Miksi joillakin on niin vaikeaa

Miuku&Mauku

että pitää koko ajan valittaa kaikesta ?
Ei ihme jos suupielet kääntyvät alaspäin.

Suosittelen positiivisen ajattelun kurssia !

19

345

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nappimies

sanoi, että on kyseenalaista tuo omatoiminen positiivisuus. Etenkin, kun siihen löytyy virallinen lääkitys. Silloin positiivisuus on aito ja oikea.

• Vai ihan asiantuntija :))
        Taitaa olaa provo tämä vastaus mutta kuitenkin.
        Ettäkö elämänilokin tuon mukaan voisi olla kyseenalaista.
        Jos ihminen ei löydä positiivisuutta omasta elämästä kuinka sen voi jollain napilla löytää?
        Ajatusmaailman muutos, kun huomaa ne hyvät asiat elämässään eikä tuijota niihin huonoihin.
        Sitä mitä ihminen elämästään ajattelee se lisääntyy.
        Jos miettii koko ajan että kaikki on päin P:tä niin se varmasti onkin ja jatkossa myös.
        Mutta jos huomaa kiitollisuuden aiheita omassa elämässään niin niitäkin löytyy koko ajan lisää.
        Riippuu miten asiat päässään kääntää.

• vaimitähäh

valituksen makua?

• '-|-'-|-'

aloituksen olevan valitus, vaan tarkoitettu herättämään ajatuksia siitä, että ihmiset oppisivat löytämään elämästään niitä hyviä asioita ja iloitsemaan niistä. Nykyään niin moni tahtoo nähdä vain mustaa, se kai on tämä maailman meno tänä päivänä mikä sen toivottomuuden saa aikaan.

• mikä mättää
        '-|-'-|-' kirjoitti:

aloituksen olevan valitus, vaan tarkoitettu herättämään ajatuksia siitä, että ihmiset oppisivat löytämään elämästään niitä hyviä asioita ja iloitsemaan niistä. Nykyään niin moni tahtoo nähdä vain mustaa, se kai on tämä maailman meno tänä päivänä mikä sen toivottomuuden saa aikaan.

sanotaan että ihmisen paras ystävä on ihminen itse.

• vai mitä häh
        '-|-'-|-' kirjoitti:

muut valittaa ni se on valitusta
        mutta minä kun valitan, ni herätän vaan ajatuksia.
        hienoa !!!!!!

• Heikunkeikku

On on väkevää on, mut ei kuitenkaan kitkerää.
      Tai hyvä olis, jos ei olis. Olisko niin.

Kuinkahan monen monituista vuotta sitten minun olisi pitänyt syntyä,
      että olisin Ehtinyt keksiskelemään joitakin elämän viisauksia ihan-ihan ensteks minäminänä.
      Vai olisko se niin, että en kuitenkaan olisi keksinyt yhtikäs mitään. Se saattaa olla niin,
      mutta toisaaltaan, koska se Voisi olla myös toisin, niin helpottaa oloani, kun aattelen,
      että kyllä määkin jotakin olisin saattanu keksiä, jos muut ei olis ehtinyt ekana.:)

-No huh huh. Apua.
      -Veit kirjaimet sormistani
      -Mun sormista kans

Okei asiaan sitte.
      Koska muistikin pätkii, niin en yhtään tiedä olenko kirjoittanut yhestä tyypistä, joka 1915 kirjoitti rypäskän semmosia lyhyitä vapaamittaisia runoja. Hän kirjoitti kuvitteellisen Spoon Riverin kaupungin elämästä. Monen monituisen spoonriveriläisen asukkaan elämisestä kuvauksia.

En tiedä, jos olisin ennen tota 1915 syntynyt, olisinko kirjoittanut tän tyypin sanomiset ihtenäni,
      mutta jollakin tavalla ja jotenkin Jotakin samaa ajatusta olisin saattanut kirjoittaa. Ytimen siis, tai jotain ?

-PLÄÄÄÄÄÄÄH

Heh.
      Tää tyyppi on Edgar Lee Masters

-Ja

Ja tälleen hän kirjoitti elämästä tai elämisen taidosta tai

Mitä on kuulemani puhe surusta ja väsymyksestä, vihasta,
      tyytymättömyydestä ja pettyneistä toiveista?
      Te heikentyneet pojat ja tyttäret, elämä on liian väkevä teille
      -elämää rakastetaan eläen.

Joo, tolleen hän kirjoitti. Olen samaa mieltä, että elämää pitäisi elää eläen. Nauttia sen kaikista Muodoista. Huomata hyvät asiat, koska tottahan toki niitä ON. Paljon enemmän, kuin huonoja asioita.

Olishan tästä asiasta muitakin sanomisia, tahdon kuitenkin pitäytyä lyhykäisessä vastauksessa.
      Lyhyestä-virsi-kaunis-systeemillä.

Elämä on mukavaa. Huolimatta vaikka Vaasassakin on pirun kylymä. Pimeyttä pökkää tulemahan liian aikasin ja kevään kilkuttelut on kaukana jossakin oottelemas. Yritän olla huomaamatta tommosia. Talvifuskaamiset menos, nääs :)

• kmnjkl

Kun elämä on täynnä sairautta, onnettomuutta, kuolemaa, epäonnistumisia, kerropa, mille pitäisi hymyillen nauraa!

Sinulle suosittelen ajattelun kurssia, ja mietintämyssyä, joka neuvoisi, kannattaako aina aukoa päätään. Jos sinun elämäsi on täydellistä, monen muun ei ole.

Toki pitää yrittää pitää mahdollisuuksien mukaan yllä positiivisuutta, aina ja kaikkialla se ei onnistu.

• hymyilevä mummu

osin se johtuu pakkoliikkeestä ku viime kesänä hörhöt iski takaraivon sisään ja vei taas kerran rahapussin.
        Se kaipaamasi positiivisuuden puute voi olla myös pikku luuvikoja.
        Väännäpä siitä rakas naapuri ja hyvää jouluakin kaikin mokomin.

• zcxzcxz

Jos sinulla on elämä täynnä sairautta, onnettomuutta, kuolemaa ja epäonnistumisia, onko sinulla silloin oikeus yleisillä keskustelupalstoilla purkaa pahaaoloasi valittamalla ja kohdistamalla sitä negatiivisuutta muihin?
        Luultavasti kuvittelet olevasi oikeutettu siihen!

• kmnjkl
        zcxzcxz kirjoitti:

Jos sinulla on elämä täynnä sairautta, onnettomuutta, kuolemaa ja epäonnistumisia, onko sinulla silloin oikeus yleisillä keskustelupalstoilla purkaa pahaaoloasi valittamalla ja kohdistamalla sitä negatiivisuutta muihin?
        Luultavasti kuvittelet olevasi oikeutettu siihen!

kohtaa valitan, tai hyökkään. Itse vaikutat katkeralta ja aggressiiviselta ihmiseltä, joka hakemalla hakee kohdetta pahalle ololleen.

Onko sinun mielestäsi tosiasioista puhuminen väärin?

Kaikkea täällä saakin lukea. Pitäisikö minun valehdella, että olen terve, kun olen hyvin sairas? Kerropa se, viisastelija!! Etkö kykene sulattamaan elämää? Elätkö jossain seitsemännessä taivaassa?

Hä?

• NäeNokkaaPidemmälle
        kmnjkl kirjoitti:

kohtaa valitan, tai hyökkään. Itse vaikutat katkeralta ja aggressiiviselta ihmiseltä, joka hakemalla hakee kohdetta pahalle ololleen.

Onko sinun mielestäsi tosiasioista puhuminen väärin?

Kaikkea täällä saakin lukea. Pitäisikö minun valehdella, että olen terve, kun olen hyvin sairas? Kerropa se, viisastelija!! Etkö kykene sulattamaan elämää? Elätkö jossain seitsemännessä taivaassa?

Hä?

olevan juuri sitä pahanolon purkausta toisiin mitä aloittaja ilmeisesti tarkoitti.
        Jos olet sairas niin ole sitä ihan rauhassa, jätä terveet tai itsensä terveeksi tuntevat
        iloitsemaan ihan kaikessa rauhassa niin kauan kuin heillä on aihetta iloon.

• suusuusuutelisuu
        NäeNokkaaPidemmälle kirjoitti:

olevan juuri sitä pahanolon purkausta toisiin mitä aloittaja ilmeisesti tarkoitti.
        Jos olet sairas niin ole sitä ihan rauhassa, jätä terveet tai itsensä terveeksi tuntevat
        iloitsemaan ihan kaikessa rauhassa niin kauan kuin heillä on aihetta iloon.

vaikeuden syytä, sinäkö kiellät sitä kertomasta?
        Etkö kestä ajatusta sairaudesta. Moni joutuu elämään
        sairauden kera, mutta silti elmänä on ihmisarvoista.

Muutenkin, kellä täällä on oikeus sulkea toisten suita? Ei minulla ainakaan.

• Hämykkä
        suusuusuutelisuu kirjoitti:

vaikeuden syytä, sinäkö kiellät sitä kertomasta?
        Etkö kestä ajatusta sairaudesta. Moni joutuu elämään
        sairauden kera, mutta silti elmänä on ihmisarvoista.

Muutenkin, kellä täällä on oikeus sulkea toisten suita? Ei minulla ainakaan.

Kuka täällä sulkee toisten suita?
        Jos joku jotain ihmettelee,
        niin joiltakin kaatuu kuppi
        raskaamman jälkeen.
        Se on nähty.

• Vaikeaa on positiivisuus tällaisena päivänä.
      Mikään ei ole mennyt hyvin, ja hommatkin on olleet sutta ja sekundaa.
      Kirosanat käytetty jo niin moneen kertaan, että ihteeki jo hävettää.
      Mikä lie kun tällaisia päiviä tuntuu tulevan aina useammin, johtuuko se iästä, vai muistaako ne paremmin.
      No nyt olis päivän ensimmäinen ateria, mikä sen nimi sitten lienee, kun tuo ilta on jo pimeä.
      Ei tuo ole nälkäkään, vaikka ei muuta syöty, kun kaks kuppia kahvia, ja yksi ranskanleivänpala, jonka päällä ei ollut mitään.
      Sitten meinaan lähteä katsomaan eilistä paska-hommaa, mitä sen kanssa tekis.

Onkohan siellä positiivisenajattelunkrssilla ne opettajat miten paksunahkaisia, jos tässä vielä sinne luunsa vetäisi.

• ihmettelen...

Miksi kuolemansairaat, kipupotilaat, omaisensa juuri menettäneet, nälkäänäkevät, rahattomat, kiusatut, ynnä muut toivottomat eivät hymyile ja naura? Suosittelen heille postiivisen ajattelun kurssia !

• mamalainen

narinointi ja fixoituminen kaaoksen negatiiviseen perspektiivihierarkiaan on vain sellainen varjoja pelkäävän ihmisen puolustusreaktio jolla yritetään karkoittaa möröt kankkulankaivon syvyyksiin luomalla illuusio hyttysestä elefanttihierarkian mammuttina ;-) . Mutta kyllä se hermoille käy, siis muiden hermoille, ainakin ajan myötä ja nonstoppina toistuesaan. Joka itseään pelkää, se pelkää kaikkia ja siksi rämisee, rätisee ja jyrisee pikkutuhmuuksia paukkuen. .... ehkä jotain tälläistä on siellä valopilkuttomassa negatiivisuudessa - vaan kun sieltä pääsee pois, kuplan puhjettua niin elämä hymyilee ja pimeys jää menneisyyteen haihtuvaksi ja natinatkin loppuu. Kyllä se siitä. :-)

• En tarvitse, aikani ei riitä enää siihen. No jätänpä valitukset sikseen:)

• pari vinkkiä:

Kateus ajaa kalatkin vedestä
      Se kel onni on se onnensa kätkeköön/edellisestä syystä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      127
      3565
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2366
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1945
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1899
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1711
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1473
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1438
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1301
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe