Terveisia paratiisista! :) Ensivaikutelma on, etta hotelli on nimensa arvoinen. Matkakertomusta pukkaa myohemmin. Nyt lahden tutustumaan San Bartolomeen. :)
Paradise las Tirajanas
13
738
Vastaukset
- muuttolintu43
siksi on kadun nimiä Avenida de Tunte jne. Saksalaisilla on Tunte homopoikien lempinimi eikä sillä ole mitään tekemistä SB:n kanssa. Hyvää lomaa, ja kerrohan lisää, kun ehdit.
Lentomatka meni hyvin vaikka taisimme olla vahan muohassa. Olin varannut itselleni exit-paikan ja juhla-aterian.
Vuokra-auton kanssa oli vahan arpomista. Olin tiedustellut etukateen Finnmatkoilta mista saan vuokra-auton. Minulle sanottiin, etta oppaat neuvovat kentalla. Neuvoivat minulle mista loytyy Avian toimisto. Loytyihan sielta autovuokraamojen toimistoja mutta ei Avian. Puhelinsoiton jalkeen selvisi, etta Avialta tulee mies antamaan minulle auton mutta han on myohassa. Sain 15 minuutin odottelub jalkeen auton. Taman pienen kommelluksen korvasi se, etta voin jattaa auton toisen viikon hotellini pihaan ja avaimen respaan. Minun ei tarvitse vieda autoa lentokentalle.
Ajomatka hotellille oli helppo. Tiet ovat hyvapintaisia mutta kapeita. Pudotuksen puolella on niin tukevat kaietet ettei niista paase henkiloautolla lapi vaikka yrittaisi.
Hotellilta ja kaikista huoneista on upeat nakoalat. Ylimmassa kerroksessa on respa, ravintolat ja huoneita. Loput huoneista on kahdessa alimmassa kerroksessa. Sain huoneen toisesta kerroksesta ja aivan hotellin toisesta paasta. Alimmissa huoneissa on iso terassi ja ylemmissa huoneissa pitka mutta kapea parveke. Huoneet ovat ihan toimivat ja siistit. Kaappitilaa on riittavasti. Henkareita on parikymmenta kappaletta. Kylpyhuone on tilava. Finnmatkojen nettisivulla oleva huone, jossa on katoksellinen sanky, on junior-sviitti.
Pakettiin kuului vakiona puolihoito. Illallinen haetaan buffasta, joka ei ollut kovin monipuolinen. Aamiainen on normaalia Kanarian hotellitasoa.
Piipahdin ensimmaisena iltana San Bartolomeossa. Menin ensimmaiseen kahvilaan, jossa viisi paikallista miesta katsoi Barcelonan ottalua. Istahdin yhden harvahampaisen kanarialaisen ukon viereen. juttelimme pitkaan vaikka emme tainneet kumpikaan paljoa ymmartaa toisiamme? Tarjosin hanelle muutaman kanarialaisen rommin. Hauskaa oli kuitenkin. :)Jo aikaisemmin Maspalomasiin saapunut ystavani tuli hakemaan minut hotellilta vuokra-autolla. Kiersimme vuoristokylien kautta Las Palmasiin ja sielta moottoriteita takaisin etelaan. Menkaa rohkeasti vuokra-autolla vuoristoon. Tiet ovat hyvakuntoisia ja kaikkialla on tukevat kaiteet, joista ei henkiloautolla paase lapi. Lahinna riskina on peltivauriot, koska tiet ovat paikoitellen erittain kapeat. Henkiloautot kylla sopivat kaikkialla rinnakkain kun tarkasta ajetaan mutta isompia autoja saattaa joutua vaistamaan jopa peruuttaen.
Kaverini jatti minut paluumatkalla Bahia Felixiin yokerho Garbon eteen ja haki vaimonsa Maspalomasista. Olimme varanneet kultaiset liput (60 euroa) Garbon illalliselle. Esiintyjat toimivat myos tarjoilijoina. Jokaisella poydalla oli oma nimikkotarjoilija. Meidan poydan tarjoilia oli ehdottomasti kaunein nainen. Huonolla tuurilla saattaa saada miehen tarjoilijaksi. :) Show oli kerrassaan upea. Esiintyjat osasivat laulaa ja jopa tulkita 50-70-lukujen parhaita biiseja. Tama on ihan ehdoton ykkosjuttu... suosittelen. Ostakaa ehdottomasti kultainen lippu. Silla saa ruoan lisaksi juomat (kuohuviini, viini, olut, virvoitusjuomat ja vesi). Kirkkaat joutuu maksamaan. Tarjoilija tuo juomatkin poytaan mutta paaritiskiltakin voi hakea juomia. Mutta ennen kaikkea kultaisen lipun haltijoilla on omat poydat keskeisella paikalla. Ikava kylla alaikaisellekin joutuu ostamaan kultaisen lipun, jos haluaa hanet samaan poytaan. Tata ei Finnmatkojen oppaat kerro/tieda. Me saimme kuitenkin koko porukan samaan poytaan erilaisista lipuista huolimatta, koska on joulu. :) Alkukeitto oli todella maukas mutta paaruoka ei savayttanyt. Porsaanfiletta, perunoita ja porkkanoita kastikkeen kera. Jalkiruoka oli hyva. kahvin kanssa tarjoiltiin vodka caramel (oli hyvaa) tai banaanilikooria. Itse aion menna uudestaan Garboon ensi viikolla.
Palasin San Bartolomeen taksilla yolla Bahia Felixista. Matka maksoi 40 euroa. Taksikeskuksen mukaan matkan hinta Maspalomasista San Bartolomeen maksaa 20-25 euroa, joten pidemman matkan lisaksi laskussa taisi olla yolisa?Kiitos viesteistä! 30.pv lähtö Inglesiin. Autoa en uskalla vuokrata kun olen yksin matkassa. Bussilla ja taksilla reissailen. San Bartolome kiinnostaa kovasti. Yhdistelmäloma olisi kiva toteuttaa vaikka ensi vuonna kun huhtikuinen typistyi viikoksi tuhkapilven takia.
Hyvää Joulua!
Otin aamiaisen jalkeen lyhyet torkut ja suuntasin torkkujen jalkeen alas San Bartolomen kylaan. Kylan keskustassa on muutama kahvila ja muutama pieni kauppa... onpa ainakin yksi itseaan ravintolaksi tituleeraava ravitsemuslaitoskin. Join muutamassa baarissa muutaman oluen ja katselin paikallista elamaa. Tama on kaikkea muuta kuin turistikeskus.
Ostin eraasta pikkukaupasta 10 olutta (0,33 l tolkkeja) ja maksoin niista pearati 12 euroa. Viereisessa baarissa olut maksoi 2 euroa. Kaupan hinta tuntui korkealta mutta en urputtanut. Tiedanpa ainakin yhden kaupan, jonka kierran kaukaa. En ole viela tarkastanut mutta luulen jotellin pienesta kaupasta saavan olutta vahintaan samaan hintaan.
Tama paikka ei ole heikkojalkaisille. Maki San Bartolomesta Paradise las Tirajanas hotellille saa Puerto de la Cruzin maet tuntumaan pikku nyppylaoilta. :) Takseja taalla ei ole, joten maki on pakko kiiveta. Ei tuossa mitaan huippukuntoa silti vaadita... kun tallainen 50-vuotias ylipainoinen mies siita selviaa.
Muutenkin tama on kunnonkohotuspaikka. Hotellilla pn tasokas kuntosali. Salissa on iso joukko Technogym kuntolaitteita. Toisessa salissa oli 10 kuntopyoraa ja pingispoyta. Siella voi siis pelata pingista tai harrastaa spinningia. Kylpylassa en ole viela ehtinyt kayda.
Kohta suuntaan illalliselle, joka on joulun takia normaalia aikaisemmin ja myohemmin suuntaan varmasta taas kylalle.Otan pois sanani aamiaisen tavanomaisuudesta. Aamiainen vaihtelee jonkin verran jo on kyllä selkeästi keskimääräistä parempaa. Sama pätee illalliseenkin. Aamiaiselle pitää vain kiirehtiä heti kello 7.30, jotta näkee upean auringonnousun. :)
Joulupäivä on sopiva rauhoittumiselle... ja minähän rauhoituin. Aloitin rauhoittumiseni aamupäivällä uima-allasalueella. Päivä oli helteinen. Uima-allas on rakennettu hotellin varastosiiven päälle. Erillisen kuntosalirakennuksen katolla on lisää aurinkotuoleja. Kuntosalirakennuksen katolle pääsee pienen sillan kautta. Tämä paikka on todella sopiva rauhoittumiseen... mitä nyt satunnaiset koiranhaukunnat häiritsevät. Uima-altaan vesi on taivaallisen lämmintä.
Iltapäiväksi siirryin parvekkeelle lukemaan. Parveke jää varjoon noin kello 13.30.
Nokosten ja suihkun jälkeen olikin aika siirtyä juhlaillalliselle. Ennen illallisen alkua tarjoiltiin kuohuviiniä ja tapaksia. Meille oli etukäteen ilmoitettu pöydän numero. Ruoka tarjoiltiin pöytiin ja se oli hyvää. Alkuruoaksi maukasta keittoa, väliruoaksi kalaa, pääruoaksi naudanfilettä ja jälkiruoaksi leivosta kuohuviinin kera. Ruokailun aikana meille esiintyi viulisti ja pianisti soittaen kaunista musiikkia. Ruokajuomat valko- ja punaviini sekä olut kuuluivat pakettiin. Niitä tarjottiin ihan riittävästi. Välillä piti jopa kieltäytyä täydennyksestä. Viinit olivat hyviä etten sanoisi erinomaisia.
Illallisen jälkeen meille esiintyi laulajan, kitaristin ja pianistin muodostama yhtyä, jotka esittivät komeasti espanjalaista musiikkia.
Tuhlasin ensimmäisenä päivänä rahaa hotellin aulassa sijaitsevan tietokoneen käyttöön ennen kuin minulle selvisi, että hotellissa on asiakkaille ilmainen wlan. Sitä ei muistaakseni mainittu Finnmatkojen nettisivuilla? Positiivinen yllätys siis. :)Herätys ja taas aamiaiselle auringonnousua seuraamaan. Auringonnousua tosin sai hiukan odottaa. Rannalla oli korkeita pilviä. Paras aamiainen tähän asti... tarjolla mm. espanjalaista munakasta.
Aamupäivä meni taas uima-altaalla. Aamupäivä oli helteinen. Pilvet kerääntyvät pikku hiljaa ympäröiville vuorenrinteille ja alkavat varjostaa myöhemmin iltapäivällä.
Iltapäivällä suuntasin autolla ensin Maspalomasiin ja sitten Bahia Feliziin. Kävin tutustumassa sekä seuraavaan hotelliini (Club Dunas Maspalomas) ja ensi vuodeksi harkinnassa olevaan Play Feliziin. Playa Feliz on kallis mutta kiinnostava vaihtoehto.
Tein myös ostokset Faro2-ostoskeskuksessa. Sama Tropical olut, joka oli maksanut San Bartolomessa 1,2 euroa, maksoi Faro2:sessa 0,65 senttiä. :)
Alan pikkuhiljaa tottumaan vuoristossa ajamiseen.
Paras buffet-illallinen.Se Tropical olut maksoi Farossa tietenkin 65 senttiä. Farosta sai myös Karhun A:ta 90 senttiä tölkki. Dunas Maspalomasin hieman kalliimmasta pikkumarketista sai jopa suosikkiani Krombacheria 1,80 euroa puolen litran tölkki..
Tänään on vähän pilvisempää vaikka aika ajoin aurinkokin näyttäytyy. Suuntaan siis taas rannikolle Puerto Ricoon ja Moganiin.
Aamu oli aikaisempia pilvisempi, joten suuntasin aamiaisen ja lyhyiden torkkujen jälkeen aamupäivällä Puerto Moganiin, Playa Tauritoon ja Puerto de la Cruziin.
Puerto Mogan ei säväyttänyt. Pyyhin mahdollisten hotellien listaslta ainakin Cordian Mogan Vallen ja Cordial Mogan Playan. Niiden sijainti ei vastaa hintatasoa. Niissä on myös runsaasti huoneita, joiden parvekkeelle ei aurino paista. Jos Puerto Moganiin menen niin sitten johonkin keskustassa/rannalla sijaitsevaan hotelliin. Väkeä Puerto Moganissa oli ruuhkaksi asti. Vähäisen vuoristoajokokemukseni ansiosta Puerto Moganiin menevä rantatie ei erityisemmin säväyttänyt. :)
Yllättäen Playa Taurito viehätti minua enemmän. Taurito Princessiä olen aikaisemminkin harkinnut ja se pysyi listallani. Playa Tauritossa oli tilaa.
Puerto Ricossa kiertelin kauimmin. Kävin jopa oluella ulvovassa Myllärissä. "Pientä" pintaremonttiahan se jo kaipaisi mutta minä kuitenkin viihdyin. Hyvällä paikallahan tuo on. Hotelleista tuntuivat Portonovo ja etenkin sen yläpuolella sijaitseva Ipanema Park sopivan minulle. Puerto Ricossakin oli porukkaa ruuhkaksi asti. Tsekkasin samalla reissulla Aphroditen risteilyn alkamisajan ja -paikan. Kävin risteilyllä viime talvena ja viihdyin.
Ehdin takaisin San Bartolomeen ennen pimeäntuloa. Toistaiseksi minulla on ollut tuuria vuoristoajossa. Linja-autot ovat tulleet vastaan hyvillä kohdilla. Matkalla Maspalomasiin on noin kilometrin pätkä todella hankalaa tietä, jolla en haluaisi linja-autoa kohdata. Edessä on enää keskiviikon siirtyminen Maspalomasiin. Huonenna aion vain laiskotella hotellilla ja tutustua viimeinkin kylpylään.
Nyt on illallinen syöty ja silmäluomet alkavat luppasta lupaavasti. Ei muuta kuin unten maille. :)Tänään oli lämpimin päivä vuorilla. Yleensä pilvet alkavat iltapäivällä kerääntyä laaksoa ympäröiville vuorenrinteille. Iltapäivälle ne alkavat pikkuhiljaa varjostaa itse laaksoakin. Tänään pilvet alkoivat kerääntyä vasta kello 17 aikoihin, jolloin aurinko paistoi enää vastapäisen vuorenrinteen yläosaan. Toivottavasti upeat säät jatkuvat vielä Maspalomasissakin?
Minulta meni koko päivä uima-altaalla kenraaliluutnantti TJA Heikkilän (Herra ja ylhäisyys, Simo Penttilä) seurassa. Tutustuin myös kylpylään. Kylpylässä oli leppoisa sauna loikoiluun ja oikea kuuma sauna jopa suomalaiseen makuun. Nautin kylpylässä myös mukavasta lämpimästä jacuzzista (poreallas). Kylpylässä on tilauksesta tarjolla myös kosmetologi ja hierontaa.
Myöhemmin iltapäivällä piipahdin myös kylässä mutta muuten koko päivä meni laiskotellessa.
Nyt on viimeinen illallinen syöty. Huomenna aamupäivällä nautin vielä uima-altaalla, jos vain säät suosivat. Iltapäivällä suuntaan kohti Maspalomasia.- yksi karanneista
ja kohta yhdeksäs päivä. Toivottavasti kaikki on hyvin.
- 3+6
yksi karanneista kirjoitti:
ja kohta yhdeksäs päivä. Toivottavasti kaikki on hyvin.
iha ku jollaan pihalle potkitul vakkaril ois jo ikävä takas
Heräsin aamulla pirteänä enkä viitsinyt jäädä hotellille norkoilemaan vaikka aamun sää oli taas helteinen. Maksoin hotellilaskun (juomia 82 euron arvosta) ja suuntasin pienelle vuorikierrokselle. Vuorilta laskeuduin Telden kautta GC-1 moottoritielle ja suuntasin Maspalomasiin. Koko aikana en käyttänyt karttaa tai navigaattoria. Vuorilla on helppo ajaa tiet on hyvin merkitty eikä risteyksiä ole tuhkatiheään. Ylhäällä avautuu ihan erilainen metsäinen Gran Canaria. Ylhäällä oli pilvistä ja vähän vettäkin ripotteli.
Tuli tankattua 10 litraa liikaa mutta en jaksa enää tänään kuluttaa ylimääräistä bensaa. Luulin Micrassa olevan 50 litran kankki mutta se taitaakin olla vain 40 litran kokoinen?
Maspalomasissa oli helteinen ilma. Saavuin hotellille kello 13 aikoihin ja jouduin odottamaan huonetta tunnin verran. Tunti meni rattoisasti lounaalla ja allasbaarissa. Sain all inclusive -rannekkeen heti tullessani. Olin maksanut sviitistä uima-allasnäkymällä ja sellaisen myös sain. Ikävä kyllä terassille ei aurinko juuri paista mutta allasalueelle on matkaa vain kolme metriä. Luulin ensiksi saaneeni sviitin vihoviimeiseltä perältä ennen kuin tajusin olevani lyhyen matkan päässä parhaasta allasalueesta ja ravintolasta. Kaiken kaikkiaan olen sviittiini tyytyväinen.
Hotellialue jakaantuu neljään alueeseen. Dunas-osaan (huoneisto-osa), Villas-osaan (Finnmatkat myy sviitteinä) ja Suites and Villas-osaan, jossa paras allasalue ja ravintola sijaitsee. Koska asun Villas-osassa ja otin all inclusiven saan käyttää melkein kaikkia näiden kaikkien kolmen alueen palveluja. Huoneisto-osan all inclusive -paketin ostaneet joutuvat käyttämään rahaa Suite and Villas -alueella. Mielestäni Villas -osan huoneistot eivät eroa muuten huoneisto osasta kuin siinä ettei niissä ole keittiötä. En siis ottaisi sviittiä Villas osasta ellen ottaisi all inclusiveä.
Niin se neljäs osa on Explendido. Se on ainakin siinä mielessä erillinen ettei all inclusive -rannekkeeni kelpaa siellä eikä kelpaa myöskään Suites and Villas osan yläbaarissa eikä Villas-osan perällä sijaitsevaan Pizzeriaan.
Lounas oli hyvä, illallisviini mainiota (pullo tuotiin pöytään), illallinen upea ja palvelu ystävällistä.
Illan show-esitys oli vaisu. Kaksi Abban Agnethaksi ja Annfridiksi pukeutunutta miestä lauloi Abban biisejä. Suuntasinkin Inglesiin Iskelmään kuuntelemaan Kristian Meurmania. Väkeä oli vähänlaisesti. 5 euron sisäänpääsymaksu tuntui kiusaavan. Humalluinpa minäkin siten, että lähdin kesken pois. Taksi vei minut Dunas Maspalomasin sijasta Maspalomas I:seen. Huomasin sen vasta taksista poistuttuani. Kun ei ollut karttaakaan mukana, jouduin tilaamaan uuden taksin. Kämpän onnekseni löysin ilman ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537145Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113294Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1381568Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2371367Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841335
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217- 891210
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321155- 811114