Elinkaari

...

Kaikella on elinkaarensa. Ihmisellä etenkin, joskus elimet alkavat loppumaan kuitenkin.

Itellä tämä tuli mieleen tsadissa kun ostettiin rivarinpätkä. Joopajoo. Suuret ikäluokat oli laskeneet, että het kun on maksaneet asuntovelkansa, voivatkin sitten matkustella pitkin kreikkoja ja espanjoita, kun onkin sitten paljon rahaa. No kävi niin, että talojen ylläpito oli jätetty hoitamatta ja yllättäen oiskin pitänyt alkaa pumppaamaan rahaa remontteihin, pakollisiin.

Melkein kaikki myi kämppänsä pois ja minne lie muuttaneet, oletettavasti ei espanjaan. Se kun ei ollutkaan kiva ajatella asuvansa velkaisessa remonttityömaassa hautaansa asti. Tosiaan, tuli joukkopako, kun rakennusten elinkaari onkin pitempi, kuin joittenkin elinikä. Meillä on nuorta porukkaa nykyisin, lastenvaunujensa kanssa. Makselevat halvalla ostamiaan kämppiä ja remonttilaskuja.

Niin siis. Jokainenhan tekee joskus remonttia. Periaate on, kerran eläissään pitää asunto rempata. Kyllä se sitten kestää muutamia kymmeniä vuosia. Mä olen melkein kaikki remonttini jo tehnyt. Jotain pientä savusaunan tunkkaamista ja ulkorakennuksen peltikaton laittamista on vielä jäljellä. Ja paskakaivot. Mutta kaikki, mitä olen tehnyt tähän mennessä, on pitkäikäisempää kuin minä. Eli se niistä tehdyistä remonteista.

Kannattaa pitää huoli siitä, että remontoi aikoinaan. Ei liian myöhään, eikä liian vanhana.

Asia tuli äsken esille mediassa. Saksalainen 64 vuotias mies oli jostain syystä saanut päähänsä alkaa tekemään rivitaloasuntoonsa remonttia. Remontin perimmäinen tarkoitus lienee ollut ihan hyvä. Mutta käytännön toteutus oli jotenkin "Aku Ankka" mainen. Pitää keritä tehdä pakolliset rempat ennen dementoitumista.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010112512764108_ul.shtml

=DW=

7

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikken liikaa kauhuleffoista välitä, tuli jo mieleen, ettei miesparka vaan muurannut ikiajoiksi itseään.. jos ei vaikka ois ollu porakonetta!?

Entisessä elämässäni kohtalaisen iäkäs pariskunta rakensi kauniin omakotitalon, melkein naapuriin.
      Pihaa myöten alkoi olla valmiina, kun mies sairastui, ja menehtyi nopeasti etenevään syöpään.

Kunpa sitä osaiskin suhteuttaa asioita, koska vaan voi tapahtua mitä tahansa.
      Meinaan, että moneen asiaan suhtautuis eritavalla.

• itsensä nurkkaan maalaajille, kuten Aku Ankalle, mutta tämä vetää kyllä vertoja Akullekin.:-XD

• loppuhuipennus vailla vertaa. Kukas sitä omatekemää uutta muurausta rikkois, kun on naapurin seinä siinä vieressä!:))

No eipä silti, alle kakskymmpisenä olin vaihtanut ensimmäisen Minin nelioviseen pösöön. iltahämärässä ja kiireellä hyppäsin ensimmäisestä ovesta sisään, sattui vaan olemaan takaovi eikä muita autoontulijoita saati kuljettajaa siihen hätään ollut!:) Vähin äänin siitä olin pitkään!

• emw34 kirjoitti:

loppuhuipennus vailla vertaa. Kukas sitä omatekemää uutta muurausta rikkois, kun on naapurin seinä siinä vieressä!:))

No eipä silti, alle kakskymmpisenä olin vaihtanut ensimmäisen Minin nelioviseen pösöön. iltahämärässä ja kiireellä hyppäsin ensimmäisestä ovesta sisään, sattui vaan olemaan takaovi eikä muita autoontulijoita saati kuljettajaa siihen hätään ollut!:) Vähin äänin siitä olin pitkään!

vuotta sitten opiskelin Porvoon Edupolissa ja minulla oli hopean värinen Honda Civic. Yhtenä päivänä olin lähdössä koulusta, avasin auton oven avaimella ja istuin kuskin paikalle. Mutta sitten katselin ympärilleni ja huomasin istuvani jonkun naisen autossa. Auto tuoksui hajuvedelle ja taustapeilissä roikkui jotain naisellisia killuttimia. Sekunnin murto-osassa hyppäsin autosta ulos ja näin oman Civicini samassa rivissä vähän etäämmällä. Ihmettelin kovasti, että näinkö kaikkiin samanmerkkisiin autoihin pääsee samalla avaimella. Lukkopesä lienee ollut likainen, ei tätä muuten voi selittää.

• Teotwawki kirjoitti:

vuotta sitten opiskelin Porvoon Edupolissa ja minulla oli hopean värinen Honda Civic. Yhtenä päivänä olin lähdössä koulusta, avasin auton oven avaimella ja istuin kuskin paikalle. Mutta sitten katselin ympärilleni ja huomasin istuvani jonkun naisen autossa. Auto tuoksui hajuvedelle ja taustapeilissä roikkui jotain naisellisia killuttimia. Sekunnin murto-osassa hyppäsin autosta ulos ja näin oman Civicini samassa rivissä vähän etäämmällä. Ihmettelin kovasti, että näinkö kaikkiin samanmerkkisiin autoihin pääsee samalla avaimella. Lukkopesä lienee ollut likainen, ei tätä muuten voi selittää.

auton Hesassa, senjälkeen olen kyllä ainakin kadunnimen painanut mieleeni, että voi vaikka taksilla ajaa kohdalle.
        Olin selvinpäin niinkuin aina, mutta asioilla käydessä suuntavaisto katosi ja kovat otti ennenkuin auto löytyi.
        Enemmänkin se oli ajattelamattomuutta kuin dementtiaa. Nykyisin olen huomannut että jos en keskity kunnolla jotain asiaa mieleenpainamaan, niin saatan olla aivan kuutamolla, tai päinvastoin, kun olen johonkin keskittynyt, niin saa ympärillä tapahtua yhtä suntoista, enkä niitä rekisteröi mitenkään!!

• emw34 kirjoitti:

auton Hesassa, senjälkeen olen kyllä ainakin kadunnimen painanut mieleeni, että voi vaikka taksilla ajaa kohdalle.
        Olin selvinpäin niinkuin aina, mutta asioilla käydessä suuntavaisto katosi ja kovat otti ennenkuin auto löytyi.
        Enemmänkin se oli ajattelamattomuutta kuin dementtiaa. Nykyisin olen huomannut että jos en keskity kunnolla jotain asiaa mieleenpainamaan, niin saatan olla aivan kuutamolla, tai päinvastoin, kun olen johonkin keskittynyt, niin saa ympärillä tapahtua yhtä suntoista, enkä niitä rekisteröi mitenkään!!

muutamissa suurkaupungeissa.:-) Atlantassa eksyin kavereideni kanssa mustien kaupunginosaan ja olisimme varmasti tulleet ryöstetyiksi, jos kaverini eivät olisi olleet niin isokokoisia. Budapestissä vaimo meinasi saada hermoromahduksen, kun eksyimme. Tukholman luulin tuntevani, olinhan käynyt kaupungissa ainakin 20 kertaa, mutta niin vain eksyin sielläkin. Kööpenhaminassa olin työmatkalla ja sikäläinen kollegani lainasi minulle autoaan, että ei tarvitse mennä taksilla hotelliin. SAS-hotelli on niin korkea, että se näkyy kaikkialle kaupungissa, mutta sinne pääseminen tuotti puolen tunnin ajelun yksisuuntaisia katuja ja kovin usein väärään suuntaan.:-D))))

• Teotwawki kirjoitti:

muutamissa suurkaupungeissa.:-) Atlantassa eksyin kavereideni kanssa mustien kaupunginosaan ja olisimme varmasti tulleet ryöstetyiksi, jos kaverini eivät olisi olleet niin isokokoisia. Budapestissä vaimo meinasi saada hermoromahduksen, kun eksyimme. Tukholman luulin tuntevani, olinhan käynyt kaupungissa ainakin 20 kertaa, mutta niin vain eksyin sielläkin. Kööpenhaminassa olin työmatkalla ja sikäläinen kollegani lainasi minulle autoaan, että ei tarvitse mennä taksilla hotelliin. SAS-hotelli on niin korkea, että se näkyy kaikkialle kaupungissa, mutta sinne pääseminen tuotti puolen tunnin ajelun yksisuuntaisia katuja ja kovin usein väärään suuntaan.:-D))))

kielitaidoton, niin ulkomaille en ilman nykytekniikka, navia, en kehtaisi lähteä.
        Tuolla joku pakkoruotsista tais aloituksen laittaa.
        Ainoa asia, mikä elämässäni on väliin harmittanut, on juuri tuo kielitaidottomuus, kun en viitsinyt edes välttävää Englannin ja Ruotsinkielitaitoa hankkia.
        No saippuasarjojen repliikit aika hyvin arvailen ja ruotsinkieltä tekstistä välttävästi ymmärrän, mutten puhuttuna kuin muutaman sanasen!:((

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3266
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      134
      1514
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1325
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      228
      1322
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1207
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1200
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1104
    Aihe