Olen ollut oman paikka kuntani yhdistyksen jäsen kolmisen vuotta. Jäsentiedotteiden mukaan näyttää päätavoitteena olevan vain ja ainoastaan yhdityksen fyysinen alueen kehittäminen, johon tilinpäätöstietojen mukaan on upotettu rahaa aivan tolkuttomasti -uusia rakennuksia jne. Itse olemme liikkuvaisia karvanisteja ja siksi emme ole yöpyneet omalla alueella yhtäkään yötä ja näin ollen meille ja momille muillekaan jäsenille ei ole minkään laista hyötyä alueen rakennelmista ja investoinneista. Arvion mukaan meidän yhdistyksen jäsenistä on paikallaa majoittuvia "mökkiläisiä" vain muutama prosentti ja siten nämä alueen rakennelmät ja puitteet palvelevat heidän tarpeitaan, mutta todellakin näitä on vain pieni määrä koko paikkakuntamme jäsenmäärästä.
Nyt olenkin mietiskellyt, miksi olen "pakotettu" maksamaan paikallisia jäsenmaksuja, vaikka en valtaosan kanssa edes käytä näitä palveluja? Tietääkseni en voi olla suoraan Caravanliiton jäsen ilman tätä pakollista paikallista yhdistystä. Nyt olisi syytä miettiä kehittäiskohteiski sellaisia asioita, jotka hyödyttävät myös tätä suurinta osaa paikallisen yhdistyksen jäsenistä. Ei todellakaan ilahduta, jos rinta rottingilla paukutellaan henkseleitä, että meillä on taas laajennettu aluetta, rakennettu taas lisätiloja, tuhlattu varoja kaikenmaailman valtakunnallisiin yleiskokouksiin ja os jonkinlaisiin virkistysretkiin, joissa yleensä o vielä mukana niitä ns. vapaamatkustajia. Kaikki nämä joka tapauksessa rahoitetaan minun ja sinun rahapussista.
Kuulutan siis oikeudenmukaisuuden ja tasapuolisuuden perään.
Niin, onhan maksuista jotain hyötyä varsinaiselle matkustelua harrastavalle jäsenelle - tuleehan vuosittain 2-3 jäsenlehteä. Mutta mutta niidenkin sisältö on pääasiassa kerrontaa siitä, miten meillä taas on alueen pihapiiriä parannettu, saunoja rempattu jne, eli juuri niitä asioita, jota et oikeanlaisena liikkuva matkailijana et käytä :). Eikä lehdissä kovin paljon jaksa kiinnostaa sisäpiirin tempaukset kalakilpailuineen ja katsauksineén Turun/Lahden meissuille tehtävine retkineen ja kokousmatkoineen (yleensä reilusti yli 10 henkilön matkakustannukset)...
MITÄ HYÖTYÄ????
27
991
Vastaukset
- kjhdfg
Tartuit juuri oleelliseen kysymykseen.Miksi sitten näin on,voidaan kysyä?Ketkä tekevät mainitsemiasi kehityspäätöksia siellä omassa yhdistyksessä?Joopa joo,päätökset kehittämistoimenpiteistä tekee juuri tämä ´aktiivi´ryhmä,siis tarkoitan juuri näitä paikallaan majoittuvia "vaunumökkiläisiä",he ovat vuosikokouksissa aina oleillessaan vakinaisesti leirialueella.
Ehkäpä liikkuvaisten jäsenten edut tulisivat paremmin toeteutetuiksi,jos vuosittain pidettävissä paikallisyhdistysten kokouksissa olisi mukana muitakin kuin kausipaikkalaisia???TAI mielestäni korjausta tapahtuisi silläkin tavalla, että kokouksiin voisi osallistua v a l t a k i r j a l l a.Tällä tavalla saataisiin myös matkustelevaisten jäsenten tarpeet otetuksi huomioon. - pyörät alla
Ne ovat reissaajan asialla. Vaunuihminenkin kelpaa jäseneksi.
- Erityistä?
Miten matka-autoyhdistys on reissaajan asialla, muuten kuin nimen perusteella? Mitä eritysitä se tarjoaa muihin yhdistyksiin nähden????
- Itävaltalainen alue
Asuntoautoyhdistys AFC:llä on kohtuullinen vuosijäsenmaksu 20 euroa (sis. verraten sfc-yhdistysksiin "liitto yhdistysmaksun" ) ja se on kokonaisuudessaan vuosittainen maksu, kun taas liiton alaisissa yhdistyksissä kokonais maksu vuodessa on noin 40,- keskimärin. Tuossa on mukana myös liittomaksu 23 euroa. Siis kaikenkaikkiaan kaksinkertainen. Veppisivuilla kerrotaan että nykyisin yhdistyksellä (vai onko erillinen yhtiö) on oma alue Kotkanpesä. Onko sitten asuntoautoilija pyörillä liikehtivänä Kotkanpesän vuosipaikkalainen?
AFC:n maksu vaikuttaa siltikovin edulliselta. - jelppis
Erityistä? kirjoitti:
Miten matka-autoyhdistys on reissaajan asialla, muuten kuin nimen perusteella? Mitä eritysitä se tarjoaa muihin yhdistyksiin nähden????
- -------
jelppis kirjoitti:
Vähän näytti olevan ajastaan jäljessä, vuosia vanhoja asioita. Mutta olisi mielenkiintoista tietää mitä ERITYISTÄ ko. yhdistys tarjoaa matkailijalle. Eli mitä sellaista, jota muut eivät tarjoa?
Ei löytynyt sellaistakaan asiaa, että sillä olisi edes oma alue (ei siksi,että olisi tarpeenkaan, kueten edeelä todettu???)??? Jäsenmaksu noin 40,- ollen samaa tasoa kuin oman alueen omaavilla yhdistyksillä. Mihin jäsenmaksuja tarvitaan noin paljon? Eikö jäsenmaksun suuruus 25,- olisi sopiva?
Koska vebbsivuilta ei ilmene, mitä sieltä saa jotain autoiljaan palvelevaa vastikkeksi verrattuna esimerkiksi Turun yhdistykseen, olisi aivan tarpeen tuoda esille, jos joku tietää. Minkä takia meidän perheen olisi syytä olla jäsen. Aivan muutama peruste riittää. - Alppinisti saksasta
Itävaltalainen alue kirjoitti:
Asuntoautoyhdistys AFC:llä on kohtuullinen vuosijäsenmaksu 20 euroa (sis. verraten sfc-yhdistysksiin "liitto yhdistysmaksun" ) ja se on kokonaisuudessaan vuosittainen maksu, kun taas liiton alaisissa yhdistyksissä kokonais maksu vuodessa on noin 40,- keskimärin. Tuossa on mukana myös liittomaksu 23 euroa. Siis kaikenkaikkiaan kaksinkertainen. Veppisivuilla kerrotaan että nykyisin yhdistyksellä (vai onko erillinen yhtiö) on oma alue Kotkanpesä. Onko sitten asuntoautoilija pyörillä liikehtivänä Kotkanpesän vuosipaikkalainen?
AFC:n maksu vaikuttaa siltikovin edulliselta.kirjoitukseesi, Kyllä Kotkanpesä on vielä saksalainen alue, mutta kylläkin aivan itävallan rajan lähellä. Usdkoisin että oli aikoinaan Hitlerin omistuksessa, tosin joutui luopumaan tunnetuin seurauksin .
- jelppis
Alppinisti saksasta kirjoitti:
kirjoitukseesi, Kyllä Kotkanpesä on vielä saksalainen alue, mutta kylläkin aivan itävallan rajan lähellä. Usdkoisin että oli aikoinaan Hitlerin omistuksessa, tosin joutui luopumaan tunnetuin seurauksin .
Kotkanpesä nimellä löytyy muutakin. http://www.kotkanpesa.eu/
- minäkin olisin
------- kirjoitti:
Vähän näytti olevan ajastaan jäljessä, vuosia vanhoja asioita. Mutta olisi mielenkiintoista tietää mitä ERITYISTÄ ko. yhdistys tarjoaa matkailijalle. Eli mitä sellaista, jota muut eivät tarjoa?
Ei löytynyt sellaistakaan asiaa, että sillä olisi edes oma alue (ei siksi,että olisi tarpeenkaan, kueten edeelä todettu???)??? Jäsenmaksu noin 40,- ollen samaa tasoa kuin oman alueen omaavilla yhdistyksillä. Mihin jäsenmaksuja tarvitaan noin paljon? Eikö jäsenmaksun suuruus 25,- olisi sopiva?
Koska vebbsivuilta ei ilmene, mitä sieltä saa jotain autoiljaan palvelevaa vastikkeksi verrattuna esimerkiksi Turun yhdistykseen, olisi aivan tarpeen tuoda esille, jos joku tietää. Minkä takia meidän perheen olisi syytä olla jäsen. Aivan muutama peruste riittää.vaihtamassa yhdistystä alkuperäisen aloitusviestin perusteilla.Autoyhdistys ei panosta oman alueen eteen ja en sitä aluetta tarvitsekaan.Kuitenkin sillä on huippukorkea jäsenmaksu 39 erkkeriä,johon ymmärtääkseni ei saa vastikkeeksi sitäkään vähää oman alueen iloja kuin muilla yhdistyksillä????Minäkin olisin kiinnostunut tietämään ,miksi minun kannattaisi vaihtaa juuri tähän liikkuvaisten yhdistykseen.Siis minäkin haluaisin tietää mikis liittyä...Kun en muualta saa perusteita,toivottavasti täällä joku osaisi sen ilmaista.Webbisivuilta kun se ei selviä,siellä kun esillä on jo viisi vuotta vanhat lehdet,vaikka tässä väliillä niitä on luultavasti 10-15 kpl ilmestynyt.Herättelin toiveita että uusimmissa webbisivun lehdissä olisi liittymisargumentteja miksi liittyä tähän yhdistykseen.Mutta ei.Pitänee pysyä vanhassa?
------- kirjoitti:
Vähän näytti olevan ajastaan jäljessä, vuosia vanhoja asioita. Mutta olisi mielenkiintoista tietää mitä ERITYISTÄ ko. yhdistys tarjoaa matkailijalle. Eli mitä sellaista, jota muut eivät tarjoa?
Ei löytynyt sellaistakaan asiaa, että sillä olisi edes oma alue (ei siksi,että olisi tarpeenkaan, kueten edeelä todettu???)??? Jäsenmaksu noin 40,- ollen samaa tasoa kuin oman alueen omaavilla yhdistyksillä. Mihin jäsenmaksuja tarvitaan noin paljon? Eikö jäsenmaksun suuruus 25,- olisi sopiva?
Koska vebbsivuilta ei ilmene, mitä sieltä saa jotain autoiljaan palvelevaa vastikkeksi verrattuna esimerkiksi Turun yhdistykseen, olisi aivan tarpeen tuoda esille, jos joku tietää. Minkä takia meidän perheen olisi syytä olla jäsen. Aivan muutama peruste riittää.Olen Matkailuautoilija ry:n perustamisesta asti yhdistyksessä mukana ollut tavallinen rivijäsen. Kertomani perustuu omiin kokemuksiin, ja moniin yhdistyksen hallituksen jäsenien kanssa käytyihin keskusteluihin.
Matkailuautoilijat on perustettu matkailevien karavaanareiden yhteisten etujen puolustajaksi. Matkailuautoilijat nimestään huolimatta jäseneksi halutaan myös kaikki aktiivisesti matkailevat, vaunulla liikkuvat karavaanarit. Yhdistys on vielä nuori, perustettu vasta 4 vuotta sitten. Toiminta on alusta alkaen ollut vireää ja kehittyy kaiken aikaa vastaamaan kasvavan jäsenkunnan tarpeita. Siitä yhdistys sai tunnustusta jo 2:n toimintavuoden jälkeen, kun se valittiin Vuoden yhdistykseksi. http://matkailuautoilijat.fi/uutiset.html?12 Yksikään toinen yhdistys ei ole saanut tuollaista tunnustusta noin lyhyen toiminta-ajan kuluessa. Yhdistyksen jäsenmäärä on kasvanut jo 1500 jäseneen.
Jäseniksi toivotaan aktiivisesti matkailevia yhteistyö kykyisiä henkilöitä, joilla on halu ja kyky antaa yhdistyksen hyväksi osaamistaan matkailuun liittyvissä kysymyksissä. Matkailuautoilijoiden järjestämät tapahtumat ovat saaneet perinteisesti suuren suosion. Omien jäsenien lisäksi on tapahtumiin osallistunut runsaslukuisesti muidenkin yhdistysten jäseniä pidempienkin ajomatkojen takaa. Vasta harrastusta aloittelevat, uudet karavaanarit saavat paljon hyödyllistä tietoa keskustelemalla pidempään harrastuksen parissa olleiden kanssa.
Vain tulemalla mukaan johonkin Matkailuautoilijoiden järjestämään tapahtumaan, ja aistimalla sen tapahtuman ilmapiirin. Sen jälkeen voi päätellä, vastaako toiminta kysyjän odotuksia.- MITEN?
Karvanaamari kirjoitti:
Olen Matkailuautoilija ry:n perustamisesta asti yhdistyksessä mukana ollut tavallinen rivijäsen. Kertomani perustuu omiin kokemuksiin, ja moniin yhdistyksen hallituksen jäsenien kanssa käytyihin keskusteluihin.
Matkailuautoilijat on perustettu matkailevien karavaanareiden yhteisten etujen puolustajaksi. Matkailuautoilijat nimestään huolimatta jäseneksi halutaan myös kaikki aktiivisesti matkailevat, vaunulla liikkuvat karavaanarit. Yhdistys on vielä nuori, perustettu vasta 4 vuotta sitten. Toiminta on alusta alkaen ollut vireää ja kehittyy kaiken aikaa vastaamaan kasvavan jäsenkunnan tarpeita. Siitä yhdistys sai tunnustusta jo 2:n toimintavuoden jälkeen, kun se valittiin Vuoden yhdistykseksi. http://matkailuautoilijat.fi/uutiset.html?12 Yksikään toinen yhdistys ei ole saanut tuollaista tunnustusta noin lyhyen toiminta-ajan kuluessa. Yhdistyksen jäsenmäärä on kasvanut jo 1500 jäseneen.
Jäseniksi toivotaan aktiivisesti matkailevia yhteistyö kykyisiä henkilöitä, joilla on halu ja kyky antaa yhdistyksen hyväksi osaamistaan matkailuun liittyvissä kysymyksissä. Matkailuautoilijoiden järjestämät tapahtumat ovat saaneet perinteisesti suuren suosion. Omien jäsenien lisäksi on tapahtumiin osallistunut runsaslukuisesti muidenkin yhdistysten jäseniä pidempienkin ajomatkojen takaa. Vasta harrastusta aloittelevat, uudet karavaanarit saavat paljon hyödyllistä tietoa keskustelemalla pidempään harrastuksen parissa olleiden kanssa.
Vain tulemalla mukaan johonkin Matkailuautoilijoiden järjestämään tapahtumaan, ja aistimalla sen tapahtuman ilmapiirin. Sen jälkeen voi päätellä, vastaako toiminta kysyjän odotuksia.Aivan myönteämielisesti kysyisin...
Karavaan-messuilla seurasin keskustelua aiheesta, miksi olisi syytä vaihtaa yhdistystä: Vastaus: "ööh, tuota ööh..." ei kovin tuonut valaistusta perimmäiseen kysymykseen.
Edeltävässä viestissä mainitaan, että vastauksen saa VAIN tulemalla järjestettävään tapahtumaan. Miksi näin, asia ei kait ole mitään salatiedettä? Web-sivut olisi tähän oiva mahdollisuus? Sivuilla tulee esille kyllä se, että ollaan asuntoautoilijan asialla, mutta MITEN? Kaikilla muillakinkin yhdistyksillä on juuri samat tavoitteet, mutta nyt olisi todellakin syytä tuoda juuri ne asiat ilmi, millä perusteilla vaihdosta voisi miettiä. Nyt jos joku tarkemmin asiasta tiettävä voisi antaa lisävalaistusta, siihen olisi mahdollisuus. MITEN? kirjoitti:
Aivan myönteämielisesti kysyisin...
Karavaan-messuilla seurasin keskustelua aiheesta, miksi olisi syytä vaihtaa yhdistystä: Vastaus: "ööh, tuota ööh..." ei kovin tuonut valaistusta perimmäiseen kysymykseen.
Edeltävässä viestissä mainitaan, että vastauksen saa VAIN tulemalla järjestettävään tapahtumaan. Miksi näin, asia ei kait ole mitään salatiedettä? Web-sivut olisi tähän oiva mahdollisuus? Sivuilla tulee esille kyllä se, että ollaan asuntoautoilijan asialla, mutta MITEN? Kaikilla muillakinkin yhdistyksillä on juuri samat tavoitteet, mutta nyt olisi todellakin syytä tuoda juuri ne asiat ilmi, millä perusteilla vaihdosta voisi miettiä. Nyt jos joku tarkemmin asiasta tiettävä voisi antaa lisävalaistusta, siihen olisi mahdollisuus.Matkailuautoilijoiden hallitus on todennut monessa tilaisuudessa, ettei Matkailuautoilijat "kalastele" jäseniä itselleen muista yhdistyksistä. Matkailuautoilijat ovat valmiita tekemään yhteistyötä muiden karavaanari yhdistysten kanssa. Kokemusta hyvin sujuneesta yhteistyöstä on jo olemassa. Siksi ei vertailu keskinäisestä paremmuudesta muiden yhdistysten kanssa sovi toiminta tapoihin. Jatkuvasti pieni osa yhdistysten jäsenistä vaihtaa toisen yhdistyksen jäseneksi, kuka mistäkin syystä. Sitä kautta tulee jonkin verran vuosittain Matkailuautoilijoihin uusia jäseniä muista yhdistyksistä.
Varsinainen jäsenhankinta on suunnattu niihin uusiin matkailuauton ostaneisiin karavaanari harrastuksen aloittajiin, joilla ei vielä ole jäsenyyttä missään karavaanari yhdistyksessä.
Matkailuautoilijat on nuori, vireästi toimiva yhdistys. Yhdistykselle ei ole ehtinyt kertyä perinteitä, minkä mukaan toimintaa on hoidettava. Toiminta kehittyy ja muuntuu jäsenistön toiveiden ja tarpeiden mukaan.
Parhaiten yhdistyksen sopivuus jokaiselle Matkailuautoilijoiden toiminnasta kiinnostuneelle selviää tulemalla johonkin yhdistyksen järjestämään tapahtumaan mukaan.
Sähköpostilla tai puhelimella voi kysyä hallituksen jäseniltä tarkempia lisätietoja.
http://matkailuautoilijat.fi/MATKAILUAUTOILIJAT.html
Linkistä löytyy hallituksen jäsenien yhteystiedot.
- Ei kausipaikkaa
Olinpa syyskokouksessa jossa valittiin tuleva hallitus. Heti asian avauksessa selvisi, että oli jo päätetty miten hallitus valitaan. Niin, että kaikki ovat alueen kausipaikkalaisia. Kysyin voisiko myös "ulkopuolisen " valita jos halukkaita löytyy. Puheenjohtaja sanoi sihteerille jotenkin näin. "Merkitse pöytäkirjaan". Ei mitään muuta reaktiota. Hallituksessa on vain kausipaikkalaisia. Jotain on pielessä.
- vielä tyhmempi
pielessä, lieneekö vain sinun harkinta kykysi se joka on pielessä. Miksi kuulua yhdistykseen missä ei saa ääntään kuuluviin, tosin eihän kaikkia voikkaan saada. Kuitenkin saattaisi olla aihetta eroamiseen yhdistyksestä, ei tarvitsisi tapella omien etujensa puolesta. Ainahan on niin oikeassakin elämässä että, vahvimmat jyrää heikommat, vai sanoisinko asian että sinäkin ymmärtäisit ; viisaammat jyrää tyhmemmät ?
- fiiatti
Samassa kokouksessa olemme ilmeisesti istuneet kun on niin tutuntuntuinen tilanne.
Hvä aloitus tollasessa tilantteessa on aloitta muutos puheenjohtajan vaihdoksella.Sillä se kuppikuntaisuus hajaantuu. - 99999999
fiiatti kirjoitti:
Samassa kokouksessa olemme ilmeisesti istuneet kun on niin tutuntuntuinen tilanne.
Hvä aloitus tollasessa tilantteessa on aloitta muutos puheenjohtajan vaihdoksella.Sillä se kuppikuntaisuus hajaantuu.Niitä puh.joht.ehdokkaita ei vaan ole tarjolla, koska ryvettyneeseen tehtävään ei halukkaita löydy.
Aloitus viestissä otettiin kantaa (ja aivan perutellusti) aluieiden kehittämistä kovin kapea-alaisesti. Tarkempien laskelmeni mukaan meiilä päin aleen käyttäjiä on vain 2,4% ja heidän ehdoillaan piirleikki pyörii. jäsenmäärästä 97,6% kaipaisi jotain muuta vastinetta jäsenmaksuille. Eihän tuo maksu sinänsä konkurssiin johda, mutta oikeudenmukaisuussyistä olisi jotain muuta kuin aluetta kehitettävä.
Autoyhdistystä tarjottiin edellä... Jos en nyt aivan ymmärrä väärin - onko se sitäkään vähää reissaajan asialla? sama jäsenmaksu suurinpiirtein ja jäsenmäärä keskivertoluokkaa muihin nähden - MIHIN ne maksut käytetään. Edellä kyseltiin, miten ao.yhdistys poikkeaa muista, mutta vastausta ei ole kuulunut eikä näkynyt.
- rs
ensinnäkin jäsenmaksu perustuu kahdesta osasta sfc ry:n osasta ja toiseksi oman yhdistyksen osasta. toiseksi näin reissaajana olen ainakin itse käyttänyt näitä yhdistyksen alueita ja siten saanut matkakuluja pudoitettua (yleensä halvempia kun yleiset leirintäalueet). kuinkahan monta aluetta maassamme olisi jos voisimme kaikki itse päättää maksammeko niiden kehityksestä? olen myös kätyytänyt yleisillä alueilla korttiani jolla olen saanut mukavasti alennusta leirinnästä, joten onhan ainakin minulle ollut etu. talvimatkailu olisi todella hankalaa jollei paikallisyhdistykset pitäisi alueita, kun nuo yleiset tuppaavat menemään kiinni loppusyksystä. siihen vielä nuo lautta ja polttoaine alennukset jotan emmeköhän kaikki ole saaneet jäsenmaksumme takaisin alennuksina ja muina hyötyinä. jos itse et käy kertaakaan millään yhdistysten alueella niin se on sinun valintasi, mutta jos erehdyt käymään YHDELLÄKIN olet saanut pienen oman osan maksustasi alueen kehittämisestä. en nyt puhu oman yhdistyksen vann yleisesti kaikista sfc alueista. jos yhdistykset eivät niitä kehitä niin kun toivot niitä ei ole, joten hyödyt aina kun menet johonkin näistä alueista. siinä pari ajatelmaa ajateltavaksi, jotta tulee myös toinen näkökulma mietittäväksi. PS. kun käyt toisen yhdistyksen alueella siellä on toinen samanlainen kun sinä joka luulee ettei saa mitään hyötyä tästä vaikka juuri sinä saat rahoillesi vastinetta!
- siivellä?
Luettuani tämän uuden ketjun läpi... Onko nyt todettava, että ilman omaan aluetta toimivat yhdistysket ratsastavat muiden yhdistysten siivellä, kuitenkin perien samansuuruiset yhdistysmaksut???? Nillä yhdistyksillä siten on pikkujoulut sisäpirissä aika mittavat :)!
- Vai tark.mukaisuus
Tuskinpa aloittuksessa suoranaisesti tarkoitetaan hyötyä sanan varsinaisessa mekityksessä tuossa tarinassa,vaan kyse on tarkoituksenmukaisuudesta siinä suhteessa, missä yhdistyksessä on syytä olla mukana,sillä jossain on joka tapauksessa oltava.Jos jossain yhdistyksessä on jotain,mikä palvelee juuri hänen tarpeitaan, siinä silloin on aiiheellista olla mukana.sillä onko se jäsenmaksu 20 tai 40 taihi 50,sillä ei ole oleellista merkitystä.
Jos kaikilla yhdistyksillä on samat tavoitteet,niin hieman kieltämättä tarkoitusperät hämärtyvät,koska monilla on tarkoitus etsiä halvin (8 euuroa,kallein 20) yhdistys, johon vaihtaa, jso ei ole vuosipaikkalainen.Onkohan tuo 8,- Raahelainen? ja kallien Tampereen alue?- EX Varisten jäsen
mistä tulee sille rahalle vastinetta,se on selkee. Kunnon alennuksia laivayhtiöiltä ja tietenkin polttoaineesta ym... Jos jäsenmaksun osuus tulee alennuksena yhdellä meno-paluu laivamatkalla ja jäädään vielä plussallekkin.Niin eikös jäsenien asiat olla hoidettu silloin mallikelpoisesti.Tällaiset uudet höpö höpö järjestöt ei koskaan pysty neuvottelemaan yhtä hyviä etuja jäsenilleen.Taitaa mennä kovaa siellä variksenpesällä kun saa eliitti mällätä hiljaisten jäsenten vaikka sillä kakskymppisellä.
- Sepä se
EX Varisten jäsen kirjoitti:
mistä tulee sille rahalle vastinetta,se on selkee. Kunnon alennuksia laivayhtiöiltä ja tietenkin polttoaineesta ym... Jos jäsenmaksun osuus tulee alennuksena yhdellä meno-paluu laivamatkalla ja jäädään vielä plussallekkin.Niin eikös jäsenien asiat olla hoidettu silloin mallikelpoisesti.Tällaiset uudet höpö höpö järjestöt ei koskaan pysty neuvottelemaan yhtä hyviä etuja jäsenilleen.Taitaa mennä kovaa siellä variksenpesällä kun saa eliitti mällätä hiljaisten jäsenten vaikka sillä kakskymppisellä.
millaisia ovat SF-Caravan Ry:n jäsenistö, muuta ette osaa kuin vittuilla. KJON
- Lentoalet?
EX Varisten jäsen kirjoitti:
mistä tulee sille rahalle vastinetta,se on selkee. Kunnon alennuksia laivayhtiöiltä ja tietenkin polttoaineesta ym... Jos jäsenmaksun osuus tulee alennuksena yhdellä meno-paluu laivamatkalla ja jäädään vielä plussallekkin.Niin eikös jäsenien asiat olla hoidettu silloin mallikelpoisesti.Tällaiset uudet höpö höpö järjestöt ei koskaan pysty neuvottelemaan yhtä hyviä etuja jäsenilleen.Taitaa mennä kovaa siellä variksenpesällä kun saa eliitti mällätä hiljaisten jäsenten vaikka sillä kakskymppisellä.
Paljon maailmalla seikkailevana vankkuristina haluan tarkentaa, ettei paikallisyhdistykset itse neuvottele alennuksia, vaan keskusjärjestö SFC (jos neuvottelee).
- -tyty-
Hyvä idea tuo edullisimman yhdistyksen valinta. Siis ei ole pakko liittyä oman kylän yhteisöön?
- pgr
-tyty- kirjoitti:
Hyvä idea tuo edullisimman yhdistyksen valinta. Siis ei ole pakko liittyä oman kylän yhteisöön?
Jatkossa jäsenmaksu maksetaan vain etuja tuottavalle yritykselle, oli se sitten yhdistys tai alue tai liitto. Olihan se sääntömuutosesitys jo menossa liitossakin, mutta pirkanmaalaiset estivät sen, haluaisvat pitää alueyhdistyksien puolta, eikä matkailevien karavaanarin.
- sil tappaa
pgr kirjoitti:
Jatkossa jäsenmaksu maksetaan vain etuja tuottavalle yritykselle, oli se sitten yhdistys tai alue tai liitto. Olihan se sääntömuutosesitys jo menossa liitossakin, mutta pirkanmaalaiset estivät sen, haluaisvat pitää alueyhdistyksien puolta, eikä matkailevien karavaanarin.
Kyllä yhdistysten pitäis keskittyä ajamaan esim. painon mukaan verotettuja asuntoautoja verotuksen epäkohtiin eikä pyöritellä tälläsiä lillukan varpuja ja epäoleelisia asioita.
- ******..*
sil tappaa kirjoitti:
Kyllä yhdistysten pitäis keskittyä ajamaan esim. painon mukaan verotettuja asuntoautoja verotuksen epäkohtiin eikä pyöritellä tälläsiä lillukan varpuja ja epäoleelisia asioita.
Minkä yhdistyksen asia ajaa? Kaikkienko?
- Mene kouluun
******..* kirjoitti:
Minkä yhdistyksen asia ajaa? Kaikkienko?
Kirjotus on monikossa....elikä tiedätkö mikä on monikko muoto?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202235- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221304- 851264
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261074Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel661018Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906