Päivän syömisiä..

Hih, kertokaahan mitä te raskaana olevat syötte yleensä päivisin ja kui usein? Kuluuko herkkuja ja kui paljon? Onko mieliteot pysyneet samoina koko raskauden ajan?
Kuhan kyselen ajankuluksi..:)

8

420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herkkuilijasta

herkutellut hieman vähemmän. Herkut ei niin enää ole sama asia kuin ennen raskautta vaikka herkuttelen silti vieläkin useana päivänä viikossa.

Enemmän ja pääosin mieliteot on suunnanneet suolaiseen syötävään. Pasteijat ja mäkkäri on ollut paheena :) Mäkkäri ei onneksi enää kovinkaan, mutta alussa piti joka viikko saada hampurilainen.

Nyt olen pääosin onnellinen kun saan hyvän lämpöisen aterian päivässä ja mies tekee välillä mulle iltaleivät. Niin mä oon pysyny ravinnollisesti onnellisena :)

• fgvvv

Eilen 2 kuppia kahvia ja pulla, muroja, pari ruisleipää lounalla, lasagne illalliseksi, pari suklaapalaa....

Makeaa voisin syödä paljon. Yritän vähän hillitä.

• Viivi_A.

Olen kehittänyt varsinaisen himon vihanneksiin ja hedelmiin sekä ruiskorppuihin. Porkkanat ja kirsikkatomaatit ovat erityistä herkkuani :D. Syön mielestäni terveellisesti, vaikka tänään olen kyllä herkutellut kekseillä ja suklaalla. Kahvi ei maistu yhtään.

Syön aamupalaksi aina palan täysjyväruisleipää ja sen päällä margariinia ja juustoa tai siivun makkaraa, lisäksi otan pienen vihannesannoksen heti aamupalaksi (pari porkkanaa, punajuurisiivuja, tomaatin, tuorekurkkupalan). Syön yhden oikean lämpimän ruoan illalla, lounaaksi ja muutenkin välipalaksi hedelmiä, kasviksia, jugurttia, pähkinöitä ja/tai leipää. Pari viikkoa sitten join hedelmämehuja, nyt enimmäkseen teetä ja silloin tällöin maitoa. Luulen, että maidon kulutusta voisi vielä lisätä. En syö kalaa, joten otan omega-3-rasvahappoja.

En ole oikeastaan muuttanut ruokailutottumuksiani muuten kuin lisäämällä vähän vihanneksia, jättämällä kahvin pois, lisäämällä omega-3-rasvahapot ja foolihapon. Yritän myös syödä lihaa hieman enemmän kuin normaalisti.

Luulen, että herkuttelen loppujen lopuksi kerran tai pari viikossa, kun oikein alan miettiä. Joskus menee kuuma kaakao, kerran suklaajäätelöä, kerran on iskenyt himo maissisipseihin, pari kertaa suolapähkinöihin ja suolatikkuihin, jne. eli kyllä tästä tulee varmaan jokaiselle 11 viikolla joku herkku tai kaksi. :D

On kyllä hauskaa olla raskaana, vaikka välillä vähän rankkaakin :).

• ..kuin terveellisesti syöt! Itellä ei oo vihanneksia/kasviksia tullu niinkään kauhiast syötyä, mutta hedelmiä senkin edestä! Omenoita ainakin oon syöny normaalia enemmän vaikka mielumminkai sitä pitäs just kasviksia pupeltaa, ku hedelmissähän on sitä hedelmäsokeria..:/ kun sit tahtoo tuo herkuttelukin vielä olla melkein jokapäiväistä pienissä määrin.. :( aina ollu vähä makeen perään.. mut karkit on alkanu pikkuhiljaa maistua keinotekoisille ja suklaa on tullu niiden tilalle..ku ennen se on ollu päinvastoin.. en oo suklaasta juur välittäny! Ja jäätelö on ihanaa..onneks neuvolassa antovat oikein luvan herkutella vapaasti jädellä, ku oon pitkä, että saan kalsiumia:D
        Mutta ainakin yhen lämpimän ruuan syön ja ruisleipä on ihanaaaa!:)
        Alkuraskaudessa toffeejäde oli himo, nyt ei ollenkaa..varmaa vanilja parasta,mihi ite sekottaa suklaa tai keksimuruja..:)
        Nyt on tosin enää vajaa kuukaus laskettuun, nii ei nii kauhiast jaksa syyäkkä.. eikä varmaa pitäskä..varsinka herkutella. Kunhan vaavi sais tarvitsemansa.. Herkutkun tuntuu mulla menevän suoraan pakaroihin ja reisiin.. nimittäin kukaan ei oo missään varotellu selluliitista raskausaikana!! ):(mur!
        Mut kirjotelkaahan lisää.. mielenkiintosta..:D

• aölkhgaöohg
        mie0 kirjoitti:

..kuin terveellisesti syöt! Itellä ei oo vihanneksia/kasviksia tullu niinkään kauhiast syötyä, mutta hedelmiä senkin edestä! Omenoita ainakin oon syöny normaalia enemmän vaikka mielumminkai sitä pitäs just kasviksia pupeltaa, ku hedelmissähän on sitä hedelmäsokeria..:/ kun sit tahtoo tuo herkuttelukin vielä olla melkein jokapäiväistä pienissä määrin.. :( aina ollu vähä makeen perään.. mut karkit on alkanu pikkuhiljaa maistua keinotekoisille ja suklaa on tullu niiden tilalle..ku ennen se on ollu päinvastoin.. en oo suklaasta juur välittäny! Ja jäätelö on ihanaa..onneks neuvolassa antovat oikein luvan herkutella vapaasti jädellä, ku oon pitkä, että saan kalsiumia:D
        Mutta ainakin yhen lämpimän ruuan syön ja ruisleipä on ihanaaaa!:)
        Alkuraskaudessa toffeejäde oli himo, nyt ei ollenkaa..varmaa vanilja parasta,mihi ite sekottaa suklaa tai keksimuruja..:)
        Nyt on tosin enää vajaa kuukaus laskettuun, nii ei nii kauhiast jaksa syyäkkä.. eikä varmaa pitäskä..varsinka herkutella. Kunhan vaavi sais tarvitsemansa.. Herkutkun tuntuu mulla menevän suoraan pakaroihin ja reisiin.. nimittäin kukaan ei oo missään varotellu selluliitista raskausaikana!! ):(mur!
        Mut kirjotelkaahan lisää.. mielenkiintosta..:D

Juu, toi on jännä loppuvaiheessa kun ruokahalu vähenee taikka jopa häviää.
        Itse oon onnellinen kun paha olo alkaa olla takana, pääsen normaaliin ruokailurytmiin..pahan olon aikana piti syödä jotakin heti kun mahalaukku tyhjenee.Aamu alkaa myslillä tai ruisleivällä, päälle kinkkua tai kalkkunaa. Lämmin ruoka tietysti ja vihanneksia se 200g.Välipalaksi laitan rahkaa mehukeitolla, NAM! syön päivässä sen 5kertaa. Eilen illalla söin(hui:) 5dumle karkkia. siinäpä mun herkut. Pakastemansikat kylmänä ja nyt tekis mieli niitä isoja, tosi punaisia omenoita, jotka maistuu aika makeelta.Harmi kun omassa kyläkaupassa ei niitä myydä :( ja alkoholi on kielletty raskauden aikana, tällä hetkellä en ällömpää tiedä kun olut, vaikka aikaisemmin oon tykänny huurteisesta.Onneks sitä ei tarvitse nyt juoda ;)

• helosani

Aamupalaksi kahvia tai teetä kupillinen, lasi maitoa, lasi vettä, yleensä kaksi ruisleivän siivua juuston, kinkun ja tomaatin/kurkun kera. Kylmäpuristettua rypsiöljyä teelusikallinen. D-vitamiinia 10 mikrogrammaa.

Päivällä eilistä ruokaa tai joku valmisruoka. Lisäksi kaksi seuraavista: omena, mandariini, appelsiini, banaani, porkkana. Puoli litraa vettä.

Illalla kotiruoka salaatin kera paitsi tietty jos on keittoruoka... Maitoa n. 2 lasia. Appelsiini- tai omenamehua lasillinen.

Iltapalaksi marjarahkaa tai marjoja jogurtn kanssa tai leipää pari siivua. Joskus lisäksi jäätelöä, suklaata tai keksejä jos on.

Kanamunia teki alkuraskaudessa paljon mieli. Niitä meni monta päivässä. Karkkia tai muitakaan herkkuja ei oo pahemmin tehny mieli edes ennen raskautta, koska rasvaprosentti varmaankin ylittänyt jo kiintiörajan. Hesessä on tullu käytyä välillä. Ranskiksia ei pysty syömään tai niistä tulee karsea olo kun ovat pelkkää rasvaa ja suolaa. Liian suolanen ruoka yököttää.

• Näin täällä

Aika alussa vasta ollaan, mutta arkena aika lähelle näin:

AAMUPALA: 2 ruisleipää, joiden päällä joko margariini leikkele tai kevyt-tuorejuusto, lisäksi kasviksia, lasi maitoa
      LOUNAS: kotiruokaa eväänä aika lailla lautasmallin mukaan, ruisleipä margariini
      VÄLIPALA: hedelmä tai marjoja viiliä tai marjasmoothie tms.
      PÄIVÄLLINEN: kotiruokaa aika lailla lautasmallin mukaan, lasi maitoa
      ILTAPALA: tämä vaihtelee, joskus nukahdan ennen kuin ehdin moista ajatella, tai sitten syön hedelmän tai 1-2 ruisleipää päällikkeineen ja lasin maitoa/kupin kaakaota (sokeriton)

"Kotiruoan" raaka-aineina pääsääntöisesti täysjyväpasta/-riisi tai peruna, vähärasvainen liha/kana tai rasvainen/vähärasvainen kala, rasvattomat/vähärasvaiset maitotuotteet, ruoanvalmistusrasvana öljy, kasviksia yleensä "itse ruokaankin" esim. porkkanaraastetta makaronilaatikkoon, reilusti kasviksia keittoon... joskus ateriaan ei kuulu pastaa/riisiä/perunaa vaan esim. kanafile ja kasviswokki.

Viikonloppuna tuppaa sitten menemään vähemmän tarkasti, lähinnä rytmin puuttumisen vuoksi. Tänään aamusta kaurapuuro ja maitoa, lounaaksi pastaa aurinkokuivatuista tomaateista ja reilusti paprikaa kermaviilikastikkeen kera, ja nyt pitkin iltapäivää on mennyt sitten rapiat kaksi riviä tummaa suklaata... jääkaapissa vain valo ja pikkujouluista jääneitä joulutorttuja, joten on olemassa riski, että illaksi meille ilmestyy ravintolapizza jaettavaksi... plöh.

Herkkujen suhteen en ole niuho, mutta silloin kun ateriarytmi on kohdallaan eri arkena en kaipaa isoja annoksia. Saatan syödä 1-3 karkkia miehen karkkipussista tai ostaa itselleni tikkarin. Ja sokeriton kaakao ja päärynät on mun herkkuja :)

• Pimpelipom11

Perus ruokailurytmini arkisin:
        Aamulla: puuroa, jogurtti ja teetä
        Välipala: mandariini tai omena
        Lounas: perus kotiruokaa ja iso salaatti, 2 lasia rasvatonta piimää (töissä amican ravintola)
        Välipala: kahvi ja banaani
        Iltaruuaksi yleensä jotain näistä: puuroa marjoilla, kananmunatomaatti ruisleipää, rahkaa ja ananasta, raejuustosalaatti, katkarapusalaatti, mysliä ja maustamatonta jogurttia, hedelmiä tms.
        Viikonloppuisin sit yleensä sallin hieman herkkuja ja jotain oikein hyvää ruokaa. Viime viikonloppuna esimerkiksi tuli suöpöteltyä tortilloja, subia ja karkkia.

Olen aina kontrolloinut syömisiäni ja teen sitä edelleen, koska en halua ylimääräisiä kiloja. Kiloja toki tulee ja saa tullakin vauvan takia, mutta en halua itse turhalla syömisellä lihoa. Mielihaluja on huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin, mutta en anna niille periksi. Korvaan epäterveellisen mielihalun jollain terveellisellä välipalalla. Hedelmiä syön todella paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6385
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      651
      2679
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1219
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1145
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      84
      1124
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1088
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      290
      1080
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      87
      1072
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70