Sukkahousut vai potut?

...

14

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pistää meidän kaupan hintatason mukaan lähes 8000 € perunoihin vaalikampanjassaan. Huhuuh!

• Melkein on selviö, että pohjanmaan isännät"""lahjoittavat"""(kukin alle 1700€) perunat.
        Eiköhän mekin osallistuta isommalla osalla, kuin ko. viljelijät konsanaan? kansallinen-/eu- tuet???

Yleensä tuki on huomattavasti suurempi, kuin varsinainen viljeltävän kasvin satotuotto yksikköä kohden!

• emw34 kirjoitti:

Melkein on selviö, että pohjanmaan isännät"""lahjoittavat"""(kukin alle 1700€) perunat.
        Eiköhän mekin osallistuta isommalla osalla, kuin ko. viljelijät konsanaan? kansallinen-/eu- tuet???

Yleensä tuki on huomattavasti suurempi, kuin varsinainen viljeltävän kasvin satotuotto yksikköä kohden!

ja Maalaisliitoa en ole ikinä äänestänyt.:-)

• ...
        emw34 kirjoitti:

Melkein on selviö, että pohjanmaan isännät"""lahjoittavat"""(kukin alle 1700€) perunat.

Tässä tuki ja tuotto asiassa sellainen pikkujuttu. Senttiäkään tukiaisia ei tarvittasi, jos tuoka maksaisi sen hinnan kaupassa, mitä sen kuuluisikin maksaa. Sanotaan nyt vaikka että pottukilo ois vitosen.

Tässä takana monia asioita, muutakin kuin että kuluttajillem siis kansalle pitää saada mahdollisimman halpaa ruokaa. Takan myö elintarviketeollisuus. Ei mikään Saarioinen voi laittaa myyntiin kakskymppiä maksavaa maksalaatikkoa, ei kellään olisi varaa ostaa sitä. Ja elintarviketeollisuus ja kauppa, logistiikka jne, ne työllistävät älyttömästi ihmisiä, töissä käyvät ihmiset taas puolestaan maksavat veroja valtiolle, millä maksellaan eu- tukia, joista sitten saadaan tukia myös itselle. Maataloustukina :DDD

Sitä voi miettiä, miksi kahvi on halpa tai panaaneja saa jostain espanjasta tänne roudattuna kilon eurolla.

Suomessa ei ole kuin yksi satokausi. Eikä meillä kasva panaanit ilman kasvihuonetta. Ikinä en ole kuullutkaan kenenkään suomalaisen kasvatttavan panaaneita. Tulisi melko suuret energialaskut. Ja met kun ei olla energiasta omavaraisia.

Tää on laaja asia. En jaksa alkaa tässä kaikkea selvittelemään. Pääsyy tukiaisiin on kuitenkin se, ihmiset asuu kaupungeissa, eivät itse voi viljellä ruistaan. Ja ihmisten pitää kuitenkin syödä, mahdollisimman halvalla tietenkin. Siis ihmisten mielestä. Mun käsittääkseni kaikki viljelijät mieluusti myisivät tuotteensa käypään markkinahintaan. Mutta ostajat eivät halua maksaa oikeaa hintaa. Siksi on pitänyt luoda monimutkainen tukijärjestelmä.

Ja loppujen lopuksi. Mikähän kenelläkin olisi veroprosentti, jos tuet lakkautettaisiin? Meinaan vaan, jos tuet lopetetaan, se raha pitäisi sitten maksaa kaupan kassalla pottukilon reaalihinnassa. Vaikka nyt veroeuroja vähän säästyisikin, todellinen rahankulutus olisi paljon suurempi.

Joojoo. Tässä vaiheessa joku aina alkaa selittämään, että lopetetaan maanviljely maasta ja tuodaan kaikki ulkoa halvemmalla. Joopajoo. Sitten vain sopivasti lentolakko ja meriyhteydet jonkin sodan takia poikki. Siinäpä sitten kaupunkilainen purisi nälissään petonia :DDDDDDDDDDDDDDDD

Mä muuten olen äänestänyt maalaisliittoa jonkun kerran. Mutta en ikinä kommunistia tai demaria. Ja seuraavissa eduskuntavaaleiussa aion äänestää ihmisten puoluetta!

=DW=

• ... kirjoitti:

Tässä tuki ja tuotto asiassa sellainen pikkujuttu. Senttiäkään tukiaisia ei tarvittasi, jos tuoka maksaisi sen hinnan kaupassa, mitä sen kuuluisikin maksaa. Sanotaan nyt vaikka että pottukilo ois vitosen.

Tässä takana monia asioita, muutakin kuin että kuluttajillem siis kansalle pitää saada mahdollisimman halpaa ruokaa. Takan myö elintarviketeollisuus. Ei mikään Saarioinen voi laittaa myyntiin kakskymppiä maksavaa maksalaatikkoa, ei kellään olisi varaa ostaa sitä. Ja elintarviketeollisuus ja kauppa, logistiikka jne, ne työllistävät älyttömästi ihmisiä, töissä käyvät ihmiset taas puolestaan maksavat veroja valtiolle, millä maksellaan eu- tukia, joista sitten saadaan tukia myös itselle. Maataloustukina :DDD

Sitä voi miettiä, miksi kahvi on halpa tai panaaneja saa jostain espanjasta tänne roudattuna kilon eurolla.

Suomessa ei ole kuin yksi satokausi. Eikä meillä kasva panaanit ilman kasvihuonetta. Ikinä en ole kuullutkaan kenenkään suomalaisen kasvatttavan panaaneita. Tulisi melko suuret energialaskut. Ja met kun ei olla energiasta omavaraisia.

Tää on laaja asia. En jaksa alkaa tässä kaikkea selvittelemään. Pääsyy tukiaisiin on kuitenkin se, ihmiset asuu kaupungeissa, eivät itse voi viljellä ruistaan. Ja ihmisten pitää kuitenkin syödä, mahdollisimman halvalla tietenkin. Siis ihmisten mielestä. Mun käsittääkseni kaikki viljelijät mieluusti myisivät tuotteensa käypään markkinahintaan. Mutta ostajat eivät halua maksaa oikeaa hintaa. Siksi on pitänyt luoda monimutkainen tukijärjestelmä.

Ja loppujen lopuksi. Mikähän kenelläkin olisi veroprosentti, jos tuet lakkautettaisiin? Meinaan vaan, jos tuet lopetetaan, se raha pitäisi sitten maksaa kaupan kassalla pottukilon reaalihinnassa. Vaikka nyt veroeuroja vähän säästyisikin, todellinen rahankulutus olisi paljon suurempi.

Joojoo. Tässä vaiheessa joku aina alkaa selittämään, että lopetetaan maanviljely maasta ja tuodaan kaikki ulkoa halvemmalla. Joopajoo. Sitten vain sopivasti lentolakko ja meriyhteydet jonkin sodan takia poikki. Siinäpä sitten kaupunkilainen purisi nälissään petonia :DDDDDDDDDDDDDDDD

Mä muuten olen äänestänyt maalaisliittoa jonkun kerran. Mutta en ikinä kommunistia tai demaria. Ja seuraavissa eduskuntavaaleiussa aion äänestää ihmisten puoluetta!

=DW=

vaan siitä, että ne Korhosen perunat ei maksa korhoselle tohd. euroakaan ja toisekseen veronmaksajat maksavat myös perunakilosta tukea todennäköisesti suusemman osan, kuin viljelijät, jotka """lahjoittavat""perunat Korhoselle.

Jos taas esiin nostamasta maataloustuesta muutaman huomion tuo esiin:
        -Jos maataloutta ei olisi tuettu, niin elintarvikkeiden hinnoissa ei olisi myös byrokratian aiheuttamaa lisähintaa.
        Maanviljelijät ovat edelleen mo9nessa mielessä etuoikeutettuja esim sinun peräänkuulluttaman eläkemaksun osalta. He maksavat ainoastaa 2/5 (kaksi viidesosaa) eläkemaksuista verrattuna muihin yrittäjiin. Saavat siis 60% halvemmilla eläkemaksuilla saman eläketason, kuin yrittäjä.

Esim, Jos yrittäjä maksaa vuodessa eläkemaksua 10 000 euroa, niin maanviljelijä pääsee 4 000 euron vuosimaksulla samaan eläketasoon !!

On myös paljon muita etuisuuksia, mutta niistä tarpeen tullen joskus toiste.

• ????????????????????
        emw34 kirjoitti:

vaan siitä, että ne Korhosen perunat ei maksa korhoselle tohd. euroakaan ja toisekseen veronmaksajat maksavat myös perunakilosta tukea todennäköisesti suusemman osan, kuin viljelijät, jotka """lahjoittavat""perunat Korhoselle.

-Jos maataloutta ei olisi tuettu, niin elintarvikkeiden hinnoissa ei olisi myös byrokratian aiheuttamaa lisähintaa.
        Maanviljelijät ovat edelleen mo9nessa mielessä etuoikeutettuja esim sinun peräänkuulluttaman eläkemaksun osalta. He maksavat ainoastaa 2/5 (kaksi viidesosaa) eläkemaksuista verrattuna muihin yrittäjiin. Saavat siis 60% halvemmilla eläkemaksuilla saman eläketason, kuin yrittäjä.

Esim, Jos yrittäjä maksaa vuodessa eläkemaksua 10 000 euroa, niin maanviljelijä pääsee 4 000 euron vuosimaksulla samaan eläketasoon !!

se Tukiainen ole raskaana ja aikoo laihduttaa kymmenen kiloa ennen häitään ????

• ???????????????????? kirjoitti:

se Tukiainen ole raskaana ja aikoo laihduttaa kymmenen kiloa ennen häitään ????

Ei taida itsekään tietää, kunhan uutisensa seiskasta lukee!
        Palefase Helsinki -Shangri-La 'laulaa Johannamaataloustukiaisesta.
        http://www.youtube.com/watch?v=SRYM0DEnvYc .:))

• ...
        emw34 kirjoitti:

Kyllä eläkkeissä on reaalihinta. Kerroppas nyt, mistä hatusta nykäisit tuon eläkemaksun suuruuden eri yrittäjien välillä?

Ja samaan aikaan voit miettiä sitä, jos pottukilon hinta on reaalitasolla, kuka maksaa sitten hampurilaisesta kolmekymppiä mäkkärillä? Koska ei mäkkärin hampurilaiset tule ameriikasta, ihan kotimaisista raaka-aineista ne tehdään.

Tuottajalle oikea hinta tuotteesta, ei almuja persaukisille kerjäläisille kommunisteille !

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Mä muuten ihan ite kasvattelen näköjään homejuustoa, jääkaapissa. Paljonko olisit valmis maksamaan siitä jalostuskuluja, sekun on oletettavasti vielä valmistettu ruotsista tuodusta maidosta tehdystä emmentaaliista? Mutta siis kotimaista tuotantoa. Nooh, sähkökulut, sähkö on kai ostettu venäjältä, siis jääkaapin energian takia ja kuka sen sitten kaivaa esiin, että minkähän maalainen home se tuonkin mun juuston alunperin on saanut homehtumaan jnejnejne

Jotenkin epäilyttää, mitähän kotimaista tuosa mun juustossa loppujenlopuksi on. Kai jokinn yleiseurooppalainen kuljetusfirman somalilaisperäinen kuski on maksanut työstään veroja valtiolle, loispummieläkeläisten elättämistä varten.

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

=DW=

• ... kirjoitti:

Kyllä eläkkeissä on reaalihinta. Kerroppas nyt, mistä hatusta nykäisit tuon eläkemaksun suuruuden eri yrittäjien välillä?

Ja samaan aikaan voit miettiä sitä, jos pottukilon hinta on reaalitasolla, kuka maksaa sitten hampurilaisesta kolmekymppiä mäkkärillä? Koska ei mäkkärin hampurilaiset tule ameriikasta, ihan kotimaisista raaka-aineista ne tehdään.

Tuottajalle oikea hinta tuotteesta, ei almuja persaukisille kerjäläisille kommunisteille !

Mä muuten ihan ite kasvattelen näköjään homejuustoa, jääkaapissa. Paljonko olisit valmis maksamaan siitä jalostuskuluja, sekun on oletettavasti vielä valmistettu ruotsista tuodusta maidosta tehdystä emmentaaliista? Mutta siis kotimaista tuotantoa. Nooh, sähkökulut, sähkö on kai ostettu venäjältä, siis jääkaapin energian takia ja kuka sen sitten kaivaa esiin, että minkähän maalainen home se tuonkin mun juuston alunperin on saanut homehtumaan jnejnejne

Jotenkin epäilyttää, mitähän kotimaista tuosa mun juustossa loppujenlopuksi on. Kai jokinn yleiseurooppalainen kuljetusfirman somalilaisperäinen kuski on maksanut työstään veroja valtiolle, loispummieläkeläisten elättämistä varten.

=DW=

katsoppa taitavampana koneenkäyttäjänä faktat niistä.

Totta kuitenkin tuo edellä kertomani, ei mitään mututietoa.

Olen niin monta vuotta maksanut omatoimisesti eläkemaksuja, Yel/ Lel-/ Tel- eläkemaksuja, siinä kyllä sai eläkeyhtiöltä informaatiota myös myel-eläkemaksuista.
        Lisäksi olen vertaillut aikanaan naapuriviljelijän kanssa ko. maksuja.

• ... kirjoitti:

=DW=

avainmerkillä varustettu, mutta niiden kotimaisuus oli lähinnä lasituksen poltossa ja logistiikassa kotimaassa.
        Muuten ne oli kuin Saarioisten puolivalmiit einekset nykykokille.;)
        Minulle silti liian haastavia valmistaa.
        Ei minua kotimaiselle viljelijälle maksetut tuet haittaa eikä harmita, mutta tuo eläkeasia on sitä luokkaa eriarvoisuutta, että siitä täytyisi pitää huomattavasti enemmän "melua".
        Eikä eläke-etu ole läheskään ainoa eriarvoistava tuki, jota he nauttivat!

Tämä vaatisi aivan kahvipöytäkeskustelun, niin ei puolin toisin tulisi sellaista väärinymmärrystä, kuin tekstin kautta saattaa tulla. Asioista voi ja saa olla erimieltä, mutta asianosaisista mielellään ei!:))

• ...
        emw34 kirjoitti:

katsoppa taitavampana koneenkäyttäjänä faktat niistä.

Totta kuitenkin tuo edellä kertomani, ei mitään mututietoa.

Olen niin monta vuotta maksanut omatoimisesti eläkemaksuja, Yel/ Lel-/ Tel- eläkemaksuja, siinä kyllä sai eläkeyhtiöltä informaatiota myös myel-eläkemaksuista.
        Lisäksi olen vertaillut aikanaan naapuriviljelijän kanssa ko. maksuja.

Mieti, mistä raha tulee. Omasta lompakostasiko? Riskisjoittaminen on riskisijoittamista. Mutta maata ei valmisteta enää.

=DW=

• ... kirjoitti:

Mieti, mistä raha tulee. Omasta lompakostasiko? Riskisjoittaminen on riskisijoittamista. Mutta maata ei valmisteta enää.

=DW=

Yel-eläkemaksu 30 000 e vuositulosta =6617 euroa
        Myel- eläkemaksu 30 000 e vuositulosta 3273 euroa.
        Yli puolet halvempa maatalousyrittäjän maksu!!!!!!!
        Katso itse ja jutellaan huomenna lisää!!

• niin.
        emw34 kirjoitti:

Ei taida itsekään tietää, kunhan uutisensa seiskasta lukee!
        Palefase Helsinki -Shangri-La 'laulaa Johannamaataloustukiaisesta.
        http://www.youtube.com/watch?v=SRYM0DEnvYc .:))

oli kantaa ottavaa sanontaa.

Politiikkastako apuja ihmiskunnan ahdinkoon?
        voiko pikkuisesta Suomesta puhuakkaan?
        Han...!
        Niin kauan kun ihmisiä riittää, niin jotkut voivat hyvin ja toiset huonommin.
        Nopeat syö hitaat ja vahvat heikot. Niin se menee, luonnon laki.

Ei ole oppinut ihminen vieläkään. Oppiiko?

• niin.

tavataan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe