Miten päästä "yli" siitä ainaisen jatkuvasta, paskamaisesta mantrasta, joka hokee "voi kun mä olisin näist parist kohtaa erilaisempi, sit mä oisin tosi kaunis ja jonkun verran menestyneempi!!.." ?
Olen itse 17-vuotias tyttö ja ihan ok:n näköinen. En vaan kestä sitä musertavaa fiilistä, kun tajuaa olevansa mitättömämmän näköinen kuin Hän tai Tuo...
Puhun erityisesti kasvoist, kropan nyt saa treenil kuntoon jos löllyys ketuttaa. Naama. aaah. Taustalla mulla on se ajatus, et mun pitäs olla jotain hyvin erityistä, sykähdyttävää, se "huumaavan kaunis nainen, josta ei voi silmiä irroittaa". Mutta kun en ole (oon saanu kehuja ja ihan ok mä kait oon kumminki.) semmoinen!
Jotenkin kevyeltä tämä nyt kuulostaa, muttei ole sitä. Pidän itseäni hyvänä tyyppinä, mutta koska en ole Kaunis, multa puuttuu joku jutttu (jonka kauniit niin henkisesti kuin fyysisesti omaavat.)
TAHDON VAPAUTUA JA PÄÄSTÄ JONNEKKIN SYVEMMÄLLE TASOLLE TÄN ELÄMÄN KANSSA ENKÄ RUIKUTTAA.
mutta se on niin vaikeata (varsinkin kun nkyy olevan niin, että ihmisen luonne kajoaa kauneuteen ja unohtaa muut arvot.....)
Kauneuden arvotus ahdistaa
4
254
Vastaukset
- jo älämää nähnyt
En kyllä yhdy tuohon mielipiteeseen,että kauniit välttämättä omaisivat jonkun erityisen jutun henkisesti ja fyysisesti.Pikemminkin pelkkä peiliin tuijottelu saa ihmisen unohtamaan monta muuta tärkeää asiaa tässä maailmassa.
Tyttavaperheessäni on pienen lapsen äiti vakavasti sairaana ja todennäköisesti joutuu lyhyen ajan sisällä hyvästelemään pienen lapsensa ja perheensä tämän sairauden vaan pahetessa.Ajattele asiaa ja laita oikeisiin mittasuhteisiin.Luuletko että tälle äidille on suurta merkitystä sillä,onko kulmakarvat nypitty viime viikolla tai onko poskipäihin tupsuteltu puna sittenkään ihan oikean sävyistä.
Olen kyllä siinä asiassa samaa mieltä,että tämä meidän maailma on ihan liiaksi ulkonäköpainotteinen ja pinnallinen.Ihan hyvä asia on,että ihminen pitää itsestään huolta,sisäisesti ja ulkoisesti ja saa siitä iloa ja hyvän mielen.Mutta jos siitä tulee pakkomielle ja maailman tärkein asia,niin silloin ei asiat ole kohdallaan.Oletko miettinyt miksi se ulkonäkö on niin tärkeä?.Jos tiedostat kuitenkin olevasi ihan hyvän näköinen,niin yritä olla siihen tyytyväinen ja kaunistaa seuraavaksi sisäistä puoltasi.Keskity siihen,miten ajattelet tästä elämästä,muista ihmisistä ja mieti miten voisit olla iloksi muille ihmisille ja jätä se omaan itseen ulkoisesti tuijottelu hiukan vähemmälle,niin huomaat miten paljon iloa sekin antaa.- xym
Hyvin vastattu. Vaikka oletkin vasta 17-vuotias, niin minäkin haluan äitimäisen näkökulman asiaan antaa.
Olen lähes koko ikäni ollut ennemmin ruma kuin kaunis, ajoittain ylipainoa, juuri siinä oletetussa hehkeimmässä nuoruudessa paha akne ym. Ja kun asiaa tarpeeksi kauan ja monelta kantilta ajattelee, ehkä näin oli parempi. Jos olisin ollut kaunis, siis todella kaunotar nuorena, herkkä luonteeni olisi varmaan jotenkin murskattu.
Ajattelepa, haluaisitko olla se discon seksikkäin kaunotar, jota miehet kilvan yrittävät iskeä eräänlaisena miehisenä joukkueurheiluna. Ja yhden illan tai parin viikon päästä jättäisivät, saatuaan juuri niin paljon seurastasi kuin halusivatkin. Saisit h-an maineen ja oletko huomannut, että muut tytöt eivät halua edes ystävystyä silmiinpistävän kauniin kanssasisaren kanssa. Kateus, mustasukkaisuus ja alemmuudentunne saattavat eristää poikkeuksellisen kaunottaren esim. työpaikalla porukasta. Seläntakana sitten juttua riittää kanssasisarilla sitäkin enemmän.
Että asialla on monta puolta. Iloitse siitä mitä sinulla on, pirteällä mielellä ja ystävällisyydellä pääset jo hyvin pitkälle. Vanha kansa piti peiliin kyttäämistä synnillisenä turhamaisuutena ja sanonta kuuluu: "kauneus on Jumalan lahja josta ei pidä ylpistyä".
-
Nuorille tytöille on ulkonäkö kaikki kaikessa. Muistan itse miten tarkastelin itseäni jokaisesta peilistä, vertasin muihin ja aina tunsin olevani jossain suhteessa alakynnessä. Hyvä kuitenkin muistaa, että kauniilla ihmisellä on omat ongelmansa. He luulevat usein, että heistä pidetään vain heidän ulkonäkönsä vuoksi. He saattavat olla jopa kateellisia tavallisen näköisille tytöille, koska katsovat heidän omaavan muita arvokkaampia ominaisuuksia. Koskahan ihminen on tyytyväinen, jos mittapuuna on ulkonaiset ominaisuudet?
Henkiset ominaisuudet ovat fyysisiä merkittävämpiä. Kauneus on yksi perusominaisuus ihmisessä. Totuus, kauneus ja hyvyys yhdessä ovat länsimaisen kulttuurin perusarvoja. Toimintaa totuudessa kauneudessa ja hyvyydessä sanotaan rakkaudeksi. Kun ihminen pyrkii totuttamaan rakkautta, hän voi hyvin ja levittää ympärilleen hyvää oloa.- dassda
Itse olen 21 v miehenalku. Rumenemiseni alkoi 18v ylöspäin. Ikinä siis ikinä en ole pitänyt kasvoistani. Niin epä symmetriset ja todella mustat silmänaluset. Koko ajan tuntuu että ihmiset tuijottavat kuinka oudolta näytän ja en pysty istumaan bussissa kasvot muihin ihmisiin päin tai pystyn mutta se on ahdistavaa. Tuntuu ihan puukoniskulta kun katson itseäni videokamerasta jota en enää kestä tehdä.
Kaikki alkoi siitä kun yläasteen jälkeen menin amikseen ja en jaksanut kiinnostua enää kysestä alasta. Sen jälkeen on ollut pallo hukassa vuosia, koulu kokeiluja ja vitun turhia kursseja sun muuta paskaa. Askel askeleelta kaveri piirini harventui ja aloin samalla itse eristäytyä pikkuhiljaa ja lihoa. Tällä hetkellä omaan todella huonon kunnon, masennus- ja ahdistus oireita, TODELLA pahoja migreenejä, univaikeuksia ja oikein mojovia traumoja. Onneksi lihomiseni on vain muokannut kropastani vähän miehekkäämmän eli en ole siis kaljamahainen vaan tanakka kun olen aikoinaan ollut aika lihaksikas.
Vitunkiva kun loppujen lopuksi KAIKKI johtuu siis kasvostani tai omasta itseinhosta. En siis mielestäni ole sen näköinen mille ihmiset naureskelvat tai varsinaisesti kiinnittävät huomioita mutta olen itseni mielestä niin vastenmielisen näköinen että olisi helpompaa kulkea pussipäässä. Kun näen itseni peilistä olen mielestäni ihan normaalin näköinen jopa komea mutta kun näen itseni video kuvassa haluan oikeasti tappaa itseni tai viillellä koko naamataulun verille. En anna koskaan anteeksi vanhemmilleni kun he eivät korjanneet tätä kun olin lapsi. Helppohan heidän vähätellä tätä ja verrata johonkin vitun elvikseen tai vitun Sylvesters Stalloneen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577250Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243418Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1581719Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3181682- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2491217- 811144