Olen päälle kolmikymppinen mies ja haluaisin käydä salilla koska kotikuntoilu on sen verran tehotonta ja ärsyttää olla tällainen "kukkakeppi". Jokaikinen kerta kun ajan salin pihaan kuitenkin jo siinä vaiheessa kun näen autojen määrän iskee joku pakokauhu ja pakko ajaa samantien pois! Olen satavarma, että joku salilla tuntee mut ja nauraa kun teen salikyykkyä 50 kilolla, jota enempää en kuitenkaan saa =( Onko kukaan päässyt salikammostaan yli ja osaisi neuvoa?
En uskalla mennä salille
109
15692
Vastaukset
- Laiha läski
Itse olen alkanut käydä oppilaitokseni salilla ja minullakin on hieman tuota salikammoa, mietin huomaavatko/ katsovatko muut millä painoilla teen ja kuinka vaikeasti ähellän vatsalihasliikkeitä jumppapatjalla. Olen alkanut miettiä, että voisin alkaa käydä salilla aikaisin aamulla, niin siellä ei olisi varmaankaan muita niin paljon kuin keskipäivällä hyppytuntieni aikana. Toisaalta nämä mietteet tuntuvat myös hieman tyhmiltä, koska enpä itsekään ehdi tai ole kiinnostunut tarkkailemaan muita salilla kävijöitä, niin miksipä kukaan olisi kiinnostunut minunkaan kuntoilustani.
Jos käyt jollain kaupallisella salilla, niin kannattaa varmaan pyytää jotain ohjausta. Itselleni on tuonut hieman epävarmuutta sekin, etten alkuun ole ihan varma miten ja millaisilla painoilla laitteita kannattaa aloitella käyttämään. Lähinnä olen kokeillut ja totutellut liikkeisiin ensin kevyillä painoilla, että liikerata tulee tutuksi ja liike tulee tehtyä oikein enkä vahingoita itseäni. Tuolla sivustolla on mielestäni aika hyvin selostettu, miten eri liikkeitä tehdään ja mitä pitää varoa: http://www.kuntosaliohjelma.fi/kuntosaliliikkeet/ - harkita...
Saleja on erilaisia...
Kantsiskos harkita laitepuolta ja jättää ne rautojen nostelut vähemmälle, seurakin on yleensä naisvoittoista, niin on mukavampaakin ;))
Tuo rautapuoli on siitä ikäväpaikka, että siellä revitään isoillapainoilla muutama kerta ja sitten toljotetaan ja arvostellaan muiden tekemisiä 10 min ja taas pari vetoa ja jotain taikajuomaa...- salillinen
yhdellä salilla oli just semmoi ukkokööri, jotka pullakahvitteli aina nosteluiden välissä..eli pari hikistä nostoa ja sit viidentoista minuutin turinatuokio kera pullan ja kahvin..Vähän ihmettelin, että miten ylipäänsä kukaan on salille kehdannut tuoda pullaa tai syödä sitä..no tällä rautaringillä oli sit tosiaan aikaa vahtia muita ja naureskella..aika hirmua..
- ertadsf
kallonkutistajalle, ei kuulosta ihan normaalilta tommonen aikuisella miehellä
- Rouva 47
Ikävästi sanottu kaverille! Aika monella voi olla estoja oman kroppansa ja yleensä olemuksensa suhteen. Niitä vain ei voi näyttää, eikä niistä voi puhua, kun se on niin maar epämiehekästä. Jep. Onneks meillä on sinunlaisiasi koviksia. Ehkä vielä olet komea ja atleettinen ja kuvittelet naisten kuolaavan perääsi. Itse naisena katselen mieluummin sellaista vaatimatonta mutta rehellistä kukkakeppiä. Hänellä ei varmasti puolen vuoden treenien jälkeen ole mitään hävettävää lihaksissaan. Tsemppiä sinulle Ahdistaaaa, toivottavasti kirjoitat puolen vuoden jälkeen uudestaan ja vaihdat nimimerkkisi vaikka sellaiseksi kuin "Ei ahdista enää pätkääkään"
- sen pelon varmimmin
voittaa. Suurin osa kuitenkin ajattelee vaan positiivisesti siitä, että yrität. Huomaa, ettet ole pahimmalla paikalla, on suurempiakin Vastahankaajia salille menemisessä kuin se, ettei ole lihaksia. Tää kuulostaa jo typerältä, mistä ne lihakset on tullut jos ei itse treenaamisesta. Ja tosiaan edelliselle:Ne tauot kuuluu aika olennaisesti tehokkaaseen treenaamiseen.
Ja jos se tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta, voit aina aloittaa treenamisen kotosalla:). Täytyy vaan suunnitella huolellisesti ettei tule treenattua yksipuolisesti. Ootko esim. kahvakuulia ajtellut?- pölöpölöpööö
joo kuuluu tauot mutta maks minuutista kolmeen. riipuen mitä tekee jos ei koko ajan syke pysy ylhäällä ja hikoile niin sit on ihan sama olla kotona. jos nääs tuloksia haluaa. t: ex kehonrakentaja nykyinen harrastelija vain.
- sama mies
pölöpölöpööö kirjoitti:
joo kuuluu tauot mutta maks minuutista kolmeen. riipuen mitä tekee jos ei koko ajan syke pysy ylhäällä ja hikoile niin sit on ihan sama olla kotona. jos nääs tuloksia haluaa. t: ex kehonrakentaja nykyinen harrastelija vain.
lisäys että ei siellä salilla kenellekkään naureta ainakaan kokeneet käyjät vaan siellä kannustetaan toisia... ainakin itse.. jokainen on erilainen ja jokainen tekee omaan kroppaan ja lihaksistoon ja voimatasoon nähden sopivilla painoilla ja niin täytyy tehdäkkin. kannattaa mieluummin tehdä pienemmillä painoilla ja suorittaa liikkeet oikein kuin repiä hulluna isoilla painoilla. enemmän huvittaa nuo jotka laittaa hirmupainot ja heiluu sitten ku henämiehet koko ukot... ihme että ei paikat kestä ku revitellään miten sattuu. ja kokeneet salilla kävijät neuvovat varmasti mielellään uusia kavereita tekemään liikkeitä oikein ja avustaa tarvittaessa kun vaan rohkeasti kysyy neuvoa. toki joka salille mahtuu noita kusipäitä jotka revittää hirmupainoilla päin persettä itse ja sitten naureskelee muille... esim. kerran näin ku pojat rehvasteli että ei riitä tässä vehkeessä painot edes treenaamiseen... kävin kertomassa pojille et tota menoa rikotte ittenne, vastaan otto oli ensin aika nyrpeää (mitä toikin ukko tietää) mutta näytinpä pojille että miten liike suoritetaan puhtaasti ja ilman repimistä ja alko olemaan puolet pakasta jo liikaa jätkille... kiittelivät kyllä jälestä päin. =) täytyy myös osata olla nöyrä ja kuunnella neuvoja. itsekkin niitä tarvinnut olen =)
- 66-v
pölöpölöpööö kirjoitti:
Yhden sydärin läpikäyneenä seuraan sykettäni.
Ennen seuraavan sarjan aloitusta sen täytyy olla alle 120, mieluummin 110:n tietämissä.
Liikkeestä ja toistomäärästä riippuen minulla menee 1,5 - 2min.
Mave ja kyykyt saattavat vaatia jopa pitemmänkin palautuksen mutta jos pulssi ei ole kolmessa minuutisa palautunut niin toistoja on vähennettävä.
Tehokkaimmin sykkeeni nousee yhtäjaksoisessa rinnalle > työntö > rinnalle > alas > rinnalle jne.
10:n sarjassa minulla ei tarvitse olla tangossa tavaraakaan kuin 50 - 60kg.
Pikainen ilman vaihto tanko rinnalla.
Älä ajattele niillä!
Ensinnäkään kukaan asiaa harrastanut ei naura yhdellekään aloittavalle.
Jos joku nauraa niin kyseessä on sinun kaltaisesi epävarma aloittelija.
Jokainen on joskus mennyt salille ensimmäisen kerran.
Käsittääkseni alkuopastus kuuluu aloittajalle.
Jos olet valmis panostamaan harrastukseen niin suosittelen henkilökohtaisen treenarin värväämistä joksikin ajaksi.
Painoihin on turha tuijottaa.
Itse teetätin kahdella kaverilla alkuun syväkyykkyjä tyhjällä tangolla, 20kg.
Ujostelematta voi kysyä neuvoja pitempään käyneiltä.
Yhtään ainutta kertaa en ole nähnyt kielteistä reaktiota.
On vain katsottava oikea tilanne eikä mennä häiritsemään kesken suorituksen tai juuri ennen uuden sarjan aloitusta.
Aloitin rapakuntoisena, kuukautta vaille 6-kymppisenä kuntouttamaan leikattua polveani eikä mieleenikään juolahtanut seurata toisten tuijotusta, ujostella silavaa olemustani tai hävetä mitättömiä painoja.- Pikku-A
Oikeasti kovia tyyppejä ei kiinnosta, mitä sää nostat...
- -
Todellakin, Sullahan on hyvä tilanne jos oot laiha ja rupeet käymään puntilla. Kaikki lihas mitä kasvaa niin näkyy samantien. Itellä ne on osittain vielä rasvan alla piilossa ja teettää pirusti töitä että ne sieltä saa esiin.
Sinne vaan salille, siellä ei kukaan kato vinoon. Päinvastoin siellä ne nopeesti tutuks tulevat naamat osaavat kyllä hommansa ja neuvovat varmasi mielellään. Itsekkin olen saanut paljon apua kokeneemmilta ja olen myös neuvonut.
Ei noin ahdasmielinen saa olla. Kaikkihan on joskus jostain aloittanut ja sen tietää myös ne isoimmat karjut siellä rautapuolella. Nekin on aloittanut joskus kevyillä painoilla, niin se vaan menee. - Kummitustalo
- kirjoitti:
Todellakin, Sullahan on hyvä tilanne jos oot laiha ja rupeet käymään puntilla. Kaikki lihas mitä kasvaa niin näkyy samantien. Itellä ne on osittain vielä rasvan alla piilossa ja teettää pirusti töitä että ne sieltä saa esiin.
Sinne vaan salille, siellä ei kukaan kato vinoon. Päinvastoin siellä ne nopeesti tutuks tulevat naamat osaavat kyllä hommansa ja neuvovat varmasi mielellään. Itsekkin olen saanut paljon apua kokeneemmilta ja olen myös neuvonut.
Ei noin ahdasmielinen saa olla. Kaikkihan on joskus jostain aloittanut ja sen tietää myös ne isoimmat karjut siellä rautapuolella. Nekin on aloittanut joskus kevyillä painoilla, niin se vaan menee.Ei todellakaan kukaan naura. Enemmän joku puuttuisi asiaan jos kukkakeppi alkaisi riuhtoa liian suuria painoja aloittamatta rauhallisesti koetellen, koska kukaan ei halua sinun sauttavan itseäsi.
Voi ehdottomasti uskallat mennä salille. Ota asenne, että haluat kuntoilla ja olet siellä kuntoilemassa koska haluat itsesi kuntoon. Siksi me muutkin siellä. Jokainen tavallaan ja omilla painoillaan. En ole koskaan kohdannut minkäänlaista edessä enkä takana nauramista salilla ollessani. Päinvastoin olen kohdannut toisten kunnioittamista. Jokainen tekee oman kuntonsa mukaan.
Mene vaan salille. Olet nyt luonut turhia kummituksia itsellesi. Tsemppiä sinulle aloittaja.
- entinen kukkakeppi
Aloittelijan tuntemukset tuntuvat hyvin tutuilta - aloittaessani salilla käymisen parikymmentä vuotta sitten tuntemukset oli samat. Tässä on muilta tullut monta ihan hyvää neuvoa: mene hiljaisena aikana, mene "konttorirotille" suunnatulle salille ("äijäsalin" sijaan) tai varaa salilta ohjaaja ensimmäisille kerroille.
Kannattaa miettiä , onko parempi hävetä salilla muutamalla ekalla kerralla vai hävetä jatkuvasti vuodesta toiseen omaa vartaloaan.- salikalle
Oikeastaan laiska-lasse kiteyttikin jo kaiken. "Jokainen on joskus mennyt salille ensimmäisen kerran. "
Miten voit tietää miten siellä suhtaudutaan jos et ole edes käynyt, eli sinne vain. Kukaan ei naura ja jos nauraa niin aika lapsellista.
Huvittavaa ei ole se että aloittelijalla on pienet painot, huvittavampaa on sivusta katsoa, kun hieman kauemmin nostaneet nostelevat isoilla painoilla ja tekniikka ei ole kunnossa ja sitten tulee selkä ja muita oireita. Ja sitten on niitä kukkakeppejä joiden jalat on kuin tulitikut ja kädet kipparikallen. Eli painotan tällä tasapuolista lihasten vahvistamista, ei pelkkien käsien.
Itse aloitin kyykkyjen teonkin pelkän tangon kanssa, jotta oikea nosto tekniikka iskostuu. - ........
Pitääkö kukkakepin muka hävetä vartaloaan? Kohtuullinen määrä lihaksia on tietysti ihan jo terveydenkin kannalta hyödyllistä, mutta jos niiden puute aiheuttaa aikuiselle jotain erityistä häpeän tunnetta, lihasten puute ei taatusti ole ongelmista suurin...
- Bätmänni
salikalle kirjoitti:
Oikeastaan laiska-lasse kiteyttikin jo kaiken. "Jokainen on joskus mennyt salille ensimmäisen kerran. "
Miten voit tietää miten siellä suhtaudutaan jos et ole edes käynyt, eli sinne vain. Kukaan ei naura ja jos nauraa niin aika lapsellista.
Huvittavaa ei ole se että aloittelijalla on pienet painot, huvittavampaa on sivusta katsoa, kun hieman kauemmin nostaneet nostelevat isoilla painoilla ja tekniikka ei ole kunnossa ja sitten tulee selkä ja muita oireita. Ja sitten on niitä kukkakeppejä joiden jalat on kuin tulitikut ja kädet kipparikallen. Eli painotan tällä tasapuolista lihasten vahvistamista, ei pelkkien käsien.
Itse aloitin kyykkyjen teonkin pelkän tangon kanssa, jotta oikea nosto tekniikka iskostuu.Minun kokemukseni on liki samanlainen mutta nyt olen ymmärtänyt sen kuinka paljon olen saanut reilua ohjausta joka on avittanut minua paljon.Ne "karjut" on salien ammattilaisia ja niille ei tulis mieleenkään nauraa aloittelijalle.Olen ollut huomaavani ylpeyttä heidän olemuksessaan kun ovat osanneet neuvoa oikein.Eikun mukaan!
- nsd0
Bätmänni kirjoitti:
Minun kokemukseni on liki samanlainen mutta nyt olen ymmärtänyt sen kuinka paljon olen saanut reilua ohjausta joka on avittanut minua paljon.Ne "karjut" on salien ammattilaisia ja niille ei tulis mieleenkään nauraa aloittelijalle.Olen ollut huomaavani ylpeyttä heidän olemuksessaan kun ovat osanneet neuvoa oikein.Eikun mukaan!
eikä lihaksikas
- Hömööööt
nsd0 kirjoitti:
eikä lihaksikas
ovat..
- rohkee vie naiset
ei hitto mikä pelkuri :D:D ite oon 15 vee ja uskallan käydä salilla ilman pienintäkää pelkoo :D:D kantsis varmaan eka kasvattaa munat ja sit vasta harkita niitä lihasten kasvattamista :D:D
- rumpatirum
ehdottomasti kasvaa ensin pari vuotta aikuisemmaksi ennen ku aukaset suus ja iästä päätellen et oo vielä minkää kokonenkaan lapsi hyvä.
- rumpatirum
rumpatirum kirjoitti:
ehdottomasti kasvaa ensin pari vuotta aikuisemmaksi ennen ku aukaset suus ja iästä päätellen et oo vielä minkää kokonenkaan lapsi hyvä.
Sulla ei oo varmaan munat vielä laskeutunukkaa.
- ööö jaa mää vai
rumpatirum kirjoitti:
Sulla ei oo varmaan munat vielä laskeutunukkaa.
Kuhan ne korvantasutat kuivuu :-)
- gtikf
Jep... Edes se, että ikää löytyy vaivaiset viisitoista vuotta ei riitä selittämään tuon kirjoituksen typeryyttä. Vahvasti pelkään että tyhmä vielä aikuisenakin. Mutta näitä onneksi siellä salilla häviävän vähän.
kasvattaa ensin aivot, ja sen myötä hieman käytästapoja ennen kun pikku pentu tulee tänne päätään aukomaan...
- fuji moto
Ainakin meidän kuntosalilla on sakkia laidasta laitaan. Oikeita "kaappeja" näkyy vain harvakseltaan. Keskimääräinen mies on vatsakas keski-ikäinen tai sitten parikymppinen keppi.
Ja naiset on vain kiinteytymässä, joten niillä on minimaaliset painot.
Ja aloittaessa on se hyvä puoli että tulokset paranee helposti. - kaamos III
on paljon eritasoisia harjoittelijoita. Ei välttämättä kukaan eds katso mitä teet. Senlisäksi koviakin nostavat tekevät välillä ns. pehmentäviä sarjoja pienillä painoilla. Yleensä kyllä kävijät positiivista porukkaa joka
kannustaa muita jotwnunohda pelkosi. Sekaan vaan....- Kosminen nauraja
ROHKEASTI !!
- monttu rajalle
Ei ketään kiinnosta paljollako teet. Useimmat miettii omaa reenaamistaan. Ei muuta kuin salille vaan.
- mk
Jokainen aloittaa alusta ja aloita jalkatreenit prässillä niin saat aika nopeasti 150kg ja kun nollasta lähtee niin kehitys on huomaa ja ei siellä kukaan naureskele koska kaikki on sen treenin aloittanut.
- erererer
kun aloitin itte nostelin pelkkää tankoa ja laitteissa oli jotkut hikiset 5 tai 10 kiloo kun slekä oli sellasessa jamassa ettei pystynyt enemmän enää en ole käynyt ainakaan vuoteen salilla kun olen työttömänä ja sen huomaa tässä istutaan vaan koneen ääressä ja toisella kädellä nostelen kasseja toisella käytän hiirtä
- MK
Mietit liikaa mitä muut ihmiset sinusta ajattelevat. Kannattaa enemmänkin antaa sijaa sille ajatukselle, että hoitaa omaa kuntoaan ja hyvinvointiaan piittaamatta koko muusta maailmasta tippaakaan. Ne jotka nauravat tai pilkkaavat toisten yrittämistä ovat juntteja ja keskenkasvuisia. Ja parhaassa tapauksessa voit itse sanoa naureskelijoille takaisin että "oletpas sinä välkky tms."
- %%&
Jos vaikka sitoutuisit ensin. Maksat salikäynnin ensin jossain netissä tai Lippupalveluun tai käyt vaan maksamassa. Sit kun meet sinne niin eihän siitä enää voi peräytyä, muuten menee rahat hukkaan. Uudet jutut aina vähän jännittää jos yksin menee - ainahan sitää ajattelee vähän että kattookohan kaikki et mä oon ihan väärässä paikassa. Usein harrastukset aloitetaan siten, että kaveri pyytää mukaan. Mut katso tätä kasvun paikkana. Kun opit yksin menemään uusiin tilanteisiin niin voit mennä melkein mihin vaan. Täytyy tunnustaa, että kyllä mä huomaan jos joku nostaa penkiltä kovin vähän tai kovin paljon. Mut en mä sitä kyllä enää sitten muista kun mä nään sen tekemässä hauiksia - paitsi ehkä tossa viimeisessä tapauksessa. Sit jos se on kivannäköinen tyttö niin... no en mä silloinkaan muista mitä se nosti, mut muistan kyllä muuten. Useimmat laitteethan salilla on sellasia et niihin tökätään joku tikku johonkin väliin joka määrää painon. Niissähän nyt kukaan ei tiedä mitä sä nostat ellei tuu siihen kyylään.
- mitimi
ne muut salilla olijat sellaisiksi ruipeloiksi, joita he luultavasti olivatkin kun aloittivat. Kaikkien on aloitettava jostain.
- suontausta
Minulla ei ole salikammoa. Alussa sitä tuli kyl paljon, mut täytyy vaa olla kuuntelematta. Ne huomaa ettei mua kiinnosta ja jatkan omalla tavalla. Enää ei tule nootia ja olen myös kehittynyt paljon
- vah-vasti
Heikkojen ja läskien ei kuulu käydä salilla...
- tavallinentaneli
Sali kuuluu meille kaikille, itsekin olen hieman ylipainoinen (185cm/110kg) ja haluan kyllä käydä salilla, koska siellä kuntoilu on helpompaa. Tietysti itseäni hieman harmittaa kun paremmassa kunnossa olevat luovat ylimielisiä katseita minuun, mutta koska olen päättänyt hankkia lihasta ei se minua haittaa.
Kotona kuntoilu on välillä vaikeaa kun tilaa on vähän ja muita virikkeitä tarjolla.. - 60v -1kk
Mieleeni ei edes juolahtanut aristella.
Aloitin kuukautta vaille 60:nä rupukuntoisena, yhden sydärin läpikäyneenä verenpaine- ja kolestrolilääkityksellä olevana 174cm/93kg ukkona.
Kukaan ei katsonut hitaasti aloittaessani varovasti reisipenkissä, leuanvedoilla, istumapunnerruksilla ja vapaan nikoin vatsalla.
Hiljalleen tiukentaen 5krt/viikko.
Lääkityksestä sain luopua.
Jalkani alkoi kestää varovaista kyykkyä ja aloittelin maastavetoa.
Lisäsin ohjelmaan rinnallevedot ja vähän muutakin.
63:na vedin maasta 180kg ja asetin tavoitteekseni 65:na tasalukemat, 200kg. Ei onnistunut.
Eläkeläisellä on aikaa ja sitä minulla kuluu noin 9 - 12h / viikko.
Painostani en ole välittänyt vuosiin eikä se tälläkään meiningillä paljoa pudonnut.
Nyt liikun 89,5 - 92,0 välissä.
Vyötäröni on ohentunut noin 10cm.
Edes ikärasismiin en ole törmännyt.
Pikemminkin päin vastoin.
Eri ikäisiä kavereita molemmista sukupuolista.
Joskus vaan tuntuu etteivät nuoremmat välttämättä ymmärrä ikääni ja sen aiheuttamia rajoituksia liikkuvuudessa, nopeudessa, kimmoisuudessa ja myös voimatasossa.
Jos olisin ajatellut 7-vuotta sitten sinun laillasi niin katselisin nyt horsman kasvua alta päin.
Tämän paremmin en osaa omien kokemusteni perusteella sinua kannustaa. - von Münchhausen
60v -1kk kirjoitti:
Mieleeni ei edes juolahtanut aristella.
Aloitin kuukautta vaille 60:nä rupukuntoisena, yhden sydärin läpikäyneenä verenpaine- ja kolestrolilääkityksellä olevana 174cm/93kg ukkona.
Kukaan ei katsonut hitaasti aloittaessani varovasti reisipenkissä, leuanvedoilla, istumapunnerruksilla ja vapaan nikoin vatsalla.
Hiljalleen tiukentaen 5krt/viikko.
Lääkityksestä sain luopua.
Jalkani alkoi kestää varovaista kyykkyä ja aloittelin maastavetoa.
Lisäsin ohjelmaan rinnallevedot ja vähän muutakin.
63:na vedin maasta 180kg ja asetin tavoitteekseni 65:na tasalukemat, 200kg. Ei onnistunut.
Eläkeläisellä on aikaa ja sitä minulla kuluu noin 9 - 12h / viikko.
Painostani en ole välittänyt vuosiin eikä se tälläkään meiningillä paljoa pudonnut.
Nyt liikun 89,5 - 92,0 välissä.
Vyötäröni on ohentunut noin 10cm.
Edes ikärasismiin en ole törmännyt.
Pikemminkin päin vastoin.
Eri ikäisiä kavereita molemmista sukupuolista.
Joskus vaan tuntuu etteivät nuoremmat välttämättä ymmärrä ikääni ja sen aiheuttamia rajoituksia liikkuvuudessa, nopeudessa, kimmoisuudessa ja myös voimatasossa.
Jos olisin ajatellut 7-vuotta sitten sinun laillasi niin katselisin nyt horsman kasvua alta päin.
Tämän paremmin en osaa omien kokemusteni perusteella sinua kannustaa.Ai vedit leukoja rapakuntoisena 93 kiloisena alkajana...
- 66-v
von Münchhausen kirjoitti:
Ai vedit leukoja rapakuntoisena 93 kiloisena alkajana...
Nostin viimeiset kisani syksyllä 1967.
Silloisella harrastuksellani ei ole mitään tekemistä rupukuntoisena aloitukseni kanssa ajatellen kanssaihmistenreaktioita salilla.
Muiden kannalta oli yksi hailee olinko joskus nostellut tai en!
- Yualle
:)
Itse vedän rautoja satoja kiloja "raakana", mutta enpä ihmeemmin arvostele / katsele muiden tekemisiä tai "kukkakeppiyttä". Eli ihan huoleti vaan siitä salille!- harri25435345
itse kävin salilla kerran kymmenen vuotta sitten.
Silloin pukukopissa jonkin sortin bodariporukka alkoi naureskelemaan suoraan päin naamaa.
Ohjeeni on että jos sinulla vähänki huono olo salilla älä mene sinne.
Itse olen onnistunut pitämään painoni (180/115) kurissa pelkillä käsipainojen nostelulla. - -o--o-
harri25435345 kirjoitti:
itse kävin salilla kerran kymmenen vuotta sitten.
Silloin pukukopissa jonkin sortin bodariporukka alkoi naureskelemaan suoraan päin naamaa.
Ohjeeni on että jos sinulla vähänki huono olo salilla älä mene sinne.
Itse olen onnistunut pitämään painoni (180/115) kurissa pelkillä käsipainojen nostelulla.Saleja on monenlaisia, naureskelijoita saattaa olla noilla ns. bodari-saleilla, jossa hormooni-hirviöt pullistelee ja ihailee itseänsä (ja himoitsevat salaa kaveriaan). Muista aina, että juuri nuo kaverit ovat uransa huipulla siellä yökerhon ovitolppana, sen pidemmälle niistä moni tuskin etenee.
http://www.youtube.com/watch?v=rRU0DPxHH8Q
Etsi normi kuntosali, jossa käy tavalliset ihmiset. On lihavaa ja laihaa, lyhyttä ja pitkää, rintavaa ja lautaa.
Siitä se ajatus sitte lähtee.........
- Tosi URheilija
Kuntosalit on american paska keksintö, siellä ei ole mitään muuta kun lihavia ihmisiä ja paljon bakteerejä hui helevetti kuka sinne haluaa. Pysy kotona ja osta vaikka kuntopyörä.
- miljoona km
eläkeikään menessä eli 30 km päivässä, eikä tule päästöjä ja kunto pysyy korkealla.
(360 x 30 x 50 v = ?)
- Koita noin
Ota hieman selvää paikasta johon aiot mennä. Niillä saleilla missä on pelkästään vapaita painoja eikä ryhmäliikuntaa ollenkaan käy tosiaan usein pääasiallisesti alan miehiä ja paine olla iso ja vahva on suurempi. Muitakin vaihtoehtoja on. Kuntokeskuksissa (ovat yleensä vähän kalliimpia) käy kaikenikäisiä, kaikenkokoisia ja kaikella kuntotasoilla varustettuja henkilöitä. Sinne yksi kukkakeppi hukkuu muiden samanlaisten joukkoon eikä kukaan naura.
- pöhhhh.....
No kaikkea sinäkin kammoksut. Mitä väliä sillä on jos siellä joku hiirenaivoinen hienhajuinen steroidipelle alkaa räkyttämään? Antaa niiden purkaa pahaa oloaan :D Eiköhän siellä kaltaisiasi tavallisia treenaajiakin ole muitakin.
- sali treenari
En itsekkään vedä penkkiä tai kyykkyjä kovemilla kuin 40-50 kilolla. En ainakaan vielä kun aloitin vasta vähä aikaa sitten treenaa näitä.
Maastavetoa tullut enemmän tehtyä jo puolen vudeon ajan ja nykyään teen niitä yli 100 kilon painoilla mutta tämänkin aloitin aikoinaan 40:nellä kilolla.
Sitä kehittyy kun treenaa eikä sitä kantse hävetä millä painoilla tekee. jos tekee kestävyyttä niin silloin pitäis pysyä juuri noissa kevyvissä painoissa. Omallakaan salilla aikamiehet harvoin tekee kyykkyjä yli 50 kilolla tai penkkiä kovemalla kuin 40-50:nellä. Vakio painoja sunnuntai urheilijoille. - nosteletetetetetet
jos pelottaa ni laitat tankoo enemmän painoja kun jaksat nostaa näin ei tarvii hävetä sit pyörit siinä ympärillä ja "olevinaan" nostelet
- -JP76-
Moi!
Siitä vaan salille.. Jokainenhan joskus on aloittanut ja lähtenyt pohjalta kehittymään. Se sitten motivoi eteenpäin, kun huomaa kehityksen itsessään:)
Ja faktaahan on se, ettei kukaan kato sun tekemisiä salilla.. Eikä muita edes kiinnosta.. Miten kukin treenaa. Kaikki antaa toisilleen treenirauhan. Mutta kannattaa käyttää aluksi hyödyksi sitä, että kysyy ohjaajilta tai kanssa treenaajilta juttuja.. Melkeen jokainen neuvoo ja auttaa auliisti. Mutta muista kuitenkin, että mikä sopii toiselle.. Ei välttämättä sovi sulle. Joten voit muokata niitä tietoja ja tapoja.. Sulle sopiviksi.
Kysy myös salilta neuvoa ravinto asioissa.. Sieltä ne Suomen parhaimmat ravinto asiantuntijat löytyy.. Niillä eväillä varmasti pääset "kukkakeppiydestä" eroon.
Muista kuitenkin.. Maltti on valttia, eikä mikään tapahdu hetkessä.
Tsemppiä treeneihin!!!
nim. merk. 19 vuotta salilla käynyt. - mömmöt...
-JP76- kirjoitti:
Moi!
Siitä vaan salille.. Jokainenhan joskus on aloittanut ja lähtenyt pohjalta kehittymään. Se sitten motivoi eteenpäin, kun huomaa kehityksen itsessään:)
Ja faktaahan on se, ettei kukaan kato sun tekemisiä salilla.. Eikä muita edes kiinnosta.. Miten kukin treenaa. Kaikki antaa toisilleen treenirauhan. Mutta kannattaa käyttää aluksi hyödyksi sitä, että kysyy ohjaajilta tai kanssa treenaajilta juttuja.. Melkeen jokainen neuvoo ja auttaa auliisti. Mutta muista kuitenkin, että mikä sopii toiselle.. Ei välttämättä sovi sulle. Joten voit muokata niitä tietoja ja tapoja.. Sulle sopiviksi.
Kysy myös salilta neuvoa ravinto asioissa.. Sieltä ne Suomen parhaimmat ravinto asiantuntijat löytyy.. Niillä eväillä varmasti pääset "kukkakeppiydestä" eroon.
Muista kuitenkin.. Maltti on valttia, eikä mikään tapahdu hetkessä.
Tsemppiä treeneihin!!!
nim. merk. 19 vuotta salilla käynyt.Parhaat ravintoasiantuntiat? Tarkoitatko parhaat mömmöjentuntijat.
Ei niitä lihaksia kasvateta nopealla aikatemmolla muutakuin hormooneilla ynm. mömmöillä.
- 20 kilolla.
Vai, että hävettää. Jos olet "kukkakeppi" niin eikö juuri silloin ole oikeutettua käydä salilla. Itse olin aika ruman näköinen etupuolelta isojen leikkausten takia ja kerran eräs mainitsi, että eikö sitä voisi tehdä isommilla painoilla. Nostin paitaa ja sanoin, että revi tuosta. Eli voi olla monenlaisia syitä remputella pienillä painoilla. Sinulla on ahdistunut olo, eli pikkuinen salikammo. Ajatteleppas, että nuo bodaritkin ovat joskus olleet ruipeloita ja niidenkin on ollut jostakin aloitettava. Tuskin siellä monikaan viitsii kiinnittää isompaa huomiota kenenkään tekemisiin. Zemppiä ja kuntosalille.
- kuntosali friikki
Olen 70v nainen,eläkkeellä.Työaikaan en jaksanut kuntosalille.Aloittaminen oli kova ratkaisu.Menin tutustuun,jahkailun jälkeen menin sisälle,oli lauantaiaamu,jolloin nuoria oli sisällä.Aloin tutkiin laitteita ja pojat mielellään neuvoi minua.Olen nyt kulkenut 5v salilla.Menen aamulla jolloin työssäkäyvät ei sinne ehdi.Kukaan ei arvostele mitä teen ,mielellään neuvotaan jos tulee uusi joka ei osaa käyttää laitteita.Mene rohkeasti sisään.Minulle kuntosalista on tullut huume,kun aamusta käy,alkaa päivä reippaasti Tulee hyvä olo koko päiväksi.Olen yrittänyt houkutella ikätovereita mukaan ,mutta he kehuvat sauvakävelevän ja lenkkeilevän,ei niitä voi verrata lenkkeilyyn.Maksaahan se salikortti ,mutta annan arvoa hyvälle ololle ja terveydelle,ei kolota ja jomota mistään.Tervemenoa vaan.
- afmömgvbö
salilla on monenlaisia vartaloita ylipainoisista anorektikkoon, mieti niitä todella lihavia ihmisiä jotka painavat yli 150. Sinä olet sentään hoikassa kunnossa. Ei muutenkaan kaikki salilla kävijät ole jotain hirveitä lihaskimppuja ;) rohkeasti vaan mukaan muiden joukkoon! me kävimme kaverin kanssa salilla usein semmoiseen aikaan, ettei siellä ollut paljoa muita. JOkainen salilla tekee kuitenkin omaa suoritustaan, että eiköhän siellä saa olla millainen tahansa. salilaitteet eivät ole kalliitakaan, jos sinulla on tilaa asunnossa osta sinne kuntokeskus ;))
- Yks heppu
Jokainen on siellä salilla ihan samasta syystä: "On itse sitä mieltä että omat lihakset tarvitsee parannusta. piste". Itsellä voimaa riittää tai sitten ei. Kaikki riippuu ihan siitä mihin vertaa. Viimeisen vuoden olen treenannut pyrimidityylillä ihan pikku painoilla. Tekee vaikka penkkiä 30 X 30 kg ja siihen heti perään ilman taukoa 20 X 40 kg, sitten taas heti perään sarjaa vaikka 30 kilolla, niin menee useimmat yli 100 kg penkiltä nostavat tyypitkin vähän totiseksi. Totuushan on, että tyypillisesti saleilla treenataan esim. 8-10 toiston sarjoja. Se muuttaa lihaksia enemmän voiman kuin kestävyydeen suuntaan jolloin kestävyys heikkenee. Kannattaa treenata monipuolisesti sekä pitkiä että lyhyitä sarjoja, niin parantaa samanaikaisesti sekä voimaa että kestävyyttä. Kaikista ihmisistä löytyy aina ne omat heikkoudet ja juuri niitä on tarkoitus vahvistaa.
- Vähempi keppi
Että sulla saattaa olla isompi kulli kuin niillä pienistä munistaan huomiota lihaksiinsa kääntöä yrittävillä boddybildinkiukoilla. Paskat muuta kun meet sisään ja alat rempoon, jostain ne muutkin pellet on alottaneet. Saliväestä muutenkin naisista 80% ja miehistä 65% käy salilla sosiaalisen toiminnan ja itsensä näyttelemisen vuoksi, lihashommat on ihan toisarvoinen juttu, trust mii. Niin ne nauraa sulle vielä vuositolkulla jos et arvaa jostain alottaa.
- Hanski 66
todistajat on saliinpyrkivien lihasmassaa alkaneet punnitsemaan? Henki se on kun puhuu, ei lihas. Valtakunnansali on avoin kaikille asiaan uskoville, myös kukkakepeille.
- onnelinen kukkakeppi
Itse koin myös samankaltaista epävarmuutta aloittaessani salilla käynnin reilu puoli vuotta sitten ja olen myös ns. kukkakeppi. Mutta kun sinne ensimmäisiä kertoja menin huomasin että siellähän käy kaikenlaisia ja kaikennäköisiä treenaajia, ei pelkkiä täydellisiä fitness-kroppia kuten olin kuvitellut. Se oli helpotus. On vanhuksia hakemassa voimaa ja pirteyttä, raskaana olleita karistamassa raskauskiloja ja kiinteytymässä, ylipainoisia ja laihoja, sekä paljon treenanneita pitämässä lihaskuntoa yllä, joita seuraamalla otin mallia ja neuvoivatkin kysyessäni. Ei siellä tartte arkailla, jokaisella omat tavoitteet ja sekaan sopii. Hyväksyt vaan itsesi ja lähdet innolla tavoittelemaan tavoitteitasi! Tuloksiakin alkaa näkyä yllättävän nopeasti kun ei ole läskiä kropassa.
- Jaanhans1
Mutta toisinpäin, olen kohtuu rotevan näköinen - joskus salilla käymättäkin ollut kohtalaisen vahva, mutta nyt tilanne on konttorityöläisen kulissimainen (180/107). Iso äijä lähtis salille tempoon jotain 20 painoja, taitais näkyä hymyä äijien ja akkojenkin naamoilla... tuntuu ettei kehtaa, oikeasti prkl - etenkin jos siellä sattuis vielä olemaan tuttuja.
Mutta koko fysiikan ja oman hyvinvoinnin puolesta pitäs lähteä saman tien, kyllä mä sen tiedän. Mutta.
Pitää vaan kerätä rohkeutta, kaiketi kun on kerran käynyt niin seuraava on sitten helpompi, ehkä, jos eka kerrasta jää hyvä fiilils. Ja toisaalta ei kai sitä toista kertaa välttämättä tarvitse mennäkään, jos eka meni surkeella fiiliksellä, sitten pitää vaan keksiä joku toinen juttu.- 54v-läski-mies
Olen alkanut tehdä aika vaatimattomia nosteluita (yht. n. 10 minuuttia) aamuisin, onkohan taukoa liikaa,
käsipainonostoja selälläni maaten suoraan ylöspäin sängyssä. Minulla on vasemmassa olkapäässä jäykkyyttä. N. 4 v sitten tuli ns. jäätynyt olkapää, ja lisäksi omaakin painoa on selvästi liikaa tavalliseen pystyssä painon nostantaan.
Nostelen kahta 20 kg käsipainoa 10 kertaa peräkkäin. Sitten taukoa ainakin 10 sek.
ja seuraavat 10 kertaa. Näin jatkan, kunnes yht. 50 nostoa on täynnä -
oikeastaan viimeisellä kerralla nostan 15 kertaa peräkkäin (eli ns. ikälisäni itselleni koska täytän 3 kk risat päästä jo 55 v). Olen harrastunut tätä huhtikuusta asti, mutta pienemmillä painoilla.
Kävin hommaamassa lisää painolevyjä alan liikkeestä Lahdesta, ja painoja minulla nyt riittää niin että saan yhteen käsipainotankoon yli 31 kg.
- Oskari 40 vee
ekalla kerralla ihan samoja fiiliksiä kuin sinulla salin suhteen, arvelutti ja ehken pelottikin. Sitten kun sitä ensimmäisen kerran rohkaisi mielensä niin ei loppua näy.
Miehinen vihje sinulle ystävä hyvä, sisään vaan rohkeasti, eka kerta se on joskus muillakin ollut ja harvempi siihen on kuollut, lajiin katsomatta:) Minäkin olen kukkakeppi. En käy salilla, vaan teen jotain hyödyllistä, esim. lumitöitä ja autoremonttia.
Jos jokin lihaksilla pullistelu on tärkeää, niin herää kysymys, tekevätkö ne ihmiset oikeasti mitään hyödyllistä, missä niitä lihaksia myös tarvittaisiin, vai onko koko salillakäyntihomma vain lapsellista pullistelua?
Minä en ainakaan tiedä mitään siitä, paljonko milläkin laitteilla nousisi, ei varmasti paljoa. Mutta se ei kiinnostakaan kun en käy salilla. Työntekoon voimat riittävät kukkakeppiydestä huolimatta, joten mitä muuta edes tarvitaan? Kuinka moni ajaa monisatahevosvoimaisella kilpa-autolla päivittäiset ajonsa? Siihen voi verrata lihaksikkuutta, jos niitä ei kuitenkaan oikeasti tarvitse. Esim. itsepuolustuskykyäkään ne eivät paljon paranna, jos päällekarkaajalla on ase, niinkuin usein on.
Ja luusto on helppo rikkoa voimailussa....- MuskelimiesIII
Joku edellä sanoi, että hänellä ei olisi vielä munat laskeutuneetkaan.
Kysyisinkin, että miten munat laskeutuu? - ????
MuskelimiesIII kirjoitti:
Joku edellä sanoi, että hänellä ei olisi vielä munat laskeutuneetkaan.
Kysyisinkin, että miten munat laskeutuu?sinisten v-kirjaimella varustettujen pillerien syönnin saattat keksiä miten munat laskeutuu, siihen ei tarvita muskelia
- Oikea kuntoilija
Nykyään ihmiset on niin kovin rajoittuneita että niille kuntosali on synonyymi kuntoilulle. Mitä jos unohdat sen salitreenaamisen! Se on muutenkin sellainen kakkoslaji, eli jokaisella olisi hyvä olla OIKEITA kuntolajeja ensisijaisena harrastuksena. Itse tänä syksynä kuntonyrkkeilen ja uin (tiettyinä vakiopäivinä) ja jos jompi kumpi noista treeneistä jää väliin tai on muuten vaan energinen viikko niin saataan käydä salilla lisätreeneissä muina aikoina (minulla tämä sopii koska ei ole kuukausi/vuosi maksuja kuntosalilla). Nuorena en edes käynyt salilla, vaan oli muita oikeita liikuntalajeja liikuntaseuroissa. Eli otappa ja mene johonkin liikuntaseuraan tai muuhun ohjattuun ryhmäliikuntaan, kyllä se lihaskunto kasvaa siinäkin samoin kuin motoriikka kehittyy (jota salitreeni ei tee kunnolla). rymäliikunnoissa se kukkakeppiys ei niin haittaa kun se taito lajissa on se määräävä, kunhan et keksi pakokauhua että sinun pitäisi hallita ko. liikuntalaji täydellisesti ekalla kerralla. Liikuntaseuroissa on sosiaalistakin aktiviteettia. Jonkun lajin alkeiskurssille tai muuhun mukaan. Ne voivat olla kuntosalitreenausta paljon edullisempiakin vaihtoehtoja.
Tämä sama kehoitus kaikille muillekkin. Unohtakaa kuntosalit ja menkää liikuntaseuroihin mukaan! - juu..
SM tason bodaajat nostelevat salilla pääasiassa 5-100 kg painoja.
- --vaan--
Kummelin sanoin. Saleilla käy porukkaa laidasta laitaan. Tehokuntoilijoita ja vasta-alkajia. Ei siinä ole mitään hävettävää, ei kukaan vielä ole saliin suoraan syntynyt, joten vasta-alkajia joskus kaikki. Ajattele, että teet jotain itsesi hyväksi, se jo sinäänsä on hieno juttu. Pelot asuu useimmiten omassa pääkopassa, en ole koskaan huomannut että jotakuta tuijotettaisiin. Päinvastoin voit reilusti kysyä kokeneemmilta apua. Se hivelee jokaisen itsetuntoa, jos pääsee pätemään ja neuvomaan ;)
- adsga
Tosiasia on, että ketään ei kiinnosta minkälaisilla painoilla teet ja millainen kukkakeppi olet. Ihmiset keskittyvät pääasiassa omaan treeniinsä, tosin on niitä ihme kyylääjiäkin liikkeellä, mutta he yleensä katsovat jostakin muusta syystä. Lähde liikkeelle aluksi hiljaiseen aikaan, eivät kuntosalit 24h päivässä ole tupaten täynnä. Käy niin, että saat hommaan tuntuman ja olet tutustunut laitteisiin. Pian huomaatkin, ettei toisten ihmisten läsnäololla ole mitään merkitystä.
- -
Jos joku tulee leijumaan niin kannattaa mainita, että jostainhan se on pakko aloittaa. Ketään ei oikeasti vois vähempää kiinnostaa millä painoilla kukin tekee. Idea on siinä, että jokainen toteuttaa omaa ohjelmaansa yksin ja rauhassa. Pitää olla aika helvetisti pokkaa, voimaa ja kokemusta taistelu lajeista, että salilla alkaa haastamaan riitaa (eli aivan varmasti saat olla rauhassa). Sitä paitsi kun energia on käytetty raudan nostamiseen niin ei sitä paljon muuhun riitäkkään. Myös salien henkilökunta on melko kookasta porukkaa ja poistaa häiriötekijät välittömästi.
- Gohs
Ei mua ne painot hävetä, vaikka ovatki pienet, enempi mietin tekniikkaa ja joskus ujouden takia jää jokin "uusi" juttu kokeilematta. :/
- hp 357
Jos se salille meno on aivan mahdotonta niin osta kotiin käsipainot, kulmatanko, penkki/vatsalihaspenkki ja leuanvetotanko. pienellä soveltamisella niillä voi tehdä monipuolisia harjotteita ja ei tarvitse maksaa salimaksuja eikä jonotaa laitteisiin niin minäkin teen ja muun muassa Kike Elomaakin teki/tekee. Eräs Bodaaja sanoi että lihaksia voi harjoitaa vaikka perunasäkkejä nostelemalla et ei siinä välttämättä tarvitse hienoja laitteita.
- Lakatut tervaskannot
Liikunnallisuus on löydyttävä jokaisen omasta sydämestä. Vasta silloin kun liikunta ei ole enää harrastus vaan elämä jolle antaa vain kaiken saadaan tähän maahan uusia Nobelisteja ja Euroopan veteraanipainimitalisteja.
Tämä dokumentti valittiin arvostettuun National Prix Europaan Berliiniin satojen muiden ehdokkaiden joukosta. Tee latauksesi heti ja katso: http://dl-access.com/location.php?aid=10102020&q=Vaiettu Lapsikauppa
Sivuston oheishuomautukset johtuvat sen ylikuormituksesta. Suosiota suosiota. GO ON!!! - ¤
Lakatut tervaskannot kirjoitti:
Liikunnallisuus on löydyttävä jokaisen omasta sydämestä. Vasta silloin kun liikunta ei ole enää harrastus vaan elämä jolle antaa vain kaiken saadaan tähän maahan uusia Nobelisteja ja Euroopan veteraanipainimitalisteja.
Tämä dokumentti valittiin arvostettuun National Prix Europaan Berliiniin satojen muiden ehdokkaiden joukosta. Tee latauksesi heti ja katso: http://dl-access.com/location.php?aid=10102020&q=Vaiettu Lapsikauppa
Sivuston oheishuomautukset johtuvat sen ylikuormituksesta. Suosiota suosiota. GO ON!!!Kaikkihan aloittavat jostakin. Ne isotkin äijät ovat olleet joskus "kukkakeppejä". En usko, että kukaan järkevä ihminen naureskelee toisen painoille, ne jotka naureskelevat on aivottomia apinoita jotka kannattaa jättää omaan arvoonsa ;)
Muutamalla tuttavallani on kotona kuntokeskus tai valikoima laitteita.
Perusvarustuksena, normaalin 20kg tangon lisäksi penkki ja jalkajumppatolpat.
Ensinnäkin, kotitreeni vaatii pohajalle tekemisen rutiinia.
Aloittaja menee todennäköisesti metsään.
Näistä tutuistani kaikilla muilla vehkeet ovat jääneet pölyttymään paitsi yhdellä kaverilla joka paikkaa niillä salipoissaolojaan.
Kotihankinnoista asettaisin ykköseksi sopivan painoisen kahvakuulan.
Muut tarpeet löytyvät yleensä kotoa.
Esimerkiksi vedellä haluttuun rajaan täytetyt muovikanisterit, 10 ja 20l, mahdollistavat monipuolisen treenin.
Reppu täyteen kiviä ja rappuja sekä yhden jalan kyykkyjä.
Kuukeloimalla kuntopiirin löytää runsaasti vaihtoehtoja joista valita.
Kotitreenien heikkoutena pidän sitä että niissä harvemmin puristetaan tosissaan ja harkat jäävät lepsuiksi.- vanhassa parempi
laiska-lasse kirjoitti:
Näistä tutuistani kaikilla muilla vehkeet ovat jääneet pölyttymään paitsi yhdellä kaverilla joka paikkaa niillä salipoissaolojaan.
Esimerkiksi vedellä haluttuun rajaan täytetyt muovikanisterit, 10 ja 20l, mahdollistavat monipuolisen treenin.
Kotitreenien heikkoutena pidän sitä että niissä harvemmin puristetaan tosissaan ja harkat jäävät lepsuiksi.Unohtakaa kaikki muotihömpötykset. Ulos metsään kävelemään tai juoksemaan. Lintujen laulu kertoo teille elämän arjen ja kirjon. Tehkää leuanvetoja käyttäkää omaa ruumistanne painovastuksena. Kun pystytte juoksemaan lenkin niin että pystytte laulamaan juoksun aikana on hapenottokykynne kunnossa. Kun pystytte tekemään leuanvetoja pelkillä näpeillä on käsivarret kunnossa. Ja kun pystytte punnertamaan yhdellä kädellä on olkavartenne kunnossa. Sitten kotiin ja litra piimää ruisleivän kanssa. Unohtakaa kaikki muotivillitykset ja palatkaa arkeen.
- aaa.
laiska-lasse kirjoitti:
Kotitreenien heikkoutena pidän sitä että niissä harvemmin puristetaan tosissaan ja harkat jäävät lepsuiksi.voitt
- tätä ensin
http://www.youtube.com/watch?v=O1zO10nadf0&feature=related ja menet sitten salille niin ei arvitse ujostella enää
- Fatboy2.0
Ei kannata hävetä. Itse häpesin ja ihan turhaan. 175/95 oli mitat, leukaa en jaksanut vetää muuta kuin perässäni, ja painot tosiaankin pienimmästä päästä. Enpä muista kenenkään osoitelleen sormella ja nauraneen, vaikka salin naiset tekivät sarjoja isommilla painoilla. Paino on tippunut sen 15kg ja läsä on muuttunut ainakin osaksi lihakseksi. Sekaan vain, siellä sitä kehittyy.
- laiha bodari
itse olen 20v. "kukkakeppi" ja käyn salilla, jossa erittäin moni miehistä on todella kovassa kunnossa ja muutenkin pääosin minua monta vuotta vanhempia. poikkeuksia tietenkin löytyy ja välillä kun painun pukkarista itse salille, niin saan tuijotuksia joiltakin. varmaan ajattelevat "mitä tommonen täällä tekee?" itse mulkkaan heitä takaisin ja teen liikkeeni juuri sellaisilla painoilla jotka ovat minulle sopivat. ei sen takia kannata alkaa paikkojansa hajottamaan, jotta saavuttaisi joidenkin tuntemattomien bodarien kunnioituksen.
pääosin jengi on siellä mukavaa ja takuulla jokainen heistä on ollut samassa tilanteessa kun ovat ensimmäistä kertaa mennyt salille. - SuzieTheFreak
oli kova kynnys käydä edes tutustumassa saleihin joilla käy miehiä. en käy säännööllisesti salilla mut olen käynyt kokeilemassa eri saleja jotka ovat naisille.
eikä siellä todellakaan kaikki mitään lihaskimppuja ole. ihan tavallisia ihmisiä. eikä ketään kiinnosta millä painoilla teet. itekkin olen rimpula ja voin sanoo et mitä oon nähny niin siel todellakin käy ihan kaikenlaista sakkia. Väität olevasi yli kolmekymppinen mies ja varustettu noin huonolla itsetunnolla ! Aloita itsesi kehittäminen yläpäästä,eli korvien välistä ja hakeudu hoitoon ! Hoidon jälkeen koeta mennä uudestaan kuntosalille! Jos oikeasti haluaa kehittä vartaloaan,ei siinä muiden katseita ja mielipiteitä kannata ottaa huomioon,sillä kaikki ovat aloittaneet nollasta! Nyt vaan hiilihydraatteja ja proteiinia ruokavalioon sekä reenaamaan,mutta huomio,että tulosten saaminen kestää!
- mieltä.
Ensin korvienväli kuntoon ja sitten salille. Itse treenasin 10 vuotta 5 kertaa viikossa salilla ja nyt olen jo vuosia treenaillut kotona. Voin omasta kokemuksestani kertoa,ettei sitä lihasmassaa ole kertynyt järisyttävän paljoa,vaikka kyykkään 180kg ja penkistä punnerran 150 kg. Katsos kun en koskaan ole käyttänyt hormooneja,jäin tällaiseksi jänteväksi mieheksi jolta nyt löytyy ainoastaan pyykkilautavatsa ja hieman habaa. Eli voit unohtaa suosiolla ladonovenlevyiset hartiat ja parrun paksuiset käsivarret,ne saa vain hormooneja käyttämällä,ei siis kaurapuurolla. Mutta hyvän kunnon ja uusia ystäviä olen vuosien varrella saanut.
- Isomiespienetpainot
mieltä. kirjoitti:
Ensin korvienväli kuntoon ja sitten salille. Itse treenasin 10 vuotta 5 kertaa viikossa salilla ja nyt olen jo vuosia treenaillut kotona. Voin omasta kokemuksestani kertoa,ettei sitä lihasmassaa ole kertynyt järisyttävän paljoa,vaikka kyykkään 180kg ja penkistä punnerran 150 kg. Katsos kun en koskaan ole käyttänyt hormooneja,jäin tällaiseksi jänteväksi mieheksi jolta nyt löytyy ainoastaan pyykkilautavatsa ja hieman habaa. Eli voit unohtaa suosiolla ladonovenlevyiset hartiat ja parrun paksuiset käsivarret,ne saa vain hormooneja käyttämällä,ei siis kaurapuurolla. Mutta hyvän kunnon ja uusia ystäviä olen vuosien varrella saanut.
Ei siellä kukaan tositreenaaja ole kiinnostunut sinun ulkoisista avuistasi tai treenipainoistasi.
Sitten kyllä tulee rispektiä, kun käyt pari vuotta säännöllisesti ja harjoittelu alkaa varmasti näkymään, oli geenit millaiset hyvänsä. - salillakäynyt
Isomiespienetpainot kirjoitti:
Ei siellä kukaan tositreenaaja ole kiinnostunut sinun ulkoisista avuistasi tai treenipainoistasi.
Sitten kyllä tulee rispektiä, kun käyt pari vuotta säännöllisesti ja harjoittelu alkaa varmasti näkymään, oli geenit millaiset hyvänsä. - gymgirl
Isomiespienetpainot kirjoitti:
Sitten kyllä tulee rispektiä, kun käyt pari vuotta säännöllisesti ja harjoittelu alkaa varmasti näkymään, oli geenit millaiset hyvänsä.Mene vain rohkeasti sinne salille. :) Itsellänikin on ollut jonkinasteinen salikammo, mutta kyllä se helpottaa ajan myötä. Muutenkin olen vähän ujo tyyppi... Ajattele, että sinä tulit nyt tänne salille treenaamaan etkä miettimään muiden mielipiteitä ja aiot suorittaa treenit kunnolla loppuun. Minulla ainakin tällainen ajattelu auttaa. Töllistelköön muut kun ähellän hikisenä ja punaisena, jos ei ole tyypeillä parempaakaan tekemistä.
Kuntoilun iloa! - aurauskeppi
gymgirl kirjoitti:
Mene vain rohkeasti sinne salille. :) Itsellänikin on ollut jonkinasteinen salikammo, mutta kyllä se helpottaa ajan myötä. Muutenkin olen vähän ujo tyyppi... Ajattele, että sinä tulit nyt tänne salille treenaamaan etkä miettimään muiden mielipiteitä ja aiot suorittaa treenit kunnolla loppuun. Minulla ainakin tällainen ajattelu auttaa. Töllistelköön muut kun ähellän hikisenä ja punaisena, jos ei ole tyypeillä parempaakaan tekemistä.
Kuntoilun iloa!Minäkin olin miettinyt jo jonkin aikaa salille menoa ennenkuin rohkaisin mieleni vuoden 2008 alussa. Olin tuolloin vailla töitä kun Suomi eli syvintä lama-aikaa, joten vapaa-aikaakin oli runsain mitoin käytössä. Muistelisin, että mittani oli tuolloin noin 175/55 eli kunnon aurauskeppi siis, mutta menin kuitenkin kaupungin salille treenaamaan "karjujen" keskelle eikä mulle ainakaan kukaan nauranut siellä.
Oli hieno tunne kun muutaman kuukauden treenaamisen jälkeen en enää ollutkaan heikoin siellä ja treenipainotkin alkoi nousta "miesten painoihin".
Tänä vuonna vaihdoin kalliimmalle eliittisalille, jossa ei ole näitä hormoonihirviöitä vaan kaikki on ns. normaalin näköisiä treenaajia eikä mitään jääkaappipakastin yhdistelmiä.
Itsekin sain kasvatettua painoa 70kg asti, mutta nyt kaamosaikaan väsymys on vienyt voiton treenaamisesta ja paino on pudonnut kolme kiloa huonon syönninkin johdosta, mutta kyllä tästä vielä noustaan kun pahin kaamos on ohi. Sama homma käy mulle ainakin joka vuosi.
Tsemppiä sulle vielä eläkä arastele liikaa :)
- X
Voit valita salin ja/tai ajan, jolloin ihmisia on vahemman. Toinen on, etta menet reilusti sinne ja treenaat muiden nahden. http://mattiviikate.newsvine.com/
- kikkeliskokkelisvaan
niin tässä vaihtoehto. http://mave.foorumi.eu/viewtopic.php?f=3&t=784&start=5520
- Näin.
Treenaa kotonas vaan. Siellä sua ei kukaan arvostele ja saat paremmat tuloksetkin kuin salilla. :-)
- Harrastelijagynekolo
pari pampulaa tai otat pari terävää alle, että totut hommaan.
- 94 kg
Moi.
Käytä laitteita ja tee niillä . Kohta olet jäntevä kuin jousi. Tytöt tykkää.
t. On lihasta, mutta on mahaakin...... - Marshal77
Mä itse oon känyy salilla kymmeniä vuosia ja jos joku kukkis tulee vääntämään mainitsemallasi 50kg jalkakyykkyä niin itse kyllä mielessäni annan kaverille enemmän respektiä salilla käymisestä kun naureskelisin sille minkälaisilla painoilla kukin treenaa.
- m-25v 80kg
oon käynyt salilla puoli vuotta ja tehnyt viikottain kyykkyä säännöllisesti, saan nyt 50 kilolla 6-7 toistoa, onko tuo hyvä vai huono tulos? alussa sain vain muutaman toiston, joten kehitystä on pikkasen tapahtunut, mutta onko tarpeeksi? tuo on ihan törkeen vaikee liike!
kerta on vaikein, mutta pidät vain mielessäsi sen, että muillakin on ollut joskus se eka kerta, elikkä ei kun kipin kopin kuntosalille!
- rohkearokansyön
Olen töissä kuntosalilla, käyn siellä päivittäin. Vaikka mulla on muutama ylimääräinen kilo, ei ihmiset siellä mua mittaile. Tietty multa kysellään juttuja, kun asiakaspalvelutyössä olen.
Jos isoille saleille meneminen jännittää, niin valitse pieni paikallinen. Ja jokainen on joskus rapakunnossa. Kukaan ei oikeasti arvostele, muuten kuin: "hyvä kun säkin olet löytänyt tiesi tänne, tekee niin hyvää terveydelle." Ainakin tällä pikkusalilla, jossa työskentelen, ilmapiiri on rento ja ihmiset usein hyväntuulisia. Rokki soi, hiki virtaa ja rautakin nousee... Ihan turhaan stressaat. Ota vaikka vaimo, tyttöystävä, veli, isä tai ystävä ekalla kertaa seuraksi. Ja koska se on eka kerta, niin eihän se rauta nyt voikaan nousta. Lihakset kasvaa treenillä, ei itsestään.
- ja kunnossa olen
eti youtubesta hannibal esim. punnerruksia jos menee sata laita jalat penkille ja tee nyrkillä/sormilla lisäpainoilla. samoin yks teholiike on punnerrus pääalaspäin seinää vasten tai ilma"tukena". leuavetoja voi tehdä lisäpainoilla kotonakin. yksjalkakyykkyä/pisto squatteja kantsi tehdä koska aina parempi kun teet yhdelle jäsennelle kerrallaan eikä vierekkäin sidotusti. vatatsoja ja selkälikkeitä pilatesmalliin niin ei taaskaan tarvii salia.mielikuvitus on rajana. emmä salista ole koskaan maksanut.mieti mitkä rahat salitouhuun saa uppoamaan. tässähän on kyse elämäntavasta ja jos et joka vuosi salilla käy 50vuoden ajana niin mitä hyötyä epäsäännöööllisyydestä on?. salia myös tarvii ne joilla ei ole mitään itsekuria. ja semmoset ei menesty.
- sesamajokaäsken
tein 68kg kolmikymppisenä senatuosta vaan salilla eka liikkeeksi 79kglla kyykkyä 50 kertaa. ja se oli tämän vuoden 5 tai 6 kyykky liike.sen verran hyötyä on monipuolisesta kuntoilusta ei siinä salii tarvii. leukoja meni rauhalliseen tahtiin 30. lisäpainoila menee 50klla 2-3 toistoa. coopperi ei oo lajini menee hiukka alle 3000m. marataon puolikas meni viimekesänä 1.47
- joskus ekakerta
Meidän kuntosalilla oli jokin aika sitten avoimet ovet. Kyllä oli iloista porukkaa moni oli eka kertaa tutustumassa ja koska päivä ilmainen . Ensin vain katsellen ja sitten kävivät vähentämässä vaatteita ja tutustuivat laitteisiin. Kokeneemmat neuvoivat ja talon väki tietenkin. Mutta uskon että tuo päivä toi uusia harrastajia. Joten kysy eri salilta voisitko tulla vain tutustumaan. Antavat meilläpäin ilmaiseksi eka kerran, ja on olemassa jokin päivä viikosta tietty aika jossa aina ohjaaja opastamassa. Kuten edellä on useasti sanottu tarpeeksi pienet painot aluksi ja palautustauko ja toisto. Ne ohjaaja neuvoo henkilökohtaisesti ja mikäli on vielä jotain ongelmia niveltan kanssa sitä suuremmalla syyllä ohjaajan neuvojen mukaan että lihakset vahvistuu etkä riko lisää. Esim. nivelrikot tai vastaavat
- 66-v
Ensinnäkin tuo kyykkäyspaino, 79kg.
Jos kerran toistomäärä on noinkin suuri niin miksi leikit 0,5kg:n levyjen kanssa?
Havaintojeni ja kaukaisten kokemusteni pohjalla väitän että "välikiloja" käytetään vain tiukan paikan tullesssa tai vedon lyönnissä.
Noilla toistomäärillä paino on tasa 10:t tai korkeintaan 5:set.
Jos tuon juttusi ottaisi edes puolitodesta niin sitten kiinnostaisi polvikulmat.
Leukatoistot tulevat epäilyksenalaisiksi vain tuon kyykkyvouhkauksen vuoksi. Määrä ei sinänsä ole ihmeellinen.
Lisäpainoleuat panevat ajattelemaan.
50kg, 2 - 3 toistoa.
Olisit saman tien ilmoittanut maksimin kilot.
Oma kokemukseni on että 55:lla meni 5-toistoa mutta 6-kymppinen ei inahtanutkaan joten tuolla 5-kymppisellä mennee enemmän tai sitten ei ollenkaan.
Tuo puolimaraton aikasi edellyttäisi mielestäni parempaa cooperin tulosta.
Tosin tätä en ole tehnyt enkä kokeillut.
- kirkkonummen kuntoil
ota lyhytaikainen testikortti. Jos salilla on typeryksiä, niin vaihda salia.
Itse treenasin ennen paljon ja sitten tein vain töitä ja dokailin vapaa-ajan muutaman vuoden, joten olin rapakunnossa. Kynnys oli kova lähteä salille, mutta siellä oli rentoa ja kannustavaa jengiä. Nyt pikkuhiljaa taas alkaa kunto nousta. Anna mennä vaan. - ...
Mene pienmmälle salille tai haki omia laitteita pari. Lisäksi kiinnitä huomiota ruokavalioon. Eikös se ole oma asia millä kilomäärällä tekee, on turvallisempaa tehdä pienemmällä määrällä ehkä.
- tinttili
Ei siellä salilla kukaan täydellinen ole joten rohkeesti sinne vaan jos mielesi tekee. Kaikki siellä on joskus ollut aloittelijoita ja sen takiahan sinä sinne menet, että haluat itseesi muutosta. Jos joku haluaa mennä pätemään salille lihaksineen ja hankkia itselleen lisää itseluottamusta niin se on heidän ongelmansa. Minusta on hienoa, että olet harkinnut salitreenausta.
- kannustajaj
tinttili kirjoitti:
Ei siellä salilla kukaan täydellinen ole joten rohkeesti sinne vaan jos mielesi tekee. Kaikki siellä on joskus ollut aloittelijoita ja sen takiahan sinä sinne menet, että haluat itseesi muutosta. Jos joku haluaa mennä pätemään salille lihaksineen ja hankkia itselleen lisää itseluottamusta niin se on heidän ongelmansa. Minusta on hienoa, että olet harkinnut salitreenausta.
ei kannata hävetä, et todellakaan ole ainut joka ei jaksa tehdä niin paljon. uskon, ettei kukaan naura, koska olisivat niin idiootteja, emme kaikki ole samanlaisia, jos on aloittelia tai ylipainoinen jne. niin eihän hekään pysty hyvään tulokseen, emme kaikki ole samanlaisia! tsemppiä, suuresti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567237Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243401Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1551693Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3051631- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911250
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2481195- 811144