Ärkele!Ensin hommataan kalliit torkkupeitot koko poppoolle ja nyt vingutaan vanhentuneista tietokoneista.Eikö tuolla palkalla olisi jo varaa maksaa itse ne romppeet?Seuraavaksi varmasti Suomen Punainen Risti järjestää keräyksen kansanedustajien kylpyleluista tai sitten tarvitaan avustusta heidän henkilökohtaisiin velkoihinsa.Köyhät kituuttavat päivä toisensa jälkeen toimeentulon rajamailla ja tällaiset uutiset pelkästään lisäävät kansan vastustusta päättäjiä kohtaan.Ja sitten vielä ihmetellään kun ei äänestäminen kiinnosta!Millä noi herrat oikein pärjäävät kun meilläkin tekee tiukkaa...
Köyhät kansanedustajat sossun luukulle!
10
292
Vastaukset
- ...
Mutta sen verran pitää kommentoida, ei ne peitot olleet edes kalliita. Ei tohon hintaan saa taidetta halvemmalla. Ja taas, onkohan eduskuntatalossa säästetty liikaa lämmityskuluissa, kun vilttejä pitää ostaa?
Ja tietokoneet. Niin, tietokoneillahan niitä töitä tehdään nykyään.
Kaitpa olisit innoissasi kirjoittanut kansanedustajien liian suurista lyijykynäkuluista, jos muuta et olisi keksinyt :DDD
=DW=- Vastaa
Olisi ostanut ne kynät niin arvaappa mikä olisi ollut merkki ?
- ...
Vastaa kirjoitti:
Olisi ostanut ne kynät niin arvaappa mikä olisi ollut merkki ?
Pikasesti tutkailin asioita. Suomessa ei mun käsittääkseni ole lyijykynätehdasta, tuontikamaa kaikki.
Ite käytän Ikean lyijykyniä. Ne kun on tavallaan "ilmaisia", niitä voi ottaa samalla kun käy ostoksilla.
Iteasiassa olin nuorempana kovakin lyijykynän kuluttaja, piirsin paljon. Se jäänyt vanhemmiten vähemmälle, sattui pikkuinen tapaturma, eikä tahdo kynä pysyä kädessä kovon hyvin.
Mutta siis, en itseasiassa muista yhtään lyijykynämerkkiä äkikseltään. Keltaisia ne mun käyttämät oli, kaiketi ranskalaisia. Sellainen koukeroinen logo. Niitä sai kyllä kirjakaupoista, mulle kun piti olla pehmeät grafiitit, mitä pehmeämpi, sen parempi. Siis noin niinkuin piirtämishommissa, kirjoittaessahan kova on mukavampi.
Alkoi tuossa ihmiin toi vilttiasia. Meinaan vaan, miks kukan ei ole ajatellut asiaa siltä kantilta, kerrankin sai suomalainen tekstiilitaiteilija vähän hilloakin. Jos viltti maksoi sen 125, vai mitä se oli, sille jää viltistä rahaa käteen ehkä se kymppi itelleen. 200 kansanedustaja. Se tekee pari tonnia käteistä tekstiilitaiteilijalle. Jahas, moniko viitsii lähteä töihin parin tonnin nettokuukausipalkalla?
Kun joku tekstiilitaiteilija ei ole miljonääri, se oli iso pisnes sille. Ja jostain luin, kyllä ne viltit tehtiin suomessa, moni tienasi elantoaan niistä. Ainakin nyt joku kutomo, langan värjäämö, logistiikka jne. Eli tuli niistä aika paljon takaisin valtiollekin verotuloina.
Viltit muuten vähissä, alkaa itellä olemaan lähinnä noita kiinalaisvalmisteisia täkkejä ja sen sellaisia peittoja. Pitäs muuten ostaa kunnon viltti.
=DW= - kätsyemäntä
... kirjoitti:
Pikasesti tutkailin asioita. Suomessa ei mun käsittääkseni ole lyijykynätehdasta, tuontikamaa kaikki.
Ite käytän Ikean lyijykyniä. Ne kun on tavallaan "ilmaisia", niitä voi ottaa samalla kun käy ostoksilla.
Iteasiassa olin nuorempana kovakin lyijykynän kuluttaja, piirsin paljon. Se jäänyt vanhemmiten vähemmälle, sattui pikkuinen tapaturma, eikä tahdo kynä pysyä kädessä kovon hyvin.
Mutta siis, en itseasiassa muista yhtään lyijykynämerkkiä äkikseltään. Keltaisia ne mun käyttämät oli, kaiketi ranskalaisia. Sellainen koukeroinen logo. Niitä sai kyllä kirjakaupoista, mulle kun piti olla pehmeät grafiitit, mitä pehmeämpi, sen parempi. Siis noin niinkuin piirtämishommissa, kirjoittaessahan kova on mukavampi.
Alkoi tuossa ihmiin toi vilttiasia. Meinaan vaan, miks kukan ei ole ajatellut asiaa siltä kantilta, kerrankin sai suomalainen tekstiilitaiteilija vähän hilloakin. Jos viltti maksoi sen 125, vai mitä se oli, sille jää viltistä rahaa käteen ehkä se kymppi itelleen. 200 kansanedustaja. Se tekee pari tonnia käteistä tekstiilitaiteilijalle. Jahas, moniko viitsii lähteä töihin parin tonnin nettokuukausipalkalla?
Kun joku tekstiilitaiteilija ei ole miljonääri, se oli iso pisnes sille. Ja jostain luin, kyllä ne viltit tehtiin suomessa, moni tienasi elantoaan niistä. Ainakin nyt joku kutomo, langan värjäämö, logistiikka jne. Eli tuli niistä aika paljon takaisin valtiollekin verotuloina.
Viltit muuten vähissä, alkaa itellä olemaan lähinnä noita kiinalaisvalmisteisia täkkejä ja sen sellaisia peittoja. Pitäs muuten ostaa kunnon viltti.
=DW=on hyvä, sellanen jossa enimmäkseen villaa varsinkin näin ilmastonmuutoksen aikana, täällä palellaan. Olen joskus nuorena likkana kutonut kangaspuilla saaleja, vilttejä ja ne käsiteltiin niin, että niistä tuli pörrösiä ja lämpösiä. Mutta ikänsä niilläkin.
Hyvä juttu noissa eduskuntaan hankituissa vilteissä se että ne on kotimaista tuotantoa eikä kiinalaista lumppua. Vähän olivat tympeen näkösiä, olis saaneet olla pirtsakamman värisiä. Kukin edustaja olis voinut tuoda vaikka kotoaan viltin, mutta se ei olis varmaan sopinut arkkitehdin "sisustussilmään".
P.s. unilelukeräys oli samassa uutisessa.
- kätsyemäntä
sanoi, että ne oli 50%:n alennuksella myyty. Mä en ikäpäivänä maksais torkkupeitosta 250 ekua, enkä edes alehintaa 127ekua. Mut kun oli kotimaista tuotantoo, niin meni kaupaks eduskuntaan.
Nyt kansa kerää unileluja ja pehmonalleja edustajille, mäkin ajattelin kutoo yhden pandan näkösen Kataiselle. Täytys vaan löytää jostain epäuskottavan näköset silmät, jotka sillee pälyilee sinne tänne. On mun suosikki-inhokkini.- ...
Mikä kansanliike nyt on menossa, en ole kuullutkaan???
=DW= Ne peitot on sisustusarkkitehdin valitsemat, eikä kansanedustajilla ole siinä osaa eikä arpaa. Taiteilijan näkemys on ollut että sellaiset peitot sinne tarvitaan.
Jos ajattelee että kansanedustajat olisi lähetetty hakemaan vaikka viiden euron peittoja, niin edustajan palkoista johtuen ne viiden euron peitot olisivat tulleet maksamaan moninverroin sen mitä ne laadukkaat peitot nyt tulivat maksamaan. Jos antaa taiteilijalle vapaat kädet, niin silloin ei kyllä laadusta ja hinnoista tingitä. Siitä on kysymys tuossa peittojutussa.Duke.of.America kirjoitti:
Ne peitot on sisustusarkkitehdin valitsemat, eikä kansanedustajilla ole siinä osaa eikä arpaa. Taiteilijan näkemys on ollut että sellaiset peitot sinne tarvitaan.
Jos ajattelee että kansanedustajat olisi lähetetty hakemaan vaikka viiden euron peittoja, niin edustajan palkoista johtuen ne viiden euron peitot olisivat tulleet maksamaan moninverroin sen mitä ne laadukkaat peitot nyt tulivat maksamaan. Jos antaa taiteilijalle vapaat kädet, niin silloin ei kyllä laadusta ja hinnoista tingitä. Siitä on kysymys tuossa peittojutussa.Uskon etteivät ne torkkupeitot edes ole mitään hirmuisen miellyttävän tuntuisia, mitä kuvien perusteella voisi päätellä ja tuli mieeleeni että niiden pääasiallinen tarkoitus on suojella jotakin minkä päällä niitä pidetään. Kestävä materiaali on kallista. Jokin logiikkahan on oltava olemassa, eikä vaan että on ostettu kalliitaa vilttejä, kun armeijan ylijäämävilttejä olisi saanut puoli-ilmaiseksi :D
- "Raipe" .
Veronmaksaja maksaa olipa kyse Irlannin ja Kreikan veloista tai Elton Johnin konserteista tai kansanedustajien
huorailuista. uuden "kekkosen".
Irwinillä siitä hyvä biisi!
http://www.youtube.com/watch?v=AivFGUNGxqk&feature=related
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154