Salkkarit ei ole minun makuuni

epppppu-

Voisitko kertoo, mikä salkkareissa on hyvää. Kun sitä niin paljon ainakin katsotaan, ja siis pidetään siitä. minun makuun se ei ole.

27

338

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katson aika usein

Sarjassa on käsitelty ihmisten sosiaalisen kanssakäymisen kummallisuuksia, joista voi löytää yhtymäkohtia tosi elämäänkin. Silloin kun itse on mukana jossain, niin asioiden eri puolia ja omia edesottamuksiaan ei ehkä huomaa samalla tavalla kuin, jos katsoo pelkistettyä tarjoilua ikään kuin sivullisena.

Vähän aikaa sitten salkkareissa oli teema perusteettomista johtopäätöksistä ja niiden seurauksista. Enemmän suuta kuin päätä omaava Jenni sotki muiden ihmisten asioita tekemällä villejä päätelmiä, ja oli täysin vakuuttunut siitä, että oli nokkela. Toivottavasti sellaiseen sohlaamiseen taipuvaisia ihmisiä nolotti nähdessään itsensä kaltaisen ihmisen tyhmäilemässä.

Jossain vaiheessa käsiteltiin Ismon perheväkivaltaongelmaa ja peliriippuvaisuutta. Ne ovat mulle livenä täysin tuntemattomia ilmiöitä, ja siksi niiden katsominen oli kiinnostavaa. Eihän saippuasarja tietenkään ole tutkituun tietoon verrattavaa informaatiota, mutta se muistutti tavallaan ilmiöiden olemassaolosta, ja ehkä herätti kiinnostusta ko. asioihin.

Sarjan teinienkin elämää on ihan mielenkiintoista seurata, kun omassa lähipiirissä ei ole ollut vuosikausiin lapsia tai nuorisoa. Omasta teini-iästäkin on jo paljon aikaa, ja monet asiat ovat sen jälkeen muuttuneet. Muutama minutti illassa nykypäivän teinitietoutta kompaktisti tarjoiltuna riittää mulle. Ehkä se tietous on ainakin jotenkin todenkaltaista, kun teinitkin noita hahmoja fanittavat.

Joskus sarjassa käsitellään ajatuksia herättäviä elämän osa-alueita, joskus on pitkiäkin aikoja ihan läyhästä jauhamista. Yleensä katson jaksoista noin puolet.

• saleniusss

valitettavasti.
        Kun minust sen näyttelijät on huonoja(anteeks) , luonnottomia, teennäisiä ja tekee ihan katsojan olon vaikeeks.ja aiheet ne asiat siin, ne on jotennii huonosti esitetty! mutta tämä on siis vain minun makuni tämä ja mielipiteeni. mutta en ole koskaan ymmärtänyt, miten joku voi pitää tosta sarjasta.

• satunnainen lukija
        saleniusss kirjoitti:

valitettavasti.
        Kun minust sen näyttelijät on huonoja(anteeks) , luonnottomia, teennäisiä ja tekee ihan katsojan olon vaikeeks.ja aiheet ne asiat siin, ne on jotennii huonosti esitetty! mutta tämä on siis vain minun makuni tämä ja mielipiteeni. mutta en ole koskaan ymmärtänyt, miten joku voi pitää tosta sarjasta.

jotain kevyttä soopaa. Itse en välitä sarjasta, mutta olen joskus jäänyt sohvalle sitä seuraamaankin. Silloin olen kylläkin potenut flunssaa tai ollut muuten vaan väsynyt keksimään parempaa tekemistä.

• mannnne,
        satunnainen lukija kirjoitti:

jotain kevyttä soopaa. Itse en välitä sarjasta, mutta olen joskus jäänyt sohvalle sitä seuraamaankin. Silloin olen kylläkin potenut flunssaa tai ollut muuten vaan väsynyt keksimään parempaa tekemistä.

kevyttä soopaa vaan raskasta soopaa mieluummin.
        Mutta joku ei tietyst piä siitä mistä minä, et eipä siinä mitään. ajattelin vain tällaisia.

• katson aika usein
        saleniusss kirjoitti:

valitettavasti.

Siihen ei-niin-hyvään näyttelijäntyöhönkin tottuu, kun aikansa katselee. Toisaalta taas liian tutuiksi tulleiden ykkösluokan näyttelijöiden naamat etäännyttäisivät sarjan tosielämästä. Ajatus, että täähän on vaan elokuvaa pitäis otteessa, mikä ei ole saippisten idea. Tuntemattomat naamat on helpompi mieltää tuntemattomiksi ihmisiksi. Liian hyvä näyttelijä vois myös olla liian aidon tuntuinen ollakseen totta. Tosielämässähän on paljon teennäisiä ihmisiä, joiden esiintyminen omassa elämässäänkään ei ole kovinluontevaa.

Salkkarit kertovat elämästä ja elämäntyylistä, jonka kaltaista suurin osa suomalaisista elää. Se on varmaankin yksi suosion syy. Jotennii-sana paljastaa, että olet kotoisin sellaiselta alueelta, josta salkkarit eivät kerro. Minä taas saattaisin sanoa sieltä sinun kotiseuduiltasi kertovasta sarjasta, että ei ole toden tuntuista tai uskottavaa.

• kärsän kasvattanut
        saleniusss kirjoitti:

valitettavasti.

Katsoin puoli jaksoa kun kaikki hehkuttivat sarjaa. Kärsin koko sen puolikkaan, juuri huonon ja teennäisen näyttelijätyön takia. Minulle ei enempää, kiitos.

• Teemuna

Se on helppoo hömppää joillekin ja kuuluu samaan sarjaan kun noi tyhmänrohkeat. Onneksi tulee vielä dokkareita ja luonto-ohjelmia.

• Koko TV:n historian on ollut kevyitä ikisarjoja, joissa samat tutut naamat esiintyvät vuodesta toiseen. 1970-1980-luvuilla ihmiset seurasivat Peytön Placea, Me Tameloita ja Naapurilähiötä. Sitten tuli Dallasia, Dynastiaa ja Vuoristosairaalaa, sen jälkeen Melrose Placea, Marienhofia ja Metsoloita. Nykyään on Kauniit ja rohkeat, Tunteita ja tuoksuja, Emerdale ja Salatut elämät. "Vanhoja hyviä aikoja" hehkutteleva Sydämen asialla-sarjakin näyttää muuttuneen ikisarjaksi. Pari vuotta sitten yle esitti jollain kanavalla venäläistä historiallista ihmissuhdesarjaa Anna. Seurasin sitä muutaman jakson, mutta se oli niin Kauniiden ja rohkeiden oloista, että kyllästyin nopeasti.

Iltoja on myös vietetty paljon tuttujen poliisien Cannonin, Columbon, Wallanderin, Beckin, Winterin, Derricin, Stohlbergin yms seurassa. 1960-luvulla ja 1970-luvullakin oli villinlännen aiheisia saippuasarjoja. Mieleen tulee Virginialainen, Bonanza, High Chapparal, Pieni talo preerialla yms. Ei nekään mitään taidepläjäyksiä ole olleet, mutta katsojaluvut ovat korkeita. Jokaiselle löytyy oma "roskasarjansa".

Saippuasarjat ja vastaavat ovat osa länsimaista kulttuuria. Niiden suosiosta vois päätellä, että suurimmalla osalla ihmisistä on toistuvasti tarvetta älyllisesti vähemmän haastavaan ajanvietteeseen.

• nojautuen, en seuraa mitään sarjaa.:-) Minun maailmani on kirjallisuus.

• Teotwawki kirjoitti:

nojautuen, en seuraa mitään sarjaa.:-) Minun maailmani on kirjallisuus.

Ihan hyvä toi kirjallisuuden sanoihin perustuva maailma. Sulla noi kyvyt painottuvat sinne kirjalliselle puolelle. Nykymaailma perustuu hyvin pitkälle näköärsykkeisiin. Se sopii mulle, koska olen näköpainotteinen tyyppi ihan luonnostani. Mulla on vissiin aivojen näkökeskus suuri, kun mulla on iso takaraivo, jossa se sijaitsee. Sanatkin menevät mulle perille sillee jännästi kuvan kautta. Kiinalainen kuvakirjoitus saattais sopia mulle.

• sedna2003 kirjoitti:

Ihan hyvä toi kirjallisuuden sanoihin perustuva maailma. Sulla noi kyvyt painottuvat sinne kirjalliselle puolelle. Nykymaailma perustuu hyvin pitkälle näköärsykkeisiin. Se sopii mulle, koska olen näköpainotteinen tyyppi ihan luonnostani. Mulla on vissiin aivojen näkökeskus suuri, kun mulla on iso takaraivo, jossa se sijaitsee. Sanatkin menevät mulle perille sillee jännästi kuvan kautta. Kiinalainen kuvakirjoitus saattais sopia mulle.

ominaisuuksista pidä huolissaan olla, mutta sitten on ihmisiä, jotka voivat kokea kaikesta taiteellisesta ilmaisusta nautintoa. Käyn taidenäyttelyissä ja seuraan kulttuuria monin tavoin, mutta elokuva ja sen mukana television tuoma kuvitteellinen glamour ovat jäänyt minulla vieraaksi. Mieluimmin luen hyvä kirjan kuin katson elokuvan.

• Tiltu.

en katso koskaan. Kotikatua olen katsonut, mutta se on kyllä nykyään hyvin kevyttä höttöstä sekin. Nykyisin tykkään katsella noita ruotsalaisia dekkarifilmejä; tämä Stieg Larssonin Millenniumtrilogia ja sitten Wallander ja Beck. Ovat tosi hyvin tehtyjä ja jännittäviä filmejä. Kyllä nuo ruotsalaiset osaavat tuon lajin hyvin.

Luen myös paljon ruotsalaisia dekkareita, ovat tosi jänniä ja vievät mukanaan.

• sampohampogambo

se olekin lapsille lapsenmielisille tarkotettu?

• sinunvika123456

Kannattaa mennä vaikkapa valelääkärille valittamaan makunystyröiden viallisuutta .

• viivatiina

harvemmin sitä kyllä enää niinsanotusti katselen jos olen kotona ja telkka on auki kuuntelen se on vaan niin tätä elämää todellista vähän niinkun helppo elämä se oli kans tosi hyvä sarja sen katsoin kokonaisuudessaan mahtaako vielä jatkua sitä en muista.

• lottamari<3

Amatöörinäyttelijät näyttelemässä amatöörin kirjoittamassa tv-sarjassa. Olen miettinyt, että mistä ihmeestä voi saadakin noin surkeita jäykkiä ja onnettoman lahjattomia näyttelijöitä esittämään rooliansa. Muutama vanha konkari; Seppo, Ismo, Jenni ja Ossi osaavat jotenkin vetää roolinsa. Käsikirjoitus on lapsellisen surkea, kärjistetty ja ennalta-arvattava, sekä väkipakolla joitakin aiheita esiintuova ja tyrkyttävä. Sarjassa on kiusallisia epäkohtia, naurettavan kömpelöitä kuvakohtauksia ja sarjassa on yritetty matkia ja ottaa liiaksi mallia Emmerdalen juonikuvioista, mutta epäonnistuttu siinä kehnosti. Kaiken kaikkiaan tyhjäpäille ja mummoille tehty sarja, kuten Kauniit ja Rohkeatkin, sellaisille ihmisille, jotka ovat tarpeeksi yksinkertaisia sitä katsomaan.

• viivatiina

on yksi tyhjäpäinen yksinkertainen mummu jolle televisio on pelkkää hömppää en oo muuten koskaan katsonu emmedalea en voi ottaa siihen kantaa onko sitä matkittu vai ei ihmekkös salkkarit onkin mun maun mukaan koska tykkään teatterissakin käydä mieluummin katsomassa amatöörejä kun ammattilaisia.

• lottamari<3
        viivatiina kirjoitti:

on yksi tyhjäpäinen yksinkertainen mummu jolle televisio on pelkkää hömppää en oo muuten koskaan katsonu emmedalea en voi ottaa siihen kantaa onko sitä matkittu vai ei ihmekkös salkkarit onkin mun maun mukaan koska tykkään teatterissakin käydä mieluummin katsomassa amatöörejä kun ammattilaisia.

Minä tykkään hömpästä, kun se on kunnon hömppää, siis sellaista Marja Tyrni- hömppää, joka selvästi on tarkoitettu sellaiseksi. Salkkarit on vakavalla naamalla tehtyä surkeaa ajanvieteohjelmaa, josta ei saa edes kunnon naurua aikaiseksi. Sen juonikäänteet ei saa aikaan minkäälaista reaktiota vaikka sillä sitä olisi yritetty. Kyynelen sijasta seuraa yleensä harmistus siitä miten nolosti ja kömpelösti joku kuolema tai haudalla käynti on esitetty ja käsitelty. Teatterissa ei tietääkseni ole amatöörejä vaan ammattitaitoisia näytteljiöitä, jotka näyttelevät työkseen. Teatterissa kannattaa käydä.

• viivatiina
        lottamari<3 kirjoitti:

Minä tykkään hömpästä, kun se on kunnon hömppää, siis sellaista Marja Tyrni- hömppää, joka selvästi on tarkoitettu sellaiseksi. Salkkarit on vakavalla naamalla tehtyä surkeaa ajanvieteohjelmaa, josta ei saa edes kunnon naurua aikaiseksi. Sen juonikäänteet ei saa aikaan minkäälaista reaktiota vaikka sillä sitä olisi yritetty. Kyynelen sijasta seuraa yleensä harmistus siitä miten nolosti ja kömpelösti joku kuolema tai haudalla käynti on esitetty ja käsitelty. Teatterissa ei tietääkseni ole amatöörejä vaan ammattitaitoisia näytteljiöitä, jotka näyttelevät työkseen. Teatterissa kannattaa käydä.

marja tyrni on taattua hyvää hömppää se on niin valloittava jo itse se persoonakin enkä mää oo oikeestaan koskaan ajatellu kun katson jotain sarjaa tai elokuvaa osaako ne ihmiset näytellä mutta semmoinen pistää kyllä silmään jos joku elokuva on leikattu surkeesti se häiritsee ja harvemmin mää katon mitään komedioita poikkeuksena tietty nää jotkut suomalaiset sketsijutut mutta ei niistäkään kaikki iske mun nauruhermoon uutisvuotoa olen yrittänyt kattoo pari kertaa mutta kun ei niin ei mutta en myös oo kokenu että vika olis mussa kun en jaksa katsoa ne vitsit vaan ei huvita mua pienet kesäteatterit pyörii amatööreillä niissä on tapana käydä.

• kumma juttu

Tammikuussa 2010 sarja yli miljoonan katsojaluvut. Eli joka viides suomen kansalainen katsoi salkkareita. Kaikkein pienimmät lapset, kuurosokeat ja sairaalassa koomassa makaavat voidaan varmaankin lukea niihin, jotka eivät katso kysesistä sarjaa. TV:tä boikotoivat uskovaiset ja suomenkieltä osaamattomat maahanmuuttajat eivät ole todennäköisiä katsojia. 10 vuotta sitten sarjaa paheksuttiin ja sen tauoilla mainostavia boikotoitiin jossain Savon ja Pohjanmaan suunnalla koska siinä näytettiin jotain nuorten huumekokeiluja. Keitä salkkareiden katsojat mahtavat olla, kun yli 50-kymppisistäkään ei löydy kovin montaa sarjaa katsovaa? Osaako kukaan sanoa, keitä ne miljoonan verran ihmisiä ovat? Nuorempia Etelä-Suomalaisiako?

• lottamari<3

Kysyt keitä nämä salkkareiden katsojat mahtavat olla, no kyllä Suomeen mahtuu tyhjäpäitä ja vanhuksia sen verran, että tuo yli miljoonan katsojaluvut täyttyvät. Onhan suomessa yli viisi miljoonaa asukasta. Minusta tässä ilmiössä ei ole mitään uutta eikä outoa, aikoinaan Naapurilähiö, Me Tammelat ja Heikki ja Kaija olivat suomalaisia ajanvietesarjoja, joita jokaisessa suomalaisessa kodissa katsottiin. Ajat on vaan muuttuneet ja sarjoissa uskalletaan jo käsitellä vähän arempiakin asioita....

• -tiina

ainakin kolmasosa niistä jotka sanoo ettei katso niin kumminkin katsoo ;))))

• En ole koskaan katsonut yhtään Salkkaria. Joskus kuulen väkisin kun telkku sattuu olemaan auki. Käsittääkseni dramatisoitua elämää ja jonkunlainen juoni jossa ongelmia ratkotaan ja rakastellaan. Niin ja tietysti tapellaan.

• en sitä seuraa enkä Kotikatuakaan enää kun menivät pilaamaan koko sarjan.
      Taivaan tulia olen nyt seuraillut.
      Ja löysin uusintakierroksillaan olevat ruotsalaiset poliisisarjat ja italialaisen. Niitä olen seuraillut myös.
      Olen dekkareiden ja jännäreiden ystävä, vähemmän draamaa tai romantiikkaa katselen.

• Teemuna

Kotikatua olen nykyään kuullut kutsuttavan myös panokaduksi ja homostriitiksi.

• Teemuna kirjoitti:

Kotikatua olen nykyään kuullut kutsuttavan myös panokaduksi ja homostriitiksi.

Siihen sarjaan sopisi IHAN mikä vaan nimeksi. Niin paljon ihmeellinen siitä on tullut.
        Silloin kun se alkoi katsoin joka jakson, pariin kolmeen vuoteen en enään, ja kun se telkka oli viimeksi auki sen aikana viisi minuuttia niin se riitti, tutut näyttelijät oli siinä kohdassa mutta ihan outo sarja, vaikka kantoikin vielä kotikadun nimeä.

Yritän vielä kerran lähettää.
        Tosi surkea tää sivusto taas, muualla pelaa hyvin mutta täällä pyörittää vaan. Serviseä tulee koko ajan, ei pelitä.
        Mhyh koko suomi 24 :((

• sitä joskus toisella silmällä katsottua. Aika vähän on sellaisia ohjelmia jota oikein odottaa, nyt on menossa taivaan tulet, sen oon aina, kun vain oon illalla kotona, enkä töissä, kattonu:))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      177
      4834
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3416
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2233
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      2004
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1946
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      680
      1906
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      117
      1841
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      138
      1767
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1525
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1431
    Aihe