Onnistuukohan jo pakastettujen marjojen (lähinnä mustikka ja puolukka) kuivaaminen? Olen syksyn marjasaaliini jo ehtinyt pakastaa ja nyt tarvitsisin kuivattuja marjoja. Enkä millään raaskisi ostaa niitä hirmuisella hinnalla...
Jos joku on kokeillut ja onnistunut kuivaamaan pakastemarjoja: miten sen konkreettisesti teit? Onnistuuko ilman kuivuria, esim uunissa?
Pakastemarjojen kuivaaminen?
3
11805
Vastaukset
- josko kuivatut sitte
Kyllä ne sulaessaan muuttuu aika vetisiksi ja niitä sitten uunissa kuivattaminen -huh.
Vie aika ja energiaa
http://blog.kansanperinne.net/2011/07/karpalovaroitus.html - Tietämätön
Olen kuivannut mustikoita mutta miten niitä säilytetään?
Lasipurkissa vai paperipussissa?
Miten niistä saa parhaiten jauhetta? - pakkaskuivaus
Onnistuuko?
Kun tulee kovat pakkaset, laitan pakastemarjoja ohuen kerroksen
ja laitan pakkasilmaa kiertämään läpi.
Eli minulla on varaston seinässä kanavapuhallin. Kesäisin se on päällä 4-6h, tuuletus. Jos talvella onjaan imun marjojen kautta. Pakkasessa kuivaa. Mutta hapettuuko marjat pahanmakuisiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131762Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411465- 781348
- 541193
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla81102- 741085
- 1091019
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55980Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850