syöksysynnyttäneet

?!?!?!!!!

luin alempaa siitä miten joku on joutunut jopa varaamaan kotia steriilit sakset ym napanuran sitomista varten. Itsellä takana 4 h ja 1h synnytys, molemmista vedenmenon jälkeen helvetto irti n. 30minuutissa hyvä ku sairaalaan ehti. Eli mä tiedän et ku vesi menee tilaan tasan tarkaan lanssin. Pelottaa että pitääkö tosiaan varautua siihen et on välineet kotona? Myös se pelottaa että olen yksin kotona lasten kanssa ja mies ei kerkeä apuun. Kuulostaa hysteeriseltä mutta miehen täytyy varmaan sit päivystää vieressä tai olla lähistöllä loppuvaiheessa. Terkkaki viimeks ettei oo kiirettä ku vesi menee.

3

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 x Äiti etelästä

Jos tulee kiire, otat lapset mukaan ambulanssiin. Kyllä niistä huoli pidetään sen aikaa kun miehesi saapuu paikalle.

Itse synnytin syöksyllä, vaikka vedet eivät olleet menneet. Ambulanssikuskit ja kätilö luulivat, että aikaa on runsaasti kun vedet eivät ole menneet. Ehdin juuri ja juuri synnärille synnytyshuoneeseen, vaikka rupesin tekemään lähtöä heti kun tajusin synnytyksen olevan käynnissä. Kokonaiskesto 40 min, josta ehdin olla 6 min synnärillä.

• Mistä noi syöksysynnytykset johtuu.. tai miks joillakin se tulee sit nuin nopsaan?
        Mietiskelen vaan.. et onpahan ainaki synnytys äkkiä ohi:)

• äitix4...
        mie0 kirjoitti:

Mistä noi syöksysynnytykset johtuu.. tai miks joillakin se tulee sit nuin nopsaan?
        Mietiskelen vaan.. et onpahan ainaki synnytys äkkiä ohi:)

Itse olen aina ollut "nopea synnyttäjä" pienikokoisuudesta huolimatta. Samaten liki kaikki meidän lähisuvun naiset.

1. syntyi kolmessa tunnissa
        2. Reilussa tunnissa
        ja 3 ja 4 äitispolilla. (Asun sairaalan alueella ja lähdin kävelemään viimeisiltä heti kun tunnisin ekat kunnon supistukset).

Minulle ainakin sanoittiin, että minulla on synnyttäjän lantio. Ei siis normaalitilassa mitenkään leveä vaan lähinnä joustava. Lisäksi en tiedä miten synnytykseen liittyy emättimen lihaksisto, mutta ne ovat kuulemman poikkeuksellisen vahvat. -En tiedä vaikuttaako se, helpottaako ponnistamista. (Raskaudet tiheässä, joten laitteella tutkittu fysioterapian toimesta omasta pyynnöstä lihaksistoa vaikkei mitään virtsan karkailua ollutkaan missään vaiheessa).

Ja yksi mistä mainittiin, todennäköisesti korkea kipukynnys. Eli ovathan synnytykset voineet olla käynnissä jo jonkin aikaa ennen kuin olen ajatellut, että nyt tämä syntyy. Toisen kohdalla olin yliaikaiskontrollissa kun siellä sanottiin synnytyksen käynnistyneen. Olin käyrillä ja kuulemma kunnon eteenvieviä synnytyssupistuksia tuli, mutta en tuntenut niitä kipuna. Vatsa vain hieman kovettui ja reisiä pakotti. Siitä ei mennyt kuin reilu tunti kun vauveli syntyi.

Varmasti ainakin se, että toisen kolmannen ja neljännen kohdalla tiesin mitä odottaa, joten en missään vaiheessa "yrittänyt laittaa" vastaan. Ensimmäisen kohdalla pelkäsin ponnistamista ja kipua. Koska tietysti se nyt jonkin verran sattui. -Muiden kohdalla en enää niinkää jännittänyt.

Lisäksi minulle sanottiin, että luonto monesti hoitaa asiat parhaalla tavalla ja hyvin menevään synnytykseen ei kannata puuttua. Tarkoittivat siis, että minulla ei ollut puudutuksia tai kipulääkkeitä vaikuttamassa synnytykseen. En tietystikkään sano, että naisten ei saa puudutuksia ottaa. Varmaan ensimmäisen kohdalla ponnistusvaihe olisi ollut nopeampi, jos en olisi kivun takia pelännyt ponnistamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe