Olen jonkinlainen Petsamo -friikki. Voisiko joku vinkata minulle ystävällisesti Petsamo -aiheisia kirjoja. Olisin tosi iloinen.
Petsamo
9
596
Vastaukset
löytyi tämän verran saatavilla olevaa kirjallisuutta:
http://www.antikka.net/haku.asp?CurrentPage=2&Submit=Edellinen sivu&nimi=petsamo&aika=0&tekija=&myyja=0&tryhma=0&kieli=kaikki&stype=full&sarja=0- Iisakki Vähäpuheinen
Jos haluat lähestyä Petsamoa myös kaunotaiteellisesta eli fiktio-näkökulmasta niin vaikkapa Jari Järvelän vesitrilogian keskimmäinen, Pieni taivas, liikkuu myös Petsamon maisemissa maaagisen realismin viitekehyksessä ja aikajanalla 1929. Rohkenen suositella, vaikkei koko trilogiaa lukisikaan.
- Olern lukenut
Pohjoissuomalaiset Joni Skiftesvik ja Mirjam Kälkäjä ovat kirjoittaneet useita Petsamo aiheisia kirjoja.
- Kuvitettukin
Olern lukenut kirjoitti:
Pohjoissuomalaiset Joni Skiftesvik ja Mirjam Kälkäjä ovat kirjoittaneet useita Petsamo aiheisia kirjoja.
Petsamo Seura on julkaissut tietokirjan nimeltä Turjanmeren maa. Se on paksu ja perusteellinen kirja Petsamosta, suosittelen sitä.
- siinä se
Kuvitettukin kirjoitti:
Petsamo Seura on julkaissut tietokirjan nimeltä Turjanmeren maa. Se on paksu ja perusteellinen kirja Petsamosta, suosittelen sitä.
Lehtola toimitti k.m. walleniuksen kirjan,kantsii lukea
- KlokKluk
...kirjoitti hyvin myös Erno paasilinna
- Siinä pari kirjaa
Petsamon liikenteestä välirauhan aikana on hyvä kirja Pohjolan Liikenteen historia. Petsamo och havet kertoo laivaliikenteestä.
- Kannattaa lukea
Skiftesvikin romaani Lipsauttajat on hauska kuvaus Petsamon liikenteen ajoilta välirauhan ajalta mutta laajenee jännästi myöhempäänkin aikaan.
- Seppo.Jyrkinen
Mikäli historiantutkijan keräämä faktatieto kiinnostaa, niin Mikko Uolan "Petsamo 1939-1944" on erinomainen järkäle. Painopiste on sota-ajassa, mutta on siinä muutakin. Kirjassa myös arvioidaan eräitä viihteellispainotteisia Petsamokirjoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901201Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70800
- 48794
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53740- 60649
- 33642
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48642- 52607
- 50595