omat miehenne kiinostumaan ruuan laitosta tai kodin siivouksesta.
Miehet erään lehden mukaan ovat hyvinkin kiinostuneita vanhoilla päivillä opettelemaan ruuanlaittoa kursseilla jos vaikka jäisivät yksin puolison kuoltua.
Oma ukkoni on seurannut ja oikeastaan ottanut osaakin aina ruuanlaittoon ja osaa ehkä joitakin ruokia tehdä yksinkin. Mutta toi siivous taitaa olla niin ja näin.
Oletteko saaneet
57
510
Vastaukset
- hilikanukkeli
kiinnostumaan ruuanlaitosta, kun on aina ollutkin. Nytkin paahtoi herkkupullaa kahvin kanssa, maiskis.
Hernekeitto on bravuurinsa.
Siivous onnistuu myöskin, hyvin.- siitä vaan
se ihan ok on jos ei sitten loukkaannu kun vaimo ei voi syödä kaikkea esm.valkosipuliruokia jos herkka vatsa ja tietysti pitää siivota kaikki sotkut.
mukavaa jos osaa edes jotain ruokaa tehdä ettei ihan ykstoikkoseksi sitten aikojen saatossa mene.
Nittaminax kirjoitti:
mukavaa jos osaa edes jotain ruokaa tehdä ettei ihan ykstoikkoseksi sitten aikojen saatossa mene.
taas tulee monta kertaa sama viesti. Tai onhan mulla epäilys miksi ja se johtuu ihan S24:ta.
- hilikanuk...
Nittaminax kirjoitti:
mitä vain. Nyt juuri meni tekemään jauhelihapihvejä, perunoita, brysselinkaalia ja porkkanoita.
hilikanuk... kirjoitti:
mitä vain. Nyt juuri meni tekemään jauhelihapihvejä, perunoita, brysselinkaalia ja porkkanoita.
sitä hesarin kirjoitusta jossa väitettiin ettei miehet osaa tehdä ruokaa ja siksi kaikki kurssit ovat täynnä. No joo nämä miehet olivat jo jotain yli 70 tai 80 miehiä. Kertoivat haluneensa tulla siksi kurssille jos vaimosta aika jättää.
Onhan se hienoa jos tietää miehensäkin osaavan tehdä ruokaa sitten joskus.
- 1943
ei ollut erityisen innostunut, mutta kyllä selvisi, jos esim. oli lasten kanssa ja minä matkoilla. Kodin siivouksessa hänellä oli eri asteikko kuin minulla. Kumpikaan ei ollut ylisiisti. Nykyinen miesystäväni käy ulkona syömässä ellen ole paikalla eikä talossa ole lämmitettävää ruokaa. Tapaa samalla tuttuja ja tutustuu uusiin ihmisiin. Suuren talon siivouksen hän hoitaa tosi hyvin. Kohta lentävät matot ja seinätekstiilit hangelle, kun alkaa olla pakkasta. Joka aamu hän tuulettaa vuodevaatteet, jos ilma sallii.
Vaimoni mentyä kotivuosien jälkeen iltatöihin kassalle hän hoiti arkipäivisin askareet mutta lauantaisin palasi töistä klo 15:a jälkeen.
Olin syöttänyt tenavat ja yhdessä siivonneet talon.
Vaimo tuli valmiiseen kahvipöytään ja aloitimme viikonlopun vieton.
Mitä helkuttia olisin tarkoittanut jos hänen olisi pitänyt aloittaa vielä kotihommat?
Tällä tavoin löytyi yhteisymmärrytä ja lämpöä luonnollisella tavalla.
Olin jo aikaisemmin, tilanteen salliessa, esivalmistellut ja myös tehnyt valmiiksi liharuuat.
Työmatkat haittasivat harrastusta.
Sen jälkeen kun aloitin valmistautimsen joutilaisuuteen, 53v, olen ostanut ja tehnyt sapuskat.
Poikkeuksena yksi kerta vuodessa jolloin vaimo tekee etten pääse sanomaan tehneeni kaikkia!
Vaimo on sanonut kassalla nähneensä riittävästi ruokia omatakseen enää tippaakaan mielenkiintoa mokomaan.
Yhtenäkään loma-aamuna vaimo ei ole tehnyt aamupalaa!
Hän on aamu-unisempi.
Valmistukseen harjaannuin osittain jo poikamiesvuosinani.
Siivouksesta mainitsin jo alussa.
Jo töissä ollessani hoidin siivouksessa raskaammat työt, huonekalujen siirrot, matot yms.
Pehmän laskun alun jälkeen työjakomme on se että minä nostelen huonekalut ja käsittelen matot.
Vaimo on alkanut imuroimaan.
Minä jatkan imurointia ja vaimo aloittaa imuroidun alueen moppauksen.
Saatuani imuroinnin valmiiksi jatkan moppausta ja vaimo tussuroi joidenkin järjestelyjen kanssa.
Haem matot sisälle ja niiden sijoittelu on puhtaasti vaimoni puuhaa.
Vaimo palaa tyttöjen matkoilta aina siivottuun kotiin.
Koskaan en ole osannut asentaa kaikkia mattoja oikeille paikoille.
Nyt, viime elokuussa, yksikään ei ollut osunut kohdalleen.
Minusta tämäkin on vaatimaton kotiin paluun tervetulon toivotus eikä siitä, eikä yhdessä touhuamisesta ole ollut ainakaan haittaa yhteiselämälle.
Tunnustan! Taustalla ovat itsekkäät tavoitteeni.textiä että pitää sulatella jonkun aikaa. Voisihan sitä vastata hiukan lyhyämästikin kuin koko historian kertoa. :)
Nittaminax kirjoitti:
textiä että pitää sulatella jonkun aikaa. Voisihan sitä vastata hiukan lyhyämästikin kuin koko historian kertoa. :)
meidän taloudessa ei ole kuin yksi mies ja sen miehen mielestä matot ovat aina siellä missä niitä tarvitaan.
Aikasti paljon ovat roskaisemmat kuin Lassella, uskoisin, mutta se johtuu siitä että meidän miehemme on harvemmin kotona ja kun hän tulee kotiin on se sama surkeus aina edessä.
Kesällä kellarista haettu, jumalattoman iso matto on vieläkin parvekkeella, taitaa olla aikasti tuulettunut, mutta aina vaan käy vähemmän raikkaaksi, lumessa on jotain kummallista maatuneen tuoksua.
Ja jos meidän mies halaa unissaan, putoaa herätyskello ja joulukynttelikkö lattialle, sinne missä on se iso tyynykin.
Joku nainen voisi tehdä hyvää miehellemme, tai ainakin asunnolle. PIkkuhiljaa ei oikein osaa sanoa missä sitä, mahdollista, naista arvostaisi oikein.hunksz kirjoitti:
meidän taloudessa ei ole kuin yksi mies ja sen miehen mielestä matot ovat aina siellä missä niitä tarvitaan.
Aikasti paljon ovat roskaisemmat kuin Lassella, uskoisin, mutta se johtuu siitä että meidän miehemme on harvemmin kotona ja kun hän tulee kotiin on se sama surkeus aina edessä.
Kesällä kellarista haettu, jumalattoman iso matto on vieläkin parvekkeella, taitaa olla aikasti tuulettunut, mutta aina vaan käy vähemmän raikkaaksi, lumessa on jotain kummallista maatuneen tuoksua.
Ja jos meidän mies halaa unissaan, putoaa herätyskello ja joulukynttelikkö lattialle, sinne missä on se iso tyynykin.
Joku nainen voisi tehdä hyvää miehellemme, tai ainakin asunnolle. PIkkuhiljaa ei oikein osaa sanoa missä sitä, mahdollista, naista arvostaisi oikein.miksi puhut niinku olisit nainen vaikka olet mies ja mielestäni entinen haza. No kunhan mietin.
Nittaminax kirjoitti:
textiä että pitää sulatella jonkun aikaa. Voisihan sitä vastata hiukan lyhyämästikin kuin koko historian kertoa. :)
Kohdallamme kyse ei ole mihinkään ajankohtaan, tilanteeseen tai elämänvaiheeseen liittyvästä muutoksesta tai päätöksestä vaan yhteiselämän perusasenteista.
Pyrkiä itse toimimaan kumppanin elämää helpottavalla ja mukavammaksi tekevällä tavalla.
Jos tuosta historiikistani irroittaisi minkä tahansa osan erilleen, se antaisi suuremman mahdollisuuden lukijan omien tulkintojen kirjolle.
Koskaan emme ole tehneet mitään sopimuksia vuorotteluista tai muista vastaavista puhumattakaan vaan asiat ovat hoituneet tilanteiden vaatimilla tavoilla.
Ainahan voi tomia minun laillani.
Jos mielenkiintoisesta otsikoinnista huolimatta teksti näyttää pitkältä ja varsinkin jäsentymättömältä niin jätän lukematta.Anceli kirjoitti:
elämäni aikana olen sanaton. :)
miten meillä mut mieti mistä mun nikkini tulee.
koti-kiusattu kirjoitti:
saatan joutua sanattomaksi jo kolmannen kerran.
Mietin, mietin, ehkä keksin vastauksen.Anceli kirjoitti:
saatan joutua sanattomaksi jo kolmannen kerran.
Mietin, mietin, ehkä keksin vastauksen.ruuanlaittoa mutta osaan silti tehdä perushommat ,eli en nälkään kuole ja siivous sujuu keltä vaan joka ei tykkää roskien keskellä pyöriä.
Joskus sanonu et teen mitä haluun ja muut mitä osaa.Nittaminax kirjoitti:
miksi puhut niinku olisit nainen vaikka olet mies ja mielestäni entinen haza. No kunhan mietin.
Vaan edelleenkin yksinelävä mies.
Helppoa on minun kertoa miehen elämästä, muutenkin kirjoittelen hassusti.
Muistuttaisin vielä että minulle voi soitellakin, varsinkin jos jään mieleen.
:)
H.
SZkoti-kiusattu kirjoitti:
ruuanlaittoa mutta osaan silti tehdä perushommat ,eli en nälkään kuole ja siivous sujuu keltä vaan joka ei tykkää roskien keskellä pyöriä.
Joskus sanonu et teen mitä haluun ja muut mitä osaa.mehän ollaan ihan samanlaisia.
Paitsi, että mie teen mitä viitsin, muut mitä osaa.koti-kiusattu kirjoitti:
pyörii edelleenkin.
AListus alistusAnceli kirjoitti:
mehän ollaan ihan samanlaisia.
Paitsi, että mie teen mitä viitsin, muut mitä osaa.että samanlaiset lapset leikkii parhaiten yhressä
koti-kiusattu kirjoitti:
että samanlaiset lapset leikkii parhaiten yhressä
ainakaan tylsää olisi koskaan ja jos olisi, mentäisiin lammen rannalle makkaraa paistamaan ja rupattelemaan.
- Solveig*
Nittaminax kirjoitti:
miksi puhut niinku olisit nainen vaikka olet mies ja mielestäni entinen haza. No kunhan mietin.
se,etkö hokannut,entinen Hatsa vaikka voissa paistettuna/tai Hunksina ; ))))
Anceli kirjoitti:
ainakaan tylsää olisi koskaan ja jos olisi, mentäisiin lammen rannalle makkaraa paistamaan ja rupattelemaan.
On siivota se rupattelupaikka, poltettais kaikki pois.
Tuvankin vois siivota lehtipuhaltimella.Solveig* kirjoitti:
ei tarkoita ettei niitaankaan olisi jäänyt.
Minä yritän olla vain vanha korvike.
SZkoti-kiusattu kirjoitti:
Tuvankin vois siivota lehtipuhaltimella.ideat lopu, yllytetään toisiamme uusiin keksintöihin.
Kaikki keinot mitkä auttavat pääsemään helpommalla, otetaan käyttöön.Anceli kirjoitti:
ideat lopu, yllytetään toisiamme uusiin keksintöihin.
Kaikki keinot mitkä auttavat pääsemään helpommalla, otetaan käyttöön.Josko laatottais koko huushollin ja viemärit keskelle lattiaa,sujuis joulusiivo nopsaan kun vaan suikuttelis.
piikkiö kirjoitti:
Josko laatottais koko huushollin ja viemärit keskelle lattiaa,sujuis joulusiivo nopsaan kun vaan suikuttelis.
toteuttamisen arvoinen idea. Mikä on joulusiivous =(
Nittaminax kirjoitti:
Keskustelu voi olla myös jotain ihan muuta kuin toisten kirjoittajien tekstien kommentointia. Esim. Laiska-Lassen ja tekstejä on aina ilo lukea - riippumatta siitä onko samaa vai eri mieltä.
hunksz kirjoitti:
Vaan edelleenkin yksinelävä mies.
Helppoa on minun kertoa miehen elämästä, muutenkin kirjoittelen hassusti.
Muistuttaisin vielä että minulle voi soitellakin, varsinkin jos jään mieleen.
:)
H.
SZmie en soittele kaikenmaailman hunsvonteille jotka tyrkyttävät itteään.
Oma ukko ei koskaan tyrkytä mulle numeroaan ja siks sille toisinaan pirautan, et käyppä kaupassa ja tuo sitä taikka tätä.Solveig* kirjoitti:
sitä heti kaikkia hoksaa varsinkin jos ei ole pahemmin aikasempia viestejä lukenu. :))
- Kansitakkinen mies
koti-kiusattu kirjoitti:
Tuvankin vois siivota lehtipuhaltimella.Rivitalon autotallin siivoan lehtipuhaltimella,kun siellä ei ole sisällä autoja.
- uskotaan uskotaan
Nittaminax kirjoitti:
nitta
Ei siis linkityksiä, eikä pitkiä kirjoituksia. - vanhat tavat
hunksz kirjoitti:
ei tarkoita ettei niitaankaan olisi jäänyt.
Minä yritän olla vain vanha korvike.
SZTäällähä tää luikuri naisia vonkaa soittelemaa vuonna kivi ja keihäs :DDD
- etkö muuta osaa
uskotaan uskotaan kirjoitti:
nitta
Ei siis linkityksiä, eikä pitkiä kirjoituksia.kaukkaparka
- buuahhhh
vanhat tavat kirjoitti:
Täällähä tää luikuri naisia vonkaa soittelemaa vuonna kivi ja keihäs :DDD
Ei sinua kuitenkaan,,
- niin on!
peukkumies kirjoitti:
pyörii edelleenkin.
AListus alistus-peukkumies-
Olet äitisi lannistama
Hyyypiööö.
- i_a**'
Tuo mielenkiinto tuli pikkuhiljaa noihin kotihommeleihin ruoanlaittoineen, ja päätoimeksi pikkuhiljaa kumppanini sairastumisen myötä... Eipä nyt hänen "poismentyään" ainakaan kotitöiden vuoksi tarvitse "myydä" vapauttaan... :)
olinpas minä tyhmä taikka hupsu. Toki voi joutua muunkin takia opettelemaan ruuanlaittoa ja siivousta ja raskaamman päälle. Anteeksi kun en heti älynnyt toistakin mahdollisuutta, mutta mitä tarkoitit "myymisellä".
- i_a''*
Nittaminax kirjoitti:
olinpas minä tyhmä taikka hupsu. Toki voi joutua muunkin takia opettelemaan ruuanlaittoa ja siivousta ja raskaamman päälle. Anteeksi kun en heti älynnyt toistakin mahdollisuutta, mutta mitä tarkoitit "myymisellä".
Kun olet ollut vaikkapa osittaisena omaishoitajana, sitoo se sinut paikalleen... Moni mies kummppanin "poistuttua" joutuu ikäänkuin tuuliajolle kun tuota "passaajaa" ei enää ole... Jopa kahvin keitto joillekin on ylivoimaista... Näinpähän on otettava "passariksi" ensimmäinen vapaa-ehtoinen vastaantulija, jos hän moiseen tietoisesti suostuu... Empä ihmettele yhtään ikäistemme tyttösten varovaista jopa kielteistä suhtautumista uusiosuhteisiin...
Minä taas en kotiini huoli ketään passattavaksi... Kotini on siisti ja kokkina olen hyvä... On vapaus mennä ja tulla... No onhan noita tyttösiäkin joilla on oma "pesä" ja vierailut puolin sekä toisin täyttävät kaikki elämäni tarpeet...
olin ehkä liian kauan kotona ja miehelle sopi ettei tarvinnut puuttua ruoan laittoon, kuin siivouksiinkaan, - tosin ei sittenkään kun menin vieraaseen työhön..
ettei sitten vain kostaudu jossain vaiheessa. Noi kokkikurssit ovat muuten tosi suosittuja.
Nittaminax kirjoitti:
ettei sitten vain kostaudu jossain vaiheessa. Noi kokkikurssit ovat muuten tosi suosittuja.
ihmeitäkin on tapahtunut he...
estänyt perheenjäseniä tekemästä kotonamme = omassa kodissaan ihan mitä haluavat. En ole myöskään koskaan tuntenut tarvetta riistää keittiötä tai siivouskaappia omaksi reviirikseni. Koti ja kaikki siihen liittyvä tekeminen on ollut yhteistä, samoin vastuu tekemisestä. Joskus sovittiin tehtävistä etukäteen yhdessä, useimmiten kumpikin teki mitä ehti tai mikä tuntui mukavimmalta kodin "pakollisista" tehtävistä.
Joskus 1970-luvulla moni nainen muuttui viimeistään avioliiton solmimisen jälkeen keittiön yksinvaltiaaksi, eikä miehillä ollut sinne mitään asiaa. Kun avioiduimme ja muutimme yhteen nuorina aikuisina, olimme tottuneet tekemään kaikenlaisia asioita yhdessä. Ei ollut mitään syytä muuttaa tilannetta. Olimme sitä mieltä, että yhdessä tehden kaikki sujui joutuisasti ja jäi enemmän yhteistä vapaa-aikaa. Jos mieheni päätti siivota itsekseen, ja suoriutui koko kodin siivouksesta parhaimmillaan puolessa tunnissa, en koskaan arvostellut lopputulosta tai ryhtynyt parantelemaan sitä. - Kun hän ihmetteli joskus "poikien kanssa" metsästysreissulla kotien työjaosta jutellessamme, miten ihmeessä vaimo voi kuluttaa koko päivän kodin siivoamiseen, en paljastanut salaisuutta silloinkaan. Naureskelin poikien jutuille.
Ruoanlaitto alkoi vähitellen kiinnostaa monia kavereitamme. Karl Butlerin miehille tekemällä keittokirjalla oli huomattava vaikutus asiaan, (kirja julkaistin suomeksi 1970-luvulla). Mieheni kanssa oli aikaisemmin sovittu, että hän vastaa ruokaan liittyvistä asioista retkioloissa, koska oli tottuneempi käsittelemään pakkia yms. Kotioloissa hän auttoi minua kykyjensä ja ehtimisensä mukaan ruoanlaitossa, pöydän kattamisessa yms, ja vastasi puolestaan yksin riistan käsittelemisestä vähintään lihoiksi asti.
Kun saimme tietää (parin avioliittovuoden jälkeen), että olen raskaana, siitä tuli luontevasti uusi yhteinen asia. Synnytysvalmennus tuki jo siihen aikaan isien osallistumista, vaikka joissain sairaaloissa erityisesti kätilöt vielä vastustivat sitä.
En siis ole koskaan onnistunut saamaan tai manipuloimaan miestäni tekemään kotitöitä, vaan olen auliisti antanut hänelle mahdollisuuden tehdä mitä itse haluaa - silläkin alueella.;) Samaa periaatetta olen yrittänyt toteuttaa kaikissa läheisissä ihmissuhteissani.- 1.1947
Meillä mies on alkanut imuroimaan ihan ite. Enää en leipäänny siihen ihan niin pahasti. Molemmille tässä riittää sitä lajia sittenkin.
Ruokapuoli on enemmän minun kontollani, vaikka pientä yritystä on nähtävissä. Ei ole ongelmaa näistä. - viivatiina
ei laita ruokaa mutta pyykit se pesee ja hoitaa tiskit yhdessä yleensä siivotaan =))))
Siivous on välttämätön paha joka yritetään jakaa kohtuu periaatteella ilma sopimusta.
Ruokahuolto hankinnasta valmistuksen kautta nautintaan on luovaa toimintaa jossa usein voin toteuttaa itseäni ja jonka nautinnon vaimoni on suonut minulle.
Paitojen ja housujen silitystä lukuun ottamatta minut on julistettu tekstiilihuollossa jäähypenkille.
Syynä silkat, perusteettomat epäluulot.
Juuttuneet vetoketjuni ovat myös vaimon spesiaaleja. Minun ratkaisuni olisivat ratkaisevampia.- !
olen saanut itseni tekemään ruokaa, ihan omaksi ja muidenkin iloksi, kivaa olla Mies.
sinullakin tuppaa noi vetoketjut juuttumaan tai muuten vain hajoamaan. Sama vika mun ukolla. Ei yhtäkään vaatetta missä on vetoketju, niin etteikö se olisi joskus ollut jumissa tai rikki ratki.
Näytän tämän meidän vetoketjuexpertille.
Hänen käsityksensä on että minulla on joku systemaattinen tekniikkavirhe vetoketjujen käytössä.
- O - Orvokki
ja tytöstä. Teki mieli jatkaa aiheesta, kun tekstejänne lukiessa muistui vanhoja asioita mieleen.
Tyttäreni poikaystävä ei ollut tehnyt kotonaan yhtään mitään roskapussin viemistä vaativampaa, vaan äitinsä oli jopa kaatanut maitoa tai mehua lasiin aamiaispöydässä, kun poika koputti tyhjällä lasilla pöytää. Meillä nuorimies innostui kotoisista puuhista ja ruoanlaitosta. Hän kysyi saisiko tehdä ruokaa, jos ostaisi itse aineet. Varsin avoimen luvan saatuaan, hän ilahdutti välillä koko perhettä työnsä tuloksilla ja tytärtä vielä useammin - jo siihen aikaan. Yhteen muutettuaan nuoret toimivat tasa-arvoisesti yhdessä. Kun tyttäreni aloitti työn ohella opiskelemisen, vastuu perheen ruokataloudesta siirtyi miehelle. Minua naurattaa joskus tyttäreni kanssa kaupungilla liikkuessamme, kun hän soittaa miehelleen kysyäkseen mitä kaupasta pitää ostaa vai lähtevätkö he myöhemmin yhdessä kauppaan.
Luulen, että kotoisissa työjaoissa on useimmiten kyse toisen työn arvostamisesta ja tilan antamisesta. Mielestäni on parasta, jos kotona voi sekä viihtyä että tehdä töitä yhdessä omien resurssiensa ja mieltymystensä mukaan. Yhdessä tehden ikävätkin velvollisuudet tuntuvat vähemmän raskailta, ja joskus oma inhotus voi olla toisen lempipuuhaa. Luulen, että seuraavat sukupolvet ovat meitä fiksumpia myös näissä asioissa.Penskamme saivat kotona työteon mallin ilman roolirajoja.
Poikamme meni minuakin pitemmälle aloittamalla leipomisen noin 12-vuotisena.
"Miksi meillä ei ole koskaan pullaa"?
Koska me emme syö pullaa.
"Mie haluisin joskus pullaa"!
No, leivo sitten!
"Saanks mie"?
Joo. Ja sitten alkoi rapina.
Omat pyykkinsä penskat alkoivat pesemään suunnilleen samoja aikoja.
Alakerrasta usein kuultu huuto: Muti! Onks siul kirjavii? Konneesee mahtus viel.
Aikanaan tuli pitkäaikaiseen parisuhteeseen ja lyhyehköön avioliittoon turmio.
Hänen vaimonsa opiskeli. Kundi hoiti kaikki asiat.
Osti ja valmisti ruuat.
Pesi pyykit ja siivosi talon yms.
Rahoitti elämisen ml. asuntolainen korot ja lyhennykset
Kundin ollessa työmatkalla rouva ei edes tyhjentänyt postilaatikkoa.
Rouvan päästyä juristikoulutustaan vastaavaan työpaikkaan meno jatkui vastoin kundimme oletuksia.
Kaiken lisäksi rouva katsoi yrityverotukseen erikoistuneena kansainvälisen konsulttiyrityksen palkollisena omat tulonsa vain henkilökohtaiseen käyttöönsä tarkoitetuiksi.
Matot halki. Harmi vain että periaatteessa hukkaan oli mennyt, laskentatavasta riippuen, ainakin 7-vuotta.
Jo vuosia aikaisemmin sanoin pojallemme ettei mieskään saa olla liian kiltti.
Kumppanin hyvän olon vaalimisen voisi odottaa aitoa vastakaikua ja ymmärrystä.
Jos suhde on yksipuolinen niin siinä olisi keskustelun paikka.- Pirre*
laiska-lasse kirjoitti:
Penskamme saivat kotona työteon mallin ilman roolirajoja.
Poikamme meni minuakin pitemmälle aloittamalla leipomisen noin 12-vuotisena.
"Miksi meillä ei ole koskaan pullaa"?
Koska me emme syö pullaa.
"Mie haluisin joskus pullaa"!
No, leivo sitten!
"Saanks mie"?
Joo. Ja sitten alkoi rapina.
Omat pyykkinsä penskat alkoivat pesemään suunnilleen samoja aikoja.
Alakerrasta usein kuultu huuto: Muti! Onks siul kirjavii? Konneesee mahtus viel.
Aikanaan tuli pitkäaikaiseen parisuhteeseen ja lyhyehköön avioliittoon turmio.
Hänen vaimonsa opiskeli. Kundi hoiti kaikki asiat.
Osti ja valmisti ruuat.
Pesi pyykit ja siivosi talon yms.
Rahoitti elämisen ml. asuntolainen korot ja lyhennykset
Kundin ollessa työmatkalla rouva ei edes tyhjentänyt postilaatikkoa.
Rouvan päästyä juristikoulutustaan vastaavaan työpaikkaan meno jatkui vastoin kundimme oletuksia.
Kaiken lisäksi rouva katsoi yrityverotukseen erikoistuneena kansainvälisen konsulttiyrityksen palkollisena omat tulonsa vain henkilökohtaiseen käyttöönsä tarkoitetuiksi.
Matot halki. Harmi vain että periaatteessa hukkaan oli mennyt, laskentatavasta riippuen, ainakin 7-vuotta.
Jo vuosia aikaisemmin sanoin pojallemme ettei mieskään saa olla liian kiltti.
Kumppanin hyvän olon vaalimisen voisi odottaa aitoa vastakaikua ja ymmärrystä.
Jos suhde on yksipuolinen niin siinä olisi keskustelun paikka.ei myöskään ole tyypillinen ikäluokkansa mies, hän laittaa ruokaa ja huolehtii ruokaostokset, hoisi lapsia tasajalkaa vaimonsa kanssa, - sekä "elätti" perheen emännän opiskellessa, ensin ylioppilaaksi ja sitten diploomi insinööriksi, samoin pojan, ja duunarin palkoilla tosin ammattimiehenä toimien, - onneksi lukenut vaimo ei häippässyt vaan nyt kantaa kortensa kekoon kaksinverroin.
- 9+6
Ennen ei tehnyt, nyt ei pysty vaikka haluaisikin:(
Jo tuo että voi kysyä tuollaista osoittaa kuinka onnekkaita olette. - Tilja K
Aikaisemmin häntä kiinnostivat kauniit naiset. Ennusteen mukaan ruokakiinnostuksen jälkeen ovat omat sairaudet kiinnostuksen kohteina. Toivon, että siihen kuluu vielä paljon aikaa.
- dirlandaa vihreävaan
No meillä on ukko aina tehnyt sapuskat kun olen itse sen suhteen melkoisen uuno. Kielsi kerran koskemasta kattiloihinsa ja kauhoihinsa, ja tottelin mielelläni. Hän ei takuulla kuole nälkään vaikka minä heittäisin veivini, itse joutuisin raapimaan kauppojen eineshyllyjä jos oma kokki siirtyisi ilmavoimiin. Ruoanlaitto ei ole koskaan kiinnostanut minua ja sen takia olenkin ollut naisena hiukka hyljeksitty, ruoanlaiton osaaminen kun on aina laskettu naisen hyveisiin. Mutta siitä viis veisaan :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565310Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212347- 1111572
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2271524- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2881078- 721047