Kertokaa mikä minua vaivaa?

hyikamalaa

Olen 20v normaali nuori nainen. Tällä hetkellä en tee mitään.

Mulla on nyt lähiaikoina tai jo muutama kuukautta ollut niin että minua ahdistaa ihan järkyttävästi mennä ulos. Esim. lupaan kaverille että lähdetään jonnekkin, sitten ku täytyy lähteä iskee ihan kamala tyhjä olo, ja olen ihan kuin lukossa. En vain pääse ulos vaikka olisi tulossa tosi kiva tapahtuma tai jotain mistä pidän.

Sitten jälkikäteen melkein itkettää ku en mennyt ulos koska saan kuulla kavereista miten hauskaa siellä oli. Ja olen menettänyt todella paljon tämän vaivan takia!! kohta menetän jopa kaverit koska ne rupee olemaan kyllästyneitä siihen etten tule mihinkään.

Siis mä niin pelkään mennä ulos, ihan ku siellä ulkona olisi ties mitä. Kun käyn kaupassa se on kun painajainen joskus, unohdan mitä piti ostaa ja tehdä. Sitten taas ku olen kotona olen aivan normaali ja harmittaa ku unohdin ostaa jotain.

Tämä vain pahenee, nykyään käyn ulos vain pari kertaa viikossa. Nytkin olisi pitänyt mennä kaverin kanssa ulos mutta en vain pysty, ahdistaa ihan liikaa.

En sitten ikinä olen ollut masentunut tai muuta. Mutta pyydän kertokaa jotain mitä minua vaivaa!!

5

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyikamalaa

edes jotain. Älkää sanotko mene terapeutille, haluan ekaksi kuulla jotain mielipiteitä. Saa kysyä enemmän.

• kdnddjd

Jonkinlaista sosiaalista ahditusta? Jos pelkäät paikkoja, joissa on muita ihmisiä? En rupea tässä psykologiksi, sillä en ole :)

• kaikenlaist kokenu

oot alkanu huomaamatta eristäytyy ilman sitä pakollista tekemistä.
      ja jännitykset voi johtuu myös masennuksesta.

siedätyshoitona on a) pakottaa itsensä lähtemään tai b) kertoo ongelmist kamuille.

terapia ei ole nykysin häpeä! todennäk tarv (terv aseman kautta) terapeutin ja lääkkeen.

• LLLLLLLLLLLLL

...niin kyllä se kannattaa jonkinsorttisen tohtorin luona käydä. Kyseessä voi olla ns torikauhu tai jonkinasteinen paniikkihäiriö. Molemmat voi lääkityksellä saada kuriin, mutta ilman lääkkeitä taitavat harvemmin parantua. Itselläni oli aikanaan samanlaista vaivaa, mutta lääkityksen ansiosta olen pystynyt jatkamaan työtäni normaalisti. Eli kiertämään maailmaa. Tervehtymisiin t. Jamppa

• Pelkäät tietoisuutta itsestäsi, jota saisit juuri kavereiden kanssa. Et halua kohdata itseäsi
      sellaisena kuin olet. Näyttää, että olet erityisesti hyvää vastaan, mikä on ihmisen perusongelma.

Sinun tytyy vaan lähteä kylmäverisesti kavereiden mukaan, sillä suuri osa ihmistuntemuksesta
      tulee toisten ihmisten kautta. Otat riskin, niiin alat huomata, että ihmsissä on lopujen lopuksi
      paljon samaa ja alat nauttia seurasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2604
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2245
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1546
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1497
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      29
      1316
    Aihe