Minkä ammatin valitsisit?
Ehdottomasti pukimiehen, siinä ammatissa pääsee ainakin yrittäjänä leiville.
Jos saisit aloittaa alusta?
19
267
Vastaukset
- kednah
Tietenkin tarkoitin putkimiehen. No, ei tuo avauskaan huonolta tuntunut. Vaatii vaan erinomaista fysiikkaa:))
- ...
Kyllä tässä putkea tulee vedetyksi ihan vapaa-aikana tarpeeksi, ei tätä töikseen jaksaisi millään tehdä.
Mä olen tyytyväinen ammatinvalintaani, työuraani en niinkään. Kaikkea ei voi saada. Eikä eläkkeelle päästä.
=DW= - Heikunkeikku
En vaihtaisi. Täytyy uskoa, mitä jotkut tutut ovat sanoneet.
-Voi jee, ku sulla on Helppo työ. Pitkät lomat ja töissä ei tartte tehdä muuta, kuin kuunnella.
Sitten monen monistuista kertaa pienet oppilaat ovat tiukanneet minulta, että Mitä TYÖTÄ ihan oikeesti teen.
-Noh, minä opetan teitä lapsia
-Niin niin joo, mutta sen lisäksi, mitä OIKEETA työtä teet.
Niin, että mikä täs ollessa. Tuskin jaksaisin tehdä Oikeaa työtä laisinkaan.
Taidan olla laiskamato.- kednah
Taisi jotain oppiakin. Meilläkin kävi piano- ope sen viis vuotta kotona, eka kerran sukkahousut päässä koulun pikkujouluissa pimputti lapsi.
Pidän ammattia vaativana. kednah kirjoitti:
Taisi jotain oppiakin. Meilläkin kävi piano- ope sen viis vuotta kotona, eka kerran sukkahousut päässä koulun pikkujouluissa pimputti lapsi.
Pidän ammattia vaativana.Meillä esikoinen sai esittää ekanluokan joulujuhlassa harmoonilla Päivänsäde ja menninkäinen, kun opettaja huomas että tyttö ennen tunnialkuja välitunneilta tullessaan oli opetellut sen ja muutaman muun laulun korvakuulolla soittamaan. Silloin ei meillä ollut edes sähköurkuja kotona, mutta opettajan ehdotuksesta ensin hankin sähköurut ja seuraavana vuonna pianon.
Siellä j-juhlassa tuli tippa silmään, koska minullekin hänen "oma" ohjelmanumero oli täys yllätys!- ...
Tässä tuli hienosti esiin ammattien arvostus. Se vaihtelee kovasti.
Mä ite, olen näyttänyt portfoliotani vasta muutaman kerran täällä synnyinseuduilla naapureille. Alkoi tympiin, ne kun vaan aukoi päätä mun duuneista. Itseasiassa kukaan ei ollut edes tajunnut, että munkin hommat vaatii duunaamista. Ja just se, että ei ole kourat rasvassa lapion varressa, sitä ne ei tajua. Hah, yks yleinen haukkumanimitys täällä on "insinööri". No en ole insinööri, mutta tosiaan, tullut tehtyä muutakin kuin pyöritettyä tahkoa. Ja tottapuhuen, olen mä ihan palkka vasten nuorena tahkoakin pyörittänyt.
Tää ammattien arvostus on niin ihmiskohtaista. Mä tiedän paljon aloja ja ammatteja, joita kukaan ei oikein pidä minään. Paitsi pitää. Ne jotka tietää mistä kysymys. Itellä vähän ust silleen "ai sä piirtelet a kirjoittelet" Joopajoo, onhan niitä lauleskelijoitakin, otka vääntää vaan kakssataa keikkaa vuodessa. Aattele ihan van lauleskelemalla elelevät...
Mä olen jotenkin alkanut vältteleen tiettyjen alojen ihmisiä. Se nyt vaan on niin, joittenkin kapasiteetti sopii paremmin joihinkin hommiin, kuin joittenkin muitten. Mä ite otan niin, se ja sama, mitä ihminen tekee. Mutta jos se tekee hommiaan jotenkin sydämellä tai kutsumuksesta, se on paljon se. Leipäpapit asia erikseen-
=DW= - kednah
kednah kirjoitti:
Pidän ammattia vaativana.Luojan kiitos.
Toinen pimputti pianoa sen kymmenen vuotta.
Toinen ei katsonutkaan siihen suuntaakaan, valitsi urheilijan uran.
Nyt lähetään Epyktiin tai jonneen. Viikko yhdessä.
Ensi kertaa yhessä viiteen vuoteen...
Kuinkahan käy?
Toinen on nähnyt äitinsä kuoleman 18v, toinen laukkaa maailman turuilla, mantereilta toisille, ja kirjoittaa Hesariin ja muuallekin kärkeviä kommentteja. ... kirjoitti:
Tässä tuli hienosti esiin ammattien arvostus. Se vaihtelee kovasti.
Mä ite, olen näyttänyt portfoliotani vasta muutaman kerran täällä synnyinseuduilla naapureille. Alkoi tympiin, ne kun vaan aukoi päätä mun duuneista. Itseasiassa kukaan ei ollut edes tajunnut, että munkin hommat vaatii duunaamista. Ja just se, että ei ole kourat rasvassa lapion varressa, sitä ne ei tajua. Hah, yks yleinen haukkumanimitys täällä on "insinööri". No en ole insinööri, mutta tosiaan, tullut tehtyä muutakin kuin pyöritettyä tahkoa. Ja tottapuhuen, olen mä ihan palkka vasten nuorena tahkoakin pyörittänyt.
Tää ammattien arvostus on niin ihmiskohtaista. Mä tiedän paljon aloja ja ammatteja, joita kukaan ei oikein pidä minään. Paitsi pitää. Ne jotka tietää mistä kysymys. Itellä vähän ust silleen "ai sä piirtelet a kirjoittelet" Joopajoo, onhan niitä lauleskelijoitakin, otka vääntää vaan kakssataa keikkaa vuodessa. Aattele ihan van lauleskelemalla elelevät...
Mä olen jotenkin alkanut vältteleen tiettyjen alojen ihmisiä. Se nyt vaan on niin, joittenkin kapasiteetti sopii paremmin joihinkin hommiin, kuin joittenkin muitten. Mä ite otan niin, se ja sama, mitä ihminen tekee. Mutta jos se tekee hommiaan jotenkin sydämellä tai kutsumuksesta, se on paljon se. Leipäpapit asia erikseen-
=DW=Totta turiset, ennakkoasenteet ja varsinkin tietämättömyys saa mitä ihmeellisempiä mielikuvia syntymään ihmisen mielessä.
Kuvitellaan ja luullaan!!! Kuvittelu vielä menettelee, mutta luulla ei pitäis ilman asioihin perehtymistä!kednah kirjoitti:
Luojan kiitos.
Toinen pimputti pianoa sen kymmenen vuotta.
Toinen ei katsonutkaan siihen suuntaakaan, valitsi urheilijan uran.
Nyt lähetään Epyktiin tai jonneen. Viikko yhdessä.
Ensi kertaa yhessä viiteen vuoteen...
Kuinkahan käy?
Toinen on nähnyt äitinsä kuoleman 18v, toinen laukkaa maailman turuilla, mantereilta toisille, ja kirjoittaa Hesariin ja muuallekin kärkeviä kommentteja.sitä sisaruksista tiedä, mihin kelläkin ominaisuudet, tahto, ja mahdllisuudet kuljettaa.
Meillä kolmella lapsella kaikilla aivan erilaiset suuntaukset ja eräällä vieläkin hakusassa miksi isona haluaa, vaikka kaksi ammattitutkintoa on plakkarissa, ei vaan tunnu hänestä aivan oikeille Olisko samaa kuin oli itellä, että etsin kunnes löydän menttaliteetti??
- %%&
Mä ryhtyisin isona lottokoneenhoitajaksi. Kerran viikossa kävis sanomassa et arvotaan 7 numeroa ja 2 lisänumeroa tai sit jos olis se toinen niin ei sanois sitäkään.
vuonna 83. kutsumukseni,
Siihen asti kävin töissä ainoastaan leivän ja sirkushuvien vuoksi.
Jäljestäpäin ajateltuna, aika sopivassa iässä aloin yrittjäksi. Oli jo hieman elämän tuomaa perspektiiviä ja vastuullisuuttaja realismia haaveiden toteuttamiseseen?
Jos tähän hetkeen pitäisi valita toimiala, niin teräs antaisi vieläkin toimeentulon, joten toimialakin taitaisi olla sama. Työkuvaani kuului paljon toimeksiantoja, joka sisälsi suunnittelun, valmistuksen sekä asennuksen.
Vaikka itse sanonkin, sellaisissa projekteissa olin parhaimmillani. Siitä johtuen työ tuntui lähes kutsumukselta, tai vähintäänkin elämänmuodolta, joka oli osa identiteettiäni!
Terveys on mennyt, ja osin se on ollut omaa syytäni. Silti saman tien valitsisin edelleen. Ehkä viisaamin osaisin toimia, tai sitten en?ei kahta sanaa!!
Miksi en siihen alkanut, miksi miksi miksi................syy: miksi miksi???
Mun äiti hoiti väliin naapurin lasta ja hän kovasti ihannoi mun veljiä, jotka räpläsivät siihen aikaan omia ja kavereiden autoja kotiverstaassa. Poika lähes päivittäin kyseli: arvaas kuka meillä isona korjaa autot ja saa olla kädet rasvassa?:)
No hän on yrittäjänä huoltisalalla edelleen, joten taitaa monesti olla niin, että ympäristötekijöillä on vaikutuksensa meidän valintoihimme?
Ehkä sinullalin?
- tanj a
Olen vaihtanut ihan just ammattiin, josta tykkään ja jota ylenkatsoin nuorena. Se tuntui silloin niin kivalta ja vaivattomalta ja aattelin, ettei se sitten voi työtä ollakaan. Piti siis jolkottaa muutaman muun ammatin kautta nykyiseen, sairastua kunnolla ja nöyrtyä ajatukseen, että jos on ihmisellä lahja, niin se lahja pitää käyttääkin. En siis vaihtaisi ammattiani ja työtäni yhtään mihinkään. Saan esiintyä sieluni kyllyydestä ja pitää ihmisistä huolta.
Mahdollisuus omaan yritykseen sen suomine etuineen ja varjopuolineen.
Ennen lopullista valintaa putkimieheksi kannattaisi käytännössä tutustua touhuun.
Varsinkin vanhan kerrostalon saneeraukseen.
Nykyiset viemäreiden sukitus- ja pinnoitusmenetelmät ovat perinteistä siistimpiä mutta "työn tuntu" on niissäkin.
Myöskään uusasennukset eivät ole välttämättä herkkua.
Etuna on että töitä riittää ja laskuttamaan pääsee.- se olis siistii
alkaisin, ei tarvitsisi kuunnella asiakkaitten valituksia.
- paistahas**
vai putkimiehen?
- kokenut yrittäjän
ihanuuden. Leveän leivän ja vapauden mutta jos vielä saisin valita alkaisin kokiksi. Tuonne tunturihotelleihin lysthin pithoon
- Kaupunkilainen
Ravintoasiat kiinnostavat sen verran, että jos olisin vähän nuorempi, lähtisin opiskelemaan ravitsemustiedettä. En tosin terapeutiksi haluaisi, enkä välttämättä tutkijaksikaan, vaan haluaisin valistaa ihmisiä näistä asioista, esimerkiksi toimittajana tai tietokirjojen kirjoittajana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154