Olisikohan kuvitteellisen

Teotwawki

Ariel Wahlin esikuva sittenkin ollut Albert Järvinen? Kjell Westön kirjassa Älä käy yöhön yksin kirjailija kertoo omaperäisestä kitaristista Arielista, jolla oli kyky soittaa melodiaa ja ikään kuin säestää itseään samanaikaisesti. Siihen ovat pystyneet vain harvat kitaristit, kuten Mark Knopfler ja Jimi Hendrix ja Albert Järvinen. Westöhän soittaa itsekin kitaraa.

http://www.youtube.com/watch?v=yGCviZAdxeY

Tämä taitaa jäädä aika lyhyeksi ketjuksi.:-XD

23

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No en ole lukenut kirjaa mutta kiittelen kun tuon levyvalinnan kautta pääsin muistoihin selaillen jonnekin purkkapopin aikoihin, nautiskelin ja naureskelin.

• Samaan aikaan kai purkkapoppia oli, mutta nämä eivät ole purkaa millään mittarilla mitattuna.:-)

• Teotwawki kirjoitti:

Samaan aikaan kai purkkapoppia oli, mutta nämä eivät ole purkaa millään mittarilla mitattuna.:-)

No mutta kun minä tuon "Ketoon beibi" kappaleen jälkeen lähdin muille sivuille siitä viereltä niin löysin monta ihanaa siirappia tihkuvaa kappaletta jotka kirvoittivat muistojen hymyn huulilleni ja silmänurkkiin.
        Tässä yksi niistä:

http://www.youtube.com/watch?v=Z8VxwjaC_6Q

• tulisilla kirjoitti:

No mutta kun minä tuon "Ketoon beibi" kappaleen jälkeen lähdin muille sivuille siitä viereltä niin löysin monta ihanaa siirappia tihkuvaa kappaletta jotka kirvoittivat muistojen hymyn huulilleni ja silmänurkkiin.
        Tässä yksi niistä:

http://www.youtube.com/watch?v=Z8VxwjaC_6Q

Tuota biisiä soitti eräs kansainvälinen bändi Hesperian yöklubissa aikoinaan monta kertaa illassa. Olen allerginen sille.:-D))))

• En laita linkkeja nyt kun en jaksa kaivaa, olisi yksi hyvä ja kitaramusiikki improvisoitunakin on hyvää tosin kuin joku jazz. Tosin mitään ei saisi tuomita koska kaikella on kannattajansa.
      Olen poikani teinarivuosien myötä kuunnellut tunteja ja taas tunteja, silloin tutustuin heviin ja sen improvisointiin, myös jotkut laulut ovat jääneet päähän elämään. Nyt ne ovat vinkuheviä kuulemma.
      En koskaan sanonut, älä lopeta koska se oli hänen intohimonsa. Taisi mennä vähän sivuun, no menköön.

Laitan sittenkin sen linkin ja tämä on omaa tyylilajiansa improvisoituna.

http://www.youtube.com/watch?v=OA9pgYxBtqc

• Ehkä tämäkinon typy. Kaunista kuitenkin ja tykkään akustisesta kitarasta se on aina plussaa.

Ja P. en nyt saa liitettyä, illalla sitten.

• Teemuna
        firefox58 kirjoitti:

Ehkä tämäkinon typy. Kaunista kuitenkin ja tykkään akustisesta kitarasta se on aina plussaa.

Ja P. en nyt saa liitettyä, illalla sitten.

Tässä hieman sitä akustista puolta. http://www.youtube.com/watch?v=AIr4iWeHtWA

• Teemuna kirjoitti:

Tässä hieman sitä akustista puolta. http://www.youtube.com/watch?v=AIr4iWeHtWA

olisin odottanutkin sinulta. Kun kategorisoit musiikin ja olet klassisen koulukunnan mies, niin muuta ei sitten voi ajatellakaan. Minulla se aika oli ohitse jo kolmekymmentä vuotta sitten.

• Teemuna
        Teotwawki kirjoitti:

olisin odottanutkin sinulta. Kun kategorisoit musiikin ja olet klassisen koulukunnan mies, niin muuta ei sitten voi ajatellakaan. Minulla se aika oli ohitse jo kolmekymmentä vuotta sitten.

Siis ajattelu oli sinulta ohi kolmekymmentä vuotta sitten. Yritä uudelleen, jospa se siitä.

Dee dee.

• Teemuna kirjoitti:

Siis ajattelu oli sinulta ohi kolmekymmentä vuotta sitten. Yritä uudelleen, jospa se siitä.

Dee dee.

mutta kuuntelen silti klassista edelleen aivan kuten ennenkin. Valitettavasti nyt en ehdi enempää, on lähdettävä töihin.:-)

• Teemuna
        firefox58 kirjoitti:

Akustinen kitara on herkkä ja hellä kuten muutkin akustiset soittimet. Se kertoo myös paljon ihmisestä.

Olen aivan samaa mieltä. Hyvä me!

• firefox58 kirjoitti:

Akustinen kitara on herkkä ja hellä kuten muutkin akustiset soittimet. Se kertoo myös paljon ihmisestä.

Kertooko se soittajasta vai kuulijasta?

• tomppa2006

...jää lyhyeksi ketjuksi, sillä...

Uskon täällä olevan paljon muitakin Albert Järvisen poikkeuksellisen itsensä säestämiskyvyn huomanneita. Tässä yksi suosikkini:

http://www.youtube.com/watch?v=l3z2x8-JhBM

Tosiasissa Järvinen tekee tuonkin kappaleen, muut ovat sivuroolissa. Vielä kun on kyseessä livenä äänitetty kappale, erottuu Albertin kyvyt omaan luokkaansa.

En ole vielä lukenut Kjell Westön kirjaa, mutta olen pyytänyt sitä lahjaksi joulupukilta, samoin kuin toistakin kirjaa, jonka pääosassa on ja vain ainoastaan A Järvinen, oli jokin vähän omaelämänkerta tyyppinen julkaisu.

• jäi jotenkin liian vähäiselle huomiolle. Oletko kuullut sitä? Siinähän Järvisellä oli isompi rooli kuin Hurriganesissa.

• tomppa2006
        Teotwawki kirjoitti:

jäi jotenkin liian vähäiselle huomiolle. Oletko kuullut sitä? Siinähän Järvisellä oli isompi rooli kuin Hurriganesissa.

...ja omistan molemmat Royalsin levyt...

Kyllä on hyvää kamaa ja Järvisen kitarointi vieläkin puhtaampaa, mutta on näissä alkuaikojen kitarisoinneissa sellaista minulle hyvin nostaligisia soundeja. Kuuntelen vieläkin paljon, yksin hiljaisuudessa keskellä ja helvetin kovaa. Täytyy sanoa että melkein tulee tippa linssiin, oli ne vaan aikoja.

• tomppa2006 kirjoitti:

...ja omistan molemmat Royalsin levyt...

Kyllä on hyvää kamaa ja Järvisen kitarointi vieläkin puhtaampaa, mutta on näissä alkuaikojen kitarisoinneissa sellaista minulle hyvin nostaligisia soundeja. Kuuntelen vieläkin paljon, yksin hiljaisuudessa keskellä ja helvetin kovaa. Täytyy sanoa että melkein tulee tippa linssiin, oli ne vaan aikoja.

Royalsin levyä, mutta saan sen lankomieheltäni CD-levyille äänitettynä. Ei nimittäin ole skraittaa enää.

• Pidän vähän rauhallisemmasta kitaramusiikista, mutta tuo Huriganesin meno on niin hyvää, että sitä kyllä kuuntelee.
      En tuohon osaa sanoa, kun en ole lukenut kirjaa, onko Järvinen ollut esikuva, hyvä(erittäin) kitaristi olikin.
      Tuolla rauhallisemmalla puolen Vaya condios soittaa aika eleettömästi ja pienellä volyymilla, mutta se onnistuu ammattilaisilta.

• vaya con Dios tarkoittaa? Jäähyvästejä.:-D))))) On siinäkin nimi artistille.

• Teotwawki kirjoitti:

vaya con Dios tarkoittaa? Jäähyvästejä.:-D))))) On siinäkin nimi artistille.

Mielelläni soittaisin kitaralla sulosointuja. Ja meinasin kerran jo ostaa sellaisen (haitari on, mutta ei soittotaitoa). Ystävä kehtasi sanoa, ettei minusta tule soittajaa, kun sormeni ovat kuulema pökylät. Eikö ollut masentava kommentti :).

• k-kotton kirjoitti:

Mielelläni soittaisin kitaralla sulosointuja. Ja meinasin kerran jo ostaa sellaisen (haitari on, mutta ei soittotaitoa). Ystävä kehtasi sanoa, ettei minusta tule soittajaa, kun sormeni ovat kuulema pökylät. Eikö ollut masentava kommentti :).

masentava kommentti. Minun oli erittäin vaikeaa sanoa sisarenpojalleni, että sinusta ei ole rumpaliksi, kun annoin hänen kerran yrittää soittaa bändin harjoituksissa. Mies ei pysynyt tahdissa, vaikka seisoin hänen edessään lyömässä tahtia kuin kapellimestari konsanaan. Mutta hän on huippuluokan hieno elektroniikka-asentaja; homma johon minusta ei ole.:-)))

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      127
      3565
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2366
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1945
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1899
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1711
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1473
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1438
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1301
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe