Pari kirjavinkkiä säästäväisille, downshiftaajille tai muuten vaan köyhille:
1. Kaikkien downshiftaajien peruslukemistoa: Henry Thoreau, Elämää metsässä. Kertoo 1800-luvulla Usassa metsään talonsa rakentaneesta miehestä, joka asuu pari vuotta omillaan metsässä. Hyvä perusteos, osin vähän pitkäpiimäinen.
2. Alexander von Schönburg, Tyylikkään köyhäilyn taito. Kertoo työttömäksi jääneestä nykyaikaisesta aatelisesta. Hauska ja helppolukuinen kirja, vähän kieli poskessa kirjoitettu, ei hirveästi mitään konkreettisia tai järkeviä neuvoja, mutta kannattaa lukea silti.
3. Kaarina Davis, Irti Oravanpyörästä. Kertoo suomalaisesta sairaanhoitajasta, joka saa tarpeekseen työstään ja muuttaa maalle asumaan. Hiukan naivistiseen sävyyn kirjoitettu, mutta paranee loppua kohti. Muutamia ihan hyviä ja konkreettisia esimerkkejä downshiftaamisesta ja säästämisestä.
Mitäs muita hyviä aiheeseen liittyviä kirjoja löytyy?
Kirjavinkkejä säästäväisille
Nuukailija
1
528
Vastaukset
- ...
Madventures häiskien "Kansainvälisen seikkailijan opas", ainakin jos tarttee reissuun lähteä...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Madventures:_Kansainvälisen_seikkailijan_opas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623037
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361913- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499