellaan uudestaan
syömiset ja sellaiset.
Ennen kuin kukaan kysyy, mikä oli. Niin ainakin kilpirauahsen vajaatoiminta.
Suunta on vähän enempi ylöspäin, ainakin ympärillä on niitä jotka välittää
ja niistä joista välitin, mutta jotka eivät välittäneet olen päästänyt menemään.
Tässä käyty haudoilla ja koitettu hyväksyä kuolemia niitä tuli heti lisää sen jälkeen kun tuon kirjoitin, koitan taas tuntea jotain..surua tai iloa..mutta jotain.
- Hakattu poika
Olen itse ollut vastaavassa tilnateessa ja mielentilassa.
Poispääsyn siitä tein monessa vaiheessa.
Ensin hankin positiivisen ajattelun kirjoja ja luin niitä. Ystäväni neuvoi minua lukemaan niitä.
Sitten vähitellen opettelin hymyilemään oikeasti, ei pelkällä suulla.
Seuraavaksi pakotin itseni tervehtimään päivittäin näkemiäni ihmisisä.
Sen jälkeen opettelin sanomaan muutaman ystävällisen sanan asioidessani kaupassa tai baarissa tms.
Nyt pystyn jo pysähtymään ja keskustelemaan ihmisten kanssa iloisesti.
Miksi sitten minusta tuli erakko. En ole varma, mutta luulen sen johtuneen lapsuuteni kokemuksista.
Jos tein jotain väärin, sain piiskaa tai remmiä.
Jos jostain asiasta kotonani annoin väärän arvion ja vastuksen, minut lytättiin tyhmänä.
Puhua en saanut muuten kun vanhempieni anataman luvan jälkeen. Lasten piti olla hiljaa ja kuunnella.
Eräs kulminaatiopiste oli, kun kotipihalla leikkiessä sanoin kai jotain sopimatonta muille lapsille. Isä haki minut pois joukosta ja antoi perin juurin selkään. Se vaikutti niin, etteivät ketkään niistä lapsistakaan enää uskaltaneet tulla meille. Jäin yksin loppu lapsuudekseni.
En tiedä mikä sinun tarinasi on, mutta ehkä sinuakin on joskus kaltoin kohdeltu. Toipuminen niistä vie pitkän ajan, mutta se kannattaa.- voi minua
Jättää tuokin jälkensä.
- Takarivin Taavo
Mielenkintoinen aloitus.
Täytyy myöntää että koen jonkinlaista epäsosialisuutta suomalaisia kohtaan - koska olen asunut ulkomailla 4ssa maassa yht. yli 10 vuoden ajan.
Ulkomailla ihminen joutuu kohtaamaan paljon uusia ihmisiä ja tapoja toimia - ihan vain että pääsi mukaan maan arkeen.
Siis 10 vuotta on mennyt tavallaan poissa suomalaisten tavassa kommunikoidan ja tehdä asioita. Samalla
nähnyt että millaisista asioita toiset saavat elämällee sisältöä ja tavoitteita.
Olen huomannut että Suomessa on aika ajanut ohi " kylän hengen " ja sellaiseen 30 40 50 luvun ajatteluun - mistä koko elämämme koostui vielä - kaksi sukupolvea a 25vuotta sitten.
Monissa kansoissa on erovaisuuksia kohdata arjessa " tuntemattomia "... ja tässä asiassa Suomessa mennään aivan yksilöiden tasolla... eikä mitään yhteistä tapaa ole kohdata " vierasta ja tuntematonta "... mitä monissa muissa väestömäärältään suuremmissa maissa on... ( perhekeskeisiet perustuvat arvot )
Systeemimme on rakennettu arvoille... jotka eivät enään ole täysin samoja kuin 50 vuotta sitten.
Isoisämme olivat sodissa ja siellä ehkä opittiin pitämään puolia... mutta että mitä siitä olemme saaneet nykyiseen arkeen... onkin kovin henkilökohtainen juttu.
Suomalaisten sosiaalisuudesta puuttu pääsääntöisesti kohdata jotakin uutta... ja siten kaikki valittajat valittaa ettei kanssaihmiset pysty yllättämään heitä enään kuin pelottavien pettymysten avulla...
Onko tapamme toimia niin yksilöllisiä että ajaudumme kaikki enemmin taikka myöhemmin kohtaamaan tämän saman - vai onko meillä ihmisiä / koulutusta / sosiaalisia taitoja edetä arjessa niin ettei kenenkään tarvitse elää eilistä yhä uudelleen ja uudellee...
Ei ihminen voi olla kokenut vielä kaikkea 40 - 50 vuotiaana vaan vasta silloin elämä alkaa.
Suomalaisten sosiaalisuus on jokus pöyristyttävää... mutta tällä alalla olemme vielä aivan alussa... sanoo pisa yms tutkimukset sitten mitä tahansa.
Ennen TVn tuloa meillä ei juuri ollut kontakteja muuhun ( kulttuureihin ) maailmaan... ja jo kertoo että missä tässä maassa mennään.- OM.
Anna palaa vaikka kirjoitellen!
Niin minäkin teen koska se on sitä ominta minulle.
Kirjoitan muut pyörryksiin joskus ;) Teen löytöjäkin ;)
- oikeasti epäsosiaali
Et ilmeisesti edes tiedä mitä sana epäsosiaalinen tarkoittaa. Epäsosiaalisella ei todellakaan ole kirjoittaa tuollaista tarinaa kavereista, baarikäynneistä, seksikokemuksistaan eikä elämästään, koska epäsosiaalisella ei sellaista ole koskaan ollutkaan!
- xzcvsd
Epäsosiaalinen ei ole sama asia kuin syrjäytynyt.
- On vaikea löytää
Varsinkin, jos ikää vahän enempi. Ja jos on esim. vielä työtön tai eläkkeellä, eikä ole sosiaalisia harrastuksia.( Vaikka harvoinpa työ tai harrastuskavereista mitään tosiystäviä tulee ), mutta ilmeisesti AP kaipaili vain yleistä sosiaalista kanssakäymistä ihmisien kanssa, niin ei muuta kuin rohkeasti juttelemaan. Aiheitahan on loputtomasti esim. aloittaa jollain tuoreella aiheella kuten päivälehtien uutisotsikoilla, tai vaikkapa niinkin omaperäisellä aiheella kuin sää :)siitä se sitten lähtee, riippuen tietysti tilanteesta ( yökerhossa sää ei ehkä ole se paras jäänmurtaja keskustelun avaamisessa ). Ei sitä välttämättä tarvitse mitään henkilökohtaisia asiotaan levitellä, jos ei välttämättä sitä tahdo. Kyllä ihminen on sosiaalinen olento suomessakin, omasta mielestäni on vain hyvä että suomi-kulttuuriin ei kuulu tämmöinen jenkkityylinen yltiö-ystävällinen ihmisten "nuoleskelu"... Mutta loppujen lopuksi ihmiset ajattelevat asioista suomessa ja myös muualla maailmassa ylättävänkin samalla tavalla. (Toki kusipäitäkin löytyy yllinkyllin..) Kun rupesin omakohtaisia kokemuksia miettimään, niin luultavasti kaksi tilannetta, joissa eniten on tutustunut vieraisiin ihmisiin aikuis-ikäisenä nousee ylitse muiden, (mä tiedän että nyt tulee kukkahattutädeitä peukkua alas :) ) Baarikaljoitellessa ja tupakkapaikoilla. Mutta niin se vaan on.. Alkoholi luonnollisesti alentaa kynnystä aloittaa keskustelu ( kaikille ihmisille se ei tosin sovi, eikä pitäisi lähteä suruunsa tai vihaansa baariin ryyppäämään, varsinkin jos on lyhytproppuisempaa sorttia ). Röökinpolttotilanteissa keskustelut taas saattavat alkaa niinkin helposti kun joku kysyy "sori, olisikos sulla tarjota tulta?" tai "Kyllä on perseestä nää uudet tuppakkalait,vai mitä?" . Ei siihen kummoisia pään avauksia yleensä tarvita kun jo keskustelua syntyy.. Myös matkustellessa tutustuu aina uusiin tuttavuuksiin. Tiivistettynä, ihmiset saattavat näyttää hyvinkin erilaisilta, mutta pohjimmiltaan suurin osa omaa suurinpiirtein samat arvot ja haluavat jakaa omia näkemyksiään asioista toisten ihmisten kanssa, jos joku kysyy. Huomaahan sen nyt jo tällaisilla keskustelufoorumeilla.. Se on se jään rikkominen, ne pari ensimmäistä sanaa.
- 5.n tähden Hotelli.
Olen ollut ikäni sosiaallinen luonne,mutta olen saannut kokoajan paskaa silmilleni,joten on ilmeisesti haettava kaverinsa muualta,koska palkkiot eivät silloin ainakaan madallu.Epäsosiaallisuutta maassamme kunnioitetaan selvästi eniten,
- Suomalaisten Suomi
Niin olemme sosiaallisesti lammaslaumana ajettavissa haluttaessa helpoiten sudensuuhun missä tai koska vain keidenkin riistäjiemme taholta.Kansa ajaa kyllä autoillaan ja on tyytyväinen.Rattijuoppo voi uusia esteettä korttinsa aina hautaannasti.Tämä riittää huulesta vedettävälle kansallemme.Sotienaikana voi saada kovat tuomiot epäisänmaallisuudesta.Silloin voittajavaltiomme määräsi vihollisensa poistettavaksi maastamme rauhannehdoissa.Nyt olemme laahanneet väestöä veronmaksajiemme varoilla maahamme lämpimistä maista joiden eteen Turussakin marssitaan lumituiskussa mielennosoituksellisesti heitä vastaan jotka eivät hyväksy kyseistä toimintaa?Meillä riittää kyllä keskuudessammekin eriarvoa,ilman valtion tukemia työttömiä kyseiseen työöllistettynä.Menkää kulkueinenne katsomaan kuinka kroonikot voivat laitoksissaan mielenterveys sektorilla ja miten tekin voitte kun ikäännytte vanhainkodeissa? jos tuntuu niellyttävältä niin jääkää nyt jokyseisiin paikkoihin lopuksi ikäänne suojatteneinenne.Sillä kai suojateillanne on ollut vielläkin karmeampaa tänne lähtiessään,jotta tuskin kannattaa heitä ajaa tullessaan ensin autokaupan kautta yrityssostoksille ja vallata niin tukkuliikkeet kuin vähittäismyymälätkin.Menkää vain kansamme tähän hullunkelkkaan ja itkekää myöhemmin mihin kaikki johtaa.Kun sota loppui kaduilla tanssittiin. Onko meidän nyt sitten niin vaikeaa asua keskenämme rauhassa omilla leveyspiireillämme.On kuin meitä talutettaisiin röyhkeästi korvista kiinni pitäen takaisin pimentoon.Olemme saanneet rakennettua naamme uudelleen jaloilleen jarakennusteollisuus saneeraa vanhoja rakennuksia jo uudelleen?Kenelle meidän piti rakentaa ja keille rakensimme?Turhaa on puhua.Olemme paremmassa asemassa vieraissa valtioissa maahanmuuttajina kuin synnyinmaassamme tässä ilmapiirissä.Kuinka voi löytyä viellä 2000 luvulla tällaista sivistyskanssaa ja korkean elintasonmaata velkoineen?Olisi aika hkea jotain lääkettä itselle ja oloihimme jotta ylvästelymme asioistamme saisi jotain katetta.
- elämää nähnyt
Olet todella joutunut tilanteeseen,jossa elämä on synkkää.Olen ollut itse samassa tilanteessa ja löytänyt ulos pääsyn juttelemalla ihmisten kanssa sekä kirjoittamalla asioita paperille,sanat ovat tulleeet paperille niin kuin ne ovat mielessä liikkuneet ja niillä ei ole ollut järjestystä.Mutta parasta siinä on ollut se ,että se on auttanut elämässä eteen päin ja kun hyvät ystävät on lukeneet tekstejä he ovat todenneet osaisipa itse ilmaista itsensä yhtä hyvin.Joten avoimmuutta ,niin elämä lähtee etenemään ja saa uutta sisältöä.
- mnavna
Sanokaas mistä voisi saada apua epäsosiaalisuuteen?
Tulen ihmisten kanssa toimeen sosiaalisesti jos tunnen heidät ja tiedän heistä jotain, mutta sulkeudun täysin ryhmässä jos siinä on jokin ketä en tunne. En jotenkin vaan osaa mennä mukaan siihen keskusteluun.
Esim. kaikkia juhlia yms tilaisuuksia vältän jossa on ihmisiä joita en tunne.
En tiedä mistä tämä johtuu, kun en erityisemmin pelkää esiintymistäkään. Puhun kyllä kun on asiaa, mutta muuten minusta ei saa oikein mitään irti vieraiden seurassa.
Mistä tähän siis voisi hakea apua? Yksilö- tai ryhmäterapiasta, kursseilta, kirjoista?
Viihdyn kyllä yksikseni, mutta alkaa menemään hermot kun näyttää idiootilta tuttujen silmissä kun en tule toimeen tuntemattomien ihmisten kanssa ryhmissä. Puhumattakaan mitä käy kun/jos joskus saan tyttöystävän ja pitäisi hänen ystäviään tai perhettä tavata.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033101Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891170
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181086- 721022