haluatko maailman

viivatiina

jossa kaikki ovat suvaitsevaisia toisiaan kohtaan katsoin just tv mainoksen ja se teki vaikutuksen.

36

410

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

En ole nähnyt kyseistä mainosta. Minkälainen se oli, jos teki vaikutuksen?
      Varmaankin kaikki ihmiset toivovat ja haluavat, että suvaitsevaisuus laskeutuisi mieliimme ja kykenisimme ottamaan toisemme huomioon.
      En ole vakuuttunut, että suvaitsevaisuus yltäisi kaikkiin ihmisiin.

• viivatiina

vuoronperään toivoivat suvaitsevaisuutta värin uskonnon tapojen ym ym puolesta varmaankin kaikki toivovat ja haluavat niinkun kirjoitit mutta minkä takia se on niin vaikeata hyväksyä.

• Heikunkeikku
        viivatiina kirjoitti:

vuoronperään toivoivat suvaitsevaisuutta värin uskonnon tapojen ym ym puolesta varmaankin kaikki toivovat ja haluavat niinkun kirjoitit mutta minkä takia se on niin vaikeata hyväksyä.

En osaa vastata, miksi se on niin vaikea hyväksyä.
        Itse pyrin olemaan suvaitsevainen.

• viivatiina kirjoitti:

Ihmiset tulevat kyllä toimeen keskenään, mutta joku haluaa aina hallita jotakin ja siitä lähtee ratsastelut atteilla ja periatteilla. Joitain privilegioita tarvitaan joidenkin asioiden suojelemiseksi ja esimerkiksi uskonto antaa jonkun elämälle tarkoituksen. Joka ei usko siihen mihin toinen haluaa omaa uskoaan ja uskomuksiaan työntää toisen hyväksyttäväksi ja syrjäyttää sen mihin toinen uskoo. Uskon sodat olivat juuri sitä oman oikean väkipakolla levittämistä. Halutaan toisilta viedä elämäntarkoitus ja tuoda omat periaatteet tilalle.

• viivatiina
        Duke.of.America kirjoitti:

Ihmiset tulevat kyllä toimeen keskenään, mutta joku haluaa aina hallita jotakin ja siitä lähtee ratsastelut atteilla ja periatteilla. Joitain privilegioita tarvitaan joidenkin asioiden suojelemiseksi ja esimerkiksi uskonto antaa jonkun elämälle tarkoituksen. Joka ei usko siihen mihin toinen haluaa omaa uskoaan ja uskomuksiaan työntää toisen hyväksyttäväksi ja syrjäyttää sen mihin toinen uskoo. Uskon sodat olivat juuri sitä oman oikean väkipakolla levittämistä. Halutaan toisilta viedä elämäntarkoitus ja tuoda omat periaatteet tilalle.

sen että toinen on huonompi toista tuskin syntymälahjaksi saavat ja myöskin sen oppivat ettei erillaisuutta voi hyväksyä jos sun kotona on tai ei oo jotain poikkeavaa se ei oo normaalia jokainen ihminen on normaali omalla tavallaan ei kellään tahallisestai kulje hitaammin kun muilla mutta eikö sillon voida antaa aikaa eikä kenenkään koti ole köyhä eikä rikas omasta tahdosta toisilla vaan on enemmän kun toisilla mutta mikä siitä toisesta tekee paremman tai huonomman lähtökohtahan meillä kaikilla kumminkin on sama ;)))))

• viivatiina kirjoitti:

sen että toinen on huonompi toista tuskin syntymälahjaksi saavat ja myöskin sen oppivat ettei erillaisuutta voi hyväksyä jos sun kotona on tai ei oo jotain poikkeavaa se ei oo normaalia jokainen ihminen on normaali omalla tavallaan ei kellään tahallisestai kulje hitaammin kun muilla mutta eikö sillon voida antaa aikaa eikä kenenkään koti ole köyhä eikä rikas omasta tahdosta toisilla vaan on enemmän kun toisilla mutta mikä siitä toisesta tekee paremman tai huonomman lähtökohtahan meillä kaikilla kumminkin on sama ;)))))

Lapset saavat vaikutteensa kodin ulkopuolelta. Koti on tänäpäivänä lapsen pahin vihollinen ja lastenpuolustajana toimiva pikkuhitler valvoo ettei lapset vaan joudu vastuuseen, eivätkä opi sitä mikä on vastuu. Ei suvaitsemattomuus tule kodista, vaan kodin ulkopuolelta.
        Vallanhaluiset peukolonpyörittäjät odottelevat vaan vastakkainasettelua jotta voivat asettua jonkun puolelle. Esimerkkinä ikävä tapahtuma Tampereella. Jos kyseessä olisi ollut viharikos, niin se olisi voinut olla jonkun vallantavoittelijan edun mukaista.

• viivatiina
        Duke.of.America kirjoitti:

Lapset saavat vaikutteensa kodin ulkopuolelta. Koti on tänäpäivänä lapsen pahin vihollinen ja lastenpuolustajana toimiva pikkuhitler valvoo ettei lapset vaan joudu vastuuseen, eivätkä opi sitä mikä on vastuu. Ei suvaitsemattomuus tule kodista, vaan kodin ulkopuolelta.
        Vallanhaluiset peukolonpyörittäjät odottelevat vaan vastakkainasettelua jotta voivat asettua jonkun puolelle. Esimerkkinä ikävä tapahtuma Tampereella. Jos kyseessä olisi ollut viharikos, niin se olisi voinut olla jonkun vallantavoittelijan edun mukaista.

koti ja vanhemmat tai jompi kumpi vanhempi ja sieltähän se lähtee se oppi ja ohjaus millä sitten voidaan vaikuttaa toisiin lapsiin ei se oppi ilmasta tule mää oon sitä mieltä mutta jokainenhan voi olla omaa mieltään.

• viivatiina kirjoitti:

koti ja vanhemmat tai jompi kumpi vanhempi ja sieltähän se lähtee se oppi ja ohjaus millä sitten voidaan vaikuttaa toisiin lapsiin ei se oppi ilmasta tule mää oon sitä mieltä mutta jokainenhan voi olla omaa mieltään.

On asioita mitkä eivät perhettä kosketa, ja harvassa perheissä sellaisia asioita pohditaan. Vanhemmatkin ammentavat vaikutteensa ja mielipiteensä kodin ulkopuolelta. Nyt ovat vanhempina jo se sukupolvi, minkä ympäristö on kasvattanut. Jonkun "mafiaperheen" vanhemmilla on vielä vaikutusvaltaa omaan jälkikasvuun, mutta lainkuuliaiset eivät pärjää kilpailussa ympäröivän maailman kanssa, ellei perhe ole sitten suljettu ulkopuolisilta vaikutteilta.
        Kaikki eivät vedä mömmöjä, mutta ne jotka vetävät eivät niitä mömmöjä ole kodista saaneet. Ympäristön vaikutukset riippuvat ympäristöstä. Jos jossakin slummialueella kasvattaa lasta ja pitäytyy käyttämästä voimakkaampia vaikuttimia kuin ympäristö käyttää, niin kodilla ei ole mitään merkitystä. Se on huomattu Britanniassa. Tuhansien lasten elämä on pilattu väärällä ajattelulla.

• Tietenkin haluan! En tiedä mitä mainosta tarkoitat.
      Siksi sivuraiteelle..
      Tosi hauska on mun mielestä Lidlin mainos, jossa mies junnaa vastaan koko kaupassa käynnin ajan,
      on kovin ennakkoluuloinen :)

• viivatiina

vaan tuli mieleen eikä sillä niin merkitystä ole vaan rupesin sen nähtyäni miettimään suvaitsevaisuutta.

• Teemuna

En halua, koska ylisuvaitsevaisuus on teeskentelyä, eikä se kuulu ihmisluonnon perusominaisuuksiin.

• viivatiina

miettiä mikä on ylisuvaitsevaisuutta ihmisluonnon perusominaisuuksia en oo koskaan miettiny ehkä ne on tullu tässä elämän mukana miettimättäkin.

• tanj a

Kaippa sillä joitakin ongelmia ratkaisisi, mutta en suvaitsisi murhaajia saati raiskaajia eli ihan niin suopeaa maailmaa en halua ympärilleni. Joku roti pitää pahalle olla!

Toisekseen useasti tuntuu, että mitä enemmän pitää olla suvaitsevainen sen enemmän häippäsee persoonallisuudet joiden räväköillä mielipiteillä saisi enemmän ajattelua ja muutoksia aikaiseksi. Siksi sitä suvaitsevaisuutta pitäisi tarkemmin määritellä, missä menee raja. Kun en itse ole mikään suvaitsevaisuuden ihannetäti ja aina laukomassa mielipiteitäni, niin tässä ajan saatossa olen vaan huomannut että olemalla reilusti ei suvaitsevainen saa ainakin ne suvaitsevammat tekemään asioille jotakin kuin vain teoriassa.

• viivatiina

murhaajat ja raiskaajat eikä varmaan kenenkään tarvitsekkaan suvaita.

• niin no
        viivatiina kirjoitti:

murhaajat ja raiskaajat eikä varmaan kenenkään tarvitsekkaan suvaita.

rikollinen kärsii tuomionsa ja on sen jälkeen ihan yhtä hyvä ihminen kuin kuka tahansa.

• plaahpläppäpää

on ehdottanutkaan? Totta kai laillisuus ja säännöt, ja ihmisyys ovat asioita, joita vaaditaan.
        Eikö ihmisillä ole älyä ajatella asioita loppuun saakka, kun heti pitää kääntää kaikki päälaelleen?

Suvaitsevaisuus on minulle asia, että hyväksyn ihmisten erilaisuuden, kaikkien ei tarvi olla samasta muotista, mutta mitään laittomuutta en tietenkään suvaitse. Siihenhän vastustajat aina vetoavat, kun eivät ennakkoluuloiltaan muuta keksi.

Ihmisten luonteen erilaisuus on rikkaus, jota kukaan ei ole maailmasta vaatimassa vähentämään.
        Aina silloin tällöin kannattaa muuten kuunnella muitakin.

• viivatiina
        niin no kirjoitti:

rikollinen kärsii tuomionsa ja on sen jälkeen ihan yhtä hyvä ihminen kuin kuka tahansa.

se on kirjoittamattakin selvä asia ajattelin vaan juuri sitä hetkeä kun rikos tehdään ja ikävä kyllä on paljon niitä jotka jää siihen kierteeseen ja uskon että läheiset yrittävät löytää hyväksynnän kaikesta huolimatta.

• En halua että esimerkiksi eläimiin sekaantujia suvaitaan (vaikka sekin nykymenolla saattaa olla näköpiirissä).

Myös rikoslakimme rajaa suvaitsevuuden.

Suvaisen tavoistamme ja kulttuuristamme voimakkaastikin poikkavia ihmisiä ja ihmisryhmiä kunhan ne toteuttavat itseään omissa porukoissaan eivätkä vaadi minua muuttumaan.
      Omaehtosesti saattaisin senkin tehdä.

Mennessäni vieraan kulttuurin pariin en odotakaan heidän suvaitsevan minun, heidän kannaltaan omituisia tapojani.
      Aivan vastaavasti odotan tänne tuelvien kunnioittavan minun tapojani ja oikeuksiani pyrkimättäkään vaikuttaa nihin vaan edellytän heidän mukautuvan valtaväestön tyyliin.
      Omissa porukoissaan toteuttakoot itseään!

Ihmisen luokittelu ulkonäön tai pukeutumisen perusteella ei kuulu tapoihini mutta ei voi välttyä siltä että riittävän paljon saman suuntaisia, kielteisiä kokemuksia , pyrkivät leimaamaan ko. ryhmään kuuluvat jo ennakolta.
      Riittävän monta pettymystä ja kielteistä kokemusta on tyhjentänyt ennakkolulottomuuteni purkin.

• !

ei ole synonyymi laittomuudelle, yritä ymmärtää!

• ! kirjoitti:

ei ole synonyymi laittomuudelle, yritä ymmärtää!

Mutta yritä sinäkin ymmärtää lukemasi!

Viittauseni rikoslakiin oli vain itsestään selvä rajaus keskustelulle.

Muilta osin asiat olivat mielipidetason kysymyksiä.

Olet kai selvillä että eläimiin sekaantumisenkin rangaistavuus poistettiin rikoslaista v1970?

• juttu.... Toivoisin kyllä vähän enemmän suvaitsevuutta ihmisten kesken, ja kunnioitusta toisiaan kohtaan. Tieto yleensä lisää tuskaa, mut sil on se toinenki puoli, elikkä, se voi lisätä myös suvaitsevaisuutta. Ainahan asioista voi olla eri mieltä, mut, ihmisiä on monenlaisia, jotkut sanoo mielipiteensä ala-arvoiseen tyyliin, toiset voi saman asian ilmaista kauniimminkin, jolloin ei loukkaa, eikä ivaa, siitä huolimatta, ei tarvitse suvaita kaikkea, eikä kaikkea pysty suvaitsemaankaan maailmassa.

• kun kaikki suvaitsevat minua, minä sitten tilanteen mukaan. :))
      Ja olen kuulemma taas myös sinä tai sinä olet minä, hevosmiesten tietotoimisto kertoo näin. :)
      Täytyykö mun tulla kauppaan jouluapulaiseksi vai pääsenkö suoraan pomoksi, häh?

• -tiina

olla pois palstalta kun muutenkin täällä toimistossa istun kun päivällä tuli tehtyä muutama aloitus kun kerta sää oot mää niin tuu vaan tänne suoraan pomoksi kyllähän sää nää hommat hallitset mää tuun teille sitä hoitotehtäviin ;)))))

• -tiina kirjoitti:

olla pois palstalta kun muutenkin täällä toimistossa istun kun päivällä tuli tehtyä muutama aloitus kun kerta sää oot mää niin tuu vaan tänne suoraan pomoksi kyllähän sää nää hommat hallitset mää tuun teille sitä hoitotehtäviin ;)))))

suoritetaan vaihto lennossa, vaikka tuossa Heinolan kohdilla, vilkutetaan vaan ohi mennessä.

• Anceli kirjoitti:

suoritetaan vaihto lennossa, vaikka tuossa Heinolan kohdilla, vilkutetaan vaan ohi mennessä.

"vähän ennen Heinolaa taustapeiliin katsotaan", laulaa Suvi Teräsniska Särkynieden sydänten tiellä !:))

• emw34 kirjoitti:

"vähän ennen Heinolaa taustapeiliin katsotaan", laulaa Suvi Teräsniska Särkynieden sydänten tiellä !:))

Tästä löytynee

• Anceli
        emw34 kirjoitti:

täytynee käydä tuubissa kuuntelemassa, kun en muista tuollaista kipaletta. :)
        Matkamusaa aina tarvitaan.

• emw34 kirjoitti:

Tästä löytynee

äskeisen kiitoksen, nyt mun ei tarvitsekaan mennä etsimään :))

• Anceli kirjoitti:

äskeisen kiitoksen, nyt mun ei tarvitsekaan mennä etsimään :))

kun minusta on kyse niin mikään ei ole mahdotonta!! Mutta tuolla kolmaskerta tais jo onnistua!;)

Sori, kun meni pipariksi mun osoite sekoilu!

• emw34 kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=k-gERKIcUh4
        Ei onnistunut tuosta otsikossa osoite!

ennen aikojani, huomasin saman, mutta kolmas kerta toimii, kiitos kolmannen kerran, kyllä sä
        osaat, kun vaan kovasti yrität. ;)))

• Anceli kirjoitti:

ennen aikojani, huomasin saman, mutta kolmas kerta toimii, kiitos kolmannen kerran, kyllä sä
        osaat, kun vaan kovasti yrität. ;)))

No olen oikeesti onneton tietokoneilija, kun ei ole koskaan kiinnostanut, kuin pakolliset laskutukset, ja laskujen maksut ym.
        Kone ja netti ollut kuinka ja kauan, mutta en koskaan ole kuin omat pakolliset juttuni opiskellut!

• emw34 kirjoitti:

No olen oikeesti onneton tietokoneilija, kun ei ole koskaan kiinnostanut, kuin pakolliset laskutukset, ja laskujen maksut ym.
        Kone ja netti ollut kuinka ja kauan, mutta en koskaan ole kuin omat pakolliset juttuni opiskellut!

ihan itse olen opetellut kaiken tietokoneen käsittelystä ja nyt jo pystyn neuvomaan muita ;))
        Niin sitä ihminen kehittyy muutamassa vuodessa, uskomatonta, mutta totta toinen puoli.
        Laitan sulle lohdutukseksi Valon pisaroita, niin piristyt vähän. :)

http://www.youtube.com/watch?v=khEjKL-ZTEo

• emw34
        Anceli kirjoitti:

ihan itse olen opetellut kaiken tietokoneen käsittelystä ja nyt jo pystyn neuvomaan muita ;))
        Niin sitä ihminen kehittyy muutamassa vuodessa, uskomatonta, mutta totta toinen puoli.
        Laitan sulle lohdutukseksi Valon pisaroita, niin piristyt vähän. :)

http://www.youtube.com/watch?v=khEjKL-ZTEo

Vauhtia kyllä senjälkeen ihan mukavasti.

Vaikk en olen tanssimusiikin Aallon, Yölintujen jne., ja vastaavien suurin ystävä, niin tämänlaiset kappaleet menevät. Vaimo sensijaan oikein lavatanssibilettäjä ja hänen lemppareitaan kaikki "hyvät" tanssibiisit!
        Jari Reg on yksi vaimon lemppari tanssittaja.

Olin vuonna -94 ensimmäisen ja viimeisen kerran tietokonekursilla opettelemassa jotain "mahtikäskyjä"millä koneen sai edes auki!! Sulkeminenkin oli siihen aikaan melkoinen suoritus; huh, ei ihme ettei kiinnostanut, kuin sen pakonverran, että kotona sai koneen auki ja kiinni. Pankkiohjelma oli alusta asti käytössä, mutta siihen se mun nettailu jäikin".

• xxxyyy

Kyllä tässä maailmassa sen verran on ihmisiä ettei ole kovin järkevää ahdistua ihan mistä tahansa. Ystävällisiin ihmisiin suhtaudun ystävällisesti, kusipäitä en suvaitse jos minua alkavat ahdistella. Eivät hekään minua haittaa jos vainoavat vain toisiaan.

• Helppo toivoa suvaitsevaista maailmaa, niin kauan kun on itse olevinaan suvaitsevainen.
      Mutta kn joku juttu kolahtaa omalle kohdalle niin silloin häipyy suvaitsevuus kuin tuhka tuuleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7090
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      710
      3228
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      125
      1455
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1330
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1315
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      223
      1259
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1197
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1190
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      79
      1081
    Aihe