Eli aloitetaanpa kyselyillä kaikille kohtalontovereille (siis asuntovelallisille):
Mitkä teidän "taloudelliset" luvut ovat
Velkamäärä, Rahoitusosuus ja velkaisuusaste.
Okei noi nimet ovat varmaankin väärät toteaa joku talousihminen, mutta en ole talousmaakari ja sen takia mulla varmaankin menee ok kun totean että jos lompakossa on 20 €, niin se on 20 € eikä mitään muuta.
Mutta asiaan:
Velkamäärä: Paljonko teillä on tällä hetkellä asuntolainaa (todellinen euromäärä)
Rahoitusosuus: Jakakaa säästönne (pankkitili rahastot osakkeet jne) asuntolainan suuruudella ja muuttakaa prosenteiksi
Velkaisuusaste: Asuntolainan määrä jaetaan säästöillä ja muutetaan prosenteiksi
Itsellä nämä maagiset lukemat on:
Velkamäärä: 84200 €
Rahoitusosuus: 33%
Velkaisuusaste: 203%
On mielenkiintoista seurata miten ihmisillä menee.
PS Taloustieteilijöiden kommentit noista nimikkeistä jätetään toisarvoisiksi
Velkaisuusaste ja rahoitusosuus
Velka kauhistuttaa
2
406
Vastaukset
Pyytämäsi tunnusluvut kertovat vain osan totuudesta. Jos velka tai säästöt ovat 0 euroa, laskut eivät onnistu. Mutta on eroa, onko siinä tilanteessa 10 vai 10000 euroa kukkarossa. Taas isokaan asuntovelka ei välttämättä ole niin paha, jos se on vain kohtalainen prosenttiosuus koko asunnon arvosta. Toki laina täytyy kyetä hoitamaan, mutta on mukavampaa, jos vaikka joutuu realisoimaan asunnon ja velan maksun jälkeen jää jotain käteen.
- talouden dataa
Asuntolainaa 127000
Rahoitusosuus 3%
Velkaisuusaste 3175%
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911