Mottoska & dang dang-kysymysta pukkaa..

GG Vossloh 1000 CC

Ajan veturia (ei Suomessa) ja muutama tunneli matkan varrella.Tunneleiden seinissa on havaittavissa kaikenlaisia fossiileja. (Pelkalla veturilla ajettiin ja ajopari pyysi pysahtymaan-aikaa kun oli niin kaytiin ihmettelemassa) Kivea on paalla ja sivuilla satoja metreja.Siis jo ohuimmassakin "katossa" on kivea yli 300 metria!

Jotenkin tuntuu hurjalta jos joku tosissaan vaittaa etta nama ovat kivettyneet ja "vajonneet" nainkin syvalle esimerkiksi 6000 - vuodessa?!

Selitappas prosessi jos luulet (uskot..) fossiloitumisen tapahtuneen suunnilleen edellamainittuna aikana-perustele..!

68

694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dang dang

      Kovinpa hitaasti se sinun veturisi siella pimeassa tunnelissa kulkee kun kykenet fossiileja seinista ihailemaan ajon aikana. Enka usko sitakaan, etta veturimiehet missaan lahtevat tunneliin kuljeskelemaan. Eli en taida uskoa satuasi, ei nykyaan niin hitaita junia ole enaa missaan. Keksisitkos ensi kerraksi kauniimman ja uskottavamman sadun, jookos?

      • asianharrastaja

        Kyllä tuolta syvyydeltä ovat tutkijatkin fossiileita käyneet etsimässä ja löytämässä.


      • puuöljy
        asianharrastaja kirjoitti:

        Kyllä tuolta syvyydeltä ovat tutkijatkin fossiileita käyneet etsimässä ja löytämässä.

        Kivihiiltä louhitaan aina 1500 metristä. Kivihiili on kasvien fossiileja täynnä. Kasveistahan kivihiili on syntyntykin. Öljylähteitä on vieläkin syvemmällä.


      • Vossloh Loco

        "Kovinpa hitaasti se sinun veturisi siella pimeassa tunnelissa kulkee kun kykenet fossiileja seinista ihailemaan ajon aikana. Enka usko sitakaan, etta veturimiehet missaan lahtevat tunneliin kuljeskelemaan."

        Et nakojaan sisaista luettua tekstia..Kerrataan:

        "Pelkalla veturilla ajettiin ja ajopari pyysi pysahtymaan-aikaa kun oli niin kaytiin ihmettelemassa) Kivea on paalla ja sivuilla satoja metreja.Siis jo ohuimmassakin "katossa" on kivea yli 300 metria!"

        Alapas yrita sivuttaa tata! Ja kylla-tunneleita taalla riittaa,itseasiassa ajo suurimmaksi osaksi juuri tunneleissa..Tama on katsos malmirata ja ja meilla on mm.lastaustunneli ja purkutunneli..Niidenkin yht.laskettu pituus on yli 2km! Miten sina luulet etta siella tunnelissa liikutaan kun yhdistelma lastataan? Lentamallako? Kylla siella kavellaan.Pitaako laittaa linnkia jossa veturimiehet kavelevat tunnelissa..? Luuletko etta kaikki veturinkuljettajat kulkevat kravatti kaulassa? Meilla on kyparapakko ja malmipolysta mustat tyovaatteet 14 tunnin ajovuoron paatteeksi..

        Olet vain tyypillinen uskovainen.

        Koetappa vastata kysymykseeni? (tulkitsen ettet pysty jos et yritakaan)


      • Vanha ilves
        Vossloh Loco kirjoitti:

        "Kovinpa hitaasti se sinun veturisi siella pimeassa tunnelissa kulkee kun kykenet fossiileja seinista ihailemaan ajon aikana. Enka usko sitakaan, etta veturimiehet missaan lahtevat tunneliin kuljeskelemaan."

        Et nakojaan sisaista luettua tekstia..Kerrataan:

        "Pelkalla veturilla ajettiin ja ajopari pyysi pysahtymaan-aikaa kun oli niin kaytiin ihmettelemassa) Kivea on paalla ja sivuilla satoja metreja.Siis jo ohuimmassakin "katossa" on kivea yli 300 metria!"

        Alapas yrita sivuttaa tata! Ja kylla-tunneleita taalla riittaa,itseasiassa ajo suurimmaksi osaksi juuri tunneleissa..Tama on katsos malmirata ja ja meilla on mm.lastaustunneli ja purkutunneli..Niidenkin yht.laskettu pituus on yli 2km! Miten sina luulet etta siella tunnelissa liikutaan kun yhdistelma lastataan? Lentamallako? Kylla siella kavellaan.Pitaako laittaa linnkia jossa veturimiehet kavelevat tunnelissa..? Luuletko etta kaikki veturinkuljettajat kulkevat kravatti kaulassa? Meilla on kyparapakko ja malmipolysta mustat tyovaatteet 14 tunnin ajovuoron paatteeksi..

        Olet vain tyypillinen uskovainen.

        Koetappa vastata kysymykseeni? (tulkitsen ettet pysty jos et yritakaan)

        Luuletko että saat kiihkokristityltä vastausta perusteluineen kysymykseesi? Tuskin koska fundamentalistit ovat yhden asian miehiä ja naisia ja maailmankuvaansa ei muuta sovi.Voitit.


      • Vastaa jos pystyt

        " Keksisitkos ensi kerraksi kauniimman ja uskottavamman sadun, jookos? "

        Kumpi on uskottavampi asia, sinun uskontosi jota alunperin ei ole edes muille kuin juutalaisille tarkoitettu luomiskertomuksineen vai se että veturimies voi kävellä tunnelissa? Koetat leimata aloittajan valehtelijaksi kun et mitenkään pysty vaikkapa niitä fossiileja selittämään.


      • däng däng
        Vanha ilves kirjoitti:

        Luuletko että saat kiihkokristityltä vastausta perusteluineen kysymykseesi? Tuskin koska fundamentalistit ovat yhden asian miehiä ja naisia ja maailmankuvaansa ei muuta sovi.Voitit.

        ....Tuskin koska fundamentalistit ovat yhden asian miehiä ja naisia ....

        Eipä tuo evokkienkaan maailmankuva vaikuta kovin moniarvoiselta. Aika ykspuinen se on.


      • däng däng
        Vastaa jos pystyt kirjoitti:

        " Keksisitkos ensi kerraksi kauniimman ja uskottavamman sadun, jookos? "

        Kumpi on uskottavampi asia, sinun uskontosi jota alunperin ei ole edes muille kuin juutalaisille tarkoitettu luomiskertomuksineen vai se että veturimies voi kävellä tunnelissa? Koetat leimata aloittajan valehtelijaksi kun et mitenkään pysty vaikkapa niitä fossiileja selittämään.

        ....jota alunperin ei ole edes muille kuin juutalaisille tarkoitettu .....

        Se on tarkoitettu pelastukseksi kaikille maailman kansoille. Älä ala esittää aivan uutta ja omituista teologiaa tai kristinoppia.


      • Vossloh Loco kirjoitti:

        "Kovinpa hitaasti se sinun veturisi siella pimeassa tunnelissa kulkee kun kykenet fossiileja seinista ihailemaan ajon aikana. Enka usko sitakaan, etta veturimiehet missaan lahtevat tunneliin kuljeskelemaan."

        Et nakojaan sisaista luettua tekstia..Kerrataan:

        "Pelkalla veturilla ajettiin ja ajopari pyysi pysahtymaan-aikaa kun oli niin kaytiin ihmettelemassa) Kivea on paalla ja sivuilla satoja metreja.Siis jo ohuimmassakin "katossa" on kivea yli 300 metria!"

        Alapas yrita sivuttaa tata! Ja kylla-tunneleita taalla riittaa,itseasiassa ajo suurimmaksi osaksi juuri tunneleissa..Tama on katsos malmirata ja ja meilla on mm.lastaustunneli ja purkutunneli..Niidenkin yht.laskettu pituus on yli 2km! Miten sina luulet etta siella tunnelissa liikutaan kun yhdistelma lastataan? Lentamallako? Kylla siella kavellaan.Pitaako laittaa linnkia jossa veturimiehet kavelevat tunnelissa..? Luuletko etta kaikki veturinkuljettajat kulkevat kravatti kaulassa? Meilla on kyparapakko ja malmipolysta mustat tyovaatteet 14 tunnin ajovuoron paatteeksi..

        Olet vain tyypillinen uskovainen.

        Koetappa vastata kysymykseeni? (tulkitsen ettet pysty jos et yritakaan)

        jb/a. ja Möttöskä 1/däng däng ovat persoonia joilta ei kannata odottaa järkevää vastausta sitten mihinkään.


      • Vossloh Loco kirjoitti:

        "Kovinpa hitaasti se sinun veturisi siella pimeassa tunnelissa kulkee kun kykenet fossiileja seinista ihailemaan ajon aikana. Enka usko sitakaan, etta veturimiehet missaan lahtevat tunneliin kuljeskelemaan."

        Et nakojaan sisaista luettua tekstia..Kerrataan:

        "Pelkalla veturilla ajettiin ja ajopari pyysi pysahtymaan-aikaa kun oli niin kaytiin ihmettelemassa) Kivea on paalla ja sivuilla satoja metreja.Siis jo ohuimmassakin "katossa" on kivea yli 300 metria!"

        Alapas yrita sivuttaa tata! Ja kylla-tunneleita taalla riittaa,itseasiassa ajo suurimmaksi osaksi juuri tunneleissa..Tama on katsos malmirata ja ja meilla on mm.lastaustunneli ja purkutunneli..Niidenkin yht.laskettu pituus on yli 2km! Miten sina luulet etta siella tunnelissa liikutaan kun yhdistelma lastataan? Lentamallako? Kylla siella kavellaan.Pitaako laittaa linnkia jossa veturimiehet kavelevat tunnelissa..? Luuletko etta kaikki veturinkuljettajat kulkevat kravatti kaulassa? Meilla on kyparapakko ja malmipolysta mustat tyovaatteet 14 tunnin ajovuoron paatteeksi..

        Olet vain tyypillinen uskovainen.

        Koetappa vastata kysymykseeni? (tulkitsen ettet pysty jos et yritakaan)

        hiski.k ja minä yritämme päätellä omin avuin missä päin maailmaa Vosslohilla malmijunaa vedetään.


      • Vossloh Loco
        naapurin.kissa kirjoitti:

        hiski.k ja minä yritämme päätellä omin avuin missä päin maailmaa Vosslohilla malmijunaa vedetään.

        Mina tiedan kymmenittain kaivoksia joilla ajetaan nailla.Varmaan useita satoja (ellei tuhansia) pelkastaan tyojuhtina ympari fossiilien tayttamaa maapalloa ;)

        Toki nailla voi henkiloliikennetakin ajaa (koko eurooppa-ei tietaakseni Suomessa,ainakin Belgiassa ja tietty Saksassa erittain suosittuja!)

        Tiettyjen manooverien jalkeen ( 2 magneettiventtiilia kaannetaan ja ohjelmointi) huippunopeuden saa nostettua "tyo" asennosta siihen henkiloliiknteen vaatimaan 100 km/h.En ole koskaan ajanut henkiloliikenteessa ja tuskin tulen ajamaankaan..En ainakaa Suomessa.


      • Vossloh Loco kirjoitti:

        Mina tiedan kymmenittain kaivoksia joilla ajetaan nailla.Varmaan useita satoja (ellei tuhansia) pelkastaan tyojuhtina ympari fossiilien tayttamaa maapalloa ;)

        Toki nailla voi henkiloliikennetakin ajaa (koko eurooppa-ei tietaakseni Suomessa,ainakin Belgiassa ja tietty Saksassa erittain suosittuja!)

        Tiettyjen manooverien jalkeen ( 2 magneettiventtiilia kaannetaan ja ohjelmointi) huippunopeuden saa nostettua "tyo" asennosta siihen henkiloliiknteen vaatimaan 100 km/h.En ole koskaan ajanut henkiloliikenteessa ja tuskin tulen ajamaankaan..En ainakaa Suomessa.

        ettei meidän päättelykykymme näillä pohjatiedoilla riittänyt. Jos sanomme Suid Afrikaanse Spoorweë, vastaus on luultavasti väärä, jos sanomme jotain muuta, vastaus on luultavasti Suid Afrikaanse Spoorweë...


      • Vossloh Loco
        naapurin.kissa kirjoitti:

        hiski.k ja minä yritämme päätellä omin avuin missä päin maailmaa Vosslohilla malmijunaa vedetään.

        Möttöskälle tiedoksi: Nyt on sellainen näppäimistö missä on ääkköset! (Joo ei hän ymmärrä kerrasta-kerran vielä:Möttöööskääh-Nytten on sellainen näppäimistö käytössä josta..;)

        http://www.youtube.com/watch?v=ztrAaJYCjCc

        Kaksi G sarjalaista peräkkäin ylläolevassa linkissä.Etummainen vetää ja toinen on vain siirtoajossa.Vääntö kyllä riittää aina 350 Kilonewtoniin asti (hyvä kuljettaja ei ota Voith.in laatikosta kuin max.250kn) eli 80 tonnin veturi ei paina tässä yhdistelmässä yhtään mitään-säästyypähän dieseliä..Rautatiet säästävät oikeasti luontoa,jos sama määrä kiveä siirrettäisiin rekoilla niin..

        Möttööskääh!! Jos vastaat mitään (Ja jos edes viitsin vastata sinulle..) Niin huomenna minulla on taas sellainen näppäimistö jossa ääkkösia ei ole.Siis huomenna (jos viitsin edes vastata sinulle) niin käytössä on taas sellainen näppäimistö jossa ääkkösiä EI ole.

        Ai niin, möttöskä ja a. nimerkki, miten ne fossiilit ovat joutuneet 300 metrin syvyyteen 6000 - vuodessa?

        ;)


      • Vossloh Loco
        naapurin.kissa kirjoitti:

        jb/a. ja Möttöskä 1/däng däng ovat persoonia joilta ei kannata odottaa järkevää vastausta sitten mihinkään.

        Vielä ei ole tullut "kunnollista" vastausta..Itseasiassa ei ni minkaanlaista! Kait tämän uskoo jo.


      • kyselijä2
        Vossloh Loco kirjoitti:

        Möttöskälle tiedoksi: Nyt on sellainen näppäimistö missä on ääkköset! (Joo ei hän ymmärrä kerrasta-kerran vielä:Möttöööskääh-Nytten on sellainen näppäimistö käytössä josta..;)

        http://www.youtube.com/watch?v=ztrAaJYCjCc

        Kaksi G sarjalaista peräkkäin ylläolevassa linkissä.Etummainen vetää ja toinen on vain siirtoajossa.Vääntö kyllä riittää aina 350 Kilonewtoniin asti (hyvä kuljettaja ei ota Voith.in laatikosta kuin max.250kn) eli 80 tonnin veturi ei paina tässä yhdistelmässä yhtään mitään-säästyypähän dieseliä..Rautatiet säästävät oikeasti luontoa,jos sama määrä kiveä siirrettäisiin rekoilla niin..

        Möttööskääh!! Jos vastaat mitään (Ja jos edes viitsin vastata sinulle..) Niin huomenna minulla on taas sellainen näppäimistö jossa ääkkösia ei ole.Siis huomenna (jos viitsin edes vastata sinulle) niin käytössä on taas sellainen näppäimistö jossa ääkkösiä EI ole.

        Ai niin, möttöskä ja a. nimerkki, miten ne fossiilit ovat joutuneet 300 metrin syvyyteen 6000 - vuodessa?

        ;)

        Kuinka nopeasti sanotaampa vaikka tuo linkkisi juna pysähtyy?


      • 34
        däng däng kirjoitti:

        ....jota alunperin ei ole edes muille kuin juutalaisille tarkoitettu .....

        Se on tarkoitettu pelastukseksi kaikille maailman kansoille. Älä ala esittää aivan uutta ja omituista teologiaa tai kristinoppia.

        Eipä se ollut syntyaikoinaan tarkoitettu muille. Siitä brändättiin vientituote vasta myöhemmin.


      • Vossloh Loco
        kyselijä2 kirjoitti:

        Kuinka nopeasti sanotaampa vaikka tuo linkkisi juna pysähtyy?

        Riippuu setin pituudesta (kuinka monta vaunua) ja tietysti vauhdista ja jonkinverran sääolosuhteista.Jos setissä on esimerkiksi 60 vaunua ja yhden vaunun reaktioaika on 1 sekunti niin viimeinen vaunu jarruttaa vasta vasta tasan 60 sekunnin päästä..Vauhti on tietysti jo sitä ennen aikalailla hidastunut.

        Mitään yleispätevää kaavaa ei ole,vaikuttavia tekijöitä on niin paljon.


      • Vossloh Loco
        hiski.k kirjoitti:

        ettei meidän päättelykykymme näillä pohjatiedoilla riittänyt. Jos sanomme Suid Afrikaanse Spoorweë, vastaus on luultavasti väärä, jos sanomme jotain muuta, vastaus on luultavasti Suid Afrikaanse Spoorweë...

        lähelle päättelitte (vai sanoisinko arvasitte) lähes mitättömillä pohjatiedoilla.. Rata ja kaikki varusteet ovat yksityisomistuksessa-tai siis erään sangen varakkaan henkilön osakeyhtiön omistuksessa.. (vihje) Ja täällä puhutaan pääasiassa kolmea eri kieltä,ei Suomea ;)

        Olen varma että aika kauas pitää tästä lähteä ennenkuin löytyy toista suomalaista veturinkuljettajaa.


      • Vossloh Loco kirjoitti:

        lähelle päättelitte (vai sanoisinko arvasitte) lähes mitättömillä pohjatiedoilla.. Rata ja kaikki varusteet ovat yksityisomistuksessa-tai siis erään sangen varakkaan henkilön osakeyhtiön omistuksessa.. (vihje) Ja täällä puhutaan pääasiassa kolmea eri kieltä,ei Suomea ;)

        Olen varma että aika kauas pitää tästä lähteä ennenkuin löytyy toista suomalaista veturinkuljettajaa.

        rautatieharrastus oli helpompaa, kun eurooppalaisen veturin valmistusmaan pystyi päättelemään pelkästä designistä ja rautatietkin olivat säntillisen määriteltyjä valtionyhtiöitä. Nyt on kaiken maailman vossloheja (vosloch taitaa olla hollanninkielinen ketunpesä ja Ketunpesän seisake oli aikoinaan lähellä Joensuuta), railioneja ja Aslan (vrt Luoja) ties mitä.

        Minulla harrastus varsinaisesti alkoi Märklinin kuvastosta ja upouudesta Dm8-"porkkanasta" vuonna 1965; se on jalostunut mm valokuvaukseksi ja suomalaisten H0-skaalan mallien rakentamiseksi. Vieressä kehräävä naapurin.kissa tykkää matkailusta ja pienoismalleista muuten vaan.

        Onko kolmas kieli letzeburgi?


      • Vossloh Loco kirjoitti:

        Riippuu setin pituudesta (kuinka monta vaunua) ja tietysti vauhdista ja jonkinverran sääolosuhteista.Jos setissä on esimerkiksi 60 vaunua ja yhden vaunun reaktioaika on 1 sekunti niin viimeinen vaunu jarruttaa vasta vasta tasan 60 sekunnin päästä..Vauhti on tietysti jo sitä ennen aikalailla hidastunut.

        Mitään yleispätevää kaavaa ei ole,vaikuttavia tekijöitä on niin paljon.

        tuon videolinkin juna tuosta nopeudesta tyhjävaunujunana 600 metrissä ja täydessä lastissa 1000 - 1200 metrissä.


      • Vossloh Loco
        hiski.k kirjoitti:

        rautatieharrastus oli helpompaa, kun eurooppalaisen veturin valmistusmaan pystyi päättelemään pelkästä designistä ja rautatietkin olivat säntillisen määriteltyjä valtionyhtiöitä. Nyt on kaiken maailman vossloheja (vosloch taitaa olla hollanninkielinen ketunpesä ja Ketunpesän seisake oli aikoinaan lähellä Joensuuta), railioneja ja Aslan (vrt Luoja) ties mitä.

        Minulla harrastus varsinaisesti alkoi Märklinin kuvastosta ja upouudesta Dm8-"porkkanasta" vuonna 1965; se on jalostunut mm valokuvaukseksi ja suomalaisten H0-skaalan mallien rakentamiseksi. Vieressä kehräävä naapurin.kissa tykkää matkailusta ja pienoismalleista muuten vaan.

        Onko kolmas kieli letzeburgi?

        Asuin kolmisen vuotta eraan vanhan merimiehen kanssa (mottoskalle tiedoksi etta olen hetero) han rakenteli pienoismalleja pullojen sisaan.Ei voi kuin ihailla sita karsivallisyytta ja kadentaitoa..

        Merimiehen ammatti olisi ollut minulle se "oikea"-se vaan etta huomasin asian vasta hiljattain,ei enaa viitsi lahtea kouluun..(eika vaimonen taitaisi paastaakaan merille!) Offshore kortti loytyy kylla.

        Kuulin etta Discovery mahdollisesti tekee dokkarin taalla-sittenpa tamakin paikka"paljastuu" kollegat ujoja siita paatellen etta minulla pitaa ajeluttaa kaikki tarkastajat ja muutkin vieraat.


      • Vossloh Loco
        hiski.k kirjoitti:

        tuon videolinkin juna tuosta nopeudesta tyhjävaunujunana 600 metrissä ja täydessä lastissa 1000 - 1200 metrissä.

        vaikea sanoa,varmaan lastattuna sinne 1000 - metriin menee.Hetki sitten tarkastin setin ja yhdesta akselista (vanusta) rasvalommi tippunut ja akselinpaa kuiva..Kait jaanyt tehtaalla loysalle,60mm mutteri.Pian olisi hieman kipinoinyt! Ajopari ajanut ties kuin monta miljoonaa mailia ja sanoi ettei ole vastaavaa nahnyt kuin kerran aikaisemmin.

        Tasta hyvasta pitaisi saada viskipullo-taas,olen "tienannut" aiemmin jo kaksi pulloa vaan eipa niita ole nakynyt,ole niin valiksikaan.


      • a.
        puuöljy kirjoitti:

        Kivihiiltä louhitaan aina 1500 metristä. Kivihiili on kasvien fossiileja täynnä. Kasveistahan kivihiili on syntyntykin. Öljylähteitä on vieläkin syvemmällä.

        kohosivat parin kilometrin maksimikorkeudesta kahdeksaan kilometriin, sattui tietenkin kaikenlaisia maan myllerryksiä jotka veivät fossiilipitoista ainesta sinne sun tänne. Ja ehkä jopa muodostivat sitä loukkuun jääneistä eiöistä.

        Nyt täytyisi tietää että minkälaisia fossiileja tuola tunnelissa oli.


      • a.
        Vossloh Loco kirjoitti:

        "Kovinpa hitaasti se sinun veturisi siella pimeassa tunnelissa kulkee kun kykenet fossiileja seinista ihailemaan ajon aikana. Enka usko sitakaan, etta veturimiehet missaan lahtevat tunneliin kuljeskelemaan."

        Et nakojaan sisaista luettua tekstia..Kerrataan:

        "Pelkalla veturilla ajettiin ja ajopari pyysi pysahtymaan-aikaa kun oli niin kaytiin ihmettelemassa) Kivea on paalla ja sivuilla satoja metreja.Siis jo ohuimmassakin "katossa" on kivea yli 300 metria!"

        Alapas yrita sivuttaa tata! Ja kylla-tunneleita taalla riittaa,itseasiassa ajo suurimmaksi osaksi juuri tunneleissa..Tama on katsos malmirata ja ja meilla on mm.lastaustunneli ja purkutunneli..Niidenkin yht.laskettu pituus on yli 2km! Miten sina luulet etta siella tunnelissa liikutaan kun yhdistelma lastataan? Lentamallako? Kylla siella kavellaan.Pitaako laittaa linnkia jossa veturimiehet kavelevat tunnelissa..? Luuletko etta kaikki veturinkuljettajat kulkevat kravatti kaulassa? Meilla on kyparapakko ja malmipolysta mustat tyovaatteet 14 tunnin ajovuoron paatteeksi..

        Olet vain tyypillinen uskovainen.

        Koetappa vastata kysymykseeni? (tulkitsen ettet pysty jos et yritakaan)

        Siinä sinulle pitävä vastaus.


      • a.
        Vossloh Loco kirjoitti:

        Mina tiedan kymmenittain kaivoksia joilla ajetaan nailla.Varmaan useita satoja (ellei tuhansia) pelkastaan tyojuhtina ympari fossiilien tayttamaa maapalloa ;)

        Toki nailla voi henkiloliikennetakin ajaa (koko eurooppa-ei tietaakseni Suomessa,ainakin Belgiassa ja tietty Saksassa erittain suosittuja!)

        Tiettyjen manooverien jalkeen ( 2 magneettiventtiilia kaannetaan ja ohjelmointi) huippunopeuden saa nostettua "tyo" asennosta siihen henkiloliiknteen vaatimaan 100 km/h.En ole koskaan ajanut henkiloliikenteessa ja tuskin tulen ajamaankaan..En ainakaa Suomessa.

        oikein hyvin.


      • a.
        hiski.k kirjoitti:

        ettei meidän päättelykykymme näillä pohjatiedoilla riittänyt. Jos sanomme Suid Afrikaanse Spoorweë, vastaus on luultavasti väärä, jos sanomme jotain muuta, vastaus on luultavasti Suid Afrikaanse Spoorweë...

        kaivosmieheksi.


      • a.
        Vossloh Loco kirjoitti:

        Möttöskälle tiedoksi: Nyt on sellainen näppäimistö missä on ääkköset! (Joo ei hän ymmärrä kerrasta-kerran vielä:Möttöööskääh-Nytten on sellainen näppäimistö käytössä josta..;)

        http://www.youtube.com/watch?v=ztrAaJYCjCc

        Kaksi G sarjalaista peräkkäin ylläolevassa linkissä.Etummainen vetää ja toinen on vain siirtoajossa.Vääntö kyllä riittää aina 350 Kilonewtoniin asti (hyvä kuljettaja ei ota Voith.in laatikosta kuin max.250kn) eli 80 tonnin veturi ei paina tässä yhdistelmässä yhtään mitään-säästyypähän dieseliä..Rautatiet säästävät oikeasti luontoa,jos sama määrä kiveä siirrettäisiin rekoilla niin..

        Möttööskääh!! Jos vastaat mitään (Ja jos edes viitsin vastata sinulle..) Niin huomenna minulla on taas sellainen näppäimistö jossa ääkkösia ei ole.Siis huomenna (jos viitsin edes vastata sinulle) niin käytössä on taas sellainen näppäimistö jossa ääkkösiä EI ole.

        Ai niin, möttöskä ja a. nimerkki, miten ne fossiilit ovat joutuneet 300 metrin syvyyteen 6000 - vuodessa?

        ;)

        a.


      • Vossloh Loco
        a. kirjoitti:

        oikein hyvin.

        Minuako koetit herjata;) Ei onnistu! Venajalla olen kaynyt varmaan satoja kertoja mutta en asu enka tyoskentele siella..Pidan nimittain auringonpaisteesta.Siella Suomessa taitaa olla viileahkoa nyt? Taalla on lamminta,onneksi.

        Jos joskus paatat kayda Venajalla niin suosittelen vierailua Kostamuksen kaivoksella,todella mielenkiintoinen paikka.Siellakin on kaivosjuna-usko tai ala!! Hellanlettats ja "pyha" Sylvia!! Oikeesti joo!

        ..Ja rata tulee oikeesti suomenpuolelle ja oikeesti ajavat malmiaan oliko se Raaheen? Oikeesti..Googlaa jos et "usko" oikeesti.


      • Vossloh Loco
        a. kirjoitti:

        kohosivat parin kilometrin maksimikorkeudesta kahdeksaan kilometriin, sattui tietenkin kaikenlaisia maan myllerryksiä jotka veivät fossiilipitoista ainesta sinne sun tänne. Ja ehkä jopa muodostivat sitä loukkuun jääneistä eiöistä.

        Nyt täytyisi tietää että minkälaisia fossiileja tuola tunnelissa oli.

        Tulihan se "vastaus" sielta..Hyva Mottoska.Hah hah haah! En muuta sano (pyyhkii silmia-sita se nauraminen teettaa;) Vai etta vedenpaisumus..Hoh hoijaa et itsekaan moiseen roskaan usko?

        "Nyt täytyisi tietää että minkälaisia fossiileja tuola tunnelissa oli. " Siellahan ne ovat vielakin!

        Ok saatanhan pari kuvaa lahiaikoina laittaakin.Fossiilit pienia ayriaisia ja jonkunlainen pieni matelija..

        Eikos Nooa pitanyt kaikista niista sadoistatuhansista lajeista jotka jatti "rannalle".Pirullinen aija."T rex.ko siella rannalla ulvoo,hukkukoon perkele!"Tuumi Nooa ja nosti purjeet.


      • Vossloh Loco
        a. kirjoitti:

        kohosivat parin kilometrin maksimikorkeudesta kahdeksaan kilometriin, sattui tietenkin kaikenlaisia maan myllerryksiä jotka veivät fossiilipitoista ainesta sinne sun tänne. Ja ehkä jopa muodostivat sitä loukkuun jääneistä eiöistä.

        Nyt täytyisi tietää että minkälaisia fossiileja tuola tunnelissa oli.

        "kohosivat parin kilometrin maksimikorkeudesta kahdeksaan kilometriin, a ehkä jopa muodostivat sitä loukkuun jääneistä eiöistä.

        Nyt täytyisi tietää että minkälaisia fossiileja tuola tunnelissa oli. "

        Kiitoksia kovasti Mottoskalle tasta asiantuntevasta ja kerrassaan tyhjentavasta vastauksesta,varsinkin tasta osasta"sattui tietenkin kaikenlaisia maan myllerryksiä jotka veivät fossiilipitoista ainesta sinne sun tänne."

        Tiedonjanoni on tyydytetty ;)


      • Vossloh Loco
        a. kirjoitti:

        kaivosmieheksi.

        Vai että ei suomalainen "mene" suid afrikkaan kaivosmieheksi? Miksi ei menisi? Kylläpäs Möttöskällä on huono yö tänään..Jos mainitsemastasi alueesta puhutaan niin tunnen muutaman suomalaisen jotka ovat kaivoksilla siellä sinun suidafrikassasi.Esim.Yksi suomalaisten ryhmä poraa kallionäytteitä suidissa ja ovat kysyttyjä miehiä.Seuraavaksi menevät kai Kanadaan.Voiko suomalainen mielestäsi porata kanadalaista kallioperää? Hah hah!

        Ei kait siinä muuta ole kuin varusteet konttiin ja kontti laivaan..Se että jos sinä olet viettänyt koko ikäsi pirtissä etkä puhu kuin härmää ei tarkoita sitä että kaikki muutkin olisivat samanlaisia kiikkutuolissaistujia kuin sinä näytät olevan.Suosittelen että hankit edes jonkinlaisen koulutuksen ja luet jotakin muutakin kuin muinaisia taruja.

        Huomasitko Möttöskä että nyt minulla on taas ääkköset? On katsos monenlaisia näppäimistöjä osassa on ääkköset ja osassa ei.Toistetaampa vielä:Huomasitko Möttöskä että nyt minulla on taas ääkköset? On katsos monenlaisia näppäimistöjä osassa on ääkköset ja osassa ei.


      • asianharrastaja
        a. kirjoitti:

        kohosivat parin kilometrin maksimikorkeudesta kahdeksaan kilometriin, sattui tietenkin kaikenlaisia maan myllerryksiä jotka veivät fossiilipitoista ainesta sinne sun tänne. Ja ehkä jopa muodostivat sitä loukkuun jääneistä eiöistä.

        Nyt täytyisi tietää että minkälaisia fossiileja tuola tunnelissa oli.

        ..on taas vaihteeksi uskovinaan vedenpaisumusgeologiaan.


      • a.
        Vossloh Loco kirjoitti:

        Tulihan se "vastaus" sielta..Hyva Mottoska.Hah hah haah! En muuta sano (pyyhkii silmia-sita se nauraminen teettaa;) Vai etta vedenpaisumus..Hoh hoijaa et itsekaan moiseen roskaan usko?

        "Nyt täytyisi tietää että minkälaisia fossiileja tuola tunnelissa oli. " Siellahan ne ovat vielakin!

        Ok saatanhan pari kuvaa lahiaikoina laittaakin.Fossiilit pienia ayriaisia ja jonkunlainen pieni matelija..

        Eikos Nooa pitanyt kaikista niista sadoistatuhansista lajeista jotka jatti "rannalle".Pirullinen aija."T rex.ko siella rannalla ulvoo,hukkukoon perkele!"Tuumi Nooa ja nosti purjeet.

        ei?


      • a.
        asianharrastaja kirjoitti:

        ..on taas vaihteeksi uskovinaan vedenpaisumusgeologiaan.

        olemaan varsin vahva.


      • a.
        Vossloh Loco kirjoitti:

        Vai että ei suomalainen "mene" suid afrikkaan kaivosmieheksi? Miksi ei menisi? Kylläpäs Möttöskällä on huono yö tänään..Jos mainitsemastasi alueesta puhutaan niin tunnen muutaman suomalaisen jotka ovat kaivoksilla siellä sinun suidafrikassasi.Esim.Yksi suomalaisten ryhmä poraa kallionäytteitä suidissa ja ovat kysyttyjä miehiä.Seuraavaksi menevät kai Kanadaan.Voiko suomalainen mielestäsi porata kanadalaista kallioperää? Hah hah!

        Ei kait siinä muuta ole kuin varusteet konttiin ja kontti laivaan..Se että jos sinä olet viettänyt koko ikäsi pirtissä etkä puhu kuin härmää ei tarkoita sitä että kaikki muutkin olisivat samanlaisia kiikkutuolissaistujia kuin sinä näytät olevan.Suosittelen että hankit edes jonkinlaisen koulutuksen ja luet jotakin muutakin kuin muinaisia taruja.

        Huomasitko Möttöskä että nyt minulla on taas ääkköset? On katsos monenlaisia näppäimistöjä osassa on ääkköset ja osassa ei.Toistetaampa vielä:Huomasitko Möttöskä että nyt minulla on taas ääkköset? On katsos monenlaisia näppäimistöjä osassa on ääkköset ja osassa ei.

        suid Afrkoissa malminäytteitä poraamassa mutta ei takuulla ole ainuttakaan valkonaamaista kaivosjunaa ajamassa.


      • a.
        Vossloh Loco kirjoitti:

        Minuako koetit herjata;) Ei onnistu! Venajalla olen kaynyt varmaan satoja kertoja mutta en asu enka tyoskentele siella..Pidan nimittain auringonpaisteesta.Siella Suomessa taitaa olla viileahkoa nyt? Taalla on lamminta,onneksi.

        Jos joskus paatat kayda Venajalla niin suosittelen vierailua Kostamuksen kaivoksella,todella mielenkiintoinen paikka.Siellakin on kaivosjuna-usko tai ala!! Hellanlettats ja "pyha" Sylvia!! Oikeesti joo!

        ..Ja rata tulee oikeesti suomenpuolelle ja oikeesti ajavat malmiaan oliko se Raaheen? Oikeesti..Googlaa jos et "usko" oikeesti.

        minä tietenkin olisis sinut pukannut joten mitäs ihmeellistä siinä on?

        Todellisuudessa en usko juttuasi pätkääkään.


      • poikjuhg
        a. kirjoitti:

        ei?

        Onkos diesel- ja sähkövetureissa muuten lämmittäjä vai ei?


      • a. kirjoitti:

        suid Afrkoissa malminäytteitä poraamassa mutta ei takuulla ole ainuttakaan valkonaamaista kaivosjunaa ajamassa.

        veturimiesten tehtävät eli kuljettaja, lämmittäjä ja koneapulainen olivat Etelä-Afrikassa (Republic of South Africa, Republiek van Suid Afrika) avoinna vain valkoisille (white, blanke).


      • Apo-Calypso
        poikjuhg kirjoitti:

        Onkos diesel- ja sähkövetureissa muuten lämmittäjä vai ei?

        Kyllähän valehteleva vajakkimme on junalla matkustanut (tai ainakin nähnyt junan kuvan värityskirjassa), joten hän kyllä tietää.


      • puuöljy
        poikjuhg kirjoitti:

        Onkos diesel- ja sähkövetureissa muuten lämmittäjä vai ei?

        Sinä ja jb/a. ovat ainoita jotka puhuvat veturin lämmittäjästä.

        Jännää kuinka yhden ihmisen silminnäkijäkertomus on tehokkaampi kuin faktat. Möttöskä vaikenee ja jb ei usko tarinaa todeksi.

        Koko maailmassa on käytettävissä olevaa kivihiiltä yli 900 miljardia tonnia. Sitä on jopa Huippuvuorilla ja Etelämantereella. Kivihiiltä louhitaan aina 1500 metristä. Kivihiili on fossiilinen polttoaine, pelkkää fossiilia. So what? Mutta heti kun joudutte itse kuvittelemaan tilanteen: Päällä kalliota yli 300 metriä. Fossiileita tunnelin seinässä. Jotenkin asia konkretisoituu. Tätä ei voi selittää edes Nooan tulvalla.


      • Vossloh Loco kirjoitti:

        Asuin kolmisen vuotta eraan vanhan merimiehen kanssa (mottoskalle tiedoksi etta olen hetero) han rakenteli pienoismalleja pullojen sisaan.Ei voi kuin ihailla sita karsivallisyytta ja kadentaitoa..

        Merimiehen ammatti olisi ollut minulle se "oikea"-se vaan etta huomasin asian vasta hiljattain,ei enaa viitsi lahtea kouluun..(eika vaimonen taitaisi paastaakaan merille!) Offshore kortti loytyy kylla.

        Kuulin etta Discovery mahdollisesti tekee dokkarin taalla-sittenpa tamakin paikka"paljastuu" kollegat ujoja siita paatellen etta minulla pitaa ajeluttaa kaikki tarkastajat ja muutkin vieraat.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9487270#comment-46924275


      • Vossloh Loco
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Kyllähän valehteleva vajakkimme on junalla matkustanut (tai ainakin nähnyt junan kuvan värityskirjassa), joten hän kyllä tietää.

        Ajo suoritetaan vain yhdellä veturilla siten että veturi on aina pohjoisessa päässä.Ajopari on setin päässä omassa "konduktöörivaunussaan" tähystämässä koska eihän veturista näe vaunujen läpi..Konduktöörillä on hätäjarru kopperossaan-jos aikaa on niin hän sanoo radiopuhelimeen esim."ihmisiä raiteella-löysää kaasu" jos sitä aikaa ei ole niin hän suorittaa hätäjarrutuksen.

        Paluumatkalla setin lastattuaan konduktööri tulee mukaan veturiin.Mistään "lämmittäjästä" ei siis todellakaan ole kyse.Möttöskä ei edelläkertomaani varmaan sisäistä..

        Ja kyllä-ajoparini on paikallinen ja noin 10 vuotta sitten en olisi ymmärtänyt hänen puheestaan yhtään sanaa.Tilanne on nyt muuttunut siltäosin.Haluaisimpa nähdä sellaisen junan jossa kuljettaja ajaa yksin,lastaa ja purkaa yksin..Mahdollista se kyllä on-kauko ohjauksella toteutettu mutta ainakin tässä maassa tälläisen setin ajo yksin on jo laissa kielletty.


      • Vossloh Loco
        puuöljy kirjoitti:

        Sinä ja jb/a. ovat ainoita jotka puhuvat veturin lämmittäjästä.

        Jännää kuinka yhden ihmisen silminnäkijäkertomus on tehokkaampi kuin faktat. Möttöskä vaikenee ja jb ei usko tarinaa todeksi.

        Koko maailmassa on käytettävissä olevaa kivihiiltä yli 900 miljardia tonnia. Sitä on jopa Huippuvuorilla ja Etelämantereella. Kivihiiltä louhitaan aina 1500 metristä. Kivihiili on fossiilinen polttoaine, pelkkää fossiilia. So what? Mutta heti kun joudutte itse kuvittelemaan tilanteen: Päällä kalliota yli 300 metriä. Fossiileita tunnelin seinässä. Jotenkin asia konkretisoituu. Tätä ei voi selittää edes Nooan tulvalla.

        Aika helposti käytännönläheisellä esimerkillä Möttöskän optimistijolla upposi.


      • asianharrastaja
        a. kirjoitti:

        minä tietenkin olisis sinut pukannut joten mitäs ihmeellistä siinä on?

        Todellisuudessa en usko juttuasi pätkääkään.

        Kova hinku on multinikillä koettaa kirjoitella muusta ja vakuutella epäuskoaan. Ihan kuin niillä tulisi kumotuksi, että fossiileja on todella myös satoja metrejä kiven sisällä. Aika erikoinen vedenpaisumus, joka ne sinne pujotti.


      • Vossloh Loco
        hiski.k kirjoitti:

        veturimiesten tehtävät eli kuljettaja, lämmittäjä ja koneapulainen olivat Etelä-Afrikassa (Republic of South Africa, Republiek van Suid Afrika) avoinna vain valkoisille (white, blanke).

        Tuon olisin minäkin tiennyt vaan kerkesitpäs ensin! Tahtoo olla niin että veturinkuljettajan pesti on maassa kuin maassa sangen haluttu virka,jotkut tietyntyyppiset ihmiset valmiita tekemään lähes mitä tahansa veturipallille päästäkseen-väärentämään lääkärintodistuksia,teoriakokeessa yrittävät huijata,lahjontaa ja jopa kiristystä olen kuullun harjoitettavan.

        Valitettavasti Etelä-Afrikassa tummat saavat vieläkin ne kurjimmat hommat..Olkoon rautatieltä esimerkkinä malmivaunujen purku,ilman mitään suojia,silikaattien ja asbestin raiskatessa keuhkoja (kivikeuhko muutaman vuoden sisään) ja aurinko porottaa.Ei tarvitse olla isoa murikkaa jos se päähän tipahtaa vaunun kantilta,jos ei edes kypärää ole päässä..


      • Vossloh Loco
        a. kirjoitti:

        minä tietenkin olisis sinut pukannut joten mitäs ihmeellistä siinä on?

        Todellisuudessa en usko juttuasi pätkääkään.

        Kuka aloitti riekkumisen? Mietippä sitä.On tullut jo selväksi ettet siihen yhteen ainoaan konkreettiseen pohdiskeluuni ja kysymykseeni pysty vastaamaan.


      • Vossloh Loco kirjoitti:

        Tuon olisin minäkin tiennyt vaan kerkesitpäs ensin! Tahtoo olla niin että veturinkuljettajan pesti on maassa kuin maassa sangen haluttu virka,jotkut tietyntyyppiset ihmiset valmiita tekemään lähes mitä tahansa veturipallille päästäkseen-väärentämään lääkärintodistuksia,teoriakokeessa yrittävät huijata,lahjontaa ja jopa kiristystä olen kuullun harjoitettavan.

        Valitettavasti Etelä-Afrikassa tummat saavat vieläkin ne kurjimmat hommat..Olkoon rautatieltä esimerkkinä malmivaunujen purku,ilman mitään suojia,silikaattien ja asbestin raiskatessa keuhkoja (kivikeuhko muutaman vuoden sisään) ja aurinko porottaa.Ei tarvitse olla isoa murikkaa jos se päähän tipahtaa vaunun kantilta,jos ei edes kypärää ole päässä..

        tuo E-Afrikka oli jo silloin kun se oli vielä poliittisesti epäkorrektia. Sivullisille kerrottakoon että sikäläiset höyryveturit olivat parhaimmillaan raskaampia kuin juuri mitkään eurooppalaiset, vaikka raideleveys olikin vain 1067 mm eikä 1435 / 1524 / 1600 / 1668 kuten Euroopassa.

        Höyryvetureita myös käytettiin erittäin pitkään, koska kivihiiltä oli omasta takaa kun taas öljy oli tuontitavaraa. Höyrystä siirryttiin melkein suoraan sähköön, ja nykyiset malmijunat kuuluvat maailman raskaimpiin. Vain amerikkalaisilla ja mahdollisesti venäläisillä ja kiinalaisilla on tuhdimpia.

        Jos 20 tonnin arpajaisvoitto tipahtaa, naapurin.kissa ja minä lähdemme yhdistetylle höyryjuna- ja eläinpuistosafarille, joita saksalaiset ja sveitsiläiset kaiketi organisoivat edelleen.


      • Vossloh Loco
        hiski.k kirjoitti:

        tuo E-Afrikka oli jo silloin kun se oli vielä poliittisesti epäkorrektia. Sivullisille kerrottakoon että sikäläiset höyryveturit olivat parhaimmillaan raskaampia kuin juuri mitkään eurooppalaiset, vaikka raideleveys olikin vain 1067 mm eikä 1435 / 1524 / 1600 / 1668 kuten Euroopassa.

        Höyryvetureita myös käytettiin erittäin pitkään, koska kivihiiltä oli omasta takaa kun taas öljy oli tuontitavaraa. Höyrystä siirryttiin melkein suoraan sähköön, ja nykyiset malmijunat kuuluvat maailman raskaimpiin. Vain amerikkalaisilla ja mahdollisesti venäläisillä ja kiinalaisilla on tuhdimpia.

        Jos 20 tonnin arpajaisvoitto tipahtaa, naapurin.kissa ja minä lähdemme yhdistetylle höyryjuna- ja eläinpuistosafarille, joita saksalaiset ja sveitsiläiset kaiketi organisoivat edelleen.

        Jos minä saisin vaikkapa lotosta ylimääräistä niin ostaisin vanhan DE-100 sarjalaisen veturin (tiedossa jo,romuraudan hinnalla,käynnistyy ja kulkee mutta sähköt-ne sähköt..) kuljetuttaisin sen suomeen,tekisin vanhempien kotitalon ja kesämökin välille 1,2km omaa rautatietä (soratien päälle pian rakennettu) Mikäpäs siinä olisi lähteä saunaan mökille ja ahvenia narraamaan omalla veturilla ;)

        Plussana olisi yksi matala avovaunu jossa kaljat,halot ja onkivapa kulkisivat kätevästi.


      • hiski.k kirjoitti:

        tuo E-Afrikka oli jo silloin kun se oli vielä poliittisesti epäkorrektia. Sivullisille kerrottakoon että sikäläiset höyryveturit olivat parhaimmillaan raskaampia kuin juuri mitkään eurooppalaiset, vaikka raideleveys olikin vain 1067 mm eikä 1435 / 1524 / 1600 / 1668 kuten Euroopassa.

        Höyryvetureita myös käytettiin erittäin pitkään, koska kivihiiltä oli omasta takaa kun taas öljy oli tuontitavaraa. Höyrystä siirryttiin melkein suoraan sähköön, ja nykyiset malmijunat kuuluvat maailman raskaimpiin. Vain amerikkalaisilla ja mahdollisesti venäläisillä ja kiinalaisilla on tuhdimpia.

        Jos 20 tonnin arpajaisvoitto tipahtaa, naapurin.kissa ja minä lähdemme yhdistetylle höyryjuna- ja eläinpuistosafarille, joita saksalaiset ja sveitsiläiset kaiketi organisoivat edelleen.

        niille jotka ihmettelevät miksi 1067 mm eikä tasan metri: 1067 on tasan kolme ja puoli (Englannin) jalkaa. Samaa raideleveyttä käytetään useissakin Afrikan ja Etelä-Aasian maissa, ja varsin kehittynyt kapearaideverkko on myös Japanissa. Japanilaisille luotijunille rakennettiin alusta alkaen oma, 1435 mm raideleveyttä käyttävä rataverkko.

        Jos oikein muistan. Pienoisrautatiet ovat tutumpia mutta täytyyhän sitä 1:1-mittakaavan kalustosta jotain tietää.


      • Vossloh Loco
        hiski.k kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9487270#comment-46924275

        Aika vaikuttavia pienoismalleja linkissasi.Mottoskalle ehdotan harrastukseksi diadoramojen kyhaamista vaikkapa raamatun jannittavista kertomuksista..Mm.vedenpaisumus,luomiskertomus,puhuva aasi puhekuplalla varustettuna..Pensaaseen voi Mottoska asentaa pienen ohkaisen kaasuputken kuvantamaan tulipaloa.


      • Vossloh Loco
        a. kirjoitti:

        suid Afrkoissa malminäytteitä poraamassa mutta ei takuulla ole ainuttakaan valkonaamaista kaivosjunaa ajamassa.

        Kuuleppa mottoska,sinulla ei ole minkaanlaista realistista nakemysta tahi tietoa tasta(kaan) asiasta.Siksi sinut on niin helppo ampua ilmasta ja porukat lyovat sinua jatkuvasti silkkihansikkaalla.Silkkihansikkaan sisalla tosin on hevosenkenka.


      • V.Loco
        poikjuhg kirjoitti:

        Onkos diesel- ja sähkövetureissa muuten lämmittäjä vai ei?

        Seka diesel etta sahkoveturit kummatkin kaytossa malmirahdissa.Yleisestiottaen "lammittajia" ei kovikaan monessa paikassa enaa edes ole..


    • a.

      Sinä varmaankin tiedät ihan ohiajovilkaisun perusteellaettä mistä on kyse. Oelt tyyppievokkien kärkihahmoja. Vaihda virkaa niin saat valtiolta VR:rää liksaa pareman liksan.

      • Vossloh 1000 series

        "Sinä varmaankin tiedät ihan ohiajovilkaisun perusteellaettä mistä on kyse"

        Luepa aloitus uudelleen..Mistaan ohiajosta ei ollut kysymys! (Te fundikset ette nakojaan sisaiata lukemaanne) no, kerrataan:

        " (Pelkalla veturilla ajettiin ja ajopari pyysi pysahtymaan-aikaa kun oli niin kaytiin ihmettelemassa) Kivea on paalla ja sivuilla satoja metreja.Siis jo ohuimmassakin "katossa" on kivea yli 300 metria!"

        "Vaihda virkaa niin saat valtiolta VR:rää liksaa pareman liksan" Hoh hoijaa..Juuri sen takia en ajakaan Suomessa..Olen tahyillyt Vr.n puoleen mutta juuri se palkka..Se puolittuisi :/

        Jos te "uskovaiset" olette noin luupaita niin tata ei kannattane jatkaa..

        Kokeillaan kerran viela:)

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9512039

        Ja tuolle toiselle luupaalle eli mottoskalle.."Kovinpa hitaasti se sinun veturisi siella pimeassa tunnelissa kulkee"

        Vossloh on tyojuhta-ei hidas..tassa seuraava metallihepo..

        http://en.wikipedia.org/wiki/File:EVB_Vossloh_G_1000_BB.jpg

        Kummallekkin: Koettakaa vastata asiallisesti alloitukseeni.Ette taida kyeta siihen..


      • Atte-isti
        Vossloh 1000 series kirjoitti:

        "Sinä varmaankin tiedät ihan ohiajovilkaisun perusteellaettä mistä on kyse"

        Luepa aloitus uudelleen..Mistaan ohiajosta ei ollut kysymys! (Te fundikset ette nakojaan sisaiata lukemaanne) no, kerrataan:

        " (Pelkalla veturilla ajettiin ja ajopari pyysi pysahtymaan-aikaa kun oli niin kaytiin ihmettelemassa) Kivea on paalla ja sivuilla satoja metreja.Siis jo ohuimmassakin "katossa" on kivea yli 300 metria!"

        "Vaihda virkaa niin saat valtiolta VR:rää liksaa pareman liksan" Hoh hoijaa..Juuri sen takia en ajakaan Suomessa..Olen tahyillyt Vr.n puoleen mutta juuri se palkka..Se puolittuisi :/

        Jos te "uskovaiset" olette noin luupaita niin tata ei kannattane jatkaa..

        Kokeillaan kerran viela:)

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9512039

        Ja tuolle toiselle luupaalle eli mottoskalle.."Kovinpa hitaasti se sinun veturisi siella pimeassa tunnelissa kulkee"

        Vossloh on tyojuhta-ei hidas..tassa seuraava metallihepo..

        http://en.wikipedia.org/wiki/File:EVB_Vossloh_G_1000_BB.jpg

        Kummallekkin: Koettakaa vastata asiallisesti alloitukseeni.Ette taida kyeta siihen..

        Ei tule asiallista vastausta kretuilta,älä uskokaan.Voi tulla vastaus että jumala taikoi ne fossiilit sinne kivirintuukseen tai jotain vastaavaa.


      • adfbg
        Atte-isti kirjoitti:

        Ei tule asiallista vastausta kretuilta,älä uskokaan.Voi tulla vastaus että jumala taikoi ne fossiilit sinne kivirintuukseen tai jotain vastaavaa.

        tule vastauksia!


      • a.
        Vossloh 1000 series kirjoitti:

        "Sinä varmaankin tiedät ihan ohiajovilkaisun perusteellaettä mistä on kyse"

        Luepa aloitus uudelleen..Mistaan ohiajosta ei ollut kysymys! (Te fundikset ette nakojaan sisaiata lukemaanne) no, kerrataan:

        " (Pelkalla veturilla ajettiin ja ajopari pyysi pysahtymaan-aikaa kun oli niin kaytiin ihmettelemassa) Kivea on paalla ja sivuilla satoja metreja.Siis jo ohuimmassakin "katossa" on kivea yli 300 metria!"

        "Vaihda virkaa niin saat valtiolta VR:rää liksaa pareman liksan" Hoh hoijaa..Juuri sen takia en ajakaan Suomessa..Olen tahyillyt Vr.n puoleen mutta juuri se palkka..Se puolittuisi :/

        Jos te "uskovaiset" olette noin luupaita niin tata ei kannattane jatkaa..

        Kokeillaan kerran viela:)

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9512039

        Ja tuolle toiselle luupaalle eli mottoskalle.."Kovinpa hitaasti se sinun veturisi siella pimeassa tunnelissa kulkee"

        Vossloh on tyojuhta-ei hidas..tassa seuraava metallihepo..

        http://en.wikipedia.org/wiki/File:EVB_Vossloh_G_1000_BB.jpg

        Kummallekkin: Koettakaa vastata asiallisesti alloitukseeni.Ette taida kyeta siihen..

        Mistäkö tiedän? Siitä että jos tuollaisen fossiilimuodostuman löysit, ja sivistysvaltiossa olet, (Palkka), niin tottahan siulla olisi linkittää kuvia noista fossiileista jotta saisimme nähdä millaisia me ovat jotta saisimme antaa täsmällisen vastauksen. Fossiileja kun sattuu olemaan aika monemoisia.

        Epäkurantti kysymyksesi jo osoittaa että olet valehtelija. Keksit koko jutun koska olet savolainen kieroväärä junafriikki.

        Siis tästä olen ihan satavarma. Psykologin arvioni ei näissä petä.


      • Vossloh Loco
        a. kirjoitti:

        Mistäkö tiedän? Siitä että jos tuollaisen fossiilimuodostuman löysit, ja sivistysvaltiossa olet, (Palkka), niin tottahan siulla olisi linkittää kuvia noista fossiileista jotta saisimme nähdä millaisia me ovat jotta saisimme antaa täsmällisen vastauksen. Fossiileja kun sattuu olemaan aika monemoisia.

        Epäkurantti kysymyksesi jo osoittaa että olet valehtelija. Keksit koko jutun koska olet savolainen kieroväärä junafriikki.

        Siis tästä olen ihan satavarma. Psykologin arvioni ei näissä petä.

        Juna,laiva ja osittaan lentokonefriikki olen mutta en valehtelija."Epakurantti kysymys" :) Hah hah! Sinulla on kuule todistustaakka ja kiemurtelusi on lahinna huvittavaa.Olet ehka kuullut fossiileista tai nahnyt jopa kuvan sellaisesta? On niita syvemmaltakin loydetty kuin nuo minun loydokseni-koeta edes vastata tahan kaytannon kysymykseen.Nyt ei mitaan huuhaata eika teoriaa,kysymyshan on aika kaytannonlaheinen..

        Minulla on kirjahyllyssa kolmisenkymmenta pienta fossiilia ja ne on noukittu amerikkalaisesta kukkapenkista..

        "Fossiileja kun sattuu olemaan monenmoisia" Alkaa vaikuttaa silta etta sina et kykene vastaamaan ja sinua ei varsinaisesti voi pitaa minkaanlaisena fossiiliasiantuntijana..

        No niin annappa Mottoskamultinikki osviittaa taman fossiilin iasta:

        http://www.tubapants.com/wp-content/uploads/2007/06/trex.jpg

        Onko yllaoleva yli 6000v vanha vai ei?


    • Yngh!

      Kerro paikka että voi tarkistaa oletko keksinyt koko jutun. Siihenkin evokit kykenee sillää onhan evo-opin historia täynnään paljastettuja väärennöksiä eikä kukaan tiedä paljonko niitä on vielä paljastumatta. Mutta varmasti paljon.

      • puuöljy

        Kivihiiltä louhitaan aika monesta paikkaa. Eikä kivihiili ole ainoa fosiilinen polttoaine. Tiedättekö muuten miksi ruskohiiltä, kivihiiltä, maakaasua ja öljyä sanotaan fossiilisiksi polttoaineiksi?

        Kanaalitunneli taas on louhittu liitukallioon. Sekin on fossiileja täynnä. Olette varmaan nähneet Doverin valkoiset merenrantakalliot. Kaakkois-Englanti, Pohjois-Ranska, Belgia, Hollanti, osa läntistä Saksaa sattuvat olemaan liitukiveä, joka on täynnä fossiileja. Kuka tahansa voi käydä rannalta poimimassa niitä fossiileja.

        Tässä ohjeita jokamiehen fossiilijahtiin:
        http://www.discoveringfossils.co.uk/dover_kent_fossils.htm


      • Vossloh Loco
        puuöljy kirjoitti:

        Kivihiiltä louhitaan aika monesta paikkaa. Eikä kivihiili ole ainoa fosiilinen polttoaine. Tiedättekö muuten miksi ruskohiiltä, kivihiiltä, maakaasua ja öljyä sanotaan fossiilisiksi polttoaineiksi?

        Kanaalitunneli taas on louhittu liitukallioon. Sekin on fossiileja täynnä. Olette varmaan nähneet Doverin valkoiset merenrantakalliot. Kaakkois-Englanti, Pohjois-Ranska, Belgia, Hollanti, osa läntistä Saksaa sattuvat olemaan liitukiveä, joka on täynnä fossiileja. Kuka tahansa voi käydä rannalta poimimassa niitä fossiileja.

        Tässä ohjeita jokamiehen fossiilijahtiin:
        http://www.discoveringfossils.co.uk/dover_kent_fossils.htm

        San Diegossa istutin kukkia ja kukkapenkki oli taynna erilaisia fossiileja..Minullehan ne olivat "aarteita",paikalliset eivat nahneet asiassa mitaan erikoista.Doverin kalloit jylha naky.


      • Vossloh Loco
        puuöljy kirjoitti:

        Kivihiiltä louhitaan aika monesta paikkaa. Eikä kivihiili ole ainoa fosiilinen polttoaine. Tiedättekö muuten miksi ruskohiiltä, kivihiiltä, maakaasua ja öljyä sanotaan fossiilisiksi polttoaineiksi?

        Kanaalitunneli taas on louhittu liitukallioon. Sekin on fossiileja täynnä. Olette varmaan nähneet Doverin valkoiset merenrantakalliot. Kaakkois-Englanti, Pohjois-Ranska, Belgia, Hollanti, osa läntistä Saksaa sattuvat olemaan liitukiveä, joka on täynnä fossiileja. Kuka tahansa voi käydä rannalta poimimassa niitä fossiileja.

        Tässä ohjeita jokamiehen fossiilijahtiin:
        http://www.discoveringfossils.co.uk/dover_kent_fossils.htm

        Moottoska (a.) pitaisi lahettaa Doveriin fossiilijahtiin.Hanella tuntuu olevan sangen poikkeava nakemys mm.maapallon geologiasta..Ainoa syy miksi enaa palaan tanne on juuri Mottoskan lahinna huvittava argumentointi;)

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9512039/47093680


      • Apo-Calypso
        Vossloh Loco kirjoitti:

        Moottoska (a.) pitaisi lahettaa Doveriin fossiilijahtiin.Hanella tuntuu olevan sangen poikkeava nakemys mm.maapallon geologiasta..Ainoa syy miksi enaa palaan tanne on juuri Mottoskan lahinna huvittava argumentointi;)

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9512039/47093680

        Doverin ja Etelä-Englannin fossileista on kirjoitettu erinomainen kirja, joka kuvaa mm. Nuori-Maailma -käsitteen romahtamisesta jo 1800-luvun alkupuolella:

        Simon Winchester:
        The Map which Changed the World, Harper-Collins, 2001

        http://en.wikipedia.org/wiki/The_Map_that_Changed_the_World

        Käsittääkseni sitä ei ole suomennettu.


      • Vossloh Loco kirjoitti:

        San Diegossa istutin kukkia ja kukkapenkki oli taynna erilaisia fossiileja..Minullehan ne olivat "aarteita",paikalliset eivat nahneet asiassa mitaan erikoista.Doverin kalloit jylha naky.

        Jotenkin arvelen ettet kuitenkaan aja veturia San Diegossa, koska arvelen että siinä maailmankolkassa käytettäisiin kotimaisia vetureita.


      • Vossloh Loco
        hiski.k kirjoitti:

        Jotenkin arvelen ettet kuitenkaan aja veturia San Diegossa, koska arvelen että siinä maailmankolkassa käytettäisiin kotimaisia vetureita.

        En Usa.ssa ajele,teknisesti uusi kotimaani on tosin kytköksissä edellämainittuun maahan.Diegon aikana olin vasta poikonen ja siinä yhdessä ainoassa kukkapenkissä oli minulle ihmettelemistä ja pohtimista moneksi kesäpäiväksi.

        Siitä alkoi fossiilien keräily..Kerään kaikkea vanhaa tavaraa pontikkapannusta maamoottoriin,entisöin vanhoja jenkkejä yms.mutta mielikuvitustani eniten kutkuttaa vaikkapa pikkuruinen äyriäisen fossiili!

        Jossain vaiheessa muutan (ehkä) suomeen takaisin ja rakennan "aarteilleni" lämpimän varaston ja levittelen ne sinne :)


      • Vossloh Loco
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Doverin ja Etelä-Englannin fossileista on kirjoitettu erinomainen kirja, joka kuvaa mm. Nuori-Maailma -käsitteen romahtamisesta jo 1800-luvun alkupuolella:

        Simon Winchester:
        The Map which Changed the World, Harper-Collins, 2001

        http://en.wikipedia.org/wiki/The_Map_that_Changed_the_World

        Käsittääkseni sitä ei ole suomennettu.

        Muistan vähän liiankin selvästi kun noin 5 vuotiaana selailin kirjastosta lainaamaani teosta jossa oli paljon suuria kuvia muinoin eläneistä suurista matelijoista,fossiileista ja sen sellaisista.Tavailin kaikessa rauhassa opustani kun yhtä äkkiä isoveljeni vieraana ollut 16 vuotias poika repäisi kirjan käsistäni ja alkoi ulvoa"tämä on kaikki väärennettyä!" ja "mitään tämmöisiä ei ikinä ole ollutkaan-jumala on kaiken luonut"

        Hänelle kirjan repiminen ei riittänyt vaan hän kohdisti pyhän vihansa seuraavaksi minuun,noin 5 vuotiaaseen pikkupoikaan ja hakkasi kummankin silmäni umpeen ja repäisi pari hiustukkoa irti.Hän sai ikuisen porttikiellon taloomme ja siinäpä pikkupojan maailmankuva kerralla muuttui-en ollut sitä ennen peilannut evoluutiota luomisteoriaa vastaan..Kaiken kyseenalaistaminen alkoi siitä hetkestä.

        Meni useita vuosia ja olin jo vankka nuorukainen,rautaa nousi penkistä aikas hurjat lukemat ja olin menossa eräille rock-festivaaleilla kun tunnistin hakkaajani siinä portinpielessä näppäilemässä kitaraa ja laulamassa hengellisiä lauluja.Hänellä oli myös kyltti joka kertoi että heavy metal musiikki vie sinut suoraan helvettiin..

        Kun marssin hänen eteensä ja kysyin että tunteeko herra minua,hän kalpeni ja laulun jollotus katkesi..Arvaappa saiko tyyppi turpiinsa ja varsinkaan siitä jeesuskitarasta ei jäänyt yhtään osaa ehjäksi!

        Möttöskämultinikin kaltaiset henkilöt ovat putkinäköisiä fundamentalisteja.Empä olisi arvannut että tästä ketjusta tulisi näin pitkä-yksi asia tuli Möttöskämultinikista mieleeni,yksi asia joka on ollut jo ihan liian kauan hoitamatta..Eroan kirkosta tällä päivämäärällä-ja vaimo kanssa! Kun seuraava lapsi syntyy niin silloin vietetään nimiäisiä :)


      • 34
        Vossloh Loco kirjoitti:

        Muistan vähän liiankin selvästi kun noin 5 vuotiaana selailin kirjastosta lainaamaani teosta jossa oli paljon suuria kuvia muinoin eläneistä suurista matelijoista,fossiileista ja sen sellaisista.Tavailin kaikessa rauhassa opustani kun yhtä äkkiä isoveljeni vieraana ollut 16 vuotias poika repäisi kirjan käsistäni ja alkoi ulvoa"tämä on kaikki väärennettyä!" ja "mitään tämmöisiä ei ikinä ole ollutkaan-jumala on kaiken luonut"

        Hänelle kirjan repiminen ei riittänyt vaan hän kohdisti pyhän vihansa seuraavaksi minuun,noin 5 vuotiaaseen pikkupoikaan ja hakkasi kummankin silmäni umpeen ja repäisi pari hiustukkoa irti.Hän sai ikuisen porttikiellon taloomme ja siinäpä pikkupojan maailmankuva kerralla muuttui-en ollut sitä ennen peilannut evoluutiota luomisteoriaa vastaan..Kaiken kyseenalaistaminen alkoi siitä hetkestä.

        Meni useita vuosia ja olin jo vankka nuorukainen,rautaa nousi penkistä aikas hurjat lukemat ja olin menossa eräille rock-festivaaleilla kun tunnistin hakkaajani siinä portinpielessä näppäilemässä kitaraa ja laulamassa hengellisiä lauluja.Hänellä oli myös kyltti joka kertoi että heavy metal musiikki vie sinut suoraan helvettiin..

        Kun marssin hänen eteensä ja kysyin että tunteeko herra minua,hän kalpeni ja laulun jollotus katkesi..Arvaappa saiko tyyppi turpiinsa ja varsinkaan siitä jeesuskitarasta ei jäänyt yhtään osaa ehjäksi!

        Möttöskämultinikin kaltaiset henkilöt ovat putkinäköisiä fundamentalisteja.Empä olisi arvannut että tästä ketjusta tulisi näin pitkä-yksi asia tuli Möttöskämultinikista mieleeni,yksi asia joka on ollut jo ihan liian kauan hoitamatta..Eroan kirkosta tällä päivämäärällä-ja vaimo kanssa! Kun seuraava lapsi syntyy niin silloin vietetään nimiäisiä :)

        "kun noin 5 vuotiaana selailin jne..."

        Tällaisessa tapauksessa hyväksyn silmä silmästä-periaatteen.


    • Margolis

      Vedenpaisumuksesta johtuen on fossiilit ovat siellä!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6665
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      673
      2876
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      96
      1238
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1225
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1123
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1120
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1100
    9. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      238
      906
    Aihe