Miten 165 cm / 88kg nainen voi olla normaalivartaloinen

Jaakko

Ihmetytti tässä, kun kävin etsimässä seuraa Suomi24.fi treffeillä. Etsimässä normaalivartaloista naista, en ylipainoista, enkä lihavaa. Niin kummastutti suunnattomasti, kun esim. eräs nainen ilmoitti, että on 165 cm pitkä ja painaa 88kg ja on normaalivartaloinen. Tämä ei ollut ainoa tapaus.

Joko oma käsitykseni normaalivartaloisesta on väärä tai sitten viimeaikoina naisten paino on lähtenyt niin huimaan nousuun, että ylipainoinen on tänäpäivänä normaalivartaloinen.

72

12864

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 164/67

Mitä etsit treffipalstalta, Jaakko? Ja miksi tuohduit niin kovin vastaajan ruumiinrakenteesta?

Millainen ruumiinrakenne Sinulla on? Ennen kaikkea pituutesi kiinnostaa.

• Mies

...kuulosta mittojesi perusteella juurikaan
        pyylevältä. Vertailun vuoksi voin kertoa, että oma vaimoni on 170/73 ja hän on todella OK-vartaloinen!

• 164/67
        Mies kirjoitti:

...kuulosta mittojesi perusteella juurikaan
        pyylevältä. Vertailun vuoksi voin kertoa, että oma vaimoni on 170/73 ja hän on todella OK-vartaloinen!

Oma miehenikin ylistää jatkuvasti muotojani, etenkin kapeaa uumaani ja sehän onkin oikein ihanaa kun oma ukko tykkää! Mutta olen minä kyllä varsin reitevä ja leveäpyllyinen ja rintava myös (d-kuppi). Taitaa olla kymmenisen kiloa matkaa vallitsevaan "kauneusihanteeseen"...

• ...........
        164/67 kirjoitti:

Oma miehenikin ylistää jatkuvasti muotojani, etenkin kapeaa uumaani ja sehän onkin oikein ihanaa kun oma ukko tykkää! Mutta olen minä kyllä varsin reitevä ja leveäpyllyinen ja rintava myös (d-kuppi). Taitaa olla kymmenisen kiloa matkaa vallitsevaan "kauneusihanteeseen"...

No, vallitseva kauneusihanne on niin sairas, että olisi vakavaa terveydellä leikkimistä aikuisen ihmisen edes pyrkiä siihen, miltä huippumallit näyttävät. Itsekin olen nykymaailmassa pyylevä, 169/60, mutta peilistä katsoessa en näe missään ylimääräistä roikkuvaa läskiä. Pitäisi vissiin luopua jostakin raajasta, että saisin painoindeksin nykyihanteiden mukaiseksi.

• hoikka ja herkku
        164/67 kirjoitti:

punkero lyylit kehuvat itseään "mieheni sanoi" sitä ja tätä, sehän on tapana. miehesi vilkuilee vesi kielellä naapurin 20v. piukkapeppu tyttöä. ei meitä punkerot hyllypyllyt kiinnosta, paitti jos ei muita saa.

• Paha Suvi

lihas painaa enemmän kuin läski.

Tyttöhän on teräkunnossa!

• Vaihtoehto

Vaikka pari kymppiä pois, niin olis edes vähän terveellisemmissä mitoissa.

• ihmettelijä.........
        Vaihtoehto kirjoitti:

Vaikka pari kymppiä pois, niin olis edes vähän terveellisemmissä mitoissa.

etkö ymmärrä mitä edellinen kirjoittaja laittoi??

"lihas painaa enemmän kuin läski!!" mikä siinä on ymmärryksellesi hankalaa tajuta??

• aloittajan puolesta
        ihmettelijä......... kirjoitti:

etkö ymmärrä mitä edellinen kirjoittaja laittoi??

"lihas painaa enemmän kuin läski!!" mikä siinä on ymmärryksellesi hankalaa tajuta??

Aika muskelinainen on, jos kilot ovat lihasta. Sitten nämä naiset ilmoittaisivat olevansa lihaksikkaita tai hyvässä fyysisessä kunnossa. Eivät siis enää "normaalivartaloisia" siinä mielessä...

• KMan

Noilta treffisivuilta saa muutenkin aika hyvän käsityksen suomalaisen nykynaisen ruumiinrakenteesta... Hoikkia on aivan pieni murto-osa. Suurin osa on pyöreitä, ylipainoisia tai "normaalivartaloisia" eli siis lihavia kaikki tyynni.

Itselläni on muuten juuri sellainen tilanne, että olisi treffit suunnitteilla erään "normaalivartaloisen" naisen kanssa, jota on kuulemma kehuttu nätiksi. Ongelma on se, että nainen ei suostu kertomaan painoaan. Kokemus puhuu sen verran, että taidan jättää treffit väliin.

• yksi etsivä

Jepulis kyllähän se hieman oudolle tuntuu. Oon iteki etsiny treffien kautta, yksi ilmoitti kansa että on normaali vartaloinen mutta ei painoa. Olen itse hoikka. Vaihdettiin maileja se halusi mun kuvan heti ja sovittiin että se lähettää oman sitten se ei saanu omaansa lähetettyä kun parin viikon päästä. Kaikkea muuta höpistiin mutta omaa painoaan se ei kertonut. Eikä ainakaan ollu mikään normaalivartalo vaan varsin reippaan oloisesti oli kertynyt vyötärön ympärille kuvan perusteella. No vaihdettiin vielä muutama viesti ja sit se hävisi, oikeastaan mä oon ihan tyytyväinen.

• Lauri

Oma kokemukseni sokkotreffeiltä: Kirjoiteltiin aika pitkään ja kyseltiin ja kerrottin itsestämme kaikenlaista. Nainen kertoi olevansa normaalivartaloinen, muta myönsi ettei aivan "langanlaiha" vaan muodokas. Samoin kertoi olevansa ulkonäköönsä muutenkin hyvin tyytyväinen. Kun tavattiin niin paljastui että siihen ulkonäköön sisältyi ruskeat pahanhajuiset hampaat, takkutukka ja vartaloltaan oli aivan hirvittävä läski.
        Kohteliaasti seurustelin ne treffit läpi, mutta sen jälkeen keksin syitä miksen voi enää tapailla. Sen jälkeen en ole uskaltautunut sokkotreffeille ollenkaan.

• Normaalivartaloinen

Tuo on muuten totta, että vastaan voi tulla melkein minkälainen vaan " normaalivartaloinen".
        Itse olen nyt "normaalivartaloinen" 60kg ja vuosi sitten olin deitti palstalla "normaalivartaloinen" 25kg painavampana.
        Kun se naisen elopaino niin paljon merkitsee, niin kannattaa tehdä siitä kynnyskysymys.. Paino tai ei-treffejä.. Voit hävitä molemmilla tavoilla ;)

• pipsa

tuommosen kannattaa miehen kannattaa pysytellä perinteisillä karjamarkkinoilla, saat valkata itelles just semmosen "unelman" ku haluat.OOt ällö

• nini

joo kaikki lyhyet miehet ja paksut naiset pois deittipalstoilta. olkoon keskenään ! vai ? hävetkää oikeasti! ei todellakaan mikään ihme että joudutte hakemaan seuranne nettipalstoilta !! katsokaas, vaikka kroppa olisi kunnossa niin ei se auta jos päässä heittää noin pahasti.

• läski
        nini kirjoitti:

joo kaikki lyhyet miehet ja paksut naiset pois deittipalstoilta. olkoon keskenään ! vai ? hävetkää oikeasti! ei todellakaan mikään ihme että joudutte hakemaan seuranne nettipalstoilta !! katsokaas, vaikka kroppa olisi kunnossa niin ei se auta jos päässä heittää noin pahasti.

Nini,millä oikeudella tuollaista ehdotat,
        kellä heittää päästä?
        Olet "rasisti",eikö sanonta,anna kaikkien kukkien kukkia..... kuulu lihavillekin.
        Sinullako oikeus deittipalstoihin?
        Täällä jokainen voi itse päättää haluaako tavata
        ja jatkaa.
        Miksi sinä käyt täällä jos kaunis ja täydellinen olet,hukkaan menee täydellisyytesi,kun sinua ei näe. Täydellinen ja pää tyhjä,pätee kai sinuun.
        Jaakko tutkiskele itseäsi.

• poal
        läski kirjoitti:

kellä heittää päästä?
        Olet "rasisti",eikö sanonta,anna kaikkien kukkien kukkia..... kuulu lihavillekin.
        ja jatkaa.
        Miksi sinä käyt täällä jos kaunis ja täydellinen olet,hukkaan menee täydellisyytesi,kun sinua ei näe. Täydellinen ja pää tyhjä,pätee kai sinuun.

Katsohan tuo viesti johon vastasit tarkemmin... Aivan! Sarkasmihan se sieltä tuijottaa takaisin.

• ei pintakiitoelämää

jätä netti treffi palstat kiitos!
        suuri helpotus myös monille naisille varsinkin sille naiselle, jos sulle pelkkä naisen paino merkkaa noin paljon.
        Kannattas ehkä sun etsiä sitten jostain toista kautta sellaista naista elämääsi joka on painoltaan ja ulkoiselta olemukseltaan sun silmää hivelevä. ettei tarttee turhaan sinuun erehtyä ihastuu ...

• niin, jospa
        läski kirjoitti:

kellä heittää päästä?
        ja jatkaa.

kuitenkin luet ensin sen viestin johon vastaat.

• kysynvaan

Miten voi olla vastaavasti ensi treffeillä mies joka on kertonut olevansa 185cm ja painavansa 75 kg. Niin vatsakas noin 100kg ja pituuskin "vain" jotakin 175cm, että mitähän vaakaa ja mittaa sitä on käytetty. Vastaavia tapauksia olisi muitakin... ;)

Joten kyllä se pätee myöskin miehiin vääristelyt koon kanssa, eikä vain naisiin...

• ????

epätoivoisia yksilöitä etsimässä epätoivoisesti kumppania netistä!! Mikä teissä on sitten "vikana" kun ei treffiseuraa muuten löydy? Oletteko kaikki kertoneet asiat aina aivan niinkuin ne ovat, vai yritättekö hieman kaunistella ennen sokkotapaamisia...?

• Hemmo

Sehän on siisti tapa etsiä seuraa juuri netistä. Pahimmat tapaukset voi raakata heti profiilin perusteella sivuun, eikä tarvitse kärvistellä öitä savuisissa kapakoissa alttiina alkoholin vaikutuksille.

Kyllähän nettitreffailijan pitäisi vain olla liikkeellä oikealla asenteella, eli toisaalta, kertoa itsestään totuudenmukaisesti, ja toisaalta varautua ensitreffeillä mihin tahansa, paitsi elämänsä kumppaniin ja kiihkeään yöhön. Vähän leikki- ja seikkailumieltä, niin hyvä tulee.

• mikko

sinä sitten haet sellasista paikoista seuraa? oot sinä joku luuseri joka ei muuten saa naista? ota ittees niskasta kiinni ja lähe ulos ettimään se nainen niin ei tartte valittaa tollasista asioista!

• niin, tietenkin

siinä ehdottomasti on luuseri jos treffiseuraa etsii netistä eikä lavatansseista. olisitko ystävällinen ja palaisit takaisin 50-luvulle.

• Niin

Tässä sen taas näkee, miten pinnallisia ihmiset ovat. Nykyään aina ensin tuijotetaan ulkonäköön:

jos olet liian lyhyt eihyvä, jos olet liian pitkä eihyvä, jos olet liian paksu eihyvä, jos olet liian laiha ei sekään ole hyvä.

Sitten jos jossain vaiheessa saadaan valinnassa tyydyttävä lopputulos. Siirrytään seuraavaan vaiheeseen eli, millainen nenä, suu, silmät hiukset yms.

Ehkä tämän vaiheen jälkeen siirrytään sitten siihen mitä pään sisällä liikkuu (harvat varmaan edes pääsee tähän asti).

Eli maailmassa pärjää yhdistelmä: kaunis ja tyhmä tai kaunis ja viisas. Ei pärjää jos on ruma (lyhyt,pitkä,laiha,paksu) ja tyhmä tai jos on ruma (lyhyt,pitkä,laiha,paksu) ja viisas.

Toinen juttu mikä kiinnitti huomiota ja kannattaa myös miettiä sitä, kun lähtee sokkotreffeille.
      Varsinkaan jos et olekkaan tyytyväinen treffikumppanisi ulkonäköön. Ainahan on myös se mahdollisuus, että treffikumppani ei välttämättä olekkaan tyytyväinen SINUN ulkonäköön =)

• n87.

Kuullostaa sille, ettei ko. nainen voi olla normaalivartaloinen. Kyllä se varmasti on pyöreampi kuin normaalivartaloinen.

Itse olen 168 cm ja 60 kg, omasta mielestäni normaali vartaloinen.

• Vastaavaa näkee miehissä erittäin paljon. Tuntuu että miehet hyväksyvät itselleen huomattavasti enemmän painoa ja ovat silti "normaalipainoisia" mutta naisille on ihan eri kriteerit.

Minä haluan ihmisen joka on itse sitä mitä toiselta myös vaatii.

• pulleroinen olen

yrittänyt olla rehellinen ja ilmoittanut olevani "pyöreä", mitat siis 164cm/70kg. Samoin oon ajatellut, että kun itse olen pyöreä, en voi mieheltäkään aivan timmiä vartaloa odottaa, vaikka sellainen toki silmääni enemmän miellyttäisi. :)

On vain käynyt niin, että "pyöreäksi" itseään luonnehtineet miehet ovat treffeillä osoittautuneet sellaisiksi, joita minä jo sanoisin ei-enää-lievästi-ylipainoisiksi-vaan-enemmän. Ja "normaalivartaloiset" ovat olleet pyöreitä eli lievästi ylipainoisia.

• rollabalde

Josset oo tienny niin miehellä on normaalisti ilman mitään treenausta huomattavasti enemmän lihasta kuin naisella ja rasvaprosentti matalampi, josta johtuen molemmilla on "omat" painoindeksi luokatkin.

• rollabalde kirjoitti:

Josset oo tienny niin miehellä on normaalisti ilman mitään treenausta huomattavasti enemmän lihasta kuin naisella ja rasvaprosentti matalampi, josta johtuen molemmilla on "omat" painoindeksi luokatkin.

Missäs sä oot nähnyt eri luokat? Ihan samat laskurit ne on molemmilla.

• Minä -mies

katkeraa naista vastailemassa?! Normaali on normaali, turha siitä suuttua naiset. Pyöreä on pyöreä ja ylipainoinen on jotain ihan muuta.

• pulleroinen olen

taitaapa katkeruus usein olla katsojan silmissä!:D

• 90-60-90

Kyllä mielestäni voi olla, jos on sopusuhtainen vartalo. Hyvin pinnallista jättää sen takia treffeille menemättä.

Tapasin netin kautta miehen, joka oli pitkä ja normaalivartaloinen. Vartalon muoto taas tavatessamme oli kapeat hartiat ja pingviinimainen vartalo pitkillä jaloilla. On erilaisia normaaleja, ja hänkin oli tavallaan painon mukaan normaali. Olihan hän mukava, meillä eivät vaan kemiat kohdanneet.
      Itselläni on pitkä, urheilullinen ja hoikka vartalo luonnostaan, ja saan huomiota ulkonäölläni, mutta se on yleensä itseasiassa vääränlaista huomiota miehiltä. En ole kiinnostunut muotojani havitsevista miehistä koska minulla on aivot, ok tulot ja monta harrastusta. Kiinnostun treffeistä miehen kanssa joihin vielä monen tunnin keskustelunkin jälkeen mielenkiinto pysyy yllä.

Minua taas ei haittaa jos mies on ylipainoinen tai langanlaiha, jos hän on fiksu, samankaltaisilla elämänarvoilla ja hyvää seuraa. Fiksulla en nyt tarkoita akateemista. Hyvät miehet, oman komeuden sijasta kehukaa mitä olette saaneet aikaiseksi. Keskustelun aloittajan kanssa en näkisi kyllä syytä haluta mennä treffeille..

• Meinas nauru päästä

"Kyllä mielestäni voi olla, jos on sopusuhtainen vartalo."

No ei voi olla.

Miten ihmeessä sinä saat mitoista "165 cm pitkä ja painaa 88kg" SOPUSUHTAISEN?

Et sinä kovin fiksulta kuulosta tuon perusteella itsekään.

Jos etsii normaalivartaloista naista niin miten ihmeessä joku täysin ylipainoinen voi väittää itseään normaalivartaloiseksi.

Painoon voi itse vaikuttaa, pituuteen ei. Mutta onhan toki aivan yhtä typerää jos mies väittää olevansa pitkä ja 185 cm mutta onkin todellisuudessa 165 senttinen.

• --------------
        Meinas nauru päästä kirjoitti:

"Kyllä mielestäni voi olla, jos on sopusuhtainen vartalo."

No ei voi olla.

Miten ihmeessä sinä saat mitoista "165 cm pitkä ja painaa 88kg" SOPUSUHTAISEN?

Et sinä kovin fiksulta kuulosta tuon perusteella itsekään.

Jos etsii normaalivartaloista naista niin miten ihmeessä joku täysin ylipainoinen voi väittää itseään normaalivartaloiseksi.

Painoon voi itse vaikuttaa, pituuteen ei. Mutta onhan toki aivan yhtä typerää jos mies väittää olevansa pitkä ja 185 cm mutta onkin todellisuudessa 165 senttinen.

Niinpä. Tuolla pituus-painosuhteella henkilö voi olla joko a) Erittäin lihaksikas b) ylipainoinen, joista jälkimmäinen vaihtoehto on todennäköisempi.

Tietenkin rasva voi kertyä ihmisillä eri tavalla, jolloin ihminen ei tuon painoisenakaan näytä niin pahalta, kuin joku muu voi näyttää vähän kevyempänäkin, mutta tuolla painolla on kyllä vaikea saada tuon pituisesta ihmisestä sopusuhtaista.

• laiha läski
        -------------- kirjoitti:

Niinpä. Tuolla pituus-painosuhteella henkilö voi olla joko a) Erittäin lihaksikas b) ylipainoinen, joista jälkimmäinen vaihtoehto on todennäköisempi.

Tietenkin rasva voi kertyä ihmisillä eri tavalla, jolloin ihminen ei tuon painoisenakaan näytä niin pahalta, kuin joku muu voi näyttää vähän kevyempänäkin, mutta tuolla painolla on kyllä vaikea saada tuon pituisesta ihmisestä sopusuhtaista.

miksi jauhaa paskaa ilmoituksissa kun treffeillä totuus paljastuu,
        vastapuoli tuntee itsensä petetyksi ja treffit pilalla ensisilmäyksellä.

• Lihasta se vaan on

Ehkä hän on tosi lihaksikas(harrastaa paljon liikuntaa eli käy keeran kuussa bodypumpissa ja syö päälle energiapatukan)? Itse olen 162cm ja painan n. 57kg. Ja en todellakaan ole laiha vaan varsinkin vatsanseudulta pyöreä, rintsikat kokoa 70DD ja hartiatkaan eivät ole mitenkään kapeat.

• Urheilullinen m190/9

Ihmisiltä puuttuu suhteellisuudentaju itsensä suhteen. Aivan saman kokeneena olen ihmetellyt, kun treffeille olen mennyt tapaamaan urheilullista tai hoikkaa naista, niin sinne lyllertää rumpumahainen akka!!! On siinä urheilullisuutta! No jos yhteyden urheilullisuuteen haluaa nähdä, niin sitten voi tulla mieleen joku venäläinen kuulantyöntäjä 80-luvulta.
      Pari päivää sitten kävin iskuri -treffeisivuilla ja katsoin nuoren naisen ( kajaanista punainen rätti päällä ) ilmoitusta ja kuvaa, missä kertoi olevansa hoikka! Olen vahvasti eri mieltä! Onnea joka tapauksessa hänelle!

• mistäs tietää

Mulla ei ole vartalotyyppiä määritelty, koska se "normaali" merkitsee eri ihmisille eri asioita. Joidenkin mielestä pitää olla tosi hoikka jotta on "normaali", jollekin taas normaalia on että on kurveja ja vähän jenkkakahvaa. Lähetän tuoreen kokovartalokuvan jos treffejä sovitaan, siitä voi jokainen sitten päätellä olenko hoikka, normaali vai läski (näitä kaikkea olen nimittäin kuullut olevani).

• uikkarit ulkona

liian moni laskee bmi:n ja kun se mahtuu juuri 'normaali'n puoleen tehdään siitä kiveen kirjoitettu totuus.

Oikeasti pitää olla todella lihaksikas että bmi:n yläpäässä olisi uikkareissa ulkoilun kestävä.

• mielikuva vartalosta

Ekös lihavan ja normaalipainoisen indeksiraja ole 25. Mitä suurempi luku, sitä lihavampi. Kyllä 165 pitkä ja 88 kiloinen on sairaalloisen ylipainoinen, ellei sitten ole kehonrakentajan lihasmassaa!

• malehunk87
        mielikuva vartalosta kirjoitti:

Ekös lihavan ja normaalipainoisen indeksiraja ole 25. Mitä suurempi luku, sitä lihavampi. Kyllä 165 pitkä ja 88 kiloinen on sairaalloisen ylipainoinen, ellei sitten ole kehonrakentajan lihasmassaa!

Tykkää että on vähän "junk in the trunk" Ei sitä jaksa mitään tikkuakaan, Puhaltaa niin se on kumossa :) Kyllähän nyt naisella pitää vähän pyöreyttä olla tai sitten se on vaan niin että on omaan mieleeni ;)

• läskijonssi
        mielikuva vartalosta kirjoitti:

minkälainen nainen olisi sopiva 21v miehelle joka on 182cm pitkä ja painaa 65kg(läskiä)
        haha kai se sitten huomaa

• normaalivartaloinen
        läskijonssi kirjoitti:

minkälainen nainen olisi sopiva 21v miehelle joka on 182cm pitkä ja painaa 65kg(läskiä)
        haha kai se sitten huomaa

maailman summittaisin käsite on "normaalivartaloinen", mikä nyt sitten on kenenkin silmään normaalia. Aivan yhtä summittainen käsite on se, kun joku ilmoittaa treffiprofiilissaan olevansa "huumorintajuinen". Eihän se oikeasti kerro mitään, koska huumorintaju on ehkäpä maailman laajin käsite..

Asiaan: olen mies, 170cm/80kg. Painoindeksini on 27,7 ja sen mukaan olen siis lievästi ylipainoinen. Valehtelematta minulla onkin pieni vatsa kun ilman paitaa katsoo, mutta paita päällä (myöskin sellainen "tyköistuva" paita) sitä ei huomaa. Myös kauniimman sukupuolen edustajat ovat järjestäneet sanoneet minulle, ettet sinä nyt mikään lihava ole.. olen semi-aktiivinen (yleensä ainakin kerran viikossa) salitreenin harrastaja, joten painossa on mukana myös lihasta, mahasta vain en ole tahtonut päästä eroon..

Mutta.. en siis ole lihava. Enkä ole laiha. En myöskään käyttäisi kropastani sanaa urheilullinen. Ei siis ole muuta vaihtoehtoa kuin sanoa, että olen normaalivartaloinen.. niin summittaista kuin se onkin..

• Oikeasti urheileva N
        uikkarit ulkona kirjoitti:

liian moni laskee bmi:n ja kun se mahtuu juuri 'normaali'n puoleen tehdään siitä kiveen kirjoitettu totuus.

Oikeasti pitää olla todella lihaksikas että bmi:n yläpäässä olisi uikkareissa ulkoilun kestävä.

Niinkun eräs miespuolinen ystäväni on. Tulee mieleen joku kreikkalainen jumala kun se astelee valkoinen pyyhe olalla saunaosastolle. Mutta painoindeksin mukaan hän olisi läski :D

• C-E

Siis mä olen 165 cm ja 88 kg ja mua on yleisesti kehuttu viehkeäksi, jolla on muodot kohdallaan!!! Mutta harrastan säännöllistä urheilua, juoksen, pelaan sulkista, käyn salilla crossingissa ja body pumpissa, talvella luisteluhiihdän ja lasken rinnettä - ja mulla on mitattu puhdasta lihasmassaa 58 kg!!! Osaan myös tennistä, olen nuorena pelannut lentopalloa ja pesäpalloa, kouluaikana työnsin kuulaa... Samoin myös jäkishöntsäily onnistuu lasten kanssa. Se on siis kiinni siitä, MITÄ se kilomäärä on!!!
      Toki myönnän, että mulla olis varaa pudottaa 10 kg, mutta kun urheilee, tarvii energiaa, enkä ole mikään "mäkkimussuttaja" tai pizzan ystävä, syön terveellistä ruokaa - ja näin pimeänä aikana myönnän nauttivani palasen tummaa suklaata melkein joka päivä..!
      Musta on hullua, että miehet kiinnittää naisen painoon huomiota, kun melkein jokaisella ikäiselläni (45-50-v.) miehellä on oma vatsakumpu - yhtä lailla se voi naisista olla vähän ikävä juttu! Lisäks rakastelussa on vaikea päästä kunnon asentoihin ja miestä oikeasti lähelle, siis kunnolla ihanaan ihokosketukseen, jos miehellä on liikaa vatsaa...!
      Mutta mielestäni luonne ja älykkyys sekä persoonallisuus on paljon tärkeämpi juttu kuin ulkonäkö! Ei sellaisen hyvännäköisen prinsessan kanssa voi olla mitään tekemistä, jonka päästä tuulee läpi - istutaanko sillon vaan telkkarin ääressä puhumatta mitään?! Mun mielestä miehessä ehdottomasti älykkyys on seksikkyyttä!!!

• JustWonderWoman

Mielenkiintoinen vuodatus tuo viestisi. En epäile ollenkaan ettekö olisi viehkeä ja kaikin puolin urheilullinen nainen, mutta että 58 kiloa puhdasta lihasmassaa..? Mielenkiintoista.

No se ei kuitenkaan ollut syy miksi vastasin juuri sinun viestiisi. Haluaisitko hieman perustella näkökantaasi hyvännäköisestä prinsessasta, jonka päästä tuulee läpi. Oletko tutkinut asiaa paljonkin? Kauneus ja älykkyys eivät siis korreloi, mutta etkö silloin itsekin ole tyhmä, sanoithan että sinua on kehuttu viehkeäksi (,mitä jos ovatkin haukkuneet tyhmäksi, edellisen teesin pohjalta).

Sellainen epäkohta vain pisti silmääni.

• Oikeasti urheileva N
        JustWonderWoman kirjoitti:

Mielenkiintoinen vuodatus tuo viestisi. En epäile ollenkaan ettekö olisi viehkeä ja kaikin puolin urheilullinen nainen, mutta että 58 kiloa puhdasta lihasmassaa..? Mielenkiintoista.

No se ei kuitenkaan ollut syy miksi vastasin juuri sinun viestiisi. Haluaisitko hieman perustella näkökantaasi hyvännäköisestä prinsessasta, jonka päästä tuulee läpi. Oletko tutkinut asiaa paljonkin? Kauneus ja älykkyys eivät siis korreloi, mutta etkö silloin itsekin ole tyhmä, sanoithan että sinua on kehuttu viehkeäksi (,mitä jos ovatkin haukkuneet tyhmäksi, edellisen teesin pohjalta).

Sellainen epäkohta vain pisti silmääni.

Muakin hieman ihmetyttää. Olen kilpaurheilija 162cm ja n.54-55kg. Lihasta löytyy käsivarsista, harteista, lavoista, selästä, masusta, jaloista, persiistä...lihaksen osuus taisi kehonkoostumusanalyysissa olla viimeksi jotai 46-48kg ja lihasmassa yli potentiaalin. Rasvaprosentti oli n.18 ja ali ei olisi mittaajan mukaan saanut mennä jottei tule hormonaalisia häiriöitä. En pysty käsittämään, millä tavalla 165cm ja 88kg voi olla tervettä? Ja miten tohon varteen voi olla 58kiloa lihasta? Todella epäilyttävää.

• Treed

Itsekin olen suomi24:ssa törmännyt samaan asiaan,siellä ainakin pari sellaista ilmoitusta pistänyt silmään missä naisella lukee profiilissa että on "normaali" ruumiinrakenteeltaan mutta niissä ilmoituksissa on ollut vielä kokovartalokuva mikä paljastaa että kyseinen nainen on reippaasti ylipainoinen.
      Ja tosiaan näissä profiileissa ei ole lukenut "ylipainoinen" eikä edes "pyöreä" ruumiinrakenteen kohdalla vaan "normaali"....hämmentävää....

Ei siinä sinänsä mitään jos ihmiset(miehet ja naiset) oisi vaan rehellisiä näitä ilmoituksia tehdessään,jotkut tykkää vähän muodokkaammista naisista/miehistä kun taas jotkut taas vähän timmimmeistä neidoista/jätkistä,makunsa kullakin:)
      Mutta sitä tosiaan en ymmärrä että valehdellaan tuollainen asia ja vielä noin räikeästi,tosin näissä edellämainituissa ilmoituksissa totuushan paljastuu kuvista vaikka profiileissa lukisikin jotain muuta mutta silti kieltämättä se aika hassulta vaikuttaa.

Pahempia onkin sellaiset kokemukset joissa toinen osapuoli valehtelee painonsa/pituutensa/ikänsä ihan täysin ja jotkut jopa menevät niin pitkälle että näyttävät joko täysin väärän kuvan itsestään tai sitten erittäin vanhan kuvan.

Itselle kerran kävi niin että tutustuin netin kautta yhteen neitoon ja vaihdettiin kuvia keskenämme.
      Naisella luki profiilissa että hän on "normaalipainoinen" ja kuvien perusteella hän näyttikin siltä,kuvat tosin olivat vain kasvokuvia joita oli selvästikin modattu,no en sillon antanut asian häiritä.
      Noh sitten kun lopulta tapasimme niin en ollut tuntea neitoa samaksi naiseksi mitä kuvissa oli ollut!
      Valehtelematta kuvan naisella ja liveversiolla oli painoeroa ainakin reilut 20kg jollei enemmänkin.
      Kuvan nainen oli kuin olikin tämä sama mutta hän oli ovelasti ottanut itsestään vain kasvokuvia ja sellaisista kuvakulmista vielä jottei hänen todelliset muotonsa paljastuisi niissä ja kuvia oli myös muokattu ja modattu aika paljon jotta finnit/pisamat/silmäpussit jäisi piiloon,tuloksena kuvan nainen oli täysin erinäköinen kuin livenä vaikka olikin sama nainen.
      En halua olla pinnallinen mutta meni maku koko juttuun ja emme jatkossa enään pidelleet yhteyksiä.
      Ja haukkukaa vaikka kuinka pinnalliseksi tahansa mutta vaikka luonne loppujen lopuksi merkkaakin enemmän niin kyllä kaikki meistä sitä ulkonäköäkin katsoo ensimmäisenä,ketä toisin väittää valehtelee.
      Jokaisella meistä on oma makunsa ulkonäön suhteen mutta kyllä sitä jokainen meistä katsoo alkuun toisessa miellyttääkö omaa silmää vai ei.
      Ja sekin vie maun toisesta jos tämä ei ole itsestään rehellinen....

• Treed

Itsekin olen suomi24:ssa törmännyt samaan asiaan,siellä ainakin pari sellaista ilmoitusta pistänyt silmään missä naisella lukee profiilissa että on "normaali" ruumiinrakenteeltaan mutta niissä ilmoituksissa on ollut vielä kokovartalokuva mikä paljastaa että kyseinen nainen on reippaasti ylipainoinen.
      Ja tosiaan näissä profiileissa ei ole lukenut "ylipainoinen" eikä edes "pyöreä" ruumiinrakenteen kohdalla vaan "normaali"....hämmentävää....

Ei siinä sinänsä mitään jos ihmiset(miehet ja naiset) oisi vaan rehellisiä näitä ilmoituksia tehdessään,jotkut tykkää vähän muodokkaammista naisista/miehistä kun taas jotkut taas vähän timmimmeistä neidoista/jätkistä,makunsa kullakin:)
      Mutta sitä tosiaan en ymmärrä että valehdellaan tuollainen asia ja vielä noin räikeästi,tosin näissä edellämainituissa ilmoituksissa totuushan paljastuu kuvista vaikka profiileissa lukisikin jotain muuta mutta silti kieltämättä se aika hassulta vaikuttaa.

Pahempia onkin sellaiset kokemukset joissa toinen osapuoli valehtelee painonsa/pituutensa/ikänsä ihan täysin ja jotkut jopa menevät niin pitkälle että näyttävät joko täysin väärän kuvan itsestään tai sitten erittäin vanhan kuvan.

Itselle kerran kävi niin että tutustuin netin kautta yhteen neitoon ja vaihdettiin kuvia keskenämme.
      Naisella luki profiilissa että hän on "normaalipainoinen" ja kuvien perusteella hän näyttikin siltä,kuvat tosin olivat vain kasvokuvia joita oli selvästikin modattu,no en sillon antanut asian häiritä.
      Noh sitten kun lopulta tapasimme niin en ollut tuntea neitoa samaksi naiseksi mitä kuvissa oli ollut!
      Valehtelematta kuvan naisella ja liveversiolla oli painoeroa ainakin reilut 20kg jollei enemmänkin.
      Kuvan nainen oli kuin olikin tämä sama mutta hän oli ovelasti ottanut itsestään vain kasvokuvia ja sellaisista kuvakulmista vielä jottei hänen todelliset muotonsa paljastuisi niissä ja kuvia oli myös muokattu ja modattu aika paljon jotta finnit/pisamat/silmäpussit jäisi piiloon,tuloksena kuvan nainen oli täysin erinäköinen kuin livenä vaikka olikin sama nainen.
      En halua olla pinnallinen mutta meni maku koko juttuun ja emme jatkossa enään pidelleet yhteyksiä.
      Ja haukkukaa vaikka kuinka pinnalliseksi tahansa mutta vaikka luonne loppujen lopuksi merkkaakin enemmän niin kyllä kaikki meistä sitä ulkonäköäkin katsoo ensimmäisenä,ketä toisin väittää valehtelee.
      Jokaisella meistä on oma makunsa ulkonäön suhteen mutta kyllä sitä jokainen meistä katsoo alkuun toisessa miellyttääkö omaa silmää vai ei.

• Treet

• Treed

• Treed

....tuli näköjään moneen kertaan tuo kommenttini,suomi24 taas vaihteeksi sutii tyhjää....kesti puoli tuntia ennenkuin latasi kommenttini näkyville....:/

• tesla87
        Treed kirjoitti:

....tuli näköjään moneen kertaan tuo kommenttini,suomi24 taas vaihteeksi sutii tyhjää....kesti puoli tuntia ennenkuin latasi kommenttini näkyville....:/

Sitä sattuu aina välillä :D

"Ja haukkukaa vaikka kuinka pinnalliseksi tahansa mutta vaikka luonne loppujen lopuksi merkkaakin enemmän niin kyllä kaikki meistä sitä ulkonäköäkin katsoo ensimmäisenä,ketä toisin väittää valehtelee"

Täysin samaa mieltä olen.

Aika rankka tuo sinun kokemus, toivottavasti en itse joudu kokemaan samaa :/
        Minä olen mielestäni ihan ok vartaloinen (158/54) mutta minulla on tummahkot silmäaluset (en voi niille mitään) ja vähän pyöreät posket jotka ovat raivostuttavat koska näytän kasvokuvissa pyöreämmältä kuin olenkaan :< Tiedän myös ihmisiä jotka ovat ylipainoisia mutta heidän kasvonsa ovat hoikat jotenka kasvokuvissa he näyttävät hoikilta. Epäreilua :D

• sauna-tyttö

Itse olen myös 165 cm pitkä, painan 70 kg ja katson itseni lievästi lihavaksi. Joten tuo 88kg painava leidi on joko kehonrakentaja tai sitten vain runsas tapaus. Voi olla että on sattunut ihan puhdas näppäily virhekin (itselleni käy pudotus valikon kanssa välillä niin).

• 167/62

Normaalivartaloinen on silloin kun painoineksi on 20-25, minun mitoillani siis olen keskiverto, yläraja on varmaankin lähellä 70kg. Kaikin tavoin mitattuna mainitsemasi nainen on kyllä ylipainoinen tai sitten todella raskaan sarjan bodari, hah.

• 165-69

Olen erittäin rintava (dd-kuppi) ja painoindeksitaulukon mukaan minulla olisi 2 kg ylipainoa eli 67 kiloisena olisin "normaalipainoinen". Kerron kyllä olevani normaalipainoinen koska minussa ei ole läskiä, maha ei pömpötä ja persekin on ihan timmi koska liikun paljon. Jos joku pitää minua ylipainoisena niin sanonpa että on melkoinen nipottaja. Ylipainoinen on sellainen jossa on selkeästi ylimääräistä, minun mielestä oma vartaloni on juuri sopiva, muodokas ja nätti. Vaikka kuulunkin luokitukseen ylipainoinen!!!!

• oikeasti urheileva N
        165-69 kirjoitti:

Olen erittäin rintava (dd-kuppi) ja painoindeksitaulukon mukaan minulla olisi 2 kg ylipainoa eli 67 kiloisena olisin "normaalipainoinen". Kerron kyllä olevani normaalipainoinen koska minussa ei ole läskiä, maha ei pömpötä ja persekin on ihan timmi koska liikun paljon. Jos joku pitää minua ylipainoisena niin sanonpa että on melkoinen nipottaja. Ylipainoinen on sellainen jossa on selkeästi ylimääräistä, minun mielestä oma vartaloni on juuri sopiva, muodokas ja nätti. Vaikka kuulunkin luokitukseen ylipainoinen!!!!

Ihmisillä on niin eri käsitykset siitä mikä on "normaalia" ja siihen kai vaikuttaa ympäristökin hyvin paljon. Jos ystävä-, harrastuspiiri ja sukulaiset on hieman pyöreitä, siihen tottuu. Jos taas on paljon sellaisten aktiivisesti urheilevien seurassa niinkun itse olen, niin sanotut "adonis" kropat on ihan normaaleja eikä herätä kummempia fiiliksiä. Ja hirveen moni on nykyään ylipainosia, joten pienesti pyöreäkin voi kuvitella olevansa jopa hoikka.

• painosta
        165-69 kirjoitti:

Jospa tapaisinkin sinunkaltaisen naisen. Kiinteitä ( jopa runsaita ) muotoja pitää naisessa mielestäni olla.
        Painoindeksitaulukot joutavat roskiin sinun tapauksessa. Itse edustan miehenä samaa ihmistyyppiä.
        Minulla on painoa kahdeksan kiloa liikaa taulukoiden mukaan, mutta aina minua sanotaan hoikaksi. Vatsa ei todellakaan pömpötä eikä rasvaakaan ole kuin nimeksi. Lihaksia on mielestäni sopivasti, kun treenaan pari kertaa viikossa kuntosalilla ja sitten hiihtoa tai lenkkeilyä samoin pari kertaa viikossa.
        Jokunen aika sitten tapasin naisen, jonka indeksit olivat kohdallaan, mutta pettymys oli kyllä aivan hirveä, kun hän riisuitui. Löysää läskiä...läskiä, ei lihasta! Ihan kuin olisi taikinapaljun sänkyyn kaatanut.
        Seurusteluhalut hävisivät yllättäen. Näinkin voi käydä, kun taulukoita tuijottaa!

• Monet kivan näköisiä

Mulla lukee profiilissa ainakin pyöreä ja indeksissä löytyy... so what? Itse en vois missään nimessä olla laiheliinimiehen kanssa, koska tulee sellainen kovin kuivakka fiilis. No makunsa kullakin. Harrastan jonkin verran liikuntaa enkä omasta mielestä syö mitään ihmeellistä. Onneksi olen jo 50 ja tykkään olla itsellisenä. Pari miestä luullut että olen 40v ja ehdotuksia tullut. Ryppyjä ei näy kun ei kasvot roiku. Minä etsin fiksua miestä, jonka kassa elo maistuu mukavalle.

• Tsys

Paino on jännä asia. Käytetään kaverin kanssa samankokoisia vaatteita; mulla vain painoa on noin 15kg enemmän kuin hänellä. Mittanauhalla mitattuna ollaan siis samankokoisia. Mä treenaan ja hän ei. Kai mä oon sit fat but fit? Ja tykkään muodoistani.

Sokkotreffailut on aina vähän venäläistä rulettia. Kai jokainen yrittää antaa itsestään parhaan mahdollisen kuvan? Ehkä joku ajattelee, et jos tutustuu toiseen paremmin, niin ulkonäkö ei enää merkkaa niin paljon. Kai se on naiivia? Et ihmisen sisin olis se tärkein asia...

Mulle on tärkeää se, et mun mieheni katsoo mua ihaillen ja nauttii musta juuri tällaisena ja toisinpäin. Ja muuten, oon 168 cm pitkä ja painan 80kg.

• Lopettakaa jo ukot jo tuo naisten ylipainosta jauhaminen!! Naisen pitää olla naisen kokonen eikä mikään urheileva tikku, onko se muka miehet seksikäs näky?? Ei todellakaan. Älkää naiset välittäkö noista pinnallisten ukkojen ylipainokriteereistä!! Katsoisivat tikut ensin itseänsä peiliin ovatko täydellisiä itsekkään. Mulle kyllä kelpaisi pyyleväkin nainen, en vaan itse kelpaa näille naisille koska moni heistä taas vastaavasti etsivät tätä tikkua.

• lolololollll

"165 cm pitkä ja painaa 88kg ja on normaalivartaloinen"

>kannattaa silti muistaa et kaikki ainaa huijaa näis treffi-ilmoituksis, eli siis todennäkösesti 5kg tohon lisää.

• Onko teille vitun ukoille niin tärkeää se naisen paino?? Toivottavasti te pinnalliset kusipäät ette koskaan löydä ketään naista kun ootte noin saatanan pinnallisia.

• Pete34

Liikkuva nainen ja hoikkuus

Se on vaan niin, että jos mies kuten minä liikkuu niin saattaa etsiä ittelleen puolisoa, jonka kanssa voi liikkua.

Useimmiten mitä enemmän nainen liikkuu sitä hoikempi vartalo on. Tietenkin voi olla myös lihaksikas lajista riippuen. osa naisista on luonnostaan hoikkia ainakin siinä parikymppisinä vaikka ei liikkuisikaan mutta niitä en kattele.

Naisen vartalo kertoo minulle jotain naisen elämäntavoista ja jos haluaa että ne tavat tismaavat tulevan puolison tapojen kanssa niin miksei saisi etsiä hoikkaa...

• Hyllylylly

Itse olen ilmoituksiini laittanut painokseni kymmenen kiloa enemmän kuin painoni oikeasti on. Siltikin olen huomannut miehen epäilevän, että olen valehdellut lukua pienemmäksi. Olen kyllä todella hyllylylly, 162 ja 58 kiloseksi todella ison kokoinen verraten toiseen paremmin muodostuneeseen ja timmimpään. Toki itselläni on takana 35 kilon painonpudotusta pahimmasta ja ehkä 15 kiloa siinä välissä takaisin pyrkineitäkin pudotettu.
      Olen ajatellut, että jos vielä treffeille joskus menen, lienee parempi ottaa vaaka mukaan niin eipähän sitten tule tälläistä perinteistä jälkipyykkiä.

• n31..

Olen ottanut mittani pois omasta profiilistani. Juurin tuon takia, koska en tiedä enään olenko normaali, pyöreä vai läski. Ennen luulin olevani normaali, mutta mitä enemmän luen täältä noita juttuja, niin en enään uskalla laittaa mitään. Jos joku treffelle kanssani lähtee, niin saa itse tehdä sitten päätelmänsä.
      Täällä kaikki tuntuvat tuijottavan painoindeksiä ja se tuntuu olevan elämääkin tärkeämpi asia.
      Minä painan pituuteeni nähden paljon (162/67), mutta tiedän ihmisiä jotka ovat paljon kevyempiä, mutta isomman näköisiä. Siksi en tuijota miehen mittasuhteita numeroina vaan teen päätelmäni vasta, kun näen livenä.

• keeskk

AP:n tapauksessa naisen pitäisi joko ilmoittaa olevansa urheilullinen tai sitten pyöreä. Itse ilmoitan painoni yläkanttiin (tai siis en ilmoita kilolukuja, mutta ilmoitan suoraan, että ylipainoa löytyy). Kuva löytyy profiilista, joten kukin arvioikoon tilanteen

• eriparit alayläosa

Itse olen 164/70 kg nainen ja omistan nuo d tissit. Mahaa on vähän mutta ku seison suorana ei kukaan huomaa lisäkiloja.

Vaatteet menee tossa 38 -40 katekoriassa ja vanhalla mitalla jopa s koko housuissa koska olen tosi hoikka lantiosta.

Siis mitä haet ap. miehiä naisia on monen mallisia. Joku mun kaveri mainitsee mun olevan hoikka kun katsoo tuota housu kokoa. sitten kun mennään rintaliivi kauppaan olenkin vähän runsas mittaani nähden. mikä onkaan siis oikein ??

• Fat but not desperat

Itselläni on vähän vähemmän pituutta kuin AP:n naisella ja paino suunnilleen sama. Itse olen laittanut itseni tuolla profiilissa kategoriaan "ylipainoinen" ihan siksi, että ylipainoa on millä tahansa kriteerillä mitaten.

Normaali-sanan käsitän vain noissa lukemissa siten, että jospa hän tarkoittaa normaalilla sopusuhtaisuutta ja sitä, että on kaikin puolin muuten OK.

• bbbbkbkbkbkbbhb

Normaalihan tarkoittaa sitä mikä on keskiarvoisesti normaali, elikäs kun ihmiset alkavat olemaan entistä lihavampia normaalin mittakin sitten kasvaa.

• tamariini

Hyvä kommentti. Näinhän se menee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe