Omalla nimellä nettiin kirjoittelu

S.A. Tiainen

Haluaisitko että tänne nettiin pitäisi kirjautua ja kirjoittaa vain omalla nimellä? Kuka pystyisi valvomaan että kirjoittelut olisi kirjoittajan omalla nimellä? Homma voisi mennä sellaiseksi että joku vihamiehesi voisi kirjoitella nimelläsi vaikka mitä sontaa ja yksityisasioitasi. Eikä netistä saa tietoja pois. Jos joku vaikka tekee Facebook-profiilin nimelläsi ja kirjoittelee sinne niin siellä on ja pysyy.

20

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjakalle

täysissä henkisissä voimissa, niin eihän silloin voisi milloinkaan sanoa eriävää mielipidettä.

• ...

Anonyymiteetti on netin ihan perimmäisiä ideoita sisällön, sananvapauden, julkaisemisvapauden jne ohella.

Toisekseen, nimellä kirjoittamiseen pitäisi olla kai DNA- tunniste. Tämä kun on maailanlaajuonen media. Käyttäjiä periaatteessa yli v6,5 miljardia ihmistä. Ja kasvaa liian nopeasti koko ajan.

=DW=

• Anonymiteetti on vapaan mielipiteen ilmaisun edellytys. Mutta kannatan pakollista rekisteröitymistä. Ne foorumit, joissa on rekkautumispakko, ovat paljon siistimpiä kuin täysin anonyymi s24. Vaikka nimimerkki on anonyymi, sillä on outo hillitsevä vaikutus ihmisen käyttäytymiseen.

• hyväkin, ainakin nostaisi keskustelun tasoa tai ainakin suoranaiset solvaukset loppuisivat.

• viivatiina

on kai paljon muitakin paikkoja missä ihmiset voi tehdä kiusaa jos niikseen haluaa ei pelkästään facebookki ja jos joku profiilin mun nimellä niin mikä ettei sitä saa pois mutta täällä sais olla kyllä rekkautumis pakko niin vois varoo niitä ilkeitä puskasta hyökkääjiä eikä tarttis pahoittaa mieltään tuntomattomien ihmisten takia ja vielä tohon facebookkiin jos yksityisasiat ketää päivänvalon niin antaa palaa vaan jos jotain kiinnostaa niistä kirjoitella kiusaustarkoituksessa.

• tap tap hai

Eipä tuo rekkautumispakko mitään poista. Tarkkana kakarana olen huomannut, kuinka eräät rekatut vaihtavat sitäkin ja tosi usein. :-))))))

• viivatiina
        tap tap hai kirjoitti:

Eipä tuo rekkautumispakko mitään poista. Tarkkana kakarana olen huomannut, kuinka eräät rekatut vaihtavat sitäkin ja tosi usein. :-))))))

olla sellanen juttu ettei voi yks ihminen rekkautua kun kerran =))))

• tap tap hai
        viivatiina kirjoitti:

olla sellanen juttu ettei voi yks ihminen rekkautua kun kerran =))))

:-))))) henk.tunnuksessa sisään, vaan senkin pystyisi kiertämään. Sä tulisit miehesi tunnuksella ja mä lasteni.

:-))))))

• viivatiina
        tap tap hai kirjoitti:

:-))))) henk.tunnuksessa sisään, vaan senkin pystyisi kiertämään. Sä tulisit miehesi tunnuksella ja mä lasteni.

:-))))))

ei oo ollu tapana käyttää toisten tunnuksia kaikkihan pystyy tietysti kiertään jos on tarvis mutta onko tää ny sellainen paikka joillekkin voi tietysti olla ;))))

• Älytön ajatus kertakaikkiaan. Sitä kuitenkin aina perään, että samalla nikillä.

• Tää on hyvä näin.
      Ja facebookista jossa en ole niin, niin sen olen huomannut että meidän töissä tiedetään kaikenlaista ihmisistä jotka siellä on. Kun kaikki ei näköjään välitä pitää sitä suljettuna kavereille vaan palattavat kaikki asiansa kaikkien luettaviksi.
      Se ei välttämättä ole kovinkaan viisasta.

• viivatiina

ton facebookin puolesta meitä on niin moneen junaan ja totkut asiat jotka toisten mielestä ei kuulu muille on toisten mielestä ihan julkisia juttuja toiset on niin tiukasti yksityisyydestään kiinni pitäviä että jos kysyy mitä kuuluu niin ihan kauhistutaan ja toisille se on taas ihan normaalia että avoimesti kerrotaan semmoiset perus asiata joista ei oo kellekkään haitaa eikä sen kummempaa hyöytyäkään toisilta ei vaan voi kysyä yhtään mitään ja toisilta voi facebookki on sellainen toisista ihmisistä ihmisinä kiinnostuneiden kohtauspaikka eikä musta oo ollenkaan paha että on kiinnostunut ihmisistä se opettaa paljon ja oppii elämää vähän toiselta kantiltakin ja sit on live elämässäkin helpompi lähestyä tiettyjä ihmisiä =))))

• viivatiina

kun mun ammattilehdessä oikeen suositeltiin fani sivujen laittamista facebookkiin markkinointi mielessä sivuille ei tietysti pääse jos ei hyväksytä elikkä se just rajaa pelkät uteliaat pois ja suositeltiin myös työyhteisön yhteyden pitoa tätä kautta jos niinkin iso oraganisaatio suosittelee niin ei se nyt ihan huuhaata ole =))))

• viivatiina kirjoitti:

kun mun ammattilehdessä oikeen suositeltiin fani sivujen laittamista facebookkiin markkinointi mielessä sivuille ei tietysti pääse jos ei hyväksytä elikkä se just rajaa pelkät uteliaat pois ja suositeltiin myös työyhteisön yhteyden pitoa tätä kautta jos niinkin iso oraganisaatio suosittelee niin ei se nyt ihan huuhaata ole =))))

Siis ensiksikin, mulla ei ole mitään facebookia vastaan.
        Se vaan ei ole mun juttu kun en ole niin kamalan kiinnostunut muista ihmisistä, en edes tutuista joita siellä on pilvin pimein.
        Minulle kun riittää juuri tämä palsta ja oikeastaan ihan tälläisenään.
        Mutta juuri sitä ajoin takaa kun työpaikalla pohditaan muiden ihmisten elämää hyvin tarkkaan niin kannattaako siellä asioitaan levitellä. Mutta kuten sanoit se on jokaisen oma asia.
        Enkä sitä pidä huuhaana, hyvähän se on että on ihmisille kaikkea :)) ja onneksi kuitenkaan kaikkien ei tarvi kaikkeen sekaantua. (Vai oliko tämä nyt sekaantuminen?) Pelkkä ajatus vain.

• plappapaluma..
        tulisilla kirjoitti:

Siis ensiksikin, mulla ei ole mitään facebookia vastaan.
        Se vaan ei ole mun juttu kun en ole niin kamalan kiinnostunut muista ihmisistä, en edes tutuista joita siellä on pilvin pimein.
        Minulle kun riittää juuri tämä palsta ja oikeastaan ihan tälläisenään.
        Mutta juuri sitä ajoin takaa kun työpaikalla pohditaan muiden ihmisten elämää hyvin tarkkaan niin kannattaako siellä asioitaan levitellä. Mutta kuten sanoit se on jokaisen oma asia.
        Enkä sitä pidä huuhaana, hyvähän se on että on ihmisille kaikkea :)) ja onneksi kuitenkaan kaikkien ei tarvi kaikkeen sekaantua. (Vai oliko tämä nyt sekaantuminen?) Pelkkä ajatus vain.

ihmetyttää ja hämmentää ihmisten halu paljastella omaa elämäänsä. Mitä järkeä siinä on, itse en näe mitään.
        Ja tämä palsta on ihan hynä tänällään, onhan paikkoja, jonne voi kertoa itsestään kaiken, kuvan kera.
        Tulee vain mieleen, eikö ole livekavereita, joille asioistaan puhua.

Kai BB:t ym. hupiohjelmat ovat yksi osoitus samasta asiasta.

• viivatiina
        plappapaluma.. kirjoitti:

ihmetyttää ja hämmentää ihmisten halu paljastella omaa elämäänsä. Mitä järkeä siinä on, itse en näe mitään.
        Ja tämä palsta on ihan hynä tänällään, onhan paikkoja, jonne voi kertoa itsestään kaiken, kuvan kera.
        Tulee vain mieleen, eikö ole livekavereita, joille asioistaan puhua.

Kai BB:t ym. hupiohjelmat ovat yksi osoitus samasta asiasta.

aikas paljon facebookissa eikä siellä kukaan itsestään mitään henkilökohtaisia juttuja kerro ne on vaan sellaisia yleisiä asioita mistä siellä keskustellaan mutta tavallaan niinkun todellista elämää mitä näiltä palstoilta ei löydy ja siellä tunnetaan kaverit myös livenä =))))

• öööööööö--

Tämän ideahan on juuri se, että kukin voi anonyymisti kirjoittaa. Kirjoita muualle, jos nimesi haluat esille, löytyyhän niitäkin paikkoja pilvin pimein.

• Kyllä-täti

Naaman voi kyllä näyttää Minä-osiossa, mutta nimeä ei missään nimessä! Onpa ristiriitaista ja varsinkin huvittavaa.

• Teemuna

En, mutta mieluummin rekattuna.

• nimelläni kirjoittais, eikäpä se täällä onnistuskaa, varmasti olis paljon tekastuja nimiä, siinä vois käydä niin,et joku sattus viel vahingossa keksiä oikeesti jonkun täällä kirjoittavan nimen):
      Tää systeemi on ihan hyvä:))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      127
      3565
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2366
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1945
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1899
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1711
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1473
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1438
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1301
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe