Minusta kreationismi on pelkkää valetta. Olen tutkinut asiaa omassa laboratoriossani Inarin rajamailla ja tähän tulokseen olen päätynyt.
Olen niin älykäs etten oikeastaan ymmärrä, miten voisin olla väärässä. Lisäksi olen täysin joutilas, joten aion tästä lähtien tästä aiheesta usein kirjoitella. Täällä on lukuisia PALJON minua vähempiälysiä kirjoittajia, joten joudun luultavasti usein heitä ojentamaan, mutta ei siinä mitään uutta ole. Kreationistit, ID:N kannattajat ja muut hörhöilijät on helppoa laittaa kuriin.
Muiden itsekehu minua ärsyttää, mutta jos MINÄ sen teen, se on hieno juttu.
Ihqu palsta
14
241
Vastaukset
- b
Unohdin ihan alkuinnostuksessani sanoa, että olin alunperin kreationisti.
Sitten luin valtavan määrän tietokirjallisuutta ja tajusin olleeni väärässä kammottavalla tavalla. Rakensin Inariin laboratorioni, jossa pystyn selvittelemään monimutkaisetkin luonnintieteelliset ilmiöt HUOMATTAVASTI paremmin kuin vaikkapa yliopistoihmiset. Lisäksi kokonaiskäsitykseni Raamatusta on ylivertainen.- uskusk
Oletko tehnyt poroilla ja hirvillä samanlaisia kokeita, kuin eräs hirvillä ja naudoilla?
Voitkin sitten varmaan alkaa vastailla mötiäisen ja jiibeen kysymyksiin, koska meitä oikeasti jotain tietäviä nämä kaksi sivupersoonineen eivät jaksa kuunnella.
- a.
naapurin.kissa kirjoitti:
Voitkin sitten varmaan alkaa vastailla mötiäisen ja jiibeen kysymyksiin, koska meitä oikeasti jotain tietäviä nämä kaksi sivupersoonineen eivät jaksa kuunnella.
kukaan jaksa kuunnalla.
Evoluutiolle luullaan todisteita ei tiedetä. Ja koska luulot ovat arvotonta kamaa, niin miksi niitä pitäisi kuunnella? a. kirjoitti:
kukaan jaksa kuunnalla.
Evoluutiolle luullaan todisteita ei tiedetä. Ja koska luulot ovat arvotonta kamaa, niin miksi niitä pitäisi kuunnella?"Evoluutiolle luullaan todisteita ei tiedetä. Ja koska luulot ovat arvotonta kamaa, niin miksi niitä pitäisi kuunnella?"
Evoluutiolle löytyy tieteellisesti hyväksyttyjä todisteita läjäpäin. Kreationismille ei mitään, vaikka toisin olet valehdellutkin. Olet kreationisti ja palstan nimi on "Kreationismi ja älykäs suunnittelu. Näihin seikkoihin nähden keskityt yllättävän paljon enemmän evoluutioteorian kritisoimiseen kuin oman näkemyksesi todistamiseen. Toisaalta se on ymmärrettävää; eihän kreationismille ole mitään puolustettavia tieteellisiä todisteita. Se on uskontoa, uskon asia.- 34
a. kirjoitti:
kukaan jaksa kuunnalla.
Evoluutiolle luullaan todisteita ei tiedetä. Ja koska luulot ovat arvotonta kamaa, niin miksi niitä pitäisi kuunnella?Kylläpä tunnut tarkasti kuuntelevan, kun mitä epätoivoisimmin keinoin yrität heidän tosiasioitaan kiistää.
- b
a. kirjoitti:
kukaan jaksa kuunnalla.
Evoluutiolle luullaan todisteita ei tiedetä. Ja koska luulot ovat arvotonta kamaa, niin miksi niitä pitäisi kuunnella?Uskonnoissa taas KUVITELLAAN, USKOTAAN sen seurauksena TOIVOTAAN kaikenlaista.
Kreationismi kuuluu samaan primitiiviseen uskomuskategoriaan kuin muinaisuskonnot. Jos kreationismi yleistyisi, voisimme saman tien palata keskiaikaan. - a.
ergg1 kirjoitti:
"Evoluutiolle luullaan todisteita ei tiedetä. Ja koska luulot ovat arvotonta kamaa, niin miksi niitä pitäisi kuunnella?"
Evoluutiolle löytyy tieteellisesti hyväksyttyjä todisteita läjäpäin. Kreationismille ei mitään, vaikka toisin olet valehdellutkin. Olet kreationisti ja palstan nimi on "Kreationismi ja älykäs suunnittelu. Näihin seikkoihin nähden keskityt yllättävän paljon enemmän evoluutioteorian kritisoimiseen kuin oman näkemyksesi todistamiseen. Toisaalta se on ymmärrettävää; eihän kreationismille ole mitään puolustettavia tieteellisiä todisteita. Se on uskontoa, uskon asia.Siellä se haisee ja pahalta. Ja sinne ne joutuivat yksi kerrallaan silloin kun ne huolellisesti tutkittuani hylkäsin.
Suosittelisin sinullekin sitä että todella perehtyisit vilpittömin mielin tutkimaan sitä että mitä evoluutiosta todella tiedetään ja mikä on vain uskomusta. Saatat hämmästyä. - a.
b kirjoitti:
Uskonnoissa taas KUVITELLAAN, USKOTAAN sen seurauksena TOIVOTAAN kaikenlaista.
Kreationismi kuuluu samaan primitiiviseen uskomuskategoriaan kuin muinaisuskonnot. Jos kreationismi yleistyisi, voisimme saman tien palata keskiaikaan.Minä olen kreationisti, mutta en silti usko yhtään mihinkään vaan tiedän että älyllinen Luoja on kaiken tehnyt ja tiedän että evoluutiota ei ole koskaan ollutkaan. Siis en usko mitään vaan tiedän kaiken.
Eikä tietoni ole muinaisuskontoa vaan tämän päivän tietoa. - 34
a. kirjoitti:
Minä olen kreationisti, mutta en silti usko yhtään mihinkään vaan tiedän että älyllinen Luoja on kaiken tehnyt ja tiedän että evoluutiota ei ole koskaan ollutkaan. Siis en usko mitään vaan tiedän kaiken.
Eikä tietoni ole muinaisuskontoa vaan tämän päivän tietoa.Jätetään aa ja bee tänne kiistelemään ja lähdetään joululomalle.
a. kirjoitti:
Minä olen kreationisti, mutta en silti usko yhtään mihinkään vaan tiedän että älyllinen Luoja on kaiken tehnyt ja tiedän että evoluutiota ei ole koskaan ollutkaan. Siis en usko mitään vaan tiedän kaiken.
Eikä tietoni ole muinaisuskontoa vaan tämän päivän tietoa.Muinaisukoissa palvottiin luontoa, luonnonilmiöitä, luonnon jumaluuksia. Ei mitään täysin mielikuvituksellista superhyperjumalaa joka tietää kaikesta kaiken. Muinaisuskot, mytologiat, ns. "pakanauskot" ovat sisällöltään mielenkiintoisempia tarinoita kuin kristinuskon kertomukset.
a. kirjoitti:
Siellä se haisee ja pahalta. Ja sinne ne joutuivat yksi kerrallaan silloin kun ne huolellisesti tutkittuani hylkäsin.
Suosittelisin sinullekin sitä että todella perehtyisit vilpittömin mielin tutkimaan sitä että mitä evoluutiosta todella tiedetään ja mikä on vain uskomusta. Saatat hämmästyä.Viestistäsi alleviivaat hienosti sen, ettet tosiaan pysty kertomaan mitään kreationistisen maailmankuvasi tueksi. Keskityt jälleen solvaamaan evoluutioteoriaa ja senkin kykenet tekemään vain ontuvan alatyylisesti.
Ja kerran vielä: vaikka eliöiden sukupuut ovatkin vajaita ja täydentyvät tietämyksemme lisääntyessä ei se kaada evoluutioteoriaa, vaikka niin uskot ja toivot. Evoluutiosta on valtavasti todistusaineistoa (josta pieneen osaan olen elämäni aikana tutustunut, niin avoimin mielin kuin olen kyennyt), monen tieteenalan toteamana, molekyylitasolta makrotasolle. Kreationistisen maailmankuvasi tueksi ei ole MITÄÄN tieteellisesti hyväksyttyjä todisteita (olen niihinkin 'todisteisiin' jossain määrin tutustunut, alkuun jopa avoimin mielin). Siispä sinäkään et tietenkään ole kyennyt valheistasi huolimatta tieteellisesti hyväksyttyä todistusaineistoa sen puolesta esittämään. Raamatullinen luominen on siis todellisuuden kieltävän uskon asia, evoluutio on tieteellinen fakta. Kunnes toisin _tieteellisin keinoin_ todistetaan.
Vastasitko minulle toiseenkin ketjuun? Jos, niin yritäpä pitää mielesi kiehunnat kurissa ja vastaa vähän kohteliaammin. Viestisi on näet poistettu ennenkuin ehdin sen lukea.a. kirjoitti:
Eikä tietoni ole muinaisuskontoa vaan tämän päivän tietoa."...tiedän että älyllinen Luoja on kaiken tehnyt ja tiedän että evoluutiota ei ole koskaan ollutkaan. Siis en usko mitään vaan tiedän kaiken.
Eikä tietoni ole muinaisuskontoa vaan tämän päivän tietoa."
Ahaa. Kerrotko meille vielä tuon 'tämän päivän tiedon', joka meille nuo asiat ilmoittaa, kiitos. Laita vaikka lähdeviite jollekin tieteelliselle sivustolle.- b
a. kirjoitti:
Eikä tietoni ole muinaisuskontoa vaan tämän päivän tietoa.Se "tietosi" perustuu uskontoon. Et tiedä mitään vaan uskot asioiden olevan tietyllä tavalla uskosi vuoksi. Tai, siis pikemminkin luulottelet niin.
Evoluutio on kiistaton tosiasia. Uskosi on muinaisuskoa, jonka päivitetty versio on jostakin syystä nykypäiviinkin säilynyt.
Jos Jumala on olemassa, sinä tai kukaan muuklaan ei hänestä mitään ymmärrä. Kaikki on vain luulottelua tai toiveajattelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506763Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6742932Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981261- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371110- 721012
- 223917