Tunnetko anoppia joka kehuu miniäänsä?

Pyykkimummo

Tai tunnetko miniää joka kehuu anoppiansa? Se, että kertoo ulkopuolisille hyvää toisesta, on usein varma tae siitä, että ajatellaan hyvää toisesta osapuolesta. Itse voin vastata ensimmäiseen kysymykseen: en ja toiseen kysymykseen: kyllä. Sen sijaan olen kuullut anoppien moneen otteeseen puhuvan miniöistään pahaa. Miniöiden olen kuullut puhuvan kauniisti tai neutraalisti anopeistaan mutta haukkuja en ole kuullut kuten anoppien suusta. Kuinkas muut, millaisia kokemuksia teillä on? Erityisesti jo varttuneemmat naiset antakaa kommentteja, tuttavapiirissänne kun lienee paljon anoppeja!

31

1921

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minnikäinen

Noh, Mun Anoppi oli kehunut mua miehelleni ensitapaamisen jälkeen, että kivan oloinen tyttö :). En sitten tiedä mitä muille sukulaisille on musta puhunut. Yleensä olen hänen seurassaan paljon kiltimpi mitä olen omille sukulaisilleni.

Kehun Anoppiani joskus rennoksi tyypiksi. Anoppini on muutenkin ihan hauska tyyppi, joten pääsääntöisesti minulla on tähän mennessä ollut hänestä hyvää sanottavaa. Joskus olen kavereilleni jotain kritiikkiä Anopistani sanonut, mutta se on ollut sellaista pintapuolista tyyliin: " Hänkin on omanlaisensa persoona". Harvoille puhun mitään kovin yksityiskohtaista jos mieltä painaa joku Anopin sanoma tai tekemä. Korkeintaan saatan kysyä ystäviltä neuvoa hankaliin tilanteisiin miten voisin selviytyä, jotta kaikille jäisi hyvä mieli. Omalle äidilleni puhun myös hankalista tilanteista ja hän suhtautuu useimmiten hyvin neutraalisti.

Äidinäitini aikoinaan opetti kaikille, että muiden asioista ei tarvitse kokoajan jauhaa, hän pisti höpöpuheille aina äkkiä stopin. Ehkäpä siki, äidinpuolen sukuni on erittäin hyvissä väleissä keskenään ja suhtautuminen asioihin on puolueetonta ja neutraalia, aikuismaista. Jos joku ei tule jonkun kanssa toimeen niin se on sen ihmisen oma ongelma. Siksi olenkin tottunut itsenäisesti ajatteviin naisiin, enkä ole tottunut siihen, että joku sanoisi kenestä pitää tykätä ja kenestä ei.

• anoppi on paras!!!

anoppini on minua kehunut miehelleni ja hänen siskoilleen.. ja aina kun nähdään niin anopin kanssa juttu luistaa erittäin hyvin!! aivan ihana ihminen!! ja mikä parasta.. voin anoppini kanssa istua iltaa viinipönttö vieressä ja NAUTTIA!!! :)
      kerrankin ihana anoppi mulla!!!

• nauraa

kerrankin... ;D

• Anoppikokelas...

itseni, vaikka itse sanonkin. Miniäkandidaatistani olen puhunut positiivista. En tiedä onko se kehumista vai ei. Mutta olen ajatellut, miksi pitäisi puhua negatiivista. Meistä jokainen on erilainen ja jokaisella erilaiset tavat. Miksi jonkun pitäisi toimia kuten minä? Ja itselleenhän poikani puolison ottaa, ei minulle.

Ja ensisijaisesti minusta tuntuu pahalta ajatus, että puhuisin pahaa ja perättömiä ihmisestä, joka on jonkun toisen tytär. Kuinka pahalta itsestäni tuntuisi, jos kuulisin jonkun jatkuvasti haukkuvan ja puhuvan perättömiä omasta pojastani tai tyttärestäni. Muistakaa anopit, että teidänkin lapsenne on jonkun vävy tai miniä. Miltä tuntuisi, jos joku heitä moittii koko ajan.

Sitä paitsi enhän minä tiedä heidän arki elämästään paljoakaan, joten en voi arvostella.

oma kehu nyt taitaa haista, mutta tehkööt sitten niin....

• wertyo

Nyt oli pakko kommentoida että tässäpä oli fiksua puhetta ja hyviä pointteja! :)

"Meistä jokainen on erilainen ja jokaisella erilaiset tavat. Miksi jonkun pitäisi toimia kuten minä?"
        -ainakin oma anoppini olettaa että ripustaisin pyykitkin kuten hän, haravoisin pihan lehdet samaan paikkaan kuin hän.. Hänellä on täysin erilaiset tavat kuin minulle opetettu kotona ja tämän asian ymmärtäminen tuottaa anopilleni ongelmia. Koittanut kysyä auttaessani että kuinka haluaa niin vastaus on ettei väliä, kuitenkin lopuksi katsoo pahasti ja käy korjailemassa, tai ilmoittaa kesken että anna tänne. enää ei sitten apua huvita tarjota, pyytämällä kyllä saa

"Ja itselleenhän poikani puolison ottaa, ei minulle"
        - jep, ja sitä aikuisen ihmisen päätöstä tulisi kunnioittaa. En minäkään anoppini kanssa naimisiin ole menossa. Ei tarvitse ylin ystävä olla mutta asialliset välit on vähintä mitä voi tehdä

"Ja ensisijaisesti minusta tuntuu pahalta ajatus, että puhuisin pahaa ja perättömiä ihmisestä, joka on jonkun toisen tytär."
        - Niimpä. Itseäni ihmettyttää suuresti kuinka oma anoppini haukkuu ja moittii minua jatkuvasti myös oman lähes saman ikääisen tyttärensä kuullen. Luulisi että olisi jonkinlainen taju ja sympatia tämän saman ikäisyyden takia

• älä manipuloi!!!

Todennäköisesti olet itse huonoissa väleissä anoppisi kanssa ja siksi sinulla on tarve heittää noin törkeää yleistystä ja yrität manipuloida ihmisten mielipiteitä. Jos pystyisit niin poistaisit tästä ketjusta kaikki anopin kehu kirjoitukset.. Eikö niin?

Niin ja naisvaltaisella työpaikallani olen kuunnellut monenkin anopin kehuvan miniäänsä, mutta nykyisin yhä useammin saa kuunnella miniöiden suorittamaa anopin mollausta ja ihan lapsellisista asioista.

• Pyykkimummo jyrää

Ei pyykkimummo mitään poistaisi. Ihmisellä pitää olla melko erikoinen ajatuskuvio kun lähtee tuollaisia arveluja esittämään.

• höhöhöhö

Öh... osus vähä kauas eikä pointtia täst kommentist tajuu kukaan... mutta kaikki ei ymmärrä ehkä kieltä yhtä hyvin?

• Kaipaava :)

Oma anoppini oli minulle äitiä läheisempi. Meillä oli yhteinen kesämökki, jossa vietimme lasten kanssa monta kesää. Koskaan ei mistään erimielisyyttä.
      Hän hoivasi ja rakasti lapsiani moninkertaisesti enemmän kuin oma äitini. Hän ei ikinä arvostellut minua tai motkottanut mistään.
      Kun hän kuoli, meni 3 vuotta ennen kuin pystyin koskemaan hänen kamariinsa ja tavroihinsa. Odotin koko ajan, että hän palaa, ja tämä kaikki murhe on unta.

• anoppiminiä

itseni nimittäin. Ei ole pahaa sanottavaa anopistani eikä anopillani minusta. Välit on säilyneet hyvinä vuosikymmenet, eli miniänä on hyvä olla.
      Anoppina taas olen mitä kammottavin, mikäli miniääni on uskominen, ja miksei olisi, en osaa tehdä oikein yhtään asiaa, kaikki sanomani menee jotenkin nurinniskoin siinä välillä kun se siirtyy minun suustani miniäni kuultavaksi. Anoppina minusta tuli täysi hylkiö ja vihattu ihminne, taidoton, tiewdoton ja kaikinpuolin kykenemätön yhtään mihinkään. Eli viisikymmentä vuotta olin ihan ok ja minusta pidettiin mutta sitten jotain alkoi heittää ja tilanne on räjähdysaltis joka hetki kun miniäni minut näkee.

• Hyvät miniät

Minä olen kehunut miniöitäni paljon, sattuu nimittäin olemaan maailman ihanimmat miniät. Anoppiani en ole haukkunut enkä kehunut. Välit ovat hyvät mutta sen verran etäiset ja vieraat, että en ole pitänyt asiallisena puhua hänestä minkäänlaisia arvioita.

• anopinmuilutus
        Hyvät miniät kirjoitti:

Minä olen kehunut miniöitäni paljon, sattuu nimittäin olemaan maailman ihanimmat miniät. Anoppiani en ole haukkunut enkä kehunut. Välit ovat hyvät mutta sen verran etäiset ja vieraat, että en ole pitänyt asiallisena puhua hänestä minkäänlaisia arvioita.

anopin joka ei arvostele vävyjään, äitini. Sensijaan muutama kuusikymppinen kuuluu tuttavapiiriin ja sisarenikin jo arvotelee miniä-ehdokastaan eli tunnen 4kpl suunnilleen 50-60vee naista miehien äiteinä joille miniä on epämieluisa nirppanokka ja haukunnan kohde aínakin selän takana. Muuten miniät eivät juurikaan anopeistaan puhele, paitsi tietysti jos on tullut jo ongelmia.

erään hyvin tuntemani tuoreen anoppikokelaan kompastuskivi tuntuu olevan kun itse kuulema rupsahtaa ja miniä on niin kuvankaunis , kuten tosiaan tämä onkin. Siinä tämä anoppikokelas mollaa miniäkokelasta kateuden tähden selän takana..Uskoisin osalla ongelma-anopeista olevan sitä ikäkriisiä ja masennustakin (hoitamatonta,siis).

Miniöittenkin olen kuullut puhuvan anopeistansa selän takana, mutta pakko sanoa että nuoremman naisen puhe ei yleensä ole niin katkeraa sävyä kuin vanhemman.. tähän on omat syynsä. Vanheneminen on lienee kyllä kova paikka monelle naiselle. Uskon sen heijastuvan melkoisesti miniäsuhteeseen.

• ja PYH!!!
        anopinmuilutus kirjoitti:

anopin joka ei arvostele vävyjään, äitini. Sensijaan muutama kuusikymppinen kuuluu tuttavapiiriin ja sisarenikin jo arvotelee miniä-ehdokastaan eli tunnen 4kpl suunnilleen 50-60vee naista miehien äiteinä joille miniä on epämieluisa nirppanokka ja haukunnan kohde aínakin selän takana. Muuten miniät eivät juurikaan anopeistaan puhele, paitsi tietysti jos on tullut jo ongelmia.

erään hyvin tuntemani tuoreen anoppikokelaan kompastuskivi tuntuu olevan kun itse kuulema rupsahtaa ja miniä on niin kuvankaunis , kuten tosiaan tämä onkin. Siinä tämä anoppikokelas mollaa miniäkokelasta kateuden tähden selän takana..Uskoisin osalla ongelma-anopeista olevan sitä ikäkriisiä ja masennustakin (hoitamatonta,siis).

Miniöittenkin olen kuullut puhuvan anopeistansa selän takana, mutta pakko sanoa että nuoremman naisen puhe ei yleensä ole niin katkeraa sävyä kuin vanhemman.. tähän on omat syynsä. Vanheneminen on lienee kyllä kova paikka monelle naiselle. Uskon sen heijastuvan melkoisesti miniäsuhteeseen.

Puheissasi ei ole järjen hiventäkään! Mikä helvatun kotipsykologi taas yrittää päteä omilla ennakkoluuloillaan.

• lämmin anoppi
        Hyvät miniät kirjoitti:

Toivottavasti sinunkin miniäsi ottavat etäisyyttä sinuun, niin että teidänkin
        välit ovat "hyvät" mutta sen verran etäiset ja vieraat, että miniäsi eivät ole pitäneet asiallisena puhua sinusta minkäänlaisia arvioita. Siis täysi välinpitämyys!

• yx hylätty
        Hyvät miniät kirjoitti:

"Välit ovat hyvät mutta sen verran etäiset ja vieraat, että en ole pitänyt asiallisena puhua hänestä minkäänlaisia arvioita."

Sinäkö pidät sitä oikeana että välit anoppiisi ovat etäiset ja vieraat?

Toivottavasti omat miniäsi pitävät yhtä kylmän linjan sinuun tulevaisuudessa, että voit tuntea sen mielipahan jonka olet miehesi äidille aiheuttanut etäisyydelläsi ja välinpitämättömyydelläsi.

• Me ollaan hyviä

En voi kuvitella istuvani seurassa kehumassa ketään. En kehu ystäviäni, en aviomiestäni, en miniääni, en lapsia millekään porukalle.
      Minusta on tukalaa kuunnella toisten kertomuksia etevistä lapsista, upeista miniöistä tai korkeasti koulutetuista sukulaisista.
      Huoh. Jos et muuta puheenaihetta löydä, on syytä lähtä seurasta.

• _Onnellinen(N)_

Tunnen

Minun anoppini on kehunut minua siskolleen ja kaikille tutuille.

Itse olen myös kehunut anoppiani sekä appiukkoani.

• --

Mun appiukko kehuu mua aina kaikille, sillä on kuulemma niiiiiiiin fiksu, mukava ja nätti miniä :D
      Yhteenmuutossa avusti kovastikin ja tulee keikoille kuuntelemaan yms.

Voisipa munki vanhempia kehua hyviksi appivanhemmiksi......

• Toisen kunnioitus

Tässäkin asiassa on puolensa. Uskon useimpien miniöiden olevan hyvin pidettyjä, sekä mikä tuo suurimmin ristiriitaa ja joskus jonkun kärkevän arvostelunkin tuskin johtuu niinkään etteikö olisi pidetty on ikäero ja näkemykset ovat näin eri aikakudessa ja tavoissa.
      Samoin se tekee ristiriitoja, minkälaisesta kodista ja sen kulttuurista on lähtöisin.
      Jo ollaan hyvin samanhekisestä lähtökohdasta, muodostuu suhteesta yleensä hyvin kestävä ja jopa ollaan ystäviä ja luotettuja toisilleen.

Jos ollaan hyvin erilaisista yhteiskunnan osista, syntyy ristiriitoja helposti.
      Kauniilla käytöksella ja toisen kunnioituksella saa ihmeitä aikaan.

• Tasapuolisesssti

Olen kuullut sekä miniöiden että anoppien kehuvan toisiaan että haukkuvan toisiaan että puhuvan toisistaan neutraalisti. Aika tasapuolisesti. Oma anoppisuhteeni kuuluu tähän neutraaliin sarjaan.

• mieli muuttuu

En ole mitenkään erityisen varttunut henkilö ja oman anopin kanssa on hyvin jäiset välit, mutta vastaanpa nyt huvikseni: jostain syystä mummoni (isäni äiti) kehuu nykyään äitiäni maasta taivaisiin, vanhempani ovat eronneet jo ajat sitten. Ennen eroa tällaista ei siis ollut, mutta nykyään äitini on mummolle maailman paras mahdollinen miniä (varmaan kun isän nykyinen vaimoke ei ole ehkä niinkään mummon mieleen) ja mummo harmittelee kovasti eroa. Varmaan iäkkäänä ihmisenä ei ehkä ole muistikuvat enää sieltä tuoreimmasta päästä ja kaikki negatiivinen on päässyt unohtumaan. Tai sitten anopit äityvät kehumaan edellistä miniä, kun kohtaavat vähemmän mieluisan. Jokatapauksessa, huvittava tuollainen mielenmuutos.

• Minä ja anoppi olimme kuin parhaat kaverit. Nyt minulla on miniäkokelas, josta ajattelen pelkkää hyvää. Hänellä on loistava makukin, koska hän on rakastunut poikaani.

• mummu jo minäkin

Anoppi miniä asiat ovat itselläni ihmeelisen hyviä.Anoppini kehui minua,myhäili tyytyväisenä aina,minä tykkäsin anopista lämpimästi.Anopin anopin ollessa vielä elossa,huomasin kuinka ihanat välit anopilla,ja hänen anopillaan on,kovin lämpimät,ja minä sain tuntea kuinka tervetullut olin sukuun.
      Miniäni ovat ihania ihmisiä,välit ovat lämpimät.Anoppini eli vielä,kun miniäni ilmestyi elämäämme.Tämä naisten ketju on ollut rikastuttava asia meidän elämässä,olen onnellinen saadessani olla siinä ketjussa.

• ???????

Tunnen monta anoppia, vaikka en vielä sellainen ole.

Yleisesti ottaen he ovat hyvin neutraaleja puhuessaan miniöistään - niin kuin aikuisista lapsistaankin. Yltiöpäisiksi yleensä heittäytyvät vain kertoessaan lapsenlapsistaan - ihmelapsia tuntuu olevan Suomi täynnä.

Toki nyt kun oikein mietin, niin vävyjä varmaan kehutaan eniten, enemmän kuin omia lapsia tai miniöitä - mikä varmaan johtuu siitä, että miehet ne ovat niin liihottavaisia, niin niitä sitten kehumalla yritetään enemmän sitoa tähän omaan yhteisöön?

• mummu jo minäkin

Minunkin anoppini tykkäsi vävyistään myös.Suvussa olikin yhteisymmärrystä paljon.Oli anoppini sisaretkin valoisia ihmisiä.Anopin sisaren miniä,on edelleen paras ystäväni,hyvin läheinen.Jäätiin leskeksi samana vuonna.Häätkin oli aikanaan samana vuonna.
      Toisaalta onhan ne kemiatkin varmaan sattuneet sopiviksi näissä ihmis suhteissa.Minusta on niin hauska,kun miniäni ovat hyviä ystäviä,paljon he pariskuntina tekevätkin matkoja.Vävyjä ei olekkaan.

• mummu jo minäkin

Olen kuullut paljon anopeista ja miniöistä,nähnytkin pitkän elämän varrella.
        Olen ajatellut omalla kohdallani,että anoppini oli viisas ihminen,ei hänyrittänyt tehdä minusta jatketta itselleen,uutta äitiä pojalleen.Ei tungeksinut,ei neuvonut,oli apuna pelkästään.Juteltiin paljon elämän menosta,pohdittiin,sain kertoa luottavasti anopille asioitani,ei hän antanut ratkaisuja ongelmiin,kuunteli ja antoi itse tehdä päätelmät,ei tyrkyttänyt valmista ratkaisua,vaikka varmasti olisi voinut.Aina lähdin hänen luotaan,ajatuksia saaneena.Ei hän ollut kaverini,hän oli vanhempi ystäväni,ei hän tunkenut liian lähelle.Hän kunnioitti minua ja minä häntä.
        Tässä sukupolvien ketjussa omalla kohdallani olen ajatellut,että kovinpaljosta on anopit vastuussa kohdatessaan miniänsä,heillä olisi oltava lupa olla omia persooniaan,eikä anopin toive.
        Tunnen että minun vuoroni oli tullut,kun miniöitä tuli,minä vanhempana "kokeneempana"olen ollut vastuuussa,miten kohtelen miniöitä.
        Miniä tulee omasta perheestä,hänet on kasvatettu jo,sitä ei pidä minun enää tehdä,he ovat täydellisen valmiita aloittamaan elämän poikieni kanssa,jossa parisuhteessa minun eikuulu puikkelehtia.
        Miniätkin joutuvat ottamaan oman paikkansa,meidän anoppien tulee hyväksyä se ja monta muuta asiaa.
        Minulle miniät ovat tuoneet uusia raikkaita tuuia elämään,ovat opettaneet uusieen ruokien tekoa,ovat opettaneet lukemattomia asioita.Tuoreuttaneet elämääni.
        Anopeilla on,kuin kateus,että miniöillä olisi helpompi ja parempi elämä,kuin heillä aikoinaan.
        Kun miniät kertovat synnytyksistään,joka on niin ainulaatuinen kokemus,niin ei minun pidä alkaa kertomaan isolla äänellä omaa synnytystäni sillä hetkellä,kuinka vaikea se on ollut,tai vastaavasti,kuinka minävain ähkäisin ohimennen lapseni maailmaan,joka oli vielä niin iso ja komeakin.
        Olen näitä kuullut hirvittävän paljon,ja anoppien paasausta miniälle,kuinka anoppi on joutunut tekemään sitä tai tätä,kuin katkeruuden purku nuoreen ihmiseen.
        Mitä ne anopit yleensä toivovat omilta tyttäriltään.
        Kuinka monet ihmissuhteet menevät pilalle ymmärtämättömyydellä.Kun alku tehdään hankalaksi ja arvostelevaksi,mitä siinä voi rakentaa.

Miniäni ovat nuoria naisia.Hyviä vaimoja,hyviä äitejä,valistuneita ihmisiä,viisaita.Tiedän ettei minun miniäni ole erikoislaatuisia,sillätavoin,etteikö heidänkaltaisiaan olisi toisillakin anopeilla.

Sellainen anoppi,kuin minulla ,en ole missään tavannut.Kunnioitin ja rakastin
        häntä syvästi,kuten lapsenikin rakastivat.

• Miniän mies.

Tunnen. Mutta miniä kiukuttelee ja tulkitsee jokaisen positiivinen eleen vihamieliseksi.

• Miniä69

Niinpä eli jokaisen anopin ja miniän välillä "kuhisee"! :) Minä jos kuka sen tiedän. Anoppini halusi järjestää meidän häämme, kuten hän haluaa. Ja veti herneet nenään ja pahasti, kun ilmoitimme, että haluamme omannäköisemme häät, ts ei suurjuhlia. !Hän ei sitten tullut häihimme, kun ne oli meidän suunnittelemamme. Odotin lastamme n. 2 v. häistä. Koko raskauden ajan olin Yhä edelleen olin "se", jota ei voitu tavata!! Vasta kun lapsi syntyi, terveenä, hän "heltyi" antamaan meille anteeksi. :) Jälkikäteen ajateltuna: Miehellä napanuora katkaisematta äitiinsä, pätee vissiin aina esikoisen osalta? ( voin olla väärässäkin..)

• katse tulevaisuuteen

Miehellä napanuora katkaisematta äitiinsä, pätee vissiin aina esikoisen osalta? ( voin olla väärässäkin..)

No jos lapsesi on poika on sinulla nyt oiva tilaisuus kasvattaa hänet jo alusta alkaen niin ettei mitään "napanuoraa" synny.

Kasvatat häntä niin ettei hänelle tule pieneen mieleenkään kääntyä sinun eli äitinsä puoleen elämänsä murheissa, tai ylipäätään arvosta antamaasi kasvatusta.

Kasvata siten että hänellä on polttava halu päästä pois vaikutuspiiristäsi heti kun napa kynnyksen yli ylettyy. Eikä lähdettyään kaipaa enää takaisin, vaan huojentuneena heittäytyy heti ensimmäisen vastaan tulevan naisen huomaan.

Noin menetellen teet tulevalle miniällesi oivan palveluksen. Hän saa puolison joka ei jaa perheensä asioita sinun kanssasi, joka ei juokse luoksesi vaikka elämä kuinka potkisi. Sinä olet poikasi elämässä täysin vieras muukalainen. Näinhän sen kuuluu olla, vai mitä?

Tätähän te penäätte omilta miehiltänne. Miehenne on "menetetty" sukupolvi mutta pojissa on tulevaisuus.

• 16+3

Sinä Katse tulevaisuuteen....
      Mitä PASKANJAUHAMISTA TOI NYT OLI?!?eLI JOKO MIES EI OO MISSÄÄN TEKEMISISSÄ ÄITINSÄ KANSSA TAI SITTEN MAMMAN HELMOISSA aina KIINNI?!?! vÄLIMUOTOAKO EI OLE?!?

• Blond77

Tunnen, ex-anoppini kehuu minua kovastikkin ja nykyinenkin joskus.. Että kyllävaan tietysti. Haukkuneetkin ovat molemmat. mutta se on ok ja molemminpuolista varmaan ollut, mikä on normaalia..

Mikis aina pitää olla miniä vastaan anoppi tai päin vastoin ja periaatteestakin..on se ihmejakumma kun yhteistä sopua ei vaan löydy..mikä sen oikeasti aiheuttaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe