Kertokaa mikä minua vaivaa?

hyikamalaa

Olen 20v normaali nuori nainen. Tällä hetkellä en tee mitään.

Mulla on nyt lähiaikoina tai jo muutama kuukautta ollut niin että minua ahdistaa ihan järkyttävästi mennä ulos. Esim. lupaan kaverille että lähdetään jonnekkin, sitten ku täytyy lähteä iskee ihan kamala tyhjä olo, ja olen ihan kuin lukossa. En vain pääse ulos vaikka olisi tulossa tosi kiva tapahtuma tai jotain mistä pidän.

Sitten jälkikäteen melkein itkettää ku en mennyt ulos koska saan kuulla kavereista miten hauskaa siellä oli. Ja olen menettänyt todella paljon tämän vaivan takia!! kohta menetän jopa kaverit koska ne rupee olemaan kyllästyneitä siihen etten tule mihinkään.

Siis mä niin pelkään mennä ulos, ihan ku siellä ulkona olisi ties mitä. Kun käyn kaupassa se on kun painajainen joskus, unohdan mitä piti ostaa ja tehdä. Sitten taas ku olen kotona olen aivan normaali ja harmittaa ku unohdin ostaa jotain.

Tämä vain pahenee, nykyään käyn ulos vain pari kertaa viikossa. Nytkin olisi pitänyt mennä kaverin kanssa ulos mutta en vain pysty, ahdistaa ihan liikaa.

En sitten ikinä olen ollut masentunut tai muuta. Mutta pyydän kertokaa jotain mitä minua vaivaa!!

5

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyikamalaa

edes jotain. Älkää sanotko mene terapeutille, haluan ekaksi kuulla jotain mielipiteitä. Saa kysyä enemmän.

• kdnddjd

Jonkinlaista sosiaalista ahditusta? Jos pelkäät paikkoja, joissa on muita ihmisiä? En rupea tässä psykologiksi, sillä en ole :)

• kaikenlaist kokenu

oot alkanu huomaamatta eristäytyy ilman sitä pakollista tekemistä.
      ja jännitykset voi johtuu myös masennuksesta.

siedätyshoitona on a) pakottaa itsensä lähtemään tai b) kertoo ongelmist kamuille.

terapia ei ole nykysin häpeä! todennäk tarv (terv aseman kautta) terapeutin ja lääkkeen.

• LLLLLLLLLLLLL

...niin kyllä se kannattaa jonkinsorttisen tohtorin luona käydä. Kyseessä voi olla ns torikauhu tai jonkinasteinen paniikkihäiriö. Molemmat voi lääkityksellä saada kuriin, mutta ilman lääkkeitä taitavat harvemmin parantua. Itselläni oli aikanaan samanlaista vaivaa, mutta lääkityksen ansiosta olen pystynyt jatkamaan työtäni normaalisti. Eli kiertämään maailmaa. Tervehtymisiin t. Jamppa

• Pelkäät tietoisuutta itsestäsi, jota saisit juuri kavereiden kanssa. Et halua kohdata itseäsi
      sellaisena kuin olet. Näyttää, että olet erityisesti hyvää vastaan, mikä on ihmisen perusongelma.

Sinun tytyy vaan lähteä kylmäverisesti kavereiden mukaan, sillä suuri osa ihmistuntemuksesta
      tulee toisten ihmisten kautta. Otat riskin, niiin alat huomata, että ihmsissä on lopujen lopuksi
      paljon samaa ja alat nauttia seurasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe