etsin hyvää vahvistinta (ei tartte olla viritinvahvistin) ja siihen sopivia hyviä kaiuttimia. Tehoa sais olla noin 2x100w. ja hintaluokka 500eurosta 1500 eroon.
Neuvokaa hyvät merkit vahvistimeen ja kaiuttimiin.
Hei!
4
701
Vastaukset
- hifisti69
Mihin käyttöön niitä etsit? Millaiseen huoneeseen? Mikä on äänilähde? Milliasta musiikkia kuuntelet?
Miksi juuri 2 x 100 W ? Kaiuttimista lähtevä ääni riippuu vahvistimen tehon lisäksi monesta muustakin asiasta, etenkin kaiuttimien herkkyydestä. Eri kaiuttimien kuorma voi olla eri tavalla hankala vahvistimelle (impedanssivaste ei ole tasainen), jolloin vahvistimen virranantokyky on tärkein ominaisuus, jne. Lisäksi eri valmistajien ilmoittavat teholukemat eivät ole välttämättä millään lailla vertailukelpoisia.- hifisti69
Jos pitäisi 1500 euron budjetilla hankkia vahvistin ja kaiutinpari, jakaisin budjetin itse suunnilleen näin:
- vahvistin 500 e
- kaiuttimet 900 e
- johdot (välikaapeli äänilähteestä kaiutinkaapelit) 100 e
Tuolla budjetilla ostaisin itse vahvistimeksi todennäköisesti Marantz PM6003:n. Kaiuttimia joutuisi kuuntelemaan ja vertailemaan, mutta ainakin Dynaudio Excite X12 ja Dali Ikon 2 olisi kuuntelulistalla. - Aloittelija--
mitä mieltä olet marantz pm-68 ja dali 606- yhdistelmästä? Kuuntelen ihan kaiken tyylistä musaa, paitsi en jazz ja bluesia.
- jää sitten
Aloittelija-- kirjoitti:
mitä mieltä olet marantz pm-68 ja dali 606- yhdistelmästä? Kuuntelen ihan kaiken tyylistä musaa, paitsi en jazz ja bluesia.
Kuunteluun jää sitten Matti ja Teppo sekä Paula Koivuniemi. Eipä kannata hankkia mitään laitteita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901201Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70800
- 48794
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53740- 60649
- 33642
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48642- 52607
- 50595