En ole juonut alkoholia tippaakaan, eikä myöskään 6 hyvin tuntemaani uskovaa perhettä ota tippaakaan alkoholia(pois lukien ehtoolliset kirkossa), miksi ihminen yleensä juo alkoholia sitä en alkuunkaan ymmärrä ?
Kuka juo
80
1437
Vastaukset
- pahaan oloonsako
Hellarit ovat yleensä kaappijuoppoja. Kiiltävä pinta seurakunnassa, mutta kotona menee viinaa kurkusta ja vaimo ja lapset maistavat iskän nyrkkiä.
- :)
Kumma kylläa noista on 4 hellarii ja yksikään ei juo tunnen tosiläheisesti.
- pekka-
:) kirjoitti:
Kumma kylläa noista on 4 hellarii ja yksikään ei juo tunnen tosiläheisesti.
On se kumma juttu. Lähes kaikki tuntemani helluntaiseurakunnan jäsenet, juovat satunnaisesti ollen välillä vaikkapa vuoden täysin selvinä.
On tosin sellaisiakin, joista olen varsin varma, että eivät ole juoneet ikinä alkoholia.
Minä juon satunnaisesti oluen, viiniä, tai vaikkapa "suklaisen hyvän" kojakin kahvin kanssa. Humalassa (> 0.5 promillea) en ole ollut vuosikymmeniin.
- Kössönöm
jotka juovat viinaa. Ei Alkon tulos muuten noin hyvä olisi.
http://www.alko.fi/fi/92B7627D664BF329C22575FB00390464?opendocument&src=7,1&expand=9.1- en tunne uskovia juo
Pakkakunnallani on noin 10 000. Jos aktiiviuskovainen ryyppää, tulee se julki tavalla tai toisella. Kuinka monella mahtaisi onnistua juominen salaa kotona: pitäähän viinakset ja kaljat ostaa jostakin, vanha viina haisee, paistaa olemuksesta. Yleensä kaappijuoppo ei kauaa jaksa kulkea säännöllisesti tilaisuuksissa ja hengellisissä rienoissa. Mikäli viina on kuvioissa, tullee pian syrjään jääminen. Rehellisesti täytyy tunnustaa, että ainakin meidä,n sinun mielestäsi "hihhuleiden" piirissä alkoholin käyttö on minimaalista ja ei ainakaan humalahakuista. Voin itse hienoilla päivällisillä ottaa lasin tai pari viiniä aterian mausteena. Sitä ei minun tarvitse salata.
Meidän uskovaisten tulee auttaa ja kannustaa pysymään taivastiellä niita veljiä ja siskoja, joilla masennuksen, sairauden tai riippuvuuden vuoksi on ongelmia.
Alkoholisti tarvitsee apua ja hän on onneton ihminen. - Uskonnollinen juoppo
en tunne uskovia juo kirjoitti:
Pakkakunnallani on noin 10 000. Jos aktiiviuskovainen ryyppää, tulee se julki tavalla tai toisella. Kuinka monella mahtaisi onnistua juominen salaa kotona: pitäähän viinakset ja kaljat ostaa jostakin, vanha viina haisee, paistaa olemuksesta. Yleensä kaappijuoppo ei kauaa jaksa kulkea säännöllisesti tilaisuuksissa ja hengellisissä rienoissa. Mikäli viina on kuvioissa, tullee pian syrjään jääminen. Rehellisesti täytyy tunnustaa, että ainakin meidä,n sinun mielestäsi "hihhuleiden" piirissä alkoholin käyttö on minimaalista ja ei ainakaan humalahakuista. Voin itse hienoilla päivällisillä ottaa lasin tai pari viiniä aterian mausteena. Sitä ei minun tarvitse salata.
Meidän uskovaisten tulee auttaa ja kannustaa pysymään taivastiellä niita veljiä ja siskoja, joilla masennuksen, sairauden tai riippuvuuden vuoksi on ongelmia.
Alkoholisti tarvitsee apua ja hän on onneton ihminen.Totesit: "Meidän uskovaisten tulee auttaa ja kannustaa pysymään taivastiellä niita veljiä ja siskoja, joilla masennuksen, sairauden tai riippuvuuden vuoksi on ongelmia. Alkoholisti tarvitsee apua ja hän on onneton ihminen." Itse juon kuin sieni, sillä olen syvästi onneton ja masentunut ihminen. Olen toivonut Jumalalta ihmettä ja elämäniloa, mutta mitään ihmettä eikä tulevaisuutta ole näkynyt. Viina poistaa tuskan ja murheen edes hetkeksi. Tosin nyt kun olen ollut masentunut taloushuolien takia olen kännissä vaan itkenyt ja miettinyt lähtöä.
- readmorethanonebook
Onko viestin tarkoitus vihjailla että ateistit juovat vai mikä on kytkös palstan aiheeseen?
Itse join ensimmäisen kerran kaksikymppisenä. Nykyään kerran kuukaudessa parissa ja kohtuudella.
En koe juovani pahaan oloon vaan lähinnä ihan huvikseen sosiaalisissa tilanteissa.
Humala hakuisuutta en ymmärrä. Itseäni ahdistaa kontrollin menettäminen, puhumattakaan krapulasta. Ei alkoholijuomia kannata asettaa mihinkään erityisasemaan, paitsi tietenkin jos niiden hallitsematon käyttö on ongelmana.
Minä juon, silloin harvoin kun juon, lähinnä siksi että ne ovat hyvän makuisia. Luonnollisesti juon vain hyvänmakuisia juomia, on niitä aika kamaliakin liemiä olemassa.
Ei siinä sen kummempaa taikaa tai paheessa rypemistä ole takana.- Oppia muille
Kävin uskovien suvijuhlissa Liperissä viime kesänä, paikalla kymmenituhansia uskovia(paljon nuorisoa) ja koko aikana ei yhtään humalaista tai retteloitsijää eikä jälkeen jäänyt sotkua, siitä voi ottaa oppia. Vastaavasti rokki juhlilla ei muita olekaan kuin rapajuoppoja nuoria ja paikkojen sotkemista.
- järjestäjä.
Oppia muille kirjoitti:
Kävin uskovien suvijuhlissa Liperissä viime kesänä, paikalla kymmenituhansia uskovia(paljon nuorisoa) ja koko aikana ei yhtään humalaista tai retteloitsijää eikä jälkeen jäänyt sotkua, siitä voi ottaa oppia. Vastaavasti rokki juhlilla ei muita olekaan kuin rapajuoppoja nuoria ja paikkojen sotkemista.
Kuule. Liperissä siivottiin pari seuraavaa päivää.
Itseasiassa pellolle piti levittää kuiviketta, liekkö syynä oli maastoon päässyt kosteus. - Ja nämäkin piti poistaa, siivouksen yhteydessä.
Hellari-aluelta kantautui joiku jopa Liperin keskustaan (yli 3 km päähänkin) liikenne oli tukossa
sekä KAUPASTA RUOKA lki loppunut.
Mieti multinikki vähän, ennenkuin valitat.
- Miksi itse sotket toisten forumeita jatkuvilla avauksilla ,mutta samasta asiasta?
Koko ajan sai teitäkin ruokkia, ihankuin vauvaa. Ja kuivikkeetkin piti pellolle levittää.
ennen teidän, herrojen saapumista tehtiin myös paljon työtä, johon Jumala ei edes lahjoituksella osallistunut.
eli:
Uskovien suvijuhlissa paikkojen sotkemista, huonoa ajokäytöstä sekä kotirauhan rikkomiseksi asti venyvää melusaastetta. Niin, ja kaupastakin oli kuulemma kadonnut tavaraa.
Muistettakoon, että valmiille oppinut, työtä pelkäävä heinäsikkaparvi ilmestyi pellolle, ja kuntalaisista tuli vähemmistö. Ja tässäkö kiitos: Seuroista jäi sitten ainoana mieleen JUOPOT. Aikamoinen ero on sitten uskovaisten rokkijuhliin, jossa kaikki vain vetävät Jeesuksen verta , sammumiseen asti.
-
- Saapa nähdä, uskallatko edes vastata, vai delekoito vastaamisen taas jollekin muulle. - Eskoo
järjestäjä. kirjoitti:
Itseasiassa pellolle piti levittää kuiviketta, liekkö syynä oli maastoon päässyt kosteus. - Ja nämäkin piti poistaa, siivouksen yhteydessä.
Hellari-aluelta kantautui joiku jopa Liperin keskustaan (yli 3 km päähänkin) liikenne oli tukossa
- Miksi itse sotket toisten forumeita jatkuvilla avauksilla ,mutta samasta asiasta?
Koko ajan sai teitäkin ruokkia, ihankuin vauvaa. Ja kuivikkeetkin piti pellolle levittää.
ennen teidän, herrojen saapumista tehtiin myös paljon työtä, johon Jumala ei edes lahjoituksella osallistunut.
eli:
Uskovien suvijuhlissa paikkojen sotkemista, huonoa ajokäytöstä sekä kotirauhan rikkomiseksi asti venyvää melusaastetta. Niin, ja kaupastakin oli kuulemma kadonnut tavaraa.
Muistettakoon, että valmiille oppinut, työtä pelkäävä heinäsikkaparvi ilmestyi pellolle, ja kuntalaisista tuli vähemmistö. Ja tässäkö kiitos: Seuroista jäi sitten ainoana mieleen JUOPOT. Aikamoinen ero on sitten uskovaisten rokkijuhliin, jossa kaikki vain vetävät Jeesuksen verta , sammumiseen asti.
-
- Saapa nähdä, uskallatko edes vastata, vai delekoito vastaamisen taas jollekin muulle.kun pelloillekin piti levittää kuiviketta. Onko se kuiva pelto sitten niin paljon parempi kuin kostea?
Oppia muille kirjoitti:
Jos juon joskus oluen saunan päälle tai pari lasillista hyvänmakuista punaviiniä vaimon kanssa tahikka rommitotin ulkoilun jälkeen, niin mitä ihmettä sillä on tekemistä rokkijuhlien, rapajuoppojen ja paikkojen sotkemisen kanssa?
- Eskoo
Eskoo kirjoitti:
kun pelloillekin piti levittää kuiviketta. Onko se kuiva pelto sitten niin paljon parempi kuin kostea?
Helluntalaisten virtsankarkailun takia ne oli, Päästä valui kusta ympäriinsä kuten sadettimasta.
Helluntalaiset nuoret varastivat tavaraa kaupasta, vanhempien opettamana. Raippaa sai, jos jäi kiinni.
- koska ei ollut kuunnelut isin varastusksenopetus -tunneilla.
Onneksi hihhulit eivät sentään varastaneet ihmisten koteja!
Suolapanos satsi perseessä Julistaminen olisi ollut jo tuskaa. - jep jep
Eskoo kirjoitti:
Helluntalaisten virtsankarkailun takia ne oli, Päästä valui kusta ympäriinsä kuten sadettimasta.
Helluntalaiset nuoret varastivat tavaraa kaupasta, vanhempien opettamana. Raippaa sai, jos jäi kiinni.
- koska ei ollut kuunnelut isin varastusksenopetus -tunneilla.
Onneksi hihhulit eivät sentään varastaneet ihmisten koteja!
Suolapanos satsi perseessä Julistaminen olisi ollut jo tuskaa."Helluntalaiset nuoret varastivat tavaraa kaupasta, vanhempien opettamana."
Lähi kaupassa jäi vanhempi nuori, helluntalainen kiinni varastelusta, hän sanoi puolustuksekseen "minulla on jumalan suoma lupa tähän" - Maksa vaivaa
järjestäjä. kirjoitti:
eli:
-
- Saapa nähdä, uskallatko edes vastata, vai delekoito vastaamisen taas jollekin muulle.Kuule. Liperissä siivottiin pari seuraavaa päivää.
eli:
-
- Saapa nähdä, uskallatko edes vastata, vai delekoito vastaamisen taas jollekin muulle. "
Ei tuollaiseen puutaheinää kirjoitukseen kukaan täysijärkinen vastaa. Äly hoi ! - Miksi valehtelette
järjestäjä. kirjoitti:
eli:
-
- Saapa nähdä, uskallatko edes vastata, vai delekoito vastaamisen taas jollekin muulle."Hellari-aluelta kantautui joiku jopa Liperin keskustaan (yli 3 km päähänkin) liikenne oli tukossa
sekä KAUPASTA RUOKA lki loppunut."
Miksi valehtelet, ei siellä mitään hellari-alueita ollut.Koitapa selvitä viina höyryistä !!! - Tarkkuutta
jep jep kirjoitti:
"Helluntalaiset nuoret varastivat tavaraa kaupasta, vanhempien opettamana."
Lähi kaupassa jäi vanhempi nuori, helluntalainen kiinni varastelusta, hän sanoi puolustuksekseen "minulla on jumalan suoma lupa tähän"Lähi kaupassa jäi vanhempi nuori, helluntalainen kiinni varastelusta, hän sanoi puolustuksekseen "minulla on jumalan suoma lupa tähän"
Missä lähikaupassa ?. Erittäin vähän oli paikalla helluntailaisia ei ollut heidän juhlat, koitapa keksiä uusi tekaistu tarina mutta ota ensin asioista selvää ja yritä sitten. - ..........
jep jep kirjoitti:
"Helluntalaiset nuoret varastivat tavaraa kaupasta, vanhempien opettamana."
Lähi kaupassa jäi vanhempi nuori, helluntalainen kiinni varastelusta, hän sanoi puolustuksekseen "minulla on jumalan suoma lupa tähän"Lähi kaupassa jäi vanhempi nuori, helluntalainen kiinni varastelusta, hän sanoi puolustuksekseen "minulla on jumalan suoma lupa tähän"
Ei jumala anna lupaa varastella, mutta ateistia piru kyllä käskee varastaa se varma. - Totuus esiin
Phoebus kirjoitti:
Jos juon joskus oluen saunan päälle tai pari lasillista hyvänmakuista punaviiniä vaimon kanssa tahikka rommitotin ulkoilun jälkeen, niin mitä ihmettä sillä on tekemistä rokkijuhlien, rapajuoppojen ja paikkojen sotkemisen kanssa?
Jos juon joskus oluen saunan päälle tai pari lasillista hyvänmakuista punaviiniä vaimon kanssa tahikka rommitotin ulkoilun jälkeen, niin mitä ihmettä sillä on tekemistä rokkijuhlien, rapajuoppojen ja paikkojen sotkemisen kanssa? "
Oletko yksinkertainen vai onko alkoholi tuhonnut aivosi.Yhteistä on alkoholi, vähästä se on juopokkin aloittanut alamäen. .......... kirjoitti:
Lähi kaupassa jäi vanhempi nuori, helluntalainen kiinni varastelusta, hän sanoi puolustuksekseen "minulla on jumalan suoma lupa tähän"
Ei jumala anna lupaa varastella, mutta ateistia piru kyllä käskee varastaa se varma.Ei taida käskeä yksi tai toinenkaan mielikuvitusolento ketään mitään tekemään. Joko mielisairautta tai toisten herkkäuskoisuudella ratsastelua on se, jos tuollaista väittää, oli sitten mihin tahansa uskova, tai uskomaton ,o)
- Eskoo
Phoebus kirjoitti:
Miksi te olitte siellä rapajuoppojen joukossa?
Totuus esiin kirjoitti:
Jos juon joskus oluen saunan päälle tai pari lasillista hyvänmakuista punaviiniä vaimon kanssa tahikka rommitotin ulkoilun jälkeen, niin mitä ihmettä sillä on tekemistä rokkijuhlien, rapajuoppojen ja paikkojen sotkemisen kanssa? "
Oletko yksinkertainen vai onko alkoholi tuhonnut aivosi.Yhteistä on alkoholi, vähästä se on juopokkin aloittanut alamäen.En ole yksinkertainen. Se on testattu jo moneen kertaan.
En ole myöskää valumassa alamäkeen kohti juoppoutta.
Juomatapani ovat pysyneet jokseenkin samanlaisina jo vuosikymmeniä. Ehkä pientä vähenemistä on havaittavissa jos oikein tarkkaan katsoo. Kaikkihan me vanhenemme.
Kuten tuolla ylempänä mainitsin, niin alkoholia ei kannata asettaa mitenkään erityisasemaan, ELLEI SEN KÄYTÖN HALLINNASSA OLE ONGELMIA.
Minulla ei ole.
Jos jolllain on, viina ei todellakaan sovi heille.
Alkoholin pitämistä syntinä vain koska joku saarnamies tai muu helppoheikki niin sanoo, on lapsellista. Eikös jumalallekkin maistunut aikanaan maanpäällä.Eskoo kirjoitti:
Miksi te olitte siellä rapajuoppojen joukossa?
Kukas niin on sanonut, että minä olisin ollut rapajuoppojen joukossa?
Tarkoitikohan kysymyksesi jollekkin toiselle?
En juo pahaan olooni, ongelmat ei juomisella katoa. Juon kohtuudella ystävien kanssa ja rentoutuakseni. Myönnetään, että ylilyöntejä juomisen suhteen on tullut nuorempana, mutta "räkä poskella" en nykyään enää ole. :)
- Mietipä sitä
"Juon kohtuudella ystävien kanssa ja rentoutuakseni. "
Ei ole asiat hyvin, jos rentoudut vain alkoholilla. - Eskoo
Ota Jeesus sydämeesi, niin sinun ei tarvitse enää juoda pahaan oloon.
- miss ei kirj
Mietipä sitä kirjoitti:
"Juon kohtuudella ystävien kanssa ja rentoutuakseni. "
Ei ole asiat hyvin, jos rentoudut vain alkoholilla.Sanoinko vain? Rentoudun myös lukemalla, ulkoilemalla, ystävien seurassa mitä milloinkin hössöttäen (ilman alkoholia), ratsastamalla, hyvää leffaa katselemalla, poikaystävän syliin käpertymällä tai vain istumalla rantakivellä tai metsässä kannon päällä nököttämällä ja lintujen laulua kuuntelemalla.
- miss ei kirj.
Eskoo kirjoitti:
Ota Jeesus sydämeesi, niin sinun ei tarvitse enää juoda pahaan oloon.
.
- arjuuna
Ovat pakoa elämän todellisuudesta, eli ne ovat samanarvoisia, vaikkakin uskoon tulo saattaa helpottaa tuon uskoon tulon seurauksena tuon juomarin omaisia, mutta oma uskoontulo on vain pakoa toiseen äärimmäisyyteen
Joten molempien pimeys jatkuu
En ole ateisti enkä uskovainen, sillä ateismikin on tuota pakoa, mikä johtuu ihmisen psykologisesta perimästä, eli perisynnistä, joka seraa meitä perimänä, aatamin ajoita asti, ja uskonnot ja aatteet pitävät sitä yllä omilla opeillaan
Usko ja epäusko on sama asia, sillä ne sisältävät toisensa
Kun kaikenlainen usko päättyy, niin päättyy tuo perimäkin, ja voimme elää uskomatonta elämää, jissa kaikki pelko, tuska ja ahdistus ovat päättyneet- -
-Et ole uskovainen
-Et ole ateisti
Noiden kahden väittämän perusteella voi ymmärtääkseni vain päätellä, että sinua ei voi määritellä jumaluskon suhteen, mistä taas seuraisi, ettet ole ajatteleva olento ensinkään. - Eskoo
AAAAAAHAHAHHAHHAAAA... Et ole uskovainen ja silti höpiset prisynnistä ja Aatamista ja Eevasta...
Tervetuloa meidän pöljien joukkoon.
hupsahti minulta niin etten juonut yhtään alkoholia paitsi puoliksi mieheni kanssa yhden punaviinipullon jouluaattona ja joulupäivänä jouluruokien kanssa. Siis pari pientä lasillista kahtena päivänä.
Minulla on verenpainelääke jonka kanssa ei alkoholi oikein sovi. Tuo pari lasia ei haittaa, mutta en halua kokeilla sitä rajaa, missä yhteisvaikutus alkaa tuottaa jotain harmia. Sitten on vielä se, että kun on lapsia ja asutaan aika syrjässä, niin mielellään sitä on aina ajokunnossa, jos jotain sattuu ja täytyy lähteä liikenteeseen.
Siis viini on ruuan kanssa hyvää ja kylmä olutkin helteellä maistuu joskus. Känni ei kiiinnosta. Nuorena tuli oltua joskus huppelissa, mutta siitä on jo aikaa.
Kaikkein kurjinta on lapsille, jos vanhemmat kotona juovat ja käyttäytyvät vastuuttomasti, jopa väkivaltaisesti. Jos välttämättä haluaa ryypätä, täytyy sille löytää oikea aika ja paikka, ja lapsille hyvä huolenpito siksi aikaa.- aateistikko
Varmaankin suurimman osan ainakin Suomessa juodusta alkoholista kippaavat kurkustaan
alas kristityt. Sillä on aika lailla tilastollinen mahdottomuus, että kaiken sen juodun viinan
joisivat vain ateistit - silloin kaikkien ateistien pitäisi olla koko vuoden vuorokauden ympäri
aina kännissä joka ikinen päivä.
Minä en nykyään juo juuri ollenkaan, vaikken olekaan aivan täydellinen absolutisti. Viimeksi
tuli otettua juhlajuomaa, kun juhlistin kesälomani alkua. Siitä on jo puoli vuotta, eikä sen
jälkeen ole maistunut eikä edes huvittanut juoda.
Tein muuten parisen vuotta sitten pikkuisen katugallupin lähikuppilassa, joka on tuossa
kivenheiton päässä viereisessä korttelissa. Kyselin paikalta olijoilta vaivihkaa heidän
näkemyksiään uskonnosta ja jumalasta. Niistä muutamasa kymmenestä ihmisestä, jotka
siellä olivat löysin peräti kaksi ateistia, itseni ja yhden toisen. Kaikki muut kertoivat
joko kuuluvansa kirkkoon tai ainakin uskovansa johonkin korkeampaan voimaan eli
jumalaan, omalla tavallaan. Kaikki eivät suostuneet vastaamaan kysymykseen suoraan,
joten muutaman vastaus jäi tulkinnanvaraiseksi, mutta selvästi ei-uskovaksi ateistiksi
tunnustautui vain yksi muu minun lisäkseni.
Siis ketkä sitä viinaa oikein kittaavat? No lähinnä jumalaan uskovat, näköjään.- Jaakob.
Eiv't ole oikeita kristittyjä. Eivät ole Uudesti Syntyneitä.
- en en
en ole ottanut tippaakaan, vielä tänään. Mutta hyvin vielä kerkee tempasta pullon saaremaa votkaa, noin vaan lääkkeeksi. Suosittelen.
- Selvästi näkijä
Juominen on pakenemista. Ei se kuitenkaan lopulta auta yhtään. Ongelmat vain kasautuvat. Pitää ottaa vain itseään niskasta kiinni.
- Aterami
Selvästi näkijä kirjoitti:
Juominen on pakenemista. Ei se kuitenkaan lopulta auta yhtään. Ongelmat vain kasautuvat. Pitää ottaa vain itseään niskasta kiinni.
Olen ateisti ja juon paljon kavereitten kanssa, ölkää hemmetissä valehdelko ettette ota alkomoholia, sitä ei usko kukaan !
- Jeesus morsian
Selvästi näkijä kirjoitti:
Ei pidä ottaa itseään niskasta kiinni vaan piitää ottaa enemmän.
- -
Tässä minun alkoholijuomahistoriani:
11-vuotiaana puoli korkillista mehukattikossua.
18-vuotiaana ylioppilasjuhlissa lasi samppanjaa sekä myöhemmin illalla siskon luona iltaruoan kanssa tarjottuna lasi punaviiniä.
Siihen se sitten jääkin, vaikka olen kauhea ateisti. En pyri erityisesti välttelemään alkoholia, mutta mitään kiinnostusta sitä kohtaan ei myöskään ole. Liköörikonvehdeista pidän.- Tepi vaan
Outoa teidän hevosmiestentoimiston luulot, tunnen hyvin parikymmentä uskovaa ystävää ja koskaan ei ole tarvinnut tapaamisilla tai muuten koske alkoholiin.
- Totuus Jumalasta
Tepi vaan kirjoitti:
Outoa teidän hevosmiestentoimiston luulot, tunnen hyvin parikymmentä uskovaa ystävää ja koskaan ei ole tarvinnut tapaamisilla tai muuten koske alkoholiin.
Uskovat ystäväsi kiemurtelivat tuskaisina viinanhimossaan ja halusivat nopeasti pois luotasi.
Kuvitteletko olevasi parempi ihminen kun et juo alkoholia?
Maailmassa on myös paikkoja, joissa ihmiset osaavat juoda alkoholijuomia niin ettei heitä tarvitse hävetä.- Sivusta vaan
"Kuvitteletko olevasi parempi ihminen kun et juo alkoholia?"
Lyhyt vastaus... tietenkin, miksi tuhoaisin aivoni myrkyllä aly hoi. Sivusta vaan kirjoitti:
"Kuvitteletko olevasi parempi ihminen kun et juo alkoholia?"
Lyhyt vastaus... tietenkin, miksi tuhoaisin aivoni myrkyllä aly hoi.Aly hoi.
- Jepulis!
78% Suomalaisista on Luterilaisia, Viinaa juo Suomalaiset hyvin paljon joten tilastoista toteamme että Luterilaiset ovat kovia juopottelemaan, myöskin uskovaiset nuoret juovat muita enemmän.
- uskis
Ei ne juo viinaa, vaan Jeesuksen verta.
Niillä on Jeesus kellarissa, ja tinttaavat siitä nenällisen aina lasillisen tuoretta juotavaa.
Pääsiäisenä Jeesus varmaan teurastetaan, ja laitetaan ruuaksi
- goddeloos
"miksi ihminen yleensä juo alkoholia sitä en alkuunkaan ymmärrä ? "
- Juo niin ymmärrät. Turhaa ruikutusta- :)
- Juo niin ymmärrät. Turhaa ruikutusta "
Miksi tuhoaisin aivoni tahallani, miksi ? - goddeloos
- Juo niin ymmärrät. Turhaa ruikutusta "
Miksi tuhoaisin aivoni tahallani, miksi ?"Miksi tuhoaisin aivoni tahallani, miksi ? "
- Ei sinulla ole sen suhteen pelättävää... - :)
goddeloos kirjoitti:
"Miksi tuhoaisin aivoni tahallani, miksi ? "
- Ei sinulla ole sen suhteen pelättävää..."Miksi tuhoaisin aivoni tahallani, miksi ? "
- Ei sinulla ole sen suhteen pelättävää... "
Sinuna taas olisin asiasta erittäin huolestunut, tutkipa mitä olet kirjoitellut vuosien aikana niin tulet samaan tulokseen.Sairasta ! - ???
Sinuna taas olisin asiasta erittäin huolestunut, tutkipa mitä olet kirjoitellut vuosien aikana niin tulet samaan tulokseen.Sairasta !Miksi rapajuopot puolustelevat täällä sikailujaan ? häh
- goddeloos
Sinuna taas olisin asiasta erittäin huolestunut, tutkipa mitä olet kirjoitellut vuosien aikana niin tulet samaan tulokseen.Sairasta !"Sinuna taas olisin asiasta erittäin huolestunut, tutkipa mitä olet kirjoitellut vuosien aikana niin tulet samaan tulokseen.Sairasta ! "
- Ei minun tarvitse olla huolissani. Minulla on vielä aivot...
Tässä paras selitys, jonka olen nähnyt. Ketosen ja Myllyrinteen tapaan:
http://www.youtube.com/watch?v=c5_SgAbQ7QA- Terveyttä!
Minä juon vain vettä, maitoa ja mehua vaikka olen suomalainen.
Terveyttä! kirjoitti:
Myös niitä, jotka nauttivat alkoholia vain jeesuksen veren nimellä. Vai onko kukaan kullut/nähnyt jotakuta, joka Ei olisi kuollut kohtuuajassa? En minä ainakaan.
- -
ikiateisti kirjoitti:
Myös niitä, jotka nauttivat alkoholia vain jeesuksen veren nimellä. Vai onko kukaan kullut/nähnyt jotakuta, joka Ei olisi kuollut kohtuuajassa? En minä ainakaan.
- hulluUskis
Terveyttä! kirjoitti:
Minä juon kaakaota.
- ateistix
uskonut jumalaan. Miksi jotkut uskovat, sitä en alkuunkaan ymmärrä. Alkoholi on luonnontuote, jumalat eivät ole.
Tulee tota välil tylsyyteen ja ruumiin särkyyn otettua.
Keneltä se on pois, jos viikonloppuna ottaa muutaman oluen. Kuuma (sähkö)sauna ja muutama kylmä olut, ketä haittaa. Ei ketään. Ja jos muka haittaa, niin mitä me siitä.
- Eskoo
ikiateisti kirjoitti:
Keneltä se on pois, jos viikonloppuna ottaa muutaman oluen. Kuuma (sähkö)sauna ja muutama kylmä olut, ketä haittaa. Ei ketään. Ja jos muka haittaa, niin mitä me siitä.
Se haittaa Jumalaa. ET pääse nyt taivaaseen.
ikiateisti kirjoitti:
Niin ketäpä. Mulle se oli kuitenki pakokeino/riippuvuus.
Anoin Jeshualta selviä päiviä ja nyt ollu kuivilla siitä lähtien.
vähän. Tuossa uutena vuotena tuli juotua porukalla, ja ihan hyvä fiilis oli kaikilla, kukaan ei pahemmin töppäilly vaikka osa oli aika humalassakin. Alkoholi keventää mukavasti jäykkää tunnelmaa, joka ei oo hirveen harvinainen ilmiö kun on enemmänkin ihmisiä, tuttuja ja tuntemattomia, keskenään juhlimassa. Kaipa tuo selvänäkin menis, mutta alkoholi on sellasta harvinaista herkkua, että miksei sitä vois joskus nautiskellakin? (:
Harvemmin juoksen missään juhlissa - vaikka muut saman ikäset sitä harrastaakin. Yleensä juon poikaystävän kanssa kotona, hihitellään keskenämme ja syödään jotain kivaa naposteltavaa samalla. Pelkään kuollakseni oksentamista, ja sekin itessään jo rajottaa alkoholin käyttöä rutkasti.
Tulipa doku olo kun luki muiden vastauksia, että kerran pari kuukaudessa. Nyt ku on ollu vähän enemmän rahaa pari kuukautta, niin tullu juotua lähes joka viikonloppu - ei tosin humalaan saakka, sellaseen pieneen hiprakkaan. Oon varmaan uskisten mielestä nyt rappiolla. :DJokainen taaplaa tyylilään. Täydellisen ihmisen normeja en ole vielä nähnyt. Ajatuskin siitä, että me suomalaiset oltais se kaava löydetty, jota Kaikkien pitäisi noudattaa, on naurettava.
Jos suomalaiset nauttisi kuukaudessa muutaman oluen (4kpl a 15g alkoholia = 60g/kk), niin se tekisi 3 kg/ suomalainen. Totuus lie lähempänä 8-9 kg/vuosi/suomalainen aikuinen.- goddeloos
Itse olen viinien ystävä ja prkl, maailmassa on niin niin paljon paljon viinejä maisteltavana. Tulee siis usein viiniä juotua mutta nautiskellen ja hyvän ruuan kera :)
- ateistix
Et ole hakannut lapsiasi raamatulla päähän, et alistanut vaimoasi (olettaen, että olet mies), et väittänyt lapsille, että joutuvat helvettiin, jos eivät usko sinun keksimääsi jumalaan, et syönyt sianlihaa tai käyttänyt sekoitekankaita. Et silmälasit tai kipsi jalassa lähestynyt alttaria, et tehnyt ruokaa tai vienyt roskia ulos sunnuntaina, et koskaan sanonut helvetinperkele, et koskaan masturboinut, et koskaan yhdynnässä ollessasi kokenut hekumaa, et koskaan....?
- Minä vaan
Älkää uskoko jumalaan, uskokaa Jumalaan.
- Tippa tappaa
Minä vaan kirjoitti:
Älkää uskoko jumalaan, uskokaa Jumalaan.
Älkää puolustelko alkoholin käyttöä jos ihmiseksi itseänne kutsutte. Muutama viikko sitten rattijuoppo oli tappaa muutaman sadan metrin asuvan naapurin, kun ajoi suoralla tiellä päälle.Murhaajiako puolustelette, uskomatonta sakkia, jokainen alkoholia nauttinut on potenttiaallinen rattijuoppo...tippa tappaa mutta täällä vain puolustellaan tappajia.
- ????????????????????
Et ole hakannut lapsiasi raamatulla päähän, et alistanut vaimoasi (olettaen, että olet mies), et väittänyt lapsille, että joutuvat helvettiin, jos eivät usko sinun keksimääsi jumalaan, et syönyt sianlihaa tai käyttänyt sekoitekankaita. Et silmälasit tai kipsi jalassa lähestynyt alttaria, et tehnyt ruokaa tai vienyt roskia ulos sunnuntaina, et koskaan sanonut helvetinperkele, et koskaan masturboinut, et koskaan yhdynnässä ollessasi kokenut hekumaa, et koskaan....? "
Anteeksi mitä tahdoit sanoa ? kirjoititko tuon huumeessa vai alkoholi huuruissa ? - Ikuinen ajokielto!
???????????????????? kirjoitti:
Et ole hakannut lapsiasi raamatulla päähän, et alistanut vaimoasi (olettaen, että olet mies), et väittänyt lapsille, että joutuvat helvettiin, jos eivät usko sinun keksimääsi jumalaan, et syönyt sianlihaa tai käyttänyt sekoitekankaita. Et silmälasit tai kipsi jalassa lähestynyt alttaria, et tehnyt ruokaa tai vienyt roskia ulos sunnuntaina, et koskaan sanonut helvetinperkele, et koskaan masturboinut, et koskaan yhdynnässä ollessasi kokenut hekumaa, et koskaan....? "
Anteeksi mitä tahdoit sanoa ? kirjoititko tuon huumeessa vai alkoholi huuruissa ?Rattijuoppoja kohdellaan silkkihansikkain.
- ateistix
???????????????????? kirjoitti:
Anteeksi mitä tahdoit sanoa ? kirjoititko tuon huumeessa vai alkoholi huuruissa ?joka sanoi ettei ole koskaan juonut viinaa ja ihmetteli miksi joku sitä juo. Siksi kysyin mitä muuta hän ei ole koskaan tehnyt.
- kultapanda__ ei kirj
Tippa tappaa kirjoitti:
Älkää puolustelko alkoholin käyttöä jos ihmiseksi itseänne kutsutte. Muutama viikko sitten rattijuoppo oli tappaa muutaman sadan metrin asuvan naapurin, kun ajoi suoralla tiellä päälle.Murhaajiako puolustelette, uskomatonta sakkia, jokainen alkoholia nauttinut on potenttiaallinen rattijuoppo...tippa tappaa mutta täällä vain puolustellaan tappajia.
Mutta toisaalta, en tunne yhtäkään ihmistä, joka ois lähteny edes yhden kaljan otettuaan rattiin.
Tippa tappaa kirjoitti:
Ja koska islam on uskonto, ovat kaikki uskovaiset potentiaalisia kiihkoislamisteja ja terroristeja.
Koska tulitikuilla voi sytyttää taloja on jokainen, joka on koskaan ostanut tulitikkuaskin väistämättä sitä mieltä, että murhapoltto on kannatettavaa toimintaa.
Jokainen kalastaja on murhaaja, koska japanilainen pallokala Fugu voi väärin käsiteltynä ruokana tappaa.
Ja luonnollisesti jokainen, joka kävelee, tukee toiminnallaan mummonporkijoita, ja jokainen, joka on koskaan tervehtinyt ketään nostamalla kättään on murhanhimoinen natsi.- Kultakarhu
kultapanda__ ei kirj kirjoitti:
Mutta toisaalta, en tunne yhtäkään ihmistä, joka ois lähteny edes yhden kaljan otettuaan rattiin.
"Mutta toisaalta, en tunne yhtäkään ihmistä, joka ois lähteny edes yhden kaljan otettuaan rattiin. "
Kerta se on ensimmäinenkin ja saattaa ola viimeinen kerta monelle syyttömällekkin.Venäläistärulettia kop kop...
- Kössönöm
olet niin happamalla päällä. Pikku napanterit piristää, kokeile joskus.
- ..
Juopot ateistit ovat rattijuoppoja ja vaaraksi liikenteessä.
- beenthere
No, minä yleensä jätän alkoholin juonnin pois, jos paha olo iskee. Iloon ja juhlaan ostan joskus viiniä. Nimenomaan punaviiniä, koska se on minusta todella hyvää. En juo itseäni humalaan. Joskus nuorempana tuli sitäkin tehtyä, mutta enää ei sellaista halua. On mukavampi, kun säilyy pää kirkkaana ja ajatus selvänä. Sitä paitsi krapula ei ole mikään ilkoinen asia.
Noin kerran vuodessa tai harvemmin otan lasin kaksi jotain hyvää viskiä. Viski maistuu myös tosi hyvälle, siis hyvä viski. Mutta sitä juo vain harvoin, koska viinassa on liikaa alkoholia. Viini on sen suhteen mukavampi juoma.
Alkoholi ei tee tunnelmaa. Tunnelma antaa tilan muutamalle lasille alkoholia. - ateistix
kun et juo alkoholia?
- fhsfyhy
helvetin raamattupiiri täälä kokopntuu?
Alkoholisteja yhdistää ongelmallinen suhde alkoholiin. Ei mikään muu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154