Hydraulipankot

nykyaikaa

Mites olen nähnyt tuommoiset pankot pölliautossa, kovin käteviltä vaikuttivat. Pankot "sitoo" kuorman ja on just oikeen mittaset olipa sitte ropsi tai tukkikuorma kyyvisä. Kalliit taitaa olla? Onko kokemuksia kellään?

13

1533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa mää vai
      • pöllijaska

        Et teitä amispoikia ole tietomäärällä siunattu. Tuo on vanha juttu.


      • nykyaikaa
        pöllijaska kirjoitti:

        Et teitä amispoikia ole tietomäärällä siunattu. Tuo on vanha juttu.

        vanha tai ei, niin eipä noita täälläpäin silti ole tungokseksi asti autojen päällä näkyny... amis on käyty yli toistakytävuotta sitte... no kerros nyt sitten kokemuksia ku meitä ei oo siunattu tietomäärällä...


      • olleepi
        nykyaikaa kirjoitti:

        vanha tai ei, niin eipä noita täälläpäin silti ole tungokseksi asti autojen päällä näkyny... amis on käyty yli toistakytävuotta sitte... no kerros nyt sitten kokemuksia ku meitä ei oo siunattu tietomäärällä...

        Onhan noita liikenteessä. Eikä ole mikään tämän vuoden keksintö.


      • Julle 85
        olleepi kirjoitti:

        Onhan noita liikenteessä. Eikä ole mikään tämän vuoden keksintö.

        Syksyllä oli Scanian kietueella JH-Kuljetuksen uusi yhdistelmä jossa nää vermeet oli. Nyt on kai jo tosi töissä sekin auto. Oli muutenkin vähä erilaine pölliauto ku yleensä. Ite kävin sitä koittamassakii ja hienosti meni 620 ilman kytkintä. Ois vaan hauska kuulla kuskien kommentteja metsästä...


      • joman
        Julle 85 kirjoitti:

        Syksyllä oli Scanian kietueella JH-Kuljetuksen uusi yhdistelmä jossa nää vermeet oli. Nyt on kai jo tosi töissä sekin auto. Oli muutenkin vähä erilaine pölliauto ku yleensä. Ite kävin sitä koittamassakii ja hienosti meni 620 ilman kytkintä. Ois vaan hauska kuulla kuskien kommentteja metsästä...

        mikä idea oli siinä nosturissa?


      • joman kirjoitti:

        mikä idea oli siinä nosturissa?

        ainakin, ettei ole nosturin puomit häiriköimässä hianoja kuormansidontahärpäkkeitä..? Eikös siinä ollut se z-puominen nosturi.


    • napaperä

      Itsellä ei ole kokemusta kyseisistä pankoista eikä Z-nosturista,mutta puunajosta kylläkin.
      Nosturi on Z-mallinen,koska kuorman kiristin rauta ei kestä nosturin päällä pitämistä ja nosturi ei taas pidä raudasta päällänsä.
      Pankothan ovat käsittääkseni ainakin tosi painavat tai ainakin koeajokiertue yhdistelmän paino oli kohtuu iso.

      Itse en oikein saa päähäni missä kyseistet tolpat olisi kokonaistaloudelliset...Siirto autossa keveys on valttia ja normaalissa autossa ,ehkä perävaunussa ,mutta kuitenkin homma on pelaamista keveyden ja näppäryyden välillä aika kätevät kuitenki ovat jo nykyiset koukku/ketju systeemit.

      • lukea kaikkia vastaukset ennen vastaamista....

        Joo, en minäkään oikein keksi missä vaiheessa ne voisi maksaa itsensä takaisin, kun muistelen kuulleeni että jopa 40 000€ maksaisi eelleen. Vai muistankohan täysin väärin. Oli miten oli. Omalla tavallaan työturvallisuutta ja -kepeyttä tuovat tietty lisää. Toimiessaan ja aina täysillä kuormilla kun saisi ajaa, niin mikäs siinä. Hermoja säästäisi kun ei tarvitsisi liinojen tai riimujen kanssa sumplia. Luulen vaan että vajaalla kuormalla ajeltaessa tai kun on niin pitkää puuta kyydissä, ettei edes tyvitolppaan (=sidonnan alin piste) yllä nippu, niin kuormaa ei kyllä saa mitenkään sidottua. Tätä "pientä kauneusvirhettä" ei jostain kumman syystä Exten miehestä ollut myöntämään kun nuo Suomen markkinoille tuli.


      • äemänkäki
        puukuski kirjoitti:

        lukea kaikkia vastaukset ennen vastaamista....

        Joo, en minäkään oikein keksi missä vaiheessa ne voisi maksaa itsensä takaisin, kun muistelen kuulleeni että jopa 40 000€ maksaisi eelleen. Vai muistankohan täysin väärin. Oli miten oli. Omalla tavallaan työturvallisuutta ja -kepeyttä tuovat tietty lisää. Toimiessaan ja aina täysillä kuormilla kun saisi ajaa, niin mikäs siinä. Hermoja säästäisi kun ei tarvitsisi liinojen tai riimujen kanssa sumplia. Luulen vaan että vajaalla kuormalla ajeltaessa tai kun on niin pitkää puuta kyydissä, ettei edes tyvitolppaan (=sidonnan alin piste) yllä nippu, niin kuormaa ei kyllä saa mitenkään sidottua. Tätä "pientä kauneusvirhettä" ei jostain kumman syystä Exten miehestä ollut myöntämään kun nuo Suomen markkinoille tuli.

        Mitenkähän taloudellinen tuo on kolomosen ajussa?


      • äemänkäki kirjoitti:

        Mitenkähän taloudellinen tuo on kolomosen ajussa?

        Taloudellisuudesta en tiijä, mutta toimiessaan tietyllä tavalla käyttömukavuutta varmaan tuovat.


    • gashahjahyah

      ei sen nopeampi kuin tavallinin ketju tai liina. enemmän varottavaa.

    • exte com

      Sääliksi käy "hienoja" kirisimiä kun kurottaja purkii kuormaa ja kun ensinmäiset puut tulevat tolppain takaa pois useasti muljahtavat kahmarin ja tolpan ulkoreunan väliin pidemmän päälle luulisi hallaa aiheuttavan esim. 10 vuotta ja joka arkipäivä kaks kuitukuorman purkutapahtumaa. Voi olla että perus rauta tai alumiinitolppa ketjuilla sen kestää toisin kun tuo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      214
      1819
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      150
      1550
    3. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1418
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      9
      1311
    5. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      57
      1256
    6. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1125
    7. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1049
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      1000
    9. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      62
      997
    10. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      890
    Aihe