Pitäisi etsiä remontin ajaksi toinen asunto jostakin. Mikähän olisi kiva paikka asustella jos vaikka kakkosasunnoksi hankkisi jonkin, eikä vuokraisi mitään väliaikaista. Nyt asustaa sellaisessa maaseutumiljöössä, muttei sen kakkosenkaan ihan missään kaupunkimiljössä tarvitsisi olla. Onko mitään ideoita minkä pohjalta lähtisi harkitsemaan sitä kakkosasunnon hankkimista jostakin päin suomea.
Taloremppa
19
395
Vastaukset
Mites tälläinen pikkukaupunki kun Kotka?
Täällä on hyvä asustella, merta myöten pääsee sitten vaikka mihin maahan.
Jostain syystä mulla on mieli että asustit jossain järvisuomessa, vai olenko ihan väärässä. Voin ollakin :))Kotkan kokoisessa kaupungissa kaupunkimiljöö pitäisi olla erilainen.
Tämä on eteläkarjalaa. On kalaisia järviä.Duke.of.America kirjoitti:
Kotkan kokoisessa kaupungissa kaupunkimiljöö pitäisi olla erilainen.
Tämä on eteläkarjalaa. On kalaisia järviä.Hmmmm, tänne mahtuu monenlaisia miljöitä.
Itse asun vanhalla omakotialueella, meren äärellä metsän vieressä.
Kun kävelen kilometrin verran pääsen alueelle jossa on kerrostalomiljöö.
Täällä ei siitä ole tietoakaan.
- Liisa@
romanit veronmaksajien kustantamana juuri ovat poistuneet(toivottavasti!!)
Katsotaan maksaisiko yhteiskunta teille ylläpitoa.
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka antaa../:Sekö olisi miellyttävä paikka asustella :) En osaa edes yhdistää minkäänlaista asumiseen liittyvää ajatusta siihen paikkaan.
- Heikunkeikku
Tiedäthän, miten Saukot voivat leikkiä vallattomasti. Lasketella mäkeä ja puikkelehtia kivien väleistä ja pyöräyttää ittensä ympäri-ämpäri viuuuh ja nauru raikaa. Ainakin luulen niiden nauravan.
Saukoista onkin sitten tosi helppo aasinsillalta mennä suomalaiseen säveltäjään Heino Kaskeen.
Siinäpä aikamoinen mies. Hänen pianosävellyksensä ovan ihastuttavia luontotutkielmia, jos nyt voisin tälleen sanoa. Kuvauksia, jotka eivät jätä kylmäksi.
Kaski on varmaankin istunut monen monituisella kivellä ja tuijotellut järviä, meriä, koskia ja imenyt niistä itselleen virikkeitä.
Ah.
No joo, tästäpä onkin sitten tosi helppo siirtyä aasinsiltaa pitkin sinun asuntoosi. Tulevaan asuntoosi siis.
Paitsi, että sivu aasinsillalta menenkin vesiklimppeihin, joita vois helposti kutsua pikku saukoiksi. Läjä vettä lähtee poukkoilemaan, ilakoimaan, humoristisesti kisailemaan, plumpsahtelemaan ja klompsahtelemaan ja luuuuuuuuuuujaaaaaaa kyytiä etiäpäin. Vesikin nauraa.
No niin, tästäpä onkin sitten tosi helppo siirtyä asunnonhankintaasi.
Pankakoskella en ole koskaan ollut, mutta joskus kyllä menen, että näkisin mimmonen paikka se on.
Sinulle voisi sopia asunto Pankakoskelta. Iloisen ja vaihtelevan kosken rannalla tai lähettyvillä. Voisit nauttia mahdollisesti sellaisesta ympäristöstä, joka sinulle passaa, sikälimikälisikäli pidät luonnosta ja koskista ja vedestä ylipäätään.
Tässä Heino Kasken sävellys Pankakoski: http://www.youtube.com/watch?v=ILJjfy6N-Xk
Jos pienet simmut pistät kiinni, niin voit eläytyä veden ilakoivaan kulkuun kosken erilaisissa kiemuroissa.
Elikkä pitemmittä puheitta osta tai vuokraa asunto Pankakoskelta.Pankakoski on varmaan tutustumisen arvoinen paikka. Vaikka aikapaljon on suomea kierrellyt ristiin rastiin nin kuitenkin sitä on vaan vähän nähnyt.
- Napapaikka
tietysti lämmin mökki ihan pohjoisimmasta Suomesta. Mutta mielellään hyvien kulkuyhteyksien varrelta.
Tuulelta suojainen paikka josta on hyvät näköalat tuntureille... Hanki pieni osakehuoneisto jostain 'koulukaupungista, velattomasta tai vähävelkaisesta taloyhtiösta( yhtiön tilitiedot voi aina halutessaanpyytää nähtäväksi), mieluumin vielä sellaisesta taloyhtiöstä, jossa on esim liike/toimistotiloja vuokralla!
On tietysti muitakin perusteita, mutta 'kakkosasunnon pitäisi olla sijoitusasunto, ei siinä muuten ole juurikaan järkeä!!Mikäs sen mukavampaa on, kun asustella remontin keskellä.
Siivoustaito kehittyy, kun joutuu siivoamaan useita kertoja päivässä, ettei sahanpurut leviä joka paikkaan.
Ketteryys lisääntyy, kun loikkii rakennustarvikkeiden ja säkökaapeleiden yli.
Ajatukset pysyy hyvin asiassa, kun kahvia juodessa näkee työmaan.
Uni voi olla välillä vähän väkinäistä, jos vessareissulla iskee varpaansa lattialle jääneeseen porakoneeseen, mutta joka asiassa on haittapuolia :).Tää taloremppa on jo oikeastaan paperilla ja on sen verran iso juttu, ettei oikein sekaan mahtuisi. Ajattelin myös että rempan jälkeen kalustaisi koko huushollin uudestaan, joten kaikelle nykyiselle tarvitsee jonkin paikan. Yksi kansainvälistäkin huomiota saanut taiteilija on teoksiaan tuonut säilytettäväksi minulta kysymättä ja alkaa olla talo niin täynnä kaikkea että pakko on se kakkosasunto hankkia. Onhan siinä tietty jonkinlainen tuuletuspaikka aivoille jos sellaista sattuu tarvitsemaan, vaikka kyllä aivojen tuulettamiseen kelpaisi joku erämaamökkikin :)
Duke.of.America kirjoitti:
Tää taloremppa on jo oikeastaan paperilla ja on sen verran iso juttu, ettei oikein sekaan mahtuisi. Ajattelin myös että rempan jälkeen kalustaisi koko huushollin uudestaan, joten kaikelle nykyiselle tarvitsee jonkin paikan. Yksi kansainvälistäkin huomiota saanut taiteilija on teoksiaan tuonut säilytettäväksi minulta kysymättä ja alkaa olla talo niin täynnä kaikkea että pakko on se kakkosasunto hankkia. Onhan siinä tietty jonkinlainen tuuletuspaikka aivoille jos sellaista sattuu tarvitsemaan, vaikka kyllä aivojen tuulettamiseen kelpaisi joku erämaamökkikin :)
enempi ihmisiä vai sijaintia, jos nykyisin asunnossa vaikeuksia sekaan itse sopia :)
Eteläisessä Suomessa, akselilla Tampere- Hesa, vois myös löytyä kivoja paikkoja.. rauhallisia, mutta läheltä
myös menoa ja meininkiä, jos/kun sellaista joskus kaipaa..
Lyhyt etäisyys lentikselle, satamaan..
Ihmiset voi aluksi vaikuttaa sisäänpäinkääntyneiltä, välinpitämättömiltä, mutta kun he kokee sut luottamuksen arvoiseksi, saat ystäviä vailla vertaa, tai oman rauhan.
Sinusta itsestä kiinni, siis mitä haluat :)- Teemuna
Tää taloremppa on jo oikeastaan paperilla ja on sen verran iso juttu, ettei oikein sekaan mahtuisi. Ajattelin myös että rempan jälkeen kalustaisi koko huushollin uudestaan, joten kaikelle nykyiselle tarvitsee jonkin paikan. Yksi kansainvälistäkin huomiota saanut taiteilija on teoksiaan tuonut säilytettäväksi minulta kysymättä ja alkaa olla talo niin täynnä kaikkea että pakko on se kakkosasunto hankkia. Onhan siinä tietty jonkinlainen tuuletuspaikka aivoille jos sellaista sattuu tarvitsemaan, vaikka kyllä aivojen tuulettamiseen kelpaisi joku erämaamökkikin :)
-Yksi kansainvälistäkin huomiota saanut taiteilija on teoksiaan tuonut säilytettäväksi minulta kysymättä ja alkaa olla talo niin täynnä kaikkea että pakko on se kakkosasunto hankkia.
No viimeistään tuosta syystä kakkonen täytyy hankkia. Tiedä kuinka paljon vielä teoksiaan ehtii lupaa kysymättä luukkuusi raahata.
Mulla oli aikoinaan kakkoskämpän hankinnan syy liian pienet liinavaatekomerot, niihin kun rupesi kertymään seteleitä niin, että räteille ei enää ollut paikkaa.
Leikki leikkinä, mutta ihmettelen, että et itse osaa haarukoida kämpän sijaintia. Luultavasti joka ainoassa kunnassa ja kaupungissa on myynnissä kohteita joista joku olisi ihan passeli. Itse Stadilaisena halusin kakkoskämpän suht' läheltä, Hämeestä. Teemuna kirjoitti:
-Yksi kansainvälistäkin huomiota saanut taiteilija on teoksiaan tuonut säilytettäväksi minulta kysymättä ja alkaa olla talo niin täynnä kaikkea että pakko on se kakkosasunto hankkia.
No viimeistään tuosta syystä kakkonen täytyy hankkia. Tiedä kuinka paljon vielä teoksiaan ehtii lupaa kysymättä luukkuusi raahata.
Mulla oli aikoinaan kakkoskämpän hankinnan syy liian pienet liinavaatekomerot, niihin kun rupesi kertymään seteleitä niin, että räteille ei enää ollut paikkaa.
Leikki leikkinä, mutta ihmettelen, että et itse osaa haarukoida kämpän sijaintia. Luultavasti joka ainoassa kunnassa ja kaupungissa on myynnissä kohteita joista joku olisi ihan passeli. Itse Stadilaisena halusin kakkoskämpän suht' läheltä, Hämeestä.Talo on kyllä täynnä kaikkea. Kaikkea mitä rakentelen ja keräilen ja sitten muiden tuomat tavarat. Se vaan että en pysty asumaan tässä talossa samalla kun sen remontoin. Eikä ole aikomus tehdä mitään pikaremonttia.
Kakkosasunnon suhteen en osaa oikeastaan määrittää etukäteen kaikkea mitä paikkakunnalta haen. Tähänkin muutto oli vähän sellaista sattuman kauppaa. Olin oikeastaan muuttamassa yhteen kaupunkiin ja kävin siellä neljää asuntoa katsomassa. Oli minulla tietysti perustelut tämän hankkimiseen, mutta se pääasiallinen syy katosi ja samalla kyllä meni yksi hyvä tilaisuus. Eilen vaan telkkaria katsellessa totesin että ovat eteläisellä pallonpuoliskolla saaneet saman idean kuin minä sain vuonna 2002. Pikkuhiljaa kaikki menee ohi, kun ei ole tavoittanut oikeita ihmisiä. Ei ole vaan mielessä mitään sellaista järjestystä minkä mukaan lähtisi selvittämään niitä olemassaolevia asioita mitä kakkoselta vaadin. Vähän sekavaa näin kiireisenä.- Teemuna
Talo on kyllä täynnä kaikkea. Kaikkea mitä rakentelen ja keräilen ja sitten muiden tuomat tavarat. Se vaan että en pysty asumaan tässä talossa samalla kun sen remontoin. Eikä ole aikomus tehdä mitään pikaremonttia.
Kakkosasunnon suhteen en osaa oikeastaan määrittää etukäteen kaikkea mitä paikkakunnalta haen. Tähänkin muutto oli vähän sellaista sattuman kauppaa. Olin oikeastaan muuttamassa yhteen kaupunkiin ja kävin siellä neljää asuntoa katsomassa. Oli minulla tietysti perustelut tämän hankkimiseen, mutta se pääasiallinen syy katosi ja samalla kyllä meni yksi hyvä tilaisuus. Eilen vaan telkkaria katsellessa totesin että ovat eteläisellä pallonpuoliskolla saaneet saman idean kuin minä sain vuonna 2002. Pikkuhiljaa kaikki menee ohi, kun ei ole tavoittanut oikeita ihmisiä. Ei ole vaan mielessä mitään sellaista järjestystä minkä mukaan lähtisi selvittämään niitä olemassaolevia asioita mitä kakkoselta vaadin. Vähän sekavaa näin kiireisenä.Kaveri teetti ison remontin talossaan ja hän vuokrasi tavaroilleen väliaikaista varastotilaa ja osti pihalleen asuntovaunun. Siinä hän seurasi vierestä remontin edistymistä, mutta päätti kuitenkin pitää vaununsa remontin valmistuttua.
Talo on kyllä täynnä kaikkea. Kaikkea mitä rakentelen ja keräilen ja sitten muiden tuomat tavarat. Se vaan että en pysty asumaan tässä talossa samalla kun sen remontoin. Eikä ole aikomus tehdä mitään pikaremonttia.
Kakkosasunnon suhteen en osaa oikeastaan määrittää etukäteen kaikkea mitä paikkakunnalta haen. Tähänkin muutto oli vähän sellaista sattuman kauppaa. Olin oikeastaan muuttamassa yhteen kaupunkiin ja kävin siellä neljää asuntoa katsomassa. Oli minulla tietysti perustelut tämän hankkimiseen, mutta se pääasiallinen syy katosi ja samalla kyllä meni yksi hyvä tilaisuus. Eilen vaan telkkaria katsellessa totesin että ovat eteläisellä pallonpuoliskolla saaneet saman idean kuin minä sain vuonna 2002. Pikkuhiljaa kaikki menee ohi, kun ei ole tavoittanut oikeita ihmisiä. Ei ole vaan mielessä mitään sellaista järjestystä minkä mukaan lähtisi selvittämään niitä olemassaolevia asioita mitä kakkoselta vaadin. Vähän sekavaa näin kiireisenä.hankinnasta, niin ei taida ostaa kannattaa, vaan vuokrata asunto.
Tuolla aikaisemmin kerroin mielipiteenäni, ettei kakkosasunon hankkimisessa ole juurikaan 'järkeä', jos sillä ei ole sijoitusmielessä taloudellista hyötyä!
jk. Muutenkaan en ymmärrä ns. kakkosasunto ajatusta, kesämökki, vapaajanasunto, ne toki käsitän.Teemuna kirjoitti:
Kaveri teetti ison remontin talossaan ja hän vuokrasi tavaroilleen väliaikaista varastotilaa ja osti pihalleen asuntovaunun. Siinä hän seurasi vierestä remontin edistymistä, mutta päätti kuitenkin pitää vaununsa remontin valmistuttua.
Arvaa vaan haluanko katsella jos remontti jää kesken. Mulla kun on kaikki hommat vähän tauotettuja ja keskeneräisten katselu ei kiinnosta silloin kun ei jaksa tehdä :D
emw34 kirjoitti:
hankinnasta, niin ei taida ostaa kannattaa, vaan vuokrata asunto.
Tuolla aikaisemmin kerroin mielipiteenäni, ettei kakkosasunon hankkimisessa ole juurikaan 'järkeä', jos sillä ei ole sijoitusmielessä taloudellista hyötyä!
jk. Muutenkaan en ymmärrä ns. kakkosasunto ajatusta, kesämökki, vapaajanasunto, ne toki käsitän.Onhan se toinen asunto jokatapauksessa sijoitus, vaikkei sitä siksi ajattelisikaan. Varsinkin jos ykkösasunnon remontti onnistuu niinkuin olen ajatellut, niin kakkosasunto saa samanlaisen. Joitain remonttiin liittyviä osia joudun tekemään muualla. Sitäpaitsi remontin keskellä ei voi tehdä muita hommia. Siltäkin osin pakkotilanne.
Onhan se toinen asunto jokatapauksessa sijoitus, vaikkei sitä siksi ajattelisikaan. Varsinkin jos ykkösasunnon remontti onnistuu niinkuin olen ajatellut, niin kakkosasunto saa samanlaisen. Joitain remonttiin liittyviä osia joudun tekemään muualla. Sitäpaitsi remontin keskellä ei voi tehdä muita hommia. Siltäkin osin pakkotilanne.
viisaita, kun merellä on hätä!:)
Juu eihän sitä kovin yksilöityjä kannaottoja voi antaa, kun ei ole kovinkaan moni seikka tiedossa.
Siksi noin yleisellä tasolla esitin mielipiteeni, niistä perusteista, jotka ovat jotenkin yleispäteviä.
Sijoituksen tuotto-odotukset kannatta aina ensiksi selvittää ja mahdollisimman realistisesti laskea!
Mikään ei voita siinä tehtävässä 'vanhanaikaisia- ranskalaisia viivoja ja asioiden kirjaamista alekkain, sekä niiden perään faktaa ja ajatuksella asetettuja visioita lukuina!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527040Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7043138Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1021332Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831320- 841305
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181149Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 781069