USKOMATONTA !

Järkky AAARRRGGGGGG

On aivan uskomatonta että vielä tänä päivänä löytyy Suomesta ihmisiä jotka uskoo täysin todistamattomiin satuihin.

16

268

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Calle*

... paljon ja muualtakin kuin Suomesta ...ja muidenkin uskontojen piiristä.
      Uskonnot ovat erinomainen todiste tehokkaasta aivopesusta. Sokeaa uskoa mihin tahansa aatteeseen ei voi horjuttaa millään järkiargumenteilla.

• luterilainen.

Joskus tiedekin tuntuu satuilulta.

Tänä syksynä tutkijat ovat kertoneet erilaisia tutkimuksia rasvojen vaarallisuudesta ja vaarattomuudesta. Muuta lääkäri on ollut hyvinkin kiihtyneessä tilassa kuinka joku voi olla niin tyhmä että uskoo satuihin, eli vallitsevaan tutkimukseen kovien rasvojen vaarallisuudesta ja perustellut väitettään TIETEELLISELLÄ tutkimuksella. Toinen lääkäri on pitänyt lääkäriä edesvastuuttomana puoskarina, koska hänellä on vankkaa TIETEELISTÄ tutkimustietoa siitä että TIEDE on ratkaissut ongelman...

Ihmiset tykkää satuiluista, vaikka Harry Potter, jonka tieteellisellä maailmankatsomuksella varustettu henkilö muistuttaa jälkikäsvuaa useaan kertaan, muista se on typerää satuilua ;)

• tiedon väärtti

Tyhmyys ja sivistymättömyys ovat valitettavasti jatkuvasti uusiutuvia luonnonvaroja ja aina tulee lisää uusia ihmisiä, joita ei ole kiinnostanut koulunkäynti eikä lukeminen eikä asioista selvää ottaminen eikä myöskään looginen ja kriittinen ajattelu. Ja sellaisista ihmisistä tulee uskovia. Kun ei tietoa yhtään mistään ole, niin se korvataan sitten sokealla taikauskolla. Ja halveksitaan syvästi sitä mitä itsellä ei ole, eli normaalita tervettä järkeä ja lukeneisuutta, oppineisuutta ja sivistystä, kuten hihhulit aina näyttävät tekevän. ja maapallo on 6000 vuotta vanha ja tiedemiehet saatanapalvoja-ateisteja ja sillä siisti...

Taikauskoinen luulo ei koskaan ole tiedon väärtti, mutta sitähän ei voi tajuta ihminen, jolla ei
      mitään tietoa yhtään mistään ole ja joka myös jääräpäisesti aina kieltäytyy vastaanottamasta
      minkäänlaista informaatiota, joka olisi ristiriidassa omien taikauskoisten luulojen kanssa. Eikä
      sellaisten ihmisten kanssa kannata koskaan keskustella, se on täydellistä ajanhukkaa. Rationaalisella
      tasolla voi keskustella vain sellaisten ihmisten kanssa, joilla joku rationaalinen taso on edes olemassa.
      Siis ei koskaan hihhuleiden kassa, joilla mitään rationaalista tasoa ei edes ole ja jotka lisäksi pitävät
      järkeä ja faktatietoa ja tiedettä ja logiikkaa lähinnä kirosanoina ja eksytyksenä.

• lusikkasoppaan

Jos olisit viitsinyt ottaa selvää, tai edes seurannut keskusteluja, olisit huomannut että nämä ennakkoluulosi eivät pidä paikkansa.

Uskovat ovat kiinnostuneita tieteestä, lukevat tieteen saavutuksista ja luottavatkin niihin (kriittisyyttä tietenkin pitää olla tässäkin mukana). Suomessa harva uskova on nuoren maan kreationisti, ja on erittäin loukkaavaa kutsua kaikkia uskovia kreationisteiksi.

Uskovat arvostavat sivistyneisyyttä ja oppineisuutta. Toihan kirkko Suomeenkin kirjakielen, koululaitoksen ja paljon muuta hyvää.

Mielestäni ainoastaan ne, jotka erityisesti haluavat uskoa että kaikki uskovat ovat hihhuleita uskovaisia, ovat niitä jotka silmänsä ja korvansa sulkevat. Ilmeisesti heidän järkensä ei voi käsittää sitä asiaa, että voisi sekä uskoa että olla jokaisella elämän tasolla rationaalisesti ajatteleva ihminen.

Silloin helpointa on vain sanoa että "Sä olet ihan tyhmä, ei sun kanssa voi keskustella koska sä et olekaan sitä mieltä mitä minä luulin että sä olet!!" Tällaisen jyrkän mielipiteen omaavan ihmisen kanssa on siis mahdoton keskustella.

Halvekstiaan syvästi sitä, mitä itsellä ei ole. Uskoa.

• malka silmässäsi
        lusikkasoppaan kirjoitti:

Jos olisit viitsinyt ottaa selvää, tai edes seurannut keskusteluja, olisit huomannut että nämä ennakkoluulosi eivät pidä paikkansa.

Uskovat ovat kiinnostuneita tieteestä, lukevat tieteen saavutuksista ja luottavatkin niihin (kriittisyyttä tietenkin pitää olla tässäkin mukana). Suomessa harva uskova on nuoren maan kreationisti, ja on erittäin loukkaavaa kutsua kaikkia uskovia kreationisteiksi.

Uskovat arvostavat sivistyneisyyttä ja oppineisuutta. Toihan kirkko Suomeenkin kirjakielen, koululaitoksen ja paljon muuta hyvää.

Mielestäni ainoastaan ne, jotka erityisesti haluavat uskoa että kaikki uskovat ovat hihhuleita uskovaisia, ovat niitä jotka silmänsä ja korvansa sulkevat. Ilmeisesti heidän järkensä ei voi käsittää sitä asiaa, että voisi sekä uskoa että olla jokaisella elämän tasolla rationaalisesti ajatteleva ihminen.

Silloin helpointa on vain sanoa että "Sä olet ihan tyhmä, ei sun kanssa voi keskustella koska sä et olekaan sitä mieltä mitä minä luulin että sä olet!!" Tällaisen jyrkän mielipiteen omaavan ihmisen kanssa on siis mahdoton keskustella.

halveksivat muita uskontoja kuvitellen omaa taikauskoaan niitä paremmaksi. Jo nimitys pakanuskonto on halveksuva.
        Johtuu kateudestanne, kun teiltä puuttuu usko Koraaniin, luonnonhenkiin ja pyhiin lehmiin.

• jdoisjoijs

"Ilmeisesti heidän järkensä ei voi käsittää sitä asiaa, että voisi sekä uskoa että olla jokaisella elämän tasolla rationaalisesti ajatteleva ihminen."

Jos uskoo yliluonnolliseen ei ole jokaisella elämän tasolla rationaalinen.

• lusikkasoppaan
        jdoisjoijs kirjoitti:

"Ilmeisesti heidän järkensä ei voi käsittää sitä asiaa, että voisi sekä uskoa että olla jokaisella elämän tasolla rationaalisesti ajatteleva ihminen."

Jos uskoo yliluonnolliseen ei ole jokaisella elämän tasolla rationaalinen.

Mistä se on pois?

Miten minä toimin ja elän eritavalla jos uskon Jumalan olemassaoloon, kuin jos en uskoisi?
        En ole vielä havainnut mitään eroa ystävieni toimintaan, tai he ihmetelleet minun "epärationalisuuttani" elämässä.

Olen edelleen sitä mieltä, että täällä karusti yleistetään ja laitetaan kaikki uskovat samaan lokeroon.

• lusikkasoppaan
        malka silmässäsi kirjoitti:

halveksivat muita uskontoja kuvitellen omaa taikauskoaan niitä paremmaksi. Jo nimitys pakanuskonto on halveksuva.
        Johtuu kateudestanne, kun teiltä puuttuu usko Koraaniin, luonnonhenkiin ja pyhiin lehmiin.

En minä ole halveksinut muita uskontoja. Olen silti kristitty.
        Miten se on mahdollista siis...

• luterilainen.

En minä ole halveksinut muita uskontoja. Olen silti kristitty.
        Miten se on mahdollista siis...

En minäkään ole huomannut halveksuntaa muita uskontoja kohtaan seurakunnassani.

• pody
        malka silmässäsi kirjoitti:

On ehkä hyvä muistaa, että tämä "Pakana" termi on alun perin kuulunut Juutalaisuuteen. Se juontaa juurensa siitä ajatuksestaa, että Juutalaiset ovat Raamatun mukaan Jumalan valittu kansa, ja kaikki muut ovat pakanoita. Siinä menevät samalla niin kristityt, muslimit, hindut kuin kaikki muutkin. Ei pakana ajatus alunperin Kristinuskoon ole kuulunut.

• tajokinen

Luulin minäkin,että minun tuli paljon taistella Jeesuksen,Nasaretilaisen,nimeä vastaan.
      Tällä kesktelupaltalla monet LUULEVAT -LUULEVAT,että tulee taistella Jeesuta ja hänen seuraajia vastaan!

• otroligt

Toden totta! Evolutionostit esim.!

• esther

sentään on useampikin ateisti myöntänyt... :)
      kaikki ei ole satua.

• Denker

... on varmaankin elänyt ja vaikuttanut aika vahvasti eläessään. Ei hänestä muuten olisi syntynyt sellaista myyttihahmoa. Mutta mitä tulee kaikkien häneen liitettyjen tarinoiden (ihmeteot, taivaaseen nouseminen jne.) todenperäisyyteen, onkin kokonaan toinen juttu. Todennäköisesti hän kuolikin ristiinnaulittuna, mikä oli siihen aikaan yleinen tuomio rikoksista ja Jeesuksen tapauksessa ilmeisesti kapinaan kiihottamisesta, kansan villitsemisestä tms.

• Mirka ...

Onneksi sain uskonnoista vapaan kasvatuksen ja näin vältyin uskistumisen.

Kiitos vanhemmilleni.

• Joulupukki ja jeesus on tulilinjalla - kaikkiin jeesus ja joulupukki juttuihin kerron että " noo.. ne on vähän sellasia aikuisten keksimiä tarinoita, että lieneeköhän edes totta " . Lapset ottavat itse asioista selvää, ja kuuntelevat juttuja monelta kantilta, hyvä niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe