Ei hätää Suomi24 - poikas' valveil' on

H.J.:
Ja vielä eräs asia Antti V. Kantola.
Ihmettelen, oletko kiusanhenki vai tyhmä vai muistisi menettänyt,
sillä olen antanut sinulle ainakin kahdesti tiedon,
että minä en tule Suomi24-palstalle kommentoimaan.
Minun puheenvuoroni löytyvät täältä.

Vastaan lukijoilleni:

Ei syytä huoleen. Vaikka Helinä ei vastaakaan huutoonsa, vaan käy vain lukemassa täällä ja kommentoi muualla, niin minä vuorostani käyn siellä muualla tutkimassa ja tärkeimmät sitten
esitän teille TÄÄLLÄ, rakkaat raikkaat lukijat. Kun hän yhteisen Jahve-Jumalamme nimeä
nujertaa siellä yksityisessä blogissaan, koen velvollisuudekseni yhteisen Jumalamme nimeä
puolustaa täällä yhteisellä foorumilla. Kyllä Helinä puheenvuoronsa täällä saa minun kauttani.
Helinähän on ilmoittanutkin toisaalta, että tällä tavalla hänen bloginsa saa hyvää mainosta.

Muutaman kuukauden ajan Helinä on painottanut tätä okkultismin kautta ajatusmaailmaansa
astunutta ajatusta:

"" Koko blogini syntyi juuri siitä löydöstä, että "MINÄ OLEN" = EHJEH! "" Kommentoin sitä:

Yleisin nimi Jumalasta, JHVH, on vain nuo neljä konsonanttia ja lausutaan suomeksi Jahve tai Jehova. Lausunnassahan joudutaan lisäämään vokaalit. Yleisin Jumalan nimi
Raamatussa, yli 6800 kertaa. Alkuperäinen heprealainen V.T. teksti ei ollut vokalisoitua, siksi JHVH.
Kun juutalaiset pelkäsivät lukevansa nimen väärin, he alkoivat puhekielessä lukea
eri nimellä: Adonai (=Herra). Mutta Jahvea pidetään nykyisin melko yksimielisesti oikeana lukutapana.

2.Ms.3:14
Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen".
Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".

Tuo Minä Olen on lähempänä Jahve-lausuntaa kuin Jehova-lausumista.
Nimen kantasanana pidetään verbiä "olla olemassa". Tämähän viittaa Jumalan iankaikkisuuteen.

JHVH saattaisi merkitä myös "Hän saattaa olemaan", "Hän luo", alkoivat lukutapaa JEHOVA-lausuntaa suosivat maserootit noin 500 jKr lähtien alkoivat pelata nimitysten Jehova ja Adonai välillä ja todistella Jehova-lausuntaa oikeammaksi, mutta Jahve on säilynyt paremmin perusteltuna lausumismuotona JHVH-tetragrammattomasta (vokaaliton) JHVH-nimestä Minä Olen.

Helinän harrastama Ehjeh-nimen asettaminen JHVH:ta vastaan on aivan mielivaltaista.
Mutta ymmärrän yskän ainakin hämärästi. Sehän kirjoitettaisiin HJH ja kun loppuhoo yleensä jätetään lausumatta, kuten Jahve(h), tulisi siitä Hoojii, Hj.

( http://kultaomenia.blogspot.com/2010_12_01_archive.html )

Huomattakoon että Jumalan nimi on tullut tunnetuksi Jeesuksen kautta, ei se enää ole pelkkä
"Minä olen se mikä minä olen", vaikka Hän yhä enemmän on se mikä on ...

1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
ja se kallio oli Kristus.
sellaista tahoa, mikä sanoisi halleluja mokomille sivuille!

28

711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristillisyyttäkö?

Tämä on jatkuvaa hyökkäystä yhtä adventistia vastaan, joten kyseessä ei ole enää keskustelua adventismista.
      Tuollainen vainoaminen ei kuulu tänne. Helinä & kumppanit tulkitsevat adventismia niin kuin sitä on tulkittu 20 vuotta sitten. Mikä heistä nyt yhtä-äkkiä tekee niin mahdottoman harhaoppisia? Ja kuten täällä on niin moneen kertaan kirjoitettu: "Elleniin pitää uskoa adventismijohdon mukaan sopivasti, ei liikaa eikä liian vähän".
      Hämmästynyt

• JOHDANTO

"" . Helinä & kumppanit tulkitsevat adventismia niin kuin sitä on tulkittu 20 vuotta sitten. ""

Ei 20 vuotta sitten vaan 60-70 -luvuilla jotkut tulkitsivat adventismia niinkuin endtime.net yhä vielä.
        Toki moisesta jälkeenjääneisyydestä on syytä keskustella ilman että syytetään vainoavaksi hyökkäilijäksi!
        Eiköhän endtime.net & Golden Apples ole rajua hyökkäystä kaikkia uskovaisia ja Herraa vastaan?!
        ( http://kultaomenia.blogspot.com/2010/11/loppupaatelma.html
        http://www.endtime.net/finsk/karisma.htm )

VARSINAINEN VASTINEENI

Jopas olet säikky yksilö, kun pidät niin kovasti jonkun naisen puolta, että koet muiden keskustelut hänen kanssaan hyökkäyksenä. Sitäpaitsi, ainakin minulle Helinä on antanut selvän käsityksen, ettei ole enää
        adventisti, eikä hyväksy enää Adventtikirkkoa. Sinä kuitenkin hyökkäät kimppuuni juuri tuolla kirveellä,
        että muka yhtä adventismia vainoan. Eiköhän asia ole pikemminkin niin päin, että puolustan aitoja
        adventisteja tuolta endtime.net ja ehjeh potaskalta.
        On sairasta väittää rauhallisia mielipiteenilmaisujani vainoamiseksi. Sitäpaitsi, ei 20 vuotta sittenkään
        adventtikirkko opettanut, että Jahve olisikin saatana. Eikä EGW:n opetusta 60-70 -luvuillakaan tulkittu
        siten, että senhetkinen sunnuntai olisi pedonmerkki. Vain harhautuneet adv.yksilöt sellaista opettivat.
        EGW on alusta lähtien opettanut, että vasta se sunnuntai, mikä on määrätty kaikelle maailmalle silloin,
        kun nähdään enkeli keskitaivaalla julistamassa, että sen viettäminen on pedonmerkki - SE sunnuntai on
        EGW:n opetuksen mukaan pedonmerkki. En kylläkään käsitä, miten siihen saadaan liittymään Ilmestyskirjassa mainittu ostaminen ja myyminen, mutta joka tapauksessa: nykyinen protestanttien
        sunnuntai ei adventtiopin mukaan ole pedonmerkki edes EGW:n käsityksen mukaan.

"PEDON MERKIN VÄÄRÄ SOVELTAMINEN" - Kolmen enkelin sanoma, sivu 57
        "Ole kiltti äläkä ryntää tämän luvun luettuasi sunnuntaita viettävien naapuriesi luokse ja kerro heille,
        että heissä on pedon merkki. Asia ei ole näin. Pyhien sinetöiminen ja petoa seuraavien ja kumartavien
        merkitseminen on vielä tulevaisuuden asia. Ellen White tekee tämän täysin selväksi:
        'Kukaan ei ole vielä saanut pedon merkkiä. Koetuksen aika ei ole vielä tullut.
        Kaikissa kirkoissa on aitoja uskovia, myös roomalaiskatolisessa kirkossa.' "

Jos ei muuta niin ainakin sitä varten minua tarvitaan tällä foorumilla, että oikaisen tässä asiassa.
        Mutta mennäänpä välillä iloisempiin asioihin. Tosin niissäkin joutuu miettimään jos vakavoituu, että
        onko kyseessä vaino yksittäistä naista kohtaan vai onko se lahja naiselle. Varmaankin riippuu aina tapauksesta, mutta syyrialainen kulttuuri näyttää olevan länsimaita edellä ideoineen ...

"" Ehdottomasti hauskimpia ovat kuitenkin asut, jotka voi pudottaa pois naisensa päältä kaukosäätimellä tai pelkästään sormia napsauttamalla.
        Näitä kaikkia tehdään ja myydään Syyrian Damaskoksessa, basaarin alusvaatekujalla.
        Syyriasta on viime vuosina tullut – ainakin arabimaailmassa – naisten alusasumuodin edelläkävijä.
        Sana kaukosäätimillä toimivista nimettömistä on kiirinyt halki Persianlahden, ja turistit Dubaita myöten matkustavat Syyriaan hakemaan seksikkäitä alusasuja.""

( http://uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kaukosäätimellä aukeavat pikkupöksyt basaarien viimeisin villitys Syyriassa/1135262485971 )

• vallan merkki
        AnttiVKantola kirjoitti:

JOHDANTO

"" . Helinä & kumppanit tulkitsevat adventismia niin kuin sitä on tulkittu 20 vuotta sitten. ""

Ei 20 vuotta sitten vaan 60-70 -luvuilla jotkut tulkitsivat adventismia niinkuin endtime.net yhä vielä.
        Toki moisesta jälkeenjääneisyydestä on syytä keskustella ilman että syytetään vainoavaksi hyökkäilijäksi!
        Eiköhän endtime.net & Golden Apples ole rajua hyökkäystä kaikkia uskovaisia ja Herraa vastaan?!

VARSINAINEN VASTINEENI

Jopas olet säikky yksilö, kun pidät niin kovasti jonkun naisen puolta, että koet muiden keskustelut hänen kanssaan hyökkäyksenä. Sitäpaitsi, ainakin minulle Helinä on antanut selvän käsityksen, ettei ole enää
        adventisti, eikä hyväksy enää Adventtikirkkoa. Sinä kuitenkin hyökkäät kimppuuni juuri tuolla kirveellä,
        että muka yhtä adventismia vainoan. Eiköhän asia ole pikemminkin niin päin, että puolustan aitoja
        On sairasta väittää rauhallisia mielipiteenilmaisujani vainoamiseksi. Sitäpaitsi, ei 20 vuotta sittenkään
        adventtikirkko opettanut, että Jahve olisikin saatana. Eikä EGW:n opetusta 60-70 -luvuillakaan tulkittu
        siten, että senhetkinen sunnuntai olisi pedonmerkki. Vain harhautuneet adv.yksilöt sellaista opettivat.
        EGW on alusta lähtien opettanut, että vasta se sunnuntai, mikä on määrätty kaikelle maailmalle silloin,
        kun nähdään enkeli keskitaivaalla julistamassa, että sen viettäminen on pedonmerkki - SE sunnuntai on
        EGW:n opetuksen mukaan pedonmerkki. En kylläkään käsitä, miten siihen saadaan liittymään Ilmestyskirjassa mainittu ostaminen ja myyminen, mutta joka tapauksessa: nykyinen protestanttien

"Ole kiltti äläkä ryntää tämän luvun luettuasi sunnuntaita viettävien naapuriesi luokse ja kerro heille,
        että heissä on pedon merkki. Asia ei ole näin. Pyhien sinetöiminen ja petoa seuraavien ja kumartavien
        merkitseminen on vielä tulevaisuuden asia. Ellen White tekee tämän täysin selväksi:

Jos ei muuta niin ainakin sitä varten minua tarvitaan tällä foorumilla, että oikaisen tässä asiassa.
        Mutta mennäänpä välillä iloisempiin asioihin. Tosin niissäkin joutuu miettimään jos vakavoituu, että
        onko kyseessä vaino yksittäistä naista kohtaan vai onko se lahja naiselle. Varmaankin riippuu aina tapauksesta, mutta syyrialainen kulttuuri näyttää olevan länsimaita edellä ideoineen ...

"" Ehdottomasti hauskimpia ovat kuitenkin asut, jotka voi pudottaa pois naisensa päältä kaukosäätimellä tai pelkästään sormia napsauttamalla.
        Näitä kaikkia tehdään ja myydään Syyrian Damaskoksessa, basaarin alusvaatekujalla.
        Syyriasta on viime vuosina tullut – ainakin arabimaailmassa – naisten alusasumuodin edelläkävijä.
        Sana kaukosäätimillä toimivista nimettömistä on kiirinyt halki Persianlahden, ja turistit Dubaita myöten matkustavat Syyriaan hakemaan seksikkäitä alusasuja.""

( http://uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kaukosäätimellä aukeavat pikkupöksyt basaarien viimeisin villitys Syyriassa/1135262485971 )

Muistutukseksi Antille aina vaan uudestaan ja uudestaan. Sunnuntai on ollut pedon merkkinä vuodesta 321 jKr. lähtien jolloin Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntai lakinsa. Vuonna 364 jKr. Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. Luterilainen kirkko muutti kalenterissa sunnuntain viikon seitsemänneksi päiväksi.

Sapattia Jumalan käskyä vastaan on räyskytty. Lutherikin lauloi virttä "Jumalan käskyi wastaan räyskyi".

Tuomioiden julistaminen on eri asia, kuin merkin aikaan saaminen keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

Katoliset sanovat itse, että sunnuntai on valtamme merkki.

• loppukevennykseni!
        AnttiVKantola kirjoitti:

JOHDANTO

VARSINAINEN VASTINEENI

Ongelma näyttää olevan juuri tuo, että Ellenin harhoihin pitäisi uskoa sopivasti. Jos uskoo ne kaikki todeksi, niin kai jo variksetkin nauravat. Minä en usko yhteenkään Ellenin profetiaan, näkyyn tai opetukseen, mutta en näe järkeä sinun jatkuvassa hyökkäyksessäsi Helinää vastaan. Jos adventtikirkko alkaisi opettamaan niinkuin Ellen opetti, se olisi adventtikirkon loppu!
        Kuka hullu nyt uskoisi suljettuun oveen, tutkivaan tuomioon, apinoiden ja ihmisten jälkeläisiin tai jos ruokapoydälläsi on voita, kanamunia ja lihaa niin Jumala ei kuule rukouksiasi, tai pienillä nauhoilla sidotut mysssyt on merkki saatanalle antautumisesta jne...
        Kuitenkin Ellen itse sanoo kirjoituksiensa olevan totuudenketju, ilman ainuttakaan virhettä. Ja adventtikirkko opinkohdissaan tunnustaa uskonsa Eleeniin jatkuvana ja arvovaltaisena totuudenlähteenä.
        Jote tässä varmaan pähkinää purtavaksi!

• vallan merkki kirjoitti:

Muistutukseksi Antille aina vaan uudestaan ja uudestaan. Sunnuntai on ollut pedon merkkinä vuodesta 321 jKr. lähtien jolloin Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntai lakinsa. Vuonna 364 jKr. Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. Luterilainen kirkko muutti kalenterissa sunnuntain viikon seitsemänneksi päiväksi.

Sapattia Jumalan käskyä vastaan on räyskytty. Lutherikin lauloi virttä "Jumalan käskyi wastaan räyskyi".

Tuomioiden julistaminen on eri asia, kuin merkin aikaan saaminen keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

Katoliset sanovat itse, että sunnuntai on valtamme merkki.

Minä en tunne okkultismia enkä katolilaisuutta, mutta ... Ootkos ihan tosissasi sitä mieltä että Jahve Jumala onkin saatana?

Tämä Jahveh sigili paljastaa Jahven petturina ja itse Lusiferina ja pian päätökseen ja tuhoon tuomittuna.
        http://kultaomenia.blogspot.com/2010/12/antti-v-kantola-jatkaa.html

• Kolmas enkeli
        AnttiVKantola kirjoitti:

Minä en tunne okkultismia enkä katolilaisuutta, mutta ... Ootkos ihan tosissasi sitä mieltä että Jahve Jumala onkin saatana?

Tämä Jahveh sigili paljastaa Jahven petturina ja itse Lusiferina ja pian päätökseen ja tuhoon tuomittuna.
        http://kultaomenia.blogspot.com/2010/12/antti-v-kantola-jatkaa.html

En ole Helinä, joka sinua tässä varoittaa kolmen enkelin varoitus-sanomalla. Sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo vuodesta 321 jKr. lähtien.

Asun muutaman sadan kilometrin päässä Turusta.

• Akaalainen

Toimiiko tuo rekisteröity 7. pv:n uskonpuhdistusliike yhä vai onko se tosiaan niinkuin AVK otaksuu, muuttunut
      villiksi endtime.net yhteisöksi? Onko keskuspaikka Toijalan Akaassa? Eikö kukaan tiedä mitään, vaikka lähes
      kaikki ns. adventistit palstalla puhaltavat endtime.net hiileen ja sunnuntai pedonmerkki nyt oppiin.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9529140/thread

• Rauhaa..

Suunnilleen samaan tyyliin kuin uskova_1 - riitelee Ellen White'n kanssa. Molemmat ovat adventismin vihollisia ja jotenkin juuttuneet samaan kehään ja siinä sitä sitten pyöritään ja toistellaan samaa asiaa kerta toisen jälkeen ja jos kukaan vastaa niin vastaavat itse.

• Rauhaa.. kirjoitti:

Suunnilleen samaan tyyliin kuin uskova_1 - riitelee Ellen White'n kanssa. Molemmat ovat adventismin vihollisia ja jotenkin juuttuneet samaan kehään ja siinä sitä sitten pyöritään ja toistellaan samaa asiaa kerta toisen jälkeen ja jos kukaan vastaa niin vastaavat itse.

Jeesus sanoo että sapatti on ihmisen sapatti - ihmistä palvelemaan tarkoitettu - eikä ihminen sapatin uhri.
        Alkuperäinen ja jälleen nykyajassa adventismi sanoo sen hienosti toisin sanoin ...

"Sapattikäskyn totteleminen, terveellisen ruokavalion noudattaminen ja alkoholin välttäminen eivät suojele
        meitä tuholta, joka lähestyy petoa kumartavia. Valitettavasti myös monet sapatinviettäjät joutuvat 'juomaan
        Jumalan vihan viiniä' ja kärsimään tulessa ja rikin katkussa! Miksi? Koska he eivät ole ymmärtäneet tärkeintä!
        Käskyjen noudattaminen on merkityksetöntä, ellei niitä noudateta elävässä, elämää uudistavassa suhteessa
        Jeesukseen Kristukseen."

Kolmen Enkelin Sanoma, s. 64 - Kirjatoimi 2010

"Jos haluamme kolmannen enkelin sanoman hengen ja voiman, meidän tulee esittää
        laki ja evankeliumi yhdessä, sillä ne kulkevat käsi kädessä." (Ellen G White, KES, s.64)

Myös pedonmerkin suhteen on joillakin yksilöillä sisimmässään 60-70 -luvuilta peräisin oleva
        väärämielinen tulkintamalli, josta varoitetaan ...

• peto pentele
        AnttiVKantola kirjoitti:

Jeesus sanoo että sapatti on ihmisen sapatti - ihmistä palvelemaan tarkoitettu - eikä ihminen sapatin uhri.
        Alkuperäinen ja jälleen nykyajassa adventismi sanoo sen hienosti toisin sanoin ...

"Sapattikäskyn totteleminen, terveellisen ruokavalion noudattaminen ja alkoholin välttäminen eivät suojele
        meitä tuholta, joka lähestyy petoa kumartavia. Valitettavasti myös monet sapatinviettäjät joutuvat 'juomaan
        Jumalan vihan viiniä' ja kärsimään tulessa ja rikin katkussa! Miksi? Koska he eivät ole ymmärtäneet tärkeintä!
        Käskyjen noudattaminen on merkityksetöntä, ellei niitä noudateta elävässä, elämää uudistavassa suhteessa
        Jeesukseen Kristukseen."

"Jos haluamme kolmannen enkelin sanoman hengen ja voiman, meidän tulee esittää
        laki ja evankeliumi yhdessä, sillä ne kulkevat käsi kädessä." (Ellen G White, KES, s.64)

Myös pedonmerkin suhteen on joillakin yksilöillä sisimmässään 60-70 -luvuilta peräisin oleva
        väärämielinen tulkintamalli, josta varoitetaan ...

Antti oottelee pedonmerkin tulemista ja pelkää niinettei uskalla öissä nukkua.

Painuhan makuulle ja nouset aamulla sitte kattomaan peilistä otsaasi.

• peto pentele kirjoitti:

Antti oottelee pedonmerkin tulemista ja pelkää niinettei uskalla öissä nukkua.

Painuhan makuulle ja nouset aamulla sitte kattomaan peilistä otsaasi.

Jeesukseen Kristukseen."

• Fniss!
        AnttiVKantola kirjoitti:

Jeesukseen Kristukseen."

"Kukaan ei ole vielä saanut pedon merkkiä". Minäs vuonna EGW tuon kirjoitti? Siis ei silloin vielä ollut
        saanut kun tuo kirjoitettiin, mutta kuvitteles Anttiseni jos sinä oletkin ensimmäinen joka sen saat. Milläs sen sitten pois rapsutat? Se on sitten myöhästä pyllistellä enää.

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Jeesukseen Kristukseen."

Eikö vain -- http://www.audiopankki.com/?p=220

Eikö vain -- Antti? :)

• alex-kasi kirjoitti:

Eikö vain -- http://www.audiopankki.com/?p=220

Eikö vain -- Antti? :)

Jotkut meinaavat että sanokoot Kai mitä tahansa, mutta ...
        Silti koen vahvasti siunauksena sen että meillä on Kai.
        Adventtikirkon virallisilta kotisivuilta ilmenee, että Kai
        on päävastuussa adventtikirkon evankelioimistyöstä.
        Tarkoittaa sitäkin että hänen opetukseensa luotetaan.
        Oppikysymykset ovat vain teoriaa eli teologiaa, mutta evankelioinnilla
        on tarkoitus saavuttaa ihmisiä Jumalalle, Kristukselle.

• pedonmerkki..
        AnttiVKantola kirjoitti:

Jeesukseen Kristukseen."

Voi Antti suurin osa on saanut pedonmerkin jo vauvakasteessa, eivätkä halua siitä monet aikuisenakaan luopua.

Luther tunnisti pedon, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi. Sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo 300- luvulta lähtien.
        Jumalan merkki sapatti on luomisesta lähtien Jumalan merkki.

Entinen Luterilainen.

• Adventtiaika
        pedonmerkki.. kirjoitti:

Voi Antti suurin osa on saanut pedonmerkin jo vauvakasteessa, eivätkä halua siitä monet aikuisenakaan luopua.

Luther tunnisti pedon, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi. Sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo 300- luvulta lähtien.
        Jumalan merkki sapatti on luomisesta lähtien Jumalan merkki.

Entinen Luterilainen.

Se nyt vaan on sillä lailla, ettei pedonmerkin puolesta tai vastaan sotiminen ketään auta mihinkään,
        mutta sapattia voidaan viettää joko sydämellisessä uskossa tai pelkällä lainkiihkoisella teologialla ..
        AVK on meittiä muistuttanut ..

Jeesukseen Kristukseen."

• sunday..
        Adventtiaika kirjoitti:

Se nyt vaan on sillä lailla, ettei pedonmerkin puolesta tai vastaan sotiminen ketään auta mihinkään,
        mutta sapattia voidaan viettää joko sydämellisessä uskossa tai pelkällä lainkiihkoisella teologialla ..
        AVK on meittiä muistuttanut ..

Jeesukseen Kristukseen."

Eihän pedonmerkissä sunnuntaissa mitään vihaamista ole. Peto vaan Jumalan käskyi wastaan räyskyi, syrjäytti sapatin ja otti tilalle sunnuntain.

Eiköhän se viha kohdistu paremminkin Jumalan antamaa sapattia kohtaan, niillä jotka petoa kumartavat ja hyväksyvät hänen määräämänsä päivän pyhäpäiväksi.

• sunday.. kirjoitti:

Eihän pedonmerkissä sunnuntaissa mitään vihaamista ole. Peto vaan Jumalan käskyi wastaan räyskyi, syrjäytti sapatin ja otti tilalle sunnuntain.

Eiköhän se viha kohdistu paremminkin Jumalan antamaa sapattia kohtaan, niillä jotka petoa kumartavat ja hyväksyvät hänen määräämänsä päivän pyhäpäiväksi.

Eivät adventistien käsityksen mukaan sunnuntaina kirkossa kävijät mitenkään sapattia vihaa.
        Sinun endtime.net propagandasi vain koettaa sellaisen käsityksen luoda tyhjästä.

Endtime.net sivuilla on kuvattu pedonmerkki, jossa lukee SUNNUNTAI, mutta Raamattu opettaa,
        että pedonmerkissä lukee pedon luku tai pedon nimi.

• Ei helinää eikä kili
        AnttiVKantola kirjoitti:

Eivät adventistien käsityksen mukaan sunnuntaina kirkossa kävijät mitenkään sapattia vihaa.
        Sinun endtime.net propagandasi vain koettaa sellaisen käsityksen luoda tyhjästä.

Endtime.net sivuilla on kuvattu pedonmerkki, jossa lukee SUNNUNTAI, mutta Raamattu opettaa,

ettei sunnuntain kirkossa kävijät sapattia vihaa, eihän ne sapattia vihaakaan, miksi päivää tulisi vihata, vaan he vihaavat sapatin pyhittäjiä ja siitähän varmaan on ollut kysymyskin tuolla Hj palstalla.
        Ei Lusiferkaan vihaa päivää, vaan sapatin pyhittäjiä hän kylläkin vihaa ja on vihannut niitä aina ja sapatin pyhittäjiä hän yllytti tappamaankin, sapatin pyhittäjät joutuivat lähtemään pakoon kodeistaan vuoristo luoliin ja heitä jahdattiin kuin villieläimiä pimeinä keskiaikoina, ja tämä tulee viellä toistumaan ennen Jeesuksen takaisin tuloa.

• Ei helinää eikä kili kirjoitti:

ettei sunnuntain kirkossa kävijät sapattia vihaa, eihän ne sapattia vihaakaan, miksi päivää tulisi vihata, vaan he vihaavat sapatin pyhittäjiä ja siitähän varmaan on ollut kysymyskin tuolla Hj palstalla.
        Ei Lusiferkaan vihaa päivää, vaan sapatin pyhittäjiä hän kylläkin vihaa ja on vihannut niitä aina ja sapatin pyhittäjiä hän yllytti tappamaankin, sapatin pyhittäjät joutuivat lähtemään pakoon kodeistaan vuoristo luoliin ja heitä jahdattiin kuin villieläimiä pimeinä keskiaikoina, ja tämä tulee viellä toistumaan ennen Jeesuksen takaisin tuloa.

Väität että Helinä väittää sunnuntaina kirkossa kävijöiden vihaavan sapatin pyhittäjiä. Ei Helinä sentään
        pipi ole niin kuin sinä osoitat olevasi. Sillä eihän sunnuntaina jumalanpalveluksessa käyminen mitenkään
        osoita vihaa lauantaina kirkossa kävijöitä kohtaan. Jotkut käyvät kirkossa sekä sapattina että sunnuntaina.
        Adventtikirkossakin on melko usein sunnuntaina toimintaa.

• vallan merkki
        AnttiVKantola kirjoitti:

Katoliset itse sanovat sunnuntai on valtamme merkki. Lutheri tunnisti pedon antikristuksen, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
        666 Jos kerran paavi on peto antikristus, niin silloin sunnuntai on pedon merkki katollisten vallan merkki.

Entinen Luterilainen, mutta Lutherin linjoilla peto kysymyksessa.

• näin se vaan on
        AnttiVKantola kirjoitti:

Väität että Helinä väittää sunnuntaina kirkossa kävijöiden vihaavan sapatin pyhittäjiä. Ei Helinä sentään
        pipi ole niin kuin sinä osoitat olevasi. Sillä eihän sunnuntaina jumalanpalveluksessa käyminen mitenkään
        osoita vihaa lauantaina kirkossa kävijöitä kohtaan. Jotkut käyvät kirkossa sekä sapattina että sunnuntaina.
        Adventtikirkossakin on melko usein sunnuntaina toimintaa.

Kirkoissa voi olla toimintaa vaikka kaikkina arkipäivinä, mutta kirkot jotka eivät pidä pyhänäpäivänä sapattia vaan tekevät siitä arkipäivän eivät kyllä kiinnosta sellaisia, jotka ovat totuuden löytäneet.

Jos menen johonkin kirkkoon missä sunnuntai on heidän pyhäpäivänsä, niin eivät tosiaankaan heidän muutkaan saarnansa kiinnosta.

• näin se vaan on kirjoitti:

Kirkoissa voi olla toimintaa vaikka kaikkina arkipäivinä, mutta kirkot jotka eivät pidä pyhänäpäivänä sapattia vaan tekevät siitä arkipäivän eivät kyllä kiinnosta sellaisia, jotka ovat totuuden löytäneet.

Jos menen johonkin kirkkoon missä sunnuntai on heidän pyhäpäivänsä, niin eivät tosiaankaan heidän muutkaan saarnansa kiinnosta.

Minä tarvitsisin rohkaisevan saarnana maanantai-aamuisin, kun uusi raskas viikko alkaa.
        Juhliminen ei ole minun lajini, eikä ole varaa laakereilla levätä arkena.

• 1234567...
        AnttiVKantola kirjoitti:

Minä tarvitsisin rohkaisevan saarnana maanantai-aamuisin, kun uusi raskas viikko alkaa.
        Juhliminen ei ole minun lajini, eikä ole varaa laakereilla levätä arkena.

Huom! Uusi viikko alkaa sunnuntaista.

• 1234567... kirjoitti:

Huom! Uusi viikko alkaa sunnuntaista.

Ei se mua lohduta että uusi viikkosi alkaa sunnuntaina, sillä minulla alkaa maanantaisin otsa hiessä rehkiminen
        arkisten asiain parissa. Maanantaisin on henkinen krapula leppoisan viikonlopun jälkeen, sano sinä mitä sanot.

1. Moos. 3:19
        Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu.
        Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

Mutta viikonloppu, perjantai-illasta sunnuntai-iltaan, lauantaita väliin jättämättä, tai siis lauantai väliin
        lisäten, muistuttaa ihanasta Koti-ikävästä ...

Saarn. 12:7
        Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

Job 19:25
        Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
        26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.

• kank..kunen
        AnttiVKantola kirjoitti:

Ei se mua lohduta että uusi viikkosi alkaa sunnuntaina, sillä minulla alkaa maanantaisin otsa hiessä rehkiminen
        arkisten asiain parissa. Maanantaisin on henkinen krapula leppoisan viikonlopun jälkeen, sano sinä mitä sanot.

1. Moos. 3:19
        Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu.
        Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

Mutta viikonloppu, perjantai-illasta sunnuntai-iltaan, lauantaita väliin jättämättä, tai siis lauantai väliin
        lisäten, muistuttaa ihanasta Koti-ikävästä ...

Saarn. 12:7
        Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

Job 19:25
        Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
        26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.

Maanantain pitäisi olla viikon toinen päivä väärä viikkojärjestys, ei ihme, että kankkunen tulee useimmille.

• Joulukuisen blogisivun loppupuolelta -

"" JAHVE EI TARKOITA "MINÄ OLEN" VAAN "HÄN SAATTAA TULEMAAN JOKSIKIN".
      Koko blogini syntyi juuri siitä löydöstä, että "MINÄ OLEN" = EHJEH!
      Ja vielä eräs asia Antti V. Kantola. Ihmettelen, oletko kiusanhenki vai tyhmä vai muistisi menettänyt,
      sillä olen antanut sinulle ainakin kahdesti tiedon, että minä en tule Suomi24-palstalle kommentoimaan.
      Minun puheenvuoroni löytyvät täältä. ""

( http://kultaomenia.blogspot.com/2010_12_01_archive.html )

Mutta mennäänpä vakavaan nimitysasiaan. JHVH (Jahve, Jehova, Jumala; tai miten vaan) tarkoittaa:
      Minä Olen se joka Minä Olen.
      Tämmöttis Jumala vastasi Moosekselle, joka kysyi häntä ensi kertaa puhuttelevan nimeä ja tämmöisen
      nimen Hän käski kansalle ilmoitta: Minä Olen Se Joka Minä Olen. Nimi lyhennettiin: Minä Olen.

Minä vastailen täällä lukijoilleni, vastailkoot Helinä Jokinen omassa blogissaan faneilleen mitä lystää.

antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2844
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2395
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2216
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2053
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1577
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1420
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe