Elikkä olen uskovainen jolla on ollut kausi joka oli kaaottinen ,näkyjä,kokemuksia,ääniä.
mutta nyt ok.Onko Uskolla ja Skitsofrenialla eroa?.
Uskoasioiden ja Skitsofrenian ero
19
1275
Vastaukset
- psykiatri
Jos Jumala puhui sinulle niin se on skitsofreniaa.
Jos puhuit itse Jumalalle niin se on uskontoa.- uskova
Tää ei pidä paikkaansa. Ehkä mielenterveyden ammattilaiset ajattelevat näin ja heille on näin opetettu, mutta tosielämässä se ei mene näin.
- näin ajattelen
Uskolla ja skitsofrenialla on paljon eroa. Skitsofrenia on sairaus, johon on onneksi kehitetty lääkkeitä ja hoitokeinoja, joiden avulla ihmisen elämän laatu on parempi kuin jos ei mitään apua olisi saatavissa.
Usko on sitä, että uskoo Jumalaan. Jokainen ihminen voi ottaa Jumalaan yhteyttä rukouksen avulla. Hänelle voi kertoa huolensa ja myös ilonsa ja toiveensa. Jumala kuulee jokaisen rukouksen ja haluaa auttaa jokaista. Hänelle jokainen ihminen on arvokas.- eräs skitso
Uskova Kristitty uskoo Jeesuksen sovittaneen ristillä kaikkien synnit ja lunastaneen ihmiset perkeleen vallasta. Ilman Jeesusta ei olisi toivoakaan taivaaseenpääsystä! Jeesus sanoi: "Minä olen TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ!" Usko pelkästään Jumalaan ei pelasta - tarvitaan Jeesus, joka on Lunastaja. Jeesus tulee elämääsi, jos vain vilpittömästi rukoilet niin tapahtuvaksi ja tunnustat myös syntisyytesi. Millään "hyvillä töillä" ja tekeytymällä muka hyviksi emme voi itse itseämme pelastaa.
- Saatana/skitsofrenia
Olen ollut lapsesta asti uskovainen ja terve. 24-vuotiaana minulla todettiin alkanut skitsofrenia, johon liittyi tuomitsevia ääniä aikaisemmasta haureudestani:"huora, tapa itses jne.". Toisaalta olen rukoillut armoa ja tuntenut pikkuhiljaa saaneeni syntejäni anteeksi, niinkuin Jeesus opettaa. Usko on armoa ja skitsofrenia on sairastumista saatanaan, jolla on tarve ladella syytöksiään ja etsiä pahaa...
- masek
Minä uskoin ja nuorena jumalaan. Noin 40 vuotiaana kuulin kaikenlaisia lähinnä käskeviä ääniä, kuten tapa ittes tai joku muu. Äänet olivat täynnä vihaa ja karjumista. Minä tajusin heti, että ne on saatanan demonin käskyjä ja kuultuani tarpeeksi huusin suksikaa helvettiin minne kuuluttekin. Siihen loppui äänet, kun eivät voineet minua peloitella. Ilmeisesti muillakin on ollut samantyyppisiä ääniä.
- läkaren
Neuroleptit katkaisee demonien saaman linkin ihmisen psyykeeseen. Vaikutus perustuu siihen että korkeampien aivotoimintojen aikaansaama psykofyysinen yhteys tuonpuoleiseen heikkenee. Tämä yhteys on myös se miksi vain ihmisillä on ns. sielu eikä eläimillä. Toinen tapa on tietysti etsiä pätevä manaaja joka karkottaa riivaajan. Nykyään on kyllä helpompi vaan ottaa lääkkeitä.
- qweuyt
Kun eläimilläkin on sielu, tosin ryhmäsielu. Tiedoksi vaan.
- jk
kylä onneroa
- perkeleee
Ajatellaan skitsofreniaa sinun saamasihermoärsykkeen harhanaä/väärintulkintana. esimerkiksi kuvittelet asioilla olevan täysin muita asiayhteyksiä kuin niillä todellisuudessa on. mitä eroa on monilla erilaisilla harhakuvitelmilla/vikapäätelmillä kuin yhdellä suurella jossa kaikki on vikapäätelmää?
- Rauhottua:Sinde-82
Niissä ei ole mitään eroa mulle. Joskus ystävälliset ihmiset on leimattu uskovaisiksi. Joskus taas uskovaiset vaarattomiksi. Mä en voi koskaan olla kumpaakaan. Sääli valtiossani uskonto on jo kokonaan kielletty yksityisyydensuojan syistä ja ihan jopa rahankin takia. Pysyy naama ja muut osat kehosta tallessa. Aika väsynyt oon ja tosi sairas, että onkohan tästä nyt järkevää jutella. Tai en nyt tosi sairas, mutta huono olo kuitenkin. Onneksi tulee Lentävät lääkärit.
Ei ole kivaa 2-4 vuotias tyttö, niin siksi uskon asioita ei voi oikein keskustella. Ei oo sitten huvittanut. - sampsa.suomalainen
Terve. minäkin olen uskovainen äijä. Tuota ku o kerta kysymys lääketieteestä. Ni muisteleppa, kuinka monipuolinen tutkimus tehtiin, kun olit lääkärissä. Siis minkälaisissa laitteissa, tai tietokoneessa olit kiinni? Vai kumartuko lähemmäks ja stetoskoopilla kuunteli sun päätä - ja teki diaknoosin? Vai miten ilmeni, et sun omapääsi..alitajuntasi, tai mikä tahansa osa-aivoistasi kehittää äänet? vai sinä rehellisesti kerroit äänistä -ja lekuri het mielessään -voi vtu hullu on.. Kuules se lääkäri o aivopesty jo opistoajoilla -ja oikein tehnyt lääkärin valan asian vakaumukselleen. veemäinen puoli ,et se teki teorioiden pohjalta diaknoosin, jolla ei ole mitään tieteellistä pohjaa - olettamuksen pohjalle-siis. Ihmisillä ei ole tieto taitoja tulkita aivoja, ei ole mitään tutkimuskeinoa, ei mitään konetta millä voitaisiin tieteen keinoin vahvistaan, aivojen toimintaa -ja äänien kuuluvuutta ns. sisäisesti. Valitettavasti se on siis olettamusta, että oma pää kehittäisi puheääniä, tai sitten se on yliluonnollista, aivosi ottavat vastaan "sisäisen" kuulon avulla ääniä, jotka ovat rajan toiselta puolen..ja sitähän vaihtoehtoa ei lääkärit esitä -heitä velvoittaa se vala -joka ei usko yliluonnolliseen. ps tutkippas Sigmund Freudista vaik wigipediasta -minkälainen ukko tämä oli. yks hupaisa kohta on, kun ukko veti kokaiinia useamman vuoden -ni siitä mainitaan kokeili..heh heh.. aika pitkä kokeiluaika.. varmaan kehitti hienon teoriansa Psykoosi analyysi kokkeli päissään :). lääkeaineet psykoosiin, että skitsofrenian hoitoihin o löydetty..eli aivojen välittäjäaineisiin vaikuttavat aineet -mutt mistä edellä kirjoitin - on täysin pimennossa ihmiseltä -hupaisaa on ,et kaikilla o yleisesti olettamus, että kyllä lääketiede on niin kehittynyt et tietoa on -Noh perkele ku ei oo -ei mahda mitään. ja miks kukaan ei mieti, et jos siel päässä oli käämit sekaisin ni eiköhän pitäis kuulua, jotain epämääräistä..vinkumista..jotain sekaista huminaa..kuminaan..jotain mistä ei sais mitään helkkarin tolkkua.
- eroteltuna
Tiedän yhden skitsofreenikon ja hän on uskossa mutta kuitenkin huomasin hänessä selkeästi sen että usko ja sairaus olivat erillään elikä ei hän mitään erikoisia juttuja kertonut esim,jumalakokemusia jne....
- Henkinen yhteisö
Äänet nousevat omasta sydämestä ja kristinuskossa en tiedä, kun monella ihmisellä on todettu skitsofrenia, että kuulevatko toistensa ääniä...
- jk
ei ole
- näin on
Uskovaisuus ei ole sairautta. Uskovaisia halutaan kuitenkin leimata sairaiksi. Harhat tulevat mielestäni siitä, että ihminen sekoittaa omat tunteensa ja todellisen maailman.Eli omat tuntemukset sekoitetaan mitä ympärillä todellisuudessa tapahtuu. Jaksamista uskossa ja elämässä. Kaikki on Jumalan kädessä!
- psyk. sairaanhoitaja
Usko ja skitsofrenia ovat kaksi eri asiaa. Merkittävää onkin se, mitä nuo sinun äänesi ja näkysi olivat? Mikäli sinulla olisi skitsofrenia, ihmiselle tärkeät asiat usein painottuvat näyissä todella paljon.
jos äänet eivät ole Raamatun mukaisia ne on muuta! tällä tavalla minä ajattelen erottavani nämä asiat toisistaan. esim. Raamatussa ei koskaan käsketä tappaa ketään, pettää ketään jne..
- lapsi pienoinen
oli sellaista salakuuntelu laitteesta lähtevää ääntä tai rakenteista, /materiaalit/, oli varmaan ............ mitä muuta ajatella = nyt sitten uhkaa kaikenlainen elämässä onnistumattomuus, menestyksettömyys = voisi olla todellinen selvitystila, millaisia kuulolla ja kuulossa onnettomia ihmisiä, kysymällä selviät .... kuulolla radio aalloilla .... parasta kysyä vieläkö Jumala olet puhelulla ... oletkos Jumala selvitellyt puheitasi ....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124