Elämä on valintoja

Putkivalo

ajattelin tänään kun ammeessa köllötin ja piti valita että kummasta korvasta annan vedet ensin valua ulos. Siinä kun käy niin että toisen korvan vedet painuu syvemmälle. Ei kun asiaan - makasin siellä koska jumittuneet hartiat aiheutti sietämätöntä päänsärkyä, ja tuo auttaa aina (kun laittaa korviin vettä, öhhö). Nyt se on poissa, ja mitä mä teen? Istun tietokoneen äärellä ja jumitan hartaasti hartiat uudelleen.

Ihmeen vaikeeta se on, eikö? Tietää just tasan mitä kannattaa tehdä ja mitä ei, mitä pitää syödä, kauasko pitää juosta, ja kenen tykö hakeutua että varmasti saa kärsiä. Ja nehän vetää puoleensa.

Osaatko sä elää niin että oma paras on tähtäimessä, vai laiminlyötkö koskaan itseäsi?

Tiedoksi muuten että nyt alkoi suklaalakko. Jos näette suklaata mun kädessä, niin antakaa sakkokierros tai jotain. Tai keksi oma rangaistus, ihan vapaasti.

54

1115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • QP

ongelma tupakkalakossa,laihduttamisesssa,kuntoilun alottamisessa.
      Ihmiset ei vaan kertakaikkiaan jaksa pitää sinnikkäästi kiinni aikomuksista.
      Sit ne sanoo että mä olen kaiken kokeillu, mutta ei se onnistu.
      Joteski tuntuu ettei ne alunperinkään meinanneetkaan onnistua.
      Muuan tuttava ei saa itseään liikkeelle, ei lopeta mitään noista ykkämainituista ja onsit kauheenkärttynen...joku kriisi varmaan menossa, hälläki
      KAi se on niin kiva vaan si antaa olla ja lyödä läskiksi?

• Putkivalo

Ollaan dieetillä, skipataan pääruoka ja hypätään suoraan jälkkäriin :))

Nuorena sen jotenkin ymmärtää, että olettaa kaiken säilyvän ennallaan, mitään tekemättä. Syömiset ei näy ihan heti, ja kuntokin on kohtalainen. Mutta että tässä iässä vielä laiminlyö ittensä, ja kukapa sitä ei tekisi. Taitaa olla harvemmassa ne jotka pitää hyvää huolta itsestään.

Jos kaikki osaisivat tehdä hyviä valintoja, elinikä pitenisi, rikollisuus pienenisi, netissäkään kukaan ei ilkeilisi :)))

• Putkivalo kirjoitti:

Nuorena sen jotenkin ymmärtää, että olettaa kaiken säilyvän ennallaan, mitään tekemättä. Syömiset ei näy ihan heti, ja kuntokin on kohtalainen. Mutta että tässä iässä vielä laiminlyö ittensä, ja kukapa sitä ei tekisi. Taitaa olla harvemmassa ne jotka pitää hyvää huolta itsestään.

Jos kaikki osaisivat tehdä hyviä valintoja, elinikä pitenisi, rikollisuus pienenisi, netissäkään kukaan ei ilkeilisi :)))

Lähdenkin tästä lenkille. Koneen edessä istuminen on ihan tylsää.
        Kuuntelin äsken "musiikkia", mutta kai sitäkin olis kivempi kuunnella jossain konsertissa kuin koneen ääressä?
        Ihan sinun aloituksesi sai minut etsimään tämän:
        http://www.youtube.com/watch?v=XWwK__IpXYY&feature=related
        (Hei-hei... nyt mä sitten lähen ulos... :) )

• QP
        Putkivalo kirjoitti:

yllätys, alkoikin sitä tiukasti noudattamaan.
        Minäkin koitin vikitellä ja vokotella herkuilla, mutta piti päänsä.
        On sillä jo tippunu aika paljon paino.
        Sille voi jo nostaa hattua.
        Vai hyviä valintoja, piisaisko ees sellaset semijutut...?

• Putkivalo
        PupuPuskasta kirjoitti:

Lähdenkin tästä lenkille. Koneen edessä istuminen on ihan tylsää.
        Kuuntelin äsken "musiikkia", mutta kai sitäkin olis kivempi kuunnella jossain konsertissa kuin koneen ääressä?
        Ihan sinun aloituksesi sai minut etsimään tämän:
        http://www.youtube.com/watch?v=XWwK__IpXYY&feature=related
        (Hei-hei... nyt mä sitten lähen ulos... :) )

Onhan se live-musiikki ihan erilaista :) Mutta vie enemmän aikaa kuin meitsillä on :/

Kiitos! Hyvä linkki, Ismo Alanko puree aina.
        Mäkin lähden lenkille. Huomenna. Ihan varmasti ;)

• Putkivalo
        QP kirjoitti:

yllätys, alkoikin sitä tiukasti noudattamaan.
        Minäkin koitin vikitellä ja vokotella herkuilla, mutta piti päänsä.
        On sillä jo tippunu aika paljon paino.
        Sille voi jo nostaa hattua.
        Vai hyviä valintoja, piisaisko ees sellaset semijutut...?

joka kiteytti dieetit hyvin, sanoi että kyllä hänen pitää vaan tajuta ettei ruuat maailmasta lopu, voi siirtää sen suklaan syömisen :)) Tyyliin, ei ole pakko kaikkea ahmia, voi ihailla silleen kaukaakin.

Semijutut on paremmat kuin ei juttua ollenkaan.

• QP
        Putkivalo kirjoitti:

joka kiteytti dieetit hyvin, sanoi että kyllä hänen pitää vaan tajuta ettei ruuat maailmasta lopu, voi siirtää sen suklaan syömisen :)) Tyyliin, ei ole pakko kaikkea ahmia, voi ihailla silleen kaukaakin.

Semijutut on paremmat kuin ei juttua ollenkaan.

että jos pirulle antaa pikkusormen, ni voi toisella kädellä puuhata mitä haluaa?
        Vai?
        Joo ja sit ko viel tajuaa ettei mun tartte syyä kaikkia maailman ruokia ja just tänään, ni seki helpottaa.
        Ei vaites, olen itte kokeillu aikas lupaavaa dieettiä ;)

• Putkivalo kirjoitti:

Onhan se live-musiikki ihan erilaista :) Mutta vie enemmän aikaa kuin meitsillä on :/

Kiitos! Hyvä linkki, Ismo Alanko puree aina.
        Mäkin lähden lenkille. Huomenna. Ihan varmasti ;)

Ei minullakaan ole aikaa live-konsertteihin :( Haaveissa vain.
        Aloin harrastaa jossain vaiheessa juoksua. Ihan oman jaksamiseni takia. Jaksaakseni muutakin. Yllättävän kevyesti menee nyt monta kilometriä. Ihan kuin olisin paremmassa kunnossa kuin joskus nuorempana.

• Putkivalo
        QP kirjoitti:

että jos pirulle antaa pikkusormen, ni voi toisella kädellä puuhata mitä haluaa?
        Vai?
        Joo ja sit ko viel tajuaa ettei mun tartte syyä kaikkia maailman ruokia ja just tänään, ni seki helpottaa.
        Ei vaites, olen itte kokeillu aikas lupaavaa dieettiä ;)

syödä sekä salaattia että suklaata, kuin että elää sillä kielletyllä.

No kerro heti! Sullakin tietty joku karppaus jutska päällä... se on nykypäivän sävel, mä kun en tykkää kovin paljon lihasta :/

Joku vois keksiä sellaisen kivan sokeridieetin :))

• Putkivalo
        PupuPuskasta kirjoitti:

Ei minullakaan ole aikaa live-konsertteihin :( Haaveissa vain.
        Aloin harrastaa jossain vaiheessa juoksua. Ihan oman jaksamiseni takia. Jaksaakseni muutakin. Yllättävän kevyesti menee nyt monta kilometriä. Ihan kuin olisin paremmassa kunnossa kuin joskus nuorempana.

Juoksu tai hölkkä on mukava harrastus :) Sitä voi tehdä missä vaan ja melkein milloin vaan, voit jopa ottaa sen konsertin vaikka sinne mukaasi :)) Ja sillä on parantava voima. Olen itte lykännyt sillä verenpainetautia muutamaan vuoteen tulevaisuudessa, sekä parantanut polveani ;) Kierukka nimittäin revähti viime talvena, mutta jatkoin vaan juoksemista aina kun pystyi, ja nyt on ilmeisesti se palanen hiertynyt pois, kuin pippuri morttelissa :)))

• Putkivalo kirjoitti:

Juoksu tai hölkkä on mukava harrastus :) Sitä voi tehdä missä vaan ja melkein milloin vaan, voit jopa ottaa sen konsertin vaikka sinne mukaasi :)) Ja sillä on parantava voima. Olen itte lykännyt sillä verenpainetautia muutamaan vuoteen tulevaisuudessa, sekä parantanut polveani ;) Kierukka nimittäin revähti viime talvena, mutta jatkoin vaan juoksemista aina kun pystyi, ja nyt on ilmeisesti se palanen hiertynyt pois, kuin pippuri morttelissa :)))

Hyvä että joku muukin juoksee tai hölkkää. Luulin olevani jo ihan omituinen.

Sillä voi lisäksi vahvistaa luustoa ja siinä palaa niitä kaloreitakin. Sillä pitäisi olla myönteinen vaikutus mielenterveyteenkin. Ainakin aivojen pitäisi toimia virkeämmin. Tuon melkein missä vaan-jutun olen huomannut. Pitää ottaa vaan lenkkarit mukaan. Jo puolessa tunnissa ehtii juosta useita kilometrejä, joten ajanpuutekaan ei ole yleensä este ja mikä parasta, harrastus ei maksa mitään muuta paitsi ne hyvät lenkkarit.

En ole muuten koskaan käynyt hierojalla enkä ole oikeastaan mitenkään mistään kovin jumissakaan tai kipeä. Toisaalta jos aamulla heräisi siihen, että joka paikkaa särkee, ei ehkä ajattelisi joutavia ja haaveilisi olemattomista :) Siis ei tästä mitenkään sen onnellisemmaksi tule kuin jos elämä olisi pelkkiä paheita.

• Putkivalo
        PupuPuskasta kirjoitti:

Hyvä että joku muukin juoksee tai hölkkää. Luulin olevani jo ihan omituinen.

Sillä voi lisäksi vahvistaa luustoa ja siinä palaa niitä kaloreitakin. Sillä pitäisi olla myönteinen vaikutus mielenterveyteenkin. Ainakin aivojen pitäisi toimia virkeämmin. Tuon melkein missä vaan-jutun olen huomannut. Pitää ottaa vaan lenkkarit mukaan. Jo puolessa tunnissa ehtii juosta useita kilometrejä, joten ajanpuutekaan ei ole yleensä este ja mikä parasta, harrastus ei maksa mitään muuta paitsi ne hyvät lenkkarit.

En ole muuten koskaan käynyt hierojalla enkä ole oikeastaan mitenkään mistään kovin jumissakaan tai kipeä. Toisaalta jos aamulla heräisi siihen, että joka paikkaa särkee, ei ehkä ajattelisi joutavia ja haaveilisi olemattomista :) Siis ei tästä mitenkään sen onnellisemmaksi tule kuin jos elämä olisi pelkkiä paheita.

jotka ei oo ymmärtäneet tätä juoksemisen ihanuutta :)))

Totta tuo viimeinen kappale, pieni kipu päivässä pitää jalat maassa, haaveilee vaan kivuttomasta päivästä =))
        Toisaalta pitää olla kiitollinen että on vaan noita vaivoja..

• Putkivalo

I'm all ears, enkä yhtään kuonoa :)))

• hyvä että joku muukin jumittaa niskojaan uudelleen!
      Mä kans tänään uimahallissa sain omani aika kivoiks, mut hyvä tinnitus taas meneillään parin tunnin konesession jälkeen. :D

• Putkivalo

Tinnitus ei ole kiva juttu!

Oisko sellainen lämmitettävä hartiatyyny jotain, kun ainakin mulla lämpö auttaa.

Kissaaa.... missä olet.. tule tänne kolli...

• Putkivalo kirjoitti:

Tinnitus ei ole kiva juttu!

Oisko sellainen lämmitettävä hartiatyyny jotain, kun ainakin mulla lämpö auttaa.

Kissaaa.... missä olet.. tule tänne kolli...

auttaa, pitäis hommata uus vehnätyyny, vanha kului puhki.

• Putkivalo
        minttupuu kirjoitti:

auttaa, pitäis hommata uus vehnätyyny, vanha kului puhki.

nyt sun pitää syödä vähän tätä vehnää.... :)))

Olen kuullut kyllä tuollaisista. Sääli että pukki kävi jo :)

• xxxyyy

Kysymykseesi vastaan että havaintojeni mukaan onnellisinta elämä on kun ei keskity koko ajan tavoittelemaan sitä minkä kuvittelee omaksi parhaakseen. Yleensä asiat näyttävät yhdeltä ja ovat toista. Sitä mikä on lopulta onneksi ei etukäteen ole kovin helppo päätellä.

• Putkivalo

kyllä mä tuon ostan. Toisaalta, jos pienestä saakka oppii mikä on hyväksi ja sellainen kunnon elämänrytmi, niin se voisi mennä ikään kuin luonnostaankin?

Ajattelin lähinnä samaa rataa tuon QP:n kanssa, että ihminen tietää että joku juttu voi radikaalisesti auttaa elämässä, mutta ei saa itsestään vaan irti.

• xxxyyy
        Putkivalo kirjoitti:

kyllä mä tuon ostan. Toisaalta, jos pienestä saakka oppii mikä on hyväksi ja sellainen kunnon elämänrytmi, niin se voisi mennä ikään kuin luonnostaankin?

Ajattelin lähinnä samaa rataa tuon QP:n kanssa, että ihminen tietää että joku juttu voi radikaalisesti auttaa elämässä, mutta ei saa itsestään vaan irti.

Kyllä kai se menee kuitenkin niin ettei tupakkalakkoon, raittiuteen tai laihdutuskuuriin tartuta koska oman elämäntavan riskejä pidetään kuitenkin niin pieninä 'etteivät ne nyt juuri minun henkeäni uhkaa'. Sitten voivotellaan kun on liian myöhäistä eikä elämäntapaa enää kannata muuttaa 'kun kuollaan tässä kumminkin'.

Ne jotka ajattelevat vakavasti elämänmuutosta eivät tee siitä elämän ja kuoleman kysymystä. Ja jos on tupakalta haiseva krapulassaan vapiseva läski on parempi nauttia sitten siitä, on kai siinäkin hyvät puolensa. Emme me muutkaan elä ikuisesti eikä kannata kuvitella että meillä sen hauskempaa olisi ;-))

• Putkivalo
        xxxyyy kirjoitti:

Kyllä kai se menee kuitenkin niin ettei tupakkalakkoon, raittiuteen tai laihdutuskuuriin tartuta koska oman elämäntavan riskejä pidetään kuitenkin niin pieninä 'etteivät ne nyt juuri minun henkeäni uhkaa'. Sitten voivotellaan kun on liian myöhäistä eikä elämäntapaa enää kannata muuttaa 'kun kuollaan tässä kumminkin'.

Ne jotka ajattelevat vakavasti elämänmuutosta eivät tee siitä elämän ja kuoleman kysymystä. Ja jos on tupakalta haiseva krapulassaan vapiseva läski on parempi nauttia sitten siitä, on kai siinäkin hyvät puolensa. Emme me muutkaan elä ikuisesti eikä kannata kuvitella että meillä sen hauskempaa olisi ;-))

kuolema on niin käsittämätön asia, ihminen ei tajua miten vakava (heh) se on, ennen kuin on käsillä. Tulee mieleen Jenni Vartiaisen biisi "En haluu kuolla tänä yönä". Vaikka kuinka uhmaa kuolemaa, ja väittää ettei halua elää ikuisesti kuitenkaan, niin silti meissä jokaisessa on se kuolemanpelko kun hetki lähestyy. Ei siis kantsis pakosti vähentää niitä elonvuosia.

Menipä morbiidiksi tämä viesti :))

• Laiskuus on mulla ainakin suoraan sanottuna yks syy etten aina tee niitä hyvä ratkaisuja.
      Töitten ja väsymyksen taakse on hyvä mennä ettei tarvi, vaan kantaa sitten huonoa omaatuntoa.
      Ja kaikenlisäksi kun siitä laiskuudesta jne. tulee kierre ettei jaksa sitäkään vähää, mut kun :(

Mä laitoin toissapäivänä pullon pohjan kiinni. Sain jouluna sellaisen pullon joka oli täynnä suklaakonvehteja, nyt se on puolillaan ja saa olla. Pistin pohjan kiinni :))

• Putkivalo

Mut kun...
        Mulla on vielä suht nuoret ipanat, ne ja koira pistää kyllä vauhtia niin ettei tule makoiltua. Ei meinaa oikein aika riittää päivässä.

Sait sentään korkin kiinni :))) se on paljon se! Mä varastan aina lastenkin karkit :/

• mistä sisua?

Mielilauseeni on ollut: Elämä koostuu sarjasta valintoja.

Kutakuinkin noin. Ihminen on valintojen edessä joka päivä ja lukuisia kertoja. Useimmiten joutuu valitsemaan kahden vaihto-ehdon väliltä. Joskus suutun itseeni perin pohjin, kun en kykene kieltäytymään jostain, esim suklaasta. Miten sitä voi olla niin sisuton? Miten voin olla niin heikko? Kun ennen vanhaan kykeni olemaan pari kertaa vuodessa nestepaastokuurillakin? Vaan ei enää. Onneksi alkoholi ei ole ollut ikinä ongelma, olen miltei raitis ja tupakoimatonkin olen.

• Putkivalo

tulee niin hyvä olo kuin jotain paastoa tai vastaava saa läpi. Olo on eufoorinen, kunto katossa ja energiaa täynnä. Pitäisi riittää palkinnoksi jo pelkästään se, mutta kun....

Onneksi tulee uusi vuosi ja saa luvata tekevänsä kaikkia kivoja valintoja :))

• isompia ja pienempiä valintoja jatkuvasti. Yhden pikkasen isomman valinnan täs tein, josta oon jo tääl kirjottanukki, nimittäin täydennyskoulutus vuoden oon hankkinu ittelleni, joka pitää suorittaa työn ohessa. Huh,huh.. En tiedä onko se sit hyvä vai ei, mahtaakohan olla liian iso pala purtavaksi, valintoja tulee sen myötä sitten, kotihommissa ym.. jokapäiväsessä muussa tekemisessä.

• görgyj

puhua valinnoista, mutta tehdä samoja asioita, ja samoin kuten muutkin.

• Putkivalo

Nostan hattua! Hieno mutta varmasti raskas valinta. Toisaalta lopussa kiitos seisoo, ja voi vasta silloin punnita oliko vaivansa arvoista :)

Toivottavasti sun perheesi on tukemassa sua, ettet palaa loppuun!

• Putkivalo
        görgyj kirjoitti:

puhua valinnoista, mutta tehdä samoja asioita, ja samoin kuten muutkin.

on se nyt parempi tietää että itse on valinnut, eikä vaan itkeä ettei voi asialle mitään?

• koskaan itseeni.. Ei pysty vastaan, tulee niin huono omatunto ;)

Saati että oon luvannu olla tekemättä uudenvuoden lupauksia!!

• Putkivalo

Ei tuollaisia uudenvuoden lupauksia saa tehdä, ettei tee uudenvuoden lupauksia! Se on vastoin EU-direktiiviä joka käsittää kansakunnan vuosittainen kehittyminen :))

• Putkivalo kirjoitti:

Ei tuollaisia uudenvuoden lupauksia saa tehdä, ettei tee uudenvuoden lupauksia! Se on vastoin EU-direktiiviä joka käsittää kansakunnan vuosittainen kehittyminen :))

vapaaehtoisesti kehityksen jarru.. Vaikken aina niin tyytyväinen olekaan.
        Hyvästi Nobel.. ;)

• Putkivalo
        Sibone kirjoitti:

vapaaehtoisesti kehityksen jarru.. Vaikken aina niin tyytyväinen olekaan.
        Hyvästi Nobel.. ;)

Suomalainen nainen, viittä vailla saamassa Nobel-palkinnon, ja sitten hän kieltäytyy! ;D

• Putkivalo kirjoitti:

Suomalainen nainen, viittä vailla saamassa Nobel-palkinnon, ja sitten hän kieltäytyy! ;D

Se olikin vain toteamus, mut viittä vaille on aika paljon!)
        Ja mitä siitä vaatimattomuudesta sanottiinkaan ;)

• Korppis

Minun apuni löytyy jumittuneeseen niskaan ja hartioihin on Nymfahieronnasta. Selkäni suoristuu ja tunnen kuin veri alkaa virtaamaan päässä samoin ylimääräiset nesteet poistuvat kehosta. Käyn säännöllisesti yhdella ja samalla hierojalla joka tuntee kehoni heikot kohdat. Muut konstit eivät auta kuin hetkellisesti joten säännöllinen hieronta on ainut ja hyväksi koettu pelastus.

Suklaa ei kuulu hemmotteluaineisiini joten en rankaise sinua jos sorrut. Olen enempi keksi ja pikkuleipä napertaja. Voisihan noita muutamaa ylikiloa ruveta karsimaan, mutta heti kun polveni antaa myöten niin ei kun lenkille ; )

Itseä ei kannata laiminlyödä se kostautuu tavalla tai toisella.

Hyvää yötä!

• Putkivalo

Kuulostaa hyvältä tuo hieronta. Olipa sitten nymfi tai lymfa :)))

Tuli hieronnasta mieleen, että mulla on toinen pahe mikä meinaa rassata ihan peevelisti, ja josta tuo hartiakramppikin johtuu. Mä stressaan. Ulospäin näytän tyyneeltä ja tasapainoiselta, mutta sisällä kiehuu. Ja sehän tietää fyysisiä tuntemuksia. Ensin oli verenpaine, jonka sain alas juoksemalla. Sitten tuli hampaiden narskunta, jonka sain kuriin hammaskiskolla. Jotain piti tietysti tulla kun vaan hoidin oireita enkä itse "tautia" ja aloin siirrellä leukaniveliä niin että paukkui öisin. Aloin käymään intialaisessa päähieronnassa (minkä suosittelen lämpimästi kaikille) ja hoitsu ehdotti mulle botoxia leukaniveliin. Pelkkä hierontakin auttoi, joten en niin radikaalia temppuja ole vielä tarvinnut. Paitsi että nyt tuo ressi siirtyy niskaan ja migreeniin.

Taidan tarvita kokovartalobotoxia.

• Minulla on ihan luonnollinen selitys näille kirjoitusvirheille. Minulla on lukihäiriö joka ilmenee vierasperäisissä sanoissa ja konsonanttien yhteydessä. Puhun englantia päivittäin, mutta kirjoittaessa joudun pitämään sanakirjan auki koneella. Puheessakin jos sanoissa on alussa useampi konsonatti ne voivat vaihtaa paikkansa.

Eka kertaa huvituin, yhteys oli niin hauska, mutta yleensä minua ärsyttää kun kirjoitusvirheistäni huomautellaan ja ivaillaan sillä en voi niille mitään. Vaikka usein tarkistan sanan niin en näe virhettä kun kirjoitan sen tekstiin.

Olen kuitenkin ylpeä, että kirjoitin ylioppilaaksi aikuisena tietämättä tästä viasta vaikka ihmettelin usein miksi kielissä kirjalliset osuudet ontuivat. Kun jatkokouluttauduin englanninkielen opettaja huomasi yhteyden lukihäiriöön ja pääsin tutkimuksiin, jossa todettiin, että minulla on konsonattilukihäiriö.

Hieronta on kaikissa muodoissa hyvin rentouttavaa ; )

• korpikirjailija kirjoitti:

Minulla on ihan luonnollinen selitys näille kirjoitusvirheille. Minulla on lukihäiriö joka ilmenee vierasperäisissä sanoissa ja konsonanttien yhteydessä. Puhun englantia päivittäin, mutta kirjoittaessa joudun pitämään sanakirjan auki koneella. Puheessakin jos sanoissa on alussa useampi konsonatti ne voivat vaihtaa paikkansa.

Eka kertaa huvituin, yhteys oli niin hauska, mutta yleensä minua ärsyttää kun kirjoitusvirheistäni huomautellaan ja ivaillaan sillä en voi niille mitään. Vaikka usein tarkistan sanan niin en näe virhettä kun kirjoitan sen tekstiin.

Olen kuitenkin ylpeä, että kirjoitin ylioppilaaksi aikuisena tietämättä tästä viasta vaikka ihmettelin usein miksi kielissä kirjalliset osuudet ontuivat. Kun jatkokouluttauduin englanninkielen opettaja huomasi yhteyden lukihäiriöön ja pääsin tutkimuksiin, jossa todettiin, että minulla on konsonattilukihäiriö.

Hieronta on kaikissa muodoissa hyvin rentouttavaa ; )

Otsikon ässä ei kuulu lukihäiriöni piikkiin vaan se jäi jonee roikkumaan ; )

• Putkivalo kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä tuo hieronta. Olipa sitten nymfi tai lymfa :)))

Tuli hieronnasta mieleen, että mulla on toinen pahe mikä meinaa rassata ihan peevelisti, ja josta tuo hartiakramppikin johtuu. Mä stressaan. Ulospäin näytän tyyneeltä ja tasapainoiselta, mutta sisällä kiehuu. Ja sehän tietää fyysisiä tuntemuksia. Ensin oli verenpaine, jonka sain alas juoksemalla. Sitten tuli hampaiden narskunta, jonka sain kuriin hammaskiskolla. Jotain piti tietysti tulla kun vaan hoidin oireita enkä itse "tautia" ja aloin siirrellä leukaniveliä niin että paukkui öisin. Aloin käymään intialaisessa päähieronnassa (minkä suosittelen lämpimästi kaikille) ja hoitsu ehdotti mulle botoxia leukaniveliin. Pelkkä hierontakin auttoi, joten en niin radikaalia temppuja ole vielä tarvinnut. Paitsi että nyt tuo ressi siirtyy niskaan ja migreeniin.

Taidan tarvita kokovartalobotoxia.

Se oli siis lymfahieronta ; ) Vaikka tuo toinenkin muoto ei ole lainkaan hassumpaa kun se yhdistetään kokovartalohierontaan.

Tressi jumittaa hartioita se on tosi kai sitä käveleekin niskat kumarassa kun on hermostunut ja jännittynyt. Minun paheeni on, että pusken putkeen työtä kokoaikaisesti ilman pausseja kuten nyt joulukuun alussa tapahtui ja kun lopetan en rentoudukaan vaan olen kuin tönkkösuolattumuikku. Siihen ei auta muu kuin soittaa Katrille niskat on taas jumissa ; ) Toisaalta kulunut vuosi on ollut totuttautumista pillereihin, joissa on rutkasti sivuvaikutuksia. Olen kuitenkin päättänyt olla valittamatta ja se on auttanut hyväksymään jotkut kehoni kolotukset luonnollisena osana tervehtymisprosessiani.

• Putkivalo
        korpikirjailija kirjoitti:

Se oli siis lymfahieronta ; ) Vaikka tuo toinenkin muoto ei ole lainkaan hassumpaa kun se yhdistetään kokovartalohierontaan.

Tressi jumittaa hartioita se on tosi kai sitä käveleekin niskat kumarassa kun on hermostunut ja jännittynyt. Minun paheeni on, että pusken putkeen työtä kokoaikaisesti ilman pausseja kuten nyt joulukuun alussa tapahtui ja kun lopetan en rentoudukaan vaan olen kuin tönkkösuolattumuikku. Siihen ei auta muu kuin soittaa Katrille niskat on taas jumissa ; ) Toisaalta kulunut vuosi on ollut totuttautumista pillereihin, joissa on rutkasti sivuvaikutuksia. Olen kuitenkin päättänyt olla valittamatta ja se on auttanut hyväksymään jotkut kehoni kolotukset luonnollisena osana tervehtymisprosessiani.

keho jää viritystilaan :)) eikä rentoudu välillä. Huomaan itte välillä kuinka leukalihakset kiristyy jos vaikka olen myöhästymässä, hartiat menee korviin... Aika hyvin pystyy kuitenkin vaikuttamaan kun vaan tarkkailee itseään ja nollaa asennon.

Jos on muutenkin kipuja kehossa, se varmasti myös vaikuttaa siihen rentoutumiseen.

• Putkivalo
        korpikirjailija kirjoitti:

Otsikon ässä ei kuulu lukihäiriöni piikkiin vaan se jäi jonee roikkumaan ; )

aikamoinen typottaja tuo Hiljainenkin, että paraskin puhuja. Tuossa nyt sattui tulemaan näköjään ihan vahingossa kaikki kirjaimet oikein, mutta välillä joutuu laittaa QP-oikolukun päälle ;DD

Toista se on mun kans, kun kirjoitan vihreettömsti. Niih :P

Pitäiskö pysyä huomenna poissa täältä, tai saan omasta pannusta ;)))

• tanj a

Tulin just hoidattamasta jalkaparkojani fysioterapiasta, joiden takia elämäni on ollut rajallista lokakuusta lähtien. Ihan vaan siksi kun päätin reippaasti muuttaa tapojani ja päätin ihan issekseni harjoitella ihan uusia liikkeitä sekä venytyksiä paremman elämänlaadun puolesta. Joten minä vastaan kysymykseesi, että joo, kiva idis, mutta tässä iässä kantsii ehdottomasti harkita hetken ennen kuin päättää mitään. Ja kun pitää olla paikoillaan/varovaisesti viikkotolkulla keksii monta monituista muuta syntiä aikansa kuluksi, joista eroon pääseminen on suurempi haaste kuin mistä alun alkujaan lähti.

Seuraavaksi uppoaakin sitten sievät rummat erikoiskenkiin n. 300 e zipale, erikoispohjallisiin ja välissä mietitään, että kantsikin taas luottaa omiin taitoihinsa. Kyllä tää tästä kuulema tokenee ja palautuu entiselleen, mutta älkää rakkaat ihmiset tehkö hirveän radikaaleja uuden vuoden päätöksiä ja tykätkää ittestänne sellaisena kuin olette. Omalla kohdallani muutokset ovat vaatineet jopa muutaman vuoden "meditoinnin" ja sen takia uskon jalkaongelmani jälkeen entistä vakaammin, että ensin on luotava usko muutokseen ja sitten vasta toimia.

• Putkivalo

Tykätkää ittestänne sellaisena kuin olette. :)) Onhan se niin. Elämä voisi käydä tylsäksi jos tekisi vain järkeviä juttuja. Tosin minusta on mukavaa välillä kiusata itseäni, katsoa mihin pystyn ja kokeilla rajoja. Tähän asti kokeillut enemmän niitä fyysisiä, mutta ei kandee enää terveydellä leikkiä tässä iässä. Palautuminen ei ole mitenkään huippunopeeta.

Parhaiten varmaan pysyy päätöksessään jos ensin pystyy sen motivoimaan itselleen.

Harmi sun jalkavaivat. Olisit kysynyt ensin multa, niin olisin sanonut että aloita varovasti :))) Lohduttaako yhtään ;D

• Taitaa lähes jokainen uskoa, että tää on mulle parasta! Jos tulis 'tarve', niin ihan hyvin voisin tehdä tai elää toisin..... tää vaan on juur nyt hyvä näin.

Sairaus tai joku muu vahvasti järisyttävä kokemus pysäyttää pohtimaan. Kuka reivaa ja kuinka pysyvästi elämäänsä, on taas persoonakohtaista ja "hänelle" hänen mielestään paras ratkaisu!

Ehkei elämäänsä kovin usen tai ei ainakaan kaikenaikaa kannata arvottaa vaa elää tässä ja nyt omien tuntemusten ja ympäristön antamien edellytysten mukaan, kuka mitenkin!

Mulla on monta pahetta, jotka eivät edesauta saavuttamaan 'maksimaallista' elämän-/elinkaarta, mutta mieluumin näin, kuin tähdäten i"kuiseen elämään maanpäällä", no edes hirveen pitkään elämään!:))

Toivoisin lähteväni täältä saappaat jalassa, koska en ole buutsimies alkuunkaan!:)

Kuolemaa en ole muutamaan vuoteen edes ajatellut, kun sain uuden mahdollisuuden vuosien sairastelun jälkeen. Vaan entiseen olen näköjään palannut, tiedä mihin se tällä kertaa johtaa.

Jk. Mulle on tekeminen kaikkki kaikessa, ja mieluumin muiden hyväksi, kuin kuin oman aineellisen hyvinvoinnin tähden. Olen materiaalisella puolella saanut riittävästi kokemuksia, niillä ei sinällään ole merkitystä, vaikka vieläkin se jostais syystä kuuluu jokapäiväiseen päätöksentekoon jossain muodoin, ilmeisesti se on minun 'seepranraitani', josta en pääse eroon.

Jk.2. Tuolla joku taisi mainita, ettei kantsi uudenvuodenlupauksia antaa, ts, muuttaa radikaalista asioita, vaan taitaa monesti olla niin,. että jos niin ei tee, ei myöskään varsinkaan additiohin verrattavissa asioissa muutoksesta tule pysyvää??
      Minä aion taas vuodenvaihteessa antaa uuden lupauksen.
      Edellisen annoin vuonna -74 ja se on vielä pitänyt. Saapa nähdä kuinka tämän seuraavan lupauksen lunastuksen kanssa onnistun.;)

• Putkivalo

onhan ihmisillä erilaiset mukavuusrajat, mitä on valmis tekemään ja mitä ei. Sellainen tuntuma mulla on kuitenkin, että miehet helpommin hyväksyvät itseään sellaisia kuin ovat, naisilla taas on alituinen paha omatunto ulkonäöstä ja fyysisestä kunnosta.

Toinen hyvä tapa saada huonon omatunnon on vissiin ne uudenvuoden lupaukset :)) siksi niitä on helppo jättää tekemättä. Olen ratkaisut sen niin, että vaan lupaan pyrkiä.

Mitämitä Emw:n lupaus sisältää, saako udella :) Tai pitäähän sun kertoa meille että voidaan valvoa ;)))

• Rattus sp.

Olen Mysterietin kanssa samoilla linjoilla, ettei parempaa keksintöä ole kuin piikkimatto- ja tyyny. Paljas selkä piikkimatolle ja peitto päälle niin nukuttaa hyvin :). Kokeilin ystävän luona myös seuraavaa "kipukoukkua" ja siihen tuli himo. Eli hankintaan on menossa.. Tässä olisi vinkkejä ja linkki fysiostickiin. Samalla säästyt korvien lukkiutumiselta.

https://www.fysiostick.fi/

Suklaan olen vaihtanut aikoja sitten tummaan suklaaseen. Sitä en todellakaan pysty syömään paljon. Koiralta jäi perinnöksi iso kasa marjajauheita, joita tulee parikin kertaa päivässä nautittua kolmen eri jauheen sekoituksina.

Laiminlyön, mutta sen jälkeen aina ryhdistäydyn. Ryven välillä itsesäälissä, mutta se on niin surkea tila, että pakko aina nousta ylös :).

Vuoden 2011 teemana jatkuu.. a) osakesijoittaminen, b) purjehdus ja c) koiranpentu.. Alennusmyynnistäkin lähti mukaan vain D-vitamiinia :D. Nyt vain säästellään niihin, mitä todella haluaa..

http://www.youtube.com/watch?v=qdPC4MgPmsQ&NR=1

• Putkivalo

Piikkimaton sain viime jouluna Pukilta, ja kun yhden ainoan päivän vuodessa käytän sukkahousuja, piti just silloin niillä istahtaa tolle matolle. Helllll#"¤&! Ei tullut kokeiltua uudestaan, sen verran sattui ;)) Täytyis kyllä ottaa esille, tekis hyvää hartioille. Mutta vaikka villapaita päällä ensin ;)

Voisin kyllä kuvitella sut just noin reippaaksi :)))
        Ihanat nappisilmät! Meinaat sitten rodulle säilyä uskollisena?

• Rattus sp.
        Putkivalo kirjoitti:

Piikkimaton sain viime jouluna Pukilta, ja kun yhden ainoan päivän vuodessa käytän sukkahousuja, piti just silloin niillä istahtaa tolle matolle. Helllll#"¤&! Ei tullut kokeiltua uudestaan, sen verran sattui ;)) Täytyis kyllä ottaa esille, tekis hyvää hartioille. Mutta vaikka villapaita päällä ensin ;)

Voisin kyllä kuvitella sut just noin reippaaksi :)))
        Ihanat nappisilmät! Meinaat sitten rodulle säilyä uskollisena?

Kai tiedät, että Mysteriet tepastelee paljain jaloin piikkimatolla, kun pesee tiskejä aamuisin :)? Kokeilin ja oli ihan hyvä kokemus, mutta ei ole vielä mieltänyt omaksi jutuksi. Paljaalle selälle saat parhaan tuloksen. Itse levitän piikkimaton ja -tyynyn sängylle eli ei ihan kovalle alustalle. Alussa pistelee, mutta vähän ajan päästä selkä rentoutuu ja lämpenee.

Kaikkeen ei ole varaa, joten on tarkemmin mietittävä, mihin satsaa. Osakesijoittaminen tähtää tulevaisuudessa lisävapauteen. Ensi vuonna on tarkoitus siirtyä sijoittamaan muualle kuin Suomeen. Vielä selvitettävää käytännöissä. Purjehduksesta en luovu. Siitä nautin :).

Elämä olisi liian masentavaa ilman pientä koiraa. Sama rotu, sillä poikia on sen verran ikävä. En meinaa tottua ollenkaan nuoremman poismenoon. Pidän kuitenkin väliä ennen toisen hankkimista. Aikaisintaan ensi syksynä..

Mieliala on monesti oma valinta kysymys eli miten suhtaudun eri asioihin ympäristössä :).

• mahdotonyhtalo"

Läheltä piti, etten tullut jo vuotta aiemmin :). Käväisin kuitenkin Rovaniemellä ja löysin tsekkiläisen pitämän tee- ja kahvikaupan.

Täysiverinen snautseri-ihminen voi ottaa vain snautserin. Alustavasti sovittu jo toisen koirani kasvattajan kanssa seuraavasta koirasta. Eikö ole söpö? Siis seuraavan linkin koira..

http://www.youtube.com/watch?v=tiK83XYa8zY&feature=related

Kipukoukulla möyhitään kipeytyneitä lihaksia. Tulee sama olo kuin olisi ollut hierojalla, ainakin osittain. Löytää ja ylettyy niihin lapaluiden välisiin kipeisiin kohtiin ja sitten aloittaa kohdan hinkkaamisen :D. Tuossa mainitsemassani mallissa voi myös pehmitellä niskoja mukavasti.

Pitäisi venytellä enemmän. Lenkkeilyä on onneksi voinut lisätä pakkasten hellittettyä.

• mahdotonyhtalo"

Seuraava koira on lentokokoinen eli lentokoneessa sylikokoinen. Pikkumurmeli ei jää kotiin, kun emäntä lähtee matkoille ;). Jonkinlaista kompromissia on tehtävä, kun ikää tulee ja haluaa toteuttaa eri asioita.

Minullakin menee ensi kesänä rahaa purjehduksiin, joten syksy on parasta aikaa. Yksi pidempi reissu on jo varattu, mutta siitä en viitsi täällä kirjoitella.

• Rattus sp.
        mahdotonyhtalo" kirjoitti:

Seuraava koira on lentokokoinen eli lentokoneessa sylikokoinen. Pikkumurmeli ei jää kotiin, kun emäntä lähtee matkoille ;). Jonkinlaista kompromissia on tehtävä, kun ikää tulee ja haluaa toteuttaa eri asioita.

Minullakin menee ensi kesänä rahaa purjehduksiin, joten syksy on parasta aikaa. Yksi pidempi reissu on jo varattu, mutta siitä en viitsi täällä kirjoitella.

Eli älä ihmettele :D.

• Rattus sp.

Löysin jo fb-tunnukseni. Pitäisi ensin siivoskella ja karsia "ystäviä". Sen jälkeen olisi se taas käyttökunnossa :). Tuli joskus hyväksyttyä ystäviksi myös ongelmatapauksia. Lupaan viikonloppuna käväistä sillä puolella. Tänne en ota enää rekattua nikkiä.

Missäköhän Putkis on? Ettei ole juuttunut sinne ammeeseen tai sitten huomasi, kuinka hyvät nokkaunet saa piikkimaton päällä ;).

• mistä sisua?

ja olen kokenut saman. Ja olen sitä mieltä toimiin useimmalla kun kokeilee ja jatkaa vaikka ei heti auta. Olen nukkunut huonosti jo vuosia ja en halua käyttää kemiallisia valmisteita ( lääkkeet minimiin kaikessa) mutta kun hankin piikkimaton alkoi univaikeudet väistyä. Pitänee se piikkityyny vielä hankkia jos tulisi moninkertainen rentous..? Viime yön nukuin kuin tukki, kävin kerran vw:ssa mutta uni jatkui kuin en olisi ollutkaan hereillä. Illalla kävin vielä saunassa mikä myös edesauttaa syvää unta. Menin nukkumaan klo 23 ja heräsin 9.30...on niin vireä olo, että...

• Rattus sp.
        mistä sisua? kirjoitti:

ja olen kokenut saman. Ja olen sitä mieltä toimiin useimmalla kun kokeilee ja jatkaa vaikka ei heti auta. Olen nukkunut huonosti jo vuosia ja en halua käyttää kemiallisia valmisteita ( lääkkeet minimiin kaikessa) mutta kun hankin piikkimaton alkoi univaikeudet väistyä. Pitänee se piikkityyny vielä hankkia jos tulisi moninkertainen rentous..? Viime yön nukuin kuin tukki, kävin kerran vw:ssa mutta uni jatkui kuin en olisi ollutkaan hereillä. Illalla kävin vielä saunassa mikä myös edesauttaa syvää unta. Menin nukkumaan klo 23 ja heräsin 9.30...on niin vireä olo, että...

Piikkityynyllä saa rentoutumaan niskan ja virkistää myös päänahkaa takaraivon kohdalta. Suosittelen! Minulla oli alusta asti sekä piikkityyny ja -patja, joten en tiedä muusta vaihtoehdosta.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6165
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      639
      2521
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1199
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      79
      1090
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      312
      1065
    6. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      72
      1036
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1030
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      64
      934
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228