Hei! Aikaisemmin minulla on maha toiminut kuin kello.. joka aamu noin klo. 7.00 oli arki tai pyhä, niin on joutunut nousemaan sängystä vessaan. Nyt viikon parin aikana on tullut ummetusta.. edelleenkin nousen kyllä aamusta tinkaamaan kun siltä tuntuu, mutta tuloksena on papana tai kaksi. Raivostuttavaa!! Ruokahalut kun ovat entisensä, niin kait sieltä toisesta päästä pitäisi tulla saman verran kuin ennenkin....? Tuntuu, minun maha on täynnä 50/50 prosenttisesti kakkaa ja vauvaa...
Olen siis aina syönyt kuitupitoisia ruokia kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Juon myös paljon vettä. Luumuja olen kokeillut myös viime aikoina, mutta teho on ollut onneton... en ole vielä kääntynyt apteekin puoleen tässä asiassa.
Minulla tuli tänä aamuna mieleen, että voisinko kokeilla glaubersuolaa? Sitä join muutama vuosi takaperin paaston aluksi ja se kyllä tyhjensi mahan tunnin sisällä ilman mitään ongelmia (mut ei se kyllä mitään herkkua ole). Voisinkohan sitä ottaa nyt yhden kerran, että saan suolen tyhjäksi ja sitten suunnitella ruokavaliota jotenkin niin, että jatkossa näitä ongelmia ei olisi... Tuo glaubersuola kun todennäköisesti ei kerkeä mihinkään imeytymään suolistossa kun n. tunnissa se tulee läpi kaikki tavara mukanaan.. ja uskoisin, ettei se vauvaa vahingottaisi mitenkään. Itselläni ei vaan olisi enää niin tukala olo todennäköisesti..
Onko kokemuksia tai muita vinkkejä ummetukseen??
glaubersuola raskauden aikana ummetukseen?
2
680
Vastaukset
..mulla on auttanu Levolac-lääke..tosin viiveellä:(Nyt on sit ripulia, kun otin sitä parnapäivänä tuplasti, ku ei tuntunu millään kulkevan suolistossa.. se on iha hirvee tunne ku on iha turbona ja tukalana ja syyäkkin pitäs, että vaavi sais etes jtn ravintoa.. ja sitku ei suolessa liiku mikään.. korkeintaan just joku pieni papana tai kaks päivässä.. Mut ei ripulikaan oo kivaa, ku sit vattas kiertää..voivoi, vaivoja riittää!
Iteki kerran paastonnu ja glauberia sillon käyttäny(tosin myös suolihuuhtelun tein) mut en kyl ottas nyt sitä suolaa..oli se niiiiiin pahaa! mut vaikutuksesta en tiiä raskauden aikana.. kannattaa kysyä neuvolasta ennenku otat.. mulle ne eka sano niist luumuista(joita myös popsinu urakalla aina välillä) mut sit ne anto laxoberon ja movicol kohan ne oli?!ummetuslääkkeiden nimet, nii en oo niitä viel kokeillu, mut suosittelen kyl apteekista hakemaan apua, on se paljon helpompaa olla, kun suoli toimii!! ..varsinki, jos sulla ollu ennen nuin säännööllinen.. Kokeile apteekin apuja tai kysy neuvolasta suolasta..on minun neuvo;) ja tsemmpiä!!- 33+2
glaubersuolaa raskauden aikana!
Kokeile vaikka ViSiblin-tuotetta, ja onhan noita muitakin joita voi raskausaikana käyttää
http://www.yliopistonapteekki.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124